Παρασκευή, 22 Φεβρουαρίου 2013

Τα δώδεκα του Στράτου





















01. Έξω απ’ άδικο Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Καράβια τράπεζες και μέγαρα δεν έχουμε | για το καρβέλι μας ιδρώνουμε και τρέχουμε | πάμε να πιούμε και απόψε το κρασί μας | έτσι κι αλλιώς φράγκο δεν παίρνουμε μαζί μας | Άσπρο πάτο για να γίνουμε κεφάτοι | κι έξω απ' άδικο κι από γυναίκα σκάρτη | Κι αν κάποιο δάκρυ μας κυλάει με παράπονο | μες στον ντουνιά τον πλεονέχτη και τον άπονο | και οι εχθροί και οι κακοί συγχωρεμένοι | αφού στο τέλος μια κακία μόνο μένει

02. Που το πας και που το φέρνεις Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Εγώ σου το αγόρασα | το στρώμα σου το φίνο | κι άλλος κοιμάται δίπλα σου | κι εγώ φαρμάκια πίνω | Άιντε πού το πας και πού το φέρνεις | και στην αγκαλιά σου δεν με παίρνεις | άιντε πριν με φάει το μαύρο χώμα | λίγο τόπο κάνε μου στο στρώμα | Τρεις παραγιοί το δούλευαν | και τέσσερα μαστόρια | κι άλλος πλαγιάζει δίπλα σου | κι εγώ κοιμάμαι χώρια

03. Η νύχτα είναι για φιλιά Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Χαμήλωσε αγάπη μου τα φώτα | και γείρε στο ντιβάνι τ'ορφανό | στα στήθια σου επάνω σαν και πρώτα | να πάψω λίγες ώρες να πονώ | Κι αν μ' άνοιξες πληγή βαθειά | ξέχνα το και μη κλάψεις | η νύχτα είναι για φιλιά | και μη μου την χαλάσεις | Χαμήλωσε αγάπη μου τα φώτα | και τράβα την κουρτίνα την βαριά | να στάξω της καρδιάς μου τον ιδρώτα | επάνω στην καυτή σου αγκαλιά

04. Τώρα τέλια τσακισμένα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Σε είχα στον Κυριάκο παραγγείλει | στον πρώτο μάστορα τον ξακουστό | κι εχτές πιωμένοι σ' έσπασαν δυο φίλοι | μπουζούκι μου αδέρφι μου πιστό | Τώρα τέλια τσακισμένα | και σιντέφια καταγής | και ποιος θα μου διώχνει εμένα | τα σεκλέτια της ζωής | Στον πόνο μου κι εσύ βαθειά πονούσες | μπουζούκι μου με κλάμα σιγανό | για την χαμένη αγάπη μου μιλούσες | και σήμερα μ' αφήνεις ορφανό

05. Ο πόνος μου, εγώ κι η μοναξιά Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Ο πόνος μου εγώ κι η μοναξιά | επήραμε γραμμή τα καπηλειά | κι αδειάσαμε ποτήρια και μισές | για ‘κείνη που την έχασα εχθές | Εχθές το βράδυ έφυγε | βράδυ χωρίς αστέρια | και μια βαλίτσα όνειρα | εκράταγε στα χέρια | Εχθές το βράδυ έφυγε | και με χτυπούν μαχαίρια | Ο πόνος μου εγώ κι η μοναξιά | συγγνώμη που μεθύσαμε παιδιά | μα σαν ο χωρισμός είναι σκληρός

06. Κάνε κουράγιο Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Η πολιτεία φωτισμένη | κι εγώ στο σκοτεινό κελί | Δεν ξέρω τι με περιμένει | τι άλλο ακόμα θα με βρει | Κάνε κουράγιο | κάνε καρδιά μου υπομονή | Με κλείσαν μέσα παλικάρι | και σε μια νύχτα στο κελί | απ' τους καημούς έχω γκριζάρει | μ' άλλοι πονάνε πιο πολύ.

07. Ο Μεμέτης Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Αιντε βρε Μεμέτη, ψευτοπαλικάρι | άιντε βρε Μεμέτη και πού θα μου πας; | με τις ξένες πλάτες κάνεις το λιοντάρι | με τις ξένες πλάτες ύπουλα χτυπάς | Αιντε Μεμέτη μου ψευτοπαλικαρά | και πίσω έχει η αχλάδα την ουρά | Βρήκες ευκαιρία στην αναμπουμπούλα | είχα τα δικά μου κι ήμουν μακριά | κι είπες με τον νου σου ώρα για ρεμούλα | Πού 'ναι από χρόνια τέχνη σου παλιά

08. Η ζωή δεν είναι γλέντι Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Φέρε μπουφετζή μου το ψιλιάτικο | φέρε να γεμίσω το κεφάλι | το κρασί που λες το Κυριακάτικο | διώχνει απ' τη ζωή την βιοπάλη | Άιντε εβίβα πιες για τα καλύτερα | πιες ν' αντέξεις κι άλλο ντέρτι | μην ακούς που λεν οι άλλοι φούμαρα | η ζωή δεν είναι γλέντι | Λες και δεν μου φτάνουν τα χτυπήματα | έχασα εσένα π' αγαπάω | άστα μπουφετζή μου και βλαστήμα τα | να γιατί τα πίνω και μεθάω

09. Νύχτα-νύχτα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Άδειο το προσκέφαλό σου | άδειο το ποτήρι σου | άλλον έχεις στο πλευρό σου | και φιλάει τα χείλη σου | Νύχτα, νύχτα, βράδυ, βράδυ | πόνο μού ΄κανες το χάδι | νύχτα, νύχτα περπατώ | με καημό σ' αναζητώ | Θε μου, να γινόταν πάλι | κι ο νταλγκάς σου να 'μουνα | κάθε πίκρα μου μεγάλη | να καεί στα κάρβουνα

10. Φύσηξε τρελός βαρδάρης Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Φύσηξε τρελός Βαρδάρης | κάνει κρύο δυνατό | Έλα απόψε να με πάρεις | να πλαγιάσουμε τα δυο | Κι αν το βράδυ θα χιονίσει | κι η Θεσσαλονίκη ασπρίσει | στης αγάπης το μεθύσι | θα καείς και θα καώ | Μες στην δύσκολη ζωή μου | απ' τα βάσανα πονώ | μα σαν είσαι εσύ μαζί μου | κάθε πίκρα την ξεχνώ | Φύσηξε τρελός Βαρδάρης | κάνει κρύο δυνατό | μη δακρύζεις κι αμφιβάλλεις | σαν Θεό μου σ'αγαπώ

11. Το φτωχόσπιτό μου Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Είναι το σπίτι μου φτωχό και χαμηλό | και δεν χωρούσε εκεί μέσα τ' όνειρό σου | και κάποιο βράδυ σκοτεινό και βροχερό | άδειο το βρήκα το γλυκό προσκέφαλό σου | Το φτωχόσπιτό μου, όποιος θα το δει | στόλισμα δεν έχει ακριβό κανένα | Έχει όμως αγάπη χάδι και στοργή | κι όταν θα σου λείψουν γύρισε σε μένα | Είναι το σπίτι μου στις φάμπρικες κοντά | και σ' ενοχλούσε νύχτα μέρα που καπνίζαν | μα άκουσε κάτι και να το σκεφτείς καλά | εδώ τα μάτια σου ποτέ τους δεν δακρύσαν

12. Από δω και μπρος να δεις Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Προβοκάτορες μεγάλοι | είναι κούκλα μου γλυκειά | όσοι λεν πως έχω άλλη | κι όχι εσένα στη καρδιά | Πριν ακόμα σ' αγαπήσω | είχα μια και δυο και τρεις | αλλά μη κοιτάζεις πίσω | από δω κι εμπρός να δεις | Προβοκάτορες και ψεύτες | είναι μάτια μου που λες | όσοι λεν πικρές κουβέντες | και σε κάνουνε να κλαις

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης