Τετάρτη, 6 Φεβρουαρίου 2013

16 Ζεϊμπέκικα με τον Τόλη Βοσκόπουλο





















Ο Τόλης Βοσκόπουλος σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Του χωρισμού η ώρα Τραγούδι: Τόλης Βοσκόπουλος & Δούκισσα
Μουσική: Ζακ Ιακωβίδης | Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος
Είναι μια ώρα δύσκολη | του χωρισμού η ώρα | Βαρύς ο πόνος και βουβός | σαν βουρκωμένος ουρανός | προτού ξεσπάσει η μπόρα, ω, ω, ω, ω | Είναι μια ώρα δύσκολη | του χωρισμού η ώρα | Κανείς δεν ξέρει τι να πει | τα λέει όλα η σιωπή | Είναι βαρύ και δύσκολο | να πεις στον άλλον φύγε | Στον ήλιο κι αν εχόρεψες | τόση καρδιά που ξόδεψες | τι έγινε, πού πήγε, ω, ω, ω, ω | Είναι βαρύ και δύσκολο | να πεις στον άλλον φύγε | Κανείς δεν ξέρει...

02. Παλιά αγάπη Τραγούδι: Τόλης Βοσκόπουλος
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Γιώργος Ζαμπέτας
Παλιά μου αγάπη που να βγω | και που να σεργιανίσω | ποιο μονοπάτι να διαβώ | που να σε συναντήσω | Τους δρόμους παίρνω και γυρνώ | κι όποιονε βρω ρωτάω | κι όπου πηγαίναμε μαζί | μόνος μου ξαναπάω | Παλιά μου αγάπη σε ζητώ | γωνιά, γωνιά και στράτα | κι είναι τα μάτια μου τα δυο | με δάκρυα γεμάτα

03. Αν είσαι αριστοκράτισσα Τραγούδι: Τ. Βοσκόπουλος & Μ. Διαμαντοπούλου
Μουσική: Ζακ Ιακωβίδης | Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος
Αν είσαι αριστοκράτισσα | Κι από το Κολωνάκι | Εγώ κρατάω απ’ του Ψυρρή | Κι απ’ το μοναστηράκι | Κι αν θες να περπατήσουμε | Οι δυο μαζί παρέα | Άσε το ύφος | Ξηγήσου όμορφα κι ωραία | Αν σε παραχαϊδέψανε | Και σ’ έχουνε χαλάσει | Εγώ δεν τρώω τζίτζιφα | Με λένε και Θανάση | Κι αν θες μαζί να βγάλουμε | Να βγάλουμε το μήνα | Άσε το ύφος | Ξηγήσου όμορφα και φίνα | Αν είσαι αριστοκράτισσα | Και κάθεσαι Κανάρη | Έχω κι εγώ οικόσημα | Και ρίχνω και το ζάρι

04. Δειλινό μου φέρανε το δικό σου γράμμα Τραγούδι: Τόλης Βοσκόπουλος
Μουσική: Νάκης Πετρίδης | Στίχοι: Στέλιος Ιωαννίδης
Δειλινό μου φέρανε το δικό σου γράμμα | Και έμαθα πως τέλειωνε έτσι μια ζωή | Οι ελπίδες τα όνειρα της καρδιάς το κλάμα | Με μια λέξη που έγραψες πάνω στο χαρτί | Δειλινό μου φέρανε το δικό σου γράμμα | Κι έγινε το γράμμα σου μια πικρή πληγή | Σε μια λέξη έκλεισες όλο μου το δράμα | Σε ένα αντίο που έγραψες πάνω στο χαρτί | Δειλινό μου φέρανε το δικό σου γράμμα | Και με βρήκε η αυγή τ’ άστρα να μετρώ | Όπου να’ σουν θ’ άκουσες της καρδιάς το κλάμα | Μα το ξέρω άδικα να’ ρθεις καρτερώ

05. Θέλω βαριά διπλοπενιά Τραγούδι: Τ. Βοσκόπουλος & Μ. Διαμαντοπούλου
Μουσική: Ζακ Ιακωβίδης | Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος
Απόψε έγινε βαρύ | Βαρύ το φυλλοκάρδι μου | Βαρύ το φυλλοκάρδι μου | Και σκοτεινό το βράδυ μου | Θέλω βαριά διπλοπενιά | Σε πονηρό κουτούκι | Και της αγάπης την απονιά | Να πνίξω στο μπουζούκι | Επήρες τώρα μια ζωή | Και μ’ άφησες παντέρημο | Και μ’ άφησες παντέρημο | Στη παγωνιά στην έρημο | Για παίξτε μου κάτι βαρύ | Για παίξτε μου βαρύ σκοπό | Για παίξτε μου βαρύ σκοπό | Για εκείνη που καρδιοχτυπώ

06. Όσες βρω καρδιές θα κάψω Τραγούδι: Τ. Βοσκόπουλος & Μ. Διαμαντοπούλου
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Γιώργος Σαμολαδάς
Τα δάκρυά σου ήρθαν αργά | Πολύ αργά για μένα | Μη μου μιλάς για αγάπες πια | Ούτε για περασμένα | Από δω και πέρα τώρα | Άλλο δρόμο θα χαράξω | Θα γλεντήσω θα γελάσω | Κι όσες βρω καρδιές θα κάψω | Δικαίωμα δεν έχεις πια | Να ζεις μες στην καρδιά μου | Γιατί δεν με ένιωσες ποτέ | Κι ας ήσουνα κοντά μου | Τα δάκρυά σου ήρθαν αργά | Τώρα δεν σε πιστεύω | Για μένα είσαι παρελθόν | Όνειρο ξεχασμένο

07. Μη ζητάς ψυχή δεν έχω Τραγούδι: Τόλης Βοσκόπουλος
Μουσική: Αλέκος Χρυσοβέργης | Στίχοι: Σπύρος Γιατράς
Μη ζητάς ψυχή δεν έχω μου την πήρανε | και στον άνεμο η καρδιά μου έγινε φτερό | στης καρδιάς σου το παζάρι, αχ βρε τύραννε | με πουλήσανε σαν σκλάβο και με σύρανε. | Μη ζητάς ψυχή, ψυχούλα δεν υπάρχει πια. | Τέλειωσε σαν την βροχούλα και όλα ερημιά. | Μη ζητάς ψυχή δεν έχω μου την κλέψανε. | Και την δέσαν με αλυσίδες όπως το ληστή | οι αγάπες σαν και εσένα με παιδέψανε | και με πόνο τα όνειρα μου έχουν στολιστεί.

08. Οι άντρες δεν μιλούν πολύ Τραγούδι: Τόλης Βοσκόπουλος
Μουσική: Θανάσης Πολυκανδριώτης | Στίχοι: Γιώργος Γιαννόπουλος
Επειδή τ' άστρα δε σου τάζω | λες πω δε σε λογαριάζω | κι επειδή τα λόγια μου μετράω | λες πως δε σε αγαπάω. | Οι άντρες δεν μιλούν πολύ | στο νου σου να το γράψεις | κι όσο για την αγάπη τους | τη δείχνουνε με πράξεις. | Οι άντρες δεν μιλούν πολύ | στο νου σου να το γράψεις. | Μη ζητάς με όρκους και υποσχέσεις | στο πλευρό σου να με δέσεις | και μη θες σε κάθε μου κουβέντα | να σου κάνω κομπλιμέντα. | Οι άντρες δεν μιλούν πολύ | στο νου σου να το γράψεις | κι όσο για την αγάπη τους | τη δείχνουνε με πράξεις. | Οι άντρες δεν μιλούν πολύ | στο νου σου να το γράψεις. | Επειδή τ' άστρα δε σου τάζω | λες πω δε σε λογαριάζω.

09. Ένα χρόνο μόνος μου Τραγούδι: Τόλης Βοσκόπουλος
Μουσική: Τόλης Βοσκόπουλος | Στίχοι: Τόλης Βοσκόπουλος
Ένα χρόνο μόνος μου | Μόνος μου τον πέρασα | Ένα χρόνο μόνος μου | Σ΄ένα χρόνο γέρασα | Και τώρα πες μου | Τι κάνω τώρα πια | Τι κάνει η βάρκα | Μόνη χωρίς κουπιά | Μες χτυπούν οι καταιγίδες | Με χτυπάς κι εσύ | Μου χαθήκαν οι ελπίδες | Χάθηκες κι εσύ | Τίποτα δεν ρώτησες | Τίποτα δεν σ΄ ένοιαξε | Ούτε που λογάριασες | Ο καιρός πώς πέρασε | Είναι ένας χρόνος | Που δεν σε νοιάζει πια | Τι κάνει η βάρκα μόνη | χωρίς κουπιά

10. Ανεπανάληπτος Τραγούδι: Τόλης Βοσκόπουλος
Μουσική: Κώστας Καράλης | Στίχοι: Γιώργος Σκούρτης
Έκανες λάθος να γελάσεις | κι αυτό το πάθος όπως τ' άλλα να περάσεις. | Εγώ το ξέρω το τι είχα να σου δώσω | κι εσύ το ξέρεις πως με πούλησες ωστόσο. | Ανεπανάληπτος, | ανεπανάληπτος θα είμαι εγώ για σένα. | "Ανεπανάληπτος", | "ανεπανάληπτος" θα λες κι εσύ για μένα. | Ανεπανάληπτος, | ανεπανάληπτος, στο λέω και θυμήσου: | ανεπανάληπτος θα μείνω στη ζωή σου, | ανεπανάληπτος θα μείνω στη ζωή σου. | Ήσουνα όμορφα μαζί μου, | σου 'δινα μόνο τη χαρά απ' τη ζωή μου. | Όταν με ήθελες με έβρισκες κοντά σου | κι όταν σε ήθελα σαν ξένη η αγκαλιά σου.

11. Θα ήθελα να μ' αγαπάς Τραγούδι: Τόλης Βοσκόπουλος
Μουσική: Αντώνης Στεφανίδης | Στίχοι: Ελένη Ταμπακοπούλου
Όταν στα μάτια σου κοιμόταν η αλήθεια, | μέσα στα χείλη σου επέθαινα εγώ. | Κι ήταν ο θάνατος που ζήταγε βοήθεια | σ’ ένα σκαλί του έρωτά μας σκοτεινό. | Θα ήθελα να μ’ αγαπάς | χωρίς το αύριο, χωρίς το παραπέρα. | Θα ήθελα να μ’ αγαπάς | στα καρδιοχτύπια σου να ζω νύχτα και μέρα. | Θα ήθελα να μ’ αγαπάς | με μια αγάπη που δε σβήνει στον αγέρα. | Θα ήθελα να μ’ αγαπάς | χωρίς το αύριο, χωρίς το παραπέρα. | Αν μας ενώνει μια αμαρτία που τελειώνει, | κρύψε την ώρα που σε άγγιξε γιατί | σήμερα είναι ένα σήμερα που λιώνει, | αύριο ίσως να ’σαι εσύ πιο δυνατή.

12. Μόνος και γυμνός Τραγούδι: Τόλης Βοσκόπουλος
Μουσική: Αντώνης Στεφανίδης | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Μπήκανε νύχτα οι καημοί, | βρήκαν την πόρτα μου ανοιχτή και με ληστέψανε, | κι είχα αφύλαχτη καρδιά, | αθώα όπως τα παιδιά και μου την κλέψανε. | Και τώρα μόνος και γυμνός | κι από τη φτώχεια πιο φτωχός κανείς δε νοιάζεται, | γιατί δε σκέφτηκα στιγμή, | πως η αγάπη έχει τιμή κι εξαγοράζεται. | Ήσουν εσύ ο αρχηγός, | ο πιο μεγάλος μου καημός, η πρώτη αγάπη μου, | κι ύστερα φύγατε κρυφά | να κάνετε τη μοιρασιά πίσω απ' την πλάτη μου. | Και τώρα μόνος και γυμνός | κι από τη φτώχεια πιο φτωχός κανείς δε νοιάζεται, | γιατί δε σκέφτηκα στιγμή, | πως η αγάπη έχει τιμή κι εξαγοράζεται.

13. Μ΄ ένα τραγούδι πονεμένο  Τραγούδι: Τόλης Βοσκόπουλος
Μουσική: Νίκος Μπαξεβάνης | Στίχοι: Ηλίας Φιλίππου
Μ’ ένα τραγούδι πονεμένο | στα χείλη μου τα πικραμένα | τον ερχομό σου περιμένω, | άδεια η ζωή χωρίς εσένα. | Αχ, ψυχή μου, μάτια μου, ντέρτι μου, | γύρνα, δεν μπορώ τη μοναξιά. | Την καρδιά που μου ’κλεψες, φέρ’ τη μου, | μη με βασανίζεις άλλο πια. | Μ’ ένα τραγούδι πονεμένο | που βγαίνει μέσ’ απ’ την καρδιά μου | σου ψιθυρίζω πως πεθαίνω | με τσακισμένα τα φτερά μου. | Αχ, ψυχή μου, μάτια μου, ντέρτι μου, | γύρνα, δεν μπορώ τη μοναξιά. | Την καρδιά που μου ’κλεψες, φέρ’ τη μου, | μη με βασανίζεις άλλο πια.

14. Το ξέρω πως δε θα γυρίσεις Τραγούδι: Τόλης Βοσκόπουλος
Μουσική: Θανάσης Πολυκανδριώτης | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ρεμπέτικο μαχαιρωμένο | που 'χει για λόγια στεναγμούς | ακούω και σε περιμένω | μέσα στους έρημους σταθμούς. | Το ξέρω πως δε θα γυρίσεις | πως ήσουνα περαστική. | Ήρθες να με ξεκληρίσεις | και να φύγεις βιαστική. | Στην κόλαση θα σ' ανταμώσω | κάτω στον πιο βαθύ βυθό | κι εκεί θα 'ρθω να σε σκοτώσω | τα νιάτα μου να εκδικηθώ.

15. Το κάδρο Τραγούδι: Τόλης Βοσκόπουλος & Βάσω Κυριαζή
Μουσική: Θανάσης Πολυκανδριώτης | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Καιρός σαν δηλητήριο | πίσσα και νικοτίνη. | Και πού διαβατήριο | να πας στο παρελθόν; | Κι εκείνη απ' το κάδρο της | το μάτι να σου κλείνει | σαν κάποιο Σαββατόβραδο | σ' ένα ουζερί στου Θον. | Στριγγλίζουν τα μεγάφωνα | για κάποιαν απεργία | κι ακούγονται παράφωνα | τραγούδια του συρμού. | Κι εκείνη απ' το κάδρο της | να λέει μια ιστορία | που τη ζωή σου έριξε | στα βάθη του γκρεμού. | Κοντεύουνε χαράματα | μα η λάμπα σου δεν σβήνει, | σε πιάνουνε τα κλάματα | κι ο πόνος σε χτυπά. | Κι εκείνη απ' το κάδρο της | στον τοίχο να σε στήνει | και να σου λέει άπονα | πως πια δε σ' αγαπά.

16. Του χωρισμού η ώρα Τραγούδι: Τόλης Βοσκόπουλος
Μουσική: Ζακ Ιακωβίδης | Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος
Είναι μια ώρα δύσκολη | του χωρισμού η ώρα | Βαρύς ο πόνος και βουβός | σαν βουρκωμένος ουρανός | προτού ξεσπάσει η μπόρα, ω, ω, ω, ω | Είναι μια ώρα δύσκολη | του χωρισμού η ώρα | Κανείς δεν ξέρει τι να πει | τα λέει όλα η σιωπή | Είναι βαρύ και δύσκολο | να πεις στον άλλον φύγε | Στον ήλιο κι αν εχόρεψες | τόση καρδιά που ξόδεψες | τι έγινε, πού πήγε, ω, ω, ω, ω | Είναι βαρύ και δύσκολο | να πεις στον άλλον φύγε | Κανείς δεν ξέρει...

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης