Τετάρτη, 13 Φεβρουαρίου 2013

Χορός στ’ αστέρια



















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

Ο πρώτος δίσκος

01. Στου Όθωνα τα χρόνια Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Ένα μεσημέρι | στης Ακρόπολης τα μέρη | άπονοι ληστές | κάναν τις πέτρες τις ζεστές | λημέρι | Στο Μοναστηράκι | Βαυαροί χωροφυλάκοι | μες στην αντηλιά, χορεύουν μπρος στον βασιλιά | συρτάκι | Στην Κρήτη και στη Μάνη | θα στείλουμε φιρμάνι | σε πολιτείες και χωριά | θα στείλουμε φιρμάνι | να 'ρθούν οι πολιτσμάνοι | να κυνηγήσουν τα θεριά. | Κάτω στο λιμάνι | τραγουδούν οι πολιτσμάνοι | ήρθαν τα παιδιά | μα έχουν ακόμα την καρδιά | στην Μάνη | Ήρθανε την Τρίτη | τα παιδιά του Ψηλορείτη | πίνουν τσικουδιά, μα έχουν ακόμα την καρδιά | στην Κρήτη | Στην Κρήτη και στη Μάνη | εστείλαμε φιρμάνι | σε πολιτείες και χωριά | εστείλαμε φιρμάνι | κι ήρθαν οι πολιτσμάνοι | και διώξαν όλα τα θεριά.

02. Μάτια βουρκωμένα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Κάτω στον Πειραιά | στα Καμίνια | φτώχεια καλή καρδιά | μα και γκρίνια | μάζεψα μια βραδιά | τα σαΐνια | κι ήρθα κρυφά | τον παλιό μου καημό | να σου πω | Μάτια βουρκωμένα | παραπονεμένα | δίχως αγάπη και πόνο | κανένας δεν ζει | μάτια βουρκωμένα | πάρτε με κι εμένα | πάρτε με τώρα να πάμε | στο κόσμο μαζί  | Κάτω στον Πειραιά | στο μουράγιο | είπα να σκοτωθώ | μα τον άγιο | μα έκανα υπομονή | και κουράγιο | κι ήρθα κρυφά | τον παλιό μου καημό | να σου πω

03. Όνειρο δεμένο Τραγούδι: Πάνος Γαβαλάς & Ρία Κούρτη
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Βαγγέλης Γκούφας
Όνειρο δεμένο στο μουράγιο | πόρτα μου κλεισμένη στο νοτιά | έκανα τον πόνο μου κουράγιο | στην αγάπη μου έβαλα φωτιά. | Μαύρος βαρύς ο ουρανός | απόψε που ΄ρθες να με βρεις | είναι μεγάλος ο καημός | να το αντέ, να τον αντέξεις δεν μπορείς. | Στην αγάπη μου έστησαν καρτέρι | κι από τ' άστρα κλέψανε το φώς | άστραψε στην νύχτα το μαχαίρι | κι ο καημός μου γίνηκε αδελφός. | Μαύρος βαρύς ο ουρανός | απόψε που ΄ρθες να με βρεις | είναι μεγάλος ο καημός | να το αντέ, να τον αντέξεις δεν μπορείς.

04. Αγριολούλουδο  Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης & Πίτσα Παπαδοπούλου
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Πυθαγόρας
Μη με λυπάσαι διώξε με απόψε | σαν να 'μαι αγριολούλουδο | και τη ζωή μου κόψε | Εγώ γυμνός ξεκίνησα | εγώ πηγαίνω μόνος | Σπίτι μου είναι ο δρόμος | και τραγούδι μου ο πόνος | Διώξε με και μη λυπάσαι | τι θα γίνω μη φοβάσαι | κι αν χιονίζει και αν βρέχει | τ' αγριολούλουδο αντέχει | Μη με κρατήσεις μονάχα από συμπόνια | το κρύο το συνήθισα θ' αντέξω και τα χιόνια | Εγώ γυμνός ξεκίνησα | εγώ πηγαίνω μόνος | Σπίτι μου είναι ο δρόμος | και τραγούδι μου ο πόνος | Διώξε με και μη λυπάσαι | τι θα γίνω μη φοβάσαι | κι αν χιονίζει και αν βρέχει | τ' αγριολούλουδο αντέχει

05. Σαν το πακέτο Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Νίκος Δαλέζιος | Στίχοι: Γιάννης Παπαδόπουλος
Σαν το πακέτο που δεν έχει πια τσιγάρα | έτσι κι εμένα τώρα με παραπετάς | τώρα που μ' έκανες τρελά να σ' αγαπήσω | με βλέπεις και ειρωνικά γελάς | τώρα που μ' έκανες τρελά να σ' αγαπήσω | με βλέπεις και ειρωνικά γελάς | Ήπιες τα τσιγάρα σου | χόρτασες τη μάρκα σου | και αλλάζεις τώρα τον καπνό σου | άλλη αγάπη έπιασες | κι εμένανε με πέταξες | σαν το αποτσίγαρό σου | άλλη αγάπη έπιασες | κι εμένανε με πέταξες | σαν το αποτσίγαρό σου | Σαν το πακέτο που δεν έχει πια τσιγάρα | έτσι κι εμένα με πετάς σε μια γωνιά | τώρα που μ' έκανες να ζω δυστυχισμένα | μου φέρεσαι με τόση απονιά | τώρα που μ' έκανες να ζω δυστυχισμένα | μου φέρεσαι με τόση απονιά | Ήπιες τα τσιγάρα σου | χόρτασες τη μάρκα σου | και αλλάζεις τώρα τον καπνό σου | άλλη αγάπη έπιασες | κι εμένανε με πέταξες | σαν το αποτσίγαρό σου | άλλη αγάπη έπιασες | κι εμένανε με πέταξες | σαν το αποτσίγαρό σου

06. Σαν τρένα Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Μάριος Τόκας
Σαν τραίνα ξεκινάνε | Τα όνειρα που ήτανε | δεμένα στον σταθμό | Φαντάροι που γυρνάνε | Στα μέτωπα και έχουνε | Αντί όνομα αριθμό | Κράτησε κι αυτό το δάκρυ | Βάλ' το συντροφιά στον στεναγμό | Κράτησε κι αυτό το δάκρυ | Μη στερεύεις άλλο τον καημό | Σ' αυτό το τραίνο βάλαν | Ποιος ξέρει ποιος να το 'κανε; | Και σένανε μαζί | Μες στο βαγόνι πάνε | Τα όνειρα παρέα | Με μια καρδιά χρυσή

07. Ο επιπόλαιος Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Πυθαγόρας
Κορίτσι μου, γιατί μελαγχολείς | πως σ' αγαπώ στο δίνω και γραμμένο | σου έτυχε στο ζάρι της ζωής | καλό παιδί μα κακομαθημένο | Επιπόλαιο με λες | που μιλάω με πολλές | και μεθάω και συχνά ξενοκοιμάμαι | Δεν αλλάζω εγώ μυαλά | σ' αγαπάω μεν, αλλά | έτσι ήμουν, έτσι είμαι κι έτσι θα 'μια | Εγώ είμαι σαν το κύμα του γιαλού | που μέρα, νύχτα έρχομαι και πάω | δε δίνω την καρδιά μου όμως αλλού | παρά σε σένανε που αγαπάω | Επιπόλαιο με λες | που μιλάω με πολλές | και μεθάω και συχνά ξενοκοιμάμαι | Δεν αλλάζω εγώ μυαλά | σ' αγαπάω μεν, αλλά | έτσι ήμουν, έτσι είμαι κι έτσι θα 'μαι

08. Σβήσε το φως να κοιμηθούμε Τραγούδι: Πόλυ Πάνου & Χρηστάκης
Μουσική: Γιάννης Παπαϊωάννου | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Άσε με στη βαθιά σκοτούρα | και μην αρχίζεις τη μουρμούρα | κόφ' το γαζί, μην το τραβούμε | σβήσε το φως, να κοιμηθούμε. | κόφ' το γαζί, μην το τραβούμε | σβήσε το φως, να κοιμηθούμε. | Μου 'χεις ζαλίσει το κεφάλι, | πάψε τη γκρίνια τη μεγάλη, | σαν ξημερώσει θα τα πούμε, | σβήσε το φως, να κοιμηθούμε. | Έλα γλυκά και φίλησέ με, | σβήσε το φως κι αγκάλιασέ με, | με γκρίνιες άκρη δε θα βρούμε, | σβήσε το φως, να κοιμηθούμε.

09. Σατράπισσα Τραγούδι: Μάρκος Βαμβακάρης & Σούλα Καλφοπούλου
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Κώστας Μάνεσης
Αραμπάς περνά | κι η σατράπισσα | που αγάπησα είναι μέσα | αγκαλιάζεται | κι ούτε νοιάζεται η μπαμπέσα | Αραμπάς περνά | με την βλάμισσα | που χαράμισα την ζωή μου | με ρεστάρισε, | στραπατσάρισε το τσαρδί μου | Αραμπάς περνά | ωχ μανούλα μου | η καρδούλα μου πώς χτυπάει | κι η σατράπισσα | που αγάπησα μ' άλλον πάει

10. Της γυναίκας η καρδιά Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αλέκος Χρυσοβέργης | Στίχοι: Σπύρος Γιατράς
Σκυφτέ διαβάτη της βροχής | και ταξιδιώτη της ζωής | η προδοσία μιας γυναίκας σε βαραίνει. | Μην πίνεις άλλο και μεθάς | και τη ζωή σου μη χαλάς, | είναι γραφτό ότι αρχίζει να πεθαίνει. | Της γυναίκας η καρδιά είναι μια άβυσσος | πότε κόλαση και πότε ο παράδεισος, | της γυναίκας η καρδιά είναι μια άβυσσος. | Σκυφτέ διαβάτη της βροχής | και ταξιδιώτη της ζωής | με την αλήθεια δεν μπορείς ποτέ να παίξεις. | Κι αν την αγάπησες πολύ | σου δίνω μία συμβουλή: | ποτέ γυναίκα στη ζωή να μην πιστέψεις.

11. Συγχωρήστε το απόψε το παιδί Τραγούδι: Τόλης Βοσκόπουλος
Μουσική: Στέλλα Βοσκοπούλου | Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος
Το παιδί που `ναι σκυμμένο στη γωνιά, | τυλιγμένο στου καπνού τη καταχνιά | και τα πίνει με το βλέμμα του θολό | μη τ’ αγγίξετε κανείς παρακαλώ. | Δε θέλει απόψε άνθρωπο να δει | γιατί έχει κάψες, κάψες το παιδί, | μια αγάπη που το πρόδωσε του καίει τη ζωή, | αφήστε το στη κάψα του να πιει και να καεί. | Το παιδί έχει σαράντα πυρετό | και το δάκρυ του φωτιά είναι κι αυτό, | και αν κάνει και μια τρέλα δηλαδή | συγχωρήστε το απόψε το παιδί. | Δε θέλει απόψε άνθρωπο να δει | γιατί έχει κάψες, κάψες το παιδί, | μια αγάπη που το πρόδωσε του καίει τη ζωή, | αφήστε το στη κάψα του να πιει και να καεί

12. Κάψε Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Χριστόφορος Γερμενής | Στίχοι: Γιάννης Μπαγουλής
Κάψε την καρδιά μου, κάψε τα όνειρά μου | κάψε ό,τι μου κρατάς | όμως να θυμάσαι όποτε λυπάσαι | θα με συναντάς. | Πίσω απ’ τα χείλη που φιλάς θα με θυμάσαι | στα όνειρά σου ενοχές και θα φοβάσαι | ό,τι κι αν κάψεις η αγάπη δεν πεθαίνει | εγώ σ’ αγάπησα και αυτό θα σε τρελαίνει. | Κάψε τη ζωή μου, κάψε το κορμί μου | κάψε ό,τι μου κρατάς | μα να ξέρεις πάντα πίσω απ’ το κλάμα | θα με συναντάς.

13. Το καλύτερο παιδί Τραγούδι: Γιάννης Πλούταρχος
Μουσική: Σπύρος Γεωργίου | Στίχοι: Ναταλί
Τα `χω με τον εαυτό μου | που στο ψέμα πίστεψα | που ενώ ήσουν τα πάντα | την ψυχή μου λήστεψα | Έχω κάνει τόσα λάθη | μα πολύ σ’ αγάπησα | κι αν μακριά σου έχω φύγει | την καρδιά μου άφησα | Κάθε βράδυ κουβεντιάζω | και με παίρνει το πρωί | να το ξέρεις σου φωνάζω | πως σ’ αγάπησε πολύ | το καλύτερο παιδί | Τα `χω με τον εαυτό μου | που εσένα έχασα | Μα να ξέρεις να θυμάσαι | ότι δε σε ξέχασα | Έχω κάνει τόσα λάθη | μα πολύ σ’ αγάπησα | κι αν μακριά σου έχω φύγει | την καρδιά μου άφησα | Κάθε βράδυ κουβεντιάζω | και με παίρνει το πρωί | να το ξέρεις σου φωνάζω | πως σ’ αγάπησε πολύ | το καλύτερο παιδί

14. Μια φορά μονάχα φτάνει Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Κώστας Κινδύνης
Θέλεις το βλέπω πρόφαση | να φύγεις να μ' αφήσεις | πρέπει καλά να το σκεφτείς | προτού τ' αποφασίσεις | Μια φορά μονάχα φτάνει | να ραγίσει το γυαλί | η αγάπη μας να σβήσει | και να λιώσει σαν κερί | Πού θα 'βρεις δρόμο και στρατί | καινούργιο ν' αρχινήσεις | και πάνω στα χαλάσματα | άλλη ζωή ν' αρχίσεις | Μια φορά μονάχα φτάνει...

15. Κόκκινη γραμμή Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Γιώργος Θεοφάνους | Στίχοι: Εύη Δρούτσα
Καλύτερα να μη σε συναντούσα | στα μάτια να μη σε έβλεπα μπροστά | καλύτερα να ζούσα σε ένα σπίτι | που θα 'χε τα παράθυρα κλειστά | Καλύτερα να μη σε συναντούσα | στα μάτια μου να μη σε είχα δει | καλύτερα για σένα να ρωτούσα | πριν βάλω τη καρδιά μου φυλακή | Τραβάς μια κόκκινη γραμμή | πάνω στην πιο γλυκιά στιγμή | τη πόρτα κλείνεις | τραβάς μια κόκκινη γραμμή | κι όμως δεν σου δωσα αφορμή | τραβάς μια κόκκινη γραμμή | κι όλα τα σβήνεις | Καλύτερα να μη σε συναντούσα | να έλεγα πως ήμουν μοναχός | κι ο έρωτας μιας νύχτας που θα ζούσα | να ένιωθα πως ήταν αρκετός

Ο δεύτερος δίσκος

01. Η αχάριστη Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου & Πόλυ Πάνου
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Δε ρώτησες τόσον καιρό για μένα | πώς πέρασα, τρελή, στην ξενιτιά | σ' αγάπησα, δυστύχησα για σένα | και σέρνομαι, κακούργα, μακριά | Τα βάσανά μου μ' έριξαν στα ξένα | και μ' έχουν της ζωής κατάδικο | αχάριστη, δεν πόνεσες για μένα | κι αυτό το βρίσκω να 'ναι άδικο | Μου είπανε πως ζεις ευτυχισμένη | θεότρελη, στα πλούτη κολυμπάς | μα μια κατάρα πάντα θα σε δέρνει | του προδομένου ο πόνος της καρδιάς

02. Στου Μπελαμή το ουζερί Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Στου Μπελαμή το ουζερί | Τα ούζα έπινε σερί | Το παλικάρι το χλωμό το πικραμένο | Όπως κι εγώ κάποια φορά | Όταν  με πρόδωσαν σκληρά | Και από τότε με πιοτό αργοπεθαίνω | Στου Μπελαμή το ουζερί | Λόγια πικρά, κορμιά νεκρά | Βλέμμα σβησμένο | Ζήση μου ψεύτρα και σκληρή | Μου 'δειξες δρόμο σκοτεινό | Και λαθεμένο | Παλικαράκι μου χλωμό άκου και εμένα τι θα σου πω | δεν πρέπει άντρας για γυναίκα να δακρύζει. | Ξέχασ' την και άλλη αγάπη βρες | Πάψε να πίνεις και να κλαις | δες το φινάλε μου και πες μου αν αξίζει | Στου Μπελαμή το ουζερί | Λόγια πικρά, κορμιά νεκρά | Βλέμμα σβησμένο | Ζήση μου ψεύτρα και σκληρή | Μου 'δειξες δρόμο σκοτεινό | Και λαθεμένο

03. Θεσσαλονίκη μου Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης & Μανώλης Χιώτης
Μουσική: Μανώλης Χιώτης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Θεσσαλονίκη μου μεγάλη φτωχομάνα | εσύ που βγάζεις τα καλύτερα παιδιά | Θεσσαλονίκη μου μεγάλη φτωχομάνα | όπου κι αν πάω σ' έχω πάντα στην καρδιά | Θεσσαλονίκη μου ποτέ δε σ' απαρνιέμαι | είσ' η πατρίδα μου, το λέω και καυχιέμαι | Θεσσαλονίκη με τα τόσα σου μεράκια | βγάζεις τα πιο όμορφα κορίτσια στον ντουνιά | βράδια μποέμικα τραγούδια στα σοκάκια | γλέντια ξενύχτια μες στην κάθε γειτονιά | Θεσσαλονίκη μου ποτέ δε σ' απαρνιέμαι | είσ' η πατρίδα μου, το λέω και καυχιέμαι | Θεσσαλονίκη μου κι αν είμαι μακριά σου | πάντα θυμάμαι τ' όνομά σου το γλυκό | αχ πώς νοστάλγησα να ξαναρθώ κοντά σου | κι ας ξεψυχήσω μπρος τον Πύργο το Λευκό | Θεσσαλονίκη μου ποτέ δε σ' απαρνιέμαι | είσ' η πατρίδα μου, το λέω και καυχιέμαι

04. Η θάλασσα του Πειραιά Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Η θάλασσα του Πειραιά | από όλες είναι πιο γλυκιά, | απ' του Τζελέπη την ακτή ως του Καραϊσκάκη | τα βράδια βόλτες έκανα σαν ήμουνα ναυτάκι. | Περαία μου, Περαία μου, με το Σαρωνικό σου | που έχεις για καμάρι σου τον Ολυμπιακό σου, | που έχεις για καμάρι σου τον Ολυμπιακό σου | Περαία μου, Περαία μου, με το Σαρωνικό σου. | Παιδί κι εγώ του Πειραιά στη θάλασσα και στη στεριά, | γεννήθηκα μεγάλωσα κοντά στην Τερψιθέα | και σπούδασα μηχανικός εδώ στον Προμηθέα. | Περαία μου, Περαία μου, με το Σαρωνικό σου | που έχεις για καμάρι σου τον Ολυμπιακό σου, | που έχεις για καμάρι σου τον Ολυμπιακό σου | Περαία μου, Περαία μου, με το Σαρωνικό σου.

05. Σαν μαγεμένο το μυαλό μου Τραγούδι: Μανώλης Χιώτης & Δημήτρης Γκόγκος
Μουσική: Δημήτρης Γκόγκος | Στίχοι: Δημήτρης Γκόγκος
Σαν μαγεμένο το μυαλό μου φτερουγίζει | η κάθε σκέψη μου κοντά σου τριγυρίζει | δεν ησυχάζω και στον ύπνο που κοιμάμαι | εσένα πάντα αρχοντοπούλα μου θυμάμαι | Μες στης ταβέρνας τη γωνιά για σένα πίνω | για την αγάπη σου ποτάμια δάκρυα χύνω | λυπήσου με μικρή και μη μ' αφήνεις μόνο | αφού το ξέρεις πως για σένα μαραζώνω | Αχ παιχνιδιάρα πάψε τώρα τα γινάτια | και μη μου κάνεις την καρδούλα μου κομμάτια | με μια ματιά σου σαν μου ρίχνεις αχ πώς λιώνω | μαζί σου ξέρεις τον ξεχνάω κάθε πόνο

06. Φαληριώτισσα Τραγούδι: Στράτος Παγιουμτζής & Στέλιος Χρυσίνης
Μουσική: Γιάννης Παπαϊωάννου | Στίχοι: Βαγγέλης Γρυπάρης
Σουρωμένος θα' ρθω πάλι | στην παλιά μας γειτονιά | να σου παίξω μπουζουκάκι | μ' όμορφη διπλοπενιά | Θα 'ρθω για να σε ξυπνήσω | Φαληριώτισσα γλυκιά | με μπουζούκι, με κιθάρα | και με φίνο μπαγλαμά | Κι αν τυχόν και δεν ξυπνήσεις | και μ' αρχίσεις τα παλιά | θα μου την ραγίσεις πάλι | την καημένη μου καρδιά | Κι όταν παίζει το μπουζούκι | δώσε βάση στην πενιά | για να θυμηθείς τα πρώτα | Φαληριώτισσα γλυκιά

07. Ξημερώνει και βραδιάζει Τραγούδι: Καίτη Γκρέυ & Αντώνης Ρεπάνης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Ξημερώνει και βραδιάζει | Πάντα στον ίδιο τον σκοπό | φέρτε μου να πιω | το ακριβότερο πιοτό | εγώ πληρώνω τα μάτια π' αγαπώ | Κι όταν βλέπεις ταβερνιάρη | Να σπάω να παραμιλώ | μη με κατακρίνεις | μη με παίρνεις για τρελό | εγώ πληρώνω τα μάτια π' αγαπώ | Η καρδιά μου συννεφιάζει | Τρέχουν τα δάκρυα βροχή | σίγουρα θα πάμε | μια και φτάσαμε ως εκεί | Εσύ στο χώμα κι εγώ στη φυλακή

08. Άλλα μου λεν τα μάτια σου Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Κώστας Μάνεσης
Μυστήριο κατάντησες για μένα | και τα ’χω, αγαπούλα μου, χαμένα, | και το σφυγμό σου νά ’βρω δεν μπορώ, | γι’ αυτό με τυραννάς τόσον καιρό. | Άλλα μου λεν τα μάτια σου | και άλλα η καρδιά σου. | Άλλα μου λεν τα χάδια σου | και άλλα τα φιλιά σου. | Μαζί μου παίζεις θέατρο αράδα, | μια τέτοια κωμωδία δεν ξανάδα. | Παράξενα στα μάτια με κοιτάς, | μα ούτ’ εσύ δεν ξέρεις τι ζητάς. | Άλλα μου λέν τα μάτια σου...

09. Ένας πλάι στον άλλο Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου & Μάνος Παπαδάκης
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Μάρω Λήμνου
Κάθε που βραδιάζει | όλοι στη γραμμή | στο παλιό κουτούκι | του Χατζησαρρή. | Ένας πλάι στον άλλον | νά βγει ο σεβντάς | η παλιοπαρέα | και ο μπαγλαμάς. | - Πάρε ένα τσιγάρο | - Δώσε μου φωτιά | - Πώς τα πας, Αλέκο; | - Άστα, ρε Κοσμά | - Δεν βαριέσαι, φίλε | πιες ένα κρασί | σκάρτη πάντα θα 'ναι | η παλιοζωή.

10. Το θέμα είναι να την βρω Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Ξενοφώντας Φιλέρης
Το θέμα είναι να την βρω | το θέμα είναι να την βρω | το θέμα είναι να την βρω | κι από τα δύ, κι από τα δύσκολα να βγω | Στην τσέπη μου δεν έχω μια | και ούτε με νοιάζει που θα βρω | και στο δωμάτιο γωνία | στρώνω κουβέρτα να την βρω | Το θέμα είναι να την βρω | το θέμα είναι να την βρω | και από τα δύ, κι από τα δύσκολα να βγω | Ρίχνει χαλάζι με μανία | κι είναι το παράθυρο κλειστό | στα τζάμια δυνατές ψιχάλες | και τα σκεπάσματα τραβώ | Κι αφού την βρίσκω στη γωνία | την περιμένω να της πω | μες τα φιλιά της όλη τη νύχτα | μαζί με εκείνη θα την βρω

11. Τα δειλινά Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Έφυγες και πήγες μακριά, | σύννεφα σκεπάσαν την καρδιά, | σβήσαν απ' τα χείλη τα τραγούδια, | γύρω μαραθήκαν τα λουλούδια. | Και τα δειλινά | μια φωνή μου ψιθυρίζει | μυστικά | δε θα γυρίσεις πια. | Στους μεγάλους δρόμους περπατώ, | με το βλέμμα μου σ' αναζητώ, | λες κι αντιλαλούν τα βήματά σου | και ο πόνος με τραβάει κοντά σου. | Και τα δειλινά | μια φωνή μου ψιθυρίζει | μυστικά | δεν θα γυρίσεις πια. | Στα κλαδιά σωπαίνουν τα πουλιά, | έρημη η παλιά μας η φωλιά, | φύτρωσε στην πόρτα μας χορτάρι, | απ' τα χέρια μου σ' έχουνε πάρει. | Μα τα δειλινά | μια φωνή μου ψιθυρίζει | μυστικά | δε θα γυρίσεις πια.

12. Φοβάμαι εμένα, εμένα και μόνο Τραγούδι: Γιάννης Πλούταρχος
Μουσική: Πάνος Καπίρης | Στίχοι: Ναταλί
Και πάλι ανάβω τσιγάρο | καπνίζω κι ας μην το γουστάρω | είναι αργά μα εγώ ξαγρυπνώ δεν κοιμάμαι | το γιατί δεν το ξέρω | μα κάτι φοβάμαι. | Φοβάμαι που ίσως | τα χρόνια μου άφησα | που λάθος αγάπες | και όνειρα κράτησα | μα αυτό είναι ψέμα | κι εγώ το πληρώνω | φοβάμαι εμένα, εμένα και μόνο. | Δε θέλω να δω την αλήθεια | κι απ' το ψέμα ζητάω βοήθεια | απορώ πού θα βγει και το τέλος ποιο θα'ναι | το γιατί δεν το ξέρω | μα κάτι φοβάμαι. | Φοβάμαι που ίσως | τα χρόνια μου άφησα | που λάθος αγάπες | και όνειρα κράτησα | μα αυτό είναι ψέμα | κι εγώ το πληρώνω | φοβάμαι εμένα, εμένα και μόνο.

13. Με όνειρα απένταρα Τραγούδι: Κατερίνα Κούκα
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Τασούλα Θωμαΐδου
Με κάτι μισοφέγγαρα | και όνειρα απένταρα | ξεκίνησα μια μέρα | παράτησα την τύχη μου | ήσυχη μες στο σπίτι μου | να ζήσω παραπέρα | με κάτι μισοφέγγαρα | και όνειρα απένταρα | ξεκίνησα μια μέρα. | Ξημέρωνε και βράδιαζε, | και το κορμί μου πλάγιαζε, | μες σε γυαλιά σπασμένα, | σπαρτάραγα στ' αγκίστρι μου, | κι έλεγα μα την πίστη μου, | παλεύω και για σένα. | Με την ψυχή μου στήριγμα | το πείσμα μου, το σφύριγμα, | το δρόμο μου τραβούσα | μες στης ζωής το κάγκελο | το γέλιο μου Αρχάγγελο | είχα και τραγουδούσα | με την ψυχή μου στήριγμα | το πείσμα μου το σφύριγμα, | το δρόμο μου τραβούσα. | Ξημέρωνε και βράδιαζε, | και το κορμί μου πλάγιαζε, | μες σε γυαλιά σπασμένα, | σπαρτάραγα στ' αγκίστρι μου, | κι έλεγα μα την πίστη μου, | παλεύω και για σένα.

14. Η αγάπη θέλει φαντασία Τραγούδι: Τόλης Βοσκόπουλος
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Ελένη Γιαννατσούλια
Θέλω να ξέρεις πως σ'αγαπάω | και δε θα φύγω όσο θα ζω | ό,τι μου λείπει, ό,τι ζητάω | μόνο κοντά σου μπορώ να βρω | η αγάπη στην ουσία | θέλει πάθος, φαντασία | θέλει και καρδιά που συγχωρεί | η αγάπη ανατρέπει | τους κανόνες και τα πρέπει | η αγάπη όλα τα μπορεί! | το παρελθόν μου εγώ το σβήνω | για των ματιών σου τον πειρασμό | θέλω μονάχα να σε κερδίσω | γι'αυτό δεν έχω εγωισμό. | η αγάπη στην ουσία...

15. Σήκω χόρεψε συρτάκι Τραγούδι: Αλίκη Βουγιουκλάκη
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος
Λα, λα, ... | Σήκω, χόρεψε συρτάκι με τρελή διπλοπενιά | Χόρεψέ το σα μορτάκι, να βουίξει η γειτονιά | Έλα, πιάσε με απ' τον ώμο, κι όπα πρώτα το δεξί | Κι αν μου κουραστείς στο δρόμο, θα σε βάλω σε ταξί | Λα, λα, ... | Θέλω κέφια, θέλω γέλια, κι η φωνή μου ν' ακουστεί | Απ' του μπουζουκιού τα τέλια έχω απόψε κρεμαστεί | Όσα κι αν μου πουν πληρώνω και κεράστε τα παιδιά | Θέλω να σε καμαρώνω όλη ετούτη τη βραδιά | Όπα! ...

Ο τρίτος δίσκος

01. Στα χέρια σου μεγάλωσαν Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης & Μαρινέλλα
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Φτωχολογιά, για σένα κάθε μου τραγούδι | για τους καημούς σου, που σεργιανούν στη γειτονιά | Φτωχολογιά, που απ' τον πηλό πλάθεις λουλούδι | και τους καημούς σου τους πλέκεις ψιλοβελονιά | Στα χέρια σου μεγάλωσαν και πόνεσαν και μάλωσαν | άνδρες μ' ολοκάθαρη ματιά | Ψηλά κυπαρισσόπουλα, χαρά στα κοριτσόπουλα | που 'χουν κι αγκαλιάζουν τη φωτιά

02. Δε ρωτώ ποια είσαι Τραγούδι: Βασίλης Τσιτσάνης & Χαρούλα Λαμπράκη
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Δε ρωτώ ποια είσαι κι από πού κρατάς | ούτ' εσύ για μένα θέλω να ρωτάς· | κάθισε κοντά μου, πιες γλυκό κρασί | κάνε μου παρέα, γλέντησε κι εσύ. | Μες στης καρδιάς μου το σκοτάδι | το πιο γλυκό σου δως μου χάδι, | σαν ξημερώσει αν θέλεις με ξεχνάς, | όμως απόψε αγκάλιασέ με | και την καρδιά μου στους καημούς μην την πετάς. | Απ' τα φυλλοκάρδια βγαίνει μια φωτιά | καίγετ' η καρδιά μου τούτη τη βραδιά | κάθισε κοντά μου, πιες γλυκό κρασί | κάνε μου παρέα, γλέντησε κι εσύ. | Έλα, κορίτσι μου, κοντά μου | να κάψεις όλα τα βάσανά μου | και τα σημάδια μιας άπιστης καρδιάς· | κι όταν θα φέξει αν θέλεις φύγε | κι όποιο σοκάκι σού αρέσει το τραβάς.

03. Όλοι οι ρεμπέτες του ντουνιά Τραγούδι: Γ. Μπιθικώτσης & Β. Τσιτσάνης
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Όλοι οι ρεμπέτες του ντουνιά | εμένα μ' αγαπούνε | μόλις θα μ' αντικρίσουνε | θυσία θα γενούνε | Όσοι δε με γνωρίζουνε | τώρα θα με γνωρίσουν | εγώ κάνω την τσάρκα μου | κι ας με καλαμπουρίζουν | Και 'γώ φτωχός γεννήθηκα | στον κόσμο έχω γνωρίσει | μέσα απ' τα φύλλα της καρδιάς | εγώ έχω μαρτυρήσει | Όλοι οι κουτσαβάκηδες | που ζούνε στο κουρμπέτι | κι αυτοί μες στην καρδούλα τους | έχουν μεγάλο ντέρτι

04. Βρέχει ο Θεός Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Σιγά, σιγά κι αυτό το βράδυ | Θα ‘ρθω στην πόρτα σου για λίγο να σταθώ | Σιγά, σιγά μες στο σκοτάδι | ένα παράπονο της νύχτας να σου πω | Μη μου κρατάς κλειστή την πόρτα | Βρέχει ο Θεός και θα βραχώ | Άνοιξε αγάπη μου σαν πρώτα | Να μπω κι εγώ να ζεσταθώ | Σιγά, σιγά κι αυτό το βράδυ | στα σκαλοπάτια σου και πάλι θα βρεθώ, | σιγά, σιγά μες στο σκοτάδι | ένα παράπονο της νύχτας να σου πω | Μη μου κρατάς κλειστή την πόρτα | Βρέχει ο Θεός και θα βραχώ | Άνοιξε αγάπη μου σαν πρώτα | Να μπω κι εγώ να ζεσταθώ

05. Καμιά δε μοιάζει με σένα μάτια μου Τραγούδι: Γιάννης Πλούταρχος
Μουσική: Σπύρος Γεωργίου | Στίχοι: Σπύρος Γεωργίου
Να το πιστέψω δεν μπορώ | σαν ένα όνειρο κι αυτό | εκεί που νομίζω πως χάνομαι | εσένα αγάπη μου αισθάνομαι | και νιώθω ξανά πως υπάρχω | για σένα πως ζω | Κι όταν σε χάνω τον κόσμο τον χάνω | μακριά σου δεν κάνω | γι’ αυτό μη μ’ αφήνεις λεπτό | Καμιά δε μοιάζει μ’ εσένανε μάτια μου | είσαι το δάκρυ που καίει στα μάτια μου | είσαι τ’ αστέρι που λάμπει τα βράδια μου | είσαι ουρανός | Καμιά δε μοιάζει μ’ εσένανε μάτια μου | είσαι το δάκρυ που καίει στα μάτια μου | είσαι αλήθεια το φως στα σκοτάδια μου | Καμιά δε μοιάζει μ’ εσένα μάτια μου | Είναι σαν θαύμα αυτό που ζω | υπερβολή τ’ ομολογώ | εκεί που νομίζω πως χάνομαι | επάνω σου αγάπη μου πιάνομαι | και νιώθω ξανά δυνατός | στον κόσμο αυτό

06. Όμορφη Θεσσαλονίκη Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης & Πόλυ Πάνου
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Ώ! όμορφη Θεσσαλονίκη | ώ! τα μαγικά σου βράδια νοσταλγώ | Είσαι το καμάρι της καρδιάς μου | Θεσσαλονίκη όμορφη γλυκειά | κι' αν ζω στην ξελογιάστρα την Αθήνα | για σένα τραγουδώ κάθε βραδιά | Μέσα στα στενά σου τα σοκάκια | έζησα τις πιο γλυκές στιγμές | καντάδες χίλιες νύχτες έχω κάνει | για όλες τις μποέμικες καρδιές | Πάντα με κρατάς στην αγκαλιά σου | πάντα σε θυμάμαι και πονώ | κι αν είμαι τώρα λίγο μακριά σου | με τον καιρό κοντά σου θα βρεθώ

07. Αν μ' αξιώσει ο Θεός Τραγούδι: Γιώργος Ζαμπέτας
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Αν μ' αξιώσει ο Θεός λεφτά και αποκτήσω | θα χτίσω ένα μέγαρο τους πλούσιους να ελκύσω | θα 'ρχόντουσαν πελάτες μου κορίτσια να 'χουν τρέλες | κι ο Βίλι Φριτς θα σκάρωνε αφράτους αργιλέδες | Η Γκρέτα Γκάρμπο μάγκα μου θ' ανάβει το τσιμπούκι | κι ο Ζακ Κιεπούρα στη γωνιά θα παίζει το μπουζούκι | ο Τζίμι Λόντος για νταής θα κάθεται στις τσίλιες | κι η Λίλιαν η Χάρβεϊ θα διώχνει τις μπασκίνες | Πρέπει να χτίσω ένα τζαμί για όλα τα δερβίσια | και με κουπέ πολιτικό να 'ρχονται τα κορίτσια

08. Συ μου χάραξες πορεία Τραγούδι: Πίτσα Παπαδοπούλου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Δυο φιλιά σου κι ένα χάδι | ένα πικραμένο βράδυ | μου ταράξαν της ψυχής μου τη γαλήνη. | Παραδόθηκα σε σένα, | δε λογάριασα κανένα | κι είπα τώρα ό,τι θέλει ας γίνει. | Συ μου χάραξες πορεία, | εσύ γλυκιά, εσύ γλυκιά μου αμαρτία. | Πώς την έπαθα δεν ξέρω, | ξέρω μόνο ότι υποφέρω | όλη νύχτα πάνω στο κρεβάτι, | να ζητάω, για φαντάσου, | τα παράνομα φιλιά σου | και να μην μπορώ να κλείσω μάτι. | Όμως σκέπτομαι για λίγο | να καθίσω ή να φύγω, | αφού ξέρω απ' τους δυο μας τι θα μείνει. | Να ποιο θα 'ναι το φινάλε, | πόνοι, δάκρυα και βάλε, | μα θα μείνω κι ό,τι θέλει ας γίνει.

09. Ο πασατέμπος Τραγούδι: Ιωάννα Γεωργακοπούλου & Στελλάκης Περπινιάδης
Μουσική: Μανώλης Χιώτης | Στίχοι: Γιώργος Γιαννακόπουλος
Αυτά που λες εγώ τ' ακούω βερεσέ | Τα παραμύθια σου τ' ανθίστηκα πια τώρα | Και το κατάλαβα πως ήμουνα για σε | Ο πασατέμπος σου για να περνά η ώρα | Κάθε σου φίλημα το βρίσκω πια πικρό | Και τον καημό μου δεν μπορείς να τον γλυκάνεις | Μαζί μου έρχεσαι μπαμπέσικο μικρό | Γιατί γυρεύεις κόνξες σ' άλλονε να κάνεις | Φύγε λοιπόν αφού το θες αλλού να πας | Κι άστες τις μουρμούρες και τις κλάψες και τις γκρίνιες | Κι όταν θα σμίξεις με τον μάγκα π' αγαπάς | Να μην του πεις ότι για πασατέμπο μ' είχες

10. Ζούσα μοναχός χωρίς αγάπη Τραγούδι: Δημήτρης Γκόγκος
Μουσική: Δημήτρης Γκόγκος | Στίχοι: Δημήτρης Γκόγκος
Ζούσα μοναχός χωρίς αγάπη | κι όλα γύρω μου ήταν σκοτεινά | και θλιμμένος τις βραδιές περνούσα | στου άχαρου σπιτιού μου τη γωνιά | Όλα τώρα γύρω μου γελούνε | κι απ' αγάπη τώρα με μεθούνε | σαν φιλώ γλυκά τα δυο σου χείλη | που 'ναι σαν τριαντάφυλλα τ' Απρίλη | Έλα οι δυο κρασί παλιό να πιούμε | κι έτσι με χαρά μαζί να πούμε | της αγάπης τ' όμορφο τραγούδι | που 'ναι σαν της άνοιξης λουλούδι

11. Η δουλειά κάνει τους άντρες Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Το πλαστό το πασαπόρτι | σαν και την καρδιά σου μόρτη | σαν την κάλπικη καρδιά σου | τη σκληρή | Μη βροντοχτυπάς τις χάντρες | η δουλειά κάνει τους άντρες | το γιαπί το πιλοφόρι το μυστρί | Ρημαδιό ζωή και σπίτι | απ' τα χούγια σου αλήτη | που μετράς το αντριλίκι | με βρισιές | Μη βροντοχτυπάς τα ζάρια | όσοι είναι παλικάρια | τη ζωή τους την περνούν στις σκαλωσιές

12. Χασάπικο Πολίτικο Οργανικό
Μουσική: Παραδοσιακό

13. Τα τρένα που φύγαν Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Βαγγέλης Γκούφας & Βασίλης Ανδρεόπουλος
Τα τρένα που φύγαν | αγάπες μού πήρανε. | Αγάπες και κλαίνε, | ποια μοίρα τις μοίρανε; | Δώς μου χέρι να πιαστώ | να πιαστώ, να κρατηθώ, | ένα γέλιο, μια ματιά | κι ανασταίνετ' η καρδιά. | Το τρένο σε πήρε | πουλί, χελιδόνι μου. | Σε τύλιξ' η νύχτα | κι ορφάνεψα μόνη μου.

14. Χτες το βράδυ στην ταβέρνα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Ρεπάνης | Στίχοι: Παναγιώτης Καμηλιέρης
Χτες το βράδυ στην ταβέρνα ήμουν σκεπτικός | καθισμένος στη γωνιά μου μελαγχολικός, | γέμιζα το ποτηράκι και το έπινα | και σκεπτόμουνα πώς ήμουν και πώς έγινα. | Ζούσα μια ξένοιαστη ζωή πριν σε γνωρίσω | προτού μ' ανάψεις τη φωτιά μες στην καρδιά, | μες στην ταβέρνα τώρα βρίσκομαι για σένα | πίνω μα η σκέψη μου σε σένα τριγυρνά. | Μ' έχουν χάσει οι δικοί μου και οι φίλοι μου | και το γέλιο έχει σβήσει απ' τα χείλη μου, | την ταβέρνα τώρα έχω μόνη συντροφιά | και για σένανε δεν θέλω να μου λένε πια.

15. Το παιδί απ' το λιμάνι Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Κάποιο αλάνι απ' το λιμάνι | όταν βραδιάζει τους δρόμους πιάνει. | Παλάτια του έταξε μια νύχτα στο λιμάνι | μια μικρή κοπέλα απ' το Πασαλιμάνι. | Έφυγε χωρίς να νιώσει πως το πλήγωσε σκληρά | το φτωχό το παλικάρι στο λιμάνι μια βραδιά. | Κι από τότε το φτωχό τ' αλάνι | κάθε βράδυ φεύγει απ' το λιμάνι | τη γυρεύει στον Περαία σ' όλα τα στενά. | Κάποιο αλάνι απ' το λιμάνι | όταν βραδιάζει τους δρόμους πιάνει. | Κάποιο βραδάκι μπρος στο ρολόι | τη συναντάει με κάποιο γόη. | Μα εκείνη αδιάφορα τον βλέπει που σπαράζει | μπαίνει σε μια κούρσα και φεύγει, δε τη νοιάζει.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης