Παρασκευή, 15 Φεβρουαρίου 2013

Βρέχει φωτιά στη στράτα μου No. 1





















Ο πρώτος δίσκος

01. Και τι δεν κάνω Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Και τι δεν κάνω | την πικραμένη σου ζωή για να γλυκάνω | κι εσύ μου δίνεις και μια πίκρα παραπάνω | κάθε στιγμή | Και τι δεν κάνω | την παγωμένη σου καρδιά για να ζεστάνω | κι εσύ μου δίνεις και μια πίκρα παραπάνω | για πληρωμή | Αμαρτία μεγάλη | μια καρδιά που για σένα λαχταράει και πεθαίνει | να τη βλέπεις σαν ξένη | Και τι δεν κάνω | για να βρεθώ στην αγκαλιά σου τι δεν κάνω | και μ' αποφεύγεις σαν αλήτη, σαν ζητιάνο | κάθε στιγμή

02. Του κόσμου το περίγελο Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Του κόσμου το περίγελο | χαράματα περνάει | μπροστά στο παραθύρι της | και σιγοτραγουδάει | Του κόσμου το περίγελο | κατάντησε να γίνει | και όλα αυτά για χάρη της | και όλα αυτά για κείνη | Του κόσμου το περίγελο | περνά κι αναστενάζει | έχει στα στήθια του φωτιά | μα ποιος τη λογαριάζει

03. Βρέχει φωτιά στη στράτα μου Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Βρέχει φωτιά στη στράτα μου | φωτιά που μ' έχει κάψει | για τα φτωχά τα νιάτα μου | κανένας δε θα κλάψει | Η ζωή, η ζωή εδώ τελειώνει | σβήνει το καντήλι μου | κι η ψυχή, η ψυχή σαν χελιδόνι | φεύγει απ' τα χείλη μου | Κύμα πικρό στην πλώρη μου | και τα πανιά σκισμένα | ούτε αδελφός αγόρι μου | δε νοιάστηκε για σένα | Η ζωή, η ζωή εδώ τελειώνει | σβήνει το καντήλι μου | κι η ψυχή, η ψυχή σαν χελιδόνι | φεύγει απ' τα χείλη μου

04. Όπως φεύγουν τα καράβια Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Χρόνια βλέπω στο λιμάνι | πλοία που σαλπάρουνε | κι όπως τα κοιτάζω λέω: | "Θέ μου, να με πάρουνε!" | Κι όπως φεύγουν τα καράβια | έφυγες κι εσύ μακριά, | κι έχω μέσα μου μια πίκρα | σαν την θάλασσα βαθιά. | Χρόνια βλέπω στο λιμάνι | κι η ζωή μου πέρασε, | μες στην απονιά του κόσμου | η καρδιά μου γέρασε. | Κι όπως φεύγουν τα καράβια | έφυγες κι εσύ μακριά, | κι έχω μέσα μου μια πίκρα | σαν την θάλασσα βαθιά.

05. Ο παλιατζής Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Ρεπάνης | Στίχοι: Δημήτρης Γκούτης
Αυτό το σπίτι που το βλέπεις σκοτεινό | τον παλιατζή απόψε νά ’ρθει περιμένει | για να μαζέψει ακόμα ό,τι μένει | από μια αγάπη που χτυπήθηκε σκληρά | από του μαύρου χωρισμού τη συμφορά | Πάρε ό,τι θέλεις, παλιατζή | από μια αγάπη που δε ζει | αφού δε ζούμε πια μαζί | πάρε ό,τι θέλεις, παλιατζή | Πάρ’ το τσουβάλι κι έλα μέσα, παλιατζή | έχω ενθύμια πολλά να το γεμίσεις | Μάζεψε όλες τις σκληρές μου αναμνήσεις | δεν έχω δύναμη να βλέπω τα παλιά | που μου θυμίζουν μια χαμένη αγκαλιά | Πάρε ό,τι θέλεις, παλιατζή | από μια αγάπη που δε ζει | αφού δε ζούμε πια μαζί | πάρε ό,τι θέλεις, παλιατζή

06. Αγάπη μου επικίνδυνη Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Ρεπάνης | Στίχοι: Δημήτρης Γκούτης
Με τι καρδιά ξαναγύρισες | συγγνώμη να μου ζητήσεις | κι απάνω που σε λησμόνησα | ό,τι μου ’κανες να μου θυμίσεις | Αγάπη μου επικίνδυνη | φοβάμαι και τη σκιά σου | ερείπιο με κατάντησες | με τον άπιστο τον έρωτά σου | Δεν είμαι πια για πειράματα | να φύγεις και να μ’ αφήσεις | δεν έχω πια άλλο τίποτα | μόνο ερείπια για να γκρεμίσεις | Αγάπη μου επικίνδυνη | φοβάμαι και τη σκιά σου | ερείπιο με κατάντησες | με τον άπιστο τον έρωτά σου

07. Ένας αητός γκρεμίστηκε Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Ρεπάνης | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Αητός αητό μεγάλωνε | του ’λεγε και τον μάλωνε | αητόπουλο γεννήθηκες | μ’ αητό να ζευγαρώσεις | αητούς κι εσύ να δώσεις | Εσύ είσαι ένα αητόπουλο | της συννεφιάς ρηγόπουλο | Κι εκείνο επαράκουσε | επήγε κι εξεστράτησε | μια πέρδικα ορέχτει | σε ρούγα πάει και πέφτει | κι ένας αητός γκρεμίστηκε | και το βουνό εσείστηκε | Εσύ είσαι ένα αητόπουλο | της συννεφιάς ρηγόπουλο

08. Τ' αγκάθια της καρδιάς σου Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Ρεπάνης | Στίχοι: Μιχάλης Τουτουντζής
Ξημέρωνα και νύχτωνα | μέσα στην αγκαλιά σου | χωρίς να δω πως έκρυβε | αγκάθια η καρδιά σου. | Πληγώθηκα και μάτωσα | στ’ αγκάθια της καρδιάς σου. | Ας γίνουν μάθημα οι πληγές | που άνοιξα κοντά σου. | Ξυπόλητος στ’ αγκάθια σου | ξανά δεν περπατάω, | φεύγω γιατί κουράστηκα | κοντά σου να πονάω. | Πληγώθηκα και μάτωσα | στ’ αγκάθια της καρδιάς σου. | Ας γίνουν μάθημα οι πληγές | που άνοιξα κοντά σου.

09. Τι σου φταίει το παιδί Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μάγια μου 'κανες κυρά μου | και με πέθανες | δως μου πίσω την χαρά μου | και με ξέκανες. | Θα στο πούνε κι οι γειτόνοι | τι σου φταίει το παιδί | θέλεις ντε καλά και σώνει | να πεθάνει δηλαδή | Λειώνει απ' το παρακάλι | η καρδούλα μου | δάκρυα θα πάω πάλι | στην μανούλα μου

10. Η αφιλότιμη Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Τάσος Οικονόμου
Ήμουνα μοναχοπαίδι, ήμουνα μοναχογιός, | κι έχω γίνει ψυχοπαίδι, κι έχω γίνει παραγιός. | Στη δική σου την καρδιά, αφιλότιμη, | πόσο λάθος με μετράς, αφιλότιμη. | Ήμουνα ο νοικοκύρης, ήμουνα ο σεβνταλής, | κι έχω γίνει μουσαφίρης, κι έχω γίνει κουρελής. | Στη δική σου την καρδιά, αφιλότιμη, | πόσο λάθος με μετράς, αφιλότιμη.

11. Το στερνό τ' αγώι Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Τάσος Οικονόμου
Έπιασα κουβεντολόι με την ψεύτρα τη ζωή: | είμαι στο στερνό τ’ αγώι | μες στο σκοτεινό κατώι | που μου βγαίνει κι η ψυχή. | Τι να μου αποκριθείς, | που τις πιότερες φορές | πλάγιασα με συμφορές; | Βρε ζωή, σαν τα χαλάς, | καταντάς μπελάς. | Βρε ζωή, σαν τα χαλάς, | καταντάς μπελάς. | Ούτε ένα ξερό κομμάτι δεν μου έδωσες ψωμί. | Μ’ είχες μόνο γι’ αγωγιάτη | και μου φόρτωνες στην πλάτη | του καθένα την οργή. | Τι να μου αποκριθείς, | που τις πιότερες φορές | πλάγιασα με συμφορές; | Βρε ζωή, σαν τα χαλάς, | καταντάς μπελάς. | Βρε ζωή, σαν τα χαλάς, | καταντάς μπελάς.

12. Το τραγούδι της πέρδικας Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Σπύρος Σαμοϊλης | Στίχοι: Φωτεινή Γεωργίου
Όλες οι πόρτες κλείσανε | όλες ξαρματωθήκαν | τα κάστρα γκρεμιστήκανε | κι εγώ βαριά στενάζω | κοιτάω δεξιά αχ κοιτάω ζερβά | προσμένω τον αητό μου | προσμένω τον αητό μου | ν' αδράξω τις φτερούγες του | να φύγω στα ουράνια | να φύγω στα ουράνια | Είχε τα μάτια χαμηλά | δεν πετά αλλά σουρνόταν | αητέ μου τι, τι έπαθες κι εσύ | σε τούτη τη μαυρίλα | δεν ήμουνα αχ ποτέ αητός | μόν' ήμουνα γεράκι | μόν' ήμουνα γεράκι | τ' άστρα ποτέ, ποτέ δεν έφτασα | τους ουρανούς δεν είδα | τους ουρανούς δεν είδα

13. Στο σταθμό του Μονάχου Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Στο σταθμό του Μονάχου | με πέταξε άχου | η μαύρη μοίρα μου | μάνα κακομοίρα μου | Όπου να 'ναι σουρουπώνει | το Ακρόπολις θα φτάσει | να 'ταν και να κατεβάσει | ένα φίλο ή γνωστό | Στο σταθμό του Μονάχου | με πέταξε άχου | η μαύρη μοίρα μου | μάνα κακομοίρα μου | Κάθε άνθρωπος και γλώσσα | ποιόνε ξέρω ποιος με ξέρει | αφιλόξενα τα μέρη | παγωμένες οι καρδιές | Στο σταθμό του Μονάχου | με ξέχασε άχου | η μαύρη μοίρα μου | μάνα κακομοίρα μου | Δίπλα μου λαγοκοιμάται | ένας χίπυ πεινασμένος | ένας νέγρος μεθυσμένος | τα ναυάγια σωρό | Στο σταθμό του Μονάχου | με ξέχασε άχου | η μαύρη μοίρα μου | μάνα κακομοίρα μου

14. Ήταν ψεύτικα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Ήταν ψεύτικα | τα γλυκόλογά της όλα | ήταν ψεύτικα | βρήκα την καταστροφή μου | κι ερωτεύτηκα | όλα ψεύτικα | Ήταν κάλπικα | τα φιλιά που μου πουλούσε | ήταν κάλπικα | κι όταν είδα την αλήθεια | πόσο ντράπηκα | όλα κάλπικα | Ήταν θάνατος | το πιοτό που με κερνούσε | ήταν θάνατος | και δεν είμαι από πέτρα | ούτε αθάνατος | ήταν θάνατος

15. Καρδιά μου αλήτισσα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Ρεπάνης | Στίχοι: Μιχάλης Γαβριηλίδης
Τα φυλλοκάρδια σου φτερά | φτερά τα κάνεις και πετάς | καρδιά μου | Το πόσο πόνεσες ξεχνάς | καινούρια αγάπη μου ζητάς | Μυαλό δεν έβαλες | καρδιά μου | Καρδιά μου αλήτισσα | τόσο με δύναμη χτυπάς | Μου σπας τα στήθια και πετάς | και ψάχνεις, ψάχνεις κι αγαπάς | Κι όταν στα σπλάχνα μου γυρνάς | πονάς, πονάς, πονάς | Γνώρισες τόση απονιά | και πριν να βρεις τη λησμονιά | καρδιά μου | Ζητάς ξανά να ερωτευτείς | ζητάς ξανά να πληγωθείς | Μυαλό δεν έβαλες | καρδιά μου

16. Εγώ καλά σου τα 'λεγα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Εγώ καλά σου τα 'λεγα | και τ' άκουγες παράλογα | Περπάτησε ανάλογα | Θυμάσαι που σου τα 'λεγα; | Εγώ καλά σου τα 'λεγα | Γιατί δε συμβιβάζεσαι; | Που τρέχεις και τι βιάζεσαι; | Αμάρτησες; Κολάζεσαι! | Αδίκως θυσιάζεσαι | Γιατί δε συμβιβάζεσαι; | Αφού το κρίμα κρίνεται | κι ο αίτιος ευθύνεται | το πίνεις και δεν πίνεται | Εξαίρεση δε γίνεται | αφού το κρίμα κρίνεται

17. Το μπουζούκι του Νικόλα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Νίκος Καρανικόλας | Στίχοι: Νίκος Καρανικόλας
Δυο φίλοι απ' την Κοκκινιά | κάναν στο μαγαζί ζημιά | το μπουζούκι του Νικόλα του το σπάσανε | και το κέφι του απόψε το χαλάσανε | Όλα τα φταίει μια μικρή | που μπήκε μες στο μαγαζί | τη ματιά της στο Νικόλα την επέταξε | κι απ' τα φυλλοκάρδια μέσα αναστέναξε | Νικόλα μη σκοτίζεσαι | και μην κακοκαρδίζεσαι | το μπουζούκι σου οι φίλοι κι αν στο σπάσανε | της μικρής τα μάτια φταίνε που κοιτάξανε | Όλα τα φταίει μια μικρή | που μπήκε μες στο μαγαζί | τη ματιά της στο Νικόλα την επέταξε | κι απ' τα φυλλοκάρδια μέσα αναστέναξε

18. Τσιφτετέλι παιχνιδιάρικο Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Γιάννης Καραμπεσίνης | Στίχοι: Γιάννης Καραμπεσίνης
Αχ | Χόρεψέ μου τσιφτετέλι παιχνιδιάρικο, | χόρεψέ μου τσιφτετέλι παιχνιδιάρικο, | κούνα λίγο το κορμί σου κι έξω απ’ άδικο, | κούνα λίγο το κορμί σου κι έξω απ’ άδικο. | Παιχνιδιάρικο, σκανταλιάρικο, | χόρεψέ μου τσιφτετέλι παιχνιδιάρικο. | Αχ | Τσιφτετέλι με μπουζούκι σκανταλιάρικο, | τσιφτετέλι με μπουζούκι σκανταλιάρικο, | δείξε μας την τσαχπινιά σου παιχνιδιάρικο, | δείξε μας την τσαχπινιά σου παιχνιδιάρικο. | Παιχνιδιάρικο, σκανταλιάρικο, | χόρεψέ μου τσιφτετέλι παιχνιδιάρικο.

19. Δε με πόνεσε κανείς Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Ali Naushad | Στίχοι: Δημήτρης Γκούτης
Καρδιά μου καημένη | πώς βαστάς και δε ραγίζεις | στον ψεύτη ντουνιά | τόση απονιά που αντικρίζεις | Ησυχία και χαρά μέσα στη ζωή | δεν έχω νιώσει | και μι' αγάπη ακόμα που 'χα πιστέψει | μ' έχει πληγώσει | Δε με πόνεσε κανείς | δε με πόνεσε κανείς | ούτε στιγμή μες στη ζωή μου | μες στους δρόμους ξαφνικά | κάποιο πρωί | θα βγει η ψυχή μου | Καρδιά μου καημένη | πώς βαστάς και δε ραγίζεις | στον ψεύτη ντουνιά | τόση απονιά που αντικρίζεις

20. Εγώ δεν είμαι ένοχος Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Χρήστος Κολοκοτρώνης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Αναστενάξτε φυλακές και σίδερα λυγίστε | δακρύστε δεσμοφύλακες και εσείς κελιά ραγίστε… | Εγώ δεν είμαι ένοχος, μα ποιος θα με πιστέψει | ζητάν να με δικάσουνε χωρίς να έχω φταίξει | Καταδικάστε με, να δω τι θα κερδίσετε | μια μάνα δίχως γιο μες τη ζωή θ’ αφήσετε | Εμένα με κατάστρεψε του κόσμου η κακία | κι από αθώο, ένοχο με λέει η κοινωνία

Ο δεύτερος δίσκος

01. Καρδιά μου είχες αγαπήσει Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Κώστας Ρουβέλας
Σε όρκους πίστεψες καρδιά μου | Και σε αμαρτωλό φιλί | Μη θες και την στερνή βραδυά μου | Να με πικράνεις πιο πολύ | Καρδιά μου είχες αγαπήσει | Μα ο καημός δεν σ' έχει αφήσει | Καρδιά μου θα΄ σαι μες στο χώμα | Και βλέπω να πονάς ακόμα | Τους πόνους μοίραζες καρδιά μου | Με την δική σου ζυγαριά | Μη θες και την στερνή βραδυά μου | Να μου την κάνεις πιο βαριά

02. Αποκοιμήθηκα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Τόλης Βοσκόπουλος | Στίχοι: Μίμης Θειόπουλος
Ξεφυλλίζοντας απόψε τα όνειρά μου | να περάσει όπως, όπως η βραδιά μου | στη δική σου τη σελίδα εσταμάτησα | και θυμήθηκα για σένανε πως δάκρυσα. | Μα δεν θυμήθηκα το χρώμα των ματιών σου | ούτε τον ήχο της φωνής σου δεν θυμήθηκα. | Και προσπαθώντας κάτι για να θυμηθώ | αποκοιμήθηκα. | Αν σ' αγάπησα απόψε δεν θυμάμαι | και αλήθεια σου το λέω, δεν λυπάμαι. | Κάποιο δάκρυ μου αν κύλησε για σένανε | πες πως ήταν κάποιο δάκρυ για κανένανε.

03. Κι όλο κλαίω Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Θανάσης Πολυκανδριώτης | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Παράπονο για σένα έγραψα | μεσάνυχτα για σένα έκλαψα | και τραγούδι πονεμένο πόσο να σε περιμένω | και τραγούδι πονεμένο πόσο να σε περιμένω | Και όλο κλαίω και όλο κλαίω | και τα δάκρυα που καίνε τα παράπονά μου λένε | και τα δάκρυα που καίνε τα παράπονά μου λένε | Με ρώτησαν για σένα οι φίλοι μου | μα τι να πουν κι αυτά τα χείλη μου | που τ` αφήνεις πικραμένα πικροξενοφιλημένα | που τ` αφήνεις πικραμένα πικροξενοφιλημένα

04. Γιατί Θεέ μου η ζωή Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Θανάσης Πολυκανδριώτης | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Τα βάσανά μου ένα φορτίο | που τα πηγαίνω εδώ κι εκεί | άνθρωπο ψάχνω αλλά δε βρίσκω | το βάρος που ‘χω στη ψυχή να μοιραστεί | Γιατί Θεέ μου η ζωή | με κυνηγάει σαν το ληστή | κι όταν γυρεύω λίγο φως | το φως μου κρύβει ο αδελφός | Και οι αγάπες ένα βιβλίο | κάθε σελίδα μια συμφορά | προτού να ‘ρθουνε μου λεν αντίο | λες και δεν έχω μέσα μου εγώ καρδιά | Γιατί Θεέ μου η ζωή | με κυνηγάει σαν το ληστή | κι όταν γυρεύω λίγο φως | το φως μου κρύβει ο αδελφός

05. Αργά, είναι πια αργά Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Αργά, είναι πια αργά | να τη λησμονήσω να φύγω | να κάνω πίσω | Είν' αργά, είναι πια αργά | Έχει γίνει αίμα μου στην καρδιά | Ντροπή, ξέρω είναι ντροπή | Τόσα που τραβάω να την αγαπάω | Ντροπή, ξέρω είναι ντροπή | Βλέπω για πού πάω μα την αγαπώ | Αργά, είναι πια αργά | Να τη λησμονήσω... | Αργά, είναι πια αργά | Είναι μια φωτιά δεν μπορώ πια | Για να τη σβήσω | Είν' αργά, είναι πια αργά | Έχω γίνει ένα με τη φωτιά | Ντροπή, ξέρω... | Αργά, είναι πια αργά | Είναι μια φωτιά...

06. Υποκρίνεσαι Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Τάκης Σούκας | Στίχοι: Μάκης Αλατζάς
Υποκρίνεσαι, το ξέρω, υποκρίνεσαι | κι επειδή σε αγαπώ μόνο μου δίνεσαι | Υποκρίνεσαι μαζί μου από συνήθεια | και ας κάνω πως δε ξέρω την αλήθεια | Κι εγώ πεθαίνω κάθε μέρα λίγο, λίγο | και απάνω στις πληγές, πληγές ανοίγω | Κι εγώ πεθαίνω κάθε μέρα λίγο, λίγο | μα δεν έχω πια τη δύναμη να φύγω | Υποκρίνεσαι, το ξέρω, υποκρίνεσαι | γιατί έτσι δυστυχώς μόνο μου δίνεσαι | Υποκρίνεσαι μαζί μου από συνήθεια | και ας κάνω πως δε ξέρω την αλήθεια | Κι εγώ πεθαίνω...

07. Απόψε θα μεθύσω Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Στέλιος Ζαφειρίου | Στίχοι: Σόφη Παππά
Απόψε θα μεθύσω | απόψε θα τα πιω | έστω για λίγο να σε σβήσω | απ' το μυαλό | Θα πιω για σένανε κακούργα | που αγαπώ | Μα όσο ζαλίζομαι | σε συλλογίζομαι | σαν να ναι το κρασί μαχαίρι | μου σκίζει την καρδιά | Μα όσο ζαλίζομαι | σε συλλογίζομαι | ποιος το φαρμάκι θα μου φέρει | να βρω παρηγοριά | Απόψε θα μεθύσω | απόψε θα τα πιω | και τον καημό μου θα τον πνίξω | μες το πιοτό | θα πιω για σένανε κακούργα | που αγαπώ | Μα όσο ζαλίζομαι | σε συλλογίζομαι | σαν να ναι το κρασί μαχαίρι | μου σκίζει την καρδιά | Μα όσο ζαλίζομαι | σε συλλογίζομαι | ποιος το φαρμάκι θα μου φέρει | να βρω παρηγοριά

08. Όλα είναι δανεικά Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αλέκος Χρυσοβέργης | Στίχοι: Σπύρος Γιατράς
Μπροστά σου δρόμοι υπάρχουνε πολλοί, | διάλεξε ένα και να φύγεις από μένα. | Κι αν σου 'χω δώσει τη ζωή μου τη μισή, | άσ' τα να πάνε, περασμένα ξεχασμένα. | Κι αν γελάς τώρα που φεύγεις | και μιλάς ειρωνικά, | δεν πειράζει, στη ζωή μας | είναι όλα δανεικά. | Θυμήσου, όμως, ζήσαμε μαζί | όμορφες ώρες, μα η χαρά μας τώρα κλείνει. | Κι αν θες να μείνεις, άλλο πια δεν ωφελεί, | είσαι για μένα μια ανάμνηση που σβήνει.

09. Τα πήρες όλα κι έφυγες Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Θανάσης Πολυκανδριώτης | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Δε θέλω να γυρίσεις | και ας με καίει τόσο. | Παράτα με να ζήσεις, | δεν έχω να σου δώσω. | Τα πήρες όλα κι έφυγες | μα απ' τον καημό δεν ξέφυγες, | σε πνίξανε οι πίκρες. | Τα πήρες όλα κι έφυγες | μα τίποτα δεν έδωσες | γιατί εσύ δεν είχες. | Δε θέλω να γυρίσεις, | αλήθεια σου μιλάω. | Τι χώρια, τι κοντά σου, | το ίδιο θα πονάω. | Τα πήρες όλα κι έφυγες | μα απ' τον καημό δεν ξέφυγες, | σε πνίξανε οι πίκρες. | Τα πήρες όλα κι έφυγες | μα τίποτα δεν έδωσες | γιατί εσύ δεν είχες.

10. Άκου βρε φίλε Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Τάκης Σούκας | Στίχοι: Κώστας Κοφινιώτης
Άκου βρε φίλε να δεις τι κρίμα | στα δάκρυά της έπεσα θύμα | καρδιά δεν είχε στα στήθια μέσα | ήτανε ψεύτρα δεν είχε μπέσα | Μάτια που κλαίνε μην τα πιστεύεις | είναι επικίνδυνα να τ' αγαπάς | Θα σε γελάσουνε αν τα λατρεύεις | θα σε πληγώσουν και θα πονάς | Άκου βρε φίλε να δεις τι κρίμα | στα δάκρυά της έπεσα θύμα | έκανε τάχα πως μ' αγαπάει | τώρα πονάω κι η αλήτισσα γελάει | Μάτια που κλαίνε μην τα πιστεύεις | είναι επικίνδυνα να τ' αγαπάς | Θα σε γελάσουνε αν τα λατρεύεις | θα σε πληγώσουν και θα πονάς

11. Ποιος το είπε για τους μάγκες Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Τάκης Σούκας | Στίχοι: Βασίλης Παπαδόπουλος
Ποιος το είπε για τους μάγκες πως χαθήκανε; | Ποιος το είπε πως τα τρένα τους πατήσανε; | Ποιος το είπε για τους μάγκες πως τη βάψανε, | πως ταξίδεψαν με βάρκα και βουλιάξανε ; | Όσο υπάρχει τράπουλα | θα βγαίνουνε ρηγάδες, | κι όσο υπάρχουν δάσκαλοι | θα βγαίνουν μαθητάδες. | Ποιος το είπε για τους μάγκες πως χαθήκανε; | Ποιος το είπε πως τα τρένα τους πατήσανε; | Ποιος το είπε πως οι μάγκες χρεοκόπησαν | και οι ψευτοκυριλέδες τους εκτόπισαν; | Όσο υπάρχει τράπουλα | θα βγαίνουνε ρηγάδες, | κι όσο υπάρχουν δάσκαλοι | θα βγαίνουν μαθητάδες.

12. Ο Σαλονικιός Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Άιντε, κάντε όλοι στην μπάντα | να βγει να χορέψει, ο Σαλονικιός | Άιντε, κάντε του λεζάντα | την βραδιά να κλέψει, ο Σαλονικιός | Οι μπαγλαμάδες ν' αρχίσουν τσιφτετέλια | ν' ανάψουνε τα τέλια, ολοταχώς | Και τα μπουζούκια να κάψουν το πατάρι | χορεύει και γουστάρει, ο Σαλονικιός | Γλέντι όμορφο και φίνο | φούντωσε κι απόψε, ο Σαλονικιός | Άιντε, στην υγειά του πίνω | να 'ναι πάντα ωραίος, ο Σαλονικιός | Οι μπαγλαμάδες... | Άιντε, κάντε όλοι στην μπάντα | γέμισε την πίστα, ο Σαλονικιός | Οι μπαγλαμάδες... | Άιντε, κάντε όλοι στην μπάντα | γέμισε την πίστα, ο Σαλονικιός

13. Με σκότωσε γιατί την αγαπούσα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Με σκότωσε γιατί την αγαπούσα | γιατί την είχα σαν μικρό παιδί | κι όλα τα λάθη της τα συγχωρούσα | πικρή στιγμή μαζί μου να μη δει | Τώρα γυρνά παντού και με δικάζει | λέει πως ήμουν ένοχος εγώ | πες ό,τι θες καρδιά μου δεν πειράζει | ακόμα μια φορά σε συγχωρώ | Με σκότωσε γιατί την αγαπούσα | γιατί την είχα πάντοτε ψηλά | γιατί μέσα στα μάτια την κοιτούσα | για να τη βλέπω μόνο να γελά | Τώρα γυρνά παντού και με δικάζει | λέει πως ήμουν ένοχος εγώ | πες ό,τι θες καρδιά μου δεν πειράζει | ακόμα μια φορά σε συγχωρώ

14. Ο ταξιτζής Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Τάκης Μουσαφίρης | Στίχοι: Βασίλης Παπαδόπουλος
Πήγαινέ με όπου θέλεις, ταξιτζή, | μαύρες ώρες και πικρές περνάω. | Ψάξε να βρεις μιαν ερημιά | να μην ακούω φωνή καμιά, | τη νύχτα αυτή πονάω. | Πριν από λίγο χώρισα, δεν έχω πού να πάω | πριν από λίγο χώρισα και σαν τρελός γυρνάω. | Πήγαινέ με όπου θέλεις, ταξιτζή. | Πήγαινέ με όπου θέλεις, ταξιτζή, | πού θα πάμε είναι το τελευταίο. | Εσύ που άκουσες πολλά | κι είδες ακόμα πιο πολλά | συγχώρα με που κλαίω.

15. Φεύγοντας Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Τάκης Μουσαφίρης | Στίχοι: Βασίλης Παπαδόπουλος
Φεύγοντας, | μην αλλάζεις τίποτα | ούτε τα κάδρα στους τοίχους | ούτε νερό στα λουλούδια | ούτε κανάλι στην τηλεόραση. | Φεύγοντας, | να μην πάρεις τίποτα | ούτε τη φωτογραφία των παιδιών | τη μοναδική, | τον αναπτήρα που μου χάρισες | εσύ, | ούτε το τελευταίο τσιγάρο | απ’ το πακέτο. | Κλείσε μόνο την πόρτα και τον άνεμο ρώτα | ποιος είν’ ο δρόμος χωρίς γυρισμό. | Κλείσε μόνο την πόρτα και τον άνεμο ρώτα | ρώτα ποιος φταίει απ’ τους δύο. | Φεύγοντας, | να μην κάνεις τίποτα | ούτε να κλάψεις από πόνο | ούτε να γελάσεις από χαρά | ούτε να μου πεις "αντίο, καλή τύχη". | Κλείσε μόνο την πόρτα και τον άνεμο ρώτα | ποιος είν’ ο δρόμος χωρίς γυρισμό. | Κλείσε μόνο την πόρτα και τον άνεμο ρώτα | μήπως | μήπως φταίμε, μήπως φταίμε κι οι δυο.

16. Έφυγε Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Τάκης Σούκας | Στίχοι: Άγγελος Αξιώτης
Αφήστε με στον πόνο μου | και στα παράπονά μου, | έχω τις στενοχώριες μου | και τα προσωπικά μου. | Δε μπορώ να το πιστέψω, δε μπορώ, | κι απορώ γιατί να φύγει, απορώ, | έφυγε, έφυγε, έφυγε, έφυγε. | Αφήστε με στον πόνο μου, | μη λέτε τ' όνομά της, | σημάδια που δεν κλείνουνε | είναι τα ψέματά της. | Δε μπορώ να το πιστέψω, δε μπορώ, | κι απορώ γιατί να φύγει, απορώ, | έφυγε, έφυγε, έφυγε, έφυγε. | Καρδιά μου πως ορφάνεψες | κι έμεινες μοναχή σου, αμάν, | σ' αυτήν που έδωσες πνοή | σου πήρε τη δική σου, αμάν, αμάν. | Δε μπορώ να το πιστέψω, δε μπορώ, | κι απορώ γιατί να φύγει, απορώ, | έφυγε, έφυγε, έφυγε, έφυγε.

17. Τελειώσαμε Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Τάκης Σούκας | Στίχοι: Νίκος Λουκάς
Σαν δυο τρένα που ανταμώσαν ένα βράδυ | και χαθήκανε ξανά μες στο σκοτάδι | για άλλους δρόμους χωριστά, | τόσο λίγη κι η αγάπη η δική μας, | ένα τέλος πριν αρχίσει η ζωή μας | κι ένα δάκρυ στη ματιά. | Τελειώσαμε και μείναμε μονάχοι | όλα κι αν τα δώσαμε. | Για μια νύχτα ήταν μόνο η αγάπη | κι έτσι τελειώσαμε. | Κι αν μοιράσαμε για λίγο την ελπίδα | κι αν σου έδωσα αγάπη και σου πήρα, | ήταν μόνο μια βραδιά. | Ξέχασέ τα όσα είπες κι όσα είπα | αφού όνειρα δεν είχες και δεν είχα | έμεινε άδεια η καρδιά. | Τελειώσαμε και μείναμε μονάχοι | όλα κι αν τα δώσαμε. | Για μια νύχτα ήταν μόνο η αγάπη | κι έτσι τελειώσαμε.

18. Άνθρωπος είσαι και λυγάς Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Τάκης Μουσαφίρης | Στίχοι: Τάκης Μουσαφίρης
Το ξέρω οι άντρες δεν κλαίνε | το ξέρω πως είναι ντροπή | μα ένα σου λέω μονάχα | να μη σε βρει | Όσο δυνατός κι αν είσαι | όσο αν αντέχεις κι αν κρατάς | άνθρωπος είσαι, άνθρωπος είσαι | άνθρωπος είσαι και λυγάς | Το ξέρω οι άντρες δεν κλαίνε | μα τέτοιες στιγμές πώς κρατάς | και σκέψου αν δεν είχα κι εσένα | να μ' αγαπάς | Όσο δυνατός κι αν είσαι | όσο αν αντέχεις κι αν κρατάς | άνθρωπος είσαι, άνθρωπος είσαι | άνθρωπος είσαι και λυγάς

19. Εγώ ο ξένος Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Τάκης Μουσαφίρης | Στίχοι: Τάκης Μουσαφίρης
Αφού για σένα είμαι ξένος τώρα πια | και δεν χωράω στη δική σου την καρδιά | θα φύγω σαν ένας θεός ξεθωριασμένος, | ξένος, για πάντα ξένος. | Εγώ που ήμουνα θεός | θα φύγω τώρα σαν τρελός, | θα φύγω σαν κυνηγημένος. | Εγώ που ήμουνα θεός | θα φύγω τώρα σαν τρελός, | απόκληρος και πικραμένος. | Εγώ ο ξένος, εγώ ο ξένος. | Εγώ ο ξένος που σ' αγάπησα πολύ | κι απ' την αγάπη έχω τόσο πικραθεί | θα γίνω τώρα ένας σταθμός λησμονημένος, | ξένος, για πάντα ξένος.

20. Ένα λεπτό περιπτερά Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Τάκης Μουσαφίρης | Στίχοι: Μαριανίνα Κριεζή
Εγώ χωρίζω και χαλάει η ζωή μου, | εγώ χωρίζω κι η καρδιά μου καίγεται. | Κι εσύ χτυπάς το τζάμι απέναντί μου | και μου φωνάζεις "Συντομεύετε!". | Ένα λεπτό, περιπτερά, | βουλιάζει στα βαθιά νερά | το τελευταίο μου το πλοίο. | Ένα λεπτό, περιπτερά, | ένας αητός χωρίς φτερά | απόψε λέει αντίο. | Εγώ χωρίζω κι η ζωή μου τελειώνει, | εγώ χωρίζω κι ο καημός δε λέγεται. | Ό,τι αγαπώ απόψε με σκοτώνει | κι εσύ φωνάζεις "Συντομεύετε!" | Ένα λεπτό, περιπτερά, | βουλιάζει στα βαθιά νερά | το τελευταίο μου το πλοίο. | Ένα λεπτό, περιπτερά, | ένας αητός χωρίς φτερά | απόψε λέει αντίο.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης