Παρασκευή, 25 Ιανουαρίου 2013

Το ταξίδι





















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια του Απόστολου Καλδάρα

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Νύχτωσε χωρίς φεγγάρι Τραγούδι: Στέλλα Χασκίλ
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Νύχτωσε χωρίς φεγγάρι | το σκοτάδι είναι βαθύ | κι όμως ένα παλικάρι | δεν μπορεί να κοιμηθεί | Άραγε τι περιμένει | απ' το βράδυ ως το πρωί | στο στενό το παραθύρι | που φωτίζει με κερί | Πόρτα ανοίγει πόρτα κλείνει | με βαρύ αναστεναγμό | ας μπορούσα να μαντέψω | της καρδιάς του τον καημό

02. Σ’ ένα βράχο φαγωμένο Τραγούδι: Στράτος Παγιουμτζής & Λ. Χάρμα
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Σ’ ένα βράχο φαγωμένο | από κύμα αγριωπό | ένα σούρουπο είχα κάτσει | λίγο να συλλογιστώ. | Κάθε βήμα στη ζωή μου | είναι πόνος και συμφορά, | θέλω ο δόλιος να πετάξω | μα δεν έχω τα φτερά. | Έτσι μ’ έχει καταντήσει | των ανθρώπων η οργή,  | στρώμα να ’χω τα χορτάρια | και προσκέφαλο τη γη.

03. Το λαϊκό τσιγάρο Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Είμαι τσιγάρο λαϊκό | αχ, κι εσύ γουστάρεις "άσσο", | μα πριν ανάψεις τη φωτιά | να πας έπρεπε πάσο. | Όταν χαρμάνης ήσουνα | αχ, με πάθος με ρουφούσες, | σε μένα βρήκες, μου 'λεγες, | τη μάρκα που ζητούσες. | Κι αν σου είμαι γόπα άχρηστη | αχ, μην πας να με πατήσεις, | μην έρθεις στα χαρμάνια σου | πάλι και με ζητήσεις.

04. Μια στεναχώρια Τραγούδι: Πρόδρομος Τσαουσάκης & Μ. Γρίλλη
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Μια στενοχώρια που έχω απόψε, | απ’ την καρδιά μου βγαίνει καπνός. | Τα δάκρυά μου πώς να τα κόψω, | σε σένα τρέχει ο λογισμός. | Αχ, θα με φάει η στενοχώρια | που ’μαστε χώρια, που ζούμε χώρια. | Γιατί σε παίρνουν από κοντά μου | και κομματιάζονται δύο καρδιές, | και κάνουν λύπη κάθε χαρά μου | χωρίς να φταίω, χωρίς να φταις; | Αχ, θα με φάει η στενοχώρια | που ’μαστε χώρια, που ζούμε χώρια. | Πώς θα μπορέσω να συνηθίσω | σ’ αυτή τη μαύρη τη μοναξιά; | Πού θα ξανάβρω σ’ αυτό τον κόσμο | σαν τη δική σου χρυσή καρδιά; | Αχ, θα με φάει η στενοχώρια | που ’μαστε χώρια, που ζούμε χώρια.

05. Συ μου χάραξες πορεία Τραγούδι: Γιώτα Λύδια
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Δυο φιλιά σου κι ένα χάδι | ένα πικραμένο βράδυ | μου ταράξαν της ψυχής μου τη γαλήνη. | Παραδόθηκα σε σένα, | δε λογάριασα κανένα | κι είπα τώρα ό,τι θέλει ας γίνει. | Συ μου χάραξες πορεία, | εσύ γλυκιά, εσύ γλυκιά μου αμαρτία. | Πώς την έπαθα δεν ξέρω, | ξέρω μόνο ότι υποφέρω | όλη νύχτα πάνω στο κρεβάτι, | να ζητάω, για φαντάσου, | τα παράνομα φιλιά σου | και να μην μπορώ να κλείσω μάτι. | Όμως σκέπτομαι για λίγο | να καθίσω ή να φύγω, | αφού ξέρω απ' τους δυο μας τι θα μείνει. | Να ποιο θα 'ναι το φινάλε, | πόνοι, δάκρυα και βάλε, | μα θα μείνω κι ό,τι θέλει ας γίνει.

06. Ο χτύπος της καρδιάς Τραγούδι: Καίτη Γκρέυ
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Μου τάζεις χίλια δυο καλά, να ζεις κοντά μου, | μου τάζεις όμορφη ζωή πριγκιπική, | μα εγώ έχω γι’ άλλον πόνο στην καρδιά μου | και θα σε κάνω και σένα δυστυχή. | Εγώ τον χτύπο της καρδιάς μου δεν αλλάζω, | άλλον να σκέπτομαι και άλλον ν’ αγκαλιάζω. | Κι αν είμαι τώρα μια γυναίκα προδομένη | κι αν ζω μια άχαρη ζωή χωρίς σκοπό, | κανείς δε θα με κάνει ευτυχισμένη, | γιατί ακόμα έναν άλλον αγαπώ. | Εγώ τον χτύπο της καρδιάς μου δεν αλλάζω, | άλλον να σκέπτομαι και άλλον ν’ αγκαλιάζω. | Δεν έχω τώρα πια μυαλό γι’ αγάπη άλλη, | έτσι θα ζήσω τη ζωή μου μοναχή, | αν θα ‘χει σβήσει η αγάπη μου η μεγάλη, | εγώ θα μείνω στην ανάμνηση πιστή. | Εγώ τον χτύπο της καρδιάς μου δεν αλλάζω, | άλλον να σκέπτομαι και άλλον ν’ αγκαλιάζω.

07. Όποια και να 'σαι Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης & Μαρινέλλα
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Γιώργος Σαμολαδάς
Όποια και να 'σαι, ό,τι και να 'σαι | κάνε μου απόψε συντροφιά. | Δεν σου ζητάω να μ' αγαπήσεις | λίγη ζητώ παρηγοριά. | Αν είν' η μοίρα μου σακατεμένη | δε φταίει ο κόσμος, ούτε κι εσύ. | Ό,τι αγαπάω εγώ πεθαίνει | και ξαναρχίζω απ' την αρχή. | Όσες γυναίκες έχω γνωρίσει | έφυγαν δίχως αφορμή | κι όμως δεν έχω καμιά μισήσει | στο ριζικό μου έχει γραφτεί. | Όποια και να 'σαι, ό,τι και να 'σαι | δυο λόγια πες μου τρυφερά, | λίγο η ψυχή μου να ξαλαφρώσει | κι αύριο πες μου γεια χαρά.

08. Τέλος δεν έχει ο ουρανός Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης & Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Χρήστος Αργυρόπουλος
Τέλος δεν έχει ο ουρανός | το κύμα δεν μετριέται, | κι εκεί που σβήνει ένας καημός | άλλος καημός γεννιέται. | Ώρα την ώρα καρτερώ | κι οι ώρες γίναν χρόνια, | τα χρόνια στήσανε χορό | και πρόφτασαν τα χιόνια, | τα χρόνια στήσανε χορό | και πρόφτασαν τα χιόνια. | Χίλια τ' αστέρια τ' ουρανού | και το φεγγάρι ένα, | έχω πολλά μέσα στο νου | μα στην καρδιά μου εσένα. | Ώρα την ώρα καρτερώ | κι οι ώρες γίναν χρόνια, | τα χρόνια στήσανε χορό | και πρόφτασαν τα χιόνια, | τα χρόνια στήσανε χορό | και πρόφτασαν τα χιόνια.

09. Μην τα φιλάς τα μάτια μου Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Μην τα φιλάς τα μάτια μου | το χωρισμό φοβάμαι, | στα χείλια φίλα μ' όσο θες | δική σου πάντα να 'μαι. | Γιατί απ' τα χρόνια τα παλιά | στα μάτια, λένε, χωρισμός είν' τα φιλιά. | Μην τα φιλάς τα μάτια μου | γιατί θα τα μισήσω, | μην τύχει κι είν' η αφορμή | με σένα να χωρίσω.

10. Της μοίρας το παιχνίδι Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Ανδρέας Χατζηνικολάου
Καθισμένος στο απέναντι παγκάκι, | Σαββατόβραδο μπροστά στην εκκλησιά, | βλέπω εκείνη που αγαπούσα | γελαστή κι ασπροφορούσα | ν' ανεβαίνει μ' έναν άλλον τα σκαλιά | Θέλει η μοίρα το φινάλε της να παίξει | και το παίζει μες στα μάτια μου μπροστά. | Και της εκκλησιάς τον κήπο έχει διαλέξει | για να γίνει το παιχνίδι της σωστά | Το χαμόγελο έχει φύγει απ' το στόμα | Το τσιγάρο έχει πέσει καταγής | Ζωντανό έχω γίνει πτώμα | αχ Θεέ μου λίγο ακόμα | κι ένας άνθρωπος θα μείνει δυστυχής | Θέλει η μοίρα το φινάλε της να παίξει | και το παίζει μες στα μάτια μου μπροστά. | Και της εκκλησιάς τον κήπο έχει διαλέξει | για να γίνει το παιχνίδι της σωστά

11. Αχ ο μπαγλαμάς Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Αχ ο μπαγλαμάς | μεσάνυχτα στα χέρια του Αρσένη | και συ μες τη βροχή να με κοιτάς σαν ξένη | και να μου παίρνεις την ψυχή | Αχ ο μπαγλαμάς | τα μάτια σου καράβια αραγμένα | στα μάτια του αλλουνού κανείς δεν είν’ για μένα | τ' ορφανοπούλι τ' ουρανού | Αχ ο μπαγλαμάς | μια τσίγκινη φωνή γεμάτη πόνο | κι εγώ που σ' αγαπώ με το βοριά μαλώνω | σ' ένα σοκάκι του Ντεπό

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης