Πέμπτη, 17 Ιανουαρίου 2013

Τα τραγούδια της ζωής μου





















Ο πρώτος δίσκος

01. Απ' το αεροπλάνο Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Πολύ με πίκρανες ζωή | μακριά θα φύγω ένα πρωί | θ' ανέβω σ' ένα αεροπλάνο | να δω τον κόσμο από κει πάνω | Όταν κοιτάς από ψηλά | μοιάζει η γη με ζωγραφιά | και συ την πήρες σοβαρά | και συ την πήρες σοβαρά | Μοιάζουν τα σπίτια με σπιρτόκουτα | μοιάζουν μυρμήγκια οι ανθρώποι | το μεγαλύτερο ανάκτορο | μοιάζει μ' ένα μικρούλι τόπι | Κι όλοι αυτοί που σε πικράνανε | από ψηλά αν τους κοιτάξεις | θα σου φανούν τόσο ασήμαντοι | που στη στιγμή θα τούς ξεχάσεις | Αγαπημένη μου, μην κλαις | πάμε μαζί ψηλά, αν θες | να δεις τη γη απ' τη σελήνη | ένα φεγγάρι είναι και κείνη | Όταν κοιτάς απο ψηλά | μοιάζει ο κόσμος ζωγραφιά | και συ τον πήρες σοβαρά | και συ τον πήρες σοβαρά | Μοιάζουν οι πύργοι με κουκλόσπιτα | και τα κανόνια με παιχνίδια | από ψηλά δεν ξεχωρίζουνε | οι ομορφιές και τα στολίδια | Κι ό,τι σε πλήγωσε ή σε θάμπωσε | από ψηλά αν το κοιτάξεις | θα σου φανεί τόσο ασήμαντο | που στη στιγμή θα το ξεχάσεις

02. Ο Στρατής Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Tα νιάτα του έφαγε ο Στρατής | στα ναυπηγεία ολημερίς | φτιάχνει τα πιο γερά σκαριά | να παν οι άλλοι μακριά | να ταξιδέψουνε τη γη | οι τυχεροί, οι τυχεροί | T' απόβραδο στο καπηλειό | με τον Γιωργή τον παραγιό | λένε για χώρες μακρινές | που δεν τις είδανε ποτές | ζηλεύουνε τους ναυτικούς | τους τυχερούς, τους τυχερούς | Σαράντα χρόνια στη δουλειά | φτιάχνει καράβια σα πουλιά | κι αυτός καρφώθηκε εδώ, | δέντρο παλιό, δέντρο ξερό, | να καμαρώνει τους αϊτούς | τους τυχερούς, τους τυχερούς | Όταν πεθάνω, βρε Γιωργή | όταν σαλπάρω από τη γη | βάλε στη κάσα μου πανιά | βάλε της άλμπουρα, σκοινιά | πες πως ταξίδεψε κι αυτός | ο τυχερός, ο τυχερός

03. Μου λέει ο ήλιος καλημέρα Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Κώστας Χατζής
Μου λέει ο ήλιος καλημέρα, Τρίτη να είναι η Δευτέρα | Κι αν είναι Τρίτη τι πειράζει, το σήμερα με τ' αύριο μοιάζει | Θα κάνω όνειρα ξανά, όπως εχθές όπως και πέρσι | τι κι αν δεν βγουν αληθινά, να ονειροπολώ μ' αρέσει | Τι σήμερα τι αύριο τι χθες, γέλασε αν θες, κλάψε αν θες | αδέλφια είν' ο πόνος κι η χαρά, τι σήμερα τι αύριο τι χθες | ζήσε αν θες, πέθανε αν θες, δεν έχει και μεγάλη διαφορά | άνοιξη μπαίνει αχ Θεέ μου, χτυπά αλλιώτικα η καρδιά μου | ίσως αυτό το καλοκαίρι, κάτι ωραίο να μου φέρει | κι αν δε μου φέρει τι μ' αυτό, καινούργια όνειρα θα κάνω | ελπίδες έχω ένα σωρό, μου φτάνουν μέχρι να πεθάνω | Όποια απόφαση κι αν πάρω, θα την πετάξω σαν τσιγάρο | θα ‘ρθει η μέρα θα ξανάρθει, κι εγώ θα κάνω τα ίδια λάθη | περνά η ζωή περνά ο καιρός, κι όλο με σκάβουν οι ρυτίδες | μα δόξα να ‘χει ο Θεός, μπόλικες έχω τις ελπίδες

04. Δε βαριέσαι αδερφέ Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Κάποιο παράθυρο έχει φως | κάποιον τον καίει ο πυρετός | μας φεύγει βήμα, βήμα | Κάποιο καράβι στ' ανοιχτά | με χίλια βάσανα βαστά | να μην το πιεί το κύμα | Κι εμείς οι τρεις στον καφενέ | τσιγάρο πρέφα και καφέ | Βρε δε βαριέ, βρε δε βαριέσαι αδερφέ | Κάποιος στην άκρη του γκρεμού | κοιτάει το τέλος τ' ουρανού | μονάχος του πεθαίνει | Κάποιος στη μάχη πολεμά | η σφαίρα δίπλα μας περνά | στο στήθος του πηγαίνει | Κι εμείς οι άλλοι, μα το ναι | κάνουμε πάρτι ρεφενέ | Βρε δε βαριέ, βρε δε βαριέσαι αδερφέ

05. Όλα ανάποδα τα βλέπει Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Της γειτονιάς μας ο τρελός | όλα ανάποδα τα βλέπει | μες στου μυαλού του τον καθρέφτη, | μες στου μυαλού του τον καθρέφτη. | Πάει στις κηδείες και γελάει, | στα γεννητούρια πάει και κλαίει, | κι όλα ανάποδα τα λέει, | κι όλα ανάποδα τα λέει. | Στους πλούσιους και στους αρχοντάδες | δεν τους μιλάει με το έτσι θέλω, | κι αλλού γυρνάει το κεφάλι, | κι αλλού γυρνάει το κεφάλι. | Ενώ στους γεωργούς και στους χτιστάδες | τους βγάζει αμέσως το καπέλο | λες κι είναι άρχοντες μεγάλοι, | λες κι είναι άρχοντες μεγάλοι. | Θε μου, τι ομορφιά, τι φως | της γειτονιάς μας ο τρελός. | Γλυκαίνεσαι να τον ακούς. | Να ’χαμ’ ακόμα άλλους δυο τέτοιους τρελούς. | Της γειτονιάς μας ο τρελός | όλα ανάποδα τα βλέπει | μες στου μυαλού του τον καθρέφτη, | μες στου μυαλού του τον καθρέφτη. | Από το φούρνο του Τσαλίκη | έκλεψε ένας πεινασμένος | ένα καρβέλι απ’ το κοφίνι | και μάρτυρα πάνε τον τρελό στη δίκη. | Και τον ρωτούν ποιος είν’ ο κλέφτης | και αυτός το φούρναρη τους δείχνει. | Θε μου, τι ομορφιά, τι φως | της γειτονιάς μας ο τρελός. | Γλυκαίνεσαι να τον ακούς. | Να ’χαμ’ ακόμα άλλους δυο τέτοιους τρελούς.

06. Τρελός ή παλικάρι Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Κάποιος λείπει απόψε απ' την παρέα | κι είναι το ποτήρι του αδειανό | Πέθανε από αγάπη τελευταία | Κάποιον που τον λέγαμε τρελό | Να'ταν τρελός ή παλικάρι | Να'ταν φτωχός ή βασιλιάς | κλάψτον αυγή, κλάψτον φεγγάρι | Ήταν τρελός και παλικάρι | Ήταν φτωχός και βασιλιάς | Τ' άσπρο το πουκάμισο σκισμένο | Κόκκινο λουλούδι η καρδιά | κάποιον που τον είχαμε χαμένο | Πέθανε στ' αλήθεια μια βραδιά

07. Κάτι τρέχει Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Κάτι τρέχει, κάτι τρέχει | και ο κόσμος γλέντια έχει | το παράθυρο δεν μπάζει | και η βρύση μας δεν στάζει. | Στην κρεμάστρα το φουστάνι | μοναχό του σκέρτσα κάνει | κι ο παλιός μας ο καθρέφτης | τρεις φορές βγήκε ψεύτης. | Κάτι τρέχει, κάτι τρέχει | και το σύννεφο δεν βρέχει | ξεγελάστηκε τ' αστέρι | βγήκε μέρα μεσημέρι. | Οι ληστές τα αντικλείδια | τα κρεμάσανε στολίδια | φρονιμέψαν τα κορίτσια | κι οι γριές κάνουν καπρίτσια.

08. Αντίο Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Για μένα ακόμα η φλόγα καίει | Ό,τι κι αν γίνει θα σ' αγαπώ | Μη με ρωτήσεις λοιπόν ποιος φταίει | Όποιος κι αν φταίει θα πω εγώ | Αντίο λοιπόν αντίο | Το χάνω κι αυτό το πλοίο | Και κάνει Θεέ μου ένα κρύο | Σαν γίνονται ένας οι δύο | αντίο λοιπόν αντίο | Το χάνω κι αυτό το πλοίο | Και κάνει Θεέ μου ένα κρύο | Σαν γίνονται ένας οι δύο | Ό,τι κι αν γίνει θα 'μαι κοντά σου | Θα ικετεύω τον ουρανό | Να μην πληρώσεις τα σφάλματα σου | Να τα πληρώσω όλα εγώ | Αντίο...

09. Χωρίς εσένα Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Ούρσουλα Γιόρντη
Ανοίγεις το στόμα σου και το τραγούδι σου | μου φαρμακώνει την ψυχή, | ανοίγω τα μάτια μου μες στη νυχτιά | κι η μοναξιά μου ζώνει το κορμί. | Βλέπω τη νύχτα που μου μοιάζει στη ματιά | κι όλα τα φύλλα κιτρινίσαν στα κλαδιά, | τόση Άνοιξη τόσος ήλιος | κι έχω Φθινόπωρο, Χειμώνα στην καρδιά. | Πόσο χώμα να σκεπάσει το κορμί σου, | πόσος πόνος για να σβήσει η θύμησή σου; | Ανοίγεις το στόμα σου και το τραγούδι σου | μου φαρμακώνει την ψυχή.

10. Ο τσαγκάρης ο Μηνάς Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Μαρία Αλιφεροπούλου
Ήμουνα στα Πετράλωνα, πατούμενα εμπάλωνα | μόνος μουτζουρωμένος, στις πρόκες μου σκυμμένος | Μα τη Μαριώ συνάντησα, μαζί της την επάτησα | εζήλεψα τ' αστέρι της και ζήτησα το χέρι της | Με κοίταξε και γέλασε, κι ύστερα με μαχαίρωσε | σαν μού ‘πε πως τσαγκάρη, δεν ήθελε να πάρει | Τώρα η Μαριώ παντρεύτηκε, θαρρεί νοικοκυρεύτηκε | γαμπρός ο τοκογλύφος, μα ανθρωπιά ούτε ίχνος | Στα μεταξένια φτιάχτηκε, μα διόλου δεν στοχάστηκε | πως είναι υφασμένα με δάκρυ και με αίμα | Θα της φορούσα δίμιτο μα θα ‘τανε ακτίμητο | φτιαγμένο από τις πρόκες μου, τους τίμιους ιδρώτες μου | Σκυφτός πάνω στη μοίρα μου, π' ανάθεμα τη μοίρα μου | καρφώνω τα καρφιά μου, όχι πια στα πατούμενα μα ίσια στη καρδιά μου

11. Το λιμάνι Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Μαρία Αντώνοβα
Το καράβι στο λιμάνι σαν στοιχειό μαρμαρωμένο, | το φεγγάρι στο μουράγιο μοιάζει να 'ναι λυπημένο, | το καράβι θα σαλπάρει για ταξίδι μακρινό, | το φεγγάρι θ' απομείνει στο μουράγιο μοναχό. | Μεσ' στο καπηλειό γλεντάνε, βρίζονται, παραμιλάνε, | άλλοι κλαίνε, άλλοι γελάνε, κουτσοπίνουνε, τσουγκράνε. | Άντε γεια μωρέ παιδιά, όλοι είμαστε αδέρφια, | άντε γεια, καλή καρδιά, άντε γεια μωρέ παιδιά.

12. Αν δεις διαβάτη Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Σπύρος Καμπάνης
Αν δεις διαβάτη μάνα μου | να 'ρθει στο σπιτικό μας, | δέξου τον μ' όλη την καρδιά | τιμή και για τους δυο μας. | Αν δεις πουλί στη χειμωνιά | σκύψε και φίλησέ το, | μεσ' στη ζεστή ανάσα σου, | μανούλα, ζέστανέ το, | μεσ' στη ζεστή ανάσα σου, | μανούλα, ζέστανέ το. | Αν δεις αγόρι ορφανό | με μάτια δακρυσμένα, | λογάκια πες του τρυφερά | σαν να τα λες σ' εμένα. | Αν δεις καράβι να κινά | για τα πικρά τα ξένα | δωσ' την ευχή σου μάνα μου | σ' εκείνο και σ' εμένα, | δωσ' την ευχή σου μάνα μου | σ' εκείνο και σ' εμένα.

Ο δεύτερος δίσκος

01. Κι ύστερα Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Κι ύστερα πήρες από πάνω μου το χιόνι | κι ύστερα τίναξες τη στάχτη απ' τη ζωή μου | πήρες στα μάτια το παράπονο να λιώνει | κι ύστερα έκλαψα κοντά σου ως το πρωί | Κι ύστερα, κι ύστερα | μα δεν υπάρχει ύστερα | κλείσαν ξανά τα σίδερα | κι όλα τελειώνουν σήμερα | Κι ύστερα τίναξες τη σκόνη απ' την καρδιά μου | κι έγινε διάφανο στα χέρια σου γυαλί | το ουράνιο τόξο είχε καθίσει στα μαλλιά μου | και κάποιος έπαιζε στα σύννεφα βιολί | Κι ύστερα, κι ύστερα | μα δεν υπάρχει ύστερα | κλείσαν ξανά τα σίδερα | κι όλα τελειώνουν σήμερα

02. Κουράστηκα να ζω με την ελπίδα Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Κώστας Χατζής
Κουράστηκα να ζω με την ελπίδα, | το πρόβλημα τη λύση του γυρεύει, | το πρόβλημα που καίει τις καρδιές μας | μπαλέτο με τη σκέψη μου χορεύει. | Απόψε όταν σημάνουν οι καμπάνες | ας πούμε ένα αντίο με τα χείλη, | απόψε όταν σημάνουν οι καμπάνες | ας γίνουμε τουλάχιστον δυο φίλοι. | Μπερδεύτηκε το πράγμα μεταξύ μας, | οι δυο μας δεν αντέξαμε στο χρόνο, | ανάμεσα σ' εσένα και σ' εμένα | παιχνίδι παίζει η θλίψη με τον πόνο. | Απόψε όταν σημάνουν οι καμπάνες | ας πούμε ένα αντίο με τα χείλη, | απόψε όταν σημάνουν οι καμπάνες | ας γίνουμε τουλάχιστον δυο φίλοι.

03. Λεωφορείο ο κόσμος Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Στα παλιά λεωφορεία ο καθένας μια ιστορία, | είν' η φτώχεια εισιτήριο κι η ουρά ένα μαρτύριο. | στην ουρά γίνονται φίλοι μοδιστρούλες κι υπάλληλοι, | οικοδόμοι και ραφτάδες, μόρτες και πορτοφολάδες. | Πρόσωπα χλωμά σαν άστρα, σαν λουλούδια μαραμένα, | που τα κόψαν απ' τη γλάστρα και τα στέλνουν 'δω κι εκεί, | χέρια βρώμικα και τίμια που αν δεν ξέρουνε να γράφουν, | δώδεκα πανεπιστήμια έχουν βγάλει στη ζωή. | Στα παλιά λεωφορεία στριμωξίδι, φασαρία, | και πικρή φιλοσοφία για την άδικη ζωή, | μοιάζει, φίλε, αυτός ο κόσμος με παλιό λεωφορείο | κι οι ανθρώποι ένα φορτίο που το σέρνει εδώ κι εκεί. | Δύσκολο, πικρό ταξίδι, φασαρία, στριμωξίδι, | ποιος, στ' αλήθεια, θα μπορέσει τ' αλλουνού να φάει τη θέση, | τούτη η θέση είναι δική μου, ο χαμός σου είναι η ζωή μου, | η ζωή σου ο θάνατός μου στο λεωφορείο του κόσμου. | Δε σ' αντέχω άλλο κόσμε, μ' έχεις δέσει και με σέρνεις, | μια χαμογελάς, με δέρνεις με το γέλιο, με το δάκρυ, | δε σ' αντέχω άλλο κόσμε, σ' έχω πιει, σ' έχω χορτάσει | και η πίκρα σου έχει φτάσει μέχρι των χειλιών την άκρη. | Δε σ' αντέχω άλλο κόσμε, πίκρα, πίκρα σε μαζεύω, | δε σ' αντέχω άλλο κόσμε, κάνε στάση να κατέβω.

04. Αν ερχόσουν Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Όταν είχες φύγει πια για πάντα | κι έμεινα να ζω χωρίς σκοπό | έτσι όπως ανοίγει μια βεράντα | έμαθα με μιας να σ' αγαπώ | Αν ερχόσουν, | θα σταμάταγα τα τραίνα στη στροφή για να περάσεις | θα σου γέμιζα μ' αγάπη τα ποτήρια να κεράσεις | Όταν είχε φύγει πια το πλοίο | μες στο δειλινό το σκυθρωπό | έτσι όπως ανοίγει ένα βιβλίο | έμαθα με μιας να σ' αγαπώ

05. Στις πικρές σου τις στιγμές Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Ούρσουλα Γιόρντη
Πόσες φορές, πόσες φορές | στις πιο πικρές σου τις στιγμές, | πόσες φορές σε παρηγόρησα. | Πόσες φορές, πόσες φορές | στις πιο πικρές σου τις στιγμές, | δεν έκανα τ' αηδόνι να γελαστεί | η Άνοιξη να έρθει πιο νωρίς. | Πόσες φορές, πόσες φορές | τις νύχτες κάνουν παγανιά | άδικα πιάστηκαν πουλιά | εσύ για να μην πληγωθείς. | Έγινα και τραγουδιστής | να τραγουδώ για τα παιδιά | πως θα γυρίσουνε ξανά | απ' τη ξενιτιά. | Και τώρα που ήρθε η στιγμή | για μένα να παρευρεθείς | εσύ δεν ζεις, εσύ δεν ζεις. | Πιάστηκες όπως τα πουλιά | στην παγανιά, σαν τα πουλιά | και τα πουλιά ήταν παιδιά. | Πόσες φορές, πόσες φορές | στις πιο πικρές σου τις στιγμές, | πόσες φορές σε παρηγόρησα. | Πόσες φορές, πόσες φορές | στις πιο πικρές σου τις στιγμές, | δεν έκανα τ' αηδόνι να γελαστεί | η Άνοιξη να έρθει πιο νωρίς. | Ποιος θα μου τραγουδήσει | να με παρηγορήσει, | ο ήλιος έχει σβήσει | ποιος θα τον αναστήσει.

06. Μη μιλάς Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Ξενοφώντας Φιλέρης
Δεν είχα κονάκι δικό μου | πιρούνι και πιάτο βαθύ | και ήταν κληρονομικό μου | ο βήχας κι η πείνα μαζί. | Τα μαύρα μου χάλια η ζήση | κι ανάβει το μέσα μου φως, | θα ήταν μια κάποια λύση | να γίνω από γνώση τρελός. | Μη μιλάς για καημούς και για τέτοια | και παρήγορα λόγια μην πεις, | μια παράγκα ξεχείλισα ντέρτια | αν στα δείξω θα πας να κρυφτείς. | Ο κλέφτης τού κλέφτη προστάτης | κι ο φόνος τού φόνου παιδί | ο ψεύτης τού ψεύτη πελάτης | κι ο νόμος του ανόμου κλειδί. | Αρχίζω και κάνω το σκύλο | γαβγίζω και πια δεν μιλώ | δαγκώνω τον πρώτο μου φίλο | και τώρα δηλώνω τρελός.

07. Πάλι ύπνος δεν με πιάνει Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Πάλι ύπνος δεν με πιάνει | συλλογιέμαι και πονάω | και κοιτάω το ταβάνι | τους καημούς μου τους μετράω. | Είναι η χαρά που λείπει | το όνειρο που περισσεύει | κι έχω μέσα μου μια λύπη | μια φωτιά που με παιδεύει. | Ξαφνικά ο δρόμος έξω αντηχεί, | γέλια αστεία και τραγούδια στη βροχή. | Χαροκόπι θα 'ναι σίγουρα κι αγύρτες, | κάποιοι ευτυχισμένοι αλήτες. | Αλυσίδα δεν υπάρχει να τους δένει | μήτε σπίτι μήτε οικογένεια μήτε, | αν υπάρχουνε ακόμα ευτυχισμένοι | ή μικρά παιδιά θα είναι ή αλήτες. | Η βροχή χτυπάει στα τζάμια | στο μεδούλι μου το κρύο, | μ' έφαγε η ζωή η λάμια | το ανήμερο θηρίο. | Ο φτωχός βαρυγκομάει | και ο πλούσιος θέλει κι άλλα | κι έτσι η ζωή μας πάει | ανηφόρα και τρεχάλα. | Ξαφνικά ο δρόμος έξω αντηχεί, | γέλια αστεία και τραγούδια στη βροχή. | Χαροκόπι θα 'ναι σίγουρα κι αγύρτες, | κάποιοι ευτυχισμένοι αλήτες. | Αλυσίδα δεν υπάρχει να τους δένει | μήτε σπίτι μήτε οικογένεια μήτε, | αν υπάρχουνε ακόμα ευτυχισμένοι | ή μικρά παιδιά θα είναι ή αλήτες.

08. Εμείς οι ταπεινοί Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Μη μας περιφρονάς, μη μας περιφρονάς | γράψε βρε ιστορία δυο λόγια και για μας. | Γράψε για μας τους ταπεινούς και τους ανώνυμους της πλάσης | σκαλί είμαστε για τους τρανούς οι θεατές στις παρελάσεις. | Αν δεν υπήρχαμε εμείς, πως θα ξεχώριζαν οι άλλοι; | Αν δεν υπήρχαν οι μικροί πως θα υπήρχαν οι μεγάλοι; | Μη μας περιφρονάς, μη μας περιφρονάς | γράψε βρε ιστορία δυο λόγια και για μας. | Αρνήσου το αν μπορείς, αρνήσου το αν μπορείς | από την ίδια λάσπη πλαστήκαμε κι εμείς. | Για μας δεν νοιάζεται κανείς, είμαστε τ' άγραφο το χιόνι | μας ξέρουν πέντε συγγενείς, η μάνα μας και οι γειτόνοι.

09. Κι άλλο παιδί γεννήθηκε απόψε Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Κι άλλο παιδί γεννήθηκε απόψε, | κι άλλο λουλούδι βγήκε στην αυλή, | κάνε κουράγιο, το λουλούδι κόψε, | κοψ' το και δώσε γάλα στο παιδί. | Μη λες πως κάθε ελπίδα έχει χαθεί, | από συνήθεια ότι στέλνει ο ήλιος φως, | γεννήθηκε απόψε ένα παιδί, | ελπίζει ακόμα στους ανθρώπους ο Θεός. | Κι άλλο παιδί σαλεύει στην ποδιά σου, | χαμογελά μ' ελπίδα στη ζωή, | σβήσε το δάκρυ απ' τα μάγουλά σου | μην φοβηθεί και κλάψει το παιδί. | Μη λες πως κάθε ελπίδα έχει χαθεί, | από συνήθεια ότι στέλνει ο ήλιος φως, | γεννήθηκε απόψε ένα παιδί, | ελπίζει ακόμα στους ανθρώπους ο Θεός.

10. Σπουδαίοι άνθρωποι Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Σπουδαίοι άνθρωποι, αλλά | Η μοναξιά τους παγώνει | Πηγαίνουνε στο σινεμά | Για να μη νοιώθουνε μόνοι | Μα εγώ έχω εσένα, κι εσύ εμένα | Κι είν' η αγάπη μας χρυσό πουλί | Μα εγώ έχω εσένα, κι εσύ εμένα | Δυο π' αγαπιούνται είναι πολλοί | Θόρυβοι φώτα φωνές | Και μες στα γέλια το χιόνι | Τηλέφωνα συντροφιές | Για να μη νιώθουνε μόνοι

11. Κι ας τραγουδήσουμε με χείλη σφαλιστά Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Και τώρα σώπα να μιλήσει η καρδιά | τα λόγια είπαν όσα είχανε να πουν | άκου τ' αηδόνια τον Απρίλη στα κλαδιά | με δίχως στίχους τι γλυκά που τραγουδούν | Κι ας τραγουδήσουμε με χείλη σφαλιστά | εμείς εδώ κι εσείς εκεί | τα λόγια είναι τριαντάφυλλα κλειστά | μα είναι ορθάνοιχτο βιβλίο η μουσική | Οι στίχοι λένε, κι είπαν, ψέματα πολλά | αλλά δεν λέει ψέματα η μουσική | Γι αυτό ας τραγουδήσουμε με χείλη σφαλιστά | Δες η ορχήστρα είναι η ίδια η ζωή | η ντραμς σημαίνει βία, πόλεμο, βραχνά | το πιάνο είναι της αγάπης η φωνή | και η φλογέρα η ειρήνη στα βουνά | Και τώρα σώπα να μιλήσει η ζωή, | θέλω το αίμα σας ν' ακούσω που κυλά | θέλω ν' ακούσω την καρδιά σας που χτυπά | και του σφυγμού μου την πανάρχαια μουσική | Οι στίχοι λένε, κι είπαν, ψέματα πολλά | αλλά δεν λέει ψέματα η μουσική | Κι ας τραγουδήσουμε με χείλη σφαλιστά | γι' αυτό ας τραγουδήσουμε με χείλη σφαλιστά..

12. Τα σφάλματα καρδούλα μου Τραγούδι: Κώστας Χατζής & Ελπίδα
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Δήμος Βαλσάμης
Στου Αυγούστου ένα βασίλεμα | θα φύγεις μου πες, ήρθε η ώρα, | φτηνό το ταπεινό μου φίλεμα, | δε σε χορταίνει τώρα | Τώρα ξανά ηλιοβασίλεμα | την πόρτα μου, δειλά, χτυπάς, | του γυρισμού ζητάς το φίλημα, | αν θα σ’ ανοίξω με ρωτάς | Τα σφάλματα καρδούλα μου | για τους ανθρώπους είναι, | όμως μην κουραστείς ψυχούλα μου | κι άνθρωπος πάντα μείνε | Μη σε πονάει που πόνεσα, | άνθρωπος είμαι και συγχώρεσα, | τα σφάλματα καρδούλα μου | για τους ανθρώπους είναι | Παρέα με τον ήλιο γύρισες | σας κρύψανε πέρα τα όρη, | κρίμα, είπες, όση ρούφηξες | φτώχεια πικρή και ξεροβόρι | Μα τα όνειρα σ' απάτησαν, | σου κλέψαν το ανθό, | με τα μάτια σου που δάκρυσαν | ρωτάς "μπορώ να ξαναρθώ" | Και τα όνειρα αγάπη μου | για τους ανθρώπους είναι, | όμως μην κουραστείς ματάκια μου | κι ονειροπόλος πάντα μείνε | Μη σε πονάει που πόνεσα, | άνθρωπος είμαι και συγχώρεσα, | τα όνειρα αγάπη μου | για τους ανθρώπους είναι

Ο τρίτος δίσκος

01. Κολωνάκι place Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Νίκος Ζακόπουλος
Γύρω καφενεία, ζαχαροπλαστεία, | άνθρωποι του κόσμου και του υποκόσμου, | πρόσωπα αστεία, ύφος και σοφία, | πόζα και σοφία στη μικρή πλατεία. | Στη μικρή πλατεία, στη μικρή πλατεία, | στη μικρή πλατεία είν' αστεία. | Ασθενικά δεντράκια γεμάτα τραπεζάκια, | πλήθος τραπεζάκια, αριστοκρατία, | φίνα πελατεία, ουίσκι, τσιγαράκι, | ουίσκι και φλερτάκι και καμιά ληστεία. | Στη μικρή πλατεία, στη μικρή πλατεία, | στη μικρή πλατεία είν' αστεία. | Αργόσχολες κυρίες, βεντέτες, ευκαιρίες, | ποιητές, τάχα, ζωγράφοι, μουσάτοι, μαγκάτοι, | ποζάρουν με μανία, στήνονται με τις ώρες, | μιλούν για μεγαλεία στη μικρή πλατεία. | Στη μικρή πλατεία, στη μικρή πλατεία, | στη μικρή πλατεία είν' αστεία. | Ψαρικά, ανθοπωλεία, εξατμίσεις, φασαρία, | ταξιτζήδες, ραλιτζήδες, μπίζνες και αεριτζήδες, | γκουβερνάντες, στιλβωτήρες, στήσιμο και σνομπαρία, | πλούσιοι και αφραγκία και μπλου τζιν και ευωδία. | Στη μικρή πλατεία, στη μικρή πλατεία, | στη μικρή πλατεία είν' αστεία. | Πονηρούλες κυριούλες μα και υπηρετριούλες, | Λολίτες, γυναικάκια, μίνι, μάξι και σορτσάκια, | κύριοι με κιμονό, κρεμαστάρια στο λαιμό, | μασκαράδες, κωμωδία, δεσποινίδες, αμαρτία | και καρέκλες ποικιλία. | Στη μικρή πλατεία, στη μικρή πλατεία, | στη μικρή πλατεία είν' αστεία. | Το πρωί σνομπαρία, ψώνια στα παντοπωλεία, | συγγραφείς τα μεσημέρια πίνουν μπύρα, γράφουν έργα, | αφηγούνται ιστορίες σε μεσόκοπες κυρίες, | θεατρίνες όλο νάζι, παίδαροι πολλοί και χάζι, | σούρτα, φέρτα το βραδάκι, σταυροπόδι και ουζάκι, | άγχος, τάχα, κι αγωνία, ένα παγωτό στα τρία. | Στη μικρή πλατεία, στη μικρή πλατεία, | στη μικρή πλατεία είν' αστεία. | Με τα φώτα στολισμένοι, θυμωμένοι, πικραμένοι, | άλλοι ευχαριστημένοι, στις καρέκλες καθισμένοι, | κολλημένοι, στοιβαγμένοι, λένε, θάβουν με μανία, | νύχτα περασμένες μία, νύχτα, πλήξη και ανία. | Γαρδένιες πουλάει η Γεωργία κι είναι όλα γοητεία, | στη μικρή πλατεία, στη μικρή πλατεία είν' αστεία.

02. Στο διεθνές το μαγαζί Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Γιάννης Παπανικολόπουλος
Στο Διεθνές το Μαγαζί πήγαν παρέα δυο χαζοί | και λέγαν τα δικά τους | Λέγαν για τους πολιτικούς πως μοιάζουν σαν τους ποντικούς | που τρώνε τα παιδιά τους | Στο Διεθνές το Μαγαζί μονολογούσαν οι χαζοί | για της ζωής το κρίμα | πως ειν’ ντροπή πως ειν’ ντροπή όλου του κόσμου οι σοφοί | να πουληθούν στο χρήμα | Και ένας νέος μοναχός αφουγκραζόταν σκεφτικός | παράμερα πιο πέρα | κι έλεγε να ‘τανε χαζοί όλοι οι άνθρωποι στη γη | θα βλέπαμε άσπρη μέρα | Στο Διεθνές το Μαγαζί γίνανε φέσι οι χαζοί | κι ελέγανε πως φτάνει | πως κάθε πόλεμο στη γη τον κάνουν οι λαθρέμποροι | και οι βιομηχάνοι | Στο Διεθνές το Μαγαζί μιλούσανε οι δυο χαζοί | γι’ αγάπη και ειρήνη | κι όμως οι άσοφοι σοφοί αφήνουν νηστικούς στη γη | και πάνε στη σελήνη | Και ένας νέος μοναχός ... | Στο Διεθνές το Μαγαζί γελούσανε οι δυο χαζοί | ελέγανε αστεία | Λέγαν πως ψέμα αν θες να πεις αν θέλεις να γελά κανείς | λέγε Δημοκρατία | Στο Διεθνές το Μαγαζί αφού τα ήπιαν οι χαζοί | τα είπαν κι ένα χέρι | λέγαν πως θα ‘ρθει η στιγμή να αγκαλιαστεί όλη η γη | με τ’ άσπρο περιστέρι | Και ένας νέος μοναχός ...

03. Η φωτογραφία Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Γερμένοι οι δυο στην κουπαστή, σφιχτά, σφιχτά αγκαλιασμένοι | κι ένα ναυτόπουλο πιο κει, τα παλαμάρια του να δένει | Ήταν ωραίο το ταξίδι και η μικρή μας ιστορία | τώρα μια πίκρα έχει μείνει και μια παλιά φωτογραφία | Ένα γλαρόπουλο πιο κει, μας κοίταζε ερωτευμένο | κι ο καπετάνιος στη γωνιά με το τσιμπούκι του σβησμένο | Ήταν ωραίο το ταξίδι... | Η πρώτη μας η εκδρομή κάποια Παρασκευή του Μάη | εμείς οι δυο στην κουπαστή και το ναυτόπουλο στο πλάι | Ήταν ωραίο το ταξίδι...

04. Δροσιά σου μάζευα Τραγούδι: Κώστας Χατζής & Λένα Πετρή
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος
Δροσιά σου μάζευα τη νύχτα την αγάπη | για να την πιεις χαράματα, να μου χαμογελάσεις, | δροσιά σου μάζευα μεσάνυχτα τον ήλιο, | να τονε πιουν τα χείλη σου, να γίνεις καλοκαίρι. | Δροσιά κοιμήθηκες το βράδυ στα χαλίκια | για να σε πιω τη χαραυγή, αρμύρα και φαρμάκι. | Πάρε ένα βότσαλο να πάρω μια αχιβάδα, | πάρε ένα σύννεφο να πάρω τη βροχή, | ποιος θα το πει, ποιος θα το βρει | που 'ναι το τέλος κι η αρχή, | πότε γυμνώθηκ' η ντροπή | και πότε χάθηκ' η σιωπή ω, ω, ω. | Δροσιά σου μάζευα τη νύχτα την αγάπη | για να την πιεις χαράματα, να μου χαμογελάσεις, | δροσιά σου μάζευα μεσάνυχτα τον ήλιο, | να τονε πιουν τα χείλη σου, να γίνεις καλοκαίρι. | Δροσιά κοιμήθηκες το βράδυ στα χαλίκια | για να σε πιω τη χαραυγή, αρμύρα | αρμύρα και φαρμάκι.

05. Καληνύχτα Μαργαρίτα Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Μέσα σ' ένα βράδυ Μαργαρίτα | Μη ζητάς να μάθεις τη ζωή | Άιντε καληνύχτα Μαργαρίτα | Θα τα ξαναπούμε το πρωί | Πάρε μιαν ανάσα τελευταία | Για να την κρατήσεις στο φιλί | άντε καληνύχτα Μαργαρίτα | σήμερα κουράστηκες πολύ | Άιντε καληνύχτα Μαργαρίτα | Στο ποτάμι τρέχει το νερό | παρ' τα βασανάκια σου και ρίχτα | Άιντε καληνύχτα Μαργαρώ | Άιντε καληνύχτα Μαργαρώ | Κοίτα το φεγγάρι Μαργαρίτα λάμπει | σαν τον ήλιο, το μισό | άμα το γυρίσεις απ' την άλλη | είναι θεοσκότεινο κι αυτό | Πίσω από το γέλιο Μαργαρίτα | κρύβεται ένα δάκρυ καθαρό | Κι ό,τι βλέπεις να λαμποκοπάει | μάλαμα δεν είναι Μαργαρώ

06. Να 'χαν όλοι οι άνθρωποι μια αγάπη όπως εγώ Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Κώστας Χατζής
Να 'χα έναν ουρανό, να 'χα και μια θάλασσα | να 'χα ένα σπιτικό κάτω στο γιαλό, | παίζοντας με βότσαλα να μιλώ στα κύματα | και στην άμμο να πατώ και να τραγουδώ. | Μα τι λέω, ο τρελός, έχω τα δυο μάτια σου | μοιάζουνε με ουρανό, μοιάζουνε με θάλασσες, | έχω τα δυο μάτια σου θάλασσα και ουρανό, | έχω την αγάπη σου για το σπιτικό. | Να 'χα ένα σύννεφο και να με ταξίδευε | πέρα από τα σύνορα κι απ' τη μοναξιά, | να 'χω φίλους τα πουλιά, τ' άστρα να 'χω συντροφιά | να μιλώ στον ουρανό και να τραγουδώ. | Μα τι λέω, ο τρελός, έχω τα δυο χέρια σου | μοιάζουνε με σύννεφα, μοιάζουν με πουλιά, | μα τι λέω, ο τρελός, έχω τα δυο χείλη σου | έχω τα δυο μάτια σου άστρα και ουρανό. | Να 'χαν όλοι οι άνθρωποι μια αγάπη όπως κι εγώ | θα 'μαστε όλοι στη γη φίλοι κι αδερφοί.

07. Όταν φεύγουν τα τρένα Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος
Όταν φεύγουν τα τρένα η καρδιά μου πονά | και θυμάται ξανά περασμένα χαμένα φιλιά, | στο παράθυρο στέκει η δική σου μορφή | το δικό σου το χέρι που σαν άσπρο πουλί | θα χαθεί στη στροφή. | Κι ανεμίζει στο δείλι δακρυσμένο μαντήλι, | η καρδιά μου που κλαίει για σένα, για σένα | όταν φεύγουν τα τρένα, όταν φεύγουν τα τρένα. | Σαν πουλιά στη βροχή η δική σου μορφή | μαχαιριά στην δική μου ψυχή. | Τα κοιτάζω και τρέχω στον δικό τους ρυθμό | που σε λίγο κουράγιο δεν έχω, δεν έχω | κι απομένω μονάχος εγώ στο σταθμό.

08. Παίρνουμε ένα δρόμο Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Σάσα Μανέτα
Παίρνουμε ένα δρόμο και προχωράμε, | και φτιάχνουμε και χαλάμε, και χαλάμε, | και χτίζουμε και γκρεμίζουμε κι αγαπάμε | και μισούμε. | Θαρρούμε πως ο δρόμος είναι ατέλειωτος 'πάνω στη γη | και συνεχίζοντας βρισκόμαστε κάτω απ' αυτήν, | κι επάνω μας περπατούν άλλοι | που φτιάχνουνε, που χαλάνε, που χτίζουν, | που γκρεμίζουν, που γκρεμίζουν, | που αγαπάνε, που μισούνε, που ελπίζουν, που ελπίζουν. | Παίρνουμε ένα δρόμο και προχωράμε, | και φτιάχνουμε και χαλάμε, και χτίζουμε, | και χτίζουμε, και γκρεμίζουμε, κι αγαπάμε, | κι αγαπάμε, και μισούμε. | Θαρρούμε πως ο δρόμος είναι ατέλειωτος 'πάνω στη γη | και συνεχίζοντας βρισκόμαστε κάτω απ' αυτήν, | κι επάνω μας περπατούνε άλλοι, | που φτιάχνουνε, που χαλάνε, που χτίζουν, | που γκρεμίζουν, που αγαπάνε, που μισούνε, | που μισούνε, που ελπίζουν, που ελπίζουν, που ελπίζουν.

09. Την ελπίδα μου θα στείλω Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Αντώνης Τσιρμπίνος
Η βροχή όταν θ' αρχίσει πίκρα θε να με γεμίσει, | όνειρό μου ξεχασμένο που ξανά θα θυμηθώ, | μια αγάπη προδομένη φλόγα την καρδιά μου καίει | κι όμως πάντα περιμένω κάπου να την ξαναβρώ. | Την ελπίδα μου θα στείλω | προσευχή 'πάνω στ' αστέρια | προσευχή στον ουρανό, | κάπου να την ξαναβρώ.

10. Στρατιώτη γύρνα πίσω Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Ο πόλεμος αρχίζει στρατιώτη γύρνα πίσω | Με ήλιο να σβήσω και γαζίες τους σταθμούς | Τι θες την ξιφολόγχη, όχι και πάλι όχι | Αυτή εδώ η κόγχη δε αντέχει άλλη φωτιά | Δεν αντέχει άλλη φωτιά | Ο πόλεμος αρχίζει στρατιώτη γύρνα πίσω | Γαμπρό να σε στολίσω, με γαρδένιες στα μαλλιά | Τι θες την ξιφολόγχη, όχι καρδιά μου όχι | Αυτή εδώ η κόγχη δεν αντέχει άλλους καημούς | δεν αντέχει άλλους καημούς | Δεν είναι πανηγύρι παιδί μου και σεργιάνι | και γέμισες τα κράνη κόκκινα απ’ τους αγρούς | Τι θες την ξιφολόγχη, όχι για πάντα όχι | Αυτή εδώ η κόγχη δεν αντέχει άλλους νεκρούς | δεν αντέχει άλλους νεκρούς

11. Η φρεγάδα του ψαρά Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Όμηρος Αθηναίος
Μάνα απόψε το φεγγάρι | φώτισε τα γαλανά, | κι ερωτεύτηκε το ψάρι | τη φρεγάδα του ψαρά. | Είναι το δίχτυ μου γερό | κι έχω αγάντα τον καιρό, | κι έχω αγάντα τον καιρό, | είναι το δίχτυ μου γερό. | Μάνα απόψε το φεγγάρι | φώτισε τα γαλανά, | κι ερωτεύτηκε το ψάρι | τη φρεγάδα του ψαρά. | Είναι το δίχτυ μου γερό | κι έχω αγάντα τον καιρό, | κι έχω αγάντα τον καιρό, | είναι το δίχτυ μου γερό. | Μάνα απόψε το φεγγάρι | φώτισε τα γαλανά.

12. Νυχτώνει, δόξα τω Θεώ Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Νυχτώνει, δόξα τω Θεώ, θα πέσω να ξεκουραστώ, | ήταν η μέρα μου πικρή αλλά την ήπια σαν φιλί | και με του Θεού τη χάρη βγήκα πάλι παλικάρι. | Απ’ το πρωί στον Πειραιά τσακίζομαι για τον παρά, | κάποιος με παίρνει για κουτό, πάει να μου φάει το μερτικό, | μα τον πήρα ευθύς χαμπάρι, βγαίνω πάλι παλικάρι. | Έχει η βδομάδα εφτά καρφιά που με σταυρώνουνε βαθιά | πολύ ακριβή είν' η χαρά για μένανε τον φουκαρά, | μα με του Θεού τη χάρη ψηλά κρατάω το κεφάλι, | μα με του Θεού τη χάρη ψηλά κρατάω το κεφάλι. | Νυχτώνει, δόξα τω Θεώ, σαν αητός θα κοιμηθώ, | θα δω στον ύπνο μου πουλιά, θα δω κι εσένα κοπελιά, | και με του Θεού τη χάρη οι δυο θα γίνουμε ζευγάρι, | και με του Θεού τη χάρη οι δυο θα γίνουμε ζευγάρι.

Ο τέταρτος δίσκος

01. Εγώ λατρεύω την ειρήνη Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Εγώ λατρεύω την ειρήνη τον πόλεμο δεν τον μπορώ | θα βάλω σπίτι μου ένα κράνος να κάνει τσίσα το μωρό | Θα ζωγραφίσω κι ένα δράκο με φισικλέτια και σπαθιά | και θα τον βάλω στο σαλόνι για να τρομάζουν τα παιδιά | Εγώ θα μάθω τα παιδιά τα παιδιά μου μονάχος μου σκοποβολή | θα βάλω στόχο την καρδιά μου που αυτή τ’ αγάπησε πολύ | Και θα τους πω αν άνδρες είστε κι αφού στον πόλεμο θα πάτε | εμένανε πυροβολήστε τι με κοιτάτε, τι με κοιτάτε | Δεν έχω σπίτι μου μαχαίρι και ούτε πρόκειται να μπει | Κόβουμε πάντα με το χέρι και με τα δόντια το ψωμί | Και αγοράζουμε τουφέκια και παλιομάχαιρα που λες | Να τα φυτεύουμε στον κήπο στήριγμα στις τριανταφυλλιές

02. Πικρή ζωή Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Μαρία Αντώνοβα
Πικρή ζωή, πικρό ψωμί, πικρή ζωή, πικρό ψωμί, | και πώς να σε χορτάσω, | μικρή ζωή, πικρό φιλί, μικρή ζωή, πικρό φιλί, | και πώς να σε ξεχάσω, | δεν έχει η γειτονιά παιδιά, | τα παραθύρια είναι κλειστά | κι η θάλασσα μακριά μου. | Ένα παράθυρο ζητώ, να βγάλω έξω τον καημό | να βγει στα δε, να βγει στα δέντρα η ερημιά μου, | ένα παράθυρο ζητώ να βγάλω έξω τον καημό | να βγει στα δε, να βγει στα δέντρα η ερημιά μου. | Πικρή ζωή, πικρό ψωμί, πικρή ζωή, πικρό ψωμί, | και πώς να σε χορτάσω, | μικρή ζωή, πικρό φιλί, μικρή ζωή, πικρό φιλί, | και πώς να σε ξεχάσω, | δεν έχει η γειτονιά παιδιά, | τα παραθύρια είναι κλειστά | κι η θάλασσα μακριά μου. | Ένα παράθυρο ζητώ, να βγάλω έξω τον καημό | να βγει στα δε, να βγει στα δέντρα η ερημιά μου, | ένα παράθυρο ζητώ να βγάλω έξω τον καημό | να βγει στα δε, να βγει στα δέντρα η ερημιά μου. | Μικρή ζωή, πικρό φιλί, μικρή ζωή, πικρό φιλί, | και πώς να σε ξεχάσω, | δεν έχει η γειτονιά παιδιά, | τα παραθύρια είναι κλειστά | κι η θάλασσα μακριά μου.

03. Πέτρα και φως Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος
Γεννήθηκα, γεννήθηκα στην πέτρα, | στον ήλιο κάτσε μέτρα, | πως μου 'γινε, πως μου 'γινε ο πόνος | πατέρας κι αδελφός. | Πέτρα και φως η χώρα μου, | πέτρα και φως η γη μου, | συγχώρα μου, συγχώρα μου | αγάπη την οργή μου, | πέτρινο το κορμί μου, | αλάτι το ψωμί μου, | θαλασσινός ανθός, θαλασσινός ανθός. | Γεννήθηκα στην πέτρα, | στον ήλιο κάτσε μέτρα, | πως μου 'γινε ο πόνος | πατέρας κι αδελφός. | Πέτρα και φως το σώμα μου, | μια θάλασσα το βλέμμα, | το χώμα μου, το χώμα μου | οργώνεται στο αίμα. | Πέτρινο το σκαρί μου, | αγέρας η ψυχή μου, | θαλασσινός ανθός, | θαλασσινός ανθός. | Γεννήθηκα στην πέτρα, | στον ήλιο κάτσε μέτρα, | πως μου 'γινε ο πόνος | πατέρας κι αδελφός.

04. Άγουρο σταφύλι Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος
Άγουρο σταφύλι και με κόψανε, | βάρβαρα τα δυο μου χείλη τα ματώσανε. | Εγώ δεν ήμουν για πληγές, | δεν ήμουν για μαχαίρια, | εγώ κρατούσα τ' όνειρο | ανθό στα δυο μου χέρια. | Σαν, σαν το Χριστό θα γυμνωθώ | τη δίψα μου να σταυρωθώ, | και με το αίμα, τον ανθό | του ονείρου, να ποτίσω, | προτού στον άνθρωπο Ηλί, | Ηλί να ψιθυρίσω. | Πάνω απ' το μπουμπούκι άγρια σκύψανε | μαύροι λύκοι, μαμελούκοι το συντρίψανε. | Εγώ δεν ήμουνα θεριό | θεριά για να παλέψω, | κι αν, κι αν μου σκοτώσαν τ' όνειρο | συγγνώμη θα γυρέψω. | Σαν, σαν το Χριστό θα γυμνωθώ | τη δίψα μου να σταυρωθώ, | και με το αίμα, τον ανθό | του ονείρου, να ποτίσω, | προτού στον άνθρωπο Ηλί, | Ηλί να ψιθυρίσω

05. Δίψασα στην έρημο Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος
Δίψασα, δίψασα στην έρημο | και νερό δε μου 'φερες, | και νερό δε μου 'φερες, | κι έλεγες πως ήσουν αδερφός μου. | Και γέλασες μ' εμένανε | που κάποτε, αδερφέ μου, | ξεδίψασε το αίμα μου | τη δίψα όλου του κόσμου, | και έλεγες πως ήσουν αδερφός μου. | Δίψασα, δίψασα στην έρημο | και νερό δε μου 'φερες, | κι ήρθε, το παγούρι του, | ήρθε να μου δώσει ο εχθρός μου, | κι έλεγες πως ήσουν αδερφός μου. | Μα τη ζωή μου κι αν χρωστώ | στον ορκισμένο μου εχθρό, | εγώ ξανά το αίμα μου | θα στάξω για τον αδερφό, | τον αδερφό που δίψαγα | κι αυτός νερό δε μου 'φερε, | δε μου 'φερε.

06. Νεκρός άγγελος Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Κώστας Χατζής
Είχαμε ένα παλικάρι | που μιλούσε στο φεγγάρι | να φωτίζει την καρδιά, | είχαμε ένα παλικάρι | που μιλούσε στο ποτάμι | να ποτίζει τα σπαρτά. | Είχαμε έναν αδερφό | που μιλούσε στο Χριστό | να μην έχουμε καημό, | είχαμε ένα παλικάρι | που μιλούσε με καμάρι | για του κόσμου την αγάπη. | Δάκρυ, δάκρυ το ποτάμι, | Δάκρυ, δάκρυ το φεγγάρι, | Δάκρυ, δάκρυ τον καημό, | χάσαμε τον αδερφό.

07. Κράτησα τη μέρα που σε είδα Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Κώστας Χατζής
Κράτησα τη μέρα που σε είδα, | κράτησα τη μέρα που σε πήραν, | κράτησα τις ώρες που γελούσες | και τη στιγμή που δάκρυζες | και γέμισα αναμνήσεις τη ζωή μου.

08. Χωρίς εσένα συντροφιά μου Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Κώστας Χατζής
Δε μου φτάνει η γη κι ο ουρανός | κι ο κόσμος όλος για συντροφιά μου, | δε μου φτάνει η γη κι ο ουρανός | κι ο κόσμος όλος χωρίς εσένα συντροφιά μου | πόσο σ' αγαπώ.

09. Τι να 'γινε τι να 'γινε Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος
Τι να 'γινε, τι να 'γινε | και σώπασε τ' αηδόνι, | πώς έμεινε χωρίς φωλιά | στη γη το χελιδόνι. | Ξέχασ' ο κόσμος ν' αγαπά | κι έμαθε να σκοτώνει, | τι να 'γινε, τι να 'γινε | και σώπασε τ' αηδόνι. | Τι να 'γινε, τι να 'γινε, | ποιος πήρε το μαχαίρι, | και το φεγγάρι πλήγωσε | και κλαίει, κλαίει το περιστέρι. | Ξέχασ' ο κόσμος ν' αγαπά | κι έμαθε να σκοτώνει, | τι να 'γινε, τι να 'γινε | και σώπασε τ' αηδόνι. | Ποιος είσαι εσύ, ποιος είμαι εγώ, | ποιος είναι ο διπλανός μας, | τόσοι Θεοί τι γίνανε, πού χάθηκε, | πού χάθηκε ο δικός μας. | Ξέχασ' ο κόσμος ν' αγαπά | κι έμαθε να σκοτώνει, | τι να 'γινε, τί να 'γινε | και σώπασε τ' αηδόνι, | τ' αηδόνι.

10. Ο νέος που μιλούσε για αγάπη και θάνατο Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Κώστας Χατζής
Ο νέος που μιλούσε | για την αγάπη και το θάνατο, | ο νέος που μιλούσε | για τις σφραγίδες του Θεού, | και μας διάβαζε ακούραστα | το βιβλίο της ζωής, | χάθηκε νωρίς, νωρίς. | Αχ! Θεέ μου πόση χάρη | είχε αυτό το παλικάρι. | Μεσ' στα μάτια μου ακόμα | βλέπω τη μορφή του, | και στ' αυτιά μου να ακούω | τη ζεστή, βαθειά φωνή του, | που μιλούσε για ειρήνη, | για αγάπη της ζωής, | χάθηκε νωρίς, νωρίς. | Αχ! Θεέ μου πόση χάρη | είχε αυτό το παλικάρι.

11. Μη μιλάς άλλο γι' αγάπη Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Διονύσης Σαββόπουλος | Στίχοι: Διονύσης Σαββόπουλος
Μία η άνοιξη ένα το σύννεφο χρυσή βροχή | βροχή που χόρευε σε κάμπο ώριμο ως το πρωί | σαν στάχυα έλυσες πάνω στους ώμους μου χρυσά μαλλιά | σαν στάχυ χόρεψες σαν στάχυα αμέτρητα ήταν τα φιλιά | Μη μιλάς άλλο για αγάπη η αγάπη είναι παντού | στην καρδιά μας στη ματιά μας τρώει τα χείλη τρώει το νου | όταν θα 'χουμε υποφέρει καλημέρα θα μας πει | θα μας φύγει θα ξανάρθει κι όλο πάλι απ' την αρχή | Μία η θάλασσα ένας ο ήλιος της γλάροι λευκοί | ήλιος και θάλασσα γλυκό κορίτσι ζεστό πρωί | πρωί κι ορθάνοιξα τα δυο σου πέταλα μ' ένα φιλί | κι εσύ μου χάρισες όλη την άνοιξη σ' ένα κορμί | Μη μιλάς άλλο για αγάπη η αγάπη είναι παντού | στην καρδιά μας στη ματιά μας τρώει τα χείλη τρώει το νου | όταν θα 'χουμε υποφέρει καλημέρα θα μας πει | θα μας φύγει θα ξανάρθει κι όλο πάλι απ' την αρχή | Χθες ήταν έρωτας χθες ήταν σύννεφο χρυσή βροχή | χθες ήταν θάλασσα γλάρος που χόρευε με το πρωί | τώρα είναι η σιωπή τώρα είναι η λησμονιά κι ο χωρισμός | κι όλα τα αστέρια του θαρρείς πως έσβησε ο ουρανός | Μη μιλάς άλλο για αγάπη η αγάπη είναι παντού | στην καρδιά μας στη ματιά μας τρώει τα χείλη τρώει το νου | όταν θα 'χουμε υποφέρει καλημέρα θα μας πει | θα μας φύγει θα ξανάρθει κι όλο πάλι απ' την αρχή

12. Πόσο τρυφερά μας μίλαγε Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Κώστας Χατζής
Πόσο τρυφερά μας μίλαγε, | πόσο τρυφερά μας μίλαγε, | για του κόσμου την αγάπη, | αχ! Θεέ μου πόση χάρη, | αχ! Θεέ μου πόση χάρη, | είχε αυτό το παλικάρι.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης