Κυριακή, 3 Φεβρουαρίου 2013

Η αγάπη χάνεται στη μνήμη





















Η Δήμητρα Γαλάνη σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

Ο πρώτος δίσκος

01. Η μέρα εκείνη δε θ’ αργήσει Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Φώντας Λάδης
Η μέρα κείνη δε θ' αργήσει | που μπρος μου θα σε ξαναδώ | το φως του ήλιου θα ραγίσει | και συ θα τρέχεις προς τα δω | θε να σκορπά το μέτωπό σου | χρυσή βροχή στον ουρανό | και θα 'ν' τ' ωραίο πρόσωπό σου | κι απ' το φεγγάρι πιο χλωμό | Κι όταν θα σμίξουν οι καρδιές μας | όλα θα λάμψουνε αλλιώς | και θα χαθεί μες τις σκιές μας | όλος ο κόσμος ο παλιός | Η μέρα κείνη δε θ' αργήσει | κυνηγημένο μου πουλί | σε πήρε κάποτε η δύση | σε ξαναφέρνει η ανατολή

02. Μια ευχή Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη & Κωνσταντίνος Βήτα
Μουσική: Κωνσταντίνος Βήτα | Στίχοι: Κωνσταντίνος Βήτα
Άκουσε την πρώτη τη βροχή | είναι για μας η πιο όμορφη εποχή | Τα παιδιά μεγαλώνουν κι όλα δείχνουν ωραία | Όλοι γύρω μας ζητούν να βρουν μια παρέα | Μια ψυχή που αγαπά ζητάει ουρανό | Μα εσύ κι εγώ | περπατούμε αγκαλιά στη μέση του δρόμου | Είμαστε η αρχή και το τέλος του κόσμου | Γι' ακόμη μια φορά η αγάπη μας κοιτά | Άφησε στον ουρανό μια ευχή | να 'ρθει για μας η πιο όμορφη στιγμή | Τα παιδιά μεγαλώνουν κι όλα δείχνουν ωραία | Όλοι γύρω μας ζητούν να βρουν μια παρέα | Μια ψυχή που αγαπά ζητάει ουρανό | Μα εσύ κι εγώ | περπατούμε αγκαλιά στη μέση του δρόμου | Είμαστε η αρχή και το τέλος του κόσμου | Γι' ακόμη μια φορά η αγάπη μας κοιτά

03. Κόκκινο κοχύλι Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη & Κωνσταντίνος Βήτα
Μουσική: Κωνσταντίνος Βήτα | Στίχοι: Κωνσταντίνος Βήτα
Μοιάζεις με βροχή | καλοκαιρινή | όταν με κοιτάς | και φιλιά ζητάς | να δροσιστείς | Πόσο σ' αγαπώ | δέρμα τρυφερό | είσαι η χαρά | που έψαχνα να βρω | τόσο καιρό | Στην καρδιά μου έχει μείνει | ένα κόκκινο κοχύλι | από τ' άσπρο καλοκαίρι | ποιος θεός σε έχει φέρει | στη ζωή μου για να μείνεις | σαν ανάμνηση μια δίνης | Άστρο μακρινό | μες τον ουρανό | φύλαξε γλυκά | στην τρελή τροχιά | το μυστικό

04. Ο λόγος της σιωπής Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη & Παύλος Σιδηρόπουλος
Μουσική: Δήμητρα Γαλάνη | Στίχοι: Παρασκευάς Καρασούλος
Αφού δεν του έμεινε κανείς | μαζί του να μιλάει | άρχισε να ξεχνάει | τις διαδρομές της λογικής. | Κι αφού στα λόγια του κανείς | ποτέ δεν απαντούσε | μόνος του όπως ζούσε | βρήκε την γλώσσα της σιωπής. | Κι είπε το θάνατο αρχή | Τον έρωτα είπε φόβο | Την πόλη έλεγε σιωπή | Τη θάλασσα είπε δρόμο | Μα δεν μπορούσε την σιωπή | κι έτσι όπως ζούσε μόνος | φοβότανε το φόβο | πήρε το τέλος σαν αρχή. | Βγήκε μια νύχτα στα ανοιχτά | μπρος στο μεγάλο δρόμο | να βρει έναν άλλον κόσμο | στης θάλασσας την αγκαλιά. | Κι είπε το θάνατο αρχή | Τον έρωτα είπε φόβο | Την πόλη έλεγε σιωπή | στη θάλασσα είδε δρόμο.

05. Η ώρα του stuff Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη & Παύλος Σιδηρόπουλος
Μουσική: Παύλος Σιδηρόπουλος | Στίχοι: Παύλος Σιδηρόπουλος
Κίτρινο το σούρουπο η ώρα έξι και μισή | πες μου κάτι μίλησε δεν αντέχω στη σιωπή | κλείσε το παράθυρο, τρέμω και το σκέπασμα βαρύ | τούτη η πόλη γίνηκε ανυπόφορη πληγή | "Δες βραδιάζει, μη μιλάς | μον' έλα λίγο πιο κοντά" | Ξέρω πως ανάσκελα θα μας βρούνε ένα πρωί | σέρνοντας στο βλέμμα μας κάποια σιωπηλή κραυγή | άδειο θαν' το πρόσωπο κι η ματιά τους αδειανή | με έναν αργό θάνατο να μας λειώνει το κορμί | "Μη φοβάσαι σβήσ' το φως | δεν υπάρχει πού, πότε και πώς" | "Πριν τελειώσει η νύχτα αυτή | πριν μας έβρει το πρωί" | Πες μου αν μ' αγάπησες όσο ο ήλιος την αυγή | όσο ο γκρίζος ουρανός κάποιας άνοιξης βροχή | αν τον φόβο μου έβλεπες πίσω από κάθε μου φιλί | πες μου αν μ' αγάπησες όσο η νύχτα την σιωπή

06. Τα συρτάρια Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Δήμητρα Γαλάνη | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Όλο το σώμα μου συρτάρια | κι όλα ανοιχτά στα όριά τους | κομμάτια οι νύχτες κεχριμπάρια | πολλές ζωές, πολλούς θανάτους | κι αλλού τα λόγια σου κουβάρια | πετσέτες για φτωχούς Πιλάτους | δυο δαχτυλίδια και δυο ζάρια | Σπρώχτε με πίσω στη ζωή | κάθε συρτάρι και πληγή, συγύρισέ με... | Κρατάω στα δόντια μυστικά | δε θέλω χέρια βιαστικά, καθάρισέ με... | Όλο το σώμα μου πηγάδια | κι όλα εδώ κάτω πεταμένα | κουβάδες ξέχειλα σκοτάδια | για μάτια, μάτια αλλοπαρμένα | στου πρώτου αντίλαλου τα χάδια | να πιει ο Θεός να φτύνει εμένα | που χώμα γίνομαι τα βράδια | Σπρώχτε με...

07. Εμένα με συμφέρει Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Εμένα με συμφέρει να βγαίνει το φεγγάρι | και το προφίλ του ανθρώπου να υποφέρει | στα πούπουλα της χήνας που πήρε μαξιλάρι. | Μα πάλι, πού να κοιμηθεί | που δεν μπορεί, δε ξέρει. | Εμένα με συμφέρει δωμάτια που κοιτάνε | τον Αύγουστο στου ακάλυπτου τα μέρη. | Να γδύνονται οι γυναίκες κι ας μη τους αγαπάνε | τους άντρες που 'χουν απλωθεί στου κρεβατιού το χέρι. | Εμένα με συμφέρει να παίρνει η φύση εκδίκηση | για της ψυχής τη μαύρη, την άσκοπη διοίκηση. | Να ζούμε για να ζούμε δεν βλέπω την ουσία. | Γιατί δεν είναι ευ ζην αυτό, | αυτό είναι ευθανασία! | Τηλεφωνείς και σου 'ρχεται το γεύμα. | Στο πλάνο η Χιροσίμα με τ' άσπρο μανιτάρι. | Και γλώσσα φρέσκια, ελληνική, | χωρίς ούτε ένα πνεύμα. | Εμένα με συμφέρει τριήμερα που πάμε | με πράγματα και βάρκες φορτωμένοι, | που μια κομμένη ρίζα ανήμποροι κρατάμε. | Παιδιά, χορέψτε την Ιτιά με την καρδιά καμένη! | Εμένα με συμφέρει να παίρνει η φύση εκδίκηση | για της ψυχής τη μαύρη, την άσκοπη διοίκηση. | Να ζούμε για να ζούμε δεν βλέπω την ουσία. | Γιατί δεν είναι ευ ζην αυτό, | αυτό είναι ευθανασία! | Εμένα με συμφέρει που νιώθουμε όλοι κάτι | τις Κυριακές μετά το μεσημέρι | που μένεις στο τραπέζι και παίζεις με τ' αλάτι, | μα κάποια γεύση έχει χαθεί. | Κι ο άνθρωπος το ξέρει...

08. Εγώ μιλάω για δύναμη Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Δήμητρα Γαλάνη | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Όλα ξέρω γιατί γίνονται | και πως λειτουργούν, | το μυαλό με βοήθησε | να καταλαβαίνω, | οι ευαίσθητοι αμύνονται | στη ζωή και αργούν, | κι η λαχτάρα τους συνήθισε | να πατάει το φρένο. | Όλα ξέρω τι σημαίνουν | και τι εννοούν, | το μυαλό μου με συντόνισε | στο καινούργιο μήκος, | οι ευαίσθητοι παθαίνουν | και παρανοούν, | λες κι ο κόσμος το κανόνισε | να γλιτώνει ο λύκος. | Μα εγώ μιλάω για δύναμη, | της αγάπης ισοδύναμη, | και ζητάω προτεραιότητα, | φύση, θέση, κι ιδιότητα. | Μα εγώ μιλάω για δύναμη, | της ελπίδας ισοδύναμη, | και γυρνάω στην αθωότητα, | την παλιά μου την ταυτότητα.

09. Δυο μέρες μόνο Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Δήμητρα Γαλάνη | Στίχοι: Παρασκευάς Καρασούλος
Δυο μέρες μόνο | Να σε κρατάω αγκαλιά | Δυο μέρες μόνο | Να σ' έχω δίπλα μου ξανά | Για λίγο μόνο. | Δυο μέρες μόνο | Σ' ένα ταξίδι, αστραπή | Να ξεδιπλώνω | Να παίρνει ανάσα η ζωή | Για λίγο μόνο. | Για τόσο μόνο | Φως να γεμίζουν οι στιγμές | Να λάμπουν μες στο χρόνο | Όλο το σώμα μου να ζει | Για σένα μόνο | Δυο μέρες μόνο. | Δυο μέρες μόνο | Να συνηθίζει το κορμί | Και εγώ να λιώνω | Έπειτα μόνο τη φωνή σου | Ν' ανταμώνω. | Δυο μέρες μόνο | Όσο μια βόλτα διαρκεί | Για τόσο μόνο | Όλη η ζωή μου | Αυτή η στιγμή | Δυο μέρες μόνο.

10. Στο πάτωμα τα ρούχα σου Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Δήμητρα Γαλάνη | Στίχοι: Παρασκευάς Καρασούλος
Στο πάτωμα τα ρούχα σου αδειανά | μετάξια του κορμιού σου είναι φτερά | τ' αγγίζω κι είν' ο κόσμος σου ξανά που επιστρέφει | Τα χείλη σου το σχήμα του κορμιού | η αγάπη σου που απλώθηκε παντού | η αγάπη που δε θέλησα αλλού να δοκιμάσω | Η αγάπη έχει τη μορφή και τ' όνομά σου | έχει τα χείλη λέει τα λόγια τα δικά σου | πάντα γελάει με το χρώμα της φωνής σου | κι έχει τη γεύση από την πίκρα της φυγής σου | Η αγάπη έχει τη μορφή και τ' όνομά σου | έχει τα χείλη λέει τα λόγια τα δικά σου | πάντα γελάει με το χρώμα της φωνής σου | κι έχει τη γεύση από την πίκρα της φυγής σου | Τα χείλη σου...

11. Το δικαίωμα Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Δήμητρα Γαλάνη | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Και δικαίωμα | δεν έχω πια να σ' αγαπώ | το στερέωμα της λογικής μου | θαν' αυτό. | Να σ' αγκαλιάζω μια φορά | ούτε με φτάνει κι ούτε μ' αφορά | κάποτε θέλαμε κι οι δυο | Μα τώρα πια | σε θέλω για τον εαυτό μου. | Και δικαίωμα δεν έχω πια να σ' αγαπώ. | Και δικαίωμα | δεν έχεις πια να με κρατάς | στο μεσαίωνα της λογικής σου | να με πας

12. Η εποχή της αγάπης Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Τ' όνομά σου μου 'φερνε το σφύριγμα του αγέρα | τ' όνομά σου κι έτρεμε η ψυχή | Ετοιμάσου μου 'λεγε η καρδιά , μα κάθε μέρα | στην υγειά σου μ' έπινε η βροχή | Τρυφερά τις νύχτες την αγάπη μου φωνάζεις | τρυφερά σε γύρευα κι εγώ | Το πρωί τριαντάφυλλο του κήπου μου φαντάζεις | το πρωί, τ' αγκάθι σου είναι εδώ. | Μα αν δεν σε βρω, να μην ξεχνάς | ότι σταυρώνεις το προσκυνάς. | Τ' άγγιγμά σου χάραζε το σώμα μου απ'τη μνήμη | πρώτα η πίστη κι ύστερα διωγμοί | Κάποιος άλλος φόραγε και μ' έκανε συντρίμμι | τ' άρωμά σου κι έφυγα χλωμή. | Τρυφερά τις νύχτες την αγάπη μου φωνάζεις | τρυφερά σε γύρευα κι εγώ | Το πρωί τριαντάφυλλο του κήπου μου φαντάζεις | το πρωί, τ' αγκάθι σου είναι εδώ. | Μα αν δεν σε βρω, να μην ξεχνάς | ότι σταυρώνεις το προσκυνάς. | Μα αν δεν σε βρω μην το λησμονάς | ότι σταυρώνεις να το προσκυνάς

13. Το κόκκινο φεγγάρι Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Παναγιώτης Καλατζόπουλος | Στίχοι: Ελένη Ζιώγα
Το είδα στα σύννεφα που κυνηγούσε ένα αστέρι | το είδα να στέλνει στη γη ματωμένο μαχαίρι | Το κόκκινο φεγγάρι, το κόκκινο φεγγάρι | στη θάλασσα πνίγει τον ίσκιο του το καλοκαίρι | Στο κόκκινο φεγγάρι, λιβάνι και θυμάρι, και γι' αυτόν που αγαπώ | Το είδα να πλέκει στον έρωτα μαύρο στεφάνι | το είδα να ράβει του γάμου μας άσπρο φουστάνι | Το κόκκινο φεγγάρι, το κόκκινο φεγγάρι | στη θάλασσα σκύβει να δει και τον ίσκιο του χάνει | Στο κόκκινο φεγγάρι, λιβάνι και θυμάρι, και γι' αυτόν που αγαπώ

14. Πόθοι αδιέξοδοι Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Νίκος Ζούδιαρης | Στίχοι: Νίκος Ζούδιαρης
Σε βρήκα να πονάς βουβά | κι απαρηγόρητα | κι εγώ που χρόνια κρύβω έρωτα | για σένα | αυτά τα βράδια που προβλέπονται αφόρητα | σου ζήτησα να μοιραστείς με μένα. | Πόθοι αδιέξοδοι, τρελοί | που σου μάτωσαν τα μάτια | σπάζω σε χίλια κομμάτια | κι όσο θα ‘σαι αλλουνού | πάντα θα ‘μαι εδώ να μερώνω | Πες μου μια λέξη μαγική | για να λευτερωθώ | κράτα την ψυχή μου | μην πετάξει απόψε | "Μου έχουν κουρσέψει τη ζωή", | είπες, και θα χαθώ | τα σίδερα της φυλακής μου κόψε...

15. Όσες φωτιές Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Eldar Mansurov | Στίχοι: Νίκος Μωραΐτης
Άμα θες ψηλά να φτάσεις | Και να νοιώσεις σαν τον ήλιο | Πρέπει πρώτα ομορφιά μου | Να καείς και σαν τον ίδιο | Και να σπάσεις σε κομμάτια | Και να φτιάξεις άλλα αστέρια | Σαν παιδιά να τα πονέσεις | Μακρυά απ’ τα δυο σου χέρια | Όσες φωτιές κι αν κάψουν την καρδιά μου | Τόσες θ’ ανάψουν μες στα όνειρά μου | Τόσες θ’ ανάψουν σαν κεριά, αχ Παναγιά μου | Έλα Καύκασε, έλα αγέρα, πάρε με ως την Οδησσό | Που’ χω μάνα και πατέρα και καημό Παράδεισο | Ο Παράδεισος δεν είναι η χαρά της λησμονιάς | Μα ότι χρόνια σε βαραίνει κι ότι πιο πολύ πονάς

16. Τα χάρτινα Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Τάκης Σούκας | Στίχοι: Νίκος Μωραΐτης
Πάνω απ’ τα σύννεφα στον άλλον ουρανό | Θα φτιάξω ένα παλάτι από εφημερίδες | Για να ταιριάζει με τον χάρτινο καιρό | Που φύλλο έκανε του ανθρώπου τις ελπίδες | Φωτιά | Για να καούν τα χάρτινα | Καρδιά κομμάτια πάρτηνα | Χωρίς αυτή να ζω | Με μια | με μια φωτιά καλύτερα | Να ζέσταινα, να ήξερα | το μέσα μου κενό | Από τα χάρτινα μπαλκόνια η καρδιά | Θα φτερουγίζει θα ραγίζει σα σημαία | Μια σπίθα που θα περιμένει τον βοριά | Να την ανάψει με τα ψεύτικα παρέα

17. Μήπως Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Τάκης Σούκας | Στίχοι: Βασίλης Παπαδόπουλος
Μ' ένα όνειρο χαλί | που υφάνανε τρελοί | γύρισα όλη τη γη | Δύση και Ανατολή. | Όπου πήγα μοναξιά | χάος και απανθρωπιά | Μήπως έγινε ο κόσμος, μήπως | ένας παγωμένος κήπος | και χαμόγελο ν' ανθίσει | στην καρδιά του δεν μπορεί | Μήπως έγινε ο κόσμος, μήπως | ένας παγωμένος κήπος | και στ' απόλυτο μηδέν | τη ζωή μας συντηρεί | Μ' ένα όνειρο χαλί | τρύπιο και πορτοκαλί | γύρισα όλη τη γη | μέχρι που 'γινα κραυγή. | Όπου πήγα τι να δω | τι να κρύψω, τι να πω

18. Ατομική μου ενέργεια Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Πάρε με νύχτα, πάρε με | στων αστεριών το άρμα | να σεργιανίσω μια ψυχή | που τυραννάω καιρό | Στον κόσμο αυτό παιδεύτηκα | γιατί ήρθα μ' ένα κάρμα | το παραπέρα απ' τη ζωή | να μάθω ν' αγαπώ | Ατομική μου ενέργεια | κι ανάσα μου στα χείλη | την πρώτη ουσία, την αρχή, | σηκώστε με να δω | Όχι από περιέργεια, | μα δε χωράω στην ύλη | κι ετούτη η ψεύτρα η εποχή | την έχει για θεό | Δίνε μου, κόσμε, δίνε μου | το πιο θλιμμένο όπα | να στο γυρίσω μια στροφή | με σώμα ευγενικό | Κι αν είναι από το είναι μου | κι απ΄ την καρδιά που το 'πα | να γίνει η αγάπη προσευχή | και στάχτη το κακό | Ατομική μου ενέργεια | κι ανάσα μου στα χείλη | την πρώτη ουσία, την αρχή, | σηκώστε με να δω | Όχι από περιέργεια, | μα δε χωράω στην ύλη | κι ετούτη η ψεύτρα η εποχή | την έχει για θεό

19. Η πιο μεγάλη ώρα Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Η πιο μεγάλη ώρα είναι τώρα | η ώρα που γεννιέται η ζωή | η ώρα που ταιριάζει η αναπνοή σου | μαζί με την δική μου αναπνοή | Κι αν είναι η αρχή στην κατηφόρα | η πιο μεγάλη ώρα είναι τώρα | Η πιο μεγάλη ώρα είναι τώρα | η ώρα που μου σβήνεις τον καημό | η ώρα που και η σκέψη μου πεθαίνει | και που δε θέλω να 'χει τελειωμό | Κι αν είναι η αρχή στην κατηφόρα | η πιο μεγάλη ώρα είναι τώρα | Η πιο μεγάλη ώρα είναι τώρα | η ώρα που μ' αρέσει να πονώ | η ώρα που σου δίνω την ψυχή μου | χωρίς να νοιώθω τίποτα φτηνό | Κι αν είναι η αρχή στην κατηφόρα | η πιο μεγάλη ώρα είναι τώρα

Ο δεύτερος δίσκος

01. Χορός με τη σκιά μου Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Μάνος Χατζιδάκις
Το βράδυ σπίτι μου γυρίζω | κυνηγημένη σαν πουλί, | μες στα σεντόνια μου αντικρίζω | το θάνατο που με καλεί. | Κρύβω στα χέρια την καρδιά | παίρνω απ΄ τις πόρτες τα κλειδιά, | και προσπαθώ να του ξεφύγω | κρυφά σαν τα μικρά παιδιά. | Κυλώ σα δάκρυ στη σιωπή, | μέσα στου κόσμου τη ντροπή, | και σαν τα ρούχα μου ξεσκίζω | γυμνή μ΄ αρπάζει η αστραπή. | Στους δρόμους σύντροφο γυρεύω | μια μπάντα παίζει το ρυθμό, | σκίζω τους τοίχους και χορεύω | να βρω τον άγνωστο αριθμό. | Κοιτάω μ΄ ελπίδα μια φωτιά | που ανάβει έν’ άστρο στο νοτιά, | άραγε να ΄ναι κει το φως μου, | το φως ή η ατέλειωτη ερημιά. | Φοβάμαι του όχλου τη χολή | ένας τυφώνας με καλεί, | η αγάπη χάνεται στη μνήμη | κι εγώ χορεύω σαν τρελή.

02. Ήρθε βοριάς, ήρθε νοτιάς Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη & Μάνος Χατζιδάκις
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Γιάγκος Αραβαντινός
Αγάπη μου σε γύρευα | σ' αυγή και σε φεγγάρι | και στα ψηλά τα σύννεφα | σε γύρευα τυφλός, | μα ήρθε ο καιρός, ήρθε η βροχή | κι η δροσερή σου χάρη | αγάπη μου σε γύρεψα | γιατί ήσουν ουρανός. | Κι αν ο Θεός που σ' έπλασε | με μιαν ευχή μεγάλη | να 'χεις αστέρι στα μαλλιά | και μια χρυσή καρδιά, | στ' αλώνια ευθύς υψώθηκε | το χρυσαφένιο στάρι | κι η αγάπη μου μ' αγάπησε | γιατί ήμουν ουρανός. | Αγάπη μου πως σ' έχασα | πως η καρδιά μου εστάθη | και τα πουλιά σ' αρπάξανε | μες στην πολύ βροχή, | ήρθε νοτιάς, ήρθε βοριάς | το κύμα να σε πάρει | αγάπη μου που μού 'φυγες | γιατί ήσουν ουρανός.

03. Μην τον ρωτάς τον ουρανό Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη & Αλκίνοος Ιωαννίδης
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Γιάννης Β. Ιωαννίδης & Arthur Altman
All alone am I ever since your goodbye... | All alone with just a beat of my heart... | People all around but I don’t hear a sound | just the lonely beating of my heart... | Λόγο το λόγο και ξεχαστήκαμε | μας πήρ’ ο πόνος και νυχτωθήκαμε | σβήσε το δάκρυ με το μαντίλι σου | να πιω τον ήλιο μεσ' απ' τα χείλη σου... | Μην τον ρωτάς τον ουρανό | το σύννεφο και το φεγγάρι | το βλέμμα σου το σκοτεινό | κάτι απ' τη νύχτα έχει πάρει... | All alone am I ever since your goodbye... | All alone with just a beat of my heart... | People all around but I don’t hear a sound | just the lonely beating of my heart...

04. Έλα σε μένα Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Αν κουραστείς απ' τους ανθρώπους | κι ειν' όλα γύρω γκρεμισμένα, | μην πας ταξίδι σ' άλλους τόπους, | έλα σε μένα, έλα σε μένα. | Κι αν πέσει απάνω σου το βράδυ | με τ' άστρα του τ' απελπισμένα, | μη φοβηθείς απ' το σκοτάδι, | έλα σε μένα, έλα σε μένα. | Έλα και γείρε το κεφάλι | στα χέρια μου τ' αγαπημένα, | να ζήσεις τ' όνειρο και πάλι, | έλα σε μένα, έλα σε μένα. | Κι αν δεις καράβια να σαλπάρουν | κι αν δεις να ξεκινάνε τρένα, | μην πεις μαζί τους να σε πάρουν, | έλα σε μένα, έλα σε μένα. | Έχω μια θάλασσα σμαράγδια | μ' αγάπη κι ήλιο κεντημένα | για την καρδιά σου πού 'ναι άδεια | έλα σε μένα έλα σε μένα. | Έλα και κάθισε δεξιά μου | σαν ξεχασμένος αδερφός, | να μοιραστείς την μοναξιά μου | και να σου δώσω λίγο φως.

05. Τα λιανοτράγουδα Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη & Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Δημοτικό
Απ’ όλα τ’ άστρα τ’ ουρανού ένα είναι που σου μοιάζει | ένα που βγαίνει το πουρνό όταν γλυκοχαράζει. | Κυπαρισσάκι μου ψηλό, ποια βρύση σε ποτίζει, | που στέκεις πάντα δροσερό, κι ανθείς και λουλουδίζεις. | Να ’χα το σύννεφ’ άλογο και τ’ άστρι χαλινάρι | το φεγγαράκι της αυγής να ’ρχόμουν κάθε βράδυ. | Αν μ’ αγαπάς κι είν’ όνειρο, ποτέ να μην ξυπνήσω | γιατί με την αγάπη σου ποθώ να ξεψυχήσω. | Της θάλασσας τα κύματα τρέχω και δεν τρομάζω | κι όταν σε συλλογίζομαι, τρέμω κι αναστενάζω. | Τι να σου πω; Τι να μου πεις; Εσύ καλά γνωρίζεις | και την ψυχή και την καρδιά εσύ μου την ορίζεις. | Να ’χα το σύννεφ’ άλογο και τ’ άστρι χαλινάρι | το φεγγαράκι της αυγής να ’ρχόμουν κάθε βράδυ. | Αν μ’ αγαπάς κι είν’ όνειρο, ποτέ να μην ξυπνήσω | γιατί με την αγάπη σου ποθώ να ξεψυχήσω. | εγώ είμ’ εκείνο το πουλί που στη φωτιά σιμώνω, | καίγομαι, στάχτη γίνουμαι και πάλι ξανανιώνω. | Σαν είν’ η αγάπη μπιστική, παλιώνει, μηδέ λιώνει | ανθεί και δένει στην καρδιά και ξανακαινουργώνει. | Χωρίς αέρα το πουλί, χωρίς νερό το ψάρι | χωρίς αγάπη δε βαστούν κόρη και παλικάρι. | Αν μ’ αγαπάς κι είν’ όνειρο, ποτέ να μην ξυπνήσω | γιατί με την αγάπη σου ποθώ να ξεψυχήσω.

06. Χασάπικο 40 Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Ήλιε μου ήλιε μου βασιλιά μου | μη μ' αφήνεις σήμερα | συννεφιά, συννεφιά στην καρδιά μου | στο κορμί μου σίδερα | Αγόρι ματωμένο θεριά σε ζώσανε | χαράματα σε πήραν και σε σταυρώσανε | Ήλιε μου ήλιε μου βασιλιά μου | πες μου τι μου ζήλεψες | φώτισες μια στιγμή την καρδιά μου | κι ύστερα βασίλεψες | Αγόρι ματωμένο θεριά σε ζώσανε | χαράματα σε πήραν και σε σταυρώσανε

07. Ακρογιαλιές, δειλινά Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Βραδιάζει γύρω κι η νύχτα | απλώνει σκοτάδι βαθύ | κορίτσι ξένο σαν ίσκιος | πλανιέται μονάχο στην γη | Χωρίς ντροπή, αναζητεί | τον ήλιο που έχει χαθεί, | στα σκοτάδια να βρει | Μπορεί να το ‘χουν πλανέψει | ακρογιαλιές δειλινά | και σκλαβωμένη για πάντα | κρατούνε την δόλια καρδιά | Μπορεί ακόμα μπορεί, | να έχει πια τρελαθεί | και τότε ποιος θα ρωτήσει | να μάθει ποτέ το γιατί

08. Σε βλέπω στο ποτήρι μου Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος
Σε βλέπω στο ποτήρι μου | και πίνοντας σε πίνω | κι όταν τελειώσει το πιοτό | δεν ξέρω τι θα γίνω | Σαν ακούρδιστο ρολόι | που δεν παίρνει πια στροφή | το μυαλό μου έχει μείνει | στη δική σου τη μορφή | Σε βλέπω στο ποτήρι μου | και πίνοντας σε πίνω | κι όταν τελειώσει το πιοτό | δεν ξέρω τι θα γίνω | Πίνω από τις εννιά το βράδυ | και έφτασε τρεισήμισι | και το νου μου βασανίζει | η δική σου θύμηση | Σε βλέπω στο ποτήρι μου | και πίνοντας σε πίνω | κι όταν τελειώσει το πιοτό | δεν ξέρω τι θα γίνω

09. Θα κλείσω τα μάτια Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Σε πότισα το πιο γλυκό μου δάκρυ | με πότισες τον πιο γλυκό καημό | σε άγγιξα στου ονείρου μου την άκρη | και στράγγιξα τον πρώτο στεναγμό | Θα κλείσω τα μάτια θ' απλώσεις τα χέρια | να βρουν να φωλιάσουν λευκά περιστέρια | αγάπη μου πρώτη αγάπη μεγάλη | θα κλείσω τα μάτια κι όπου με βγάλει | Λαχτάρησα ζωή απ' τη ζωή σου | λαχτάρησες το φως του αυγερινού | στα σύννεφα περπάτησα μαζί σου | κι ανοίξανε οι πόρτες τ' ουρανού | Θα κλείσω τα μάτια θ' απλώσεις τα χέρια | να βρουν να φωλιάσουν λευκά περιστέρια | αγάπη μου πρώτη αγάπη μεγάλη | θα κλείσω τα μάτια κι όπου με βγάλει

10. Έρωτά μου αγιάτρευτε Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Τάκης Σούκας | Στίχοι: Ηρακλής Παπασιδέρης
Έρωτά μου αγιάτρευτε | και καημέ μου μεγάλε | ιστορία μου όμορφη | της ζωής μου φινάλε | Έρωτά μου, έρωτα μου, έρωτα μου | μόνο εσύ με κυβερνάς | είσαι εσύ το κάτι άλλο | στην καρδιά μου | μες στις φλέβες μου κυλάς | Έρωτά μου παράξενε | μακριά σου δεν κάνω | αν σε χάσω καλύτερα | προτιμώ να πεθάνω | Έρωτά μου, έρωτα μου, έρωτα μου | μόνο εσύ με κυβερνάς | είσαι εσύ το κάτι άλλο | στην καρδιά μου | μες στις φλέβες μου κυλάς

11. Δεν ξέρω πόσο σ’ αγαπώ Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Χρήστος Αργυρόπουλος
Δεν ξέρω πόσο σ' αγαπώ | μέτρο δεν έχει η αγάπη | είναι απ' τον ήλιο πιο ψηλά | και δεν τη φτάνει μάτι | Ήταν μια σπίθα στην αρχή | και μιας βροχής ψιχάλα | κι έγινε η σπίθα πυρκαγιά | και πέλαγος η στάλα | Η αγάπη που μας έδεσε | πόνο δε θα γνωρίσει | είμαστε δυο σταλαγματιές | από την ίδια βρύση | Ήταν μια σπίθα στην αρχή | και μιας βροχής ψιχάλα | κι έγινε η σπίθα πυρκαγιά | και πέλαγος η στάλα

12. Πριν το χάραμα μονάχος Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Γιάννης Παπαϊωάννου | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Πριν το χάραμα μονάχος εξεκίνησα | και στο πρώτο μας το στέκι την αυγούλα γύρισα | Κάποια άλλη μ' είχε μπλέξει με καμώματα | σ' αγαπώ κι ήρθα κοντά σου πριν τα ξημερώματα | Πριν ακόμα σβήσουν τ' άστρα εξεπόρτισα | αχ να ξανάβρω τα δυο σου χείλη που ποτέ δε χόρτασα

13. Το σκαλοπάτι σου Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη & Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Γεράσιμος Τσάκαλος
Το σκαλοπάτι σου θα κάνω για κρεβάτι | αφού την πόρτα σου την άφησες κλειστή | θα μείνω έξω μια και το ‘βαλες γινάτι | κι από το κρύο η καρδιά μου θα σκιστεί | Το σκαλοπάτι σου απόψε θα ρωτήσω | γιατί εκείνο μου κρατάει συντροφιά | αν πρέπει να ‘ρθω ή να μην ξαναπατήσω | να δω τα μάτια σου γλυκιά μου ζωγραφιά

14. Ήταν μια φορά κι έναν καιρό Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Χρήστος Στύππας
Σφύριζες τον ίδιο το σκοπό | θα 'τανε δε θα 'ταν καλοκαίρι | κι όπως η κουβέντα το 'χε φέρει | γύρισες και μου 'πες σ' αγαπώ. | Τι να λησμονήσω, τι να θυμηθώ, | ήταν μια φορά κι έναν καιρό. | Έπεφτε το βράδυ βροχερό | χτένιζαν οι στάλες τα μαλλιά σου | κρύφτηκα δειλά στην αγκαλιά σου | κι είπα σιγανά πως σ' αγαπώ.

15. Θα σ’ αγαπώ Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Γιώργος Καλαμίτσης
Ώσπου η γη να μη γυρίζει πια | Ώσπου το φως να γίνει σκοτεινιά | Ώσπου κι αυτός ο ήλιος να σβηστεί | Ώσπου ο χρόνος πια να ξεχαστεί | Θα σ' αγαπώ | Ώσπου στα μάτια σου να δω φωτιές | Ώσπου κι εσύ σαν κεραυνός θα καις | Ώσπου να πάψει η ανατολή | Θα σ' αγαπώ και πάλι πιο πολύ | Θα σ' αγαπώ | Θα σ' αγαπώ όσο κανείς δεν αγαπάει | Θα σ' αγαπώ | Με μιαν αγάπη που ο νους σου δεν χωράει | Θα σ' αγαπώ | Ώσπου η γη να μη γυρίζει πια | Ώσπου το φως να γίνει σκοτεινιά | Ώσπου κι αυτός ο ήλιος να σβηστεί | Ώσπου ο χρόνος πια να ξεχαστεί | Θα σ' αγαπώ | Ώσπου στα μάτια σου να δω φωτιές | Ώσπου κι εσύ σαν κεραυνός θα καις | Ώσπου να πάψει η ανατολή | Θα σ' αγαπώ και πάλι πιο πολύ | Θα σ' αγαπώ | Θα σ' αγαπώ όσο κανείς δεν αγαπάει | Θα σ' αγαπώ | Με μιαν αγάπη που ο νους σου δεν χωράει | Θα σ' αγαπώ | Πέρα από κει που φτάνει η αντοχή | Θα σ' αγαπώ και πάλι πιο πολύ | Μέχρι το θάνατο και πιο μακριά | Μέχρι να πεις πεθαίνω τώρα πια | Θα σ' αγαπώ

16. Παραδώσου Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Λοιπόν εδώ είν' η καρδιά | για όποιον δεν το ξέρει | εδώ και το μαχαίρι | που κάποτε έμπαινε βαθιά | Τα μάτια είναι για το ναι | κι η νύχτα πάντα όχι | για ΄κείνον που δεν το ‘χει | κι ούτε που το 'νοιωσε ποτέ | Ο έρωτας κι ο ουρανός | δεν είν' στο χέρι κανενός | μονάχα στο δικό σου | σου τόπα, παραδώσου | Λοιπόν αυτό είναι το κορμί | κι εδώ κανείς δεν μένει | κομμάτια κι ανασαίνει | η περασμένη μου ζωή | Τα χείλια είναι για φιλιά | κι ο χωρισμός για χάδι | φαντάσου ένα σκοτάδι | να σου χαϊδεύει τα μαλλιά | Ο έρωτας κι ο ουρανός | δεν είν' στο χέρι κανενός | μονάχα στο δικό σου | σου τόπα, παραδώσου | Λοιπόν εδώ είν' η καρδιά | για όποιον δεν το ξέρει | εδώ και το μαχαίρι | που κάποτε έμπαινε βαθιά

17. Αθανασία Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Τι ζητάς αθανασία στο μπαλκόνι μου μπροστά | δε μου δίνεις σημασία κι η καρδιά μου πώς βαστά | Σ' αγαπήσανε στον κόσμο βασιλιάδες, ποιητές | κι ένα κλωναράκι δυόσμο δεν τούς χάρισες ποτές | Είσαι σκληρή σαν του θανάτου τη γροθιά | μα ήρθαν καιροί που σε πιστέψαμε βαθιά | Κάθε γενιά δική της θέλει να γενείς | Ομορφονιά, που δεν σε κέρδισε κανείς | Τι ζητάς αθανασία στο μπαλκόνι μου μπροστά | ποια παράξενη θυσία η ζωή να σου χρωστά | Ήρθαν διψασμένοι Κροίσοι, ταπεινοί προσκυνητές | κι απ' του κήπου σου τη βρύση δεν τους πότισες ποτές | Είσαι σκληρή σαν του θανάτου τη γροθιά | μα ήρθαν καιροί που σε πιστέψανε βαθιά | Κάθε γενιά δική της θέλει να γενείς | Ομορφονιά, που δεν σε κέρδισε κανείς

18. Άσπρο περιστέρι Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Όποιος πόνεσε μέσα στη ζωή | όποιος έκλαψε σαν μικρό παιδί | τώρα τίποτα πια δε σου ζητά | μόνο στ' όνειρο θα σ' αναζητά | Άσπρο περιστέρι μεσ' τη συννεφιά | μου 'δωσες το χέρι να 'χω συντροφιά | άσπρο περιστέρι μαύρο μου φτερό | κάθε καλοκαίρι θα σε καρτερώ | Όταν σήκωσα το βαρύ σταυρό | μου παράγγειλες να 'ρθω να σε βρω | κι όταν δάκρυσα σαν την Παναγιά | ήταν άνοιξη και Πρωτομαγιά | Άσπρο περιστέρι μεσ' τη συννεφιά | μου 'δωσες το χέρι να 'χω συντροφιά | άσπρο περιστέρι μαύρο μου φτερό | κάθε καλοκαίρι θα σε καρτερώ

19. Θάλασσα πλατιά Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Γιώργος Ρούσσος
Θάλασσα πλατιά | σ' αγαπώ γιατί μου μοιάζεις | θάλασσα βαθιά | μια στιγμή δεν ησυχάζεις | λες κι έχεις καρδιά | τη δικιά μου την μικρούλα την καρδιά | Όνειρα τρελά | που πετούν στο κύμα πάνω | φτάνουν στην καρδιά | και τα νιάτα μας ξυπνάνε | όνειρα τρελά | και οι πόθοι φτερουγίζουν σαν πουλιά | Έχω έναν καημό | που με τρώει γλυκά και με λιώνει | έχω ένα καημό θα 'ρθω να στον πω | αδερφή μου εσύ θάλασσα που σ' αγαπώ | Κύματα πουλιά | στα ταξίδια σας που πάτε | τα αλαργινά | την κρυφή μου λύπη πάρτε | κι απο 'κει μακριά | να μου φέρετε κι εμένα τη χαρά

20. Σαν με κοιτάς Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη & Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Αλέξης Αλεξόπουλος
Σαν με κοιτάς | ηλιοβασίλεμα στα μάτια σου, φωτιά | καίγομαι μέσα στη δική σου τη ματιά | λιώνω σαν φλόγα την αυγή σαν με κοιτάς. | Σαν με κρατάς | είναι τα μπράτσα σου μια θάλασσα πλατιά | που μέσα χάνομαι και πνίγομαι βαθιά | μες στα μαβιά της τα νερά σαν με κρατάς. | Μη μου μιλάς | νιώσε στα στήθη μου τους κτύπους της καρδιάς | μες στην παλάμη μου το ρίγος της νυχτιάς | να μ' αγαπάς, να μ' αγαπάς, να μ' αγαπάς. | Και σ' αγαπώ | δεν έχω τίποτ' άλλο, τίποτα να πω | το καλοκαίρι αυτό θα σβήσω, θα χαθώ | άσε με απλά να σ' αγαπώ, να σ' αγαπώ.

21. Τα γαλάζια σου γράμματα Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Γιώργος Κανελλόπουλος
Τα γαλάζια σου γράμματα | κάθομαι και διαβάζω | και με παίρνουν χαράματα | καθώς πίσω κοιτάζω | Τα γαλάζια σου γράμματα | τρυφερές αναμνήσεις | να μου λες χίλια πράματα | μα δε λες αν γυρίσεις | Μια ζωή περιμένω | μα δε γίνονται θάματα | μια ζωή σ' ανασταίνω | στα γαλάζια σου γράμματα | Τα γαλάζια σου γράμματα | μαχαιριά κάθε λέξη | και με πιάνουν τα κλάματα | σε ρωτώ τι έχω φταίξει | Τα γαλάζια σου γράμματα | τρυφερές αναμνήσεις | να μου λες χίλια πράματα | μα δε λες αν γυρίσεις | Μια ζωή περιμένω | μα δε γίνονται θάματα | μια ζωή σ' ανασταίνω | στα γαλάζια σου γράμματα

22. Κουτσή κιθάρα Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Τέσσερα πόδια δυνατά | και μια κουτσή κιθάρα | να ‘χαμε τώρα δυο τσιγάρα | και δύο για μετά | Θα ‘ταν ο κόσμος μαγικός | παράδεισος η πλάση | στου φεγγαριού το τάσι | καφές βαρύ γλυκός | Να ‘χαμε λέει ένα σουγιά | κι ένα διπλό καρβέλι | να ‘χαμε και δυο στάλες μέλι | να γλύκαινε η καρδιά | Θα ‘ταν ο κόσμος μαγικός | παράδεισος η πλάση | στου φεγγαριού το τάσι | καφές βαρύ γλυκός | Ένας γαλάζιος ουρανός | παράθυρο και σκέπη | να ‘χαμε τρεις δραχμές στη τσέπη | και τρεις ο διπλανός | Θα ‘ταν ο κόσμος μαγικός | παράδεισος η πλάση | στου φεγγαριού το τάσι | καφές βαρύ γλυκός

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης