Τετάρτη, 30 Ιανουαρίου 2013

Οι ιστορικές επιτυχίες του Νίκου Παπάζογλου





















Ο Νίκος Παπάζογλου σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

Ο πρώτος δίσκος

01. Κανείς εδώ δεν τραγουδά Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Τάκης Σιμώτας
Ραγίζει απόψε η καρδιά | με το μπαγλαμαδάκι | πολλά κομμάτια έγινε | σπασμένο ποτηράκι | Θυμήθηκα που πίναμε | σε τούτο το τραπέζι | τώρα ποιος ξέρει πού γυρνά | ποιος ξέρει τι γυρεύει | Κανείς εδώ δε τραγουδά | κανένας δε χορεύει | ακούνε μόνο την πενιά | κι ο νους τους ταξιδεύει | Τυχαία δήθεν αν τη δεις | φέρ' την στο ταβερνάκι | κρυμμένος θα 'μαι στη γωνιά | για να τη δω λιγάκι | Κανείς εδώ δε τραγουδά | κανένας δε χορεύει | ακούνε μόνο την πενιά | κι ο νους τους ταξιδεύει

02. Με το τραγούδι με το κρασί Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Νίκος Παπάζογλου
Με το τραγούδι με το κρασί | σαν πέφτει το βραδάκι | στο νου μου έρχεσαι εσύ | με πνίγει το μεράκι | μπαίνεις μες στο ποτήρι μου | σε πίνω σαν νεράκι | Θα ‘θελα να ‘σουνα εδώ | για να σου τραγουδήσω | να σου ραγίσω την καρδιά | να σε ξανακερδίσω | και με την πιο γλυκιά πενιά | τραγούδι να σου χτίσω | Αχ πόσο θα ‘θελα να δω | τα καστανά σου μάτια | ήταν γεμάτα παράπονο | δάκρυα και γινάτια | το βράδυ που χωρίσαμε | με την καρδιά κομμάτια

03. Απόψε σιωπηλοί Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Βάσω Αλλαγιάννη | Στίχοι: Βάσω Αλλαγιάννη
Απόψε είμαστε κι οι δυο μας σιωπηλοί | ακόμα και οι λέξεις φοβήθηκαν τα χείλη | το ξέρω θα μου δώσεις ένα φιλί | και θα μου πεις να μείνουμε δυο φίλοι | Δε θέλω να 'μαστε ούτε φίλοι ούτε εχθροί | Θέλω να μη θυμάμαι | κι ούτε να ξέρω πού θα πας και ποια είναι αυτή | Θέλω ένα όνειρο μονάχα να 'ναι | κι όταν ξυπνήσω το πρωί να είσαι εκεί | για να μου πεις να μη φοβάμαι | Δώσ' μου λοιπόν το τελευταίο μας φιλί | και ας καπνίσουμε μαζί κι ένα τσιγάρο | και φύγε μη γυρίσεις να με δεις | δε θέλω να με βλέπεις να πονάω | Δε θέλω να 'μαστε ούτε φίλοι ούτε εχθροί | Θέλω να μη θυμάμαι | κι ούτε να ξέρω πού θα πας και ποια είναι αυτή | Θέλω ένα όνειρο μονάχα να 'ναι | κι όταν ξυπνήσω το πρωί να είσαι εκεί | για να μου πεις να μη φοβάμαι

04. Στη ρωγμή του χρόνου Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Εδώ στη ρωγμή του χρόνου | Κρύβομαι για να γλιτώσω, | απ' του Ηρώδη το μαχαίρι | Μισολειωμένος στη Χιροσίμα σου | Κάτι προγόνων ξύδι και χολή | σ' αυτήν την άδεια πόλη | Εδώ στη ρωγμή του χρόνου | Θάβομαι για να μεστώσω | μες του Διογένη το πιθάρι | Στον όγδοο μήνα της, είναι η ελπίδα μου | Σχεδόν το βρέφος γύρω περπατά | καθώς εσύ κουρνιάζεις | Εδώ στη γιορτή του πόνου | Ντύνομαι να μην κρυώνω | του Ουλιάνωφ το μειδίαμα | Σαντάλια του Χριστού, φορώ στα πόδια μου | Πραίτορες, βράχοι πάνω μου σωρό | μα 'γω θα αναστηθώ

05. Μάτια μου Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Ορφέας Περίδης | Στίχοι: Ορφέας Περίδης
Μέσα στις λίμνες των ματιών μου | σαν των Ιωαννίνων δυο | φάντασμα η κυρά Φροσύνη | να πνίγεται κι εγώ να ζω | φάντασμα η κυρά Φροσύνη | να πνίγεται κι εγώ να ζω | Μάτια μου μάτια μου | λιμνοθάλασσες καθρέφτες | να περνάς, να κοιτάς | και να βλέπεις ποιοι είν' οι φταίχτες | μάτια μου μάτια μου | λιμνοθάλασσες καθρέφτες | να περνάς να κοιτάς | και να βλέπεις ποιοι είν' οι φταίχτες | Στις θάλασσες των ομματιών μου | σαν του Ευξείνου Πόντου δυο | πέσε να δροσιστείς μωρό μου | και μη φοβάσαι εγώ είμ' εδώ | πέσε να δροσιστείς μωρό μου | και μη φοβάσαι εγώ είμ' εδώ | Μάτια μου μάτια μου | λιμνοθάλασσες καημένες | να βουτάν' οι καρδιές | και να βγαίνουν στεγνωμένες | Μάτια μου μάτια μου | λιμνοθάλασσες καημένες | να βουτάν' οι καρδιές | και να βγαίνουν στεγνωμένες

06. Καρυάτιδα Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Νίκος Παπάζογλου
Είμαι ερωτευμένος, | δε μ' ενδιαφέρει ό, τι κι αν πουν, | με μια απ' τις Καρυάτιδες, | με μια απ' αυτές που λείπουν. | Είν' όμορφη και λυγερή | με νάζια και καπρίτσια | και όλα τ' άλλα δύσκολα | που έχουν τα κορίτσια. | Μαθαίνω πως απόχτησε | περίεργες συνήθειες | πως με τις ώρες παρατηρεί | τον ουρανό τις νύχτες. | Ποτές μου δεν την έχω δει | ούτε κι αυτή με ξέρει, | μα σίγουρα πολύ συχνά | κοιτάμε το ίδιο αστέρι

07. Γιαγιάκα Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Τάκης Σιμώτας
Στη συμφορά του εικοσιδυό | πρόσφυγας η γιαγιά μου | από την Πάνορμο έφτασε | στη χώρα του Αλεξάνδρου | Τη νύχτα στους καταυλισμούς | φέγγανε τα καντήλια | στα στρώματα οικογένειες | τσαμπιά από σταφύλια | Γλυκιά πατρίδα, σπιτικό | μια ιστορική αρλούμπα | σε εικονοστάσι τα ‘κλεισε | καημένη κάτω Τούμπα | θα πληρωθεί άραγε ποτέ | και από ποιον γιαγιάκα | η θλίψη που σε γιαλαντζή | τύλιγες ντολμαδάκια

08. Από περιέργεια υπάρχω Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Τη ζωή σαν αχθοφόρος | όπου βρω την κουβαλάω, | στο αγώι τραγουδάω | κι ο σκοπός θανατηφόρος. | Μεροκάματο δε θέλω | ούτε και για χαρτζιλίκι | από περιέργεια υπάρχω | και από καραγκιοζιλίκι. | Δίχως τέλος κι ως το τέλος | θέλω να την σεργιανάω | κι αν στον Άδη πει να πάω, | σύμφωνος κι ετοιμασμένος. | Μεροκάματο δε θέλω...

09. Μανδραγόρας Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Γιώργος Ζήκας | Στίχοι: Γιώργος Ζήκας
Την πρώτη Πέμπτη του Κριού | βγάζουν τον Μανδραγόρα | δένουν την ρίζα σε σκυλί | που την τραβά με φόρα | Λεν απ' τα χρόνια τα παλιά | πως φυλαχτό αν έχεις | ρίζα από τούτο το φυτό | στον έρωτα αντέχεις | Συμβουλή του Πυθαγόρα | προσοχή στον Μανδραγόρα | προσοχή στον Μανδραγόρα | κρύβει μυστικά και δώρα | Στη γη που κρέμασαν τρελό | ψάξε για Μανδραγόρα | τελώνια τον φυτεύουνε | στις λησμονιάς την χώρα | Λεν απ' τα χρόνια τα παλιά | πως αν τον ξεριζώσεις | φωνή θ' ακούσεις δυνατή | και θα το μετανιώσεις | Συμβουλή του Πυθαγόρα | προσοχή στον Μανδραγόρα | προσοχή στον Μανδραγόρα | κρύβει μυστικά και δώρα

10. Ευχή Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Νίκος Παπάζογλου
Δίπλα, σε κάποια απόσταση, η μοτοσικλέτα | έγειρε το τρομερό θεριό, βογγάει, θαρρείς για σένα | με τα γκάζια κολλημένα κι ήχο φοβερό | μα εσύ μόλις που τ' ακούς, κι ήρεμα κοιτάς τον ουρανό. | Με φτερά στα πόδια και ελευθερία με τα κυβικά | κοίτα το τζιτζί μου πώς τραβάει, κοίτα το θαρρείς πετάει | τώρα όλη η ζωή σου ένα φιλμ τρελό | οι εικόνες κι οι φωνές, Θεέ μου, δεν μπορώ να κουνηθώ. | Το κορίτσι που χαμογελά καθώς απομακρύνεσαι | πάνω σου σκυμμένο ψιθυρίζει «κράτα, μην αφήνεσαι» | το παιδί στο βενζινάδικο σου 'δωσε μια ευχή | δεν μπορεί να πάει χαράμι, δεν μπορεί, θα βγει αληθινή.

11. Φύσηξε ο Βαρδάρης Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Νίκος Παπάζογλου
Φύσηξε ο Βαρδάρης και καθάρισε | Ήλιος λες και τελείωσε ο χειμώνας | Βγήκα μια βόλτα και μπροστά της βρέθηκα | Στάθηκα κι απόμεινα κοιτώντας | Φλόγες ζωηρές που τρεμοπαίζουνε | τα ρούχα, τα μαλλιά της στον αέρα | Στη στάση πέρα-δώθε σπινθηρίζουνε | τα δυο της μάτια, κάρβουνα αναμμένα | Πριν να σε χορτάσουνε τα μάτια μου | σε άρπαξε θαρρείς το λεωφορείο | κι έμεινα να κοιτώ καθώς χανόσουνα | κι έφτανε ως το κόκαλο το κρύο

12. Στάλα, στάλα Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Νίκος Παπάζογλου
Σκάλα, σκάλα σ' ανεβαίνω | σκάλα θα σε κατεβώ | η ζωή μου αντί για κύκλος | τριγωνάκι σκαληνό | Έρωτας κι όσο φωτίζει | σαν φεγγάρι στρογγυλό | πάντοτε θαρρείς και κρύβει | άλλο τόσο σκοτεινό | Στάλα, στάλα η ευτυχία | ή το δηλητήριο | τόνα ξεχειλίζει τ' άλλο | στο ποτήρι που θα πιω

13. Μοίρα δεν μ’ αρώτησες Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Μάνα σαν με γέννησες | Τη ζωή μου γέμισες | Μ’ εκείνη μόνο τη στιγμή | Που θα ‘ρχότανε κοντά μου | Θα ‘πεφτε στην αγκαλιά μου | Για να το σκάσει την αυγή | Κάλιο να ‘χεις πιεί φαρμάκι | Κι από κάμα σκοτωθεί | Παρά να ‘κανες παιδάκι | Άντρα για να πληγωθεί | Μοίρα δε μ’ αρώτησες | Μ’ έφερες μ’ αρρώστησες | Την πόρτα είχες ανοιχτή | Κι αφού πήρε τα φιλιά μου | Κι έκλεψε τα όνειρά μου | Εσύ την έδιωξες κι αυτή | Σαν παιδάκι γερασμένο | Μ’ άφησες μες στη ζωή | Σαν πουλί βαλσαμωμένο | Μου’ χεις κάνει την ψυχή.

14. Μ’ ένα τρίχορδο Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Στέλιος Ξυνιάς
Μ' ένα μπουζούκι τρίχορδο θα 'ρθω στη γειτονιά σου | να τραγουδήσω τον καημό, όπου με δέρνει και πονώ | απ' την σκληρή καρδιά σου | το ξέρω ότι θα με πουν καψούρη και στριμμένο | θα τραγουδώ και θα γελούν γιατί γι' αγάπη δεν πονούν | μα 'γω για 'σε πεθαίνω | μ' ένα μπουζούκι τρίχορδο και μια καρδιά κομμάτια | θα τραγουδώ πως σ' αγαπώ με μια φωνή όλο λυγμό | και δάκρυα στα μάτια

15. Η αγάπη η δική μου Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Βάσω Αλλαγιάννη | Στίχοι: Βάσω Αλλαγιάννη
Η αγάπη η δική μου έχει φύκια για μαλλιά | τη ζωγράφισαν εκείνοι που 'χουν πάει μακριά | ταξιδέψαν με καράβια κι ανοιχτήκαν στα βαθιά  | Δεν τη λένε Περσεφόνη, δεν τη λένε Καλυψώ | έχει στα μαλλιά της σκόνη κι αλυσίδα στο λαιμό | κι όλο πρόσωπα αλλάζει για να μην την βαρεθώ  | Έχει φόρεμα γαλάζιο κι άσπρους κρίνους στα μαλλιά | έχει την καρδιά θλιμμένη και στα χείλη της φωτιά | έχει μαύρα μάτια πλάνα κι όλο κάνει πως ξεχνά  | Δεν τη λένε Κατερίνα , δεν τη λένε Ελενιώ | έχει στα μαλλιά της κρίνα και ελπίδα στο λαιμό | και απ' Ανατολή ως τη Δύση ψάχνω χρόνια να τη βρω

16. Όλοι δικοί μας είμαστε Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Όλα χρειάζονται μέσα σε τούτη τη ζωή | και τούτα `δω κι εκείνα εκεί | ζούμε που ζούμε στη σωστή | στ` ορκίζομαι, εποχή | μα δε σου δίνω γκαραντί | ποιοι οι καλοί και ποιοι οι κακοί. | Όλοι δικοί μας είμαστε | και ο καθένας ξένος | σ` ένα ποτήρι πνίγεται | κι απ` τη χωρίστρα του | βουλιάζει αρπαγμένος. | Όλοι δικοί μας είμαστε | και ο θεός μας ξένος | πεσμένος σαν τον Γκιούλιβερ | αμάν βρε Γκιούλιβερ | με τις κλωστές δεμένος. | Όλα χρειάζονται κι οι πλούσιοι | ένα κι οι φτωχοί | κι ας λες πως σβήνουν μοναχοί | τίποτα μάταιο στη γη και ματ και χι πι χι. | Είν` η ζωή γλυκιά πολύ | κι εμείς τρελά διαβητικοί.

Ο δεύτερος δίσκος

01. Πότε Βούδας πότε Κούδας Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Πέτρος Βαγιόπουλος | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Πότε Βούδας, πότε Κούδας, πότε Ιησούς κι Ιούδας | Έχω καταλάβει ήδη της ζωής μου το παιχνίδι | Έχω καταλάβει ήδη της ζωής μου το παιχνίδι | Πότε Βούδας, πότε Κούδας, πότε Ιησούς κι Ιούδας. | Όλο ίδια και τα ίδια, του μυαλού σου ροκανίδια | άλλο ο ανοιχτομάτης κι άλλο ο αυγουλομάτης | άλλο ο ανοιχτομάτης κι άλλο ο αυγουλομάτης | Όλο ίδια και τα ίδια, του μυαλού σου ροκανίδια. | Στο 'πα μια και στο 'πα δύο, στο 'πα χίλιες δέκα δύο | βρε δεν είναι εδώ το Σούλι, εδώ είναι του Ρασούλη | βρε δεν είναι εδώ το Σούλι, εδώ είναι του Ρασούλη | Στο 'πα μια και στο 'πα δύο, στο 'πα χίλιες δέκα δύο. | Πότε Βούδας, πότε Κούδας, πότε Ιησούς κι Ιούδας | Έχω καταλάβει ήδη της ζωής μου το παιχνίδι | Έχω καταλάβει ήδη της ζωής μου το παιχνίδι | Πότε Βούδας, πότε Κούδας, πότε Ιησούς κι Ιούδας.

02. Δεν είμαι ποιητής Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Λάζαρος Ανδρέου
Εγώ δεν είμαι ποιητής είμαι στιχάκι | είμαι στιχάκι της στιγμής | πάνω σε τοίχο φυλακής | και σε παγκάκι | Με τραγουδάνε οι τρελοί και οι αλήτες | καταραμένη είμαι φυλή | με μιαν εξόριστη ψυχή | σ' άλλους πλανήτες | Εγώ δεν είμαι ποιητής | είμ' ο λυγμός του | είμαι ένας δείπνος μυστικός | δίπλα ο Ιούδας κλαίει σκυφτός | κι είμ' αδερφός του

03. Ο μοναχός ο άνθρωπος Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Λάζαρος Ανδρέου
Ο μοναχός ο άνθρωπος | όταν γλεντούν οι άλλοι | ντρέπεται που ‘ναι μοναχός | και στη χαρά φαλτσάρει | Όταν με φτιάξει το κρασί | το κέφι όταν σκορπιέται | ντρέπομαι εγώ να τραγουδώ | κι αυτός να μη μιλιέται | Ο μοναχός ο άνθρωπος | όταν γλεντούν οι άλλοι | γίνεται μόνος δυο φορές | και σκύβει το κεφάλι

04. Λεμόνι στην πορτοκαλιά Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Βάσω Αλλαγιάννη | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Λεμόνι στην πορτοκαλιά, μωρό μου | είμαι στην αγκαλιά σου | σε μένα δίνεις τα φιλιά, μικρό μου | μα σ' άλλον την καρδιά σου | Φυσάει βοριάς απ' το νοτιά | κι όλα τα παίρνει πέρα | αγάπες, όνειρα, φιλιά, γλυκό μου | και σκοτεινιάζει η μέρα | Άλλο θα πει Χαλκιδική, μωρό μου | κι άλλο θα πει Χαλκίδα | αλλού μου έλεγες πως πας, γλυκό μου | μα εγώ αλλού σε είδα | Φυσάει βοριάς απ' το νοτιά | κι όλα τα παίρνει πέρα | αγάπες, όνειρα, φιλιά, γλυκό μου | και σκοτεινιάζει η μέρα | Καράβια εμείς δε θέλουμε γλυκό μου | για τα νησιά να πάμε | πάνω στο ήσυχο νερό, μικρό μου | όμορφα περπατάμε | Φυσάει βοριάς απ' το νοτιά | κι όλα τα παίρνει πέρα | αγάπες, όνειρα, φιλιά, γλυκό μου | και σκοτεινιάζει η μέρα

05. Σύνεργα Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Νίκος Παπάζογλου
Το Σάββατο ή την Κυριακή | αυτή την εβδομάδα | θα κάνω κάτι που καιρό | το είχα κατά νου. | Θα πάρω το βαρκάκι μου | ότι καιρό κι αν έχει | και θ' ανοιχτώ απέναντι | προς το Καραμπουρνού. | Κρύβει πόνο κρύβει πόνο | ένα τέτοιο ταξίδι στα παλιά | τότε που μόνα μου σύνεργα δυο μάτια | να ρουφάν το ηλιοβασίλεμα αργά | κι άλλοτε πάνω στης βιτρίνας τα εργαλεία | να ξεροσταλιάζουν λαίμαργα. | Η πόλη από κει μακριά | δεν είναι τόσο γκρίζα | και ο Χορτιάτης φαίνεται | να είναι γαλανός. | Μακριά εκεί ο ορίζοντας | παύρει πια να ορίζει | και γίνονται ένα | θάλασσα και ουρανός | Να δώ όλες τις γειτονιές | που αλώνιζα μικράκι | να θυμηθώ τις ομορφιές | που πήγαν άδικα. | Φρέσκο ασβεστωμένο | μες στα δέντρα το Μπαίρι | και δίχως αυτοκίνητα | τα λεμονάδικα. | Κρύβει πόνο κρύβει πόνο | ένα τέτοιο ταξίδι στα παλιά | τότε που μόνα μου σύνεργα δυο μάτια | να ρουφάν το ηλιοβασίλεμα αργά | κι άλλοτε πάνω στης βιτρίνας τα εργαλεία | να ξεροσταλιάζουν λαίμαργα.

06. Από τη γυναίκα για τη γυναίκα Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Σ’ έβλεπα απ’ το μπαλκονάκι, γλυκιά μου, | και σκεφτόμουν πώς να σ’ είχα δικιά μου. | Μα σε είδα ένα βράδυ σε μια Μερσεντές, | έκανες πως ήσουν άλλη και με πλήγωσες. | Από τη γυναίκα ούτε ένα καλό δεν είδα, | μα πίστεψέ με, είν’ η μόνη μου ελπίδα. | Αν ερχόσουνα μαζί μου, καλή μου, | σκλάβα πια δεν θα σε λέγαν, ψυχή μου. | Όσο σκλαβωμένη θα ’σαι σ’ έναν πονηρό | άλλο τόσο σκλάβος θα ’μαι κι όλο θα πονώ. | Από τη γυναίκα ούτε ένα καλό δεν είδα, | μα πίστεψέ με, είν’ η μόνη μου ελπίδα.

07. Κυρ διευθυντά των δίσκων Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Κυρ Διευθυντά των δίσκων | έχω ένα νταλκά βαρύ | Όργανο γλυκό θα πιάσω | τραγουδάκι να της φτιάσω | κάν' το δίσκο ν' ακουστεί  | Να το πω από το ράδιο | να της έδινα κουράγιο | Να μ' ακούσει να με νιώσει | το μυαλό της να διορθώσει  | Κυρ εταιρειάρχη βιάσου | άντε να 'χεις την υγειά σου | έχω να της πω πολλά | με μιαν όμορφη πενιά | κι ας με ρίξεις στα λεφτά | κι ας μην πάρω ποσοστά | Δεν μπορώ να περιμένω | είμαι βρέφος πεινασμένο | μη μού λες γι' αναβολή | και μέ τυραννάς κι εσύ | Κυρ Διευθυντά των δίσκων | έχω ήχο κι υλικό | Να βγω να το τραγουδήσω | ίσως και τη μεταπείσω | στα κανάλια να το πω  | Την αγάπη μου δεν ξέρεις | μ' απ' αυτή κι εσύ υποφέρεις | Κι' όταν πίνεις κι είσαι μόνος | κλαίει ο κρυφός σου πόνος

08. Πέρασα έτσι, δίχως λόγο Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Νίκος Παπάζογλου
Πέρασα έτσι δίχως λόγο | μια καλησπέρα πες μου αν θες | μη μου ζητάς να εξηγήσω | φτάνουνε πια οι ενοχές | Να! Λίγο θέλω να σε κοιτάξω | μια δυο κουβέντες άσκοπες | κι ίσως γελάσουμε κι οι δύο | μ' όλα όσα γίνανε χτές | Ξέρω απορείς, μα μη σε νοιάζει | κλείσε αν θέλεις, γεια χαρά | για λίγο να κοιτώ θα μείνω | στην πόρτα σου μπροστά

09. Για μένα Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Λάζαρος Ανδρέου
Για μένα θα σου πούνε κάτι ανθρώποι | που εσύ δεν τους αντάμωσες ποτέ | άνθρωποι σαν σκισμένα ραβασάκια | στου κόσμου τον σκουπιδοτενεκέ | Παντού, παντού και πουθενά | θα ‘μαι αν με ζητήσεις | μα σαν με δεις σκυφτό | βαριά να περπατώ | για μένα να δακρύσεις | Για μένα θα σου πουν σε κάτι μέρη | που εσύ δεν τα ‘χεις ούτε ακουστά | σε μέρη που δεν γράφονται τραγούδια | μα τα τραγούδια γράφονται γι αυτά | Παντού, παντού και πουθενά...

10. Βαρδάρης Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου & Μαρία Θωϊδου
Μουσική: Γιώργος Σφυρίδης | Στίχοι: Θωμάς Κοροβίτης
Χασμίν στην Αλεξάνδρεια | Σιμούν μες στη Σαχάρα | της Σαλονίκης μοναχά | Βαρδάρης στην Καμάρα. | Τυφώνας στο Λος Άντζελες | μουσώνας στη Βομβάη | Βαρδάρης στο Θερμαϊκό | φυσάει και μας πετάει. | Βοριάς φυσάει στο Αϊβαλί | αύρα στον κόλπο Γέρας | για μας Βαρδάρης ο τρελός | αφέντης και πατέρας. | Έλα κι εσύ σκληρέ Γαρμπή | και τι θα βρεις να πάρεις | μας έπνιξε η μοναξιά | μας σκόρπισε ο Βαρδάρης.

11. Χάρτινο καραβάκι Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Τάκης Σιμώτας
Τα ορνιθοσκαλίσματα | που γράφω με μολύβι | τα κανονίζω μια χαρά | μ' ένα καλό σβηστήρι | Αλλά στην κόλλα γίνεται | ακόμα μια μουτζούρα | και το μολύβι άσπλαχνα | το τρώει η ξύστρα τώρα | Μια σελίδα δίπλωσα | κι έφτιαξα καραβάκι | να ταξιδέψει τό 'βαλα | σ' ένα βαθύ πιατάκι | Κατάρτι το μολύβι μου | το κείμενο φορτίο | μα το νερό αμίλητο | σαν Δελφικό μαντείο

12. Εγώ κι ο ίσκιος μου Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική:  Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Λάζαρος Ανδρέου
Κοιτώ τον ίσκιο μου τις νύχτες | Κάτω απ' τα κίτρινα φανάρια | Γεια σου δικέ μου, γεια σου δικέ μου, μουρμουρίζω | Μα αυτός πετάει σ' άλλα φεγγάρια | Ούτε ο ίσκιος μου με θέλει | Μες την άδεια λεωφόρο | Και στον τοίχο, και στον τοίχο κουβεντιάζω | Μ' ένα μαύρο μαρκαδόρο | Κοιτώ τον ίσκιο μου τα βράδια | Είμ' εγώ χωρίς εμένα | Περνούν διαβάτες, περνούν διαβάτες, τον πατάνε | Μα αυτός κοιτάει αλλού θλιμμένα

13. Του φίλου Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Πηγή Καφετζοπούλου
Σε τυραννά η πανσέληνος σε παίρνει μακρυά | και τρομαγμένος σέρνεσαι μόλις ο ήλιος δύσει | του χθες ανοίγουν οι πληγές γυρεύουνε πιοτά | κάθε που η νύχτα έρχεται στα μαύρα να σε ντύσει | τα καλοκαίρια μοναχός πλανιέσαι στα νησιά | Σε καβούκι κρύβεσαι απ' όποιον σ' αγαπήσει | όταν αρχίζουν οι βροχές η πόλη σε ζητά | μεσ' τον ιστό της μπλέκεσαι σε άγριο μεθύσι | κοίταξε την πανσέληνο το γέλιο σου ζητά | την όψη σου ο ουρανός σαν άστρο θα φωτίσει | θα σου γλυκάνουν τις πληγές του χρόνου τα φιλιά | που τάζουν πως θα αναστηθεί όποιος πολύ αγαπήσει

14. Το τροχαίο Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Ντελαπάρισ' η καρδιά μου | μες στο διάβα σου | αμάν δυστύχημα | Τώρα πρέπει να πληρώσω | ό,τι πιάσ' η γκλάβα σου | ναι πάω στοίχημα | Εγώ σέ παίρνω παραλία | κι εσύ ξηγιέσαι φύκια | πως μένω στην καρδούλα σου | τώρα ζητάς και νοίκια | Τι να τά κάνω τά λεφτά | όταν δεν έχω φράγκο | τι να τό κάνω τ' όχημα | μετά από τέτοιο τράκο | Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα | στην αγκάλη σου | παραξηγιάρικο | Χάνω και το δίπλωμά μου | αχ μες στα κάλλη σου | παραμυθιάρικο | Εγώ σε παίρνω παραλία | κι εσύ ξηγιέσαι φύκια | πως μένω στην καρδούλα σου | τώρα ζητάς και νοίκια | Τι να τα κάνω τα λεφτά | όταν δεν έχω φράγκο | τι να το κάνω τ' όχημα | μετά από τέτοιο τράκο | Ντελαπάρισ' η καρδιά μου | μες στο διάβα σου | αμάν δυστύχημα | Τώρα πρέπει να πληρώσω | ό,τι πιάσ' η γκλάβα σου | ναι πάω στοίχημα | αμάν δυστύχημα

15. Βιάστηκε να νυχτώσει Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Τάκης Σιμώτας
Άλλη μια μέρα πέρασε, βιάστηκε να νυχτώσει | δύσκολη θα 'ναι η βραδιά, ώσπου να ξημερώσει | δύσκολη θα 'ναι η βραδιά, ώσπου να ξημερώσει. | Κατέβηκα αργά στο μπαρ, να πιω κα' να ποτήρι | κουβέντες, φώτα, μουσικές, της νύχτας ακρωτήρι | κουβέντες, φώτα, μουσικές, της νύχτας ακρωτήρι. | Όπως τα έργα τα κακά, που φεύγουμε στη μέση | οι έρωτές μας κι οι ζωές, ένα μεγάλο φέσι | οι έρωτές μας κι οι ζωές, ένα μεγάλο φέσι. | Σκαρφάλωσα στο κάθισμα, την πιο σκληρή παγίδα | στρίμωξα τους αγκώνες μου απάνω στη σανίδα | στρίμωξα τους αγκώνες μου απάνω στη σανίδα. | Κοιτάζουν τα ποτήρια τους, αμίλητοι οι θαμώνες | οι ευκαιρίες χάθηκαν, θα 'ρθουν σκληροί χειμώνες | οι ευκαιρίες χάθηκαν, θα 'ρθουν σκληροί χειμώνες. | Όπως τα έργα τα κακά, που φεύγουμε στη μέση | οι έρωτές μας κι οι ζωές, ένα μεγάλο φέσι | οι έρωτές μας κι οι ζωές, ένα μεγάλο φέσι.

16. Για το χαμόγελό σου Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Νίκος Παπάζογλου
Για το χαμόγελό σου τραγουδώ | γιατί μου δείχνει πως το κλάμα έχεις γνωρίσει | και για το βάδισμά σου το γλυκό | που μόνο όποιος σκόνταψε μπορεί να εκτιμήσει | αυτό το χάδι που 'ναι τόσο τρυφερό | είναι από χέρια που σκληρά έχουν παλέψει | κι αυτά τα χείλη που με αγάπη με φιλούν | δεν τ' άκουσα ποτέ πικρή να πούνε λέξη | Για το χαμόγελό σου τραγουδώ | που όσο κι αν πόνεσες δεν το εγκαταλείπεις | που με κουράγιο με γεμίζει αν το δω | και χάνονται με μιας τα σύννεφα της λύπης | Είμαι στ' αλήθεια τυχερός που σ' έχω εδώ | όταν τα πράγματα ζορίζουνε τριγύρω | και ξέρω αν τύχει και ποτέ εξαντληθώ | θα 'σαι στο πλάι μου επάνω σου να γείρω

Ο τρίτος δίσκος

01. Αύγουστος Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Νίκος Παπάζογλου
Μα γιατί το τραγούδι να 'ναι λυπητερό | με μιας θαρρείς κι απ' την καρδιά μου ξέκοψε | κι αυτή τη στιγμή που πλημμυρίζω χαρά | ανέβηκε ως τα χείλη μου και με 'πνιξε | φυλάξου για το τέλος θα μου πεις | Σ' αγαπάω μα δεν έχω μιλιά να στο πω | κι αυτό είναι ένας καημός αβάσταχτος | λιώνω στον πόνο γιατί νιώθω κι εγώ | ο δρόμος που τραβάμε είναι αδιάβατος | κουράγιο θα περάσει θα μου πεις | Πώς μπορώ να ξεχάσω τα λυτά της μαλλιά | την άμμο που σαν καταρράχτης έλουζε | καθώς έσκυβε πάνω μου χιλιάδες φιλιά | διαμάντια που απλόχερα μου χάριζε | θα πάω κι ας μου βγει και σε κακό | Σε ποιαν έκσταση απάνω σε χορό μαγικό | μπορεί ένα τέτοιο πλάσμα να γεννήθηκε | από ποιο μακρινό αστέρι είναι το φως | που μες τα δυο της μάτια πήγε κρύφτηκε | κι εγώ ο τυχερός που το 'χει δει | Μες το βλέμμα της ένας τόσο δα ουρανός | αστράφτει συννεφιάζει αναδιπλώνεται | μα σαν πέφτει η νύχτα πλημμυρίζει με φως | φεγγάρι αυγουστιάτικο υψώνεται | και φέγγει από μέσα η φυλακή | Πώς μπορώ να ξεχάσω τα λυτά της μαλλιά | την άμμο που σαν καταρράχτης έλουζε | καθώς έσκυβε πάνω μου χιλιάδες φιλιά | διαμάντια που απλόχερα μου χάριζε | θα πάω κι ας μου βγει και σε κακό

02. Οι μάγκες δεν υπάρχουν πια Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Οι μάγκες δεν υπάρχουν πια | τους πάτησε το τρένο, | με μάγκικο σαλπάρανε | με ναργιλέ σβησμένο. | Μεγάλωσε ο μπαγλαμάς | κι έγινε σαν βαπόρι, | παλιοί καημοί στ’ αμπάρι του | στο πουθενά η πλώρη. | Σε λαϊκή στεκότανε | ο Χάρος και πουλιότανε, | και μια γριά, καλή γριά | του αγοράζει δυο κιλά. | Οι μάγκες δεν υπάρχουν πια...

03. Ένα κι ένα Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Ένα κι ένα κάνουν δύο | λένε μες στο καφενείο | Μα εγώ, εγώ με σένα | ένα κι ένα κάνουν ένα | Ένα κι ένα κάνουν δύο | λένε στο μηχανουργείο | Μα εγώ, εγώ με σένα | Θεέ μου γίνομαι κανένα | Ένα κι ένα κάνουν δύο | λένε μέσα στο κουρείο | Μα μετά τον Ησαΐα | ένα κι ένα κάνουν τρία

04. Υδροχόος Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Βάσω Αλλαγιάννη | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Μπαίνουμε στον Υδροχόο | και θ' ανάψουνε φωτιές | οι καιροί νερό θα φέρουν | έτσι λεν αυτοί που ξέρουν | κι όμως θα καούν καρδιές | Όλα τριγύρω αλλάζουνε | κι όλα τα ίδια μένουν | και μένα τα χεράκια της | με λύνουν και με δένουν | Μπαίνουμε στον Υδροχόο | και θα φύγουν οι Ιχθείς | Έτσι ήτανε γραμμένα | Μέσα στ' άστρα τα σβησμένα | Που 'χα δει στα μάτια της | Όλα τριγύρω αλλάζουνε | κι όλα τα ίδια μένουν | και μένα τα χεράκια της | με λύνουν και με δένουν

05. Νυχτερινό Α΄ Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Τάκης Σιμώτας
Έπιασε να βρέχει ζάχαρη και μέντα, | λιώνουν διευθύνσεις στην παλιά ατζέντα | δάσος η βεράντα λούλουδα και γλάστρες, | γλίστρησε η τιράντα στις μικρές σου πλάτες | έστρωσε η παρτίδα με το ναι και όχι, | ποιος θα 'ναι το ψάρι, ποιος θα 'ναι η απόχη | ζάρια στα ποτήρια έριξες παγάκια, | τάβλι είναι η νύχτα, πούλια τα κορμάκια.

06. Νυχτερινό Β΄ Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Τάκης Σιμώτας
Τράβηξα μια ρουφηξιά | κι η κάφτρα του τσιγάρου, | το πρόσωπό σου φώτισε | σα λάμψη κάποιου φάρου | Είδα απόκρημνη αγκαλιά | τα χέρια σαν κουρσάρους | και μια ψυχούλα ναυαγό | στη μέση του πελάγους | Νησάκι το δωμάτιο | το σκάψαμε ως τις άκρες | μα δεν υπήρχε θησαυρός | κι ας έγραφαν οι χάρτες | Τη γόπα έσβησα κλεφτά | σηκώθηκα στα νύχια | το S.O.S. που σου ψιθύρισα | ήταν μια καληνύχτα.

07. Φέγγεις σαν άστρο Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Γιάννης Σπυρόπουλος
Φέγγεις σαν άστρο μες στις ζωγραφιές μου | τροχιά που δίνει στα φωνήεντα ρυθμό | Μοιάζω φιγούρα που είναι εξόριστη στην άμμο | κοιτάω κοράλλια απ’ της ζωής μου το βυθό | Απ' τον καθρέπτη η φουρτούνα σου μ' αρπάζει | και στα νησιά σου μ' εξορίζει ναυαγό | Άλλοτε η πόρτα σου το δρόμο μου, μου φράζει | είμαι γυμνός κι έχω σαράντα πυρετό | Γνέφεις σε νότες που μ' αλλάζουνε τη φάση | κεντρί βιολιού, σινιάλο ηλεκτρικό | πίσω μου τρέχουν συμπεράσματα και βρέχει | από όπου να 'φυγα ακόμα μένω εδώ | Να 'μαι λοιπόν μ' ένα τραγούδι που ταιριάζει | λείπει μονάχα η δική σου η φωνή | Πες μου στ' αυτί το μυστικό που με τρομάζει | ζητάει για σένα από το ράδιο ν' ακουστεί

08. Βαριά βαλίτσα Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Τάκης Σιμώτας
Βαριά βαλίτσα σου 'κοψε το χέρι | και φορτωμένη γέρνεις ως τη γη | μα πιο πολύ στην τσέπη σου βαραίνει | ένα εισιτήριο χωρίς επιστροφή | Φουρτουνιασμένο πέλαγο | κι εμείς τρύπια καράβια | κι ως μοναξιά ο θάνατος | κάνει νερά στ' αμπάρια | Παραπατώντας σαν την πεταλούδα | τρέχεις για να προλάβεις ν' ανεβείς | δάκρυα στα μάτια και το φιλί του Ιούδα | όταν γυρίσεις απ' τη σκάλα να με δεις | Αεροδρόμια, σταθμοί | πολύβουα λιμάνια | ξερά χωρίς γλυκό νερό | του χωρισμού ποτάμια.

09. Δευτέρα ξημερώματα Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης | Στίχοι: Μανώλης | Ρασούλης
Δευτέρα ξημερώματα με χίλια μαραζώματα | και με σκυμμένους ώμους, | το ξυπνητήρι σου χτυπά, μα εσύ δεν είσαι πουθενά | στριφογυρνάς στους δρόμους. | Αχ είναι ο κόσμος ψεύτικος | σαν μιας βιτρίνας τζάμι, | βλέπεις για λίγο να περνάς | μα κι η ματιά χαράμι. | Τα όνειρα μπαζώσανε στο κάρο τα φορτώσανε | για τους σκουπιδοτόπους, | σβήσαν τα φώτα ξαφνικά, εσύ δεν πας για τη δουλειά | και κλαις για τους ανθρώπους. | Ας είναι ο κόσμος ψεύτικος | όπως τα παραμύθια, | φτάνει που το δικό σου αχ | είναι η μόνη αλήθεια. | Ποιόν έρωτα ξαγρύπνησες και ποιο κορμάκι φίλησες, | τι θες και τι ελπίζεις, | εσύ έχεις μόνο μια σκιά, που ούτε κι αυτή σ’ ακολουθά | δύσκολα καθαρίζεις. | Αν είναι ο κόσμος ψεύτικος | δίχως καμιά ελπίδα | είναι κι ο χάρος ψεύτικος | η κάθε αλυσίδα.

10. Δραπέτες Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Γιώργος Ζήκας | Στίχοι: Γιώργος Ζήκας
Σκόνη πάνω στους καθρέφτες | και του χρόνου οι δραπέτες | την ψυλλιαστήκανε | Είπανε δεν είναι λάθος | τη ζωή να ζεις με πάθος | και γι' αυτό σωθήκανε | Χρόνε άστατε μπαμπέση | που στο δίχτυ σου όποιος πέσει | χάνεται για τα καλά | Πέταξέ μας ένα γάντζο | στη ζωή μας δώσε αβάντζο | κι έχε μας από κοντά | Ραγισμένα τα ποτήρια | και του κόσμου τα μπατίρια | συναντηθήκανε | Ήπιαν στην υγειά του μόνου | της αγάπης και του πόνου | και μετά χαθήκανε | Χρόνε άστατε μπαμπέση | που στο δίχτυ σου όποιος πέσει | χάνεται για τα καλά | Πέταξέ μας ένα γάντζο | στη ζωή μας δώσε αβάντζο | κι έχε μας από κοντά

11. Στην Πόλυ Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Εσύ που είσ' ακόμα εκεί | στης αμαρτίας το στρατί | και στο μικρό σου το κορμί | έχεις για πάντα φορτωθεί | της γης όλα τα λάθη | Εσύ που σου 'δωσαν να πιεις | απ' της ζωής το κατακάθι | Είσαι για μένα ο πιο πικρός | μέσα στη νύχτα στεναγμός | κάπου σαν ίσκιος σκοτεινός | μοιάζεις ο ίδιος μου εαυτός | Να γίνονταν να φορτωθώ | τα κρίματα σου να σωθώ | Εσύ μοιράζεις το φιλί | κι η κοινωνία τη ντροπή | ένα τραγούδι τι να πει | όταν στο βούρκο η ζωή | ανοίγει μονοπάτι | Αχ η ελπίδα η κοινή | δε βρίσκει απόψ' έναν πελάτη

12. Φανοί Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Νίκος Παπάζογλου
Βράδυ και φουρτούνα στο Θερμαϊκό. | Ο φάρος στο Ποσείδι αχνοφαίνεται, | το κύμα αφρισμένο πρωτοδεύτερα | και το μπουρίνι απάνω του να κρέμεται. | ....άραγε οι δικοί μου όταν πρωτόρθανε, | βλέπανε για ν' αρμενίζουνε τους ίδιους φανούς; | Χιλιοβασανισμένοι ναυαγοί της Ιστορίας, | ένα καΐκι πρόσφυγες σε νέους ουρανούς. | Ο κάβος της Επανομής θέλει προσοχή, | η άμμος του σε περιμένει να κολλήσεις. | Της Πύδνας το λιμάνι δεν φυλάει απ' τους καιρούς | και είναι πια το Τσάγιεζι μακριά για να γυρίσεις | ....φέρνω στο νου μου την εικόνα του... | το χώμα του Χαρμάν-κιοϊ με δάκρυα ποτισμένο, | να σειέται απ' τους λεβέντικους ασίκικους χορούς | κι από τα τραγούδια που τους έδιωχναν τον πόνο. | Δυο αναλαμπές η Τούζλα, τρεις ο Βεσπασιανός, | σου δείχνουν τα ρηχά, τους βλέπεις δίχως κόπο, | κι ο φάρος της Καβούρας απ' αντίκρυ κόκκινος | μπαίνοντας στον μητρικό της Σαλονίκης κόλπο.

13. Χάρτινο καραβάκι Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Τάκης Σιμώτας
Τα ορνιθοσκαλίσματα | που γράφω με μολύβι | τα κανονίζω μια χαρά | μ' ένα καλό σβηστήρι | Αλλά στην κόλλα γίνεται | ακόμα μια μουτζούρα | και το μολύβι άσπλαχνα | το τρώει η ξύστρα τώρα | Μια σελίδα δίπλωσα | κι έφτιαξα καραβάκι | να ταξιδέψει τό 'βαλα | σ' ένα βαθύ πιατάκι | Κατάρτι το μολύβι μου | το κείμενο φορτίο | μα το νερό αμίλητο | σαν Δελφικό μαντείο

14. Είναι αργά Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Νίκος Παπάζογλου
Είναι αργά | μου λες ψιθυριστά | λες κι έχεις γίνει | ένα με το σκοτάδι. | Τόση αγάπη | πως χωράει σ' ένα φιλί | όλου του κόσμου τα καλά | σε ένα χάδι. | Σίμωσε και κοιμήσου τώρα | έξω ζυγώνει το πρωί | κι ο ήλιος καμιά χαραμάδα | θα ζητάει μέσα να μπει. | Τα χείλη κρύωσαν | το κορμί χαλάρωσε | κι οι δυο κοιτάζουμε | την κάφτρα του τσιγάρου. | Κι οι δυο ακούμε | το ρολόι να μετρά | τα δευτερόλεπτα | στην αγκαλιά ο ένας του άλλου.

15. Της Χιώτισσας Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Νίκος Παπάζογλου
Το σώμα σου τρελό σκαρί κι απόψε ας αρμενίσει | μ' ένα πουκάμισο λευκό και τα μαλλιά λυμένα | σ' αυτά που πόνεσες πολύ κι αθώο ας ξεκινήσει | ένα ζεϊμπέκικο παλιό, με χέρια υψωμένα | πιο πάνω από την άβυσσο κι ακούμπησε στα χείλη | βότσαλα στάχυα και φιλιά και όνειρα κομμάτια | που η θύμηση μεσ' την ψυχή ματώνει ν' ανατείλει | ζωγράφισε κι απόψε μπλε τα πορφυρά σου μάτια | και κοίταξε την θάλασσα μα πρόφτασε πριν σβήσει | του φεγγαριού η αναπνοή, για μια στιγμούλα στάσου | σαν θαύμα που άντεξε η ζωή κι ο μύθος ας κινήσει | ερωτευμένη η σιωπή δακρύζει τ' όνομά σου

16. Το πηγάδι Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Τάκης Σιμώτας
Χθες βράδυ ονειρεύτηκα | ένα βαθύ πηγάδι | μα ο κουβάς που ρίξαμε | χάθηκε στο σκοτάδι. | Ψηλά επάνω στέκονταν | γεμάτη η σελήνη | μα ο παφλασμός δεν τάραξε | την νεκρική γαλήνη. | Το πρόσωπό σου κράτησα | κι είδα τα δυο σου μάτια | γεμάτα δροσερό νερό | κρυστάλλινα κανάτια. | Σφίξε με αγάπη μου θά 'ναι φρικτό | το στέρεμα της κρήνης | ακόμα παίζουμε κρυφτό | στον κήπο στην καρδιά της μνήμης. | Κρύψε με μες στα χέρια σου | πες μου να μην φοβάμαι | θα σ' αγαπώ παντοτινά \ πάντα δικός σου θά 'μαι.

Ο τέταρτος δίσκος

01. Αχ, Ελλάδα Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Βάσω Αλλαγιάννη | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Χαρά στον Έλληνα που ελληνοξεχνά | και στο Σικάγο μέσα ζει στη λευτεριά | εκείνος που δεν ξέρει και δεν αγαπά | σάμπως φταις κι εσύ καημένη | και στην Αθήνα μέσα ζει στη ξενιτιά | Αχ Ελλάδα σ' αγαπώ | και βαθιά σ' ευχαριστώ | γιατί μ' έμαθες και ξέρω | ν' ανασαίνω όπου βρεθώ | να πεθαίνω όπου πατώ | και να μην σε υποφέρω | Αχ Ελλάδα θα στο πω | πριν λαλήσεις πετεινό | δεκατρείς φορές μ' αρνιέσαι | μ' εκβιάζεις μου κολλάς | σαν το νόθο με πετάς | μα κι απάνω μου κρεμιέσαι | Η πιο γλυκιά πατρίδα | είναι η καρδιά | Οδυσσέα γύρνα κοντά μου | που τ' άγια χώματα της | πόνος και χαρά | Κάθε ένας είναι ένας | που σύνορο πονά | κι εγώ είμαι ένας κανένας | που σας σεργιανά | Αχ Ελλάδα σ' αγαπώ | και βαθιά σ' ευχαριστώ | γιατί μ' έμαθες και ξέρω | ν' ανασαίνω όπου βρεθώ | να πεθαίνω όπου πατώ | και να μην σε υποφέρω | Αχ Ελλάδα θα στο πω | πριν λαλήσεις πετεινό | δεκατρείς φορές μ' αρνιέσαι | μ' εκβιάζεις μου κολλάς | σαν το νόθο με πετάς | μα κι απάνω μου κρεμιέσαι

02. Φεύγω Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Ορφέας Περίδης | Στίχοι: Ορφέας Περίδης
Ρίχνω στη νύχτα μια σπρωξιά | παίρνει φωτιά και ξημερώνει | στη τελευταία ρουφηξιά | παίρνω όρκο να τελειώσει πια | ό,τι τελειώνει. | Μπαίνω στο τρένο την αυγή | για να με βρει σε άλλο μέρος | η μέρα ετούτη που θα μπει | να με γλιτώσει από κει | που ήμουνα ξένος. | Φεύγω,φεύγω,κάθε μέρα φεύγω | μέτρο-μέτρο, όλο πιο μακριά | φεύγω, φεύγω, τόσα χρόνια φεύγω, | στη καρδιά μου όλο πιο κοντά. | Ρίχνω στα μάτια μου ένα φως | και κάνω ανάκριση μονάχος, | ο χωρισμένος μου εαυτός | είναι που χώρισε τον κόσμο | από λάθος. | Άραγε τι να φταίει τι | που ονειρευόμαστε στον ξύπνιο, | και να ‘ναι η λησμονιά αυτή | που ανοίγει πόρτες το πρωί | στο πρώτο χτύπο.

03. Τρελή κι αδέσποτη Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Νοιώθω ποια είσαι όταν λες το σ' αγαπώ | σαν μια βασίλισσα τσιγγάνα που περνάει | και μπαίνει στις καρδιές σαν να 'τανε μετρό | που φωτισμένο βάζει μπρος και ξεκινάει | Τρελή κι αδέσποτη παρόλη την αγάπη | έτσι σε θέλω κι έτσι είσαι αληθινά | έλα σαν όνειρο στο άδειο μου κρεβάτι | έλα εδώ κάτω στη θλιμμένη μου καρδιά | Κι είσαι εκείνη που αν μαζί της κοιμηθώ | θα 'χω ξεχάσει ποιος να είμαι και πού πάω | κι αν αφορμή 'σαι συ ν' αλλάξω εαυτό | το παρελθόν μου μπρος τα πόδια σου πετάω | Τρελή κι αδέσποτη παρόλη την αγάπη | έτσι σε θέλω κι έτσι είσαι αληθινά | έλα σαν όνειρο στο άδειο μου κρεβάτι | έλα εδώ κάτω στη θλιμμένη μου καρδιά

04. Χαράτσι Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Τάκης Σιμώτας
Όσοι διαβάτες περπατούν | στο σκοτεινό δρομάκι | μοιάζουν με κλέφτες που άνεργους | τους βρήκε το βραδάκι | Έτσι κι εγώ στο σπίτι μου | σαν κλέφτης τριγυρίζω | και τις φωτογραφίες σου | τις βλέπω και δακρύζω | Όλα τ' αλλάζει ο καιρός | όλα θα τα ρημάξει | μα οι κλέφτες που παραφυλάν | του παίρνουνε χαράτσι | Στολίζονται και όμορφοι | βγαίνουνε στα σοκάκια | φύσα αγέρα πάρ' τα | χόρεψ' τα, τα παιδάκια

05. Θάνατο θέλω τραγικό Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Ορφέας Περίδης | Στίχοι: Ορφέας Περίδης
Εκεί που βόλτα θα πηγαίνω στο βουνό | να πέσει μια χελώνα στο κεφάλι μου | που ένας αϊτός από ψηλά θα 'χει αφήσει | που ένας αϊτός από ψηλά θα 'χει αφήσει | Θάνατο θέλω να 'χω τραγικό | καθώς αρμόζει σ' έναν ποιητή μεγάλο | και να με ρίξουν με τα σκουπίδια στη φωτιά | στην υψικάμινο με τα ναρκωτικά | Εκεί με πάθος που θα λέω ένα τραγούδι | να μη μου φτάσει η ανάσα και να σβήσω | σε μια κορώνα που θ' αφήσω στο ρεφρέν | σε μια κορώνα που θ' αφήσω στο ρεφρέν | Θάνατο θέλω να 'χω δοξασμένο | κατά πως πρέπει σε τραγουδιστή μεγάλο | και να καώ, δεν θέλω τάφο και στολίσματα | μες το καμίνι με τα πλαστά χαρτονομίσματα

06. Το όνειρο Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Νίκος Παπάζογλου
Χτες το βράδυ αργά | ήρθες φώλιασες στο μυαλό μου | ήσουνα εκεί δίπλα μου, σ' άγγιζα | χάιδευα τα όμορφα μαλλιά σου | μες στ' όνειρο | Πάει καιρός που έφυγες | ξέρω σου λεν πως σ' έχω ξεχάσει | μα τα σημάδια μέσα μου | ούτε το ότι είσαι μακριά | ούτε ο καιρός θα σβήσει | Δάκρυα στα μάτια μου 'ρχονται | κάθε φορά που βλέπω πίσω | όσο κι αν ψάξω δεν μπορώ να σ' έβρω | μα ξέρω κάπου εκεί μες στο πλήθος | θα κρύβεσαι | Χτες το βράδυ αργά | ξύπνησα τρομαγμένος | έτρεχες λέει καβάλα σ' άλογο | που δεν άφηνε πατημασιές πάνω στο χώμα

07. Το τσιφτετέλι του Διογένη Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Κυπουργός | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Δυόμισι χιλιάδες χρόνια μ' αγαπάς τρελά μου λες | Ωχ αυτές βρε οι τρελές σου οι υπερβολές | Μια στιγμή αν μ' αγαπούσες, μια στιγμίτσα μόνο αν | Στο ριλάξ θα την περνούσα μια ζωή γκαγκάν | Του Διογένη εγγονό με έχεις καταντήσει | Και στα ίσια θα στο πω σ' αρχαίο μέλλον ζούμε κι οι δυό | Για πιθάρι έχω το νου, φανάρι την καρδιά μου | Ψάχνω ακόμα και παντού να σε βρω ψεύτρα εδώ και τωρατζού | Ζώντας στην δικιά σου φρίκη εκατάντησα φρικιό | Την αγάπη χάπι κάνεις να την καταπιώ | Η δικιά μας ιστορία σαν τον αττικό ουρανό | Μα μπουκάρει η αιθάλη και εθελοτυφλώ

08. Φίλε αδελφή ψυχή Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Με κυβερνούν κάτι ξανθιά ανήκες μες στη γειτονιά. | Μπήκες σε βαριούς μπελάδες με κάτι τι πιτσιρικάδες. | Είσαι στο στενό απ΄ ώρα με τη φούστα τη στενή | και του έρωτα σου η φόρα πόρτα ψάχνει για να βγει. | Ήμασταν φίλοι από παλιά | μα τώρα ζεις στην μοναξιά. | Κρύφτηκες στις βλεφαρίδες | και μέσα στις θολές ελπίδες. | Σαν να παίζεις κάποιο ρόλο σε παράξενη σκηνή | μέσα στο δικό σου κόσμο δίπλα στην οικοδομή. | Πάρε απ’ τους άλλους τα φιλιά μα δώσε εμένα τα κλειδιά | δένοντας τα μυστικά σου να αλαφρώσει η καρδιά σου. | Σε πονώ γιατί είμαι μόνος | φίλε αδελφή ψυχή | όσο μόνος είναι ο κόσμος | στη δική του ενοχή.

09. Σάββατο Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Μιχάλης Πασταρδής
Σάββατο μοιάζεις με κερί | σε μακρινό ξωκλήσι | που αργά σημαίνει εσπερινό | σε πορφυρένια δύση | Σάββατο μοιάζεις με φωτιά | σε χρόνια περασμένα | που τραγουδούσαν τα πουλιά | για σένα και για μένα | κι όταν σιμώνει Κυριακή | και ξεψυχάς Σαββάτο | ποτήρι μοιάζεις αδειανό | ποτήρι μ' άσπρο πάτο

10. Μην μ’ αποκαλείς τεμπέλη Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Όλα τά 'χε εξηγημένα | μες στον κήπο ο Θεός | όμως ο Αδάμ κι η Εύα | τό 'δανε και λίγο αλλιώς | Ρίχνει τότε τιμωρία | σ' όλο το προγονικό | να 'χουνε την εργασία | για φαί, και για πιοτό | Είναι κάτι μπλοφαδόροι | που παινεύουν τη δουλειά | μπράβοι και κοντυλοφόροι | καθενού μαχαραγιά | Μη μ' αποκαλείς τεμπέλη | και μού σπας τό ηθικό | η καρδιά λεφτά δε θέλει | για να πει τό σ' αγαπώ | Όταν χάμω την αράζω | και κοιτώ τον ουρανό | όλοι λεν πως τεμπελιάζω | εγώ στη μοίρα τούς μιλώ | Μη φωνάζεις πως χαζεύω | σα μέ βλέπεις να γυρνώ | την αγάπη μου μαζεύω | μες απ' τό σκουπιδαριό

11. Γλυκιά μου Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Νίκος Παπάζογλου
Γλυκιά μου όταν θα με δεις | τα μάτια μου να σκύβω | και μες τα δύο μου χέρια | να παίζω τα κλειδιά, | μη με ρωτάς, παρακαλώ, | τι σκέφτομαι, τι κρύβω | μόνος περνά καθένας μας | τον πόνο στην καρδιά. | Μη μου ζητήσεις να μιλώ | τι αισθάνομαι να λέω | καθώς μέσα θα κλαίω | με δάκρυα σιωπηλά, | τα μάτια μου είμαι σίγουρος | θα δείχνουν τι συμβαίνει | γι' αυτό δε θα στα δείξω | σαν πούμε γεια χαρά.

12. Χτυπάει τηλέφωνο Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Νίκος Παπάζογλου
Χτυπάει τηλέφωνο | δεν είναι για μένα | ούτε κι ετούτη τη φορά | κάθομαι κάτω να συνεφέρω | την ταραγμένη μου καρδιά. | Χτύπησε η πόρτα | λέω αποκλείεται | έχει δικό της κλειδί | κι όμως πετάγομαι, τρέχω ν' ανοίξω | με μια λαχτάρα σαν μικρό παιδί. | Να 'ξερες πόσο τρέμουνε | τα έρμα γόνατά μου | κάθε που ακούω κουδούνισμα | μαχαίρι στην καρδιά μου. | Να 'σαι στο άνοιγμα | τι πράγματα είναι τούτα; | Πού ήσουν; Πες μου κάτι κι εσύ | Δε βγάζεις λέξη | φταίω άραγε για κάτι | και δεν το πήρα είδηση; | Μαλλιά άνω κάτω | τα μάτια σου στο πάτωμα | το βλέμμα σαν θολό νερό | θες ένα τσάι; Τι θες να σου φτιάξω; | Έξω αστράφτει, θα βρέξει θαρρώ. | Εγώ θα πέσω να κοιμηθώ | θα βρέξει όπου να 'ναι | βάλε και πιες, έχει ό,τι θες | ό,τι νομίζεις κάνε.

13. Μετάξι Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Γιώργος Σφυρίδης | Στίχοι: Σίμος Ιωαννίδης
Σου `χω κάνει δώρο αστέρια | με κοιτάνε δυο μαχαίρια | έχω κλάψει καλοκαίρια | δε θ` αγγίξω τέτοια χέρια. | Και δεν ξέρω τι να σβήσω | τι να κλείσω, τι ν` αφήσω | πες μου μόνο πώς ξεχνάνε | πώς τα βράδια δεν πονάνε. | Χέρια ξένα αγαπημένα | σε φωνάζουν πληγωμένα | κάθε δάκρυ στη ζωή μου | κάθε γέλιο εσύ ψυχή μου. | Πώς να πεις ξανά το ψέμα | πώς ν` αλλάξεις ένα βλέμμα | πώς να φύγεις μακριά μου | όταν ζεις στην αγκαλιά μου. | Αν τα μάτια τώρα κλείσω | θέλω μόνο αυτό ν` αφήσω | το φιλί που σου `χω τάξει | το `χω κλείσει σε μετάξι.

14. Καλημέρα Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Τάκης Σιμώτας
Μόλις ξυπνήσω το πρωί | τα βλέπω όλα μαύρα, | θέλω μια κούπα με καφέ | και τέσσερα τσιγάρα | Τι νόημα έχουν όλα αυτά; | Τι τρέχω να προλάβω; | Πέρασε η μισή ζωή | δίχως να καταλάβω. | Τασάκι κι αποτσίγαρα, | φλιτζάνι κατακάθι, | όλα μαζί στον τενεκέ | κι απάνω το καπάκι. | Μα φτάνω στην εξώπορτα, | κοιτάζω τον καθρέφτη | κι αντί να ρίξω μια μπουνιά, | χαμογελώ στον ψεύτη.

15. Σαράντα μίλια ναυτικά Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Αρμπιλιάς | Στίχοι: Μάριος Λεοντίδης
Λοξή πορεία με φανούς | χαράζω στα σκοτάδια | ζυγίζει η σκέψη τους καιρούς | κι η μνήμη τα σημάδια. | Σαράντα μίλια ναυτικά | και πέντε οργιές ακόμα | φιλί θα δώσω στη στεριά | με το πικρό μου στόμα. | Η Ανατολή μου κρύφτηκε | δεν έγειρε η Δύση | και ο Βοριάς αρνήθηκε | το Νότο να μου δείξει. | Παλιά τα εγχειρίδια | στα λάθη βουτηγμένα | κι η λέμβος η σωσίβια | κουπιά έχει σπασμένα.

16. Χτες βράδυ Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Νίκος Παπάζογλου
Θα 'ρθεις μια νύχτα βροχερή | κάποιο Σαββάτο βράδυ | και θα φανείς σαν αστραπή | που σκίζει το σκοτάδι | Θα 'ναι η φωνή σου δροσερή | τα μάτια σου θα λάμπουν | στ' αυτιά μου σαν καμπάνες μακρινές | τα λόγια σου θα φτάνουν | Σ' ένα δωμάτιο γυμνό | θα δώσουμε τα χέρια | και εκατομμύρια φωνές | θα γίνουνε τ'αστέρια | Χτες βράδυ δεν κοιμήθηκα | κι έκατσα να σου γράψω. | και μολυβιά δεν τράβηξα | δίχως ν' αναστενάξω

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης