Πέμπτη, 28 Φεβρουαρίου 2013

Ο Στέλιος Καζαντζίδης τραγουδά Μπάμπη Μπακάλη





















Τα τραγούδια του δίσκου και οι διατιθέμενοι στίχοι τους:

01. Όταν μεθάει ο άνθρωπος Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Δημήτρης Γκούτης & Αδαμαντία Χιλιάρχου
Όταν μεθάει ο άνθρωπος | κανείς να μην τον κρίνει | γιατί ποιος ξέρει τι καημό | μες στην καρδιά του κλείνει. | Άλλος μεθάει από χαρά | και άλλος από λύπη | και εγώ για την αγάπη μου | που από κοντά μου λείπει. | Όλοι μεθάνε και ξεχνούν | μα εγώ όμως την θυμάμαι | και όσο θα λείπει μακριά | πάντα πιωμένος θα 'μαι. | Άλλος μεθάει από χαρά | και άλλος από λύπη | και εγώ για την αγάπη μου | που από κοντά μου λείπει.

02. Με ξυπνάς χαράματα Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Αθανάσιος Παπουτσής
Μου 'λεγες πως σου 'κανα | Μαύρη τη ζωή | Και πως δεν μπορούμε πια | Να ζήσουμε μαζί | Έφυγες και μού 'γραψες | Πως δεν θα γυρίσεις | Και μια αγάπη σου παλιά | Πας να συναντήσεις | Κι όμως δίχως να ντραπείς | Με ξυπνάς χαράματα | Να σου ανοίξω μου ζητάς | Με λυγμούς και κλάματα | Με ξυπνάς χαράματα | Με λυγμούς και κλάματα | Διάβασα το γράμμα σου | Κι έκλαψα πικρά | Και με φαρμακώσανε | Τα λόγια τα βαριά | Μού 'πες πως με μίσησες | Μ' άλλον πας να ζήσεις | Και την πόρτα μου ποτέ | Δε θα την χτυπήσεις

03. Τα ξενύχτια κι οι όμορφες γυναίκες Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Μπάμπης Μπακάλης
Εκούρασα το σώμα μου | και απολαβή καμία | χαράμι πήγε η ζωή | γιατί ήμουν άσωτος πολύ | σ' αυτή την κοινωνία. | Τα ξενύχτια κι οι όμορφες γυναίκες | μου 'χουν φάει τη ζωή | και με 'σύραν λίγο, λίγο | μέσα στην καταστροφή. | Σκορπούσα χάδια και φιλιά | και αγάπη απ' την καρδιά μου | σ' ανθρώπους με χωρίς ψυχή | και όταν ζητούσα τη στοργή | φεύγαν από κοντά μου. | Τα ξενύχτια κι οι όμορφες γυναίκες | μου 'χουν φάει τη ζωή | και με 'σύραν λίγο, λίγο | μέσα στην καταστροφή.

04. Τα χείλη σου όσα κι αν πουν Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Σταύρος Κάξος
Τα χείλη σου όσα κι αν πουν | κι αν με κακολογούν, | όμορφα λόγια, για μένα, το ξέρω, | πάλι θα ξαναπούν, | όμορφα λόγια, για μένα, το ξέρω, | πάλι θα ξαναπούν. | Είπες κουβέντες βαριές | κι όμως εγώ δεν κρατάω κακία, | και σε συγχωρώ, | άλλοι σου ψήνουν το ψάρι στα χείλη | και την πληρώνω εγώ. | Τα χείλη σου όσα κι αν πουν | κι αν με κακολογούν, | όμορφα λόγια, για μένα, το ξέρω, | πάλι θα ξαναπούν, | όμορφα λόγια, για μένα, το ξέρω, | πάλι θα ξαναπούν. | Ξέρω, δεν θες να με δεις | κι όμως. εγώ σ' αγαπώ κι υποφέρω | όταν δεν σε δω, | άλλοι σου ψήνουν το ψάρι στα χείλη | και την πληρώνω εγώ. | Τα χείλη σου όσα κι αν πουν | κι αν με κακολογούν, | όμορφα λόγια, για μένα, το ξέρω, | πάλι θα ξαναπούν, | όμορφα λόγια, για μένα, το ξέρω, | πάλι θα ξαναπούν. | Όμορφα λόγια, για μένα, το ξέρω, | πάλι θα ξαναπούν.

05. Του πατέρα η συμβουλή Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Μπάμπης Μπακάλης
Όταν παιδί μου μεγαλώσεις | Και βγεις στον δρόμο της ζωής | Ποτέ κανέναν μη μισήσεις | Όσα φαρμάκια κι αν θα πιεις | Μες στην χρυσή καρδούλα σου | Αγάπη να'χεις μόνο | Και να κρατάς σαν τον Χριστό | Στην πίκρα και στον πόνο | Φίλο ποτέ να μην προδώσεις | Για να ΄χεις πρόσωπο λαμπρό | Και στους γονείς να πηγαίνεις | Ένα ποτήρι με νερό

06. Εγώ είμαι άνδρας με πυγμή Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Γ. Μητρόπουλος
Το μεγαλύτερο σχολείο της ζωής | Είναι το πεζοδρόμιο | Εκεί εσπούδασα κι εγώ | Κορίτσι μου γλυκό | Και άκου τι θα σου πω | Το πεζοδρόμιο με δίδαξε πολλά | Κι είδαν τα μάτια μου πολλά στην κοινωνία | Γι' αυτό σε μένα αταξία δεν χωρά | Και στην αγάπη μας να φέρεσαι κυρία | Εγώ είμαι ένας άνδρας | με πυγμή μες στη ζωή | στο λέω να το ξέρεις | δεν σηκώνω προσβολή | κι αν θέλεις για να σ' αγαπώ | και να 'μαστε μαζί | σε όλα σου θα είσαι | πολύ προσεχτική | Αν μ' αγαπήσεις με καρδιά και με ψυχή | δεν θα κοιτάξω στην ζωή άλλη γυναίκα | Και αν εσύ θα με προσέξεις μια φορά | Εγώ αγάπη μου θα σε προσέχω δέκα

07. Έκλεισε μια ιστορία Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Δημήτρης Γκούτης
Έκλεισε μια ιστορία θλιβερή, | μια ιστορία πονεμένη, | από τα χέρια π' αγαπώ | με μίσος και ψέμα γραμμένη. | Έκλεισε μια ιστορία θλιβερή... | Ο κόσμος μου δίνει κουράγιο | μα εγώ που 'χω γίνει ναυάγιο | λιμάνι ποτέ μου δε θα 'βρω | να φτιάξω καινούρια ζωή. | Έκλεισε μια ιστορία θλιβερή... | Μ' έριξε στης στεναχώριας το στρατί | να συνεχίσω τη ζωή μου | και αναμνήσεις θλιβερές | να σέρνω για πάντα μαζί μου. | Μ' έριξε στης στεναχώριας το στρατί... | Ο κόσμος μου δίνει κουράγιο | μα εγώ που 'χω γίνει ναυάγιο | λιμάνι ποτέ μου δε θα 'βρω | να φτιάξω καινούρια ζωή. | Έκλεισε μια ιστορία θλιβερή...

08. Γεννήθηκα για να πονώ Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Εγώ γεννήθηκα μονάχα να πονάω | και μαύρες ώρες στη ζωή μου να περνάω. | Κι εσύ ακόμα που σε λατρεύω | μου δίνεις πόνο για πληρωμή, αχ! | Εγώ γεννήθηκα μονάχα να πονάω | και μαύρες ώρες στη ζωή μου να περνάω. | Αν μετρηθούνε όλα τ' αστέρια | που τρεμοσβήνουν στον ουρανό, | τόσα φαρμάκια μ' έχεις ποτίσει | κι όμως δεν παύω να σε πονώ. | Ποια μοίρα μ' έχει καταραμένο | να μη στεριώνω ό,τι αγαπώ, αχ! | Εγώ γεννήθηκα μονάχα να πονάω | και μαύρες ώρες στη ζωή μου να περνάω. | Είναι μεγάλο, όμως, το κρίμα, | είναι φαρμάκι πολύ πικρό, | εγώ γλυκιά μου να σε λατρεύω | κι εσύ να θέλεις το χωρισμό. | Ποια μοίρα μ' έχει καταραμένο | να μη στεριώνω ό,τι αγαπώ, αχ! | Εγώ γεννήθηκα μονάχα να πονάω | και μαύρες ώρες στη ζωή μου να περνάω.

09. Και σιδερένια να είχα καρδιά Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Και σιδερένια να είχα καρδιά | θα είχε λιώσει σε τέτοια φωτιά | όταν μου είπανε ότι σε είδανε | σε άλλη αγκαλιά, | όταν μου είπανε ότι σε είδανε | σε άλλη αγκαλιά, | πώς να βαστάξω σε τέτοια φωτιά. | Αν είναι αλήθεια αυτό | απ' τη ζωή θα χαθώ | όμως κι εσύ μη θαρρείς | πως ευτυχία θα βρεις | έτσι κι εσένα θα σε προδώσουν | και θα καταστραφείς. | Και σιδερένια να είχα καρδιά | θα είχε λιώσει σε τέτοια φωτιά | όταν μου είπανε ότι σε είδανε | σε άλλη αγκαλιά, | όταν μου είπανε ότι σε είδανε | σε άλλη αγκαλιά, | πώς να βαστάξω σε τέτοια φωτιά. | Είμαστε μες στη ζωή | δύο κορμιά μια ψυχή | κι αν τύχει και μ' αρνηθείς | ό,τι μου κάνεις θα βρεις | έτσι κι εσένα θα σε προδώσουν | και θα καταστραφείς. | Και σιδερένια να είχα καρδιά | θα είχε λιώσει σε τέτοια φωτιά | όταν μου είπανε ότι σε είδανε | σε άλλη αγκαλιά, | όταν μου είπανε ότι σε είδανε | σε άλλη αγκαλιά, | πώς να βαστάξω σε τέτοια φωτιά.

10. Δεν είμαι άξιος να λέγομαι πατέρας Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Λούλα Παπαγιαννοπούλου
Στην εκκλησιά Σου ήρθα πληγωμένος | καλή μου Παναγία, | για να Σου πω τον πόνο της καρδιάς μου | και μια μεγάλη μου αμαρτία. | Εγώ δεν είμαι άξιος να λέγομαι πατέρας | γιατί αμάρτησα πολύ, | είμαι παράνομος, αγάπησα μιαν άλλη | κι έχω προδώσει μια μητέρα με παιδί. | Σε κάθε βήμα μου με δέρνουνε οι τύψεις | κι όλο κλαίω και πονώ, | γιατί πληγώνομαι βαριά όταν μαθαίνω | πως το παιδί μου το φωνάζουν ορφανό. | Θέλω, κοντά μου, το σπλάχνο μου να νιώσω, | καλή μου Παναγία, | πρέπει το σφάλμα μου να το επανορθώσω, | ήταν βαριά η αδικία. | Σε κάθε βήμα μου με δέρνουνε οι τύψεις | κι όλο κλαίω και πονώ, | γιατί πληγώνομαι βαριά όταν μαθαίνω | πως το παιδί μου το φωνάζουν ορφανό.

11. Όποιος γεννιέται καλός Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Αχ! | Αστραπές, κεραυνοί | με χτυπούν διαρκώς στη ζωή, | χτύπα με τώρα κι εσύ. | Φύγε κι εσύ π’ αγαπώ, | λέξη πικρή δε θα πω. | Όποιος γεννιέται καλός | κλαίει και πονάει συνεχώς. | Αχ! | Κατάρα βαριά | κυνηγάει τη φτωχή μου καρδιά | και δε γνωρίζω χαρά. | Κέρνα με τώρα κι εσύ | δάκρυ και πόνο μαζί. | Όποιος γεννιέται καλός | κλαίει και πονάει συνεχώς. | Αχ! | Αστραπές, κεραυνοί | κάντε στάχτη ένα δόλιο κορμί. | Κι αν ζήσω, τι ωφελεί; | Δως μου κι εσύ π’ αγαπώ | τον πιο μεγάλο καημό. | Όποιος γεννιέται καλός | κλαίει και πονάει συνεχώς.

12. Τα σφάλματα είναι για τους ανθρώπους Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Ηρακλής Παπασιδέρης
Μετανιωμένος γύρισα κι ήρθα για να σε δω, αχ! | μετανιωμένος γύρισα κι ήρθα για να σε δω, | ξέρω πως παραφέρθηκα, άλλοι με βάλαν κι έφυγα, | δεν έφταιξα εγώ, συγγνώμη σου ζητώ. | Εσύ κι αν μ' εγκατέλειψες, | εγώ σε καρτερούσα | και όποιος διαβάτης πέρναγε | για σένανε ρωτούσα. | Τώρα που ξανασμίξαμε | στην αγκαλιά μου μείνε, | τα σφάλματα, αγάπη μου, | για τους ανθρώπους είναι. | Συγχώρεσε το λάθος μου γιατί κι εγώ πονώ, αχ! | συγχώρεσε το λάθος μου γιατί κι εγώ πονώ, | ξέρω πως παραφέρθηκα, άλλοι με βάλαν κι έφυγα, | δεν έφταιξα εγώ, συγγνώμη σου ζητώ. | Μονάχη μου κάθε βραδιά, | ήταν η νύχτα χρόνος, | γιατί με πλήγωνε βαθειά | του χωρισμού ο πόνος. | Τώρα που ξανασμίξαμε | στην αγκαλιά μου μείνε, | τα σφάλματα, αγάπη μου, | για τους ανθρώπους είναι.

13. Η επιστροφή του ασώτου Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Κλάψε γυναίκα από χαρά | ο πόνος σου θα σβήσει, | το ξεγραμμένο μας παιδί | που τόσα χρόνια είχε χαθεί, | απόψε θα γυρίσει. | Τα μαύρα δάκρυά μας λυπήθηκε ο Θεός, | απόψε επιστρέφει ο άσωτος υιός. | Μην το μαλώσεις το παιδί, | μην το κακοκαρδίσεις, | μονάχα με διπλή στοργή, | κάθε καημό του και πληγή | σιγά, σιγά να κλείσεις. | Τα μαύρα δάκρυά μας λυπήθηκε ο Θεός, | απόψε επιστρέφει ο άσωτος υιός. | Κι όταν "συγγνώμη" θα μας πει | με δακρυσμένα μάτια, | κράτα τον μες στην αγκαλιά | να μην γλιστρήσει άλλη φορά | σε μαύρα μονοπάτια. | Τα μαύρα δάκρυά μας λυπήθηκε ο Θεός, | απόψε επιστρέφει ο άσωτος υιός.

14. Πριν χαράξει θα φύγω Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Φώτης Ζησούλης
Πριν χαράξει η μέρα θα φύγω θα φύγω | αγκάλιασέ με αγάπη μου στερνά | απόψε τα φιλιά σου δεν χορταίνω | τι γρήγορα η ώρα που περνά | Κάποιο πλοίο θα με πάρει μακρυά για να με πάει | εκεί που οι άτυχοι την τύχη κυνηγούνε για να βρουν | θα με χάσεις θα σε χάσω θα σπαράξεις θα σπαράξω | Αχ! γιατί να μην μπορούνε κι φτωχοί χαρά να δούνε | Πριν χαράξει η μέρα θα είμαι μακρυά σου | και θα μου ζώνει θλίψη την καρδιά | μια μαύρη αλυσίδα θα μου βάλει | η ξενιτειά στα πόδια μου βαριά | Κάποιο πλοίο θα με πάρει μακρυά για να με πάει | εκεί που οι άτυχοι την τύχη κυνηγούνε για να βρουν | θα με χάσεις θα σε χάσω θα σπαράξεις θα σπαράξω | Αχ! γιατί να μην μπορούνε κι φτωχοί χαρά να δούνε

Για να ακούσετε ένα από τα τραγούδια του δίσκου που ξεχώρισε:
Πατήστε εδώ

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης