Κυριακή, 6 Ιανουαρίου 2013

Άλλαξα





















Η Δέσποινα Βανδή σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Το νησί Τραγούδι: Δέσποινα Βανδή
Μουσική: Φοίβος | Στίχοι: Φοίβος
Πάρτυ, αγάπη και φιλιά, καλντερίμια κι αγκαλιά | το νησί έχει μεθύσει κι ο έρωτας χορό έχει στήσει. | Και στην άκρη της γιορτής λυπημένος θεατής | Να κοιτώ και υποφέρω που να βρίσκεσαι δε ξέρω.. | Το κύμα στο λιμάνι σκάει και το νησί δε με χωράει | μακρυά σου αυτό το καλοκαίρι χαμένο μοιάζει απο χέρι.. | Ψάχνω ένα πλοίο να την κάνω κοντά σου να ρθω κι όταν φτάνω, | μ' όλη μου τη φωνή που θα χω να πω για σένα πως υπάρχω | Α, να, να, να, να, να, να, να… | Ήλιος θάλασσα και φως, κέφια έχει ο Θεός | μα εγώ έχω χειμώνα κι η ψυχή μου μαύρο χρώμα | Τέτοια νύχτα μαγική στήνει ο κόσμος μια γιορτή | μα εγώ δε συμμετέχω τι δε θα 'δινα να σ' έχω | Το κύμα στο λιμάνι σκάει και το νησί δε με χωράει | μακριά σου αυτό το καλοκαίρι χαμένο μοιάζει απο χέρι.. | Ψάχνω ένα πλοίο να την κάνω κοντά σου να ‘ρθω κι όταν φτάνω | Μ’ όλη μου τη φωνή που θα χω να πω για σένα πως υπάρχω | Α, να, να, να, να, να, να, να…

02. Το αστέρι μου Τραγούδι: Δέσποινα Βανδή
Μουσική: Φοίβος | Στίχοι: Ελένη Γιαννατσούλια
Ένα παραμύθι η ζωή να γράψει | που ο ήρωάς μου και εγώ μαζί θα πάμε | κάτι στον αέρα ξαφνικά ν’ αλλάξει | το προαίσθημά μου το κακό πως μόνη θα `μια | Το `χει το αστέρι μου να ζω για να πονάω | ένα χωρισμό απ’ την αρχή να κυνηγάω | Το `χει το αστέρι μου να ζω για να `μαι μόνη | η αγάπη πάντα οπλοφορεί και με σκοτώνει | Θέλω παραμύθι σαν το όνειρό μου | στην πραγματική μου τη ζωή με πνίγουν όλοι | ψάχνω στο σκοτάδι τ’ άλλο το μισό μου | κάπου θα υπάρχει, δεν μπορεί, σ’ αυτή την πόλη | Το `χει το αστέρι μου να ζω για να πονάω | ένα χωρισμό απ’ την αρχή να κυνηγάω | Το `χει το αστέρι μου να ζω για να `μαι μόνη | η αγάπη πάντα οπλοφορεί και με σκοτώνει | Το έχει, το έχει, τ’ αστέρι μου το έχει | αγάπη να θέλω, κι αγάπη να μην έχει

03. Μου `χεις περάσει Τραγούδι: Δέσποινα Βανδή
Μουσική: Γαβρίλης Μώσας | Στίχοι: Φοίβος
Μου `χεις περάσει | δεν νιώθω άλλο πόνο, | μου `χεις τελειώσει | απλά σ’ ενημερώνω. | Πέρασα δύσκολα αλλά | όλα είναι θέμα χρόνου τελικά | και τώρα να `μια | σχεδόν δε σε θυμάμαι. | Πέρασα πολλές | νύχτες σκοτεινές | που δεν ξημερώνανε. | Έκλαψα πολύ | κι έφταιγες εσύ | που όλα με πληγώνανε. | Διαλύθηκα, | παραιτήθηκα | απ’ το να ελπίζω πια | μα έτσι ξαφνικά... | Μου `χεις περάσει | δεν νιώθω άλλο πόνο, | μου `χεις τελειώσει | απλά σ’ ενημερώνω. | Πέρασα δύσκολα αλλά | όλα είναι θέμα χρόνου τελικά | και τώρα να `μια | σχεδόν δε σε θυμάμαι. | Σε κυνήγησα, | σε απείλησα, | τα όρια ξεπέρασα. | Παρακάλεσα, | το προσπάθησα | κι όμως πάλι σ’ έχασα. | Μα ήρθε ένα πρωί | που για μια στιγμή | συνειδητοποίησα | ότι ξαφνικά... | Μου `χεις περάσει | δεν νιώθω άλλο πόνο, | μου `χεις τελειώσει | απλά σ’ ενημερώνω. | Πέρασα δύσκολα αλλά | όλα είναι θέμα χρόνου τελικά | και τώρα να `μια | σχεδόν δε σε θυμάμαι.

04. Καταλαβαίνω Τραγούδι: Δέσποινα Βανδή
Μουσική: Φοίβος | Στίχοι: Ελένη Γιαννατσούλια
Μου λέει κάτι στο πρόσωπο σου | Πως πια δεν παίζω στο όνειρο σου | Στα σχέδια σου δεν επεμβαίνω | Καταλαβαίνω | Δε θα τα σπάσω με τη σιωπή σου | Και 'γω δε θέλω πολλά μαζί σου | Στην άκρη κάνε και πάτα φρένο | Καταλαβαίνω | Κόκκινο φανάρι σταματάμε | Πράσινο κι αν γίνει πού να πάμε | Ξέρω πως τη μάχη έχω χάσει | Έχεις πια απέναντι περάσει | Κόκκινο μας πιάνει θα σ' αφήσω | Θέλω στη βροχή να περπατήσω | Ο αέρας να με αρρωστήσει | Κι η φωνή να πει προτού να κλείσει | Πως εκείνη δε θα σ' αγαπήσει όσο σ' αγαπώ | Μου λέει κάτι πως έχεις φύγει | Δε μου το είπες κι αυτό με πνίγει | Ν' αλλάξεις γνώμη δεν προλαβαίνω | Καταλαβαίνω | Μου λέει κάτι πως άλλα χέρια | Μας έχουν κλέψει τα καλοκαίρια | Και να τα βρούμε δεν επιμένω | Καταλαβαίνω

05. Μου φτιάχνεις τη μέρα Τραγούδι: Δέσποινα Βανδή
Μουσική: Φοίβος | Στίχοι: Ελένη Γιαννατσούλια
Ξυπνάω και πρέπει στη δουλειά να πάω | και ξάφνου στη κυκλοφορία με πιάνει μια επιθυμία | στα μάτια λίγο να σε δω | Φυσάει βροχή στα τζάμια μου ξεσπάει | για έλεγχο με σταματάνε | στοιχεία και χαρτιά ζητάνε | αν με κοιτούσες όλα αλλιώς | Με αυτά τα μάτια μου φτιάχνεις τη μέρα | πανιά ανοίγω και σε εσένα τρέχω σφαίρα | με αυτά τα μάτια πηγαίνω στα ύψη | πριν λίγο έφυγες και ήδη μου 'χεις λείψει | Φανάρια, αλλοδαποί, μικρά παζάρια | τα κέρματα μου τους χαρίζω | αυτό της πόλης μας το γκρίζο | αν με κοιτούσες θα 'χε φως | Με αυτά τα μάτια μου φτιάχνεις τη μέρα | πανιά ανοίγω και σε εσένα τρέχω σφαίρα | με αυτά τα μάτια πηγαίνω στα ύψη | πριν λίγο έφυγες και ήδη μου 'χεις λείψει

06. Λίγο ψέμα Τραγούδι: Δέσποινα Βανδή
Μουσική: Γαβρίλης Μώσας | Στίχοι: Φοίβος
Μην είσαι τόσο ειλικρινής | τον έρωτα πυροβολείς | Το παραμύθι που αγαπώ | μην κάνεις κείμενο πεζό | Λίγο ψέμα στην αγάπη | επιβάλλεται δεν βλάπτει | Πες πως μ' έχεις αγαπήσει | κι ας είναι νωρίς | Λίγο ψέμα στην αγάπη | μια υπερβολή ένα κάτι | Πες για μένα πως πεθαίνεις | κι ας μη το εννοείς | κι ας μη το εννοείς | κι ας μη το εννοείς | Μη μου σκοτώνεις το όνειρο | Δώσ’ μου φιλί να κοιμηθώ | Πες μου ότι θέλω να μου πεις | μη με ξυπνήσεις να χαρείς | Λίγο ψέμα στην αγάπη | επιβάλλεται δεν βλάπτει | Πες πως μ' έχεις αγαπήσει | κι ας είναι νωρίς | Λίγο ψέμα στην αγάπη | μια υπερβολή ένα κάτι | Πες για μένα πως πεθαίνεις | κι ας μη το εννοείς | κι ας μη το εννοείς | κι ας μη το εννοείς | Λίγο ψέμα στην αγάπη | επιβάλλεται δεν βλάπτει | Πες πως μ' έχεις αγαπήσει | κι ας είναι νωρίς | Λίγο ψέμα στην αγάπη | μια υπερβολή ένα κάτι | Πες για μένα πως πεθαίνεις | κι ας μη το εννοείς | κι ας μη το εννοείς | κι ας μη το εννοείς

07. Το λίγο σου να ζω Τραγούδι: Δέσποινα Βανδή
Μουσική: Φοίβος | Στίχοι: Όλγα Βλαχοπούλου
Ας ήταν να τολμήσω να μη σε συναντήσω | άδικα δεν έχει διαφορά | Θα σε κατηγορήσω μα δε θα σε νικήσω | έχασα για πρώτη μου φορά | Δε θ' αντισταθώ όταν θα σε δω, θα παραδοθώ | Εγώ ξέρω πια τι θέλω | τις στιγμές σου να σου κλέβω | Κι απ' το τίποτα το λίγο σου να ζω | Να 'ναι οι νύχτες μου πιο κρύες | Να μου λες δικαιολογίες | που μ' εμπόδισες να ζήσω όλο αυτό | Μα θα σε παρακαλάω να σε έχω | κι ας πονάω μόνο εγώ | Ας ήταν να ξεχάσω τα ίχνη σου να χάσω | μάταια να αντέξω προσπαθώ | Θα λέω είμαι εντάξει που σ' έχω ξεπεράσει | ψέματα, μακριά σου δε μπορώ | Δε θ' αντισταθώ όταν θα σε δω, θα παραδοθώ | Εγώ ξέρω πια τι θέλω | τις στιγμές σου να σου κλέβω | Κι απ' το τίποτα το λίγο σου να ζω | Να 'ναι οι νύχτες μου πιο κρύες | Να μου λες δικαιολογίες | που μ' εμπόδισες να ζήσω όλο αυτό | Μα θα σε παρακαλάω να σε έχω | κι ας πονάω μόνο εγώ | Δε θ' αντισταθώ όταν θα σε δω, θα παραδοθώ

08. Γυρίσματα Τραγούδι: Δέσποινα Βανδή
Μουσική: Φοίβος | Στίχοι: Φοίβος
Μου λες πως δεν αισθάνεσαι | το ίδιο, σαν πρώτα | μου λες συγνώμη, χαιρετάς | και κλείνεις την πόρτα | κι εγώ ένα ερείπιο | ένα μονάχα θα σου πω | Έχει ο καιρός γυρίσματα | δυο όψεις έχουν όλα τα νομίσματα | δε θα ΄μαι εγώ, θα ΄ναι η ζωή | που θα ραγίσει τη καρδιά σου σαν γυαλί | έτσι ακριβώς όπως μου το ΄κανες κι εσύ | Μη κάνεις σε παρακαλώ | πως δήθεν, σε νοιάζει | έγινε τώρα το κακό | κι αυτό δεν τ΄ αλλάζει | έχω πνιγεί στο δάκρυ μου | μα έννοια σου αγάπη μου

09. Μ' ένα αντίο Τραγούδι: Δέσποινα Βανδή
Μουσική: Φοίβος | Στίχοι: Όλγα Βλαχοπούλου
Τα μάτια κλείνω την εικόνα σου να σώσω | και με ξυπνάει η σιωπή | Κομμάτια όνειρα και πως να τα ενώσω | αν λείπεις πάντοτε εσύ | Μ' ένα αντίο πως μπορείς | όλα πίσω να τ' αφήνεις | Μια φορά μου είχες πει | ότι ήρθες για να μείνεις | Μ' ένα αντίο πως ξεχνάς | όσα θέλω να θυμάμαι | Μα φοβάμαι δε σε ξέρω άλλο πια | Τα φώτα σβήνω στο σκοτάδι να σε ψάξω | μα βρίσκω μόνο ότι φταις | Εγώ προσπάθησα πολύ να μη σε χάσω | κι εσύ με άφησες στο χθες | Μ' ένα αντίο πως μπορείς | όλα πίσω να τ' αφήνεις | Μια φορά μου είχες πει | ότι ήρθες για να μείνεις | Μ' ένα αντίο πως ξεχνάς | όσα θέλω να θυμάμαι | Μα φοβάμαι δε σε ξέρω άλλο πια

10. Πάλι επιστρέφω Τραγούδι: Δέσποινα Βανδή
Μουσική: Φοίβος | Στίχοι: Όλγα Βλαχοπούλου
Μέσα μου προσπαθώ να βρω ψέματα να πιαστώ | δεν είναι τόσο απλό να μαι πάλι εδώ | Ας ήταν να μπορώ όταν θέλω να σε μισώ | Λέξη να μη σου πω, να αδιαφορώ | Μα πάλι επιστρέφω το ίδιο λάθος κάνω | νικώ τον εαυτό μου στα όρια μου φτάνω | Μα πάλι επιστρέφω την πόρτα σου χτυπάω | Δεν ξέρω κάτι άλλο μόνο να σ' αγαπάω | Λέω θα ξεχαστείς έχεις μέρες πια να φανείς | άραγε τι θα πεις όταν θα με δεις; | Τόσες μικρές στιγμές, απ' το σήμερα ως το χθες | έζησα ότι θες και εσύ με καις | Μα πάλι επιστρέφω το ίδιο λάθος κάνω | νικώ τον εαυτό μου στα όρια μου φτάνω | Μα πάλι επιστρέφω την πόρτα σου χτυπάω | Δεν ξέρω κάτι άλλο μόνο να σ' αγαπάω

11. Έλα κοντά Τραγούδι: Δέσποινα Βανδή
Μουσική: Φοίβος | Στίχοι: Βαγγέλης Κωνσταντινίδης
Μες του πόθου το καράβι | κι οι δυο μας τώρα σκλάβοι | μια θάλασσα η προσμονή | Που θα βρεθούμε βλέπω | μα όμως το επιτρέπω | δε θέλω άλλη επιλογή | Έλα κοντά, έχω να δώσω | μια καρδιά όσο η γη κι άλλο τόσο | Έλα κοντά, χάνουμε χρόνο | και οι δυο απ' της αγάπης το δρόμο | Έλα κοντά μου, ρίξε τα τείχη | ξαφνικά μαζί μας είναι η τύχη | Έλα κοντά, να εκραγούμε | Έρωτα ζούμε | Έρωτα ζούμε | Έρωτα ζούμε | Ποτάμια που διψάμε να ενωθούμε πάμε | στην πιο μεγάλη μας στιγμή | Ελάχιστα σε ξέρω παράφορα σε θέλω | και νιώθω πως με θες κι εσύ | Έλα κοντά, έχω να δώσω | μια καρδιά όσο η γη κι άλλο τόσο | Έλα κοντά, χάνουμε χρόνο | και οι δυο απ' της αγάπης το δρόμο | Έλα κοντά μου, ρίξε τα τείχη | ξαφνικά μαζί μας είναι η τύχη | Έλα κοντά, να εκραγούμε | Έρωτα ζούμε | Έρωτα ζούμε | Έλα κοντά, έχω να δώσω | μια καρδιά όσο η γη κι άλλο τόσο | Έλα κοντά, χάνουμε χρόνο | και οι δυο απ' της αγάπης το δρόμο | Έλα κοντά μου, ρίξε τα τείχη | ξαφνικά μαζί μας είναι η τύχη | Έλα κοντά, να εκραγούμε | Έρωτα ζούμε

12. Άλλαξα Τραγούδι: Δέσποινα Βανδή
Μουσική: Φοίβος | Στίχοι: Φοίβος
Να 'ξερες πόσο πληγώνομαι | που δεδομένη με θεωρείς εσύ | Πόνο και δάκρυ τα βάζω στην άκρη | κι αναθεωρώ τη ζωή | Άλλαξα, | δεν είμαι ο ίδιος άνθρωπος που είχες γνωρίσει | κι ότι με πλήγωνε πια πίσω το 'χω αφήσει | και τώρα πάνω από όλα αγαπάω εμένα | Κι αν σου αρέσει έχει καλώς | κι αν πάλι όχι είναι ανοιχτός | ο δρόμος και τα σκυλιά δεμένα | Πρώτα τους άλλους και 'γω στους μεγάλους | χαμένους για τόσες φορές | Μα άκου τα νέα τελειώνουν μοιραία | αυτά που ήξερες μέχρι χτες | Άλλαξα, | δεν είμαι ο ίδιος άνθρωπος που είχες γνωρίσει | κι ότι με πλήγωνε πια πίσω το 'χω αφήσει | και τώρα πάνω από όλα αγαπάω εμένα | κι αν σου αρέσει έχει καλώς | κι αν πάλι όχι είναι ανοιχτός | ο δρόμος και τα σκυλιά δεμένα

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης