Τρίτη, 29 Ιανουαρίου 2013

Στην αγορά του κόσμου





















Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Ζήνωνος Τραγούδι: Αλκίνοος Ιωαννίδης
Μουσική: Νίκος Ζούδιαρης | Στίχοι: Νίκος Ζούδιαρης
Ζήνωνος Πάσχα στο χωριό συγκέντρωση μετοίκων | Τα νέα απ' την Αθήνα στα όνειρα μου σφήνα | Πόζα και λουστρίνι, ο Νάκος φιγουρίνι | Πείνα μου μοιραία ζήλεια μου ρομφαία | Μπήκα σ' ένα τρένο πίσω δεν κοιτούσα | Μέσα μου πετούσα ψήλωσα δυο πόντους | Ζήνωνος μ' έντυσε η ζωή στρατιώτη | Ζήνωνος πόρνη η αγάπη η πρώτη | από βράδυ σε πρωί μου τελειώνει η ντροπή | Ζήνωνος | Εδώ οι χωριανοί μου δεν βοηθάνε άλλον | Σκούριασαν τα χέρια βρήκα άλλους τρόπους | Είπα να χαθώ το τέλος μου να βάλω | Λίγο ακόμα επάνω τρέλα μου σε φτάνω | Στις εφημερίδες μάνα αν με είδες | Μη μου στεναχωριέσαι | Μάνα δεν μου αξίζει | Ζήνωνος...

02. Στην αγορά του Αλ Χαλίλι Τραγούδι: Αλκίνοος Ιωαννίδης
Μουσική: Νίκος Ζούδιαρης | Στίχοι: Νίκος Ζούδιαρης
Ο άνεμος θα καίει στη γη του Νείλου | μια αρχαία μυρωδιά θα μας μεθά | στον τροπικό όπως θα 'σαι του Καρκίνου | μέσα σου θα γεννιέται μια θεά | Μ' άγιο καπνό θα υφάνεις το χρησμό σου | για να μου δώσεις όταν θα ζητώ | να μπω ιεροφάντης στο ναό σου | να σ' ερμηνεύσω και να ερμηνευτώ | Στην αγορά του Αλ Χαλίλι | θα πουλάν τα δυο σου χείλη | δυο περιουσίες και άλλη μια | τέσσερις εγώ θα δώσω | θα πληρώσω όσο, όσο | να μου κάνουν μια μελανιά

03. Το όνειρο Τραγούδι: Αλκίνοος Ιωαννίδης
Μουσική: Νίκος Ζούδιαρης | Στίχοι: Νίκος Ζούδιαρης
Πάνε δυο μήνες που 'χω να σε δω | ποιος ξέρει τώρα πια τι είμαι για σένα, | ίσως ακόμα και να παρεξηγηθώ | για το Θεό όμως μη νοιάζεσαι για μένα. | Δεν είναι δύσκολο πιστεύω να μαντέψεις | πως της μορφής σου το πορτρέτο ξεθωριάζει | όμως αληθινά στο λέω, δεν πειράζει | κλείνω τα μάτια μου ξανά για να με κλέψεις. | Σε είδα στον ύπνο μου την πόρτα να χτυπάς | να 'ξερες πόσο με πονάς | κι ύστερα λέει σε είδα να φεύγεις σκυφτή | και τρομαγμένος ξυπνώ. | Αν πω σ' αρνήθηκα το ξέρεις θα 'μαι ψεύτης | κι ο χρόνος αν αφήνει μια ελπίδα για μένα | είναι οδυνηρό που δε σε είδα ν' αστράφτεις | μέσα στης ψυχής μου τον καθρέφτη.

04. Πόθοι αδιέξοδοι Τραγούδι: Αλκίνοος Ιωαννίδης
Μουσική: Νίκος Ζούδιαρης | Στίχοι: Νίκος Ζούδιαρης
Σε βρήκα να πονάς βουβά | κι απαρηγόρητα | κι εγώ που χρόνια κρύβω έρωτα | για σένα | αυτά τα βράδια που προβλέπονται αφόρητα | σου ζήτησα να μοιραστείς με μένα. | Πόθοι αδιέξοδοι, τρελοί | που σου μάτωσαν τα μάτια | σπάζω σε χίλια κομμάτια | κι όσο θα ‘σαι αλλουνού | πάντα θα ‘μαι εδώ να μερώνω | Πες μου μια λέξη μαγική | για να λευτερωθώ | κράτα την ψυχή μου | μην πετάξει απόψε | "Μου έχουν κουρσέψει τη ζωή", | είπες, και θα χαθώ | τα σίδερα της φυλακής μου κόψε...

05. Καθώς περνά η ώρα Τραγούδι: Αλκίνοος Ιωαννίδης
Μουσική: Νίκος Ζούδιαρης | Στίχοι: Νίκος Ζούδιαρης
Ψέματα λένε οι λεπτοδείκτες | στο ανυπόμονό μου σώμα | αφού από μέσα μου δε βγήκες | κι ας μην εφάνηκες ακόμα. | Αν μ' αγαπάς μια σταλίτσα | έλα προτού να στο ζητήσω | σου 'χω ζεστάνει μια γωνίτσα | που ήσουνα δε θα ρωτήσω. | Κακός καιρός, βαρύς χειμώνας | και τρέμω μήπως και μουσκέψεις | γίνεται ο άνεμος τυφώνας | ξάφνου και δε θα το πιστέψεις.

06. Δύσκολοι καιροί Τραγούδι: Αλκίνοος Ιωαννίδης
Μουσική: Νίκος Ζούδιαρης | Στίχοι: Νίκος Ζούδιαρης
Δύσκολοι καιροί, γι' αυτό εύκολα όλα μοιάζουν | τι να λέμε τώρα, τι να λέμε τώρα | Ήλιος και βροχή, κι αγκαζέ στο πεζοδρόμι | κλέφτες κι αστυνόμοι, κλέφτες κι αστυνόμοι | Βάλε για το μάτι μία χάντρα | αφού θέλεις θαυμαστές | τα ιδανικά μας ψάχνουν γι' άντρα | στο 'χω πει χίλιες φορές | Ο έρωτας πονάει στην Πατάγια | κι εσύ κάνεις ότι κλαις | να 'ταν, λέει, τα φιλιά σου άγια | κι όλοι εμείς οι κολαστές | έξω απ' την άβυσσο... | Άποροι καιροί, που τον πλούτο τους μοιράζουν | τι τα θέλεις τώρα, τι τα θέλεις τώρα | Γέροι ναυτικοί, έρωτες μου μετανάστες | πόθοι μου δυνάστες, πόθοι μου δυνάστες | Βάλε για το μάτι μία χάντρα | αφού θέλεις θαυμαστές | τα ιδανικά μας ψάχνουν γι' άντρα | στο 'χω πει χίλιες φορές

07. Τα φιλιά μου θα στα 'δινα Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Νίκος Ζούδιαρης | Στίχοι: Νίκος Ζούδιαρης
Δε φταίει η νύχτα κι ο ουρανός αν ήσουν τ' άστρο οδηγός | στη ρότα του Οδυσσέα κι εγώ σε πήρα σοβαρά | και από τότε χάθηκα πέρα από τον Μαλέα. | Όσα είχα κάνει όνειρα δικά σου ήτανε παιδιά, | τα ρίχνω στον Καιάδα κι όσα σου είπα "σ' αγαπώ" | τώρα στης λήθης το βυθό κοιμούνται στρωματσάδα. | Αχ, τα φιλιά μου θα στα 'δινα έτσι κι αλλιώς | μα ήθελες να τα κλέψεις. Αχ, κι όταν είδες πως σ' άφηνα | εύκολα εσύ μου 'δινες υποσχέσεις. | Τα λόγια σου τα ερωτικά και τα βραχιόλια τα χρυσά, | πες μου τι να τα κάνω. Θα μου 'φτανε κι ένα φιλί | αν μ' αγαπούσες πιο πολύ για σένα να πεθάνω. | Θα 'θελα να σ' εμπιστευτώ, έτσι πώς να το φανταστώ | πως μου 'στηνες παιχνίδια. Δεν σου θυμώνω όμως γιατί, | η αγέννητή μου η ψυχή διψούσε για ταξίδια.

08. Η μπαλάντα του μισθοφόρου Τραγούδι: Αλκίνοος Ιωαννίδης
Μουσική: Νίκος Ζούδιαρης | Στίχοι: Νίκος Ζούδιαρης
Ο.Η.Ε. ουαί Ο.Η.Ε. ουαί | Ο.Η.Ε. ουαί και αλίμονό μας | Ήταν τότε που 'φευγα για σταυροφόρος | μ' έμπορους μαύρης στην Καπερναούμ | Με θυμάμαι ξανά στην Κορέα πιο μετά | τριακοστή όγδοη παράλληλος, Σεούλ | Μου 'λεγαν αν δείξεις θάρρος | θα 'σαι γι' αυτούς λευτερωτής | Μα εγώ κατάντησα κουρσάρος | Νύχτα έφτασα στη Σαϊγκόν, στη Κορδιλιέρα, | κλάψε Ανόι, κλάψε Χαϊφούγκ | Κι από κει για την Αμμόχωστο | στον ξεριζωμό της έδωσα παρών | Μου 'λεγαν αν δείξεις θάρρος | θα 'σαι γι' αυτούς λευτερωτής | Μα εγώ κατάντησα κουρσάρος | Μισθοφόρος στον Περσικό, στην Κτησιφώνα | ήσυχη συνείδηση μου... Βαβυλώνα | Μόσταρ, Νέτρεβα, φτωχό Ζαντάρ | υπομονή, φθάνει βοήθεια και σε σας | Μου 'λεγαν αν δείξεις θάρρος | θα 'σαι γι' αυτούς λευτερωτής | Μα εγώ κατάντησα κουρσάρος

09. Όχι μην κλαις Τραγούδι: Αλκίνοος Ιωαννίδης
Μουσική: Νίκος Ζούδιαρης | Στίχοι: Νίκος Ζούδιαρης
Πάψε διαρκώς να μου λες | πόσες αγάπες περάσαν | κι όχι μην κλαις, όχι μην κλαις | θά 'ρχομαι γω με τις σκιές. | Αποζητάς μόνιμες επαφές | μα αγνοείς τις κρυφές σου ορέξεις | και πριν καλά τις αισθανθείς | σκέφτεσαι πώς θα τις αντέξεις. | Όχι μην κλαις, όχι μην κλαις | θά 'ρχομαι γω με τις σκιές. | Σαν μεγαλώνει το χτες, | το αύριο τελειώνει | κι είναι ωραίο όταν με θες | να σε γυρεύω ακόμη. | Όχι μην κλαις, όχι μην κλαις | θά 'ρχομαι γω με τις σκιές.

10. Το κουτί της Πανδώρας Τραγούδι: Αλκίνοος Ιωαννίδης
Μουσική: Νίκος Ζούδιαρης | Στίχοι: Νίκος Ζούδιαρης
Διπλό κονιάκ και μουσική | οι αναμνήσεις χορευτές | δίνουν παράσταση βουβή | με στέλνουν σ' άλλες εποχές. | Το παρελθόν μου ένα κουτί | που άνοιξε η Πανδώρα | όμως τι το 'θελες κι εσύ | να φτάσεις τέτοιαν ώρα. | Το δίκιο μου μ' αφήνει αδιάφορο | μετράνε αλλιώτικα όλα αυτά. | Οι νύχτες γέμισαν παράπονο | και με βουλιάζουν στα ρηχά. | Το τζάμι μου είχε ρωγμή | μου το 'δειξε μια αχτίδα. | Ο εργάτης φταίει ή το γυαλί, | ή μήπως που το είδα. | Και βγαίνει ένας στεναγμός | βρε τι μυστήρια ζωή, | τώρα που πέρασε καιρός | πες μου μετάνιωσες κι εσύ;

11. Δεύτε τελευταίες εισπνοές Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη & Αλκίνοος Ιωαννίδης
Μουσική: Νίκος Ζούδιαρης | Στίχοι: Νίκος Ζούδιαρης
Μπάζει ραδιενέργεια από παντού | τρύπιος ο ουρανός χωρίς σελήνη | μια τρελή ελπίδα που 'χει μείνει | μας χαϊδεύει μάταια το νου. | Κάτω στα νερά του Ατλαντικού | πέρα απ' τις Ηράκλειες τις στήλες, | δράκοντες κι αρχαίες νεροφίδες | θα μπορούσαν τόσα να μας πουν. | Δεύτε τελευταίες εισπνοές | κούφιες συμβουλές κι άδικος έρως. | Δίψα για ζωή φέρνει το τέλος | και εμπνέει νέες προσευχές. | Βρίζεις κι απειλείς όλος θυμό | κι απογίνεσαι μ' ένα μεθύσι, | λες: "Δεν μ' έχουνε ρωτήσει..." | και κλαις να δεις εάν σε αγαπώ... | Μα όσες φορές κι αν θα στο πω, | δεν είναι αρκετό για να σε πείσει | όταν όλοι σ' έχουν αγνοήσει, | μοιάζει τόσο λίγο και μικρό.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης