Τετάρτη, 16 Ιανουαρίου 2013

Η τρίπλα




















Η Χάρις Αλεξίου σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Στιγμές Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Yehuda Poliker | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Έρχονται κάτι στιγμές | Που θαρρώ πως τα `χω δει όλα | Μα έρχεται πάλι μια στιγμή που λες | Χάλασε του μυαλού μου η κονσόλα | Και στο όνομα ετούτων των στιγμών | Show must go on | Και ίσως κάποτε τελειώσει | Όταν κι ο πάγος στην Ανταρκτική θα έχει λιώσει | Έρχονται κάτι στιγμές που λες | Το δυο χιλιάδες δώδεκα νομίζω | Που θα σε κάνουν να παραδεχτείς σαν κλαις | Τον φαύλο κύκλο μου ποτίζω | Έρχονται κάτι στιγμές | Κι ότι έχτιζα αιώνες τώρα το γκρεμίζω | Και στ’ όνομα ετούτων των στιγμών | Show must go on

02. Η πρώτη αγάπη Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Η πρώτη αγάπη δεν ξεχνιέται | μέσα στο χρόνο αυτή αντέχει. | Η πρώτη αγάπη δε νικιέται | όλη τη μουσική περιέχει. | Η πρώτη αγάπη σε ορίζει | κι ας μη το ξέρεις σε καθορίζει. | Κάθε μικρή στιγμή το νιώθω | στις σκέψεις, στη ψυχή, στον πόθο. | Η πρώτη αγάπη μου είσαι εσύ, | εσύ κι η τελευταία. | Η πρώτη, η μοναδική, | μοιραία κι αναγκαία. | Η πρώτη αγάπη σημαδεύει | όπως σημάδεψε κι εμένα. | Μ’ ακολουθεί, με συμβουλεύει, | με προστατεύει απ’ τα χαμένα.

03. Εν τούτοις Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Βάσω Αλαγιάννη | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Το κρεβατάκι σου ζυγώνω | εσύ κοιμάσαι κι εγώ λιώνω. | Το σεντονάκι σου τραβάω | σκύβω και σε φιλάω. | Τα ρουχαλάκια μας τριγύρω | και η χαρά μας κάνει τζίρο, | μες στον καθρέφτη μας κοιτάει | και μας χαμογελάει. | Ξύπνα μου μωρό μου, | ξύπνα μου στον ύπνο τζάμπα μ’ αγκαλιάζεις | όνειρο δεν είναι | όνειρο κοντά σου είμαι μη διστάζεις. | Να μη σε νοιάζει αν θ’ ακούνε | οι διπλανοί και πειραχτούνε, | πάντα αυτιά θα `χει στους τοίχους | και στο τραγούδι στίχους. | Πες μου το εν τούτοις πες μου το | είμαι Θωμάς και δεν πιστεύω, | πες μου το πώς γίνεται να ζω | μαζί σου μόνο σαν πεθαίνω. | Ωχ αμάν μωρό μου, ωχ αμάν | η αγάπη μοιάζει λάδι ξύδι. | Χάνομαι γλυκό μου, χάνομαι αγάπη | σπίρτο και τοξίνη.

04. Το δεδομένο Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Yehuda Poliker | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Το είχες δεδομένο, | συμβολαιογραφημένο | στον κόμπο σου δεμένο | στον στάβλο σου κλεισμένο. | Πως θα `μαι πάντα ταίρι σου, | φεγγάρι και αστέρι σου, | ο ίσκιος σου και ο κάβος σου, | υπήκοος και σκλάβος σου. | Ποιος το `πε και το πίστεψες | και την αλήθεια λήστεψες. | Είχες πάντα ένα ελάττωμα | πόρτες άνοιγες στο πάτωμα. | Βρες την εξώπορτα και φύγε | σκυφτέ, ανάξιε και λίγε. | Το είχες καρφωμένο, | καλοσυγυρισμένο, | στην τράπεζα δοσμένο | και εξαργυρωμένο. | Πως θα `μαι πάντα πλάι σου | να κάνω το κολάι σου, | ένας αιώνιος φίλος σου, | ο batler και ο σκύλος σου. | Ποιος το `πε και το πίστεψες | και την αλήθεια λήστεψες | Είχες πάντα ένα ελάττωμα | πόρτες άνοιγες στο πάτωμα.. | Βρες την εξώπορτα και φύγε | σκυφτέ, ανάξιε και λίγε.

05. Του έρωτα και του θανάτου Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Έρωτα μέγα εραστή | και μόνε ριζοσπάστη, | χτύπα ξανά την πόρτα μου | κι αν είν’ κλειστή, έλα σπάστη. | Έρωτα αλαφροΐσκιωτε | ενός μωρού το χνούδι, | σαν τον τυφώνα έλα μου | ή σαν γλυκό τραγούδι. | Έρωτα ονειρόκαμπε | των πόθων μου αλώνι, | ψωμί γλυκό, ψωμί πικρό, | χώμα μου, ρίζα, κλώνοι. | Ο έρωτας κι ο θάνατος είναι το ίδιο πράγμα, | και μόνος και αθάνατος είναι το τέλειο θαύμα. | Θάνατε αν με λυπηθείς, | θάνατος δεν λογιέσαι. | Δε θέλω ξεμωράματα, | ούτε ν’ απολογιέσαι. | Θάνατε άμα σ’ έπεμψε | ο Θεός για την ψυχή μου | είν’ ιερή η ώρα αυτή, | μόν’ έχε την ευχή μου. | Ο έρωτας κι ο θάνατος είναι το ίδιο πράγμα, | και μόνος και αθάνατος είναι το τέλειο θαύμα.

06. Ένεκα βύθισης του πλοίου Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Ορφέας Περίδης | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Ένεκα βύθισης του πλοίου | με βάρκα θα σαλπάρουμε | βάλε ένα “Γεροβασιλείου” | μπας και στανιάρουμε. | Την καινούρια Οδύσσεια μας ας γλεντήσουμε | έστω κι αν στο σκοτεινό βυθό χτυπήσουμε. | Πέντε Έλληνες στο Άδη θα μας περιμένουνε | να τον κάνουνε ρημάδι κι ας τ’ απαγορεύουνε. | Ένεκα βύθισης του πλοίου | εμείς δε ναυαγήσαμε | και πάνω στο νερό σου λέω | πως περπατήσαμε. | Την καινούρια Οδύσσεια μας ας γλεντήσουμε | έστω κι αν στο σκοτεινό βυθό χτυπήσουμε. | Πέντε Έλληνες στο Άδη θα μας περιμένουνε | να τον κάνουνε ρημάδι κι ας τ’ απαγορεύουνε. | Ένεκα βύθισης του πλοίου…

07. Τουμπεκιστάν Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Πέτρος Βαγιόπουλος | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Όταν οι κινέζοι πουν το ρο | τότε κι εγώ να σας το πω μπορώ, | το τι συμβαίνει, το τι σημαίνει | να ζεις σε τέτοια εποχή μπλεγμένη. | Το τι σημαίνει εποχή μπλεγμένη | κι από μυστήριο τυλιγμένη. | Η Κίνα στο σοφό Κομφούκιο | κι εγώ σ ένα τρελό κομφούζιο. | Κάνω λογαριασμούς δεν βρίσκω άκρη | μετά το ρίχνω στους λυγμούς δεν βγάζω δάκρυ. | Μα δεν το κάνω τουμπεκί | όπως το κάνουνε μερικοί. | Κι απ’ το πολύ το τουμπεκί, αμάν | γίναμε πια Τουμπεκιστάν. | Όταν οι Κινέζοι πουν το ρο | τότε κι εγώ θα βρω κανα ευρώ, | την νύφη να πληρώσω | μπας και γλιτώσω. | Γιατί είμαι αθώος και οι αθώοι είναι διαταγή, | να αιμοδοτούν είναι διαταγή, | αυτούς που ζουν στην ενοχή.

08. Κι εγώ έχω κάνει λάθη Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Βάσω Αλαγιάννη | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Σταθείτε πια και να μην απορείτε | κι εγώ έχω κάνει λάθη. | Μπορείτε εύκολα να πείτε | κάνει λάθη όποιος έχει πάθη. | Μα αν είναι μέγα λάθος | αυτό το μέγα πάθος, | αχ που με καίει μια ζωή. | Κι αν είναι μια φωτιά η ψυχή | στάχτη ας γίνω κι άθλος | στης υποψίας σας το πάθος. | Και να ‘μαι που απολογούμαι | μπροστά στο σιωπηλό το πλήθος. | Ξηγούμαι για να μην παραξηγούμαι | τη τρίπλα διαρκώς τη λέω ήθος. | Απ’ έξω από την πεπατημένη | η μοναξιά το δρόμο σμίγει. | Μα είναι η αμαρτία ευλογημένη | δεν ξέρουν οι πολλοί, μα μοναχά οι λίγοι.

09. Τώρα τι κάνω Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Χάρις Αλεξίου | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Ναι τον μεθύσαμε το ήλιο Μάνο, | τώρα τι γίνεται. | Τώρα τι γίνεται, τι λες, τι κάνω, | δώσε μια απάντηση. | Δώσε μια απάντηση φίλε αν μπορείς | μια καλημέρα. | Εσύ τουλάχιστον έφυγες νωρίς | από εδώ πέρα. | Ναι τον μεθύσαμε το ήλιο Μάνο, | τώρα τι γίνεται. | Τώρα ξεμέθυσε ο ήλιος Μάνο, | φόβος επέστρεψε. | Φόβος επέστρεψε και συ εκεί πάνω | σ’ ένα παράδεισο. | Σ’ ένα παράδεισο μ’ άγιο κρασί | για καλημέρα | κι εμείς στην άβυσσο και στη κόλαση | όλοι εδώ πέρα. | Ναι τον μεθύσαμε το ήλιο Μάνο, | τώρα τι γίνεται.

10. Αγάπη σημαίνει Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Βάσω Αλαγιάννη | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Αγάπη σημαίνει να ‘χεις θάρρος να φύγεις | αν δεις πως το νόημα τελειώνει. | Κι ας πιεις του κόσμου τον καημό | γλυκύτερος κι απ’ το συμβιβασμό. | Αυτό το μαύρο το αφιόνι | που τη ζωή σου θα τη λιώνει. | Για μια στιγμή αληθινή | μπορεί μια αγάπη να σωθεί | κι αυτή η μονάκριβη στιγμή | για μια ζωή σ’ ακολουθεί. | Οι δυο κουρασμένοι απ’ της ζωής μας τον τρόπο | καυγάδες, ζήλια, αδιαφορία. | Δεσμός δοσμένος στη φθορά | καμιά αρχή για δεύτερη φορά. | Η κάθε νέα ευκαιρία | κρύβει βαθιά την προδοσία. | Για μια στιγμή αληθινή | μπορεί μια αγάπη να σωθεί | κι αυτή η μονάκριβη στιγμή | για μια ζωή σ’ ακολουθεί.

11. Ο Λεωνίδας Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Yehuda Poliker | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Γιος του χαμού και την ελπίδας | λιακό παιδί ο Λεωνίδας. | Με όλα τα φώτα ανοιχτά | και το μυαλό και την καρδιά, | στη μακρινή πατρίδα φτάνω, | το όνειρο αλήθεια κάνω. | Θα ‘ρθω να θυμηθώ και να ξεχάσω | κι όμως Θεσσαλονίκη μου δε θα σε ξαναχάσω. | Όποιος θα δει την παιδική ψυχή μου | θα αναγνωρίσει αμέσως την πληγή μου. | Μα η αγάπη αγρυπνά | τη νιώθω πια πολύ κοντά, | τον εφιάλτη μου απομακρύνω, | τον πόνο και τις στάχτες πίσω αφήνω. | Θα ‘ρθω να θυμηθώ και να ξεχάσω | όμως Θεσσαλονίκη μου δε θα σε ξαναχάσω.

12. Μαντινάδα Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Πέτρος Βαγιόπουλος | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Πήγαινε με μια βαρκάδα | να σου πω μια μαντινάδα | κι αν δεν βουρκώσει σου η ματιά | χάσου στα σκοτεινά νερά. | Εκεί που πάει το λευκό | όταν το χιόνι λιώσει | θα πάει και η αγάπη μας | όταν κι αυτή τελειώσει. | Κι ας λες πως ζει αιώνια | αυτός που `χει αγαπήσει | κι ο Δίας πα’ στον Όλυμπο | έτσι είχαμε νομίσει. | Εκεί που πάει το λευκό | όταν το χιόνι λιώσει | θα πάει και η αγάπη μας | όταν κι αυτή τελειώσει. | Μα είναι νόμος δυνατός | μέσα στο κόσμο ετούτο | η σχέση να είναι θνητή | σαν τρίλια από λαούτο.

13. Για αυτό σ΄ αγαπώ Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου & Ναταλία Ρασούλη
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Βάζω τριαντάφυλλο στο βάζο | τις σκέψεις μου στοιβάζω | και σε αναπολώ. | Φεύγεις, φεύγεις, ξανάρχεσαι και φεύγεις | το όνειρο διαλέγεις | γι αυτό και σε ποθώ. | Είσαι μια οπτασία, είσαι μια ουτοπία | που όλα τα διαπερνάς, | πλήρης ελευθερία | που όλο με προσπερνάς. | Χίμαιρα γλυκιά, είσαι η ψυχή μου | και πληγή βαθιά, αχ συνείδηση μου, | μέχρι που να ζω θέλω να σε ζήσω | όσο και αν πονώ | γιατί σ’ αγαπώ ζωή. | Κύκλο, βαθιά στο φαύλο κύκλο | θυμίζω μαύρο κύκνο | που εδώ ψυχορραγεί. | Έλα, έλα ξανά ιερή μου τρέλα | του ίλιγγου προπέλα | και άγια προσμονή.

14. Θα ξανάρθω Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου & Ορφέας Περίδης
Μουσική: Ορφέας Περίδης | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Μεγάλος που είναι ο κόσμος. | Τρομάζω, μ’ αρέσει | φωνάζω μια θέση. | Αμέτρητα πλήθη. | απίστευτα έθνη και χάος. | Τρομάζω, μ’ αρέσει | φωνάζω μια θέση. | Σιωπηλή και ξυπόλητη | στην απόλυτη μουσική σου, | χρυσή καμπάνα η γη σου. | Θα ξανάρθω, | στ’ ορκίζομαι θα ξανάρθω. | Χρυσή καμπάνα. | Θα ξανάρθω, | στ’ ορκίζομαι θα ξανάρθω.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης