Τετάρτη, 6 Φεβρουαρίου 2013

Δεν σου ‘χω πει ακόμα τίποτα





















Ο πρώτος δίσκος

01. Νέα αρχή Τραγούδι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Μουσική: Νίκος Πορτοκάλογλου | Στίχοι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Έχω πάψει να πιστεύω πια | το ποίημα της αγάπης | το ποίημα της παρηγοριάς | της πιο γλυκιάς απάτης | Τώρα μοιάζει όνειρο | που το ΄σβησε η μέρα | κι είναι η μέρα σκοτεινή | και πώς να δεις πιο πέρα | Μα κι αν εγώ έχω χαθεί | μη με ξεχνάς ποτέ εσύ | Δως μου μια νέα αρχή | μεσ΄ στην καμένη γη | Μεσ΄ στην καμένη γη | μη με ξεχνάς εσύ | Έχω πάψει να πιστεύω πια | τα ίδια παραμύθια | που κάποτε ορκίστηκα | πως λένε την αλήθεια | Τώρα δε βρίσκω τίποτα | και τίποτα δε χάνω | κι από τούτη τη ζωή | αξίζω παραπάνω | Μα κι αν εγώ έχω χαθεί | μη με ξεχνάς ποτέ εσύ | Έχω πάψει να φοβάμαι πια | τον αυστηρό σου νόμο | μου είχε κόψει τα φτερά | μου έκλεινε το δρόμο | Τώρα πάω πια παντού | μα πουθενά δε φτάνω | κι όσο χρωστάω πιο πολλά | ξοδεύω παραπάνω | Μα κι αν εγώ έχω χαθεί | μη με ξεχνάς ποτέ εσύ

02. Εμείς οι δύο Τραγούδι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Μουσική: Νίκος Πορτοκάλογλου | Στίχοι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Όταν όλα περάσουν | κι όλα χαθούν | όταν όλοι σωπάσουν | και κρυφτούν | Όταν σβήσουν τ΄ αστέρια | στον ωκεανό | μεσ΄ στα δυο σου τα χέρια | θα ξυπνώ | Κι εμείς οι δύο | θα ΄μαστε ακόμα εδώ | σαν ένα αστείο | μεσ΄ στο πλοίο | μεσ΄ στο χαλασμό | Κι αν ο ήλιος θυμώσει | και βάλει φωτιά | κι αν το κύμα σαρώσει | τα νησιά | Κι αν κατέβουν οι άλλοι | απ΄ τον ουρανό | στη δική σου αγκάλη | θα ξυπνώ

03. Θάλασσά μου σκοτεινή Τραγούδι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Μουσική: Νίκος Πορτοκάλογλου | Στίχοι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Αχ θάλασσά μου σκοτεινή, θάλασσα αγριεμένη | πού θα με βγάλεις το πρωί | σε ποια στεριά μου ξένη | πού θα με βγάλεις το πρωί | σε πια στεριά μου ξένη | αχ θάλασσά μου σκοτεινή, θάλασσα αγριεμένη | Τα είχα όλα μια φορά μα ήθελα παραπάνω | τι να τα κάνω τώρα πια | απόψε που σε χάνω | Μέσα στα μαύρα σου νερά | κομμάτια η ζωή μου | αχ θάλασσά μου εσύ βαθιά | που κρύβεις το νησί μου | αχ θάλασσά μου εσύ βαθιά | που κρύβεις το νησί μου | μέσα στα μαύρα σου νερά | κομμάτια η ζωή μου | Τα είχα όλα μια φορά μα ήθελα παραπάνω | τι να τα κάνω τώρα πια | απόψε που σε χάννω

04. Δεν είμαι από δω Τραγούδι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Μουσική: Νίκος Πορτοκάλογλου | Στίχοι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Στρίβει ο δρόμος, αλλάζει ο καιρός, | κανείς δεν ξέρει γιατί και πώς. | Γυρνά ο ήλιος, πέφτει το φως | και μένεις πάλι ορφανός. | Κι είσαι πάλι χαμένος, | πάλι κυνηγημένος | κι είσαι πάλι τυφλός, | πάλι τυφλός. | Αχ, που χαθήκανε όλοι, | λείπουνε όλοι, | ή λείπω μόνο εγώ | απ' το χορό; | Ποιοι μας πήραν την πόλη, | τούτη την πόλη | δεν την ξέρω εγώ, | δεν είμαι από δω. | Παντού σειρήνες, παντού φωτιές | μέσα στου χρόνου τις στοές. | Πίσω σου στάχτη, πίσω καπνός | κι εσύ στην πρύμνη μοναχός. | Κι είσαι πάλι χαμένος, | πάλι κυνηγημένος | κι είσαι πάλι τυφλός, | πάλι τυφλός. | Αχ, που χαθήκανε όλοι, | λείπουνε όλοι, | ή λείπω μόνο εγώ | απ' το χορό; | Ποιοι μας πήραν την πόλη, | τούτη την πόλη | δεν την ξέρω εγώ, | δεν είμαι από δω. | Μαύρα μου μάτια, μαύρα πανιά, | στα όνειρά μου βγες ξανά. | Δωσ΄ μου συγνώμη, δώσ' μου ευχή. | Είμαστε ακόμα ορφανοί. | Ήμασταν χρόνια χαμένοι, | χρόνια κυνηγημένοι. | Ήμασταν χρόνια τυφλοί, | χρόνια τυφλοί. | Αχ, που χαθήκανε όλοι, | λείπουνε όλοι, | ή λείπω μόνο εγώ | απ' το χορό; | Ποιοι μας πήραν την πόλη, | τούτη την πόλη | δεν την ξέρω εγώ, | δεν είμαι από δω.

05. Είδα στα μάτια σου τον κόσμο Τραγούδι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Μουσική: Νίκος Πορτοκάλογλου | Στίχοι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Δε θέλω άλλο πια να κρύβομαι, να κρύβω, | δε θέλω ούτε ένα ψέμα... | Έξω στους δρόμους πια να ψάχνομαι, να ψάχνω, | δε θέλω άλλον κανένα... | Δεν ονειρεύομαι μέρη μακρινά, | δεν ονειρεύομαι, δεν ξενιτεύομαι εγώ ξανά... | Γιατί τον είδα μέσ' στα μάτια σου τον κόσμο όλο, | τον κόσμο όλο, | τον είδα φως μου μέσ' στα μάτια σου τον κόσμο όλο, | τον κόσμο όλο... | Δε θέλω άλλο πια να χάνομαι, να χάνω, | να βρίσκω, ν' αλλάζω χέρια... | Στου νου τα δίχτυα μου να πιάνομαι, να λείπω, | χειμώνες και καλοκαίρια... | Δεν ονειρεύομαι μέρη μαγικά, | δεν ονειρεύομαι, δεν ξενιτεύομαι εγώ ξανά... | Γιατί τον είδα μέσ' στα μάτια σου τον κόσμο όλο, | τον κόσμο όλο, | τον είδα φως μου μέσ' στα μάτια σου τον κόσμο όλο, | τον κόσμο όλο...

06. Ο τύραννός μου Τραγούδι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Μουσική: Νίκος Πορτοκάλογλου | Στίχοι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Αχ, ποιος μου χτυπάει, | ποιος απ' τ' όνειρο | το βαθύ με ξυπνάει. | Αχ, ποιος μ' οδηγάει. | Είσ' εσύ, | τη νύχτα μου ξέρεις καλά. | Πάλι εσύ | με πονάς, μου θυμίζεις πολλά. | Είσ' εσύ | που με σώζεις | απ' τον ύπνο ξανά. | Ο, ο, ο, ο τύραννός μου | Ο, ο, ο, ο κρυφός οδηγός μου | Ο, ο, ο, ο τύραννός μου | Ο, ο, ο, ο φρουρός άγγελός μου. | Αχ, ποιος με μαλώνει, | απ' τα χώματα | ποιος με σηκώνει | Αχ, ποιος με γλιτώνει | Είσ' εσύ, | τη νύχτα μου ξέρεις καλά. | Πάλι εσύ | με πονάς, μου θυμίζεις πολλά. | Είσ' εσύ | που με σώζεις | απ' τον ύπνο ξανά. | Ο, ο, ο, ο τύραννός μου | Ο, ο, ο, ο κρυφός οδηγός μου | Ο, ο, ο, ο τύραννός μου | Ο, ο, ο, ο φρουρός άγγελός μου. | Μάτια μου, | πες μου μια λέξη, | μη μου κρύβεσαι, | ασ' το δάκρυ να τρέξει, | άσ' το να τρέξει, | φως μου, να φέξει.

07. Το ποτάμι Τραγούδι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Μουσική: Νίκος Πορτοκάλογλου | Στίχοι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Ποιος είν’ αυτός που τη χαρά μου κλέβει | τι του χρωστώ τι μου ζητά | ποιος είν’ αυτός που πάλι με παιδεύει | για τα λάθη τα παλιά | Το ποτάμι πίσω δε γυρνάει | δε γυρνάει στα βουνά | κι η καρδιά μου πάντα μπρος κοιτάει | και σε ψάχνει στ’ ανοιχτά | Ποιος ειν’ αυτός που μια ζωή με κρίνει | ποιος είν’ αυτός ποιος τον ρωτά | ποιος ειν’ αυτός που πάλι δε μ’ αφήνει | να ξεφύγω απ’ τα παλιά | Το ποτάμι πίσω δε γυρνάει | δε γυρνάει στα βουνά | κι η καρδιά μου πάντα μπρος κοιτάει | και σε ψάχνει στ’ ανοιχτά | Ποιος είν’ αυτός που πάντα με διορθώνει | και τα καλά δε τα μετρά | ποιος ειν’ αυτός που πάλι μου θυμώνει | και απ’ τον καθρέφτη μου κοιτά | ποιος είν’ αυτός που όλο μ’ εμποδίζει | λίγο πιο πάνω ν’ ανεβώ | ποιος είν’ αυτός που τόσο μου θυμίζει | τον παλιό μου εαυτό | Το ποτάμι πίσω δε γυρνάει | δε γυρνάει στα βουνά | κι η καρδιά μου πάντα μπρος κοιτάει | και σε ψάχνει στ’ ανοιχτά | Το ποτάμι πίσω δε γυρνάει | δε γυρνάει στα βουνά | κι η καρδιά μου πάντα μπρος κοιτάει | και σε ψάχνει στ’ ανοιχτά

08. Το βάρος Τραγούδι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Μουσική: Νίκος Πορτοκάλογλου | Στίχοι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Μες απ΄ τα φώτα τ΄ ουρανού | κι απ΄ της καρδιάς τα βάθη | έλα το βάρος πάρε μου | το βάρος και τ΄ αγκάθι | Το τρομαγμένο μου παιδί | μες απ΄ το δάσος βγάλε | έλα της νύχτας μου αυγή | κι αυτό το βάρος | αυτό το βάρος πάρε | Έλα περπάτα στο πλευρό μου | πάρε το βάρος το κρυφό μου | πάρε για λίγο το σταυρό μου | αυτό το βάρος, αυτό το βάρος πάρε | Απ΄ τα σκοτάδια του θυμού | του φόβου το πηγάδι | έλα το βάρος πάρε μου | μ΄ ένα γλυκό σου χάδι | Αχ! θάλασσά μου ανοιχτή | στην αγκαλιά σου βάλε | το διψασμένο μου κορμί | κι αυτό το βάρος | αυτό το βάρος πάρε | Κι όταν μια μέρα θα πετάξω | όταν θα ξαναβρώ χαρά | στ΄ ορκίζομαι δε θα ξεχάσω | σε ποιον χρωστάω τα φτερά

09. Τώρα ή ποτέ Τραγούδι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Μουσική: Νίκος Πορτοκάλογλου | Στίχοι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Σε κοιτώ, με κοιτάς | δε μιλώ, δε μιλάς | περιμένουμε εδώ | σ' έναν άδειο σταθμό. | Σ' έναν άδειο σταθμό | τι να πεις, τι να πω. | Πριν χτυπήσει εννιά | θα 'σαι κιόλας μακριά. | Τώρα ή ποτέ, | τώρα είν' η στιγμή | Κι αν πεις το ναι | θα 'ναι τέλος κι αρχή, | θα 'ναι η πρώτη στιγμή | σε μια νέα ζωή. | Θα 'ναι η πρώτη στιγμή | σε μια νέα ζωή | Θα 'ναι η πρώτη φορά | που δεν ήρθα αργά. | Πόσα τρένα μετρώ | έχω χάσει εδώ | Μες στον άδειο σταθμό | με φιλάς και ξυπνώ. | Τώρα η ποτέ...

10. Κάπου στη Μεσόγειο Τραγούδι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Μουσική: Νίκος Πορτοκάλογλου | Στίχοι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Σκάβω στο υπόγειο | όταν κοιμούνται όλοι | και βγαίνω στη Μεσόγειο | σε μια χαμένη πόλη | Στην πόλη που γεννήθηκες | και πάντα αναζητούσες | ποτέ σου εκεί δεν έζησες | μα όλο γι΄ αυτή μιλούσες | Κάπου σε κάποια αμμουδιά | όλοι θα ΄ρθουνε ξανά | όλοι θα ΄ρθουνε ξανά | γύρω απ΄ την ίδια φωτιά | Κάπου στη Μεσόγειο | βρήκα όσους έχω χάσει | και πίσω στο υπόγειο | γυρνώ προτού χαράξει | Είμαι εγώ και είμαι εσύ | είμαι και κάποιος άλλος | κι είμαστε όλοι μας μικροί | κι ο θάνατος μεγάλος

11. Ο ξεναγός Τραγούδι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Μουσική: Νίκος Πορτοκάλογλου | Στίχοι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Σε μια υπόγεια χώρα | με σκοτεινά νερά | καρδιά μου μη φοβάσαι | περπάτα στα τυφλά. | Πίσω απ` αυτόν που πάει | με βήμα σταθερό | κι απ` τις στοές περνάει | με ένα μικρό φακό. | Σε βοηθά να μάθεις | την πιο κρυφή σου ευχή | αυτή που δε γνωρίζεις | καρδιά μου ούτε εσύ. | Θ` αντέξεις να τ` ακούσεις | θ` αντέξεις να το δεις | όταν τα φώτα ανάψουν | μες στην καρδιά της γης. | Γίνε το φως μου | γίνε το φως κι εγώ η σκιά | ο ξεναγός μου | εδώ στην πιο κρυφή σπηλιά | γίνε το φως μου | ο ξεναγός μου. | Κι όπως σε κυνηγάνε | δαίμονες και θεριά | μη σταματάς, περπάτα | με μάτια ανοιχτά. | Όλοι εδώ γυρνάμε | στα βρώμικα νερά | μα κάποιοι δεν ξεχνάνε | τα φώτα εκεί ψηλά. | Γίνε το φως μου... | Σε μια καινούρια χώρα | με σπίτια αδειανά | καρδιά μου πού θα μείνεις | και ποιος θα σ` αγαπά.

12. Δε σου 'χω πει ακόμα τίποτα Τραγούδι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Μουσική: Νίκος Πορτοκάλογλου | Στίχοι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Διψάς εσύ, διψώ κι εγώ, | δεν έχει δρόμο πια εδώ... | Έχει χαράδρα και γκρεμό, | για να χαθείς, για να χαθώ... | Έχει χαράδρα και γκρεμό, | κι έναν κρυμμένο ποταμό... | Δε σου 'χω πει ακόμα τίποτα, δώσ' μου τον καιρό... | Όλα τα λόγια μου τ' ανείπωτα, | μέσα σου να βρω... | μέσα σου να βρω... | Δε σου 'χω πει, δε μου 'χεις πει, | όσα χωράει η σιωπή... | Πώς να σου δείξω την πληγή, | του πιο σκληρού πολεμιστή; | Πώς να σου κρύψω το παιδί, | που μέσ' στη νύχτα έχει χαθεί; | Δε σου 'χω πει ακόμα τίποτα, δώσ' μου τον καιρό... | Όλα τα λόγια μου τ' ανείπωτα, | μέσα σου να βρω... | μέσα σου να βρω... | Όλα τα λόγια μου τ' ανείπωτα, | μέσα σου να βρω... | μέσα σου να βρω...

Ο δεύτερος δίσκος

01. Δε μας συγχωρώ Τραγούδι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Μουσική: Νίκος Πορτοκάλογλου | Στίχοι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Είδα μέσα στη βουή | την παλιά μου αγάπη | τόσες θύελλες εκεί | τόσες πυρκαγιές | Πως να κλείσει η πληγή | πως να βγει το αγκάθι | γιατί βρήκαμε γιατί | τόσες αφορμές | Θα ΄μαι πάντα εδώ | να φυλάω αυτά που πέταξες | δεν σε συγχωρώ | για όλες τις φωτιές που ξέχασες | Θα ‘μαι πάντα εδώ | όσα χρόνια κι αν περάσανε | δεν μας συγχωρώ | από φόβο χάσαμε | Στον υπόγειο σταθμό | μια οφθαλμαπάτη | μες στο πλήθος το βουβό | χάθηκε κι αυτή | Δεν το καταλάβαμε | πόσο αργεί η αγάπη | να δούμε δεν προλάβαμε | το τέλος μας αρχή | Θα ΄μαι πάντα εδώ | να φυλάω αυτά που πέταξες | δεν σε συγχωρώ | για όλες τις φωτιές που ξέχασες | Θα ‘μαι πάντα εδώ | όσα χρόνια κι αν περάσανε | δεν μας συγχωρώ | από φόβο χάσαμε

02. Δίψα Τραγούδι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Μουσική: Νίκος Πορτοκάλογλου | Στίχοι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Δεν είν' η Κίρκη, | η μάγισσα, του σεξ η θεά, | η Καλυψώ, η Ναυσικά | με του μπαμπά τα λεφτά. | Δεν είν' η θάλασσα, ο ήλιος, | τα χαμένα νησιά. | Δεν είναι τίποτα απ' όλα | κι είναι όλ' αυτά... | Είν' η κρυφή σου, η ατέλειωτη δίψα | είν' η δίψα που σε κρατά ζωντανό. | Είν' η κρυφή σου, η ατέλειωτη δίψα | είν' η δίψα για καθαρό ουρανό. | Δεν είν' οι φίλοι, τα ξενύχτια, | τσιγάρα, ποτά | οι μουσικές, οι μουσικές | γύρω απ' την ίδια φωτιά. | Παλιά σου όνειρα, ταξίδια | με καινούργια πανιά | Δεν είναι τίποτα απ' όλα | κι είναι όλ' αυτά... | Είν' η κρυφή σου... | Παλιές σου νίκες και ήττες | και λάθη σωστά. | Η ξενιτιά, η ξενιτιά | του γυρισμού η χαρά | κι αυτός ο κάποιος που σου γνέφει | απ' το λιμάνι μακριά | Δεν είναι τίποτα απ' όλα | Κι είναι όλ' αυτά... | Είν η κρυφή σου, η ατέλειωτη δίψα | είν' η δίψα που σε κρατά ζωντανό | Είν' η κρυφή σου, η ατέλειωτη δίψα | είν' η δίψα για καθαρό ουρανό. | Για ουρανό | που χρώματα αλλάζει | και σαν ποτάμι μοιάζει, | σαν νερό. | Σαν το νερό | που σκύβεις και το πίνεις | μα τη φωτιά δε σβήνεις, | δε σβήνεις τον καημό | για ουρανό... | Είν' η κρυφή σου...

03. Το βουνό Τραγούδι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Μουσική: Νίκος Πορτοκάλογλου | Στίχοι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Φύσηξε αέρας δυνατός | και τσάκισε τα δέντρα | το καταφύγιο μας πολεμά. | Σκίζει τη νύχτα ο κεραυνός | στον ύπνο μας φοβέρα | μ΄ αγκάλιασες ακόμα πιο σφιχτά. | Εσύ κι εγώ | μες στα σεντόνια | και το βουνό | έξω στα χιόνια. | Κοίτα τα χρόνια πως περνούν | χειμώνες καλοκαίρια | αχ κοίτα τις νιφάδες στα μαλλιά. | Σαν τα φτερά του αετού | ανοίγουμε τα χέρια | κι ο φόβος δυναμώνει τη χαρά. | Εσύ κι εγώ | με τα παλτά μας | και στο βουνό | τα όνειρά μας. | Κι ανεβαίνω μόνος | κι ανεβαίνεις μόνη | τη δική του κορυφή | καθένας μας ζυγώνει | κι είναι αυτός ο πόνος | που μας λευτερώνει | να κοιμόμαστε μαζί | και να ξυπνάμε μόνοι | αόρατο σκοινί | πάντα μας ενώνει. | Κοίτα πως φώτισε η αυγή | της νύχτας τα τοπία | κι ο θάνατος γεννάει τη ζωή. | Δεν είναι η αγάπη φυλακή | δεν είναι ελευθερία | μα ελευθερία μες τη φυλακή. | Εσύ κι εγώ | κι οι μοναξιές μας | και στο βουνό | οι κορυφές μας. | Κι ανεβαίνω μόνος | κι ανεβαίνεις μόνη | τη δική του κορυφή | καθένας μας ζυγώνει | κι είναι αυτός ο πόνος | που μας λευτερώνει | να κοιμόμαστε μαζί | και να ξυπνάμε μόνοι | αόρατο σκοινί | πάντα μας ενώνει.

04. Τι σε νοιάζει εσένα Τραγούδι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Μουσική: Νίκος Πορτοκάλογλου | Στίχοι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Όλο το ίδιο λες | να σ' αγαπώ δε θες | Δε θέλεις να πονάω | Και με το χτες να ζω | Δε φταίω και δε φταις, | μην έχεις ενοχές. | Το ήξερα πού πάω, | το διάλεξα εγώ. | Και τι σε νοιάζει εσένα | αν σ' αγαπώ. | Δε θα μου πεις εμένα | για ποιον θα ζω. | Δε θα μου πεις εμένα | για ποιον θα ζω. | Δικαίωμα κανένα | δε σου ζητώ | Όλο το ίδιο λες, | να σ' αγαπώ δε θες. | Δε θες να περιμένω | εσένα μια ζωή | Δε φταίω και δε φταις, | συγνώμη μη μου λες, | Δεν ήτανε γραμμένο | να μείνουμε μαζί. | Και τι σε νοιάζει εσένα | αν σ' αγαπώ. | Δε θα μου πεις εμένα | για ποιον θα ζω. | Δε θα μου πεις εμένα | για ποιον θα ζω. | Δικαίωνα κανένα | δε σου ζητώ

05. Μην τρομάξεις αν χαθώ Τραγούδι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Μουσική: Νίκος Πορτοκάλογλου | Στίχοι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Θ΄ αλλάξω ζωή | όνομα και πατρίδα | απ΄ την αρχή | θ΄ αρχίσω την παρτίδα | Στη διαδρομή | το παρελθόν σκορπάω | μια μουσική | καινούργια σου χρωστάω | Μην τρομάξεις αν χαθώ | μη με ψάξεις, θα σε βρω εγώ | μη με ψάξεις, θα σε βρω | όταν θα χω μάτια να σε δω | μην ψάξεις | μην τρομάξεις | θα σε βρω εγώ | Κάνε μια ευχή | να μη χαθώ όπου πάω | μια προσευχή | να μάθω τι ζητάω | Στη διαδρομή | θα σβήσω ό,τι ξέρω | μια μουσική | καινούργια θα σου φέρω

06. Όσο κρατά ένα φιλί Τραγούδι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Μουσική: Νίκος Πορτοκάλογλου | Στίχοι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Τώρα που λείπεις | και δε μιλάμε | ούτε στιγμή δε ξεχνώ. | Πάντα οι δυο μας | θα περπατάμε | κάτω απ' τον ίδιο ουρανό... | Όσο κρατάει μια ανάσα, καρδιά μου, | όσο κρατά ένα φιλί | τόσο σε είχα δικιά μου, χαρά μου, | τόσο με είχες κι εσύ | Όσο κρατά ένα φιλί. | Τώρα που λείπεις | είδα το τέλος | χωρίς να δω την αρχή. | Κρατάς το τόξο | κι εγώ το βέλος | κι είν' η ζωή μας μισή... | Όσο κρατάει μια ανάσα, καρδιά μου, | όσο κρατά ένα φιλί | τόσο σε είχα δικιά μου, χαρά μου, | τόσο με είχες κι εσύ | Όσο κρατά ένα φιλί.

07. Μόνο μια στιγμή Τραγούδι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Μουσική: Νίκος Πορτοκάλογλου | Στίχοι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Παρ' τη χαρά μου | Τα όνειρα μου | Παρ' τα τσιγάρα | Και τη φωτιά μου | Παρ' τη σιωπή μου | Τη μουσική μου | Πάρε τη νύχτα | Και το πρωί μου | Και δωσ' μου μόνο μια στιγμή | Και ας κρατήσει μια ζωή | Ναι ας κρατήσει μια ζωή | Αχ δωσ' μου μόνο μια στιγμή | Παρ' τ' όνομα μου | Τα μυστικά μου | Πάρε τα ρούχα | Και τα κλειδιά μου | Παρ' την ανάσα | Την προσευχή μου | Παρ' το σκοτάδι | Και τη γιορτή μου | Και δωσ' μου μόνο μια στιγμή | Και ας κρατήσει μια ζωή | Ναι ας κρατήσει μια ζωή | Αχ δωσ' μου μόνο μια στιγμή | Παρ' τη χαρά μου | Τα όνειρά μου | Πάρε τα ρούχα | Και τα κλειδιά μου | Πάρε ότι είμαι | Πάρε ότι έχω | Χωρίς εσένα | Δεν τα αντέχω | Και δωσ' μου μόνο μια στιγμή | Και ας κρατήσει μια ζωή | Ναι ας κρατήσει μια ζωή | Αχ δωσ' μου μόνο μια στιγμή

08. Ολόκληρος Τραγούδι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Μουσική: Νίκος Πορτοκάλογλου | Στίχοι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Βρήκα νερό | λίγο νερό | μες στη μέση της ερήμου | πώς θα τελειώσει | τούτο εδώ | για να ξαναδώ τη γη μου. | Το φεγγάρι ανάβει | διώχνει το σκοτάδι | κι έχω κάτι να σου πω | το φεγγάρι αδειάζει | σα μισό μου μοιάζει | κι είμαι ολόκληρος εδώ. | Το φεγγάρι είναι μισό | κι έχω κάτι να σου πω | είμαι εδώ, είμαι εδώ | είμαι ολόκληρος εδώ. | Πίνω κρασί | πίνεις κι εσύ | μες στου Αυγούστου τα λουλούδια | στην παλιά μας την αυλή | όλα μοιάζουν σαν καινούρια. | Το φεγγάρι ανάβει | διώχνει το σκοτάδι | κι έχω κάτι να σου πω | το φεγγάρι αδειάζει | σα μισό μου μοιάζει | κι είμαι ολόκληρος εδώ. | Το φεγγάρι είναι μισό | κι έχω κάτι να σου πω | είμαι εδώ, είμαι εδώ | είμαι ολόκληρος εδώ. | Πίνω νερό | κρύο νερό | από της αυλής τη βρύση | πρώτη φορά μου | είμαι εδώ | και κανείς δεν μου `χει λείψει.

09. Όλα αλλάζουν Τραγούδι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Μουσική: Νίκος Πορτοκάλογλου | Στίχοι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Στο βαγόνι αντικριστά | μεσ΄ στα μαύρα σου γυαλιά | δρόμοι, θάλασσες, βουνά | προσπερνάνε | Προσπερνάνε βιαστικά | σαν ταινία που κυλά | σαν ρολόι που χτυπά | που τραβάμε | Κι όσα χαθήκανε | δεν ξεχαστήκανε | Όλα αλλάζουν | όλα γύρω σου αλλάζουν | σου γελάνε, σε τρομάζουν | με όσα ήξερες δε μοιάζουν | ο, ο, ο, όλα αλλάζουν | Μια ο κόσμος σκοτεινός | μια λουσμένος μεσ΄ στο φως | κι όλο αλλάζει ο καιρός | κι όλο πάμε | Όλο πάμε πιο μπροστά | και κοιτάμε σαν παιδιά | κάτι φίλοι απ΄ τα παλιά | χαιρετάνε | Κι όσοι χαθήκανε | δεν ξεχαστήκανε | Στην παλιά διαδρομή | με καινούργια μηχανή | μια καινούργια μουσική | μ΄ οδηγάει | Οδηγάνε τα παιδιά | κι εμείς πίσω αγκαλιά | μεσ΄ στα μαύρα σου γυαλιά | ποιος γελάει | Κι όλα όσα σώθηκαν | μεταμορφώθηκαν

10. Η δίνη Τραγούδι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Μουσική: Νίκος Πορτοκάλογλου | Στίχοι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Στριφογυρίζω και κύκλους κάνω, | και όλα τ' αγγίζω και όλα τα χάνω, | και τ' άστρα γυρίζουν και με ζαλίζουν, | και μέσα με πάνε, δε θέλω, φοβάμαι... | Κι ο αέρας φυσάει και με παρασέρνει, | και η βάρκα μου σπάει και η δίνη με παίρνει, | πιο πέρα απ' τα λόγια και πέρα απ' τις λέξεις, | κι απ' όλα τα πάθη, κι απ' όλες τις σκέψεις... | Πιο βαθιά, πιο βαθιά βουτάω... | Πιο ψηλά, πιο ψηλά πετάω... | Πιο βαθιά, πιο βαθιά απ' το ψέμα... | Πιο ψηλά, πιο κοντά σε σένα... | Στριφογυρίζω και φλόγες πατάω, | τα ρούχα μου σκίζω, στα βράχια χτυπάω, | και τ' άδεια μου μάτια τη νύχτα μετράνε, | και πίσω απ' τ' αστέρια ελπίδα ζητάνε... | Στριφογυρνάω κι ο νους μου αδειάζει, | και ενός μαύρου ήλιου το φως με τρομάζει, | και όλα περνάνε, στο χάος γυρνάνε, | και μένει η αγάπη, μονάχα η αγάπη... | Πιο βαθιά, πιο βαθιά πετάω... | Πιο ψηλά, πιο ψηλά βουτάω... | Πιο βαθιά, πιο βαθιά απ' τη δίνη... | Πιο ψηλά, στ' ουρανού τη δίνη... | Πιο βαθιά... | Πιο ψηλά... | Πιο βαθιά, πιο βαθιά απ' το ψέμα... | Πιο ψηλά, πιο κοντά σε σένα...

11. Πού ήσουνα φως μου Τραγούδι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Μουσική: Νίκος Πορτοκάλογλου | Στίχοι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Τι έπαθες άραγε εκεί έξω | και με θυμήθηκες ξανά. | Τον αδιάφορο θα παίξω | κι ας πονάω από χαρά. | Τόσα χρόνια κυνηγούσα | ένα άπιαστο πουλί | πού να το ΄ξερα πως θα 'ρθει | μοναχό του στο κλουβί. | Τι έπαθες άραγε εκεί έξω | και με θυμήθηκες ξανά. | Τον αδιάφορο θα παίξω | κι ας πονάω από χαρά. | Δεν σου μιλώ, δεν σε πιστεύω, | είμ' ορφανό επτά χρονώ | άλλα επτά θα σε παιδεύω | για να πω το σ' αγαπώ. | Πού ήσουνα, φως μου, | πού ήσουνα, | που ήσουνα τόσα χρόνια. | Τη μοναξιά μου αγάπησα, | τα άδεια μου σεντόνια. | Τι μου χτυπάς τώρα ξανά, | πού ήσουνα τόσα χρόνια. | Τη μοναξιά μου αγάπησα | τα άδεια μου σεντόνια. | Εσύ μου έμαθες να χάνω, | τις πληγές μου ν' αγαπώ. | Όλ' αυτά τι να τα κάνω | τώρα που είσαι πάλι εδώ. | Τώρα που όλα τα 'χεις χάσει | στο ταξίδι σου κι εσύ, | μας έχει ο πόνος ετοιμάσει | για του γάμου τη γιορτή. | Πού ήσουνα, φως μου, | πού ήσουνα, | που ήσουνα τόσα χρόνια. | Τη μοναξιά μου αγάπησα, | τα άδεια μου σεντόνια. | Τι μου χτυπάς τώρα ξανά, | πού ήσουνα τόσα χρόνια. | Τη μοναξιά μου αγάπησα | τα άδεια μου σεντόνια.

12. Αεράκι Τραγούδι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Μουσική: Νίκος Πορτοκάλογλου | Στίχοι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Η ζέστη μας νάρκωσε | τα μέλη βαριά | σαν άμμος κινούμενη | στον πάτο μας ρουφά. | Απόψε φύσηξε αεράκι | Θεού αναπνοή | τραγούδι βγαίνει καραβάκι | με φουσκωτό πανί | σαν προσευχή | μες στη σιωπή. | Η νύχτα μ` αγκάλιασε | με φως ασημί | κρυφά μου ψιθύρισε | καινούρια μουσική.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης