Τετάρτη, 20 Φεβρουαρίου 2013

Δεν έχω ιδέα





















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια του Σταμάτη Κραουνάκη

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Δεν έχω ιδέα Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Δεν έχω ιδέα, ιδέα δεν έχω | κενό περιέχω, το πλήρες κενό. | Τραγούδια τυχαία μονάχα παρέχω | για κάποιες αγάπες, για κάτι κοινό | σε γη κι ουρανό. | Κι αν θες κι η ζωή μου δεν είναι σπουδαία | κι εγώ το πρωί μου ξενύχτης γυρνώ. | Κι αν έρθεις μαζί μου δεν έχω ιδέα | αν θα 'σαι δική μου καθώς θα ξυπνώ | καθώς θα ξυπνώ. | Δεν έχω ιδέα, ιδέα δεν έχω | τα χείλη μου βρέχω χωρίς να διψώ. | Και κάνω παρέα αυτούς που αντέχω | που ελπίζουν ακόμα σε κάτι κουτό. | Μου είν' αρκετό.

02. Αγάπη μου, λατρεία μου Τραγούδι: Σταμάτης Κραουνάκης
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Κουβέντα θ’ ανοίξουμε τώρα | με τι εννοείς και τι εννοώ; | Ξεκίνα παιδί μου προχώρα | η τρέλα κι η νύχτα δεν έχουν θεό | Το χέρι σου δώσ’ μου | και πάμε στου κόσμου | την πιο νευρικιά διαδρομή | εμείς και νεκροί θα αγαπάμε | το θύμα, το θύτη και την αφορμή | Αγάπη μου, λατρεία μου | κουβέντα κι ιστορία μου | δικό μου πεπρωμένο | Χριστέ και Παναγία μου | στην πρώτη απεργία μου | μαζί σου κατεβαίνω | Κουβέντα θ’ ανοίξουμε τώρα | με τι ‘ναι καλό και τι ‘ναι κακό; | Ξεκίνα παιδί μου προχώρα | δεν είναι για φόβο και πανικό | Το χέρι σου δώσ’ μου | και πάμε στου κόσμου | την πιο νευρικιά διαδρομή | εμείς και νεκροί θα αγαπάμε | τα όχι, τα ίσως, τα ναι και τα μη

03. Τι τα θες Τραγούδι: Αρλέτα
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Όταν δεν μπορείς να πεις αυτό που θες | και τα λόγια σου ζαλίζουν το κεφάλι | Τι τα θες τα παραμύθια, τι τα θες; | Με τα ψέματα δεν παίζουν οι μεγάλοι | κι εσύ παιδί, μικρό παιδί, κι αν θες | δεν είσαι πάλι | Όταν δεν μπορείς να πεις αυτό που θες | τράβα γρήγορα και βρες τον εαυτό σου | μιας και σήμερα και αύριο και χθες | θα τον έχεις αγαπούλα μου εχθρό σου | κι εσύ παιδί, μικρό παιδί, για βρες | το φυλαχτό σου | Όταν δεν μπορείς να πεις αυτό που θες | και τα λόγια σου ζαλίζουν το κεφάλι | Τι τα θες τα παραμύθια, τι τα θες; | Με τα ψέματα δεν παίζουν οι μεγάλοι

04. Espresso Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Λ. Νικολακοπούλου & Σ. Κραουνάκης
Το πρωί | Μόλις ξυπνάμε πως μ’ αρέσει | Που σε βλέπω να κοιτάς | Τι θα φορέσεις | Που σε βλέπω να κοιτάς | Αν σ’ αγαπώ | Τι μου δίνεις να στο πω | Φέρ΄ το bic το ξυραφάκι να κοπώ | Και γράφ’ τον κόσμο | Στα παλιά σου τα παπούτσια | Κι έλα κράτα με σφιχτά | Καλό κανένας δεν χρωστά | Αχ μωράκι μου | Για σένα εγώ θα πέσω | Καμιά ώρα στο φλιτζάνι | του espresso | Στου espresso το φλιτζάνι | θα πηδήξω κοίτα | Παίρνω αναπνοή | Σ’ αγαπάω σ’ αγαπώ θα στ’ αποδείξω

05. Κόκκινα γυαλιά Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας & Σταμάτης Κραουνάκης
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Σταμάτης Κραουνάκης
Πήρα κόκκινα γυαλιά | κι όλα γύρω σινεμά τα βλέπω | κι ούτε ξέρω πώς να ζω | ούτε και πώς ν' αγαπώ | τη ζωή μου επιβλέπω | Πήρα κόκκινο στυλό | και τραβάω γιαλό, γιαλό και γράφω | τραγουδάκια της φωτιάς | της φωτιάς, της πυρκαγιάς | τη ζωή μου αντιγράφω | Πώς μ' αρέσει αυτός ο ήλιος | πώς μ' αρέσει αυτός ο ήλιος | πώς μ' αρέσει το πρωί | κι είναι βάσανο ο φίλος | είναι βάσανο ο φίλος | που φωνάζει εκδρομή | Πώς μ' αρέσει το φεγγάρι | πώς μ' αρέσει το φεγγάρι | όταν βγαίνει να με δει | και κρατάει το φανάρι | και κρατάει το φανάρι | στης αγάπης την πληγή | Πήρα κόκκινη καρδιά | και πουκάμισα φαρδιά φοράω | και ρωτάω να μου πουν | όσοι ξέρουν ν' αγαπούν | σε ποιον έρωτα χρωστάω | Πήρα κόκκινα φτερά | και περνάω μια χαρά, γελάω | Πιάνω σώμα του χιονιού | και ουρά χελιδονιού | στου Θεού τ' αυτί μιλάω | Πώς μ' αρέσει αυτός ο ήλιος | πώς μ' αρέσει αυτός ο ήλιος | όταν βγαίνει το πρωί | κι είναι βάσανο ο φίλος | κι είναι βάσανο ο φίλος | που φωνάζει εκδρομή | Πώς μ' αρέσει το φεγγάρι | πώς μ' αρέσει το φεγγάρι | όταν βγαίνει να μας δει | και κρατάει το φανάρι | και κρατάει το φανάρι | στης αγάπης την πληγή | Πήρα κόκκινα γυαλιά | κι όλα γύρω σινεμά τα βλέπω | κι ούτε ξέρω πώς να ζω | ούτε και πώς ν' αγαπώ

06. Η βέρα της Ευτυχίας Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Δως μου τ’ ωραίο χέρι σου | τη βέρα να περάσω, | κι όρκο σου κάνω, αγάπη μου, | μαζί σου να γεράσω. | Χωρίς αγάπη η ζωή | ποτέ σκοπό δεν έχει. | Αγάπα με να σ’ αγαπώ | κι άσ’ τον καιρό να τρέχει. | Κι αν μας σκεπάσουν συννεφιές | και μπόρες μας χτυπήσουν, | μη φοβηθείς, αγάπη μου, | δε θα μας ξεχωρίσουν.

07. Το τραγούδι της Αλίκης Τραγούδι: Αλίκη Βουγιουκλάκη
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Στην παραλία το βαπόρι | φαινόταν μόλις με το ζόρι | Ίσα ρε μάγκα Πειραιώτη | κλακέτα πρώτη | Και επί της υποδοχής | οι κυρίες των τιμών | με αέρα εποχής | για συγγνώμη και παρντόν | τράβα πίσω και θα δεις | Οι Έλληνες το νόστιμο | το λένε και κουκλάκι | πληρώσαμε και πρόστιμο | Αλίκη Βουγιουκλάκη | στην ιστορία φύσηξε καινούργιο αεράκι | Στη Λεωφόρο Αμαλίας | με μια σκιά αμφιβολίας | φωτίζονται όλα τα γινάτια | στα δυο σου μάτια | Πάμε κι άλλη μια φορά | για να δώσουμε αφορμή | στη μεγάλη διαφορά | που ‘χει η τέχνη απ’ τη ζωή | σαν κουνάει την ουρά | Οι Έλληνες το νόστιμο | το λένε και κουκλάκι | πληρώσαμε και πρόστιμο | Αλίκη Βουγιουκλάκη | στην ιστορία φύσηξε καινούργιο αεράκι

08. Απ' την ώρα που σε βρήκα Τραγούδι: Σταμάτης Κραουνάκης
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Λ. Νικολακοπούλου & Σ. Κραουνάκης
Απ’ την ώρα που σε βρήκα | μάνα και πατέρα μου | σαν παιδί στον κόσμο βγήκα | να χαρώ τη μέρα μου | Κι ήταν Κυριακή βραδάκι | κι ήταν Κυριακή | Κι ήταν Κυριακή βραδάκι | κι ήσουν η Δευτέρα μου | Μα τα βράδια που γυρνούσα | όλοι με ρωτούσανε | που ‘ναι αυτοί που μ’ αγαπούσαν | ποια στεριά κοιτούσανε | Ποια στεριά και ποια πατρίδα | τι ρωτάτε εμένανε | δεν τους ξέρω, δεν τους είδα | δεν ρωτώ κανένανε | Απ’ την ώρα που σε βρήκα | εαυτέ μου ευάλωτε | στης ζωής την βάρκα μπήκα | όπως ήμουν κι άλλοτε

09. Σήκω παιδί μου Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Αν σε προδίνει στη συντροφιά | η ομορφιά που ’χει το βλέμμα όταν σβήνει, | σήκω, παιδί μου, σήκω, αγάπη μου γλυκιά, | φύγε απ’ τη μέση για να σμίξουνε εκείνοι. | Σήκω, παιδί μου, σήκω, αγάπη μου γλυκιά, | τι κάνει ο άνθρωπος μονάχος για να μείνει. | Αν σε προδίνει σιγά, σιγά | η λέξη "αργά" που γράφει ο κόσμος όταν κλείνει, | σήκω, παιδί μου, σήκω, αγάπη μου γλυκιά, | εσύ περίσσευες και πήρες την ευθύνη. | Σήκω, παιδί μου, σήκω, αγάπη μου γλυκιά, | τι θέλει ο άνθρωπος και δεν τ’ απομακρύνει. | Αν σε προδίνει σχεδόν κι αυτός | ο εαυτός που έχει μέσα σου απομείνει, | σήκω, παιδί μου, σήκω, άναψε το φως, | κανείς δεν άντεξε ενός λεπτού οδύνη. | Σήκω, παιδί μου, σήκω, άναψε το φως, | τι κάνει ο άνθρωπος και δεν το κατακρίνει.

10. Ουτ' ένας άνθρωπος Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Είμαι κεράκι χωρίς φιτίλι | και λιώνω μέσα στη συννεφιά | κι ουτ’ ένας άνθρωπος για να μου στείλει | μια παρουσία, μια συντροφιά | Δεν υποφέρεται | δεν υποφέρεται | ετούτος ο χειμώνας | ετούτη η άβυσσος | δεν υποφέρεται ετούτη η φυλακή | λες και φαγώθηκε ένας αιώνας | και του περίσσεψε μια παλιοκυριακή | Είμαι του κόσμου | μια άδεια σφαίρα | μια σημασία περαστική | κι ουτ’ ένας άνθρωπος για παραπέρα | για ιστορία μοναδική | Δεν υποφέρεται | δεν υποφέρεται | ετούτος ο χειμώνας | ετούτη η άβυσσος | δεν υποφέρεται ετούτη η φυλακή | λες και φαγώθηκε ένας αιώνας | και του περίσσεψε μια παλιοκυριακή

11. Ανεβάσαμε Τραγούδι: Λίνα Νικολακοπούλου
Μουσική: Λίνα Νικολακοπούλου | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Ανεβάσαμε την τέντα στο μπαλκόνι, | ανεβάσαμε και λίγο τα ρολά. | Κι ένας ήλιος στο δικό σου παντελόνι | κάτι μου 'κανε και γέλασα τρελά | και τραλαλά και τραλαλά. | Δε με νοιάζει που τραβάμε και πώς ζούμε, | δε με νοιάζει που δεν κάναμε λεφτά. | Την αγάπη μια ζωή θ' απομυζούμε | και στους δρόμους θα φιλιόμαστε κλεφτά. | Ανεβάσαμε την τέντα στο μπαλκόνι | κι όλα, μάγκα μου, ωραία και καλά. | Ανεβάσαμε στ' αμάξι την κεραία, | ανεβάσαμε και τ' άστρα στο καπό. | Κι όπως ψάχναμε τα λόγια τα μοιραία | κάτι μ' έπιασε και σου 'πα "σ' αγαπώ" | και πω, πω, πώ και πω, πω, πώ.

12. Καλαματιανός χωρίς μαντήλι Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Σταμάτης Κραουνάκης
Ξυπνάω χαράματα και βλέπω που λες | Τις δυο απέναντί μου τις παχουλές | Και τη μαμά τους την κυρία Αργυρώ | Που δεν λέω το ρο | Που μασάει το ρο | Ξυπνώ που λες με την φωνή της Φανής | Και με το καζανάκι της διπλανής | Που την φωνάζουνε κυρία Αργυρώ | Και δεν λέω το ρο | Καθαρό | Α γιαγιά για, για, Α γιαγιά, γιαγιά | Έχουμε, έχουμε και μία γιαγιά | Α γιαγιά για, για, Α γιαγιά, γιαγιά | Όποια ανοίγει κλειδαριά | Χτυπά τηλέφωνο και βγαίνουνε τρεις | Κι εσύ κι η μάνα σου κι ο Χατζηπετρής | Που τον φωνάζουμε κυρία Αργυρώ | Και δεν λέει το ρο | Και μασάει το ρο | Χτυπά κουδούνι κι έχω για θυρωρό | Τον διάολό μου την κυρία Αργυρώ | Φτυστή καλέ ο Ηρακλής Πουαρό | Που δεν λέει το ρο | Καθαρό | Χτυπά κουδούνι κι έχω για θυρωρό | Τον διάολό μου την κυρία Αργυρώ | Φτυστή καλέ ο Ηρακλής Πουαρό | Που δεν λέει το ρο | Καθαρό

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης