Πέμπτη, 21 Φεβρουαρίου 2013

Μαζί με τον Στράτο





















Ο Στράτος Διονυσίου σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Τι σου φταίει το παιδί Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μάγια μου 'κανες κυρά μου | και με πέθανες | δως μου πίσω την χαρά μου | και με ξέκανες. | Θα στο πούνε κι οι γειτόνοι | τι σου φταίει το παιδί | θέλεις ντε καλά και σώνει | να πεθάνει δηλαδή | Λειώνει απ' το παρακάλι | η καρδούλα μου | δάκρυα θα πάω πάλι | στην μανούλα μου

02. Αν είσαι φίλος με καρδιά Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Αν είσαι φίλος με καρδιά | ρίξε την πρώτη μπαταριά | ρίξε το πρώτο βόλι | Να γίνω στάχτη και βοή | να ξεμπερδέψω απ' τη ζωή | που με προδώσαν όλοι | Σ' όλον τον κόσμο να το πεις | στην μάνα μου να μην το πεις | γιατί με καρτεράει | Ποτίζει τα βασιλικά | ζυμώνει δίπλες και γλυκά | και ψιλοτραγουδάει | Κι αν σε ρωτήσει πού 'ναι ο γιος | που ήταν όλο της το βιος | πες της πως πάει στα ξένα | Να φέρει άστρα και πουλιά | και για τα άσπρα της μαλλιά | Μια ασημένια χτένα

03. Έχει η ζωή σκαμπανεβάσματα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Ρεπάνης | Στίχοι: Ηρακλής Παπασιδέρης
Η ψεύτικη ζωή | που 'χει σκαμπανεβάσματα | πότε σε πάει στα ψηλά | και πότε στα χαλάσματα | Μαυρισμένη η ψυχή μου | ατυχία η ζωή μου | Σκληρή, σκληρή ζωή | Πού 'σαι γεμάτη δράματα | τι μια μου φέρνεις ξαστεριά | την άλλη σκοτεινιάσματα | Κουράστηκα πολύ | απ' τα σκαμπανεβάσματα | μα πού θα πάει θα την βρω | θα βγω απ' τα χαλάσματα

04. Χαρά σ’ αυτόν που σ’ έχει Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Αντώνης Μπακιρτζής
Χαρά σ' αυτόν που σ΄έχει | δίπλα του και καμαρώνει | κι αλίμονο σε μένα | που σ' αγάπησα | Αλίμονο σε μένα | κοίταξα δυο μάτια ξένα | και μέσα στο μυαλό μου | μόνο αμάρτησα | Χαρά σ' αυτόν που σ΄έχει | δίπλα του και καμαρώνει | και μένα ας με κλάψει | η μανούλα μου | Χαρά σ' αυτόν που σ΄έχει | στο πλευρό του κι ας μην ξέρει | φουρτούνα πού΄χει φέρει | στην καρδούλα μου | Χαρά σ΄ αυτόν που σ' έχει | για κορώνα του κυρά μου | στολίδι του σπιτιού του | και καμάρι του | Εγώ θα σε κρατήσω | συντροφιά στα όνειρά μου | κι εκείνος συντροφιά | στο μαξιλάρι του.

05. Στην πόρτα σου ξενύχτησα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Ρεπάνης | Στίχοι: Ηρακλής Παπασιδέρης
Απόψε δεν κοιμήθηκα | στην πόρτα σου ξενύχτησα | εκεί με βρήκε το πρωί | ξενύχτη έρημο βαρύ | Στο κρύο πάγωσα | τ' αγιάζι μ' έφαγε | κι εσύ κρατάς κλειστή την πόρτα | στο λέω με παράπονο | ν' ανοίξεις όπως πρώτα | Κι αν σ' ένα λάθος έπεσα | συγχώρεσέ με έφταιξα | σε πίκρανα τ' ομολογώ | μα τώρα έβαλα μυαλό

06. Στης αγάπης μας το στέκι Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Ρεπάνης | Στίχοι: Παναγιώτης Καμηλιέρης
Ένα μαύρο συννεφάκι | φάνηκε στον ουρανό μας | Κι έφερε μεγάλη μπόρα | κι έσβησε το όνειρό μας | Στης αγάπης μας το στέκι | Έπεσε αστροπελέκι | Ποιος περίμενε από τόσο | ένα τόσο συννεφάκι | Πως θα φέρει τόσες πίκρες | Τόσους πόνους και φαρμάκι | Μες στης μοίρας μας τα χέρια | όλα τά 'φερε ο χρόνος | Πίκρες γίναν τα φιλιά μας | Στην καρδιά μας μπήκε ο πόνος

07. Βρέχει φωτιά στη στράτα μου Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Βρέχει φωτιά στη στράτα μου | φωτιά που μ' έχει κάψει | για τα φτωχά τα νιάτα μου | κανένας δε θα κλάψει | Η ζωή, η ζωή εδώ τελειώνει | σβήνει το καντήλι μου | κι η ψυχή, η ψυχή σαν χελιδόνι | φεύγει απ' τα χείλη μου | Κύμα πικρό στην πλώρη μου | και τα πανιά σκισμένα | ούτε αδελφός αγόρι μου | δε νοιάστηκε για σένα | Η ζωή, η ζωή εδώ τελειώνει | σβήνει το καντήλι μου | κι η ψυχή, η ψυχή σαν χελιδόνι | φεύγει απ' τα χείλη μου

08. Ένα βράδυ που θα πιω Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ένα βράδυ που θα πιω | και θα γίνω σούρα | θα γυρίσω σβούρα | το Βοτανικό | Και σε όλους θα το πω | πως δεν είσαι εντάξει | Και πως μ' έχεις κάψει | γιατί σ' αγαπώ | Ένα βράδυ που θα πιω | κάτω στου Γιανίμπα | θα τα κάνω λίμπα | στο Βοτανικό | Για να πάψεις να γελάς | με τα δακρυά μου | τσέρκι την καρδιά μου | να τηνε κυλάς | Ένα βράδυ που θα πιω | ίσα μ' ένα τόνο | το βαθύ μου πόνο | θα 'ρθω να σου πω | Κι αν ξυπνήσ' η γειτονιά | βρίσε με μαζί της | Έιν' ένας αλήτης | πες με απονιά

09. Για μας βρέχει Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ρίξε στη φωτιά δυο ξύλα | κι άκου να σου πω | η ζωή μας είναι σκύλα | μα την αγαπώ. | Για μας βρέχει και χιονίζει, κι ό,τι άλλο πεις | άμα μπλέκεις με μαχαίρι, πάντα θα κοπείς. | Μου ’στειλες τις άλλες γράμμα | για παρηγοριά | και μου μίλαγες για θάμα κι αλλαξοκαιριά | Για μας βρέχει και χιονίζει, κι ό,τι άλλο πεις | άμα μπλέκεις με μαχαίρι, πάντα θα κοπείς. | Κάτσε τώρα να φουμάρεις | και να ζεσταθείς | και τον δρόμο σου να πάρεις | πάλι απαρχής | Για μας βρέχει και χιονίζει, κι ό,τι άλλο πεις | Πήρες του καημού τον δρόμο κι όχι της ντροπής.

10. Ήταν λάθος σου μεγάλο Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Κατινάρης | Στίχοι: Γιάννης Κιούρκας
Είπα να φύγω να σε ξεχάσω | κι άλλη γυναίκα πια ν' αγκαλιάσω | Κι όλα να γίνουν καπνός και στάχτη | αφού επρόδωσες μια τέτοια αγάπη | Ήταν λάθος σου μεγάλο | να μ' αφήσεις για έναν άλλον | Να σηκώνω τον σταυρό | ώσπου να σε ξαναβρώ | Ήρθες κοντά μου πουλί χαμένο | μετανοιωμένο και πληγωμένο | Κι εγώ σε πήρα στα δυο μου χέρια | να ξαναζήσουμε τα καλοκαίρια

11. Του κόσμου το περίγελο Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Του κόσμου το περίγελο | χαράματα περνάει | μπροστά στο παραθύρι της | και σιγοτραγουδάει | Του κόσμου το περίγελο | κατάντησε να γίνει | και όλα αυτά για χάρη της | και όλα αυτά για κείνη | Του κόσμου το περίγελο | περνά κι αναστενάζει | έχει στα στήθια του φωτιά | μα ποιος τη λογαριάζει

12. Τσιφτετέλι παιχνιδιάρικο Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Γιάννης Καραμπεσίνης | Στίχοι: Γιάννης Καραμπεσίνης
Αχ | Χόρεψέ μου τσιφτετέλι παιχνιδιάρικο, | χόρεψέ μου τσιφτετέλι παιχνιδιάρικο, | κούνα λίγο το κορμί σου κι έξω απ’ άδικο, | κούνα λίγο το κορμί σου κι έξω απ’ άδικο. | Παιχνιδιάρικο, σκανταλιάρικο, | χόρεψέ μου τσιφτετέλι παιχνιδιάρικο. | Αχ | Τσιφτετέλι με μπουζούκι σκανταλιάρικο, | τσιφτετέλι με μπουζούκι σκανταλιάρικο, | δείξε μας την τσαχπινιά σου παιχνιδιάρικο, | δείξε μας την τσαχπινιά σου παιχνιδιάρικο. | Παιχνιδιάρικο, σκανταλιάρικο, | χόρεψέ μου τσιφτετέλι παιχνιδιάρικο.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης