Παρασκευή, 4 Ιανουαρίου 2013

Η Χάρις Αλεξίου & η Δήμητρα Γαλάνη στο «Παλλάς»





















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

Ο πρώτος δίσκος

01. Ο μαρμαρωμένος βασιλιάς Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Πυθαγόρας
Έστειλα δυο πουλιά στην Κόκκινη Μηλιά | που λένε τα γραμμένα, | τo 'να σκοτώθηκε, τ' άλλο λαβώθηκε | δε γύρισε κανένα. | Για τον μαρμαρωμένο βασιλιά | ούτε φωνή, ούτε λαλιά. | τον τραγουδάει όμως στα παιδιά, | σαν παραμύθι η γιαγιά. | Έστειλα δυο πουλιά στην Κόκκινη Μηλιά | που λένε τα γραμμένα, | το 'να σκοτώθηκε, τ' άλλο λαβώθηκε | δε γύρισε κανένα. | Έστειλα δυο πουλιά στην Κόκκινη Μηλιά, | δυο πετροχελιδόνια, | μα κει εμείνανε κι όνειρο γίνανε | και δακρυσμένα χρόνια. | Για τον μαρμαρωμένο βασιλιά | ούτε φωνή, ούτε λαλιά. | τον τραγουδάει όμως στα παιδιά, | σαν παραμύθι η γιαγιά.

02. Χαλασιά μου Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Αχ | δε στο 'πα χαλασιά μου | στο μύλο να μην πας, χαλασιά μου | να μη σε κόψει η ρόδα | και γίνω εγώ φονιάς, χαλασιά μου | και γίνω εγώ φονιάς. | Χαλασιά μου χαλασιά μου | ζωντανή είσαι χωρισιά μου. | Αχ | δε σ' έχω να δουλεύεις | να βασανίζεσαι, χαλασιά μου | σ' έχω να τρως να πίνεις | και να στολίζεσαι, χαλασιά μου | και να στολίζεσαι. | Χαλασιά κι αλί από μένα | που έβαλα σεβντά για σένα.

03. Οδός Αριστοτέλους Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Σάββατο κι απόβραδο και ασετιλίνη | στην Αριστοτέλους που γερνάς | έβγαζα απ' τις τσέπες μου φλούδες μανταρίνι | σου 'ριχνα στα μάτια να πονάς | Παίζαν οι μικρότεροι κλέφτες κι αστυνόμους | κι ήταν αρχηγός η Αργυρώ | και φωτιές ανάβανε στους απάνω δρόμους | τ' Άη Γιάννη θα 'τανε θαρρώ | Βγάζανε τα δίκοχα οι παλιοί φαντάροι | γέμιζ' η πλατεία από παιδιά | κι ήταν ένα πράσινο, πράσινο φεγγάρι | να σου μαχαιρώνει την καρδιά | Παίζαν οι μικρότεροι κλέφτες κι αστυνόμους | κι ήταν αρχηγός η Αργυρώ | και φωτιές ανάβανε στους απάνω δρόμους | τ' Άη Γιάννη θα 'τανε θαρρώ

04. Αγάπη μέσα στην καρδιά Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Ένα δειλινό, μες στ' ακροθαλάσσι, | σαν το ναυαγό ήρθα κι εγώ. | Μου 'δωσες νερό σ' ασημένιο τάσι, | για να δροσισθώ, σ' ευχαριστώ. | Αγάπη μέσα στην καρδιά | φουρτουνιασμένη λαγκαδιά | κάποια βραδιά πλημμύρισες, | και μας ξεκλήρισες. | Πάψε να ζητάς όλη την αλήθεια, | τι είναι ο έρωτας μη με ρωτάς. | Ψάξε να τη βρεις μες στα παραμύθια, | τώρα δε μπορείς, είναι νωρίς. | Αγάπη μέσα στην καρδιά | φουρτουνιασμένη λαγκαδιά | κάποια βραδιά πλημμύρισες, | και μας ξεκλήρισες. | Αγάπη μέσα στην καρδιά | φουρτουνιασμένη λαγκαδιά | κάποια βραδυά πλημμύρισες, | και μας ξεκλήρισες.

05. Μια καλημέρα Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Στο μονοπάτι σαν θα βγεις, | Μιας ανοιξιάτικης αυγής, | Να μη ξεχάσεις να της πεις | Μια καλημέρα της ζωής | Μια καλημέρα είν' αυτή | Πες τη κι ας πέσει χάμω | Πες τη κι ας πέσει χάμω | Παλάτια χτίζουν οι θεοί | κι εμείς πάνω στην άμμο | κι εμείς πάνω στην άμμο | Με τα χαράματα σαν βγεις | Από την πόρτα της ζωής | Μια καλημέρα να της πεις | Κι ας είσαι μόνος μες στη γη | Μια καλημέρα είν' αυτή ...

06. Αν μ’ αγαπάς φίλα σταυρό Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Γιάννης Λογοθέτης
Δυο πουλιά, δυο πετροπούλια | δώρο κάνανε στην πούλια | την αγάπη μας. | Ήρθαν και δυο χελιδόνια | ήρθαν κι έστρωσαν σεντόνια | στο κρεβάτι μας. | Αν μ' αγαπάς φίλα σταυρό | κι εγώ θα ψάξω και θα βρω | κι εγώ θα ψάξω και θα βρω | αν λες αλήθεια. | Κάθε νύχτα που περνάει | η καρδούλα σου πονάει | κι απελπίζεσαι. | Στα ψηλά τα κυπαρίσσια | που 'χουν το κορμί τους ίσια | μην ορκίζεσαι.

07. Ξημερώνει Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Αντώνης Βαρδής | Στίχοι: Χάρις Αλεξίου
Ξημερώνει | κι εγώ στους δρόμους τριγυρνώ | κι αν χαράζει | το φως δε φτάνει εδώ | Που να είσαι; | ποια χέρια σε κοιμίζουνε; | ποια τραγούδια | σε νανουρίζουνε; | Μια καρδιά, έχω μόνο μια καρδιά | που για σένα κλαίει κάθε βραδιά | Ξημερώνει στου κόσμου όλου τις καρδιές | μα για μένα | δε χάραξε ποτές | Σε φωνάζω | και να μ΄ ακούσεις δεν μπορείς | ξημερώνει | κι εσύ δε λες να 'ρθεις

08. Συνάντηση Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Bruno Lauzi | Στίχοι: Λήδα Χαλκιαδάκη
Καθισμένη στην μεγάλη την πλατεία περιμένω | Πάνε μέρες που δεν σ' είδα και πώς άντεξα δεν ξέρω | Τόσα λάθη έχουμε κάνει μα το πιο μεγάλο είναι δικό μου | Όλο τρέμω πως δεν θα 'ρθεις και δεν συγχωρώ τον εαυτό μου | Μα είναι τόση η ανάγκη να σε δω ν' ακούσω τη φωνή σου | Μακριά σου δεν υπάρχω η ζωή μου είναι δική σου | Αγάπη μου έλα δεν υπάρχω | Μακριά σου το ξέρεις | Δεν υπάρχω, δεν υπάρχω | Μια ψιλή βροχή αρχίζει κι η πλατεία αδειάζει λίγο, λίγο | Όλοι φεύγουν βιαστικά μα εγώ ξέρω δεν μπορώ να φύγω | Κι είναι τόση ανάγκη να σε δω ν' ακούσω την φωνή σου | Μακριά σου δεν υπάρχω η ζωή μου είναι δική σου

09. Ζήτα μου ό, τι θες Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου & Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Χάρις Αλεξίου | Στίχοι: Χάρις Αλεξίου
Απόψε θα σου ορκιστώ | πως σ' αγαπάω | εσύ με σπρώχνεις στο κακό | κι εγώ γελάω | Ό,τι έμεινε απ' το χαλασμό | θα σου χαρίσω | το τελευταίο μου ναυάγιο | πριν ζήσω | Ζήτα μου ό,τι θες, | πάρε με όπου θες, εσύ | Ζωή μισή | δεν θέλω πια να ζω | Απόψε η νύχτα μ' έβαλε | να σε παιδέψω | πριν τον τρελό χορό της | σου χορέψω | κι όσο τα κόκκινα τα πέπλα μου | θα υφαίνεις | μες στον καθρέφτη θα σε βλέπω | να πεθαίνεις | Ζήτα μου ό,τι θες...

10. Ήταν μια φορά κι ένα καιρό Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη & Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Χρήστος Στίπας
Σφύριζες τον ίδιο το σκοπό | θα 'τανε δε θα 'ταν καλοκαίρι | κι όπως η κουβέντα το 'χε φέρει | γύρισες και μου 'πες σ' αγαπώ. | Τι να λησμονήσω, τι να θυμηθώ, | ήταν μια φορά κι έναν καιρό. | Έπεφτε το βράδυ βροχερό | χτένιζαν οι στάλες τα μαλλιά σου | κρύφτηκα δειλά στην αγκαλιά σου | κι είπα σιγανά πως σ' αγαπώ.

11. Χορός με τη σκιά μου Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Μάνος Χατζιδάκις
Το βράδυ σπίτι μου γυρίζω | κυνηγημένη σαν πουλί, | μες στα σεντόνια μου αντικρίζω | το θάνατο που με καλεί. | Κρύβω στα χέρια την καρδιά | παίρνω απ΄ τις πόρτες τα κλειδιά, | και προσπαθώ να του ξεφύγω | κρυφά σαν τα μικρά παιδιά. | Κυλώ σα δάκρυ στη σιωπή, | μέσα στου κόσμου τη ντροπή, | και σαν τα ρούχα μου ξεσκίζω | γυμνή μ΄ αρπάζει η αστραπή. | Στους δρόμους σύντροφο γυρεύω | μια μπάντα παίζει το ρυθμό, | σκίζω τους τοίχους και χορεύω | να βρω τον άγνωστο αριθμό. | Κοιτάω μ΄ ελπίδα μια φωτιά | που ανάβει εν άστρο στο νοτιά, | άραγε να ΄ναι κει το φως μου, | το φως ή η ατέλειωτη ερημιά. | Φοβάμαι του όχλου τη χολή | ένας τυφώνας με καλεί, | η αγάπη χάνεται στη μνήμη | κι εγώ χορεύω σαν τρελή.

12. Θάλασσα πλατιά Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Γιώργος Ρούσσος
Θάλασσα πλατιά | σ' αγαπώ γιατί μου μοιάζεις | θάλασσα βαθιά | μια στιγμή δεν ησυχάζεις | λες κι έχεις καρδιά | τη δικιά μου την μικρούλα την καρδιά | Όνειρα τρελά | που πετούν στο κύμα πάνω | φτάνουν στην καρδιά | και τα νιάτα μας ξυπνάνε | όνειρα τρελά | και οι πόθοι φτερουγίζουν σαν πουλιά | Έχω έναν καημό | που με τρώει γλυκά και με λιώνει | έχω ένα καημό θα 'ρθω να στον πω | αδερφή μου εσύ θάλασσα που σ' αγαπώ | Κύματα πουλιά | στα ταξίδια σας που πάτε | τα αλαργινά | την κρυφή μου λύπη πάρτε | κι από ‘κει μακριά | να μου φέρετε κι εμένα τη χαρά

13. Εμένα με συμφέρει Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Εμένα με συμφέρει να βγαίνει το φεγγάρι | και το προφίλ του ανθρώπου να υποφέρει | στα πούπουλα της χήνας που πήρε μαξιλάρι. | Μα πάλι, πού να κοιμηθεί | που δεν μπορεί, δε ξέρει. | Εμένα με συμφέρει δωμάτια που κοιτάνε | τον Αύγουστο στου ακάλυπτου τα μέρη. | Να γδύνονται οι γυναίκες κι ας μη τους αγαπάνε | τους άντρες που 'χουν απλωθεί στου κρεβατιού το χέρι. | Εμένα με συμφέρει να παίρνει η φύση εκδίκηση | για της ψυχής τη μαύρη, την άσκοπη διοίκηση. | Να ζούμε για να ζούμε δεν βλέπω την ουσία. | Γιατί δεν είναι ευ ζην αυτό, | αυτό είναι ευθανασία! | Τηλεφωνείς και σου 'ρχεται το γεύμα. | Στο πλάνο η Χιροσίμα με τ' άσπρο μανιτάρι. | Και γλώσσα φρέσκια, ελληνική, | χωρίς ούτε ένα πνεύμα. | Εμένα με συμφέρει τριήμερα που πάμε | με πράγματα και βάρκες φορτωμένοι, | που μια κομμένη ρίζα ανήμποροι κρατάμε. | Παιδιά, χορέψτε την Ιτιά με την καρδιά καμένη! | Εμένα με συμφέρει να παίρνει η φύση εκδίκηση | για της ψυχής τη μαύρη, την άσκοπη διοίκηση. | Να ζούμε για να ζούμε δεν βλέπω την ουσία. | Γιατί δεν είναι ευ ζην αυτό, | αυτό είναι ευθανασία! | Εμένα με συμφέρει που νιώθουμε όλοι κάτι | τις Κυριακές μετά το μεσημέρι | που μένεις στο τραπέζι και παίζεις με τ' αλάτι, | μα κάποια γεύση έχει χαθεί. | Κι ο άνθρωπος το ξέρει...

14. Στερεότυπα Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Χρυσόστομος Μουράτογλου | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Ώρα τρεις τη νύχτα, | ανεβαίνω τα σκαλιά | μα δε νυστάζω | μ' ανοιχτό το φως ξανά, | τη δική σου τη μεριά | ούτε που κοιτάζω | Τι είναι αυτό που λείπει | απ' τη μέσα μου ζωή | τα δάχτυλά σου | μια γουλιά νερό θα πιω | πώς αλλιώς να καταπιώ | πως τα πάντα αλλάζουν | Πάρε εσύ τα χάδια | τα γυμνά σκοτάδια | τα πρωτότυπα | κι άσε εδώ για μένα | κάτι στοιχειωμένα | σ' αγαπώ, σ' αγαπώ, | σ' αγαπώ καρδιά μου | στερεότυπά μου | έτσι τ' όνομά μου δεν ξανάκουσα | και γι' αυτό θυμώνω | που θα λέω στον πόνο | σ' αγαπώ, σ' αγαπώ, σ' αγαπώ | λες κι είμαστε αγκαλιά... | Άμα θες να δεις | τη δικιά μου τη σκιά | αντί για μένα | όπου πάω, τ' ακούς, να 'ρθείς | να κοιτάς από μακριά | το δικό σου ένα | Δε μπορώ να ζω | εδώ μέσα άλλος κανείς | θα βγω λιγάκι | δυο μικρά πουλιά πετούν | στα μηνύματα αδειανό | τ' άσπρο φακελάκι | Πάρε εσύ τα χάδια | τα γυμνά σκοτάδια | τα πρωτότυπα | κι άσε εδώ για μένα | κάτι στοιχειωμένα | σ' αγαπώ, σ' αγαπώ, | σ' αγαπώ καρδιά μου | στερεότυπά μου | έτσι τ' όνομά μου δεν ξανάκουσα | και γι' αυτό θυμώνω | που θα λέω στον πόνο | σ' αγαπώ, σ' αγαπώ, σ' αγαπώ | λες κι είμαστε αγκαλιά...

15. Έλα μαζί μου Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη & Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Παντελής Λεούσης | Στίχοι: Γιάννης Αργύρης
Έλα μαζί μου, κάπου να πάμε χέρι με χέρι. | Σ' ένα άσπρο σύννεφο, σ' ένα παράδεισο, | σε κάποιο αστέρι. | Πάνω από σύννεφα, πάνω από θάλασσες | κι από στεριές. | Στους γαλαξίες και στις απέραντες τις ξαστεριές. | Έλα μαζί μου μια νύχτα μόνο, βήμα με βήμα. | Σαν γλάροι ξένοιαστοι να ταξιδεύουμε | πάνω απ' το κύμα. | Εμείς κι η αγάπη μας για άλλο όνειρο, | γι άλλη φωλιά. | Τον έρωτά μας Θεό να κάνουμε και βασιλιά.

16. Εσύ με ξέρεις πιο πολύ Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου & Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Χάρις Αλεξίου | Στίχοι: Χάρις Αλεξίου
Εσύ με ξέρεις πιο πολύ, απ' όλους στη ζωή μου | τα μαγικά ταξίδια μου, τα έκανες κι εσύ | Όταν η νύχτα μ' έστελνε, στα στέκια της ερήμου | για σένα ήταν πάντα απλό, να ψάξεις να με βρεις | Σου λέω με ξέρεις πιο πολύ, απ' όλους στη ζωή μου | για σένα είναι πάντα απλό, να ψάξεις να με βρεις. | Κι απόψε, μες την έρημη την πόλη, που με βρήκες πάλι, | πάρε με κοντά σου | Κρύψε με μες το παλτό σου, κάνε με κορμί δικό σου | ως την άκρη του μυαλού σου, ως την άκρη του ουρανού σου | Τύλιξέ με στο κασκόλ σου, σαν παιδί σαν άγγελό σου | να χαθώ στη μυρωδιά σου, να χωρέσω στ' όνομά σου | Η πόλη παίζει τη σκληρή, στα ενήλικα παιδιά της | κι αν λείπει το άλλο σου μισό, μισός μένεις κι εσύ | μα όταν μαζί σου περπατώ, στα έρημα στενά της | στο πέλαγος της μοναξιάς μου, γίνεσαι νησί | Η πόλη παίζει τη σκληρή, στα ενήλικα παιδιά της | κι αν λείπει το άλλο σου μισό, μισός μένεις κι εσύ.

17. Δικαίωμα Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Δήμητρα Γαλάνη | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Και δικαίωμα | δεν έχω πια να σ' αγαπώ | το στερέωμα της λογικής μου | θαν' αυτό. | Να σ' αγκαλιάζω μια φορά | ούτε με φτάνει κι ούτε μ' αφορά | κάποτε θέλαμε κι οι δυο | Μα τώρα πια | σε θέλω για τον εαυτό μου. | Και δικαίωμα δεν έχω πια να σ' αγαπώ. | Και δικαίωμα | δεν έχεις πια να με κρατάς | στο μεσαίωνα της λογικής σου | να με πας

18. Μινοράκι Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Χάρις Αλεξίου | Στίχοι: Χάρις Αλεξίου
Σ' ένα μινοράκι σ' έβαλα κρυφά | πάλι η μουσική θα κάνει θαύματα | γιατί σε θέλω. | Της ψυχής μου ο ήχος είναι αυτός που ακούς | σε παραπλανώ με στίχους ψεύτικους | γιατί σε θέλω. | Έτσι βγαίνουν τα τραγούδια μάτια μου | σε γνωρίζει ο πόνος και έρχεται κοντά σου | ακουμπάει το χέρι πάνω στα μαλλιά σου | κι έτσι κάνεις κουράγιο και τραγούδι άγιο. | Το τραγούδι μου γλυκό λυπητερό | Καρυάτιδα να γίνω δεν μπορώ | για να με θέλεις. | Μια φωτογραφία μου παλιά κρατάς | δεν της μοιάζω πια γι αυτό δε μ'αγαπάς | αχ δε με θέλεις. | Έτσι βγαίνουν τα τραγούδια μάτια μου | σε γνωρίζει ο πόνος και έρχεται κοντά σου | ακουμπάει το χέρι πάνω στα μαλλιά σου | κι έτσι κάνεις κουράγιο και τραγούδι άγιο. | Χίλιες νύχτες κι άλλες τόσες σ'αγαπώ | με θυμό με τρέλα με παράπονο | πόσο σε θέλω. | Μες στο μινοράκι κλείστηκα και γω | στης μειοψηφίας το μικρόκοσμο | γιατί σε θέλω. | Έτσι βγαίνουν τα τραγούδια μάτια μου | σε γνωρίζει ο πόνος και έρχεται κοντά σου | ακουμπάει το χέρι πάνω στα μαλλιά σου | κι έτσι κάνεις κουράγιο και τραγούδι άγιο.

19. Τράβα σκανδάλη Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Δήμητρα Γαλάνη | Στίχοι: Μυρτώ Κοντοβά
Πάλι | Τράβα σκανδάλη | Σ' ότι προλάβαμε και ζήσαμε | Σημάδεψε και ρίξε στο κεφάλι. | Πάλι | Τις Κυριακές, που αλητεύαμε | Και τις βιτρίνες, που χαζεύαμε | Σημάδεψε και πάτα τη σκανδάλη | Δεν χωρίζουν, όμως, έτσι οι ζωές | Των ανθρώπων, που αγαπήθηκαν | με τόσο κόπο | ή κι οι δυο μας ή κανείς | ως την άκρη της κλωστής | ισορροπήσαμε εμείς. | Πάλι | Ό,τι προλάβαμε και ζήσαμε | Και όλα αυτά, που ψιθυρίσαμε | Σημάδεψε και ρίξε στο κεφάλι. | Πάλι | Καθώς τα ρούχα μας σωριάζονται | Στα σώματα μας, που αγκαλιάζονται | Σημάδεψε και πάτα τη σκανδάλη | Δεν χωρίζουν όμως έτσι οι ζωές | Των ανθρώπων που αγαπήθηκαν | με τόσο κόπο | ή κι δυο μας ή κανείς | ως την άκρη της κλωστής | ισορροπήσαμε εμείς.

20. Πανσέληνος Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου & Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Χάρις Αλεξίου | Στίχοι: Χάρις Αλεξίου
Στην μέση ενός μικρού σπιτιού που 'χω νοικιάσει | το γέλιο ενός μωρού παιδιού με έχει αγκαλιάσει. | Τα ζήτησα όλα απ' τη ζωή μου, τα πλήρωσα με τη ψυχή μου | να έχει ένα τόπο η καρδιά πριν να γεράσει... | Έχει πανσέληνο απόψε κι είναι ωραία | είναι αλλιώτικη η σιωπή χωρίς παρέα. | Δεν νοιώθω θλίψη, μα μου ΄χει λείψει | το κοριτσάκι αυτό που αγάπησες τυχαία. | Δεν νιώθω θλίψη, μα μου 'χει λείψει | το λάγνο ψέμα σου, που τα 'κανε όλα ωραία. | Είναι σκληρό για μια γυναίκα να 'ναι μόνη | στο λέω τώρα που η αλήθεια δεν θυμώνει. | Όση και να 'ναι η δύναμή μου, θέλω έναν άνθρωπο μαζί μου | Η μοναξιά στήνει παγίδες και πληγώνει... | Μα έχει πανσέληνο απόψε κι είναι ωραία | το σπίτι μου έρημο μα κάνουμε παρέα. | Δεν νοιώθω θλίψη, μα μου 'χει λείψει | το κοριτσάκι αυτό που αγάπησες τυχαία. | Δεν νοιώθω θλίψη, μα μου 'χει λείψει | το λάγνο ψέμα σου, που τα 'κανε όλα ωραία.

21. Το χειροκρότημα Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Δήμητρα Γαλάνη | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Κι είμαστε ακόμα ζωντανοί | στη σκηνή σαν ροκ συγκρότημα. | Με κοιτάς σε κοιτώ | και μετά σιωπή | κάτι θα κοπεί | στην καρδιά στο μυαλό. | Με κοιτάς σε κοιτώ | και μελαγχολείς | ο καιρός πολύς | μ' αγαπάς σ' αγαπώ. | Κι είμαστε ακόμα ζωντανοί | στη σκηνή σαν ροκ συγκρότημα | κι αν μας αντέξει το σκοινί | θα φανεί στο χειροκρότημα. | Με κρατάς σε κρατώ | και μετά γκρεμός | και μετά το τέρμα | και κανείς κανενός. | Με κρατάς σε κρατώ | και παντού σκιές | και παντού καθρέφτες | για θεούς κι εραστές.

22. Τζαμάικα Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου & Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Κάθε πρωί που κίναγα vα πάω στη δουλειά | φεύγανε σαν πουλιά τα ψαροκάικα | κάθε πρωί σκαρώναμε μαζί με το Μηνά | ταξίδια μακρινά ως τη Τζαμάικα | Κι αρμεvίζαμε στα πέλαγα αγάπη μου παλιά | κι ύστερα το βραδάκι μεθυσμενάκι στα καπηλειά | σ' έπινα κοριτσάκι σαν το κρασάκι γουλιά, γουλιά | Χρόνια στο μεροκάματο κοπίδι και σφυρί | έφτιαξα ένα σκαρί για το χατίρι σου | σκάλισα στην πρυμάτσα του γοργόνα θαλασσιά | κι έγινα μια βραδιά καραβοκύρης σου | Κι αρμεvίζαμε στα πέλαγα αγάπη μου παλιά | κι ύστερα το βραδάκι μεθυσμενάκι στα καπηλειά | σ' έπινα κοριτσάκι σαν το κρασάκι γουλιά, γουλιά

Ο δεύτερος δίσκος

01. Φτάνει-φτάνει Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Μιχάλης Φακίνος
Φτάνει, φτάνει, φτάνει | μακριά μου να 'σαι, φτάνει, | παράπονο πικρό πάλι με πιάνει. | Φτάνει, φτάνει, φτάνει | ένα γράμμα μου δε φτάνει | να πω πως σ' αγαπώ, αχ, δε με φτάνει. | Φτάνει, φτάνει, φτάνει | η ζωή μου κύκλους κάνει | σαν το μικρό πουλί | μα δε σε φτάνει, φτάνει | αχ, φτάνει. | Φτάνει, φτάνει, φτάνει | μακριά μου να 'σαι, φτάνει. | παράπονο πικρό πάλι με πιάνει. | Φτάνει, φτάνει, φτάνει | η ζωή μου κύκλους κάνει | σαν το μικρό πουλί | μα δε σε φτάνει, φτάνει | αχ, φτάνει. | Το τραγούδι σου έχει λόγια σαν το κύμα που μας χώρισε. | Το τραγούδι μου | λόγια που 'χουν μέσα δάκρυ μόνο γνώρισε. | Ντελάλη βγάζω στα βουνά για να φωνάξει στο ντουνιά | τον πόνο που 'χω στην καρδιά, βαθιά. | Φτάνει, φτάνει, φτάνει | να 'μαι μακριά σου, φτάνει, | παράπονο πικρό πάλι με πιάνει. | Φτάνει, φτάνει, φτάνει | η ζωή μου κύκλους κάνει | σαν το μικρό πουλί | μα δε σε φτάνει, φτάνει | αχ, φτάνει. | Φτάνει, φτάνει, φτάνει | μια ζωή χωρίς λιμάνι | σαν δέντρο που ο βοριάς όλο το πιάνει. | Φτάνει, φτάνει, φτάνει | το μυαλό μου σαν καλάμι | γυρίζει στα παλιά κι όλο σε χάνει. | Φτάνει, φτάνει, φτάνει | η ζωή μου κύκλους κάνει | σαν το μικρό πουλί | μα δε σε φτάνει, φτάνει | αχ, φτάνει.

02. Για ένα tango Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Χάρις Αλεξίου | Στίχοι: Χάρις Αλεξίου
Τα λεφτά μου όλα δίνω για ένα tango | κι ένα άγγιγμά σου κάτω από το τραπέζι | Αδιάφορα τριγύρω μου να κοιτώ | Στο γυμνό λαιμό μου το χέρι σου να παίζει | Τα λεφτά μου όλα δίνω για μια βραδιά | για ρομαντικές φιγούρες πάνω στην πίστα | Να παραμερίζουν όλοι από τη φωτιά | που θα στέλνει το κορμί μας στο πρίμα βίστα | Τα λεφτά μου όλα δίνω για μια ζημιά | που θα κάνει άνω κάτω την λογική σου | θέλει τρέλα η ζωή μας και νοστιμιά | άμα θες να βρεις τις πύλες του παραδείσου | Μια γυναίκα ένας άντρας κι ένας θεός | ένας έρωτας θεός να μας σημαδεύει | Να σου δίνω τα φιλιά στων κεριών το φως | και να παίρνω αυτά που ο νους ας απαγορεύει

03. Τα πέδιλα Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Νίκος Αντύπας | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Με τα πέδιλα μου τ' άσπρα | περπατούσα μια φορά | δίπλα στα δίχτυα ενός ψαρά | Ο πατέρας μου είχε άστρα | και σιρίτια αστραφτερά | μα εμένα μου 'λειπε η χαρά | κι είχα μια θάλασσα στο νου | τ' όνειρο χάλασα ποιανού | Με τα πέδιλα μου τ' άσπρα | που τους κόπηκε η κλωστή | βρήκα μιαν άσφαλτο ζεστή | Μ' έναν ανθό μωρό στη γλάστρα | που απ' τη γη είχε χωριστεί | γέλια και δάκρυα χιαστί | κι είχα μια θάλασσα για φως | μπας κι είναι ο έρωτας κρυφός | Με τ' άσπρα πέδιλα | πατάω τα βέβηλα | τ' άγρια τ' αγκάθια των καιρών | σε δρόμους άφατους | κι απ' την αγκράφα τους | σκύβω και λύνω το παρόν | Κι έχω μια θάλασσα για ευχή | λες κι είναι βότσαλο η ψυχή

04. Θεός αν είναι Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Goran Bregovic | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Τις νύχτες μπαίνεις στα όνειρά μου | λες κι ήρθες σε δικό σου κήπο | κι αν μεγαλώσαν τα φτερά μου | εγώ απ' το πλάι σου δε λείπω | Θεός αν είναι | Χιλιάδες άγγελοι με τ' άσπρα | κλωνάρια λησμονιάς μοιράζουν | κι από το σώμα μου σαν άστρα | παιδιά δικά σου ανάσες βγάζουν | Θεός αν είναι στις φλόγες να καείς | κι απ' το δάκρυ μου φωτιά να πιεις | δεν μπορείς μια ζωή καρδιά να συγχωρείς | Θεός αν είναι κι αν μ' αγαπάει κανείς | Θεός αν είναι κι αν μ' αγαπάει κανείς | Οι φίλοι μου όλοι εδώ και χρόνια | ζευγάρια γίναν φτιάξαν σπίτια | μονάχα εμένα χάσκει ακόμα | χωρίς μια στέγη ετούτη η αλήθεια | Θεός αν είναι στις φλόγες να καείς | κι απ' το δάκρυ μου φωτιά να πιεις | δεν μπορείς μια ζωή καρδιά να συγχωρείς | Θεός αν είναι κι αν μ' αγαπάει κανείς | Θεός αν είναι κι αν μ' αγαπάει κανείς

05. Οι φίλοι μου χαράματα Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Χάρις Αλεξίου | Στίχοι: Χάρις Αλεξίου
Ακούω γέλια να ανεβαίνουν τα σκαλιά | πάλι οι φίλοι μου χαράματα γυρνάνε | έχουν τις μπύρες τους ακόμα αγκαλιά | έξω απ' την πόρτα μου περνούν και τραγουδάνε | Κι εγώ το γέλιο το δικό σου περιμένω | μ’ ένα ποτήρι απ' την ανάσα μου θαμπό | ακούω την πόρτα να χτυπάει και σωπαίνω | γιατί απ' όλους θέλω απόψε να κρυφτώ. | Γιατί δεν τους αντέχω, ζευγαρωμένους | κι εγώ να μην έχω τα χέρια σου να γείρω | Τι θέλω εγώ με τόση αγάπη γύρω | Γιατί θα τους ζηλεύω | και το δικό σου χάδι θα γυρεύω | Κορμί στους πέντε ανέμους | τι θέλω εγώ με τους ερωτευμένους | Δεν έχω άλλα παραμύθια να σκεφτώ | τους είπα τάχα πως ταξίδι έχεις πάει | κι ενώ στη ζάλη τους ποθώ να τυλιχτώ | αφήνω τον εγωισμό να με μεθάει | Γιατί το βήμα το δικό σου περιμένω | μ' ένα ποτήρι απ' την ανάσα μου θαμπό | ακούω την πόρτα να χτυπάει και σωπαίνω | γιατί απ' όλους θέλω απόψε να κρυφτώ.

06. Ατομική μου ενέργεια Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Πάρε με νύχτα, πάρε με | στων αστεριών το άρμα | να σεργιανίσω μια ψυχή | που τυραννάω καιρό | Στον κόσμο αυτό παιδεύτηκα | γιατί ήρθα μ' ένα κάρμα | το παραπέρα απ' τη ζωή | να μάθω ν' αγαπώ | Ατομική μου ενέργεια | κι ανάσα μου στα χείλη | την πρώτη ουσία, την αρχή, | σηκώστε με να δω | Όχι από περιέργεια, | μα δε χωράω στην ύλη | κι ετούτη η ψεύτρα η εποχή | την έχει για θεό | Δίνε μου, κόσμε, δίνε μου | το πιο θλιμμένο όπα | να στο γυρίσω μια στροφή | με σώμα ευγενικό | Κι αν είναι από το είναι μου | κι απ΄ την καρδιά που το 'πα | να γίνει η αγάπη προσευχή | και στάχτη το κακό | Ατομική μου ενέργεια | κι ανάσα μου στα χείλη | την πρώτη ουσία, την αρχή, | σηκώστε με να δω | Όχι από περιέργεια, | μα δε χωράω στην ύλη | κι ετούτη η ψεύτρα η εποχή | την έχει για θεό

07. Ζήλια μου Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Όταν παίρνω φόρα, φόρα κατηφόρα | κι ο Θεός ο ίδιος δε με σταματά | Έλειψες μιαν ώρα κι έχει πέσει τώρα | έκλειψη ηλίου και μια σκοτεινιά | Όταν παίρνω φόρα, φόρα κατηφόρα | κι ο Θεός ο ίδιος δε με σταματά | Ζήλεια μου, ζήλεια μου | με σένα η καρδιά μου είναι ζωντανή | μίλα μου, μίλα μου | μα φύγε όταν έρθει εκείνος να με βρει | ζήλεια μου, ζήλεια μου | σαν την αγάπη είσαι τόσο δυνατή | μίλα μου, μίλα μου | μα φύγε όταν έρθει εκείνος να με βρει | Ψέματα σου λέω | και κρυφά σου κλαίω | από αγάπη ζήλεια και εγωισμό | κι όταν είμαι ψεύτρα | κι άλλο τόσο φταίχτρα | πάλι από την ζήλεια θα υποκριθώ | ψέματα σου λέω | και κρυφά σου κλαίω | από αγάπη ζήλεια και εγωισμό | Ζήλεια μου, ζήλεια μου…

08. Μ’ αγαπούσες θυμάμαι Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη & Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Αντώνης Βαρδής | Στίχοι: Πάνος Φαλάρας
Μη μιλάς για τ' απόβραδα | που ξανά δε γυρίζουν. | Μη μιλάς για τα όνειρα | που βροχή έχουν γίνει στη γη. | Τα τραγούδια που μου 'λεγες | την καρδιά δεν αγγίζουν. | Η αγάπη παράπονο | τις βραδιές στη δική μου ψυχή. | Μ' αγαπούσες θυμάμαι μια φορά | μα τώρα ερημιά. | Μ' αγαπούσες θυμάμαι μια φορά, | βροχή μετά. | Όλα φεύγουν και μένουν οι σκιές | τις έρημες βραδιές. | Όλα τώρα χαθήκαν μες στο χτες | που αρνήθηκες. | Μη μιλάς για ενθύμια, | δε γυρνώ πάλι πίσω. | Μη μιλάς για παράδεισους | που ποτέ δε με πήγες να δω. | Δεν μπορώ την αγάπη μου | στα συντρίμμια ν' αφήσω. | Η καρδιά μου κουράστηκε | μια ζωή στο δικό σου καημό.

09. Να ζήσω ή να πεθάνω Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Νίκος Αντύπας | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Δεν έχει απόψε η γη φεγγάρι | να βγούνε οι μοναξιές ζευγάρι | να πιάσουν της καρδιάς τ' αγρίμι | κάτω απ' της ξαστεριάς τ' ασήμι | Φλέβα η ζωή που γρήγορα χτυπά | Να ζήσω ή να πεθάνω | Σ' ένα flamenco απάνω | μάτια μου | σαν τρελή φωτιά | που διψάει για μια μαύρη ματιά | Να ζήσω ή να πεθάνω | μ' ένα κορμί ότι κάνω | μάτια μου | ν' απογειωθώ | κι απ' τη γη | με το φως να ενωθώ | Δεν έχει απόψε η γη κρεβάτια | για κείνους που κοιτούν στα μάτια | κι αν τους ρωτήσεις λένε, ίσως | κάποια μου αγάπη να' ταν μίσος | Φλέβα η ζωή που γρήγορα χτυπά | θέλει ο έρωτας και ο θάνατος ψυχή | πες το κι άρχισε ουρανέ μου μια βροχή. | Φλέβα η ζωή που γρήγορα χτυπά | Να ζήσω ή να πεθάνω | μ' ένα κορμί ότι κάνω | μάτια μου | ν' απογειωθώ | κι απ' τη γη | με το φως να ενωθώ

10. Um pincelada Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου & Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Teofilo Chantre | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου & Vitorino Chantre
Quel flor qu'tita murcha | quel crianca qu'tita tchora | quel nuvem qu'tita passa | 'E sodade... | 'E tristeza... | 'E lembranca di nha infancia | 'E fantasia daquel mesa | recheode de cosa sabe | pa consola nha fraqueza | Λουλούδι που πεθαίνει | και αυτό το παιδί που λείπει | το σύννεφο που φεύγει |  | Είναι η μνήμη που γεμίζει | με φαντασία τους άδειους τοίχους | και κάθε στροφή | στο παρελθόν μου επιστροφή | Mundo ta muda | ma nha estoria ta f'ca | Αλλάζει η γη | και η ιστορία διαρκεί | 'E lembranca di nha infancia | 'E fantasia daquel mesa | recheode de cosa sabe | pa consola nha fraqueza | Mundo ta muda | Αλλάζει η γη | ma nha estoria ta f'ca | η ιστορία διαρκεί | Mundo ta muda | Αλλάζει η γη | ma nha estoria ta f'ca | η ιστορία διαρκεί

11. Η μέρα εκείνη δεν θ’ αργήσει Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη & Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Φώντας Λάδης
Η μέρα κείνη δε θ' αργήσει | που μπρος μου θα σε ξαναδώ | το φως του ήλιου θα ραγίσει | και συ θα τρέχεις προς τα δω | θε να σκορπά το μέτωπό σου | χρυσή βροχή στον ουρανό | και θα 'ν' τ' ωραίο πρόσωπό σου | κι απ' το φεγγάρι πιο χλωμό | Κι όταν θα σμίξουν οι καρδιές μας | όλα θα λάμψουνε αλλιώς | και θα χαθεί μες τις σκιές μας | όλος ο κόσμος ο παλιός | Η μέρα κείνη δε θ' αργήσει | κυνηγημένο μου πουλί | σε πήρε κάποτε η δύση | σε ξαναφέρνει η ανατολή

12. Αθανασία Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου & Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Τι ζητάς αθανασία στο μπαλκόνι μου μπροστά | δε μου δίνεις σημασία κι η καρδιά μου πώς βαστά | Σ' αγαπήσανε στον κόσμο βασιλιάδες, ποιητές | κι ένα κλωναράκι δυόσμο δεν τούς χάρισες ποτές | Είσαι σκληρή σαν του θανάτου τη γροθιά | μα ήρθαν καιροί που σε πιστέψαμε βαθιά | Κάθε γενιά δική της θέλει να γενείς | Ομορφονιά, που δεν σε κέρδισε κανείς | Τι ζητάς αθανασία στο μπαλκόνι μου μπροστά | ποια παράξενη θυσία η ζωή να σου χρωστά | Ήρθαν διψασμένοι Κροίσοι, ταπεινοί προσκυνητές | κι απ' του κήπου σου τη βρύση δεν τους πότισες ποτές | Είσαι σκληρή σαν του θανάτου τη γροθιά | μα ήρθαν καιροί που σε πιστέψανε βαθιά | Κάθε γενιά δική της θέλει να γενείς | Ομορφονιά, που δεν σε κέρδισε κανείς

13. Δι’ ευχών Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου & Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Νίκος Αντύπας | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Πετούν γεράκια απ' τις φωλιές | την τρομαγμένη μας ζωή να δουν εικόνα | σαν τις παλιές αμαρτωλές | που δεν τους στάθηκε αγκαλιά ούτε κρυψώνα | Κάτω απ' την άρρωστη βροχή | στις εθνικές των φορτηγών με τα ψυγεία | το μαύρο λάδι απ' τη ψυχή | δεν καίει για κάτι που να μοιάζει μ' ευλογία | Δι' ευχών των αγίων ημών | στους ναούς των μεγάλων λυγμών | Δι' ευχών των αγίων της γης | ορατής και αοράτου πληγής | Δι' ευχών των αγίων που κλαις | που μπορείς σ' αγαπάω να λες | Δι' ευχών των αγίων κι αεί | με Θεού πνοή | Κοιτάω τον ήλιο απ' το βουνό | κι οι δυναμίτες της ψυχής μου σπαν την πέτρα | που εγώ να τρέξω ξεκινώ | μεσ' στης παγκόσμιας λογικής τα πέντε μέτρα | Με χαραγμένα τ' αρχικά | όνομα και αίμα και φυλή κι αρχαία τείχη | και μ' ένα δέμα ελληνικά | θα γράψω, κόσμε, τους χρησμούς μου με το νύχι. | Δι' ευχών των αγίων ημών | στους ναούς των μεγάλων λυγμών | Δι' ευχών των αγίων της γης | ορατής και αοράτου πληγής | Δι' ευχών των αγίων που κλαις | που μπορείς σ' αγαπάω να λες | Δι' ευχών των αγίων κι αεί | με Θεού πνοή

14. Όλα σε θυμίζουν Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Όλα σε θυμίζουν, | απλά κι αγαπημένα, | πράγματα δικά σου, καθημερινά | σαν να περιμένουν κι αυτά μαζί μ’ εμένα | νά ’ρθεις κι ας χαράξει για στερνή φορά. | Όλη μας η αγάπη την κάμαρα γεμίζει | σαν ένα τραγούδι που λέγαμε κι οι δυο, | πρόσωπα και λόγια και τ’ όνειρο που τρίζει, | σαν θα ξημερώσει τι θα ’ν’ αληθινό. | Όλα σε θυμίζουν, | απλά κι αγαπημένα, | πράγματα δικά σου, καθημερινά. | Όλα σε θυμίζουν, | κι οι πιο καλοί μας φίλοι. | Άλλος στην ταβέρνα, άλλος σινεμά. | Μόνη μου διαβάζω το γράμμα που ’χες στείλει | πριν να φιληθούμε πρώτη μας φορά. | Όλη μας η αγάπη την κάμαρα γεμίζει | σαν ένα τραγούδι που λέγαμε κι οι δυο, | πρόσωπα και λόγια και τ’ όνειρο που τρίζει, | σαν θα ξημερώσει τι θα ’ν’ αληθινό. | Όλα σε θυμίζουν, | απλά κι αγαπημένα, | πράγματα δικά σου, καθημερινά.

15. Δυο μέρες μόνο Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Δήμητρα Γαλάνη | Στίχοι: Παρασκευάς Καρασούλος
Δυο μέρες μόνο | Να σε κρατάω αγκαλιά | Δυο μέρες μόνο | Να σ' έχω δίπλα μου ξανά | Για λίγο μόνο. | Δυο μέρες μόνο | Σ' ένα ταξίδι, αστραπή | Να ξεδιπλώνω | Να παίρνει ανάσα η ζωή | Για λίγο μόνο. | Για τόσο μόνο | Φως να γεμίζουν οι στιγμές | Να λάμπουν μες στο χρόνο | Όλο το σώμα μου να ζει | Για σένα μόνο | Δυο μέρες μόνο. | Δυο μέρες μόνο | Να συνηθίζει το κορμί | Και εγώ να λιώνω | Έπειτα μόνο τη φωνή σου | Ν' ανταμώνω. | Δυο μέρες μόνο | Όσο μια βόλτα διαρκεί | Για τόσο μόνο | Όλη η ζωή μου | Αυτή η στιγμή | Δυο μέρες μόνο.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης