Δευτέρα, 25 Φεβρουαρίου 2013

Ο Στράτος Διονυσίου στους θησαυρούς των 45 στροφών Vol. 1




















Ο Στράτος Διονυσίου σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Οι πονεμένες καρδιές δεν κλαίνε Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Στράτος Διονυσίου | Στίχοι: Νίκος Καρανικόλας
Οι πονεμένες καρδιές δεν κλαίνε, | ούτε τον πόνο τους σε άλλον λένε. | Έχουν γίνει πέτρα, έχουν συνηθίσει | από μια γυναίκα που 'χουν αγαπήσει. | Οι πονεμένες καρδιές δεν κλαίνε, | ούτε τον πόνο τους σε άλλον λένε.  | Είναι ποτισμένες με πικρό φαρμάκι | από μια χαμένη και μεγάλη αγάπη. | Οι πονεμένες καρδιές δεν κλαίνε, | ούτε τον πόνο τους σε άλλον λένε.  | Έχουν γίνει πέτρα, έχουν συνηθίσει | από μια γυναίκα που 'χουν αγαπήσει. | Οι πονεμένες καρδιές δεν κλαίνε, | ούτε τον πόνο τους σε άλλον λένε.

02. Τα λάθη εδώ πληρώνονται Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Θάνος Σοφός
Λεν πως στην άλλη τη ζωή | όταν θα πάμε ένα πρωί, | σκληρά θ' ανακριθούμε, | μα εγώ πιστεύω, μα εγώ πιστεύω πως εδώ, | για το καλό ή το κακό, εδώ θα δικαστούμε. | Τα λάθη εδώ πληρώνονται, | εδώ κι οι αμαρτίες | κι εδώ θα τις ξοφλήσουμε | όλες τις αδικίες, όλες τις αδικίες. | Ρίξε ένα βλέμμα και θα δεις, | δε γλύτωσε ποτέ κανείς | από τα σφάλματά του, | κι όσοι αμαρτήσαν κι όσοι αμάρτησαν στη γη | όλοι, ποιος λίγο, ποιος πολύ, ξοφλήσαν εδώ κάτω. | Τα λάθη εδώ πληρώνονται, | εδώ κι οι αμαρτίες | κι εδώ θα τις ξοφλήσουμε | όλες τις αδικίες, όλες τις αδικίες.

03. Φεύγω να γλιτώσω Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Βασίλης Καραπατάκης | Στίχοι: Ευάγγελος Φυλακτός
Ζωή γεμάτη πόνο πέρασα κοντά σου | γι' αυτό και δε λυπάμαι που φεύγω μακριά, | ούτε στιγμή δε μ' ένιωσε η άπονη καρδιά σου, | κοντά σου δεν εγνώρισα το γέλιο, τη χαρά. | Φεύγω να γλιτώσω και να ξεκουραστώ, | φεύγω να ησυχάσω, φεύγω να λυτρωθώ.  | Χωρίς καμιά αιτία μου άρχιζες τη γκρίνια, | χωρίς ποτέ να φταίξω μου έκανες σκηνές, | μα τώρα όμως ξέχασε τα κόλπα σου εκείνα | γιατί δε θα 'μαι πλάι σου ν' ακούω τις φωνές. | Φεύγω να γλιτώσω και να ξεκουραστώ, | φεύγω να ησυχάσω, φεύγω να λυτρωθώ.

04. Μια σταγόνα της βροχής Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Κατινάρης | Στίχοι: Αντώνης Κατινάρης
Μια σταγόνα της βροχής έπεσε από ψηλά | κι ήρθε μες στο σπίτι το δικό μας, | είν' το δάκρυ της χαράς, χάθηκε η συννεφιά | μια για πάντα από τον ουρανό μας. | Γλέντια με τα μπουζούκια, τραγούδια με βιολιά, | κι όλο θα το γλεντούμε στα πέριξ αγκαλιά. | Ο ήλιος πάλι έλαμψε κι η φύση χαμογέλασε, | της άνοιξης τραγούδι θα σου πω | και στης αγάπης το σκοπό, σαν τα πουλιά που κελαηδούν, | θα σου το πω πως σ' αγαπώ, θα σου το πω πως σ' αγαπώ.

05. Το πεζοδρόμιο Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Νίκος Μουρκάκος
Στον κόσμο τον σημερινό η αγάπη έχει σκαρτέψει, | στον κόσμο τον σημερινό η αγάπη έχει σκαρτέψει, | μα εγώ θα σ' έχω κούκλα μου μη στάξει και μη βρέξει, | στον κόσμο τον σημερινό η αγάπη έχει σκαρτέψει. | Δεν θα βρεις στον κόσμο άλλον όμοιο, | εγώ μεγάλωσα στο πεζοδρόμιο. | Αν περπατήσεις όμορφα και στις γραμμές μου απάνω, | αν περπατήσεις όμορφα και στις γραμμές μου απάνω, | θα δεις τι άνδρας είμαι εγώ και τι παράδες κάνω, | αν περπατήσεις όμορφα και στις γραμμές μου απάνω. | Δεν θα βρεις στον κόσμο άλλον όμοιο, | εγώ μεγάλωσα στο πεζοδρόμιο. | Εγώ στις εξηγήσεις μου ποτέ δε βγαίνω σκάρτος, | εγώ στις εξηγήσεις μου ποτέ δε βγαίνω σκάρτος, | γιατί είμαι από αισθήματα κι από ψυχή γεμάτος, | εγώ στις εξηγήσεις μου ποτέ δε βγαίνω σκάρτος. | Δεν θα βρεις στον κόσμο άλλον όμοιο, | εγώ μεγάλωσα στο πεζοδρόμιο.

06. Πώς να σε προλάβω βρε ζωή Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Κατινάρης | Στίχοι: Κώστας Ψυχογιός
Πώς να σε προλάβω βρε ζωή, | είσαι τόσο λίγη και μικρή, | έρχεται το βράδυ πριν ακόμα ζήσω το πρωί, | πότε να δακρύσω, πότε να γελάσω δηλαδή, | πώς να σε προλάβω βρε ζωή, | έρχεται το βράδυ πριν ακόμα ζήσω το πρωί, | πότε να δακρύσω, πότε να γελάσω δηλαδή, | πώς να σε προλάβω βρε ζωή. | Τι να πρωτοκάνω, τι να δω, | σε μια χούφτα χρόνια είσαι δυο, | πότε να γνωρίσω όλα όσα γύρω μου θωρώ, | πότε ν' αγαπήσω, πότε να γλεντήσω, να χαρώ, | βρε ζωή πως τρέχεις σαν νερό, | πότε να γνωρίσω όλα όσα γύρω μου θωρώ, | πότε ν' αγαπήσω, πότε να γλεντήσω, να χαρώ, | βρε ζωή πως τρέχεις σαν νερό.

07. Γύρισε κοντά μου Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Δημήτρης Τζάρας | Στίχοι: Θόδωρος Πολυκανδριώτης
Μου 'παν έφυγες μα εγώ θα περιμένω | να γυρίσεις κι άλλη αγάπη μη ζητάς | και ν' αλλάξεις, δε μπορείς, το πεπρωμένο, | τόσα χρόνια σ' αγαπώ και μ' αγαπάς. | Τη ζωή μας, μην ξεχνάς, την περασμένη, | την αγάπη και τις τόσες μου θυσίες, | τόσα χρόνια είμαστε ερωτευμένοι, | μη ζητάς να βρεις εφήμερες φιλίες. | Γύρισε κοντά μου, γύρισε γλυκιά μου. | Στο σπιτάκι μας να 'ρθεις, τ' αγαπημένο, | ήταν λάθος σου που έφυγες, γι' αυτό, | να γυρίσεις πάντοτε θα περιμένω, | γιατί, φως μου, εγώ ακόμα σ' αγαπώ. | Τη ζωή μας, μην ξεχνάς, την περασμένη, | την αγάπη και τις τόσες μου θυσίες, | τόσα χρόνια είμαστε ερωτευμένοι, | μη ζητάς να βρεις εφήμερες φιλίες. | Γύρισε κοντά μου, γύρισε γλυκιά μου.

08. Κανείς δε με καταλαβαίνει Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Νίκος Δαλέζιος | Στίχοι: Νίκος Δαλέζιος
Καρδιά μου χρυσή, χαμογέλασε κι εσύ λιγάκι, | καρδιά μου χρυσή, χαμογέλασε κι εσύ λιγάκι, | ρίχ' το έξω όσο μπορείς τη ζωή για να χαρείς | και μην πίνεις άλλο πια φαρμάκι. | Κανείς δεν σε καταλαβαίνει μες στη ζωή, | κανείς δεν σε καταλαβαίνει μες στη ζωή, | άδικα πονάς και υποφέρεις καρδιά μου χρυσή, | κανείς δεν σε καταλαβαίνει μες στη ζωή. | Καρδιά μου χρυσή, χαμογέλασε κι εσύ λιγάκι, | καρδιά μου χρυσή, χαμογέλασε κι εσύ λιγάκι, | ρίχ' το έξω όσο μπορείς τη ζωή για να χαρείς | και μην πίνεις άλλο πια φαρμάκι. | Καρδιά μου χρυσή, όλα μέσα στη ζωή περνάνε, | καρδιά μου χρυσή, όλα μέσα στη ζωή περνάνε, | κι αν σε βρήκαν συμφορές, οι μεγάλες οι καρδιές | όσα κι αν περάσουν δε λυγάνε. | Κανείς δεν σε καταλαβαίνει μες στη ζωή, | κανείς δεν σε καταλαβαίνει μες στη ζωή, | άδικα πονάς και υποφέρεις καρδιά μου χρυσή, | κανείς δεν σε καταλαβαίνει μες στη ζωή. | Καρδιά μου χρυσή, χαμογέλασε κι εσύ λιγάκι, | καρδιά μου χρυσή, χαμογέλασε κι εσύ λιγάκι, | ρίχ' το έξω όσο μπορείς τη ζωή για να χαρείς | και μην πίνεις άλλο πια φαρμάκι.

09. Σ' αυτό το σπίτι Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Ρεπάνης | Στίχοι: Παναγιώτης Καμηλιέρης
Σ' αυτό το σπίτι που η αγάπη πια δε ζει | μες στην αυλή του μια φωτιά θα πάω ν' ανάψω, | φωτογραφίες σου και γράμματα μαζί, | μέσα στις φλόγες θα τα ρίξω να τα κάψω, | μέσα στις φλόγες θα τα ρίξω να τα κάψω. | Αυτό το σπίτι το κλειστό κι αραχνιασμένο | έχει το σκύλο τον πιστό και λυπημένο. | Πάνω στα βράχια, στο ψηλότερο βουνό, | με τα σπασμένα τα φτερά μου θα πετάξω, | γιατί για σένα, ασυλλόγιστη, πονώ | και πως με πρόδωσες, στον κόσμο θα φωνάξω, | και πως με πρόδωσες, στον κόσμο θα φωνάξω. | Αυτό το σπίτι το κλειστό κι αραχνιασμένο | έχει το σκύλο τον πιστό και λυπημένο.

10. Προαίσθηση Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Σταύρος Κάξος | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Σαν θεριό βογγάει απόψε η καρδιά μου που πονά, | έχει δύναμη ο πόνος να γκρεμίσει και βουνά, | δε θα σμίξουμε ξανά. | Μια προαίσθηση μου λέει δεν θα ξαναρθείς, | σ' άλλα χέρια, σ' άλλη αγάπη ίσως να λησμονηθείς, | σ' άλλα χέρια, σ' άλλη αγάπη ίσως να λησμονηθείς. | Αστραπές σκίζουν τη νύχτα και ο πόνος το κορμί, | όπου κι αν γυρνώ το βλέμμα, είναι γύρω μου γκρεμοί, | μ' έχουν πνίξει οι στεναγμοί. | Μια προαίσθηση μου λέει δεν θα ξαναρθείς, | σ' άλλα χέρια, σ' άλλη αγάπη ίσως να λησμονηθείς, | σ' άλλα χέρια, σ' άλλη αγάπη ίσως να λησμονηθείς.

11. Ήταν λάθος σου μεγάλο Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Κατινάρης | Στίχοι: Γιάννης Κιούρκας
Είπα να φύγω να σε ξεχάσω | κι άλλη γυναίκα πια ν' αγκαλιάσω | Κι όλα να γίνουν καπνός και στάχτη | αφού επρόδωσες μια τέτοια αγάπη | Ήταν λάθος σου μεγάλο | να μ' αφήσεις για έναν άλλον | Να σηκώνω τον σταυρό | ώσπου να σε ξαναβρώ | Ήρθες κοντά μου πουλί χαμένο | μετανοιωμένο και πληγωμένο | Κι εγώ σε πήρα στα δυο μου χέρια | να ξαναζήσουμε τα καλοκαίρια

12. Τα τεφτέρια της αγάπης πια τα κλείνω Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Νίκος Δαλέζιος | Στίχοι: Νίκος Δαλέζιος
Θα το ρίξω μια για πάντα στο κρασί, | τα τεφτέρια της αγάπης πια τα κλείνω, | θα κρατήσω την καρδιά μου τη χρυσή | και πιστός, χωρίς αγάπη πια θα μείνω, | θα κρατήσω την καρδιά μου τη χρυσή | και πιστός, χωρίς αγάπη πια θα μείνω. | Θα το ρίξω μια για πάντα στο κρασί, | θα δουλεύω και το βράδυ θα τα πίνω, | αφού έφυγες αγάπη μου εσύ, | στο ποτήρι το μεράκι μου θα σβήνω, | αφού έφυγες αγάπη μου εσύ, | στο ποτήρι το μεράκι μου θα σβήνω. | Θα το ρίξω μια για πάντα στο κρασί | και ποτέ δε θα σκεφτώ το τι θα γίνω, | δε με νοιάζει κι αν ο κόσμος με μισεί, | δεκαράκι για κανέναν δε θα δίνω, | δε με νοιάζει κι αν ο κόσμος με μισεί, | δεκαράκι για κανέναν δε θα δίνω.

13. Η κατηφοριά Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Με την καρδιά μου τραυματισμένη | απ' την δική σου την απονιά | όποιονε δρόμο τώρα κι αν πάρω | για μένα θα 'χει κατηφοριά. | Ανάθεμα την ώρα | και την μαύρη την στιγμή | που μ' έφερε | κοντά σου η ζωή. | Βλέπω πως πάνε όλα χαμένα | θυσίες πόνοι και μια καρδιά | και τα τραγούδια τα πονεμένα | κι αυτά τα παίρνει κατηφοριά. | Ανάθεμα την ώρα | και την μαύρη την στιγμή | που μ' έφερε | κοντά σου η ζωή.

14. Και χίλιες καρδιές Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Και χίλιες καρδιές να 'χα στη ζωή, | πάλι ούτε μια δε θα μ' άφηνες εσύ.  | Δεν υπάρχει τίποτ' άλλο, όλα σου τα 'χω δώσει, | στην καρδιά μου την καημένη λίγη ανάσα μένει, | και ο σκύλος που με βλέπει κι αυτός με συμπονάει | και ουρλιάζει λυπημένα, | αχ, να τον άφηνα, αμάν, θα έσκιζε εσένα. | Και χίλιες καρδιές να 'χα στη ζωή, | πάλι ούτε μια δε θα μ' άφηνες εσύ. | Και χίλιες καρδιές να 'χα στη ζωή, | πάλι ούτε μια δε θα μ' άφηνες εσύ. | Μια στιγμή, κακούργα, στάσου, σκέψου κι εσύ λιγάκι, | τέτοια αγάπη πως τη σβήνεις και στη ντροπή μ' αφήνεις, | και ο σκύλος που με βλέπει κι αυτός με συμπονάει | και ουρλιάζει λυπημένα, | αχ, να τον άφηνα, αμάν, θα έσκιζε εσένα. | Και χίλιες καρδιές να 'χα στη ζωή, | πάλι ούτε μια δε θα μ' άφηνες εσύ.

15. Άνθρωπος είμαι και πονώ Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Νίκος Καρανικόλας | Στίχοι: Στράτος Διονυσίου
Μη με ρωτάτε να σας πω | γιατί ποτέ μου δε χαμογελάω | μη με ρωτάτε να σας πω | Πού να το πω | ποιος θα το νιώσει | ό, τι έχω στην καρδιά μου; | άνθρωπος είμαι και πονώ | έχω τα βάσανά μου | άνθρωπος είμαι και πονώ | έχω κι εγώ τα βάσανά μου | Έχω κι εγώ βαρύ καημό | που μού 'χει καταστρέψει τη ζωή μου | έχω κι εγώ βαρύ καημό

16. Αν σε βρω Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Πυθαγόρας
Βραδιάζει μες στην Κοκκινιά, | νυχτώνει μες στη Μάκρη | και σε ζητώ γωνιά, γωνιά, | σε ψάχνω δάκρυ, δάκρυ. | Η νύχτα μαύρη φτάνει, το βράδυ βροχερό, | τα νιάτα μου λιβάνι θα κάψω αν σε βρω. | Περνούν ανθρώποι βιαστικοί, | ποιος να με καταλάβει, | πίνω κρασί, πίνω ρακί | κι ο πόνος μου ανάβει. | Η νύχτα μαύρη φτάνει, το βράδυ βροχερό, | τα νιάτα μου λιβάνι θα κάψω αν σε βρω.

17. Δυστυχισμένα κορμιά Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Δημήτρης Γκούτης
Δυστυχισμένα κορμιά | που προδοθήκατε κι εσείς απ' την αγάπη, | έρχομαι κι εγώ μαζί σας. | Γιατί κάψαν' κι εμένα τη δική μου τη ζωή, | όπως κάψανε και τη δική σας. | Η κακιά μου η μοίρα μ' έναν τρόπο σκληρό, | μου 'χει διώξει αυτόν που αγαπώ, | στεναχώρια και θλίψη μου τρυπούν την ψυχή | απ' την ώρα που έχει χαθεί. | Είναι δράμα μεγάλο ν' αγαπάς τόσο πολύ | και στο τέλος να έχεις προδοθεί. | Μου 'χει στοιχίσει πολύ | και απορώ, μες στη ζωή μου πως κρατιέμαι, | είναι ο καημός μεγάλος. | Την αγάπη που είχα και τη λάτρευα πιστά | να τη χαίρεται τώρα ένας άλλος.

18. Θα κερδίσει η αγάπη Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Ρεπάνης | Στίχοι: Δημήτρης Γκούτης
Λίγα, λίγα και αβόζα | χτες το βράδυ στα χαρτιά, | μου τα πήρανε οι μάγκες | κι έμεινα χωρίς λεφτά. | Μα δεν πειράζει | κι ούτε το 'βαλα μαράζι, | γιατί κι αν χάσω, | θα κερδίσω στην αγάπη. | Όμως όλα είναι ψέμα, | παροιμίες και ρητά, | έχασα και στην αγάπη, | έχασα και στα χαρτιά. | Δε φτάνει μόνο | που μπατίρισα στην τσέπη, | μου 'πε κι εκείνη | "δεν σε θέλω χαρτοπαίχτη".

19. Εγώ, κι εσύ και τίποτα άλλο Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Κατινάρης | Στίχοι: Αντώνης Κατινάρης
Αν μου δίνανε το χρήμα | κι όλα τα λεφτά του κόσμου | εγώ θα αδιαφορούσα | αγαπούλα μου και φως μου | Εγώ κι εσύ και τίποτα άλλο | αυτό είναι το όνειρό μου το μεγάλο | Δεν με νοιάζει αν οι άλλοι | κολυμπούνε στο χρυσάφι | η καρδιά μου με το αίμα | μόνο το όνομα σου γράφει | Δεν τον συγκινούν τα πλούτη | τον μεγάλο έρωτα μου | ένα καλυβάκι φτάνει | και να είσαι εσύ κοντά μου

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης