Πέμπτη, 17 Ιανουαρίου 2013

Μετωπική





















Ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Να κοιμηθούμε αγκαλιά Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Σοφία Βόσσου | Στίχοι: Γιώργος Κλεφτογιώργος
Πάλι μέτρησα τ΄αστέρια κι όμως κάποια λείπουνε | μόνο τα δικά σου χέρια δε μ΄ εγκαταλείπουνε | πώς μ΄ αρέσουν τα μαλλιά σου στη βροχή να βρέχονται | τα φεγγάρια στο κορμί σου να πηγαινοέρχονται | Να κοιμηθούμε αγκαλιά να μπερδευτούν τα όνειρά μας | και στων φιλιών τη μουσική ρυθμό να δίνει η καρδιά μας | Να κοιμηθούμε αγκαλιά να μπερδευτούν τα όνειρά μας | για μια ολόκληρη ζωή να είναι η βραδιά δικιά μας | Τα φιλιά σου στο λαιμό μου μοιάζουνε με θαύματα | σαν τριαντάφυλλα που ανοίγουν πριν απ΄τα χαράματα | στων ματιών σου το γαλάζιο έριξα τα δίχτυα μου | στις δικές σου παραλίες θέλω τα ξενύχτια μου | Να κοιμηθούμε αγκαλιά να μπερδευτούν τα όνειρά μας | και στων φιλιών τη μουσική ρυθμό να δίνει η καρδιά μας | Να κοιμηθούμε αγκαλιά να μπερδευτούν τα όνειρά μας | για μια ολόκληρη ζωή να είναι η βραδιά δικιά μας

02. Γοργόνα Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Θανάσης Τάσσης & Τάνια Κικίδη | Στίχοι: Γιώργος Κλεφτογιώργος
Φεγγάρι γεμάτο στη θάλασσα χύνεται | Η νύχτα κυρία γελάει και γδύνεται | Τα λόγια αστέρια στα χείλη σου κρέμονται | Αυτά που θα γίνουν σαν ψέμα μου φαίνονται  | Με τα ρούχα όπως είσαι | Πέσε στο νερό για μένα | Η σελήνη θα χορεύει | Μέχρι το πρωί για σένα | Να σε βλέπω σαν γοργόνα απ’ τα κύματα να βγαίνεις | Είναι η ζωή σταγόνα μόλις που την προλαβαίνεις | Φεγγάρι γεμάτο στα κόκκινα κύματα | Σε βλέπει και κάνεις πιο γρήγορα βήματα | Η τρέλα σε κύκλο μα δε συλλαμβάνεται | Η νύχτα γλιστράει και πάνω σου πιάνεται

03. Μετωπική Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Λάκης Παπαδόπουλος | Στίχοι: Γιώργος Κλεφτογιώργος
Στα δικά σου στέκια στου δικούς σου χώρους | Μια φορά να βάλω τους δικούς μου όρους | Δυο στροφές να κάνω πριν απ’ τον γκρεμό σου | Μήπως και τρομάξω τον εγωισμό σου | Δώσε μου μια νύχτα, νύχτα καταιγίδα | Για να δω τον κόσμο όπως δεν τον είδα | Το φεγγάρι λιώμα κάνει τα δικά του | Η βραδιά γουστάρει γύρο του θανάτου | Στου κορμιού σου έχω βγει την εθνική | Τούτη η νύχτα πάει για καταστροφή | Μόλις φτάσω στην επόμενη στροφή | Πέφτω πάνω σου για μια μετωπική | Πες μου παραμύθια και θα τα πιστέψω | Κοσμοθεωρίες να τις ανατρέψω | Πες μου που με θέλεις και θα φτάσω πρώτος | Είναι παιχνιδάκι ο βορράς κι ο νότος | Όλα μου τα λάθη βάζω στα μπαγκάζια | Και πατάω τέρμα της ψυχής τα γκάζια | Το φεγγάρι λιώμα κάνει τα δικά του | Η βραδιά γουστάρει γύρο του θανάτου | Στου κορμιού σου έχω βγει την εθνική | Τούτη η νύχτα πάει για καταστροφή | Μόλις φτάσω στην επόμενη στροφή | Πέφτω πάνω σου για μια μετωπική

04. Απόγευμα της Κυριακής Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Ρουσσέτος Δημητρόγλου | Στίχοι: Γιώργος Κλεφτογιώργος
Απόγευμα της Κυριακής | Στη δύση σε κοιτάζω που ανατέλλεις, | Ποτέ μου δε κατάλαβα τι θέλεις | Απόγευμα της Κυριακής | Ο ήλιος το νερό το κάνει αίμα | Ανάγκη έχω το δικό σου βλέμμα | Απόγευμα της Κυριακής | Καθρέφτες στο δωμάτιο παντού | Κι θλίψη κάνει πρόβα τα φορέματα | Η αλήθεια λέει τα δικά της ψέματα | Φοράω με μανία τη μανία του τρελού | Μου λείπεις και φοβάμαι τ’ απογεύματα | Μου λείπεις και φοβάμαι τα’ απογεύματα της Κυριακής | Απόγευμα της Κυριακής | Καφέδες, μουσική, μελαγχολία | Το σώμα σου χαμένη παραλία | Απόγευμα της Κυριακής | Ποιόν έρωτα θα πας να συναντήσεις | Στη θάλασσα ζητάω απαντήσεις | Απόγευμα της Κυριακής | Καθρέφτες στο δωμάτιο παντού..

05. Κιθαρίστας του Θεού Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Γιάννης Κωνσταντινίδης | Στίχοι: Γιώργος Κλεφτογιώργος
Σαν μουσικός πλανόδιος παράσταση θα δίνω μες στα τρένα | Ο πόνος μου υπόγειος που κρύβει έναν έρωτα για σένα | Τα λόγια στα τραγούδια μου στα μάτια σου που έχασα θα μοιάζουν | Θα παίζω ασταμάτητα κι ας έρχονται οι βραδιές να με δικάζουν | Κι ας έρχονται οι βραδιές να με δικάζουν | Σαν κιθαρίστας του Θεού θα λέω τραγουδώντας πως σε θέλω | Άστεγους θα ‘χω θεατές αστέρια να μου ρίχνουν στο καπέλο | Σαν κιθαρίστας του Θεού θα λέω τραγουδώντας πως σε θέλω | Κι αν μου την πέσουν οι αρχές τους βάζω με τις νότες μου φουρνέλο | Σαν μουσικός πλανόδιος στων πόλεων θα παίζω τις γωνίες | Κι ας έρθει κι ο αρμόδιος να μάθει τις δικές μου αγωνίες | Τα λόγια στα τραγούδια μου με χρώμα απ’ το γέλιο σου θα γράφω | Κι αν δω πως δε σε αγγίζουνε τους χτύπους της καρδιάς μου αντιγράφω | Τους χτύπους της καρδιάς μου αντιγράφω | Σαν κιθαρίστας του Θεού θα λέω τραγουδώντας πως σε θέλω | Άστεγους θα ‘χω θεατές αστέρια να μου ρίχνουν στο καπέλο | Σαν κιθαρίστας του Θεού θα λέω τραγουδώντας πως σε θέλω | Κι αν μου την πέσουν οι αρχές τους βάζω με τις νότες μου φουρνέλο | Είμαι ο κιθαρίστας του Θεού, σήμερα είμαι εδώ αύριο θα ‘μαι αλλού | Μόνος πάω, μόνος ξεκινάω παντού για σένα τραγουδάω | Σαν κιθαρίστας του θεού | λέω τραγουδώντας, πόσο σε θέλω, | άστεγους θα 'χω θεατές, | άστρα να ρίχνουν μες στο καπέλο.

06. Έχω γεννηθεί Σαββάτο Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Γιάννης Κωνσταντινίδης | Στίχοι: Γιώργος Κλεφτογιώργος
Έχω γεννηθεί Σαββάτο και δεν έχω συγγενείς | Έκανα το θεατρίνο και δε γέλασε κανείς | Τόσα χρόνια ταξιδεύω μα δε φτάνω πουθενά | Γνώρισα πολλές αγάπες, η δική σου με πονά | Άσε με να σ’ αγαπήσω όπως το φαντάστηκα | Απ’ τις ψεύτικες αγάπες δες πως κομματιάστηκα | Άσε με να σ’ αγαπήσω όπως δεν αγάπησα | Σε αδέσποτες αγάπες κλείστηκα και σάπισα | Τόσα χρόνια ταξιδεύω μα δε φτάνω πουθενά | Όπου πάω λες και έχω ραντεβού με τις βροχές | Και ανάβω τα τσιγάρα νύχτα με τις αστραπές | Με αγίους και αγγέλους μίλησα στον ενικό | Μα σαν σκέφτομαι εσένα χάνομαι στον πανικό | Άσε με να σ’ αγαπήσω.

07. Πέντε λεπτά Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Βασίλης Παπακωνσταντίνου | Στίχοι: Γιώργος Κλεφτογιώργος
Δίχως λόγο και αιτία βάλτε σ’ όλα τα δελτία μια στιγμή τη φάτσα μου | Σίγουρα θα σας αρέσω είμαι έτοιμος να πέσω από την ταράτσα μου | Πέντε λεπτά, πέντε λεπτά, πέντε λεπτάκια διάσημο κάντε με επιτόπου | Κι ας πάρω το παράσημο του ψωνισμένου ανθρώπου | Ρίξτε πάνω μου σκουπίδια, στον καφέ μου πριονίδια, πάρτε με παράμερα | Ρίξτε μου με πολυβόλο, βρίστε μου το σόι όλο μόνο να ‘χει κάμερα | Πέντε λεπτά, πέντε λεπτά, πέντε λεπτάκια διάσημο κάντε με εδώ και τώρα | Πέντε λεπτά, πέντε λεπτά για να με μάθει η χώρα | Δώστε μου νερό από λούκια, ρίξτε μου πολλά χαστούκια κι ύστερα δυο φάσκελα | Κι όταν χάσω τις αισθήσεις κάντε χίλιες ερωτήσεις όπως θα ‘μαι ανάσκελα | Πέντε λεπτά, πέντε λεπτά, πέντε λεπτά για μια φορά βάλτε με όπου να ‘ναι | Πέντε λεπτά, πέντε λεπτά, μόνο να με κοιτάνε | Πέντε λεπτά, πέντε λεπτά, ένα λεπτάκι δώστε μου να δω τον εαυτό μου | Κι ας πάρω το παράσημο του ψωνισμένου ατόμου | Πέντε λεπτά, πέντε λεπτά, μισό λεπτάκι δώστε μου μ, μ, μ, μ, μ το κέρατό μου | Να χω κι εγώ παράσημο στο ενεργητικό μου

08. Κάψε με Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Ρουσσέτος Δημητρόγλου | Στίχοι: Γιώργος Κλεφτογιώργος
Όπως έρχεσαι απ΄την πόρτα άρχισε να γδύνεσαι | να΄σαι σκέτη αμαρτία έτσι να μου δίνεσαι | απ΄τα στόματα οι λέξεις σαν φωτιές να πέφτουνε | δεν θ΄ αντέξουν οι καθρέφτες πυρκαγιές να βλέπουνε | Κάψε με κάψε με, με το στόμα με το σώμα | ένα πόλεμο ακόμα | κάψε με το κορμί μου σου φωνάζει | και το αίμα μου καλπάζει κάψε με | Όπως έρχεσαι απ΄την πόρτα άρχισε να γδύνεσαι | να σε βλέπω να φωτίζεις ύστερα να σβήνεσαι | λόγια ρούχα στον αέρα φλόγες που σκορπίζουνε | τα μαλλιά σου κι η καρδιά σου θέλω να μ΄ αγγίζουνε | Κάψε με κάψε με, με το στόμα με το σώμα | ένα πόλεμο ακόμα | κάψε με το κορμί μου σου φωνάζει | και το αίμα μου καλπάζει κάψε με

09. Καίω τ' όνομα μου Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Γιάννης Κωνσταντινίδης | Στίχοι: Γιώργος Κλεφτογιώργος
Θα ‘σαι μόνος τις τρεις το πρωί κι ο πλανήτης καπνός στις ειδήσεις | Να ζητάς ν’ αγοράσεις βροχή για φωτιές που ποτέ δε θα σβήσεις | Να ‘σαι μόνος στις τρεις το πρωί στην οδό πουθενά και καθόλου | Να σου λένε πως βρήκαν νεκρή τη ζωή σου κοντά στην Αιόλου | Νύχτα που σκοτώνει, νύχτα που καρφώνει | Νύχτα και οι νόμοι βγάζουν τα σκυλιά | Καίω τ’ όνομα μου και τα σύνορα μου | Όλα να καούνε σαν βεγγαλικά | Που είσαι, πού είσαι | Ναι ‘σαι μόνος στις τρεις το πρωί στα σκοτάδια να ρίχνεις τα δίχτυα | Το φεγγάρι κρυφά να κοιτάς στους καθρέφτες να λες καληνύχτα | Τους κοιτώ και δε βγάζουν μιλιά προτομές των σοφών δολοφόνων | Να κρατούν συνεχώς αγκαλιά ένα ψέμα πολλών μεγατόνων | Νύχτα που σκοτώνει, νύχτα που καρφώνει..

10. Το Τανγκό της Ελένης Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Αντώνης Βαρδής | Στίχοι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Η μικρή Ελένη κάθεται και κλαίει | Δεν την παίζουνε οι φιλενάδες | Μόνοι τους χειμώνες κάθεται και λέει | Χίλια παραμύθια στις νιφάδες | Αχ Ελένη έμπα στο χορό | Τα μάτια κλείσε και αγκάλιασε με | Αχ Ελένη έμπα στο χορό | Ποτέ μη πεις αποχαιρέτησε με | Η μικρή Ελένη πήρε κινητό | Γράφει τα μηνύματα που παίρνει | Η μικρή Ελένη κάθε δειλινό | Τον ήλιο αποθηκεύει όταν γέρνει | Αχ Ελένη έμπα στο χορό | Τα μάτια κλείσε και αγκάλιασε με | Αχ Ελένη έμπα στο χορό | Ποτέ μη πεις αποχαιρέτησε με | Τώρα η Ελένη έπαψε να κλαίει | Έχει στα μαλλιά της τις νιφάδες | Μια μικρή Ελένη γράφει με ένα σπρέι | Μη ξεχνάτε σπίτι τις μαμάδες | Ποτέ μην πεις αποχαιρέτησε με

11. Ξένος Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Σοφία Βόσσου | Στίχοι: Γιώργος Κλεφτογιώργος
Ποιος έχει βάψει τον αέρα με λόγια ψεύτικα και αίμα | Και του πλανήτη τα ηχεία παίζουνε τ’ άδικο στο τέρμα | Ποιος έχει κάνει τα πελάγη και οι αγάπες μας βουλιάζουν | Τώρα που λιώνουνε οι πάγοι μόνο τα γράμματα ουρλιάζουν | Πες μου ποιος, ποιος, ποιος  | Ποιος έχει κλέψει τις ελπίδες και τις πουλάει μία, μία | Ποιος έχει φτιάξει τις πατρίδες και δε σου έδωσε καμία | Πες μου ποιος, ποιος, ποιος  | Οι πατρίδες ξενυχτάνε στις πλατείες | Και μετράνε τις αμέτρητες αιτίες | Τα παιδιά τους καίνε όνειρα τα βράδια | Να φωτίσουν τα δικά μας τα σκοτάδια | Πες μου ποιος, ποιος, ποιος  | Ποιος έχει γράψει τα τραγούδια και πυρετό έχουν οι λέξεις | Που τόσα χρόνια σε δικάζουν κι εσύ δεν πρόλαβες να φταίξεις | Ποιος άνεμος μαχαιρωμένος σ’ έριξε μέσα στα καΐκια | Στο μέτωπό σου γράφει ξένος, έκανες φίλους τα ποντίκια | Πες μου ποιος, ποιος, ποιος  | Ποιος έχει κλέψεις τις ελπίδες και τις πουλάει μία, μία | Ποιος έχει φτιάξει τις πατρίδες και δε σου έδωσε καμία | Πες μου ποιος, ποιος, ποιος  | Οι πατρίδες ξενυχτάνε στις πλατείες | Και μετράνε τις αμέτρητες αιτίες | Τα παιδιά τους καίνε όνειρα τα βράδια | Να φωτίσουν τα δικά μας τα σκοτάδια | Πες μου ποιος, ποιος, ποιος

12. Κόκκινος μαγνήτης Τραγούδι: Β. Παπακωνσταντίνου & Φ. Πλιάτσικας
Μουσική: Φίλιππος Πλιάτσικας | Στίχοι: Γιώργος Κλεφτογιώργος
Δε θυμάμαι τελευταία να μ’ αγκάλιασες | Μες στα χέρια μου πεθαίνουνε οι θάλασσες | Με ρωτάνε οι βοριάδες τι σου έλεγα | Δε τους λέω και μ' αφήνουν μεσοπέλαγα | Τα σεντόνια μου τρελάθηκαν που λείπεις | Το κορμί σου ένας κόκκινος μαγνήτης | Κράτησε με στη ζωή σου, κράτησε με | Και στα βάθη της καρδιάς σου κλείδωσε με | Δε θυμάμαι τελευταία να γελάσαμε | Κι απ’ την άνοιξη καθόλου δεν περάσαμε | Αν ζητήσουνε τα βράδια σου συνάντηση | Στο λαιμό σου έχω γράψει την απάντηση

13. Συγγνώμη Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Μάνος Πυροβολάκης | Στίχοι: Γιώργος Κλεφτογιώργος
Πες μου πότε θα ‘σαι μόνη | Θέλω να ‘ρθω για συγνώμη | Μια συγνώμη απ’ τη σκάλα | Για τα λάθη τα μεγάλα | Μια συγνώμη απ’ την πόρτα | Απ’ τα έπιπλα απ’ τα φώτα | Μέσα μου στρατός οι τύψεις | Τι να πρωτοσυγχωρήσεις | Τατουάζ θα σε χαράξω | Στις καρδούλας μου τα φύλλα | Τόσα που σου έχω κάνει | Μια συγνώμη δε σου φτάνει | Τατουάζ θα σε χαράξω | Στις καρδούλας μου τα φύλλα | Αν και πάλι δε σου φτάνει | Μέσα οι Αμερικάνοι | Πες μου πότε θα ‘σαι μόνη | Θέλω να ‘ρθω για συγνώμη | Μια συγνώμη απ’ τα σεντόνια | Απ’ τις νύχτες, απ’ τα χρόνια | Μια συγνώμη απ’ τα τζάμια | Είπα ψέματα ποτάμια | Μέσα μου στρατός οι τύψεις | Τι να πρωτοσυγχωρήσεις | Τατουάζ θα σε χαράξω.

14. Αλκοόλ η βροχή Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Σοφία Βόσσου | Στίχοι: Γιώργος Κλεφτογιώργος
Μια κιθάρα στην ουσία | Έχω για περιουσία | Για να κάνω άνω κάτω όλους τους ρομαντικούς | Μια κιθάρα, μια αγία | Μια αρρώστια ανεργία | Χρόνια σου χτυπώ την πόρτα μα ποτέ σου δεν μ' ακούς | Αλκοόλ η βροχή και μεθάω | Την ψυχή μου στα λάθη σκορπάω | Τόσα βράδια μαζί σου που πάνε | Οι χορδές τις κιθάρας μου σπάνε | Την κιθάρα μου έχω χάσει | Τώρα μόνο οι κομπάρσοι | Στη ζωή μου στη ζωή σου είναι πρωταγωνιστές | Μια κιθάρα προδοσία | Έρωτα με φαντασία | Σου 'χω στείλει μα δεν φτάνει με τους υπολογιστές | Αλκοόλ η βροχή και μεθάω | Την ψυχή μου στα λάθη σκορπάω | Τόσα βράδια μαζί σου που πάνε | Οι χορδές τις κιθάρας μου σπάνε

15. Φταις Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Νίκος Κυπουργός | Στίχοι: Γιώργος Κλεφτογιώργος
Των χεριών σου ακούω τις λέξεις λες κι είναι βροχές | Όπως θέλεις μπορείς να με παίξεις δεν έχω αντοχές | Με φιλάς, μου γελάς στα σκοτάδια και φεύγεις νωρίς | Τα φιλιά στο κορμί μου σημάδια δεν είδε κανείς | Φταις | Στο λαιμό μου οι φλέβες χορεύουν τρελές μουσικές | Οι βραδιές με φωτιές συνορεύουν, στις φλόγες με καις | Με τις ώρες που έχουν πετάξει αλλάζω εποχές | Των ματιών σου το μαύρο μετάξι τυλίγει το χθες | Φταις | Αγάπα με λίγο, πολύ δεν αντέχω | Στο στόμα σου μέλι τα χείλη μου βρέχω | Φταις | Αγάπα με λίγο, πολύ δεν αντέχω | Σηκώνω τα χέρια και πάνω σου πέφτω | Φταις | Οι κουβέντες ξυράφια απάνω μου πέφτουν γυμνές | Κάθε βράδυ στο μπαρ μεθυσμένες αλήθειες μου λες | Τα ποτά ποταμός Ιορδάνης και εγώ ναυαγός | Το κορμί σου με παίρνει με πάει στο πέλαγο | Φταις | Κολασμένοι Θεοί μου ζητούν να τους πω προσευχές | Σου φωνάζω βοήθεια μα έχεις τις πόρτες κλειστές | Των χεριών σου ακούω τις λέξεις λες κι είναι βροχές | Όπως θέλεις μπορείς να με παίξεις δεν έχω αντοχές | Φταις | Αγάπα με λίγο, πολύ δεν αντέχω | Στο στόμα σου μέλι τα χείλη μου βρέχω | Φταις | Αγάπα με λίγο, πολύ δεν αντέχω | Σηκώνω τα χέρια και πάνω σου πέφτω | Φταις

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης