Παρασκευή, 22 Φεβρουαρίου 2013

Τα σπάνια του Στράτου Διονυσίου





















Ο Στράτος Διονυσίου σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Να πιεις για να ξεχάσεις Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Κατινάρης | Στίχοι: Αντώνης Κατινάρης
Καρδιά μου πάψε να πονάς, | και μην, ξανά, δακρύσεις, | απόψε φεύγω μακριά, | τον πόνο μου να σβήσεις. | Τον πόνο που σε πλήγωνε, | κάθε πρωί και βράδυ, | λίγο πιοτό της λησμονιάς | να πιεις για να ξεχάσεις, | να πιεις για να ξεχάσεις. | Στα ξένα που θα φύγουμε, | άλλη αγκαλιά θα βρούμε, | και μέρες πιο καλύτερες, | ίσως να ξαναδούμε. | Τον πόνο που σε πλήγωνε, | κάθε πρωί και βράδυ, | λίγο πιοτό της λησμονιάς | να πιεις για να ξεχάσεις, | να πιεις για να ξεχάσεις.

02. Τα μελιτζανιά σου μάτια Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Γιάννης Καραμπεσίνης | Στίχοι: Γιάννης Καραμπεσίνης
Τα μελιτζανιά σου μάτια με ρημάξανε, | τα μελιτζανιά σου μάτια με ρημάξανε, | τη φτωχούλα την καρδιά μου, μου την κάψανε, | τα μελιτζανιά σου μάτια με ρημάξανε. | Μελαχροινάκι μου, κρυφό μεράκι μου, | φωτιά μου άναψες μες στην καρδιά, | έλα να σμίξουμε, να τα μιλήσουμε | και θα τη βρούμε κι' οι δυο καλά. | Τα μελιτζανιά σου μάτια με ρημάξανε, | τη φτωχούλα την καρδιά μου, μου την κάψανε. | Το γλυκό χαμόγελό σου με μαγνήτισε, | το γλυκό χαμόγελό σου με μαγνήτισε, | κεραυνός μες στην καρδιά μου και με λύγισε, | το γλυκό χαμόγελό σου με μαγνήτισε. | Μελαχροινάκι μου, κρυφό μεράκι μου, | φωτιά μου άναψες μες στην καρδιά, | έλα να σμίξουμε, να τα μιλήσουμε | και θα τη βρούμε κι' οι δυο καλά. | Τα μελιτζανιά σου μάτια με ρημάξανε, | τη φτωχούλα την καρδιά μου, μου την κάψανε.

03. Σε μισώ Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Νίκος Δαλέζιος | Στίχοι: Νίκος Δαλέζιος
Παραπονιέσαι ότι άλλαξα πολύ, | για 'σένα, τον καιρό τον τελευταίο, | κι' αν η καρδιά μου, η μεγάλη, σε μισεί, | για όλα εσύ φταις, εγώ δεν φταίω. | Κι' αν κοντά σου έχω ζήσει τον καιρό μου τον μισό, | αγαπώ και τους εχθρούς μου μα εσένα σε μισώ, | σε μισώ, σε μισώ, σου το λέω να το ξέρεις, σε μισώ. | Παραπονιέσαι ότι σε κατηγορώ, | που μέχρι εχθές στα μάτια με κοιτούσες, | αυτό με κάνει πιο πολύ να σε μισώ | γιατί εσύ ποτέ δε μ' αγαπούσες. | Κι' αν κοντά σου έχω ζήσει τον καιρό μου τον μισό, | αγαπώ και τους εχθρούς μου μα εσένα σε μισώ, | σε μισώ, σε μισώ, σου το λέω να το ξέρεις, σε μισώ, | σε μισώ, σε μισώ, σου το λέω να το ξέρεις, σε μισώ.

04. Θα φύγω κι ας πονώ Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Γιάννης Καραμπεσίνης | Στίχοι: Γιάννης Καραμπεσίνης
Με βαριά την καρδιά θα σου πω έχε γεια. | Θα φύγω για πάντα μακριά σου | θα φύγω, θα φύγω, θα φύγω, | αφού η σκληρή η καρδιά σου | με κάνει και πονώ, και πονώ, και πονώ. | Τα μάτια μου θα πάρω, θα φύγω μακριά σου, | θα κάνω πέτρα την καρδιά, | μπορεί να υποφέρω, μπορεί να μαραζώνω, | κι' όμως θα φύγω μακριά κι' ας πονώ, κι' ας πονώ. | Το ξέρω πως πια δε σε νοιάζει, | για 'μένα, το ξέρω, το ξέρω, | και ούτε θα κλάψεις για 'μένα, | ακόμα κι' αν χαθώ, κι' αν χαθώ, κι' αν χαθώ. | Τα μάτια μου θα πάρω, θα φύγω μακριά σου, | θα κάνω πέτρα την καρδιά, | μπορεί να υποφέρω, μπορεί να μαραζώνω, | κι' όμως θα φύγω μακριά κι' ας πονώ, κι' ας πονώ, | κι' ας πονώ, κι' ας πονώ.

05. Τον άνθρωπο π' αγάπησε Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Στράτος Διονυσίου | Στίχοι: Αρίστος Τσολακίδης
Λιγοστούς διαβάτες στους δρόμους συναντώ, | μέσα στο σκοτάδι όταν περπατώ, | αποφεύγω να μιλήσω, ντρέπομαι και να τους δω, | ντρέπομαι για τη γυναίκα που με φέρνει ως εδώ. | Τον άνθρωπο π' αγάπησε μην τον κατηγορείτε, | μπορεί κι' εσείς στη θέση του κάποτε να βρεθείτε. | Λιγοστούς διαβάτες στους δρόμους συναντώ, | μέσα στο σκοτάδι όταν περπατώ, | η γυναίκα π' αγαπάω έχει γίνει άπονη, | να το χαίρεται η νύχτα το φτωχό μου το κορμί. | Τον άνθρωπο π' αγάπησε μην τον κατηγορείτε, | μπορεί κι' εσείς στη θέση του κάποτε να βρεθείτε.

06. Αγαπώ τα παλληκάρια Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Αγαπώ τα παλικάρια | που δεν ξέρουν για φεγγάρια | που μυρίζουνε ασβέστη και μπογιές | κι ανταμώνουνε τα βράδια | σε απόμερα πατάρια | και διαβάζουν τις φτωχές τους τις καρδιές | Αγαπώ τους φουκαράδες | που δεν έχουνε παράδες | που δεν έχουνε μια τρύπα για να μπουν | Κάτι μίζερες ζωούλες | λιανοτρέμουλες καρδούλες | που γυρεύουνε συγνώμη που κτυπούν | Αγαπώ και το Φροσάκι | τ' ορφανό το κοριτσάκι | που τις κούκλες τις φτιάχνει με πανιά | Που μαζεύει κουρελάκια και τα κάνει παιχνιδάκια | και ξεχνάει και βροχή και παγωνιά

07. Διψασμένη καρδιά Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Στράτος Διονυσίου | Στίχοι: Στράτος Διονυσίου
Μόνο γι' αγάπη διψάει η καρδιά μου, | ζητάω να 'βρω εκείνη π' αγαπώ, | σ' όλο τον κόσμο θα το πω, την αγαπάω, | ακόμα και στ' αστέρια θα το πω, | σ' όλο τον κόσμο θα το πω, την αγαπάω, | ακόμα και στ' αστέρια θα το πω. | Διψασμένη καρδιά, απ' αγάπη πονά, | μοναχή μες στου πόνου το δάκρυ, | μες στους δρόμους γυρνώ και παντού σε ζητώ, | απ' τη μια ως την άλλη την άκρη. | Μόνο μι' αγάπη μπορεί για να μου δώσει, | αυτό που χρόνια η καρδιά μου λαχταρά, | λίγο τα χείλη τα πικρά να μου γλυκάνει, | να μην πονέσω στη ζωή άλλη φορά, | λίγο τα χείλη τα πικρά να μου γλυκάνει, | να μην πονέσω στη ζωή άλλη φορά. | Διψασμένη καρδιά, απ' αγάπη πονά, | μοναχή μες στου πόνου το δάκρυ, | μες στους δρόμους γυρνώ και παντού σε ζητώ, | απ' τη μια ως την άλλη την άκρη.

08. Εμένα να μη με κλαις Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Στράτος Ατταλίδης | Στίχοι: Στράτος Ατταλίδης
Εμένανε να μη με κλαις | Και δεν θα πέσω έξω | Κι αν μού ‘χεις δώσει μαχαιριά | Και η πληγή είναι βαριά | Σαν άντρας από τους καλούς | Στον πόνο μου θα αντέξω | Εμένανε να μη με κλαις | Στο ξαναλέω πάλι | Γιατί είμαι άντρας με ψυχή | Και με καρδιά μεγάλη | Κι αν ήπια για χατίρι σου | Φαρμάκια μαζεμένα | Κι αν πόνεσα κι αν έκλαψα | Κι αν ήρθα εδώ που έφτασα | Για όλα αυτά αχάριστη | Κατηγορούν εσένα

09. Άφησέ με ήσυχο Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Στέλιος Μακρυδάκης | Στίχοι: Στέλιος Μακρυδάκης
Έτσι το 'γραψαν οι μοίρες, | δεν ταιριάζουν, δεν ταιριάζουν, | οι δικοί μας χαρακτήρες. | Άφησέ με ήσυχο, άφησέ με ήσυχο, | μου φτάνουν οι φουρτούνες και οι μεγάλες μπόρες, | αφού εσύ το θέλησες και ζω σε μαύρες ώρες. | Άντε σύρε, ώρα καλή σου, | για να βρεις τον άνθρωπό σου, | εγώ το δρόμο το δικό μου, | κι' εσύ πάρε το δικό σου, | άντε σύρε, ώρα καλή σου, | κι' όπως έστρωσες κοιμήσου. | Άφησέ με ήσυχο, άφησέ με ήσυχο, | με πλήγωσε το πείσμα σου και μου 'χει φέρει λύπες, | και οι κακές κουβέντες σου που στο θυμό σου είπες. | Άντε σύρε, ώρα καλή σου, | για να βρεις τον άνθρωπό σου, | εγώ το δρόμο το δικό μου, | κι' εσύ πάρε το δικό σου, | άντε σύρε, ώρα καλή σου, | κι' όπως έστρωσες κοιμήσου.

10. Μέσα στου Μάνθου το τσαρδί Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Πάνος Πετσάς | Στίχοι: Πάνος Πετσάς
Μπήκανε μαζί δυο φίλοι, | μες στου Μάνθου το τσαρδί, | και καθήσαν σταυροπόδι, | να τα πούνε δηλαδή. | Είναι στενοχωρημένοι, | κάτι έχουν οι καημένοι. | Τα τσιγάρα τους ανάβουν | και ζητάνε μπαγλαμά, | στη μουρμούρα του να σβήσουν, | τα σεκλέτια τα παλιά. | Είναι στενοχωρημένοι, | κάτι έχουν οι καημένοι. | Είν' η ώρα περασμένη, | κλείσε Μάνθο το τσαρδί, | μήπως παραξηγηθούνε | με τον κόσμο δηλαδή. | Είναι στενοχωρημένοι, | κάτι έχουν οι καημένοι.

11. Εγώ δεν γνώρισα χαρά Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Πάνος Πετσάς | Στίχοι: Ηρακλής Παπασιδέρης
Δε χαμογέλασα ποτέ | και ζω στη δυστυχία, | κάνω καλό, βρίσκω κακό | σ' αυτή την κοινωνία. | Τύχη σκληρή και άδικη | με έχεις πληγωμένο | και καταδικασμένο. | Εγώ δεν γνώρισα χαρά | και είμαι πληγωμένος | η ευτυχία στη ζωή | είναι για ορισμένους. | Τύχη σκληρή και άδικη | με έχεις πληγωμένο | και καταδικασμένο.

12. Σκιές και οπτασίες Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Δημήτρης Γκούτης
Σβήστ' από δίπλα μου σκιές και οπτασίες, | σβήστ' απ' το νου μου λογισμοί και φαντασίες, | δεν είν' αλήθεια πως χαϊδεύω τα μαλλιά της, | εκείνη έφυγε, κι' αυτό που βλέπω είναι η σκιά της. | Και τι δεν θα 'δινα να βρίσκομαι κοντά σου, | είναι μαρτύριο να ζω με τη σκιά σου, | είναι μαρτύριο να ζω με τη σκιά σου, | και τι δεν θα 'δινα να βρίσκομαι κοντά σου. | Φλόγες μου καίνε την καρδιά στη θύμισή της, | σαν αγκαλιάζω με τη σκέψη το κορμί της, | δεν είν' αλήθεια πως μου δίνει τα φιλιά της, | εκείνη έφυγε, κι' αυτό που βλέπω είναι η σκιά της. | Και τι δεν θα 'δινα να βρίσκομαι κοντά σου, | είναι μαρτύριο να ζω με τη σκιά σου, | είναι μαρτύριο να ζω με τη σκιά σου, | και τι δεν θα 'δινα να βρίσκομαι κοντά σου.

13. Εσύ δεν έχεις μπέσα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Δημήτρης Τζάρας | Στίχοι: Αλκιβιάδης Νεράντζης
Εσύ δεν έχεις μπέσα, εσύ δεν έχεις μπέσα, | με πρόδωσες μπαμπέσα, με πρόδωσες μπαμπέσα. | Όποιος σε βλέπει, σε καμαρώνει | κι' όποιος σε ζήσει το μετανιώνει, | έχεις τη γλύκα μες στη ματιά σου | και την κακία μες στην καρδιά σου. | Εσύ δεν έχεις μπέσα, εσύ δεν έχεις μπέσα, | με πρόδωσες μπαμπέσα, με πρόδωσες μπαμπέσα. | Όσα κι' αν κάνω εγώ για 'σένα, | το ξέρω πάνε όλα χαμένα, | εσύ δεν ξέρεις ευγνωμοσύνη, | εσύ δεν έχεις εμπιστοσύνη. | Εσύ δεν έχεις μπέσα, εσύ δεν έχεις μπέσα, | με πρόδωσες μπαμπέσα, με πρόδωσες μπαμπέσα. | Κι αν σου χαρίζω την ευτυχία, | κοντά σου βρίσκω αχαριστία, | πρέπει να φύγω για να γλιτώσω, | προτού μια μέρα το μετανιώσω. | Εσύ δεν έχεις μπέσα, εσύ δεν έχεις μπέσα, | με πρόδωσες μπαμπέσα, με πρόδωσες μπαμπέσα, | με πρόδωσες μπαμπέσα.....

14. Οι αγάπες μου όλες διαβήκαν Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Οι αγάπες μου όλες διαβήκαν και φύγαν | μα όλες ας παν' στο καλό, | εκείνη εγώ που ζητούσα τη βρήκα, | σ' εσένα που τώρ' αγαπώ, | μόνο εσύ δε μου φέρθηκες λάθος, | και στον πόνο μου στάθηκες βράχος, | οι αγάπες μου όλες διαβήκαν και φύγαν | μα όλες ας παν' στο καλό. | Όσα όνειρα είχα πλάσει, | όλα φύγανε στο χαμό, | κάθε αγάπη κι' από ένα, | μου πετούσε μες στο γκρεμό, | μόνο εσύ δε μου φέρθηκες λάθος, | και στον πόνο μου στάθηκες βράχος, | οι αγάπες μου όλες διαβήκαν και φύγαν | μα όλες ας παν' στο καλό.

15. Πώς δεν ραγίζουν τα βουνά Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Στράτος Διονυσίου | Στίχοι: Στράτος Διονυσίου
Βαριά καρδιά, πικρή καρδιά, | γιατί αναστενάζεις, | εσύ δε φταις σε τίποτα, | καρδιά μου μη σπαράζεις. | Βοριάς μουγκρίζει στα κλαδιά, | κι' εγώ μ' αυτόν σπαράζω, | συλλογισμένος κάθομαι | και μόνος μου θαυμάζω. | Πώς δεν ραγίζουν τα βουνά | όταν αναστενάζω. | Πάρε μαχαίρι, χτύπα με, | φύλαξε την καρδιά μου, | γιατί είσαι μέσα ολόσωμη, | μη λαβωθείς, κυρά μου. | Βοριάς μουγκρίζει στα κλαδιά, | κι' εγώ μ' αυτόν σπαράζω, | συλλογισμένος κάθομαι | και μόνος μου θαυμάζω. | Πώς δεν ραγίζουν τα βουνά | όταν αναστενάζω.

16. Μ' αχαριστία με πληρώνεις Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Στράτος Διονυσίου | Στίχοι: Δέσποινα Χατζηγιακουμή
Μ' αχαριστία μου πληγώνεις την καρδιά μου, | λες και δεν έζησες ποτέ στην αγκαλιά μου, | αντί γι' αγάπη, δηλητήριο μου δίνεις, | κι' όλο με διώχνεις και μονάχο μου μ' αφήνεις. | Η καρδιά μου έχει μάθει, από 'σένα να σπαράζει, | σ' αγαπώ κι' ας με πληγώνεις, δεν πειράζει, | δεν πειράζει, δεν πειράζει. | Εγώ σου έδωσα το αίμα της καρδιάς μου, | κι' εσύ δεν θέλεις πια τα χάδια τα δικά μου, | μα όποιον άλλον, στη ζωή, κι' αν αγαπήσεις, | σαν τη δική μου την καρδιά, δεν θα γνωρίσεις. | Η καρδιά μου έχει μάθει, από 'σένα να σπαράζει, | σ' αγαπώ κι' ας με πληγώνεις, δεν πειράζει, | δεν πειράζει, δεν πειράζει.

17. Βήμα-βήμα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Κατινάρης | Στίχοι: Ηρακλής Παπασιδέρης
Βήμα, βήμα περπατώ μες στη νύχτα μόνος, | στα σκαλιά σου ξενυχτώ, θα με φάει ο πόνος, | άνοιξε αγάπη μου, άνοιξε αγάπη μου, | στρώσε το κρεβάτι μου, | άνοιξε αγάπη μου, άνοιξε αγάπη μου, | στρώσε το κρεβάτι μου. | Ξεροστάλιασα στ' αγιάζι, | κι' απ' το κρύο θα παγώσω, | μες στο χιόνι δε θ' αντέξω, | ας πεθάνω να γλυτώσω, | ας πεθάνω να γλυτώσω. | Σκέψου την αγάπη μας κι' άνοιξε την πόρτα, | να ζεστάνεις μια καρδιά, πάλι σαν και πρώτα, | άνοιξε αγάπη μου, άνοιξε αγάπη μου, | στρώσε το κρεβάτι μου, | άνοιξε αγάπη μου, άνοιξε αγάπη μου, | στρώσε το κρεβάτι μου. | Ξεροστάλιασα στ' αγιάζι, | κι' απ' το κρύο θα παγώσω, | μες στο χιόνι δε θ' αντέξω, | ας πεθάνω να γλυτώσω, | ας πεθάνω να γλυτώσω.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης