Τρίτη, 19 Φεβρουαρίου 2013

Τα αγαπημένα





















01. Με πνίγει τούτη η σιωπή Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Κώστας Κωτούλας
Πικρό το βράδυ σκυθρωπό | αργεί να ξημερώσει | στο σπίτι μέσα το κλειστό | ερημιά έχει φυτρώσει | Με πνίγει τούτη η σιωπή | τούτη η στενοχώρια | στο δρόμο να 'χουνε γιορτή | κι εμείς να ζούμε χώρια | Αυτό το βράδυ δεν μπορώ | γωνιά να βρω ν' αράξω | στο δρόμο τον ερημικό | να βγω και να φωνάξω | Με πνίγει τούτη η σιωπή | τούτη η στενοχώρια | στο δρόμο να 'χουνε γιορτή | κι εμείς να ζούμε χώρια

02. Τι να φταίει Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Είμαστε σαν δυο καράβια | που ξεκίνησαν | και στο πρώτο τους ταξίδι | τα νερά τα τύλιξαν. | Τι να φταίει, τι να φταίει | που δεν πήγαμε μπροστά, | δεν μετρήσαμε το κύμα | και τον άνεμο σωστά. | Στα ρηχά, μικρή μου αγάπη | ναυαγήσαμε, | μακριά ήταν να πάμε | μα δεν ξεκινήσαμε.

03. Άνοιξε πέτρα Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Άνοιξε πέτρα να κλειστώ | ήλιος να μη, ήλιος να μη με βλέπει | αντί για νύφη πρέπει | πρέπει στα μαύρα να ντυθώ | Άνοιξε πέτρα για να μπω | χάνω τον άντρα που αγαπώ | Νύχτα κατέβα απ' τα βουνά | νύχτα μαυροφορούσα | ο άντρας που αγαπούσα | τώρα για άλληνε πονά | Νύχτα κατέβα απ' τα βουνά | μέρα να μη με δει ξανά | Μπάτε κορίτσια στο χορό | κι αφήστε με μονάχη | κόπηκα σαν το στάχυ | και τώρα τρέμω σαν φτερό | Μπάτε κορίτσια στο χορό | έχασα αυτόν που καρτερώ

04. Άσπρο μου ρόδο Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Χρήστος Λεοντής | Στίχοι: Τάκης Μιχαηλίδης
Ξεκίνησες πολλά πρωί | ήλιος προτού να φέξει | άσπρο μου ρόδο | Ρόδο μου και τριαντάφυλλο | ποιός θα σε ταξιδέψει | άσπρο μου ρόδο | άσπρο μου ρόδο | άσπρο μου ρόδο | Φοράς τον ήλιο στα μαλλιά | την αστραπή στα μάτια | πέτρα την πέτρα | Πέτρωσε η βάρκα στο γιαλό | και τα κουπιά κομμάτια | άσπρο μου ρόδο | άσπρο μου ρόδο  | άσπρο μου ρόδο | Φωτιά να κάψει τον καημό | που πήρε και ψηλώνει | άσπρην ημέρα | Άσπρο λουλούδι φύτρωσε | κι η νύχτα γαλαζώνει | άσπρη μου μέρα | άσπρο λουλούδι | άσπρο μου ρόδο

05. Πάλι θα κλάψω Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Νάκης Πετρίδης | Στίχοι: Σέβη Τηλιακού
Μη χαμηλώνεις τα μάτια σου στο χώμα | γλυκιά μου αγάπη συγγνώμη μη ζητάς | κι αν η δική μου καρδιά πονά | θα τη γιατρέψω ξανά | Πάλι θα κλάψω πάλι θα γελάσω | τι κι αν εσύ χαθείς | νύχτες πικρές το ξέρω θα περάσω | ώσπου να ξεχαστείς | Μη με κοιτάζεις με μάτια βουρκωμένα | με μια αγάπη δεν τελειώνει μια ζωή | από το κλάμα θα βγει μια χαρά | σαν το καινούργιο πρωί | Πάλι θα κλάψω πάλι θα γελάσω | τι κι αν εσύ χαθείς | νύχτες πικρές το ξέρω θα περάσω | ώσπου να ξεχαστείς

06. Οι άντρες δεν κλαίνε Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Πυθαγόρας
Να μ' αγαπήσεις είν' αργά | και γνώμη να σου αλλάξω | τρέξε να βρεις τη μοίρα σου | κι εγώ καιρό να κλάψω | Στο καλό καημέ μου πικρέ | κι αγαπημένε | και μην κλάψεις για μένα ποτέ | οι άντρες δεν κλαίνε, δεν κλαίνε | Κόψε τη σάπια την κλωστή | που χρόνια μας ενώνει | και πλάι σου και μοναχή | ήμουνα πάντα μόνη | Στο καλό καημέ μου πικρέ | κι αγαπημένε | και μην κλάψεις για μένα ποτέ | οι άντρες δεν κλαίνε, δεν κλαίνε

07. Δυο νύχτες Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Τόλης Βοσκόπουλος | Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος
Δυο νύχτες ανταμώσανε | πάνω στα δάκρυά μου | Η νύχτα που σε γνώρισα | κι η νύχτα που χωρίσαμε | Και κλαιν' τα όνειρά μου | Θα πνίξουν την καρδιά μου | Χαρά και πίκρα σμίξανε | στου στεναγμού τα χέρια | Δυο νύχτες με τυλίξανε | χίλιες πληγές μ΄ ανοίξανε | Δυο νύχτες δυο μαχαίρια | Μου σκότωσαν τα αστέρια

08. Κι ύστερα Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Κι ύστερα πήρες από πάνω μου το χιόνι | κι ύστερα τίναξες τη στάχτη απ' τη ζωή μου | πήρες στα μάτια το παράπονο να λιώνει | κι ύστερα έκλαψα κοντά σου ως το πρωί | Κι ύστερα, κι ύστερα | μα δεν υπάρχει ύστερα | κλείσαν ξανά τα σίδερα | κι όλα τελειώνουν σήμερα | Κι ύστερα τίναξες τη σκόνη απ' την καρδιά μου | κι έγινε διάφανο στα χέρια σου γυαλί | το ουράνιο τόξο είχε καθίσει στα μαλλιά μου | και κάποιος έπαιζε στα σύννεφα βιολί | Κι ύστερα, κι ύστερα | μα δεν υπάρχει ύστερα | κλείσαν ξανά τα σίδερα | κι όλα τελειώνουν σήμερα

09. Θα ‘θελα να ήσουν Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Νίκος Βρεττός
Θα 'θελα να ήσουν σαν εικόνα άγια | σαν γλυκιά ανταύγεια να σε προσκυνώ | να μη σ' έχει αγγίξει χέρι άλλο ξένο | και να σε πηγαίνω ως τον ουρανό | Αγάπη μου, αγάπη μου | εγώ μονάχα σ' αγαπώ | αγάπη μου, αγάπη μου | πολύτιμη σαν φυλαχτό | Θα 'θελα να ήσουν άπιαστο λουλούδι | να 'σουνα τραγούδι που δεν το 'χουν πει | πρώτη να διαλέξω να σε τραγουδήσω | και να σε στολίσω με το καθετί | Αγάπη μου, αγάπη μου | εγώ μονάχα σ' αγαπώ | αγάπη μου, αγάπη μου | πολύτιμη σαν φυλαχτό

10. Στα περβόλια Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μίκης Θεοδωράκης
Στα περβόλια, μες στους ανθισμένους κήπους | σαν άλλοτε θα στήσουμε χορό | και τον Χάρο θα καλέσουμε | να πιούμε αντάμα και να τραγουδήσουμε μαζί | Κράτα το κλαρίνο και το ζουρνά | κι εγώ θα 'ρθω με τον μικρό μου τον μπαγλαμά | Αχ, κι εγώ θα 'ρθω... | μες στης μάχης τη φωτιά με πήρες, Χάρε | πάμε στα περβόλια για χορό | Στα περβόλια, μες στους ανθισμένους κήπους | αν σε πάρω, Χάρε, στο κρασί | αν σε πάρω στον χορό και στο τραγούδι | τότες χάρισέ μου μιας νυχτιάς ζωή | Κράτα την καρδιά σου, μάνα γλυκιά | κι εγώ είμ' ο γιος που γύρισε για μια σου ματιά | Αχ, για μια ματιά.. | Για το μέτωπο σαν έφυγα, μανούλα | εσύ δεν ήρθες να με δεις | Ξενοδούλευες και πήρα μόνος μου το τρένο | που με πήγε πέρ' απ'τη ζωή...

11. Σαν μαγεμένο το μυαλό μου Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Δημήτρης Γκόγκος | Στίχοι: Δημήτρης Γκόγκος
Σαν μαγεμένο το μυαλό μου φτερουγίζει | η κάθε σκέψη μου κοντά σου τριγυρίζει | δεν ησυχάζω και στον ύπνο που κοιμάμαι | εσένα πάντα αρχοντοπούλα μου θυμάμαι | Μες στης ταβέρνας τη γωνιά για σένα πίνω | για την αγάπη σου ποτάμια δάκρυα χύνω | λυπήσου με μικρή και μη μ' αφήνεις μόνο | αφού το ξέρεις πως για σένα μαραζώνω | Αχ παιχνιδιάρα πάψε τώρα τα γινάτια | και μη μου κάνεις την καρδούλα μου κομμάτια | με μια ματιά σου σαν μου ρίχνεις αχ πώς λιώνω | μαζί σου ξέρεις τον ξεχνάω κάθε πόνο

12. Χαράμι Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Μίμης Τραϊφόρος
Χαράμι να σου γίνουν τα ξενύχτια μου | κι όλα τα δάκρυα μου που έχυσα ποτάμι | κι οι τόσες πίκρες που για χάρη σου ετράβηξα | χαράμι να σου γίνουνε χαράμι | Το ξέρω στη καρδιά τη σιδερένια σου | πως δεν υπάρχει πια για μένα αγάπη δράμι | και μετανιώνω γιατί όλες οι θυσίες μου | χαράμι τώρα πήγανε χαράμι | Με πλήγωσε το φέρσιμο σου τ' άτιμο | μου 'κανε μαύρη τη καρδιά μου σαν κατράμι | γι' αυτό η αγάπη και η πίστη που σου έδειξα | χαράμι να σου γίνουνε χαράμι

13. Θεσσαλονίκη μου Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Μανώλης Χιώτης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Θεσσαλονίκη μου μεγάλη φτωχομάνα | εσύ που βγάζεις τα καλύτερα παιδιά | Θεσσαλονίκη μου μεγάλη φτωχομάνα | όπου κι αν πάω σ' έχω πάντα στην καρδιά | Θεσσαλονίκη μου ποτέ δε σ' απαρνιέμαι | είσ' η πατρίδα μου, το λέω και καυχιέμαι | Θεσσαλονίκη με τα τόσα σου μεράκια | βγάζεις τα πιο όμορφα κορίτσια στον ντουνιά | βράδια μποέμικα τραγούδια στα σοκάκια | γλέντια ξενύχτια μες στην κάθε γειτονιά | Θεσσαλονίκη μου ποτέ δε σ' απαρνιέμαι | είσ' η πατρίδα μου, το λέω και καυχιέμαι | Θεσσαλονίκη μου κι αν είμαι μακριά σου | πάντα θυμάμαι τ' όνομά σου το γλυκό | αχ πώς νοστάλγησα να ξαναρθώ κοντά σου | κι ας ξεψυχήσω μπρος τον πύργο το λευκό | Θεσσαλονίκη μου ποτέ δε σ' απαρνιέμαι | είσ' η πατρίδα μου, το λέω και καυχιέμαι

14. Συννεφιές Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Συννεφιές, συννεφιές | όταν δε σε βλέπω έχω ακεφιές | τι πιοτό, τι πιοτό μ' έχεις κεράσει | και το κέφι μου έχω χάσει | Συννεφιές, συννεφιές | όταν δε σε βλέπω έχω ακεφιές | Αγκαλιές, αγκαλιές | πού είναι τα ωραία μας στις ακρογιαλιές | στην αυλή μου, στην αυλή μου τώρα βρέχει | και φεγγάρι πια δεν έχει | Συννεφιές, συννεφιές | όταν δε σε βλέπω έχω ακεφιές | Οι χαρές, οι χαρές | κι ό,τι άλλο όμορφο να 'ταν δυο φορές | τους καημούς δε θα μετρούσα | δυο φορές θα σ' αγαπούσα | Συννεφιές, συννεφιές | όταν δε σε βλέπω έχω ακεφιές

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης