Κυριακή, 6 Ιανουαρίου 2013

Ο Μπάμπης Τσέρτος τραγουδά Μιχάλη Σουγιούλ





















Ο Μπάμπης Τσέρτος σε τραγούδια του Μιχάλη Σουγιούλ

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

Ο πρώτος δίσκος

01. Ποια να 'σαι εσύ Τραγούδι: Μπάμπης Τσέρτος
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος
Πάντα θλιμμένη, πάντοτε μόνη | περνάς σαν σουρουπώνει | και είσαι πάντα βιαστική | μικρούλα μου περαστική. | Ποια να` σαι συ, ποια να` σαι συ | που` χεις δυο ματάκια που κλαίνε | πώς να σε λένε, πώς. | Ποια να` σαι συ, ποια να` σαι συ. | Ποιος ξέρει τι, ποιος ξέρει τι | τα πικρά σου νιάτα μαραίνει | τι σε πικραίνει , τι | ποιος ξέρει τι, ποιος ξέρει τι. | Όπως περνάς λυπημένη | καταλαβαίνει κανείς | πως μια αγάπη χαμένη | με δίχως δάκρυα θρηνείς. | Ποια να` σαι συ, ποια να` σαι συ | που` χεις δυο ματάκια που κλαίνε | πώς να σε λένε, πώς. | Ποια να` σαι συ, ποια να` σαι συ.

02. Αθήνα και πάλι Αθήνα Τραγούδι: Μπάμπης Τσέρτος & Θάνος Πολύδωρας
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Μίμης Τραϊφόρος
Αθήνα μου πως να στο πω | σαν μάνα μου σε αγαπώ | και πιο πολύ ακόμα | Κι απ' τη ζωή σαν κουραστώ | θα 'θελ' Αθήνα να θαφτώ | μες στο δικό σου χώμα | Τα βράδια σου τα τρυφερά | όταν τα δίχτυα τ' αργυρά | του φεγγαριού με πιάνουν | και τα μαβιά τα δειλινά | π' αλλού δεν τα 'δα πουθενά | ποτέ να μην πεθάνουν | Αθήνα και πάλι Αθήνα | κι απόψε τα χείλη μου ας πουν | Αθήνα και πάλι Αθήνα | και γέροι και νιοι | και παιδιά σ' αγαπούν | Με ήλιο η και με μπόρα | μ' αρέσεις Αθήνα γιατί | όλη η γαλάζια μας χώρα | στα χέρια σου Αθήνα μου | έχει χτιστεί

03. Το τραμ το τελευταίο Τραγούδι: Σ. Φασουλής & Ν. Καραγιάννη & Μ. Τσέρτος
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος
Εσούρωσα κι αργήσαμε, μα όσο και να φταίω | περπάτα να προλάβουμε το τραμ το τελευταίο | Ντράγκα, ντρουγκ το καμπανάκι | Ντράγκα, ντρουγκ μες στο βραδάκι | Ντράγκα, ντρουγκ το καμπανάκι | να μάς πάει κούτσα, κούτσα στο παλιό μας το τσαρδάκι | Περνούν πολύ μιζέρικα τα νιάτα μας τα έρμα | αλλ' άνοιξε το βήμα σου, να φτάσουμε στο τέρμα | Ντράγκα, ντρουγκ κι αν βρούμε θέση | θα στρωθείς και θα σ' αρέσει | Ντράγκα, ντρουγκ κι αν βρούμε θέση | λίγο απάνω σου να γείρω, γιατί έχω γίνει φέσι | Εμείς με τραμ πηγαίνουμε και άλλοι με ταξάρες | Για μας τα ντόρτια κι οι διπλές και γι άλλους οι εξάρες | Ντράγκα, ντρουγκ το καμπανάκι | Ντράγκα, ντρουγκ μες στο βραδάκι | Ντράγκα, ντρουγκ το καμπανάκι | Ντράγκα, ντρουγκ τι κρίμα που 'ναι να 'σαι τόσο φτωχαδάκι

04. Το πρώτο φιλί Τραγούδι: Μπάμπης Τσέρτος & Χρυσούλα Στεφανάκη
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Θόδωρος Ποζίρης
Μπορεί μιαν άλλη να γνωρίσω | κι εσένα να σε λησμονήσω | την αγκαλιά σου να ξεχάσω | όταν εκείνη αγκαλιάσω | Όμως στ' ορκίζομαι στο φως μου | κι αν βρω όλες τις χαρές του κόσμου | ένα μονάχα θα θυμάμαι | όπου κι αν θά 'μια | Το πρώτο φιλί το δειλό το μαγεμένο | ακόμα μιλεί στην καρδούλα μου κρυμμένο | Το λάγνο φιλί που δικό σου μ' έχει κάνει | το πρώτο φιλί καμιά γλύκα δεν το φτάνει

05. Μπέμπα Τραγούδι: Θάνος Πολύδωρας & Χρυσούλα Στεφανάκη
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Γιώργος Τζαβέλλας
Πριν πατήσει τα δεκάξι | Ήταν όλα της εντάξει | Οι καμπύλες και τα φρούτα της τα γνώριμα | μέσα σ' ένα δύο μήνες γίναν ώριμα | Θαύμαζαν γνωστοί και φίλοι | κάθε νέα της καμπύλη | Τα παιδιά της γειτονιάς της την πειράζανε | κι όταν έβγαινε στους δρόμους της φωνάζανε | Μπέμπα | Πόσο έχεις μεγαλώσει, μπέμπα, μπέμπα | Κι έχεις γίνει άλλη τόση | και κάνεις πια και μιζ αν πλι | Βρε, τι μπόι έχεις ρίξει, μπέμπα, μπέμπα | Λες και σ' έχουνε τραβήξει | σε μέρες έγινες διπλή | Μπέμπα, μπέμπα | Πώς το λένε, σ' αγαπώ | Μπέμπα, μπέμπα | Στο στενάκι εδώ που 'χω δυο λόγια να σου πω | Βρε, πώς έχεις στρογγυλέψει, μπέμπα, μπέμπα | Την καρδιά μου έχεις κλέψει | στο λέω δίχως να ντραπώ | Πόσο έχεις μεγαλώσει, μπέμπα, μπέμπα | Κι έχεις γίνει άλλη τόση | και κάνεις πια και μιζ αν πλι | Βρε, τι μπόι έχεις ρίξει, μπέμπα, μπέμπα | Λες και σ' έχουνε τραβήξει | σε μέρες έγινες διπλή | Μπέμπα, μπέμπα | Πώς το λένε, σ' αγαπώ | Μπέμπα, μπέμπα | Στο στενάκι εδώ που 'χω δυο λόγια να σου πω | Βρε, πώς έχεις στρογγυλέψει, μπέμπα, μπέμπα | Την καρδιά μου έχεις κλέψει | στο λέω δίχως να ντραπώ

06. Εσύ κοιμάσαι Τραγούδι: Μπάμπης Τσέρτος & Θάνος Πολύδωρας
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Χρήστος Γιαννακόπουλος
Το λαστιχένιο σου κορμί | είν' όλο νιάτα και ορμή | λες και δεν έχει κόκκαλα | που τρεις ανάθεμά το | Κι αυτό το μάλλινο ζιλέ | θα στο ξεσκίσουνε καλέ | τα δυο γλυκοπορτόκαλα | που κρύβονται από κάτω | Εσύ κοιμάσαι πανάθεμά σε | από τις δέκα ως τις οχτώ | κι εγώ γυρίζω σε νανουρίζω | και στο στενό σου ξενυχτώ | Μην είσαι τόσο ψηλομύτισα | γιατί είμαι επίμονο αγόρι | και το φιλάκι που σου ζήτησα | θα σου το πάρω με το ζόρι

07. Ένας κορίτσαρος Τραγούδι: Μπάμπης Τσέρτος & Θάνος Πολύδωρας
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Χ. Γιαννακόπουλος & Α. Σακελλάριος
Ήρθα ξανά στα σκοτεινά | ν’ ακομπανιάρω γλυκά τ’ όνειρό σου | μα αχ δε βαστώ, πάλι κλειστό | βρήκα κι απόψε το παράθυρό σου | Πες με κουτό, μα σε ρωτώ | τάχα γιατί να το είχες κλεισμένο | ή που μπορείς να είσαι σκληρή | ή πια που θα ‘τανε συσκοτισμένο | Ένας κορίτσαρος, σωστός γενίτσαρος | Πω, πω, πω, πω, πω, πω θα με τρελάνει | Ένας κορίτσαρος, σωστός γενίτσαρος | Πω, πω, πω, πω, πω, πω θα με τρελάνει  | Το χθεσινό το δειλινό | στο ραντεβού μας δεν ήρθες, μικρό μου | κι ώρες εγώ, τ’ ομολογώ | έκανα βόλτες στη μέση του δρόμου | Μετά απ’ αυτό τι να σκεφτώ | πες μου κι εσύ και με πνίγει η αγωνία | ή που μπορεί να ‘σαι σκληρή | ή πια θα ‘φταιγε η συγκοινωνία

08. Για σένα Τραγούδι: Μπάμπης Τσέρτος & Θάνος Πολύδωρας
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Χρήστος Γιαννακόπουλος
Τα δεκαπέντε δεν πάτησες | κι όμως εμένα ζεμάτισες | και μ' έμπλεξες βρε ανήλικο | βρωμοθήλυκο, βρωμοθήλυκο | Μέσα σε μήνες ξεπέταξες | κάλτσες φοράς ολομέταξες | και είσαι θαύμα και όνειρο | ρε παμπόνηρο, ρε παμπόνηρο | Για σένα θα πω το τραγούδι μου | τρυφερούδι μου, τρυφερούδι μου | στην άκρη του δρόμου του έρημου | περιστέρι μου, περιστέρι μου | Για σένα ξεσπάνε οι θρήνοι μου | βρε λυθρίνι μου, βρε λυθρίνι μου | και πάνε χαμένα τα νιάτα μου | σοκολάτα μου, σοκολάτα μου

09. Μ' έκαψες, μ' έκαψες Τραγούδι: Μπάμπης Τσέρτος & Θάνος Πολύδωρας
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Κώστας Κοφινιώτης
Όπου σε πιάσει κανείς θα καεί | φλόγες πετούν οι ματιές σου | μου 'χεις ανάψει φωτιά στη ζωή | με τις τρελές τις ψευτιές σου | Και με τα χείλη σου τα φλογερά | καίει το γλυκό σου το στόμα | κι’ όποιος σε δει στη ζωή μια φορά | στάχτη τον κάνεις και πτώμα | Μ’ έκαψες, μ’ έκαψες, μ’ έκαψες | μόνο με μια σου ματιά | μ’ άναψες, μ’ άναψες, μ’ άναψες | μέσ’ τη καρδιά μου φωτιά | Μ’ έκαψες, μ’ έκαψες, μ’ έκαψες | μ’ άναψες φλόγα τρελή | φίλα με, φίλα με, φίλα με | όσο μπορείς πιο πολύ | για να μου σβήσεις τη φλόγα μου | μ’ ένα γλυκό σου φιλί

10. Απονιά θα πει γυναίκα Τραγούδι: Μπάμπης Τσέρτος & Θάνος Πολύδωρας
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Γιώργος Ασημακόπουλος
Για τη γυναίκα φιλοσοφήσανε | όλου του κόσμου οι σοφοί | την επαινέψανε, την εχτυπήσανε | μα δεν της καίγεται καρφί. | Για τη γυναίκα πόσοι δεν κλάψανε | πόσοι δεν μείνανε ταπί | την αρνηθήκανε, μαύρα τα βάψανε | γιατί δεν ξέρανε γυναίκα τι θα πει. | Απονιά θα πει γυναίκα | και γυναίκα απονιά | στην αγάπη από μπεμπέκα | παίζει τη διπλοπενιά. | Ο ένας φεύγει, ο άλλος ψήνεται | και τρίτος μπαίνει σε μπελά | το νταραβέρι της πάντα να γίνεται | και τα κορόιδα νάν’ καλά. | Νύχτα και μέρα ψάχνει για θύματα | με τα ματάκια τα γλυκά | και μόλις φτάσουνε τα μπατιρήματα | χωρίς καρδιά τους χαιρετάει κανονικά.

11. Απόψε θέλω έρωτα Τραγούδι: Νάντια Καραγιάννη & Μπάμπης Τσέρτος
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος
Απόψε θέλω έρωτα | τραγούδι και ποτήρι | και την ορχήστρα πλάι μου | να γίνει πανηγύρι | Θα πιω πολύ να ζαλιστώ | κι όταν μπουχτίσω το πιοτό | θ' αφήσω το κεφάλι μου | σε μια αγκαλιά να γείρει | Απόψε θέλω έρωτα | τραγούδι και ποτήρι | Απόψε θέλω έρωτα | σορόπι και μεθύσι | και της καρδιάς μου την πληγή | το κέφι να την κλείσει | Θα σπάσω μια θα σπάσω δυο | κι όταν τα κάνω ρημαδιό | τα χείλη μου στο πρόσωπο | θα δώσω να φιλήσει | Απόψε θέλω έρωτα | σορόπι και μεθύσι | Θα πιω πολύ να ζαλιστώ | κι όταν μπουχτίσω το πιοτό | θ' αφήσω το κεφάλι μου | σε μια αγκαλιά να γείρει | Απόψε θέλω έρωτα | τραγούδι και ποτήρι

12. Ο κόσμος έγινε για μας Τραγούδι: Μ. Τσέρτος & Ν. Καραγιάννη
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Τάκης Μωράκης
Ταξί, ταξί, ταξί, ταξί | μπες με το πόδι το δεξί | και σαν πασάς ξαπλώσου | Και μια και ανυπομονώ | για το φιλί σου το μονό | και να και το διπλό σου | Απόψε μη βαρυγκωμάς | ο κόσμος έγινε για μας | Ο κόσμος έγινε για μας | απόψε μη βαρυγκωμάς | Γκαρσόν, γκαρσόν, γκαρσόν, γκαρσόν | πάρε πενήντα τιρμπουσόν | και άνοιγε μπουκάλια | Και κάτσε πλάι μου εσύ | να πιούμε αγάπη και κρασί | και γινούμε χάλια | Μην είσαι άπιστος Θωμάς | ο κόσμος έγινε για μας | Ο κόσμος έγινε για μας | μην είσαι άπιστος Θωμάς | Αμάν, αμάν, αμάν, αμάν | είμαι γκιουζέλι με σαρμάν | κι ο κόσμος μου γελάει | Τρελές κομψές πριγκηπικές | πιοτά μεζέδες μουσικές | κι ο άνθρωπός μου πλάι | Για μας στενάζει ο μπαγλαμάς | ο κόσμος έγινε για μας | Ο κόσμος έγινε για μας | για μας στενάζει ο μπαγλαμάς

13. Ξενομανία Τραγούδι: Λουκιανός Κηλαηδόνης & Μπάμπης Τσέρτος
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Κώστας Κοφινιώτης
Όλες κι όλοι τώρα | έχουν πάρει φόρα | η ξενομανία τους τραβά | Τρέλα που τους δέρνει | συζητούν σαν ξένοι | αγγλικά κουτσά τραβά | Προφορά αλλάζουν | τι κι αν δε σκαμπάζουν | ούτ' ελληνικά καλά, καλά | Κι όποιον συναντήσεις | είναι ν' απορήσεις | τέτοια λόγια σου μιλούν | Oh mile pardon, πώς είστε, καλά | Oh how do you do my dear | Κάθ' ένας τώρα έτσι μιλά | Oh how do you do my dear | Κι ακούς στο δρόμο όλα τα θηλυκά | να συζητούνε ελληνοαγγλικά | Oh mile pardon, πώς είστε, καλά | Oh how do you do my dear | Κάνουν τις καμπόσες | λεν πως ξέρουν γλώσσες | με δυο λέξεις ξένες που μιλούν | Λεν πως έχουν ζήσει | χρόνια στο Παρίσι | κι όλο γαλλικά πουλούν | Άλλαξαν κι οι τρόποι | γίναμε Ευρώπη | ξένοι όλοι να φαίνονται ζητούν | Και τους Μενιδιάτες | σαν αριστοκράτες | τους ακούς να χαιρετούν | Oh mile pardon, πώς είστε, καλά | Oh how do you do my dear | Κάθ' ένας τώρα έτσι μιλά | Oh how do you do my dear | Κι ακούς στο δρόμο όλα τα θηλυκά | να συζητούνε ελληνοαγγλικά | Oh mile pardon, πώς είστε, καλά | Oh how do you do my dear

14. Ο μήνας έχει εννιά Τραγούδι: Μπάμπης Τσέρτος & Θάνος Πολύδωρας
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Γιώργος Τζαβέλλας
Μια ζωή την έχουμε, κι αν δε την γλεντήσουμε | τι θα καταλάβουμε, τι θα καζαντίσουμε | τι θα καταλάβουμε, τι θα καζαντίσουμε | Μες στον ψεύτικο ντουνιά | παίξτε μου διπλοπενιά | παίξτε μου διπλοπενιά | και ο μήνας έχει εννιά | και ο μήνας έχει εννιά | Όσο ζει ο άνθρωπος, κοίτα, παρατήρησε | μέχρι τα σαράντα του, κι ύστερα μπατίρισε | μέχρι τα σαράντα του, κι ύστερα μπατίρισε | Μες στον ψεύτικο ντουνιά | παίξτε μου διπλοπενιά | παίξτε μου διπλοπενιά | και ο μήνας έχει εννιά | και ο μήνας έχει εννιά | Στου διαβόλου τα 'γραψα όλα το κατάστιχο | και γλεντώ τα νιάτα μου, πριν με πιάσει λάστιχο | και γλεντώ τα νιάτα μου, πριν με πιάσει λάστιχο | Μες στον ψεύτικο ντουνιά | παίξτε μου διπλοπενιά | παίξτε μου διπλοπενιά | και ο μήνας έχει εννιά | και ο μήνας έχει εννιά | Τη ζωή σου γλέντησε, πριν να ρθούν γεράματα | και σου λένε άδικα, μάθε γέρο γράμματα | και σου λένε άδικα, μάθε γέρο γράμματα | Μες στον ψεύτικο ντουνιά | παίξτε μου διπλοπενιά | παίξτε μου διπλοπενιά | και ο μήνας έχει εννιά | και ο μήνας έχει εννιά

15. Ο παντρεμενάκιας Τραγούδι: Σπύρος Παπαδόπουλος & Μπάμπης Τσέρτος
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Γιώργος Γιαννακόπουλος
Για κοίτα πώς μπερδεύτηκα και πήγα και παντρεύτηκα | δε μ' άρεσε που ήμουν ελεύθερο πουλάκι | χωρίς να 'χω κανένανε νταβά στο κεφαλάκι | Και το 'κανα το σφάλμα χωρίς ποτέ να ξέρω | πως βάζω στη ζωή μου για πάντα συνεταίρο | και τώρα μουρμουράω και βράδυ και πρωί | καλύτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή | Για κοίτα πώς μπερδεύτηκα και πήγα και παντρεύτηκα | ενώ με συμβουλέψαν πολλά παιδιά τζιμάνια | ελύσσαξα ο άμυαλος για βέρες και στεφάνια | Και κάνω κι άλλο σφάλμα ξηγιέμαι ντιπ μελάτα | κι απ' την αρχή βρε βλάκα δεν έσκιζες τη γάτα | κουλούρα όποιος βάζει σκληρά μετανοεί | καλύτερα μιάς ώρας ελεύθερη ζωή | Για κοίτα πώς μπερδεύτηκα και πήγα και παντρεύτηκα | την πέρναγα κοτσάνι αγάπη και κραιπάλη | στη μια αγκαλιά κοιμόμουνα και ξύπναγα στην άλλη | Μα να που 'χω ξεχάσει της λευτεριάς τη θέα | και μπρος μου τύφλα νά 'χεις δεσμώτη Προμηθέα | βαρέθηκα να τρώω το ίδιο το φαΐ | καλύτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή

16. Βρε πώς μπατιρίσαμε Τραγούδι: Γρηγόρης Ψαριανός & Σπύρος Παπαδόπουλος
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος
Βρε πως μπατιρίσαμε | που σαρανταρίσαμε | Τι γοργά περνούν τα χρόνια | μήτε που καλά το ξέρεις | πάει έσπασε ο Γρηγόρης | να που σπάει κι ο Λευτέρης | κι ο Βασίλης ρε μαράζι | τήνε βγάζει δεν τη βγάζει | Βρε πως μπατιρίσαμε | που σαρανταρίσαμε | Στο νεφρό του ο Νικολάκης | οικονόμησε μια πέτρα | ο Ηλίας έχει στρώσει | μια φαλάκρα δύο μέτρα | κι ο αφράτος ο Σωτήρης | έχει φέξει σαν φακίρης | Βρε πως μπατιρίσαμε | που σαρανταρίσαμε | Ο Κωστάκης πήρε σπίτι | Γερμανίδα νοσοκόμα | ο Γιωργάκης ο τσαχπίνης | κλείστηκε στη γεροκόμα | κι ο σπαθάτος ο Αντρέας | έγινε ένα μάτσο κρέας | Βρε πως μπατιρίσαμε | που σαρανταρίσαμε | Του Γιαννάκη τα δυο μάτια | εκρεμάσανε σακούλες | ο Μιχάλης είναι τίγκα | με κοιλιές και με προγούλες | κι έτσι στο παλιό μας στέκι | μόνο ο Χρήστος καλοστέκει

17. Τ' αλητάκια Τραγούδι: Μπάμπης Τσέρτος & Νίκος Οικονόμου
Μουσική: Μ. Σουγιούλ | Στίχοι: Γ. Κυπαρίσσης & Χ. Γιαννακόπουλος 
Τα βραδάκια εδώ το φεγγάρι σαν δω τις χαρές της ζωής τραγουδώ | βλέπω πάντα ψηλά και σ' αυτόν που γελά όλα πάνε συνήθως καλά | Βρε ντουνιά να 'χα μια μπουνιά που να κάνει για χίλιους εννιά | Βρε ντουνιά να σου δώσω μια να σου κάνω μεγάλη ζημιά | Είν' ο κόσμος ρηχός, να γελάς συνεχώς, μη σε νοιάζει κι αν είναι φτωχός | η ζωή που κυλά έχει πίκρες αλλά μ' ένα γέλιο κερδίζεις πολλά | Βρε ντουνιά να 'χα μια μπουνιά που να κάνει για χίλιους εννιά | Βρε ντουνιά να σου δώσω μια να σου κάνω μεγάλη ζημιά | Η ζωή μια φορά θέλει κέφι χαρά, μη την παίρνεις ποτέ σοβαρά | μη σε πιάνουν θυμοί, μη συγχύζεσαι μη, δεν αξίζει ο κόσμος δραχμή

18. Βρέχει, βρέχει Τραγούδι: Μπάμπης Τσέρτος
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος
Έξω απ' το παράθυρό μου | βρέχει, βρέχει, βρέχει, βρέχει | κι όλο απ' τη γωνιά του δρόμου | περιμένω να φανείς | Έξω τρέχουν πια ποτάμια | κι όλο βρέχει, βρέχει, βρέχει | κλαίω πίσω από τα τζάμια | κλαίν' μαζί μου κι οι ουρανοί | Πού να είναι ποιός να ξέρει | πού να είναι αλήθεια τώρα | τώρα που 'χω τόση ανάγκη | τη γλυκειά της συντροφιά | Πέρασε το καλοκαίρι | και μας χώρισε μια μπόρα | κι έχω τη βροχή στα μάτια | στην καρδιά τη συννεφιά | Έξω απ' το παράθυρό μου | βρέχει, βρέχει, βρέχει, βρέχει | το χαμένο τ' όνειρό μου | κλαίω μαζί με τη βροχή | Μαύρα τ' ουρανού τα μάκρη | κι όλο βρέχει, βρέχει, βρέχει | κι όλο κλαίει με δίχως δάκρυ | η θλιμμένη μου ψυχή

19. Αν ήμουνα Θεός Τραγούδι: Μπάμπης Τσέρτος & Θάνος Πολύδωρας
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Κώστας Κοφινιώτης
Πήγα σε μάγισσες να βρω τα μαγιοβότανα | που κάνουν τις καρδιές ν' αλλάξουν γνώμη | πήρα βουνά και τρίστρατα για 'σένανε | κι ακόμα με τραβούν δρόμοι και δρόμοι. | Δεν βρέθηκε γιατρός που να μπορέσει | να κάνει την καρδιά σου να πονέσει, | γιατί καρδιά δεν έχεις, τι φριχτό, | κι ας είσαι ένα λουλούδι διαλεχτό. | Αν ήμουνα Θεός, αν ήμουνα Θεός | θα σου 'δινα καρδιά να μ' αγαπούσες | και βράδυ και πρωί, στην ψεύτρα τη ζωή, | για 'μένα τ' άρωμά σου να σκορπούσες, | σε κόσμους μακρινούς που δεν χωράει ο νους | θα σου 'χτιζα παλάτια για να ζούσες, | αν ήμουνα Θεός, αν ήμουνα Θεός, | θα σου 'δινα καρδιά να μ' αγαπούσες.

Ο δεύτερος δίσκος

01. Ζεχρά Τραγούδι: Μπάμπης Τσέρτος
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Αιμίλιος Σαββίδης
Μες στους δρόμους της Βαγδάτης | είδαν τη κορμοστασιά της | και ζηλέψανε. | Και μια νύχτα δίχως άστρα | μπήκαν στα ψηλά τα κάστρα | και την κλέψανε. | Έτσι το’ θελε η Τύχη | και η Ζεχρά σε έναν σεΐχη | παραδόθηκε. | και από τότε στο φεγγάρι | κλαίει κάποιο παλικάρι | που προδόθηκε. | Ζεχρά, | πίστεψε με, Ζεχρά, | πως πονώ κι υποφέρω | δε σε λησμονώ. | Ζεχρά, | με δυο χείλη ωχρά | τ΄όνομά σου προφέρω, | κλαίω και θρηνώ. | Γύρω μου είν’ όλα νεκρά, | σου τ΄ ορκίζομαι Ζεχρά.

02. Λίγες καρδιές αγαπούνε Τραγούδι: Μπάμπης Τσέρτος
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Κώστας Κοφινιώτης
Είν΄ η ζωή μας γιομάτη παγίδες, | λόγια, υποσχέσεις ποτέ μην ακούς, | τι είν’ ο κόσμος ακόμα δεν είδες, | έχεις να κάνεις με κακούς. | Μη σε ζαλίζουν τα λόγια τα πολλά, | άκου μονάχα την καρδιά σου, | μονάχα αυτή σένα σε γελά, | μην κάνεις βήμα από κοντά μου. | Λίγες καρδιές αγαπούνε, σαν τη δική μου καρδιά, | οι πιο πολλές σε ξεχνούνε, μόλις περάσει η βραδιά, | γι’ αυτό μη θες να μου φύγεις, ν΄αλλάξεις φως μου σκοπό, | λίγες καρδιές αγαπούνε, όπως εγώ σ΄αγαπώ. | Η πονηριά παντού βασιλεύει, | όλοι με πόθο κρυφό σε κοιτούν, | ποτέ δεν πρέπει κανείς να πιστεύει, | όσα γλυκόλογα του πουν. | Σου κάνουν όρκους τρελά πως σ΄ αγαπούν, | για να περάσουν τη βραδιά τους, | Μπορεί γλυκά να σε φιλούν, | μα δε δίνουν τη καρδιά τους. | Λίγες καρδιές αγαπούνε, σαν τη δική μου καρδιά, | οι πιο πολλές σε ξεχνούνε, μόλις περάσει η βραδιά, | γι' αυτό μη θες να μου φύγεις, ν΄αλλάξεις φως μου σκοπό, | λίγες καρδιές αγαπούνε, όπως εγώ σ΄αγαπώ.

03. Άστα τα μαλλάκια σου Τραγούδι: Μπάμπης Τσέρτος & Χρυσούλα Στεφανάκη
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Χρ. Γιαννακόπουλος & Αλ. Σακελλάριος
Άσ' τα, τα μαλλάκια σου ανακατωμένα | άσ' τα ν' ανεμίζουνε στην τρελή νοτιά | Τώρα που τα νιάτα σου είν' ολανθισμένα | Άσ' τα, τα μαλλάκια σου ανακατωμένα | Τη γαλάζια θάλασσα κοίτα την πλατιά | κι άστα ν' ανεμίζουνε στην τρελή νοτιά | Άσ' τα, τα μαλλάκια σου ανακατωμένα | άσ' τα ν' ανεμίζουνε στην τρελή νοτιά | Ήρθε τώρα η άνοιξη, θα 'ρθει καλοκαίρι | κι ύστερα φθινόπωρο θα 'ρθει σκυθρωπό | Στον τρελό τον ώμο σου σ' άπλωνα το χέρι | Ήρθε τώρα η άνοιξη, θα 'ρθει καλοκαίρι | Θα σου πουν χίλιες φορές χίλια σ' αγαπώ | κι ύστερα φθινόπωρο θα 'ρθει σκυθρωπό | Άσ' τα, τα μαλλάκια σου ανακατωμένα | άσ' τα ν' ανεμίζουνε στην τρελή νοτιά | Θα 'ρθει αλίμονο καιρός, άκου με και μένα | που δεν θα 'χεις κόκκινα χείλη σαν φωτιά | Θα 'χεις τότε τα μαλλιά καλοχτενισμένα | Θα 'ρθει αλίμονο καιρός, άκου με και μένα | Που θα σβήσει η λάμψη αυτή που 'χεις στη ματιά | και δεν θα 'χεις κόκκινα χείλη σαν φωτιά | Άσ' τα, τα μαλλάκια σου ανακατωμένα | άσ' τα ν' ανεμίζουνε στην τρελή νοτιά

04. Φεριχά Τραγούδι: Μπάμπης Τσέρτος
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Κώστας Κοφινιώτης
Κοντά στου Νείλου τα νερά | την καρτερούσε με χαρά και χτυποκάρδια | να της χαϊδέψει τα μαλλιά | να τη γιομίσει με φιλιά με χίλια χάδια | Και το φεγγάρι τ' αργυρό | τους έβλεπε μες στο νερό φιλιά ν' αλλάζουν | Και με τη βάρκα των χαδιών | στη χώρα των παραμυθιών κρυφά ν' αράζουν | Κι όταν προς το ξημέρωμα χωρίζανε | έλεγε αυτός στα μάτια που δακρύζανε | Φεριχά, στα μετάξια θα σε ντύσω | και παλάτια θα σου χτίσω | να το θέλεις μοναχά | Φεριχά, πλούτη δόξες σου τα δίνω | μπρος τα πόδια σου τ' αφήνω | να το θέλεις μοναχά | Φεριχά, και στην άκρια του κόσμου | έρχομαι μαζί σου φως μου | να το θέλεις μοναχά

05. Μπιρμπίλω Τραγούδι: Μπάμπης Τσέρτος
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Αιμίλιος Σαββίδης
Κάποια νύχτα του Φλεβάρη | που δεν βγήκε το φεγγάρι, | η θεότρελη Μπιρμπίλω | λάκισε από το μύλο, | άφησε παιδιά και άντρα | και πηδώντας απ΄τη μάντρα | δίχως να το λογαριάσει | άλλον πήγε ν' αγκαλιάσει. | κι έτσι ο μυλωνάς στο μύλο | τραγουδάει για την Μπιρμπίλω. | Δεν καθόσουνα στ' αυγά σου | βρε Μπιρμπίλω μου, | στάχτη έκανες κι εμένα | και το μύλο μου, | ντιπ μυαλό δεν είχες δράμι | και σε πήρε το ποτάμι, | δεν καθόσουνα στ' αυγά σου | βρε Μπιρμπίλω μου. | Πέρασαν δυο, τρία χρόνια | κι ένα βράδυ με τα χιόνια | ντροπιασμένη η Μπιρμπίλω | γύρισε ξανά στο μύλο, | κάθισε κοντά στο τζάκι | για να ζεσταθεί λιγάκι | και τον άντρα της κοιτούσε | και συχώρια του ζητούσε | μα ο μυλωνάς και πάλι | με καημό της ξαναψάλλει. | Δεν καθόσουνα στ' αυγά σου | βρε Μπιρμπίλω μου, | στάχτη έκανες κι εμένα | και το μύλο μου, | ντιπ μυαλό δεν είχες δράμι | και σε πήρε το ποτάμι, | δεν καθόσουνα στ' αυγά σου | βρε Μπιρμπίλω μου.

06. Σβήστε με απ' το χάρτη Τραγούδι: Μπάμπης Τσέρτος & Ειρήνη Τουμπάκη
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Χρήστος Γιαννακόπουλος
Ω, ω, ω... | Σβήστε μ' απ' το χάρτη | μια γυναίκα αγάπησα και μου βγήκε σκάρτη | μια γυναίκα αγάπησα και μου βγήκε σκάρτη | Σβήστε μ' απ' το χάρτη | Σβήστε μ' απ' το χάρτη | Ω, ω, ω... | Είμαι για κρεμάλα | για φιγούρα μ' ήθελε και για εκμετάλλα | για φιγούρα μ' ήθελε και για εκμετάλλα | Είμαι για κρεμάλα | Είμαι για κρεμάλα | Ω, ω, ω... | Ωχ και τι θα γίνω | το κρασί μου ανάμικτο με τα δάκρυα πίνω | το κρασί μου ανάμικτο με τα δάκρυα πίνω | Ωχ και τι θα γίνω | Ωχ και τι θα γίνω | Σβήστε μ' απ' το χάρτη | μόνο πίκρες μείνανε στη δική μου πάρτη | μόνο πίκρες μείνανε στη δική μου πάρτη | Σβήστε μ' απ' το χάρτη | Σβήστε μ' απ' το χάρτη

07. Άλα της, άλα της Τραγούδι: Μπάμπης Τσέρτος
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Γιώργος Γιαννακόπουλος
Άλα της, άλα της, άλα της | με μαγέψανε τα μάτια τα μεγάλα της | Άλα της, άλα της | κι είπα αντίο της ζωής μου της ανάλατης | κι είπα αντίο της ζωής μου της ανάλατης | Άλα της | Άλα της, άλα της, άλα της | σκλάβο μ' έκαναν τα μάτια τα μεγάλα της | Άλα της, άλα της | και ξηγιέμαι όπως της έρθει στην κεφάλα της | και ξηγιέμαι όπως της έρθει στην κεφάλα της | Άλα της | Άλα της, άλα της, άλα της | τέτοιας γκόμενας λεφτά τσουβάλια χάλα της | Άλα της, άλα της | αχ ανάθεμα τα μάτια τα μεγάλα της | αχ ανάθεμα τα μάτια τα μεγάλα της | Άλα της

08. Μονά-ζυγά Τραγούδι: Μπάμπης Τσέρτος & Νάντια Καραγιάννη
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Δημήτρης Γιαννουκάκης
Εγώ σου έδωσα την κάθε μια πνοή μου | κι εσύ φαρμάκι με κερνάς σιγά, σιγά | εγώ πεθαίνω κι εσύ παίζεις τη ζωή μου | μονά ζυγά, μονά ζυγά, μονά ζυγά | Με κοροϊδεύεις και με όλα σου τα δίκια | που η θέλησή μου είναι καλάμι και λυγά | τα αισθήματά μου τα 'χεις παίξει σα φιστίκια | μονά ζυγά, μονά ζυγά, μονά ζυγά | Δε φταις εσύ μα εγώ που έχω κάνει λάθη | και υποχώρησα στον πρώτο σου καυγά | κι όταν θα χάσεις της καρδιάς μου το καλάθι | δε θα μπορείς να παίξεις πια μονά, ζυγά

09. Το ραγισμένο γυαλί Τραγούδι: Μπάμπης Τσέρτος & Νάντια Καραγιάννη
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Γιώργος Γιαννακόπουλος
Τι κι αν σ' αγάπησα πολύ | κι αν μόνο εσένα στην καρδιά μου είχα κλείσει | έχει ραΐσει το γυαλί | και μην ελπίζεις ότι θα ξανακολλήσει | Τίποτα πια δεν ωφελεί | γι' αυτό τα δάκρυα κι οι λυγμοί στο βρόντο πάνε | όταν ραγίσει το γυαλί | ποτάμι δάκρυα δεν το ξανακολλάνε | Μη μου θυμίζεις τα παλιά | και να το ξέρεις έτσι πάντοτε συμβαίνει | τα ραϊσμένα τα γυαλιά | ο τενεκές των σκουπιδιών τα περιμένει | Καμιά κακία δεν κρατώ | μα η αγάπη μας εράϊσε για μένα | και στα σκουπίδια την πετώ | μαζί με τ' άλλα τα γυαλιά τα ραϊσμένα

10. Άτιμη τύχη Τραγούδι: Μπάμπης Τσέρτος & Ειρήνη Τουμπάκη
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Μιχάλης Σουγιούλ
Άτιμη τύχη χρόνια τώρα | μάσκα φοράς λυπητερή, | άτιμη τύχη και μοβόρα, | τύχη μπαμπέσα και σκληρή. | Με μοχθηρία και γινάτι | άτιμη τύχη με κτυπάς, | ποτέ στιγμή δεν κάνεις κάτι | άιντε να ειδούμε πού το πας. | Εγώ κακό δεν σου ΄χω κάνει | όμως κι εσύ βαρυγκωμάς, | φτάνει πουτάνα τύχη, φτάνει. | Μάνα μας γέννησε κι εμάς.

11. Θα γυρίσει κι ο τροχός Τραγούδι: Μπάμπης Τσέρτος
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος
Μην κοιτάς που 'μαι μπατίρης | μην κοιτάς που 'μαι φτωχός | κάποια μέρα κάποια μέρα | θα γυρίσει κι ο τροχός | Μ' απαρνήθηκαν κι οι φίλοι | έχω μείνει μοναχός | κάποια μέρα, κάποια μέρα | θα γυρίσει κι ο τροχός | Η καρδιά μου έχει μαυρίσει | και μαυρίζει συνεχώς | κάποια μέρα θα γυρίσει | κι ο μπαμπέσης ο τροχός | Τι να γίνει μια κι ο κόσμος | έτσι είναι δυστυχώς | κάποια μέρα θα γυρίσει | κι ο μπαμπέσης ο τροχός

12. Του Γιάννου η φλογέρα Τραγούδι: Μ. Τσέρτος & Ν. Λοτσάρη & Ν. Καραγιάννη
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Κώστας Κοφινιώτης
Παράτα βλάχα μ' τις πλαγιές | το πεύκο τα πουρνάρια | τις ανθισμένες λυγαριές | τα πράσινα χορτάρια | Κι έλα στην πόλη αρχόντισσα | πριγκίπισσα να σε κάνω | να σε καθίσω σε χαλιά | και σε μετάξια επάνω | Στιγμή δεν φεύγ' απ' το βουνό | τα πλούτη τα περιφρονώ | έχω τ' αρνιά μου συντροφιά | του λόγγου τον αγέρα | κι αντίς για λόγια ερωτικά | του Γιάννου τη φλογέρα

13. Ας ερχόσουν για λίγο Τραγούδι: Μπάμπης Τσέρτος
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Μίμης Τραϊφόρος
Πού να 'σαι αλήθεια το βράδυ αυτό | που είμαι μόνος, μα τόσο μόνος | και που μαζί μου παίζουν κρυφτό | πότε η θλίψη και πότε ο πόνος | Πού να 'σαι αλήθεια το βράδυ αυτό | που με χτυπάει τ' άγριο τ' αγέρι | να 'ρθεις και μ' ένα φιλί καυτό | να με γεμίσεις με καλοκαίρι | Ας ερχόσουν για λίγο | μοναχά για ένα βράδυ | να γεμίσεις με φως | το φριχτό μου σκοτάδι | και στα δυο σου τα χέρια | να με σφίξεις ζεστά | ας ερχόσουν για λίγο | κι ας χανόσουν μετά | Πού να 'σαι, να 'ρθεις το βράδυ αυτό | σ' αυτούς τους δρόμους που σ' αγαπούνε | το ντουετάκι τους το γνωστό | τα βήματά μας να ξαναπούνε | Πού να 'σαι να 'ρθεις το βράδυ αυτό | που 'γινε φύλλο ξερό η ελπίδα | να 'ρθεις κοντά μου να φυλαχτώ | από του πόνου την καταιγίδα | Ας ερχόσουν για λίγο | μοναχά για ένα βράδυ | να γεμίσεις με φως | το φριχτό μου σκοτάδι | και στα δυο σου τα χέρια | να με σφίξεις ζεστά | ας ερχόσουν για λίγο | κι ας χανόσουν μετά

14. Αδύνατον να κοιμηθώ Τραγούδι: Μπάμπης Τσέρτος
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Τάκης Μωράκης & Γιώργος Γιαννακόπουλος
Αδύνατον να κοιμηθώ | κι η ώρα είναι τρεισήμισι | μπερδεύτηκα κι αρπάχτηκα | με τη δική σου θύμηση | με τη δική σου θύμηση | κι η ώρα είναι τρεισήμισι | Της περασμένης μας ζωής | με ζώνουν τα φαντάσματα | κι εγώ σαν τον βρικόλακα | πλανιέμαι στα χαλάσματα | πλανιέμαι στα χαλάσματα | με ζώνουν τα φαντάσματα | Με την καλή σου την καρδιά | το σφάλμα μου συγχώρεσε | κοιτάζομαι και απορώ | τόσος καημός πού χώρεσε | τόσος καημός πού χώρεσε | το σφάλμα μου συγχώρεσε

15. Θα καθόμουνα πλάι σου Τραγούδι: Μπάμπης Τσέρτος
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος
Νά 'ναι μια νύχτα συννεφιασμένη | μια τέτοια νύχτα που την τρομάζουν | όσοι έχουν μοίρα δυστυχισμένη. | Νά 'ναι μια νύχτα συννεφιασμένη | γιομάτη θλίψη, γιομάτη λύπη | λίγη βροχούλα να μην της λείπει. | Νά 'ναι μια νύχτα σαν εκείνη που φοβόσουνα | και ξαφνικά χλωμή, χλωμή | να ξαναρχόσουνα. | Θα καθόμουνα πλάι σου | πόσο μού 'λειψες πόσο, | θα καθόμουνα πλάι σου | τ' άρωμά σου να νιώσω | Θα καθόμουνα πλάι σου | και για ώρες ατέλειωτες, | θα κοιτούσα τα μάτια σου | που τ' αγάπησα τόσο.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης