Κυριακή, 27 Ιανουαρίου 2013

Μουσικό κουτί





















01. Το βαλς της μικρής Οργανικό
Μουσική: Γιάννης Κότσιρας

02. Ελεύθεροι ηττημένοι Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας & Σπύρος Παπαδόπουλος
Μουσική: Γιάννης Κότσιρας | Στίχοι: Σταύρος Σταύρου
Το φως πριν λιώσει… | Ψάχνει σχοινιά | Απ’ το βυθό του να γλιτώσει | Ποιος απ’ τους δυο | Πρώτος τον άλλο θα σκοτώσει; | Reality Show… | Κι αυτή η πτώση | Σε γκρι οθόνες… | Γυναίκες γύρω στα σαράντα τόσο μόνες | Θα ‘ναι ακατάλληλες σε λίγο οι εικόνες | Η γη στο μοντάζ | Γεμάτη σκόνες | «Αποχωρεί απ’ το παιχνίδι η ζωή | Την άλλη Πέμπτη πάλι θα ‘μαστε μαζί» | Κι εμείς σε διαμερίσματα | Να ρίχνουμε νομίσματα | Με κόκκινα καλώδια τυλιγμένοι | Κορώνα θες ή γράμματα; | Ποια λέξη κάνει θαύματα | Την ώρα που στο πάτωμα πεθαίνει; | Κι εμείς μαζί δυο μόνοι | Ελεύθεροι ηττημένοι | Αυτό το δέρμα… | Λες και φωνάζει δυνατά | Για χρόνια «γέρνα» | Κοίτα να δεις, είν’ η αρχή μπροστά | Στο τέρμα | Το όπλο κρατάς | Κι εγώ το αίμα | Κι οι βιταμίνες… | Θα μου χαρίσουνε, μου λένε, λίγους μήνες | Σπασμένα σώματα χαζεύουν τις βιτρίνες | Εκπτώσεις παντού | Σ’ όλες τις μνήμες | «Πάρτε τη δεύτερη ανάσα δωρεάν | Και δοκιμάστε την στο έκτο παραβάν»

03. Κάντε όλοι στην άκρη Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας
Μουσική: Γιάννης Κότσιρας | Στίχοι: Άρης Δαβαράκης
Παρανάλωμα, στην ωραία φωτιά | Ενός κόσμου που αλλάζει, θα γίνω | Κι απ’ τη στάχτη μου | Μια καινούργια καρδιά | Θα γεννήσω για να 'χω να δίνω | Θα μοιράζομαι τη μεγάλη αγκαλιά | Που ο πλανήτης στο σύμπαν ανοίγει | Και θα νοιάζομαι | Για όλα αυτά τα παιδιά | Που ο θυμός και το άδικο πνίγει | Κάντε όλοι στην άκρη | Για να στάξει το δάκρυ | Ενός κόσμου που φεύγει | Ευτυχώς δια παντός | Ένας κόσμος που αλλάζει | Στον καθρέφτη κοιτάζει | Και στην άκρη του τούνελ | Σαν να βλέπει το φως... | Σαν μια έκρηξη στο στομάχι της γης | Θα το δεις, θα το ζήσεις το θαύμα | Μεταμόρφωση της κοινής μας ψυχής | Που επουλώνει και πάλι το τραύμα | Σκέτη ομορφιά, δίχως βία και καρφιά | Καταιγίδα ξεσπάει η αλλαγή μας | Κι έτσι διεκδικεί ό,τι άφησε εκεί | Πριν ακόμα ανοιχτεί η πληγή μας

04. Για σένα Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας
Μουσική: Γιάννης Κότσιρας | Στίχοι: Σταύρος Σταύρου
Έφτιαξα κόσμο στην παλάμη μου βαθιά | Έβαλα χρώματα κι αστέρια και βουνά | Και με τα κύματα ζωγράφισα νησιά | Μόνο για σένα… | Κι έτσι που σου ‘σβησα στα χείλη τη σιωπή | Τον ήλιο κρέμασα στου κόσμου το σχοινί | Να ταξιδεύει μεσ’ τη θάλασσα η ψυχή | Πάντα για σένα… | Κι όπως θα στάζουν τα φεγγάρια στο νερό | Θα κλέψω χρώμα και θα φτιάξω ουρανό | Για να πετάξω μ’ ένα χάρτινο φτερό | Μαζί με σένα… | Κι όπως θα λιώνει | Μεσ’ τα μάτια σου η βροχή | Ουράνια τόξα θα γεννάει το φιλί | Να ξημερώνει κι η ζωή μου να μπορεί | Να ζει για σένα… | Έφτιαξα κόσμο στης παλάμης τις γραμμές | Όταν στα σύννεφα θα φεύγουν οι εποχές | Να θέλω αυτά που ‘χεις τη δύναμη να θες | Να θέλω εσένα… | Ξέρω καρδιά μου, | Θα ‘ρθουν δύσκολοι καιροί | Κι όμως η φλόγα αυτή που ανάβει στο κερί | Όσο κι αν λιώνω μου μαθαίνει | Απ’ την αρχή | Να καίω για σένα… | Εκεί για σένα… | Θα ‘μαι εκεί για σένα | Ένα γέλιο θα ‘μια | Μια στιγμούλα θα ‘μια | Κι ίσως να ‘μαι κάτι, | Που να μοιάζει αγάπη | Θα ‘μαι εκεί για σένα, | Δυο κορμιά σαν ένα.

05. Παίρνω ό, τι δίνω Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας
Μουσική: Γιάννης Κότσιρας | Στίχοι: Όλγα Μοσχοχωρίτου
Είν’ η ζωή μας εκδρομή | Ταξίδι σ’ άγονη γραμμή | Με ένα πλοίο | Τώρα βουλιάζω στη σιωπή | Καθώς τελειώνει η γιορτή | Με ένα αντίο | Είναι ο χρόνος τιμωρός | Φίλος καλός | Ή και εχθρός | Παίρνω ό, τι δίνω | Τώρα βουλιάζω στη σιωπή | Ταξίδι σ’ άγονη γραμμή | Αντίο πλοίο | Είναι ο χρόνος Ιανός | Φίλος καλός | Ή και εχθρός | Παίρνω ό, τι δίνω

06. Όλα είναι ψέματα Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας
Μουσική: Γιάννης Κότσιρας | Στίχοι: Άρης Δαβαράκης
Κρατάω γερά | Ένα παλιό μαστίγιο | -Όλα, όλα είναι ψέματα | -Και θα σας πάω | Στο ακραίο μου καταφύγιο | -Όλα, όλα είναι ψέματα | -Τα δάχτυλα | Ποτέ δεν είναι ίδια | -Όλα, όλα είναι ψέματα | -Και οι ψυχές | Μοιάζουν με σαμιαμίδια | -Όλα, όλα είναι ψέματα | -Με την κοιλιά | Όλης της γης σκουλήκια | -Όλα, όλα είναι ψέματα | -Προς τη φωλιά | Κάτω από τα αρμυρίκια | -Όλα, όλα είναι ψέματα | -Όλοι μαζί | Άνθρωποι και ποντίκια | -Όλα, όλα είναι ψέματα | -Όλα αχταρμάς | Τ’ άδικα και τα δίκια | -Όλα, όλα είναι ψέματα | Αν το θες | Να βγεις από ‘δω | Να με βρεις | Κι’ εγώ να σε βρω | Τότε πάρε ανάσα βαθειά | Για να βγούμε αγκαλιά απ’ τη βρωμιά | Αν το θες | Να βγεις από εδώ | Να με δεις | Κι’ εγώ να σε δω | Τότε πάρε ανάσα βαθειά | Απ’ τα σάπια να βγούμε αγκαλιά

07. Ο σκύλος μου ο Ρωμιός Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας
Μουσική: Γιάννης Κότσιρας | Στίχοι: Γιάννης Κότσιρας
Έχω ένα σκύλο με αυτιά | Που δεν γουστάρει τα γατιά | Κι όλο γαβγίζει, βρίζει | Όλο τον ντουνιά… | Τρέχει στους δρόμους σαν τρελός | Και μουρμουράει διαρκώς | Και δεν γουστάρει, τη χάρη | Κανενός | Είναι κι αυτός ένας Ρωμιός | Χρωστάει παντού και κανενός | Κι όταν πεισμώσει | Γίνεται σοφός | Μα όταν θυμώσει | Γίνεται Θεός | Έχω ένα σκύλο μερακλή | Απόγονο του Ηρακλή | Μασάει μπουκάλια | Κουτάλια | Άμα χρειαστεί | Είναι ο σκύλος μου από σόι | Από αρχαίο σκυλολόι | Δεν προσκυνάει | Κυβερνάει | Όλο τον ντουνιά | Είναι κι αυτός ένας Ρωμιός | Χρωστάει παντού και κανενός | Κι όταν πεισμώσει | Γίνεται σοφός | Μα όταν θυμώσει | Γίνεται Θεός | Μα είμαι κι εγώ ένας Ρωμιός | Χρωστάω παντού και κανενός | Κι όταν πεισμώσω | Γίνομαι σοφός | Μα όταν θυμώσω | Γίνομαι Θεός | Ένας Ρωμιός

08. Δυο ξένοι Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας
Μουσική: Γιάννης Κότσιρας | Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου
Ο κόσμος έχει φύγει από ώρα | Τα φώτα κουρασμένα μας κοιτούν | Δεν έγινε το θαύμα ούτε τώρα | Δυο ξένοι που δεν έχουν τι να πουν | Διαβάτες που τους ένωσε μια μπόρα | Δυο ξένοι που σε λίγο θα χαθούν. | Έτσι όπως αρχίσαμε έτσι και τελειώνει | Δικά σου όλα τα δάκρυα, | Δικοί μου όλοι οι δρόμοι | Μακάρι να με κράταγαν | Τα μάτια σου να μείνω | Συγχώρα με που αυτό που θες | Δεν μπόρεσα να γίνω | Κανένας δεν θα ψάξει τι έχει φταίξει | Κανείς δεν θα σκαλίσει τη φωτιά | Πως φτάσαμε να μη μας βγαίνει λέξη | Πως έγινε να μη μας νοιάζει πια | Μια πόρτα ο καθένας θα διαλέξει | Και θα ‘ναι η τελευταία μας φορά

09. Καρτ ποστάλ Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας
Μουσική: Γιάννης Κότσιρας | Στίχοι: Σταύρος Σταύρου
Μια σάκα κρεμασμένη απ’ τον ώμο | Νερό και πατατάκια για το δρόμο | Μη με θυμάσαι… | Δε θα ‘χω όνομα δικό μου και ζωή | Είναι η μνήμη επικίνδυνη σιωπή | Μη με θυμάσαι… | Στην τσέπη μια μικρή φωτογραφία | Της άλλης μου πατρίδας η ιστορία | Μη με θυμάσαι… | Θα μεγαλώνω με σπασμένα ελληνικά | Θα μεγαλώνω με σπασμένα τα φτερά | Μη με θυμάσαι… | Θα στέλνω καρτ ποστάλ | Στη μάνα μου… | Θα λέω «είμαι καλά» | «Σας αγαπώ» | Μη με θυμάσαι, έχω άλλο ουρανό | Απ’ το δικό σου ουρανό  | Εγώ έχω άλλο ουρανό | Μη με θυμάσαι… | Δυο γυάλινα μπουκάλια στη ζακέτα | Και δίπλα μου μια έγκυος γυναίκα | Μη με θυμάσαι… | Θα ‘χει άλλο χρώμα το δικό μου το παιδί | Μόνο ένα κέρμα να μου ρίξεις στο κουτί | Μη με θυμάσαι…

10. Όσες φορές είπα να 'ρθω Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας
Μουσική: Γιάννης Κότσιρας | Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου
Όσες φορές είπα να ‘ρθω | Κάτι μου πήρε το μυαλό | Όσες φορές ξεκίνησα | Σε λάθος δρόμο κύλησα | Μια το φεγγάρι ήταν καλό | Μου ‘πε «Μη φύγεις μείνε εδώ» | Μια έκλαιγε η θάλασσα | Έμεινα, την αγκάλιασα | Όσες φορές σε σκέφτηκα | Απ’ τον καημό παιδεύτηκα | Να ‘ρθω κοντά σου βιάστηκα | Μα πάλι εδώ ξεχάστηκα | Μια μου φωνάζαν τα νερά | Πως δεν θα φτάσω μακρυά | Μια ο άνεμος με γέλασε | Δεν φύσηξε, με γέρασε

11. Τα μπλουζ των Βαλκανίων Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας
Μουσική: Γιάννης Κότσιρας | Στίχοι: Σταύρος Σταύρου
Κοιτάς απ’ το παράθυρο | Τ’ αστέρια που δεν ήπιες | Περνούν τα σκουπιδιάρικα | Πεινάνε οι λαοί… | Και μέσα στα σκυλάδικα | Λουστρίνια οι καιροί | Στολίζονται οι πατρίδες | Και γελάνε οι προφήτες. | Ελλάδα που σου έβαλαν | Στα μάγουλά σου ρουζ | Μα θάλασσες γαλάζιες | Ονειρεύεται ο νους… | Ελλάδα των φτωχών | Των περασμένων μεγαλείων | Τα μπλουζ που τραγουδάς, | Τα μπλουζ των Βαλκανίων… | Καρδιά μου, ροκ και σπάνια | Τα μπλουζ μας στα Βαλκάνια | Ζεϊμπέκικα τα λέμε… | Κοιτάς απ’ το μπαλκόνι σου | Τον κόσμο που νυχτώνει | Σε μπαρ και πεζοδρόμια | Συχνάζουν οι σιωπές… | Στης πείνας τα μνημόνια | Φτηνές υπογραφές | Και Μήδεια θα μοιάζεις | Που ό, τι γέννησε σκοτώνει

12. Η μπαλάντα του γέρου Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας
Μουσική: Γιάννης Κότσιρας | Στίχοι: Γιάννης Κότσιρας
Ξέρω ένα γέρο τρελό | Τσάντα κρατάει | Η πόλη τοπίο θολό | Μ’ αυτός προσπερνάει | Περνά τα φανάρια ανοιχτά | Δεν σταματάει | Σκουπίδια μαζεύει συχνά | Κανείς δεν ρωτάει | Μήπως πονάει… | Μα ο γέρος μιλάει δυνατά | Γελάει και κλαίει | Πως είμαστε όλοι σκατά | Αλήθεια μας λέει | Πολέμησε λέει στα βουνά | Και κάπου στην Κρήτη | Φύγε αλήτη, αλήτη | Μα ο γέρος δεν πάει πουθενά | Λέει ένα όχι και περνά… | Ο γέρος με πιάνει σφιχτά | Τον λένε Δημήτρη | Με ρώτησε αν έχω λεφτά | Κι αν έχω σπίτι | Κοιτάζω αν έχω ψιλά | Το χέρι μου πιάνει | Μου λέει μόνο πως με ρωτά | Μήπως πεθάνει ξανά… | Ο γέρος μιλάει δυνατά | Φωνάζει και λέει | Που πήγανε όλα σκατά | Δεν ξέρει τι φταίει | Πολέμησε για τα παιδιά | Και για ένα σπίτι | Τον λένε αλήτη, αλήτη | Μα ο γέρος γυρνά τους γελά | Βγάζει ένα όπλο | Και περνά… στο μετά…

13. Αντίο Οργανικό
Μουσική: Γιάννης Κότσιρας

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης