Τρίτη, 29 Ιανουαρίου 2013

Η Ελευθερία Αρβανιτάκη στη LYRA




















Ο πρώτος δίσκος

01. Έφυγες νωρίς Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Σταμάτης Σπανουδάκης | Στίχοι: Αντώνης Ανδρικάκης
Έφυγες νωρίς, ούτε που πρόλαβα ν' αρχίσω | Έφυγες νωρίς, μα είχα κι άλλα να σου πω | Λόγια μυστικά, την άλλη όψη σου ν' αγγίξω | Λόγια μαγικά από έναν κόσμο μου κρυφό | Έφυγες νωρίς, κομματιασμένες υποσχέσεις | Έφυγες νωρίς, χειρονομίες βιαστικές | Έκλεισες σιγά την πόρτα μήπως με πονέσεις | Βρήκες τελικά δυο, τρεις κουβέντες τυπικές | Ποιος φωνάζει, ποιος πληγώνει τη σιωπή; | Τι να θέλει να μου πει; | Έφυγες νωρίς και όλα μείνανε στη μέση | Ό,τι και να πω, ακροβασία στο κενό | Τόση μοναξιά σε ποιο αστείο να χωρέσει | Τίποτα δε ζω που να μη φαίνεται φτηνό

02. Ερωτικό Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης | Στίχοι: Ναπολέων Λαπαθιώτης
Καημός αλήθεια να περνώ | του έρωτα πάλι το στενό | ώσπου να πέσει η σκοτεινιά | μια μέρα του θανάτου. | Στενό βαθύ και θλιβερό | που θα θυμάμαι για καιρό | τι μου στοιχίζει στην καρδιά | το ξαναπέρασμά του. | Ας είν' ωστόσο, τι ωφελεί | γυρεύω πάντα το φιλί | στερνό φιλί, πρώτο φιλί | και με λαχτάρα πόση. | Γυρεύω πάντα το φιλί | αχ, καρδιά μου | που μου το τάξανε πολλοί | όμως δε μπόρεσε κανείς | ποτέ να μου το δώσει. | Ίσως μια μέρα όταν χαθώ | γυρνώντας πάλι στο βυθό | και με τη νύχτα μυστικά | γίνουμε πάλι ταίρι | Αυτό το ανεύρετο φιλί | που το λαχτάρησα πολύ | σαν μια παλιά της οφειλή | να μου το ξαναφέρει.

03. Στις άκρες απ’ τα μάτια σου Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Γιώργος Ζήκας | Στίχοι: Γιώργος Ζήκας
Αχ, στις άκρες απ’ τα μάτια σου | τον έρωτα εστείλανε | και μου ’στησε καρτέρι | και μου ’στησε καρτέρι. | Αχ, στις άκρες απ’ τα χείλη σου | τα δίχτυα τους ερίξανε | και πιάσαν την καρδιά μου | και πιάσαν την καρδιά μου. | Και σαν ψαράκι σπαρταρώ | στ’ αγκίστρι καρφωμένο | κι όταν ακούω να τραγουδάς | χίλιες φορές πεθαίνω.

04. Τσιγάρο εγώ στο στόμα μου Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης | Στίχοι: Θοδωρής Γκόνης
Τσιγάρο εγώ στο στόμα μου δεν έβαλα ούτε ένα | αλλά όταν βλέπω τον καπνό σκέφτομαι μόνο εσένα | Τα χείλη σου, τα χέρια σου, η ανάσα κι η καρδιά μου | καπνός μπήκε στα μάτια μου και κλαίω απ' τη χαρά μου | Τα δάκρυα είναι της χαράς, τα δάκρυα και της λύπης | είκοσι χρόνια πέρασαν και μόνο εσύ μου λείπεις. | Φωτιά εγώ δε ζήτησα, ποτέ από κανένα | τον κόσμο μόνο γύρναγα και έψαχνα για σένα. | Όταν σε βρω, όταν σε δω , όταν σε συναντήσω | το πρώτο το τσιγάρο μου μαζί σου θα καπνίσω. | Φωτιά από τα χέρια σου θα πάρω και θ' ανάψω | και τότε όχι απ' τον καπνό, μα απ' τον καημό θα κλάψω. | Τα δάκρυα είναι της χαράς, τα δάκρυα και της λύπης | είκοσι χρόνια πέρασαν και μόνο εσύ μου λείπεις.

05. Η στιγμή Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Σταμάτης Σπανουδάκης | Στίχοι: Σταμάτης Σπανουδάκης
Όταν βλέπω πόσο λίγα σου 'χω δώσει | τις κουβέντες τις πικρές που σου 'χω πει | πόσο θα’ θελα για μια στιγμή μονάχα | να γυρνούσε η ζωή μου στην αρχή. | Όσα λάθη έχω κάνει να διορθώσω | και να ζήσω ζωή μόνο για σένα | κι όσα μείνανε στη μέση να τελειώσω | και να σβήσω όσα ήτανε γραμμένα. | Αχ, δεν είν' ο θάνατος που με τυραννάει, | είναι η στιγμή, είναι η στιγμή που περνάει και χάνεται. | Πόσοι μήνες, πόσα χρόνια πεταμένα | ό,τι χάνεται ακόμα με τρομάζει | κι η εικόνα σου που φαίνεται στον τοίχο | μόνη έξοδος κινδύνου τώρα μοιάζει. | Αχ, δεν είν' ο θάνατος που με τυραννάει | είν' η στιγμή, είν' η στιγμή που περνάει και χάνεται.

06. Το κόκκινο φουστάνι Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Κώστας Κινδύνης
Η νύχτα κατεβαίνει με μαύρο φερετζέ | κι η πόλη διψασμένη για φώτα και σουξέ. | Βάλε το κόκκινο φουστάνι | εκείνο που σε κάνει να μοιάζεις πυρκαγιά. | Έλα και μη μετράς την ώρα | τα νιάτα είναι δώρα που καίνε σαν φωτιά α, α, α, | που καίνε σαν φωτιά | Τι να μας περιμένει αύριο το πρωί | ποιος έρωτας πεθαίνει και ποιος θα γεννηθεί. | Βάλε το κόκκινο φουστάνι | εκείνο που σε κάνει να μοιάζεις πυρκαγιά. | Έλα και μη μετράς την ώρα | τα νιάτα είναι δώρα που καίνε σαν φωτιά α, α, α, | που καίνε σαν φωτιά

07. Όχι μαζί Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Νίκος Μαμαγκάκης | Στίχοι: Γιώργος Ιωάννου
Μην περπατάς, μην περπατάς μαζί μου | να μη σε γράψουνε | με ξέρουνε στην πιάτσα | και θα σε κάψουνε | Περπάτα το κατόπι πάνω στα βήματα | εγώ από σένα φως μου δε θέλω χρήματα | εγώ από σένα φως μου δε θέλω χρήματα | Γυρνάω και σε βλέπω | και αναστατώνομαι | αν είσαι όπως δείχνεις | εγώ σκοτώνομαι | Δεν θέλω να μας δούνε, μισώ το μάτι τους | εγώ ποτέ δεν είπα για το κρεβάτι τους | εγώ ποτέ δεν είπα για το κρεβάτι τους | Περπάτα κι ακόλουθα, μάθε το σπίτι μου | να έρχεσαι μονάχος, αποσπερίτη μου | κι όταν χτυπάς την πόρτα μες τα μεσάνυχτα | τα παραθύρια μου όλα θα 'ναι ορθάνοιχτα

08. Μοιάζεις κι εσύ σαν θάλασσα Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Μανώλης Χιώτης | Στίχοι: Μανώλης Χιώτης
Με τέτοια βαρυχειμωνιά | και με φουρτούνα στην καρδιά | το κύμα σε | το κύμα σε τυλίγει | κι αν κάνει η βάρκα σου νερά | τότε την κάθε σου χαρά | η θάλασσα | η θάλασσα την πνίγει | Μοιάζεις κι εσύ | μοιάζεις κι εσύ σαν θάλασσα | που με τα κύ, | που με τα κύματα σου | μου τα 'χεις κά, | μου τα 'χεις κάνει θάλασσα | και πνίγομαι | και πνίγομαι κοντά σου | Όταν στο πέλαγο βρεθείς | είναι μοιραίο να χαθείς | με τέτοια τρι, | με τέτοια τρικυμία | και το τιμόνι της καρδιάς | θα σου τ' αρπάξει ο βοριάς | που το' χει αδυ, | που το' χει αδυναμία

09. Αυτό το βράδυ Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Γιώργος Ζήκας | Στίχοι: Γιώργος Ζήκας
Κι αυτό το βράδυ που θα με δεις | πάλι θα αναρωτηθείς | γι' αυτή τη θλίψη που κουβαλώ | και για το ύφος που κρατώ. | Θα με ρωτήσεις τι μου συμβαίνει, | μα δεν θα ξέρω τι να πω. | Τα λόγια είναι για άλλες ώρες | μονάχα ένα θέλω εγώ. | Αγόρι μου, να με προσέχεις, | εμένα πάντα να κοιτάς, | να μου μιλάς, να με χαϊδεύεις, | στην αγκαλιά να με κρατάς. | Είμαι δική σου, γερά κρατήσου, | μη φοβηθείς για μας τους δυο. | άνοιξε, βάλε με στην καρδιά σου | για να σωθείς εσύ κι εγώ.

10. Η ακτή Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Σταμάτης Σπανουδάκης | Στίχοι: Σταμάτης Σπανουδάκης
Πώς βαριέμαι σε τούτη την ακτή | που ο ήλιος με ξεραίνει | δεν είμ' έρημος, δεν είμαι νησί | μα ούτε κι η Ελένη | και το 'ξερες. | Πώς θα μοιάζω μετά από καιρό | πως μ' έχεις σημαδέψει | με κρατάς και να φύγω δε μπορώ | κανείς μας δε θ' αντέξει | και το 'ξερες. | Πέφτω στη θάλασσα και πάλι βρέχομαι | και πάλι έρχομαι κοντά. | Μέσα απ' τα κύματα πιάνω τα σήματα | που με φωνάζουν στ' ανοιχτά. | Πώς βαριέμαι σε τούτη την ακτή | που μ' έχεις φυλακίσει | δεν είμ' άνεμος, δεν είμαι πανί | δε λέει να φυσήξει | και το 'ξερες. | Πώς θα μοιάζουν μετά από καιρό | οράματα που ζούμε | στην ακτή με τ' αθάνατο νερό | κι οι δυο μας θα χαθούμε | και το 'ξερες.

11. Πυρκαγιά με πυρκαγιά Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Βασίλης Παϊτέρης | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Σαν φωτιά που ‘χει πιαστεί | στη συνήθεια, στην κλωστή | βασανίστηκα για σένα | κι ήπια εγώ φιλιά καμένα | Πυρκαγιά με πυρκαγιά | μια ζωή πληρώνω για | ξημερώματα σκισμένα | απ’ του ονείρου το σουγιά | Σαν καπνός που κλαίει να βγει | απ’ το αίμα σαν κραυγή | θ’ ανεβώ να τραγουδήσω | τη φωτιά να φέρω πίσω | Πυρκαγιά με πυρκαγιά | μια ζωή πληρώνω για | ξημερώματα σκισμένα | Απ’ του ονείρου το σουγιά

12. Το κορδελάκι Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Θοδωρής Παπαδόπουλος | Στίχοι: Ανθούλα Αθανασιάδου
Τα ματάκια σου που λάμπουν κι η κορδέλα στα μαλλιά | μου χαρίσανε τον κόσμο μου επήραν τη μιλιά | Με ξετρέλανε η ματιά σου αστεράκι μου | θα στα λύσω τα μαλλιά σου κορδελάκι μου | θα στα λύσω τα μαλλιά σου κορδελάκι μου | Τα ολόξανθα μαλλιά σου πως φωτίζουν το χορό | σαν μου ρίχνεις την ματιά σου σβήνω και παραμιλώ | Με ξετρέλανε η ματιά σου αστεράκι μου | θα στα λύσω τα μαλλιά σου κορδελάκι μου | θα στα λύσω τα μαλλιά σου κορδελάκι μου | Το στερέωμα να πέσει άμα σ' άλλη ξαναπώ | λόγια έρωτα κι αγάπης που για σένανε φυλώ | Με ξετρέλανε η ματιά σου αστεράκι μου | θα στα λύσω τα μαλλιά σου κορδελάκι μου | θα στα λύσω τα μαλλιά σου κορδελάκι μου

13. Ζεχρά Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Αιμίλιος Σαββίδης
Μες στους δρόμους της Βαγδάτης | είδαν τη κορμοστασιά της | και ζηλέψανε. | Και μια νύχτα δίχως άστρα | μπήκαν στα ψηλά τα κάστρα | και την κλέψανε. | Έτσι το’ θελε η Τύχη | και η Ζεχρά σε έναν σεΐχη | παραδόθηκε. | και από τότε στο φεγγάρι | κλαίει κάποιο παλικάρι | που προδόθηκε. | Ζεχρά, | πίστεψε με, Ζεχρά, | πως πονώ κι υποφέρω | δε σε λησμονώ. | Ζεχρά, | με δυο χείλη ωχρά | τ΄όνομά σου προφέρω, | κλαίω και θρηνώ. | Γύρω μου είν’ όλα νεκρά, | σου τ΄ ορκίζομαι Ζεχρά.

14. Ένα όχι Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης | Στίχοι: Θοδωρής Γκόνης
Ένα όχι θα με πείραζε δε λέω | μα δεν θα μ’ έκανε νύχτες να κλαίω, | ένα όχι θα με πείραζε λιγάκι | μα δεν θα μ’ έκανε να κλαίω σαν παιδάκι. | Το όχι που ’φτιαξες με το κεφάλι σου | μαλλιά, χείλια, μέτωπο και μάτια, | το όχι αυτό, το όχι αυτό | μ’ έκανε χίλια κομμάτια. | Ένα όχι θα με πείραζε δε λέω | μα δεν θα μ’ έκανε νύχτες να κλαίω, | ένα όχι θα με πείραζε δε λέω | μα δεν θα μ’ έκανε τραγούδια να σου λέω.

15. Νύχτα μαγεμένη Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Γιάννης Γρηγοριάδης | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Νύχτα μαγεμένη και είσαι πλάι μου. | Ήλιε φώτιζε μου το φεγγάρι μου. | Κάτι έχω πάθει, ο καιρός αγκάθι, | ήλιε φώτιζέ μου το φεγγάρι μου | Διαβάζω απόψε την αλήθεια | πάνω στο κορμάκι σου | πες μου τι θ' απογίνω | όταν θα σβήσει το μεράκι σου. | Νύχτα μαγεμένη, δάκρυ και φιλί | όλα έχουν δύση και ανατολή. | Σ' αγαπώ και είσαι, πάρε με και ζήσε | όλα έχουν δύση και ανατολή. | Σ' αγαπώ και είσαι, φίλα με και ζήσε | όλα έχουν δύση και ανατολή. | Διαβάζω απόψε παραμύθια | πάνω στο κορμάκι σου, | πες μου τι θ' απογίνω | όταν θα σβήσει το μεράκι σου.

Ο δεύτερος δίσκος

01. Στην αρχή του τραγουδιού Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης | Στίχοι: Κώστας Γουδής
Αχ, στην αρχή των τραγουδιών | το αχ είναι γραμμένο. | Είναι γλυκό είναι πικρό | είναι κι ονειρεμένο. | Αχ συ που φεύγεις, πού τραβάς | πού πας και ξεμακραίνεις. | Ώρες, στα ρυάκια χάνεσαι | κι ώρες, στα όρη βγαίνεις. | Αχ, τα τραγούδια είν' ευχή | και πάρε την μαζί σου. | Στ' αρώματα, στα χρώματα | στις μουσικές χαρίσου.

02. Ό,τι μου λείπει Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Σταμάτης Σπανουδάκης | Στίχοι: Σταμάτης Σπανουδάκης
Δεν είναι πως δε σ' αγαπώ | μη μου θυμώνεις πάλι | μα όταν πάω εγώ από 'δω | εσύ πας απ' την άλλη | Δεν είναι πως δε σ' αγαπώ | πρέπει να βρω άλλη λέξη | είναι που λες θα 'ρθεις στις τρεις | και έρχεσαι στις έξι | Ό,τι σου λείπει το έχω εγώ | γιατί δε με πιστεύεις | κι ό,τι μου λείπει το έχεις εσύ | άλλο μη με παιδεύεις | Δεν είναι πως δε σ' αγαπώ | τα θες όλα δικά σου | Είναι που βρέχομαι κι εγώ | στα τρύπια όνειρά σου | Δεν είναι πως δε σ' αγαπώ | μη μου θυμώνεις πάλι | Μα όταν πάω εγώ από 'δω | εσύ πας απ' την άλλη

03. Θα σπάσω κούπες Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Θα σπάσω κούπες για τα λόγια που 'πες | και ποτηράκια για τα πικρά λογάκια | αμάν άμαν, πια μικρό μην κλαις | αμάν άμαν, κι έχεις ό,τι θες | Σπάω τα πιάτα για τα δυο σου | μαύρα μάτια | Εψές το βράδυ είδα στ' όνειρό μου | πως είχες τα μαλλάκια σου ριγμένα στο λαιμό μου | αμάν άμαν, πια μικρό μην κλαις | αμάν άμαν, κι έχεις ό,τι θες | Σπάω τα πιάτα για τα δυο σου | μαύρα μάτια

04. Στα ρόδα της αυλής μου Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Πέτρος Ταμπούρης | Στίχοι: Θοδωρής Γκόνης
Στα ρόδα της αυλής μου | αγκάθι δεν θα βρεις, | την πόρτα της ψυχής μου | δεν πέρασε κανείς. | Τα χείλη μου η δίψα | τα έσκαψε βαθιά, | αν έρθεις μεσημέρι | θα γίνω εγώ δροσιά. | Αν έρθεις νύχτα πάλι | στο λέω μη ντραπείς, | φωτιά εγώ θ' ανάψω | και φως της αστραπής. | Στα ρόδα της αυλής μου | αγκάθι δεν θα βρεις, | την πόρτα της ψυχής μου | δεν πέρασε κανείς.

05. Στο Καστριτσιάνικο ποτάμι Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης | Στίχοι: Θοδωρής Γκόνης
Στο Καστριτσιάνικο ποτάμι | Όποιος μεσάνυχτα λουστεί | Από του έρωτα την πλάνη | Έχει για πάντα γιατρευτεί. | Όμως στου ποταμού τις δίνες | Και στα ασημένια τα νερά | Κοιμούνται χρόνια οι σειρήνες | Κι αλίμονο όποιος τις ξυπνά. | Στο μαγεμένο τους τραγούδι | Και στης Λιγείας τη φωνή | Σπάνε κατάρτια κι αλυσίδες | Λιώνει στο χέρι το κερί.

06. Καραμπιμπερίμ Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Γιάννης Παπαϊωάννου | Στίχοι: Σπύρος Περιστέρης
Μες στης πόλης τα στενά | μια χανούμισσα γλυκιά | μου 'χει πάρει την καρδιά, αχ. | Καραμπιμπερίμ, αμάν έσμερ σεκερίμ | θά 'ρθω απόψε να σε κλέψω, δεν αντέχω πια | κι ας με ντουφεκίσουνε μες στη γειτονιά. | Καραμπιμπερίμ, μπιμπερίμ, μπιμπερίμ | πώ, πω σεκερίμ, σεκερίμ, σεκερίμ | άσε πια τα πλούτη και τον Ιμπραήμ. | Για τα μάτια της τα δυο | υποφέρω και πονώ | σκλάβος της θε να γινώ, αχ. | Μια βαρκούλα για τους δυο | μας προσμένει στο γιαλό | χανουμάκι μου τρελό, αχ.

07. Ιζαμπώ Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης | Στίχοι: Θοδωρής Γκόνης
Την Ισαβέλλα ο άνεμος | τη βάφτισε Ιζαμπώ | κι εγώ με τα μετάξια της | τα χέρια μου τρυπώ. | Σαρανταδυό μεταξωτά | φορέματα της ράβω | δίχως βελόνα και κλωστή | και πως να μεταλάβω. | Ζηλεύει ο χάρος το βλαττί | ζηλεύει το μετάξι | που να σε κρύψω αγάπη μου | φοβάμαι μη σ' αρπάξει. | Την Ισαβέλλα ο άνεμος | τη βάφτισε Ιζαμπώ | κι εγώ απ' τα βελούδα της | κοντεύω να καώ

08. Δε με πόνεσε κανείς Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Ali Naushad | Στίχοι: Δημήτρης Γκούτης
Καρδιά μου καημένη | πώς βαστάς και δε ραγίζεις | στον ψεύτη ντουνιά | τόση απονιά που αντικρίζεις | Ησυχία και χαρά μέσα στη ζωή | δεν έχω νιώσει | και μι' αγάπη ακόμα που 'χα πιστέψει | μ' έχει πληγώσει | Δε με πόνεσε κανείς | δε με πόνεσε κανείς | ούτε στιγμή μες στη ζωή μου | μες στους δρόμους ξαφνικά | κάποιο πρωί | θα βγει η ψυχή μου | Καρδιά μου καημένη | πώς βαστάς και δε ραγίζεις | στον ψεύτη ντουνιά | τόση απονιά που αντικρίζεις

09. Μείνε κοντά μου Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Νίκος Μαμαγκάκης | Στίχοι: Γιώργος Ιωάννου
Μείνε κοντά μου απόψε, η νύχτα είναι το παν | η νύχτα είναι μαχαίρι γι' αυτούς που αγαπάν. | Μεσ' το σκοτάδι νοιώθω καυτό το σώμα σου | το ψάχνω το χαϊδεύω φιλώ το στόμα σου | Το αδειανό κρεβάτι φρικτό μαρτύριο | κοντά μου δεν θ' ακούσεις το σιωπητήριο. | Πάτα το μηχανάκι για τη μονάδα σου | εγώ θα' μαι για πάντα η φιλενάδα σου | Σαν έρχεται η μέρα βλέπω το ρήμαγμα | την αδειανή ζωή μου και το ξετίναγμα. | Μείνε κοντά μου απόψε έστω για μια φορά | και το πρωί λεβέντη μου βγες στην αναφορά.

10. Στη μαγεμένη Αραπιά Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Ω, μια νύχτα πριν να σβήσουν τ' άστρα | τρελή, μικρή μου ξελογιάστρα | έλα να πάμε μακριά | Ω, εκεί που όλα είν' ωραία | και με τον έρωτα παρέα | στη μαγεμένη Αραπιά | Έλα γλυκό μου ταίρι, να πάμε σ' άλλα μέρη | που να 'ναι καλοκαίρι, ω | Να παίζουν οι αραπάδες μπουζούκια και ζουρνάδες | κι εμείς μαχαραγιάδες, ω | στη μαγεμένη Αραπιά

11. Στη μέση της κομπανίας Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Χρήστος Ζέρβας & Άγγελος Σφακιανάκης | Στίχοι: Σωτήρης Κακίσης
Εδώ στη μέση της κομπανίας | φυσάει λίγο κι' είναι καλά, | νοιώθω σαν να 'μαι σ' ένα καράβι | που ξεκινάει για τα βαθειά. | Έλα, ποιος είν' ο καπετάνιος, | ποιος το καράβι κυβερνά, | για πού τραβάμε, ποιος περιμένει, | ποιανού λεβέντη κτυπάει η καρδιά, | για πού τραβάμε, ποιος περιμένει, | ποιανού λεβέντη κτυπάει η καρδιά. | Παίζουν οι φίλοι μου, γύρω νοτίτσες | κι' εγώ σκιρτάω και τραγουδώ, | λέω για έρωτες και για μεράκια | γι' αυτόν που ξέχασε, για τον καημό. | Έλα, ποιος είν' ο καπετάνιος, | ποιος το καράβι κυβερνά, | για πού τραβάμε, ποιος περιμένει, | ποιανού λεβέντη κτυπάει η καρδιά, | για πού τραβάμε, ποιος περιμένει, | ποιανού λεβέντη κτυπάει η καρδιά. | Θέλω να βλέπω γύρω κορμάκια | και να χορεύουν και να μιλούν, | θέλω οι κινήσεις τους να με ξυπνάνε | να μου θυμίζουν, να με ρωτούν. | Έλα, ποιος είν' ο καπετάνιος, | ποιος το καράβι κυβερνά, | για πού τραβάμε, ποιος περιμένει, | ποιανού λεβέντη κτυπάει η καρδιά, | για πού τραβάμε, ποιος περιμένει, | ποιανού λεβέντη κτυπάει η καρδιά.

12. Λαϊκά ξενοδοχεία Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Νίκος Μαμαγκάκης | Στίχοι: Γιώργος Ιωάννου
Βρώμικα ξενοδοχεία, δίκλινα δωμάτια | με στεγάζουν από τότε που κυλιέμαι μάταια, | με στεγάζουν από τότε που κυλιέμαι μάταια. | Κάθε βράδυ άλλη παρέα, όρεξη να 'χεις και κέφι, | ιστορίες για κορίτσια, για μεγάλους και για βρέφη, | ιστορίες για κορίτσια, για μεγάλους και για βρέφη. | εδώ συχνάζουν Ηπειρώτες, στ' άλλο ήσαν Συριανοί, | στο παρ' άλλο Μοραΐτες και στο τρίτο Σφακιανοί, | στο παρ' άλλο Μοραΐτες και στο τρίτο Σφακιανοί. | Γκρίζα είναι τα σεντόνια κι' όλο τσαλακώνονται | μαύρη είναι κι' η ζωή μας κι οι ψυχές λερώνονται, | μαύρη είναι κι' η ζωή μας κι οι ψυχές λερώνονται. | Ξενοδόχοι στα βιβλία έχουν τα στοιχεία μας | ξέρουνε για 'μας τα πάντα και την ηλικία μας, | ξέρουνε για 'μας τα πάντα και την ηλικία μας. | Κάθε βράδυ που γυρίζω, κάνω το φιλόσοφο | και ρωτώ τον ξενοδόχο για το νέο πρόσωπο, | και ρωτώ τον ξενοδόχο για το νέο πρόσωπο.

13. Το κορίτσι απόψε θέλει Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Γιάννης Τατασόπουλος | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Το κορίτσι απόψε θέλει | Να χορέψει τσιφτετέλι | Να τρελάνει τον ντουνιά | Παίξε μας και ταξιμάκι | Για να σπάσει νταλγκαδάκι | Με γιαβάσικη πενιά | Έλα σήκω | Χόρεψέ το | Το κορμί σου | Λύγισέ το | Όλα απόψε είναι δικά σου | Έλα κι ήρθε η σειρά σου | Χόρεψε το να χαρείς | Για να δεις ότι αξίζω | Όλα σου τα χαλαλίζω | Τέτοιον άνδρα δεν θα βρεις

14. Αράπικο λουλούδι Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Απόψε σε θυμήθηκα ξανά | η καρδιά μου δε σε ξεχνάει | αράπικο λουλούδι μαγικό | κι όνειρό μου μεθυστικό | Πώς μπορείς εσύ να λησμονήσεις | μια πεντάμορφη που θ' αγαπήσεις | κι όσα έζησες μ' αυτήν να σβήσεις | να την αρνηθείς | Θα σε δέρνει ο πόνος σαν το κύμα | θα σε κυνηγάει σκληρά το κρίμα | και με τη σειρά σου θα 'σαι θύμα | θα το πληρωθείς

15. Χρόνια τώρα μακριά σου λιώνω Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Α, α, α, α, α | Χρόνια τώρα μακριά σου λιώνω | Στην καρδιά μου έχεις βάλει πόνο | Πάντα εσένα συλλογιέμαι μόνο | Έφυγες και μέρα νύχτα λιώνω | Α, α, α, α, α | Απ' τον πόνο της αγάπης κλαίω | τ' όνομά σου μέρα νύχτα λέω | Για το χωρισμό μας εγώ φταίω | Απ' τον πόνο της αγάπης κλαίω | Α, α, α, α, α | Έλα γύρνα πια κοντά μου, λιώνω | τώρα δεν αντέχω άλλο πόνο | Τη χαρά εσύ μου δίνεις μόνο | Έλα, γύρνα πια κοντά μου, λιώνω | Α, α, α, α, α

16. Καΐκι μου, Αη-Νικόλα Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Βάρδα κι, αράξαμε έγινα αμολά | γεια σου καΐκι μου, Άη Νικόλα | Ασήμι γέμισες σπαρταριστό | και τη χαρά σε σένα τη χρωστώ | και τη χαρά σε σένα τη χρωστώ | Ασήμι γέμισες σπαρταριστό | Βάρδα κι, αράξαμε έγινα αμολά | γεια σου καΐκι μου, Άη Νικόλα | Άντε κι αράξαμε, άγκυρα ρίχτε | κι όλοι τα χέρια σας μ' αγάπη σφίχτε | Να μάσουμε τα κάτασπρα πανιά | να βγάλουμε τα ψάρια στη στεριά | να βγάλουμε τα ψάρια στη στεριά | Να μάσουμε τα κάτασπρα πανιά | Βάρδα κι, αράξαμε έγινα μόλα | γεια σου καΐκι μου, Άη Νικόλα | Τώρα ας τραβήξουμε στ' αρχοντικό μας | χαρά να δώσουμε στο σπιτικό μας | Και στη κοπέλα μου μας αγαπά | να δώσουμε φιλάκια ναυτικά | να δώσουμε φιλάκια ναυτικά | Και στη κοπέλα μου μας αγαπά | Άιντε κι αράξαμε, έγινα μόλα | γεια σου καΐκι μου, Άη Νικόλα

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης