Πέμπτη, 31 Ιανουαρίου 2013

Στο σταυροδρόμι





















Η Αλεξάνδρα σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Άλλον αγαπώ Τραγούδι: Αλεξάνδρα
Μουσική: Στέλιος Χρυσίνης | Στίχοι: Σταύρος Παντελίδης
Θα στο ξαναπώ, θα στο ξαναπώ, | θα στο ξαναπώ: άλλον αγαπώ | που ξέρει κι αγαπάει, | μες στα μάτια με κοιτάει | και στο στόμα με φιλάει, | ναι. | Βρήκα ένα κουκλί, βρήκα ένα κουκλί | βρήκα ένα κουκλί, έξυπνο πολύ | που ξέρει κι αγαπάει, | μες στα μάτια με κοιτάει, | μες στο στόμα με φιλάει, | ναι.

02. Το χασαπάκι Τραγούδι: Αλεξάνδρα
Μουσική: Δημήτρης Μπαρούσης | Στίχοι: Δημήτρης Μπαρούσης
Εγώ θα πάρω χασαπάκι | Μα θέλω να ‘ναι και μαγκάκι | Για να μου φέρνει σαντουράκι | Αχ, για να σπούμε νταλγκαδάκι | Αχ, χασαπάκι μου | Μικρό μαγκάκι μου | Όταν σε δω στην αγορά | Τα χάνω, δεν αντέχω πια | Έλα και πάψε, χασαπάκι | Θα τρελαθώ, μικρό μαγκάκι | Έλα και φίλα με στο στόμα | Κι ό, τι θες το’ χεις ακόμα

03. Ένας διαβάτης Τραγούδι: Αλεξάνδρα
Μουσική: Σταύρος Τζουανάκος | Στίχοι: Κώστας Κοφινιώτης
Αυτό το βράδυ το σκοτεινό | είμαι μονάχος και σε ζητώ | πού να γυρίζεις πού να γλεντάς | με ποιόν τα πίνεις και με ξεχνάς. | Με πνίγει απόψε η ερημιά | και παίρνω σβάρνα τα καπηλειά | τρέχω στους δρόμους εδώ και 'κει | κανείς δεν ξέρει που να 'σαι εσύ. | Ένας διαβάτης είμαι και 'γώ | χωρίς να ξέρω για που τραβώ | χωρίς ελπίδα μες τη καρδιά | ψάχνω για να βρω παρηγοριά.

04. Μανάκι μου Τραγούδι: Αλεξάνδρα
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Μανάκι μου, μανάκι μου | πονεί το κεφαλάκι μου. | Εκεί που πας μη ξαναπάς | το κεφαλάκι σου θα φας. | Mανάκι μου και βρε και βρε | πού θα βρεις άλλον σαν και με. | Τι με κοιτάς νταήδικα, | θαρρείς πως σε φοβήθηκα; | Εκεί που πας μη ξαναπάς | το κεφαλάκι σου θα φας. | Έχασα την μανδύα μου | απ’ την απροσεξία μου. | Κυρ Αστυνόμε μη βαράς | δε φταίω εγώ ο φουκαράς.

05. Απόψε μ' εγκατέλειψες Τραγούδι: Αλεξάνδρα
Μουσική: Στέλιος Χρυσίνης | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Απόψε μ' εγκατέλειψες | πως βάσταξε η καρδιά σου | και μες στην νύχτα χάνονται, χάνονται | βαριά τα βήματά σου | Δεν το περίμενα ποτέ | πως θα 'ρθει κάποια μέρα | αχάριστα να μου φερθείς | και να με κάνεις πέρα | Απόψε μ' εγκατέλειψες | και μια ζωή γκρεμίζεις | για μένα μαύρο πέλαγος, πέλαγος | στο βίο μου αρχίζει | Δεν το περίμενα ποτέ | πως θα 'ρθει κάποια μέρα | αχάριστα να μου φερθείς | και να με κάνεις πέρα

06. Στο σταυροδρόμι της ζωής Τραγούδι: Αλεξάνδρα
Μουσική: Ιωάννα Γεωργακοπούλου | Στίχοι: Ιωάννα Γεωργακοπούλου
Γιατί με διώχνεις και θυμώνεις | κι όλο βρίσκεις να κακιώνεις | αφού ξέρεις πως για σε παραμιλάω | δεν το στοχάζεσαι τρελή | ποιος θα μπορέσει να βρεθεί | μες στον κόσμο άλλος να σε παντρευτεί | Ταπεινωμένη και θλιμμένη | σαν κουρέλι πεταγμένη | μες στο δρόμο λίγη αγάπη μου ζητούσες | στο σταυροδρόμι της ζωής | γιατί μπροστά μου να βρεθείς | και τη μάσκα της ψευτιάς να μου φορείς | Όταν σε είδα μες στο δάκρυ | αραγμένη σε μιαν άκρη | ένας άγγελος πως είσαι σε θαρρούσα | και η θλιμμένη σου ματιά | μού χε ραγίσει την καρδιά | δε φαντάστηκα πως ήσουν σατανάς

07. Τρεις θα 'ναι οι ώρες σου Τραγούδι: Αλεξάνδρα
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Αφού ζητάς για να σε συγχωρήσω | στον όρκο μου θε να υποχωρήσω | να μπλέξω βάσανο ξανά στ’ αμόρε σου | κι αν δεν αλλάξεις πια μυαλό, | κι αν δεν αλλάξεις πια μυαλό | τρεις θα ‘ναι οι ώρες σου | Αν θέλεις στη ζωή σου να προκόψεις | τις τρέλες σου αυτές πρέπει να κόψεις | και πάτα φρένο βάσανο στις φόρες σου | γιατί στο λέω λόγω τιμής, | γιατί στο λέω λόγω τιμής | τρεις θα ‘ναι οι ώρες σου | Κι αν έκανα μέχρι προχτές την πάπια | μη το νομίζεις ότι τρώγω χάπια | θα ξηγηθώ βρε βάσανο στο αμόρε σου | κι αν δεν αλλάξεις πια μυαλό, | κι αν δεν αλλάξεις πια μυαλό | τρεις θα ‘ναι οι ώρες σου | Να μπλέξω πάλι βάσανο στ’ αμόρε σου | κι αν δεν αλλάξεις πια μυαλό, | κι αν δεν αλλάξεις πια μυαλό | τρεις θα ‘ναι οι ώρες σου

08. Μόρτισσα Τραγούδι: Αλεξάνδρα
Μουσική: Αντώνης Διαμαντίδης | Στίχοι: Αντώνης Διαμαντίδης
Άχ, μόρτισσα εγεννήθηκα | μόρτισσα θα πεθάνω | γιατί δεν βρήκα πι’ όμορφη | απ’ τη ζωή που κάνω. | Άχ, μ’ αρέσει η μόρτικια ζωή | κι άν τύχει και πλουτίσω | σ’ αυτόν τον ψεύτικο ντουνιά | πιο μόρτικα θα ζήσω. | Φέρτε σαντούρια και βιολιά | ούζο για να μεθύσω, | αυτόν τον ψεύτικο ντουνιά | θέλω να τον γλεντήσω. | Άχ, ήθελα νάχω σεβνταλή | μόρτη και κουτσαβάκι, | ναν’ ή αγάπη του τρελή | και μπελαλής λιγάκι. | Έτσι μ’ αρέσει κι ο σεβντάς | αν τύχει κι αγαπήσω | μέσα σε μόρτικα φιλιά | τα μάτια μου να κλείσω. | Φέρτε σαντούρια και βιολιά | ούζο για να μεθύσω, | αυτόν τον ψεύτικο ντουνιά | θέλω να τον γλεντήσω.

09. Δώδεκα χρονών κορίτσι Τραγούδι: Αλεξάνδρα
Μουσική: Σωτήρης Γαβαλάς | Στίχοι: Σωτήρης Γαβαλάς
Άντε δώδεκα χρονώ κορίτσι, | άντε χήρα πάει στην μάνα του, | άντε τα στεφάνια στην ποδιά του | κι έκλαιγε τον άντρα του. | Άντε σώπα κόρη μου μην κλαίγεις, | άντε και ξαναπαντρεύεσαι, | άντε και τα μαύρα θα πετάξεις κι έτσι ελευθερώνεσαι. | Άντε μη μου λες καημένη μάνα, | άντε για να ξαναπαντρευτώ, | άντε σαν τον πρώτο μου τον άντρα | άντε δε θα τον’ ε ξαναβρώ. | Αχ χήρα η κακομοίρα μικρή, μικρή! | Άντε εγώ τα μαύρα δεν τα βγάζω, | άντε θα κλειστώ σ’ ένα κελί, | άντε πες κι εσύ καημένη μάνα πως δεν έχεις πια παιδί. | Γεια σου Αμπατζή μου!

10. Το κουκλί της Κοκκινιάς Τραγούδι: Αλεξάνδρα
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Κλαίγω μυστικά κουκλάκι μου, | μην το μάθει ο ντουνιάς | ότι για σένα λιώνω και πονώ μικράκι μου, | όμορφο κουκλί της Κοκκινιάς. | Μ' άναψαν φωτιά μες στην καρδιά τα κάλλη σου | πάρε με μικρό μου μέσα στην αγκάλη σου | και μες στα φιλιά να σβήσω, πόθος της καρδιάς, | όμορφο κουκλί της Κοκκινιάς. | Μ' άνοιξες πληγή κουκλάκι μου | μες στα φύλλα της καρδιάς | και η ζωή μου σβήνει πια για σε μικράκι μου, | όμορφο κουκλί της Κοκκινιάς. | Μ' άναψαν φωτιά μες στην καρδιά τα κάλλη σου | πάρε με μικρό μου μέσα στην αγκάλη σου | και μες στα φιλιά να σβήσω, πόθος της καρδιάς, | όμορφο κουκλί της Κοκκινιάς.

11. Καλογριά Τραγούδι: Αλεξάνδρα
Μουσική: Βαγγέλης Παπάζογλου | Στίχοι: Βαγγέλης Παπάζογλου
Βαρέθηκα τον κόσμο πια καλογριά θα γίνω | και απάνω σε ψηλό βουνό μονάχη μου θα μείνω | και απάνω σε ψηλό βουνό μανούλα μου μονάχη μου θα μείνω | Στα μαύρα το κορμάκι για πάντα θα το ντύσω | τη φλόγα π' έχω στην καρδιά ψεύτη ντουνιά ίσως και την εσβήσω | τη φλόγα π' έχω στην καρδιά ε ρε ντουνιά ίσως και την εσβήσω | -άιντα  όλαλά! | Καλογριά θε να γινώ να μπω σε μοναστήρι | και θα αρνηθώ για πάντα πια ψεύτη ντουνιά πόρτα και παραθύρι | και θα αρνηθώ για πάντα πια αχ βρε ντουνιά πόρτα και παραθύρι | -γεια σου Ρίτα! | Θα πα να βρω ηγούμενη να μοιάζει σαν και μένα | να κλαίγω εγώ για κείνηνε και εκείνη για τα μένα

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης