Τρίτη, 15 Ιανουαρίου 2013

Στου τραγουδιού την όχθη





















Τα τραγούδια του δίσκου και οι διατιθέμενοι στίχοι τους:

Ο πρώτος δίσκος

01. Ίσως φταίνε τα φεγγάρια Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Νότης Μαυρουδής | Στίχοι: Τάσος Σαμαρτζής
Μες στο φτηνό ξενοδοχείο και στα σεντόνια των πολλών | μες σε καθρέφτες δίχως μνήμη θα ξεκινήσουμε λοιπόν | γλιστρούν τα όνειρα στον ύπνο όπως τα τρένα στο σταθμό | και στην ανάσα σου γυρεύω κάποιο αρχαίο σκηνικό | Ίσως φταίνε τα φεγγάρια που ‘μαι τόσο μοναχή | νιώθω πως γερνώ τα βράδια και χρωστάω στη ζωή | ίσως φταίνε τα φεγγάρια και πολλοί με λεν τρελή | που όλο ψάχνω στα σκοτάδια μήπως κάτι και συμβεί | ίσως φταίνε τα φεγγάρια ίσως πάλι φταις κι εσύ | Μια αχτίδα φως περνά τις γρίλιες και σβήνει αυτά που γίναν χθες | πώς μπλέκουν λέω οι ιστορίες και των ανθρώπων οι τροχιές | μες στο φτηνό ξενοδοχείο και στα σεντόνια των πολλών | μες σε καθρέφτες δίχως μνήμη θα τελειώσουμε λοιπόν | Ίσως φταίνε τα φεγγάρια που ‘μαι τόσο μοναχή | νιώθω πως γερνώ τα βράδια και χρωστάω στη ζωή | ίσως φταίνε τα φεγγάρια και πολλοί με λεν τρελή | που όλο ψάχνω στα σκοτάδια μήπως κάτι και συμβεί | ίσως φταίνε τα φεγγάρια ίσως πάλι φταις κι εσύ

02. Συνταγές μαγειρικής Τραγούδι: Χαϊνηδες
Μουσική: Δ. Ζαχαριουδάκης & Γ. Μανωλάκης | Στίχοι: Δ. Αποστολάκης
Από μικρή τής άρεσε, μες στην κουζίνα μόνη | τις ώρες να σκοτώνει | με τη μαγειρική, | και πέφτανε τα δάκρυα θυμώντας τη ζωή της | και δίναν στο φαΐ της | μια γεύση μαγική. | Κύμινο, μοσχοκάρυδο και κόκκινο πιπέρι, | ποτέ δεν είχε ταίρι | ν' αλλάξει μιαν ευχή, | να χαμηλώσεις τη φωτιά μετά την πρώτη βράση, | να γίνονταν η πλάση | ξανά απ' την αρχή. | Ψιλοκομμένος μαϊντανός, και σκόρδο μια σκελίδα, | να 'φεγγε μιαν ελπίδα | στα μάτια τα μελιά, | και προς το τέλος πρόσθεσε ένα ποτήρι λάδι, | να 'νιωθε ένα χάδι | μια μέρα στα μαλλιά. | Μια νύχτα έπιασε φωτιά μέσα στο μαγερειό της, | που 'κανε το φευγιό της | να μοιάζει με γιορτή, | τέτοια που γύρω φύτρωσαν άσπρα του γάμου κρίνα, | ολόιδια με κείνα | που είχε ονειρευτεί. | Πόσες καρδιές που γίνανε αναλαμπή κι αθάλη, | μας κάμανε μεγάλη | κάποια μικρή στιγμή, | κι αθόρυβα διαβήκανε απ' της ζωής την άκρη, | χωρίς ν' αφήσει δάκρυ | σε μάγουλο γραμμή.

03. Βροχή μου Τραγούδι: Συνήθεις Ύποπτοι
Μουσική: Χρήστος Θηβαίος | Στίχοι: Χρήστος Θηβαίος
Βρέχει κι εγώ τυλίχτηκα | σ’ αυτή την αγκαλιά | στα σκουριασμένα σύννεφα στα φύλλα | στης βρεγμένης γης τη μυρωδιά | Ας ήτανε να πνιγώ σαν μια σταγόνα | μέσα στα χείλια σου εγώ | βροχή μου σκέπασε αυτή τη γωνιά | τούτο το σώμα που διψά | Βρέχει και στους καταυλισμούς | χορεύουν τα παιδιά | στάζει ο θεός στις προσευχές στο ντέφι | στις καρδιές στα πόδια τα γυμνά | Ας ήτανε να πνιγώ σαν μια σταγόνα | μέσα στα χείλια σου εγώ | βροχή μου σκέπασε αυτή τη γωνιά | τούτο το σώμα που διψά | Ήρθες βροχή μου κι άλλαξες | το δρόμο και το νου | και βούλιαξε το βήμα μου ποτάμι | κι άθελά μου με τραβάς αλλού | Ας ήτανε να πνιγώ σαν μια σταγόνα | μέσα στα χείλια σου εγώ | βροχή μου σκέπασε αυτή τη γωνιά | τούτο το σώμα που διψά

04. Λουλούδι του δάσους Τραγούδι: Χάρης Κατσιμίχας & Apurimac
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Χάρης Κατσιμίχας
Ξύπνα λουλούδι του δάσους | πουλί του λιβαδιού | που σεργιανάς στον ουρανό | που ‘χεις τα μάτια μικρού ελαφιού | Σαν τα λουλούδια που πίνουν δροσιά | έτσι χορταίνω όταν με κοιτάς | σαν ευωδιά λουλουδιών πρωινή | σαν ευωδιά μαραμένου φύλλου | είναι η ανάσα σου | Κοίταξε με, κοίταξε με | αίμα της καρδιάς μου | Η γη χαμογελάει | τα νερά χαμογελάνε | τα σύννεφα στον ουρανό | όλα χαμογελάνε | αγαπημένη μου | Ξύπνα λουλούδι του δάσους | ξύπνα, ξύπνα αγαπημένη | Despierto cuardo de los bajes | coracon en amorado

05. Ο Ρομπέν των καμένων δασών Τραγούδι: Ορφέας Περίδης
Μουσική: Ορφέας Περίδης | Στίχοι: Ορφέας Περίδης
Γεννήθηκα μες τη σπηλιά του τσιμεντένιου δράκου | από το στόμα του ξερνάει τις φλόγες του θανάτου | στένεψε ο κόσμος, στένεψε, στένεψε το μυαλό μου | η πολιτεία πιο μικρή απ' το δωμάτιο μου | Σπίτι, τους φίλους, τη δουλειά, όλους θα τους αφήσω | δίχως βοήθεια καμιά, μόνος θα πολεμήσω. | θα πάρω κράνος διχτυωτό απ' το Μοναστηράκι | θα βάλω πάνω ένα φτερό μαύρο από κοράκι | θα πάρω φτυάρι και κασμά και πετσετέ φουλάρι | θα πάρω δρόμους και βουνά πάνω σ' ένα μουλάρι. | Είμ' ο Ρομπέν των καμένων δασών | και των πολυκατοικιών. | Γεννήθηκα μέσα στη γη μια ντάλα μεσημέρι | και σε πλατεία φύτρωσα, σ' ένα μικρό παρτέρι | στένεψε ο κόσμος στένεψε, στέρεψε η έμπνευσή μου | ο αέρας μου λιγότερος απ' την αναπνοή μου | Ειμ' ένα φαλακρό βουνό, γη καταπατημένη | μπουλντόζα ακυβέρνητη, από κλωστή δεμένη. | Είμαι εδώ, δεν είμαι εδώ, δεν ξέρω, δεν κρατιέμαι | θηρίο είμαι ακέφαλο, θηρίο που καταριέμαι | φτάνει ως εδώ, βγάλτε για μένα ένα νόμο | βάλτε με να περνάω γέρους απ'το δρόμο. | Είμ' ο Ρομπέν των καμένων δασών | και των πολυκατοικιών.

06. Το κομμωτριάκι Τραγούδι: Μάρθα Φριντζήλα
Μουσική: Θανάσης Παπακωνσταντίνου | Στίχοι: Θανάσης Παπακωνσταντίνου
Στα κομμωτήρια μέσα, τα νέα ιερά  | ιέρειες χτενίζουν και βάφουν τα μαλλιά. | Στο τέλος τα κομμένα, τα λόγια κι οι χρησμοί | σκουπίζονται και πέφτουν στου χρόνου τη σχισμή. | Κι ένα κομμωτριάκι με βλέμμα απλανές θέλει να | κατακτήσει του κόσμου τις χαρές. | Κρατάει το πιστολάκι σαν να 'ναι τρίαινα, | στη θάλασσα της κόμης σηκώνει κύματα. | Κι ο νους της ταξιδεύει, απλώνει τα πανιά. | Άγιε Νικόλα βόηθα να πέσει μαλακά. | Ένα κομμωτριάκι με βλέμμα απλανές βγήκε να | κατακτήσει του κόσμου τις χαρές.

07. Υπάρχουν χρυσόψαρα εδώ; Τραγούδι: Μπάμπης Στόκας και άλλοι
Μουσική: Μάνος Ξυδούς & Παναγιώτης Σπυρόπουλος | Στίχοι: Μάνος Ξυδούς
Σαν τα καράβια φαίνονται τη νύχτα τα νησιά | σταματημένα μεσ’ στην μέση του πελάγου | Έχει η ανάσα τους μια γεύση, μια γεύση απ’ τα παλιά | που αναστήθηκαν με κόλπα κάποιου μάγου | Εσύ δεν ήσουνα που μίλαγες για ιπτάμενες στιγμές; | Εσύ δεν ήσουνα που έκλαιγες γι’ αγάπη; | Εσύ δεν έλεγες «οι άνθρωποι δε θέλουν διαταγές | από ανθρώπους μηχανές στο ρόλο του προστάτη»; | Μ’ ένα τσιγάρο σαν μεγάλη κιμωλία | μοιάζεις με φάρο που σκοντάψανε τα πλοία | Μ’ ένα τσιγάρο σαν μεγάλη κιμωλία | μοιάζεις με φάρο που σκοντάψανε τα πλοία | Εσύ δε μ’ έμαθες ν’ αφήνω να μακραίνουν τα μαλλιά; | Στα παλιατζίδικα τα ρούχα σου ζητούσες | Γιατί η αξία που μέσα μας φωλιάζει πιο βαθιά | είναι η ελεύθερη ζωή που ήθελες να ζούσες | Υπάρχουν χρυσόψαρα εδώ; απάντησε μου | Μέσα στη γυάλα τελειώνει το νερό | Υπάρχουν χρυσόψαρα εδώ; απάντησε μου | Ή παραμένει πάντα μαύρος ο βυθός;.. | Μ’ ένα τσιγάρο σαν μεγάλη κιμωλία | μοιάζεις με φάρο που σκοντάψανε τα πλοία | Μ’ ένα τσιγάρο σαν μεγάλη κιμωλία | μοιάζεις με φάρο που σκοντάψανε τα πλοία;

08. Το σαλάμι Τραγούδι: Πάνος Μουζουράκης
Μουσική: Βασίλης Νικολαΐδης | Στίχοι: Βασίλης Νικολαΐδης
Μ' άφησες μόνο, ο διάολος να πάρει τη μοίρα μου | θα σ' είχα σφάξει αν ήταν του χαρακτήρα μου | Μ' ένα σαλάμι αφημένο καιρό στο ψυγείο | είπα λοιπόν κι εγώ να σου κάνω ένα αστείο | Και πήρα τους μπάτσους αμέσως και τους τηλεφώνησα | και παγωμένα τους είπα πως σε δολοφόνησα | στην μηχανή του κιμά είπα σ' είχα λιανίσει | και ένα σαλάμι με σένα πως είχα γεμίσει | Και ήρθαν στο σπίτι αμέσως για να με πιάσουνε | και στα μπαλκόνια βγήκανε για να δικάσουνε | Πω, πω να δεις το αίμα του πλήθους παγώνει | μ' ένα σαλάμι που παίρνουνε σ' ένα σεντόνι | Και πλάκα να δεις να γράφει ο τύπος διάφορα | και ν' απορώ κοίτα ρε πως τα κατάφερα | για να σε κάνω κοντά μου ξανά να γυρίσεις | στ' αλλαντικά να κοπούν εντελώς οι πωλήσεις | Και πλάκες επίσης γινήκαν στην αναπαράσταση | που μου τη βαράει κι αρχίζω κι εγώ την παράσταση | τους δείχνω να φέτες κόβω απ' το σαλαμάκι | και τους ρωτάω αν έχει κανένα ουζάκι | Που λες τους την δίνει να θέλουνε να με λιντσάρουνε | και για μια πλάκα την κεφαλή να μου πάρουνε | Κάπου εδώ μωρό μου τα αστεία τελειώνουν | προφυλακιστέο με βγάζουν και μέσα με χώνουν | Και λέω την αλήθεια και τώρα πια δεν με πιστεύουνε | τρελοί και γιατροί μες' το Δαφνί μ' αποφεύγουνε | και περιμένω μωρό μου να ‘ρθείς να τους πεις | πως είσαι καλά δεν είσαι σαλάμι και ζεις

09. Άρωμα από βανίλια Τραγούδι: Χάρης Κατσιμίχας & Νίκος Ζιώγαλας
Μουσική: Νίκος Ζιώγαλας | Στίχοι: Νίκος Ζιώγαλας
Ξύπνησε ο κόσμος φως μου | Ρόδισε η αυγή | Είδα το χάρο μπρος μου | Έφυγα αμέσως από 'κει | Ρίγος κι ανατριχίλα | Κύλησα πιο αργά | Φεύγει αργά η μαυρίλα | Οι δρόμοι μας φωτίζονται ξανά | Νέα πρόσωπα γυρνούν πολύχρωμα | Ζεστές ανάσες, μάτια που κοιτάζουν καθαρά | Ηχούν κιθάρες κρόταλα χτυπούν για μένα | Εγώ θα πάω μ' αυτούς που 'χουν καρδιά | Νεράντζι μου φλογισμένο | Όταν σ' ορέχτηκα | Απ' τα βουνά ερχόμουν | Την πίκρα σου τη γεύτηκα | Πέρασαν χρόνια χίλια | Μας πήγε αλλού η ζωή | άρωμα από βανίλια | Παίρνω βαθιά αναπνοή

10. Γράμμα στον κύριο Γκάτσο Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Γιώργος Ανδρέου | Στίχοι: Γιώργος Ανδρέου
Το σπασμένο βιολί του κόσμου ακόμα ουρλιάζει | Στα νωπά σπαρμένα χωράφια η μέρα χαράζει | Φαντάροι χορεύουν τις νύχτες σε άδειες ταβέρνες | Δελφίνια στο πέλαγο μόνα, νεράκι στις στέρνες | Νησιά ταξιδεύουν στον ήλιο, κανείς δε μιλάει | Την άνοιξη όλοι προσμένουν | Κι αυτή προσπερνάει | Όλα κύριε Νίκο είναι εδώ | Όπως τα άφησες εσύ κι όπως τα ξέρεις | Από της λύπης τον καιρό | Κι όταν γυρίσεις και σε δω | Μέσα στη στάμνα τη χρυσή νερό να φέρεις | Της λησμονιάς πικρό νερό | Το πιστό σκυλί της Ιθάκης στα πόδια σου κλαίει | Και η καλή, παλιά Περσεφόνη τραγούδια σου λέει | Η φωτιά πληγή που σε καίει ,δε λέει να γιάνει | Το πικρό το όνειρο φταίει του αδελφού Μακρυγιάννη | Πόσο ακόμα ραγιάδες η Κρήτη κι η Μάνη | Σκοτεινές μαυροφόρες, μανάδες στου Οδυσσέα το χάνι

11. Σκοτάδι γυμνός Τραγούδι: Μανώλης Λιδάκης
Μουσική: Μάνος Σμαργιανάκης | Στίχοι: Μάνος Σμαργιανάκης
Σκοτάδι γυμνός σε δωμάτιο ξένος | δε βρίσκω το φως | γκρίζο μέσα μου νιώθω μισός | σκοτάδι γυμνός σε δωμάτιο ξένος | δε βρίσκω το φως | μ' έχει ξεχάσει κι ο Θεός | πού να 'σαι εσύ που είσαι τώρα κρυμμένη | μισή ζωή από το χρόνο έχω ήδη χαμένη | η λογική που μ' αδειάζει το σώμα | ...άδεια Ψυχή | η λογική που τα βράδια σωπαίνει | μονάχα στα όνειρα σε βρίσκω ξανά...

12. Νυχτοπαίδι Τραγούδι: Τρίφωνο
Μουσική: Κώστας Λειβαδάς | Στίχοι: Κώστας Λειβαδάς
Πέφτει το σκληρό το βράδυ, κατεβαίνει το σκοτάδι | και μου κόβονται τα πόδια και η αναπνοή. | Σβήνω του σπιτιού τα φώτα, διπλομάνταλο στην πόρτα | και στα γόνατα μου πέφτω για την προσευχή. | Σε όποια γη σε πιάσει η νύχτα, νυχτοπαίδι μου. | Να 'χεις την πνοή μου ασπίδα και μαχαίρι μου. | Να μετρούν τα βήματα σου, αγγέλλων φτερά | και τα μαύρα κρίματα σου να πετάξουν σαν πουλιά, γρήγορα μακριά. | Πέφτει το σκληρό το βράδυ, κατεβαίνει το σκοτάδι | κι έχω το παλιό σου γράμμα, μαξιλάρι μου. | Τίποτα άλλο πια δεν έχω, να ξυπνώ ακόμα αντέχω | με τη ζωντανή σου εικόνα για φεγγάρι μου.

13. Γέλα ψυχή μου Τραγούδι: Μελίνα Κανά
Μουσική: Κώστας Παρίσης | Στίχοι: Κώστας Παρίσης
Γέλα ψυχή μου τα τρένα περνούν | τα μάτια αρπάζουν και μόνο έτσι ζουν | γέλα κυλάει ο καιρός | Γέλα ψυχή μου και βγες να σε δουν | σαν σβήνει η μέρα χαρές θες να 'ρθουν | γέλα κυλάει ο καιρός | Μη με προδώσεις δεν έχω μιλιά | μη μου φορτώσεις σκισμένα πανιά | σημάδια είν' όλα το ξέρω καλά | σημάδια οι σκέψεις άγρια πουλιά | Γέλα ψυχή μου και κοίτα ψηλά | σαν έρθει η ώρα θα έρθει απλά | γέλα κυλάει ο καιρός | Γέλα ψυχή μου και πες δυνατά | δεν ήμουν μόνη σε βρήκα ξανά | γέλα κυλάει ο καιρός | Μη με προδώσεις δεν έχω μιλιά | μη μου φορτώσεις σκισμένα πανιά | σημάδια είν' όλα το ξέρω καλά | σημάδια οι σκέψεις άγρια πουλιά

14. Το όχι αποκοιμήθηκε στην αγκαλιά Τραγούδι: Λουδοβίκος των Ανωγείων
Μουσική: Λουδοβίκος των Ανωγείων | Στίχοι: Λουδοβίκος των Ανωγείων
Ανάμεσα στο όχι | και στο κρυμμένο ναι | χάθηκε η ζωή μου | μεγάλε ουρανέ. | Δεν κρύβεται στη νύχτα | το άσπρο γιασεμί. | Λύγισε η αγάπη όταν είπες μη, | λύγισε η αγάπη όταν είπες μη. | Βγαίνω στον αέρα | με χάρτινο φτερό. | Μακριά σου δεν αντέχω, | κοντά σου δε μπορώ. | Κοντά σου δεν αντέχω, | μακριά σου δε μπορώ. | Χαμήλωσε τα φώτα | μεγάλε ουρανέ, | το όχι αποκοιμήθηκε | στην αγκαλιά του ναι, | το όχι αποκοιμήθηκε | στην αγκαλιά του ναι.

15. Του μικρού βοριά Τραγούδι: Μαρία Φαραντούρη
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Οδυσσέας Ελύτης
Του μικρού βοριά παράγγειλα, να 'ναι καλό παιδάκι | Μη μου χτυπάει πορτόφυλλα και το παραθυράκι | Γιατί στο σπίτι π' αγρυπνώ, η αγάπη μου πεθαίνει | και μες στα μάτια την κοιτώ, που μόλις ανασαίνει | Γεια σας περβόλια, γεια σας ρεματιές | Γεια σας φιλιά και γεια σας αγκαλιές | Γεια σας οι κάβοι κι οι ξανθοί γιαλοί | Γεια σας οι όρκοι οι παντοτινοί | Με πνίγει το παράπονο, γιατί στον κόσμο αυτόνα | τα καλοκαίρια τα 'χασα κι έπεσα στον χειμώνα | Σαν το καράβι π' άνοιξε τ' άρμενα κι αλαργεύει | βλέπω να χάνονται οι στεριές κι ο κόσμος λιγοστεύει

Ο δεύτερος δίσκος

01. Πριγκηπέσα Τραγούδι: Μπάμπης Στόκας
Μουσική: Σωκράτης Μάλαμας | Στίχοι: Σωκράτης Μάλαμας
Άλλα θέλω κι άλλα κάνω | πώς να σου το πω | έλεγα περνούν τα χρόνια | θα συμμορφωθώ. | Μα είναι δώρο άδωρο | ν' αλλάξεις χαρακτήρα | τζάμπα κρατάς λογαριασμό | τζάμπα σωστός με το στανιό. | Έξω φυσάει αέρας | κι όμως μέσα μου | μέσα σ' αυτό το σπίτι | πριγκηπέσα μου, | το φως σου και το φως | χορεύουν γύρω μας | απίστευτος ο κόσμος | κι ο χαρακτήρας μας. | Άλλα θέλω κι άλλα κάνω | κι έφτασα ως εδώ | λάθη στραβά και πάθη | μ' έβγαλαν σωστό. | Ξημερώματα στο δρόμο | ρίχνω πετονιά | πιάνω τον εαυτό μου | και χάνω το μυαλό μου.

02. Ερωτικό Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος | Στίχοι: Άλκης Αλκαίος
Με μια πιρόγα φεύγεις και γυρίζεις | τις ώρες που αγριεύει η βροχή | στη γη των Βησιγότθων αρμενίζεις | και σε κερδίζουν κήποι κρεμαστοί | μα τα φτερά σου σιγοπριονίζεις | Σκέπασε αρμύρα το γυμνό κορμί σου | σου 'φερα απ' τους Δελφούς γλυκό νερό | στα δύο είπες πως θα κοπεί η ζωή σου | και πριν προλάβω τρις να σ' αρνηθώ | σκούριασε το κλειδί του παραδείσου | Το καραβάνι τρέχει μες στη σκόνη | και την τρελή σου κυνηγάει σκιά | πώς να ημερέψει ο νους μ' ένα σεντόνι | πώς να δεθεί η Μεσόγειος με σχοινιά | αγάπη που σε λέγαμ' Αντιγόνη | Ποια νυχτωδία το φως σου έχει πάρει | και σε ποιο γαλαξία να σε βρω | εδώ είναι Αττική φαιό νταμάρι | κι εγώ ένα πεδίο βολής φτηνό | που ασκούνται βρίζοντας ξένοι φαντάροι

03. Στο Σου, Μιτζού Τραγούδι: Νίκος Ξυδάκης & Γλυκερία & Μανώλης Λιδάκης
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης | Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Στο Σου, Μιτζού κάποια βραδιά | Έχασα όλα τα κλειδιά | Και γύρευα λιμάνι | Δυο γιαπωνέζοι θυρωροί, | Αμφιβολία δε χωρεί | Με πήραν για χαρμάνη | Και πες, πες, πες | Και ψου, ψου, ψου | Κάποια βραδιά στου Σου, Μιτζού, | Σε πέντε κι έξι γλώσσες | Α, είδαν πως ήμουν πονηρός, | Και πριν να γίνουνε καπνός | Μου κάνανε τις κλώσες | Δεν είχα όρεξη που λες, | Να μάθουν όλες οι φυλές | Πως ήμουν λυπημένος | Βρήκα στο μπαρ ένα Ρωμιό, | Πήγα να ξομολογηθώ | Μα ήτανε πιωμένος.

04. Η παντιγέρα  Τραγούδι: Μιχάλης Σταυρακάκης & Χαϊνηδες
Μουσική: Δημήτρης Αποστολάκης | Στίχοι: Δημήτρης Αποστολάκης
Ένα καράβι τ’ όνειρο | π’ όλο μας ταξιδεύει | με κόντρα τον καιρό | Παντιγέρα, παντιγέρα | μαύρη ρούσα βρε παιδιά | παντιγέρα μαύρη ρούσα | στο μυαλό και στην καρδιά | Έχω μι’ αγάπη που πονεί | μην κλαις γλυκιά μου αγάπη | και κάνε υπομονή | Απ’ το τζάμι ένα βλέμμα | κι απ’ την πόρτα έχε γεια | η μπουνάτσα θα περάσει | και θα βγούμε στη στεριά | Ό,τι ζητά ο καθείς θα βρει | κι υπάρχουν στ’ ακρογιάλια | κρυμμένοι θησαυροί | Παντιγέρα μαύρη ρούσα | στου ανέμου τη βουλή | στο σπαθί μου θα χαράξω | πως σ’ αγάπησα πολύ | Πάμε γιά άγνωστους γιαλούς | παρέα με αλήτες | αγίους και τρελούς | Παντιγέρα μαύρη 
ρούσα | προδομένη μου γενιά | σαν θα σμίξουν οι ανάσες | θα φουσκώσουν τα πανιά

05. Σπασμένο καράβι Τραγούδι: Δημήτρης Μπάσης
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Γιάννης Σκαρίμπας

Σπασμένο καράβι να 'μαι πέρα βαθιά | έτσι να 'μια | με δίχως κατάρτια με δίχως πανιά | να κοιμάμαι | Να 'ν' αφράτος ο τόπος κι η ακτή νεκρική | Γύρω, γύρω | με κουφάρι γειρτό και με πλώρη εκεί | που θα γείρω | Να 'ν' η θάλασσα άψυχη και τα ψάρια νεκρά | έτσι να 'ναι | και τα βράχια κατάπληκτα και τ' αστέρια μακριά | να κοιτάνε | Δίχως χτύπο οι ώρες και οι μέρες θλιβές | δίχως χάρη | κι έτσι κούφιο κι ακίνητο μες σε νύχτες βουβές | το φεγγάρι | Έτσι να 'μαι καράβι γκρεμισμένο νεκρό | έτσι να 'μια | σ' αμμουδιά πεθαμένη και κούφιο νερό | να κοιμάμαι

06. Εγώ τραγούδαγα Τραγούδι: Ελένη Βιτάλη
Μουσική: Ελένη Βιτάλη | Στίχοι: Ελένη Βιτάλη
Εγώ τραγούδαγα τα βράδια στα σκυλάδικα | σ' ένα χαμόγελο κρυμμένη και πουλούσα | μια καρδιά μικρού παιδιού και άδικα | μες τα σκοτάδια λίγο φως αναζητούσα | μια καρδιά μικρού παιδιού και άδικα | μες τα σκοτάδια λίγο φως αναζητούσα | Μικρός ο κόσμος μου, στα μέτρα μου ασήμαντος | πως να γεννήσει η μιζέρια ένα θαύμα | μια λεπτομέρεια μονάχα εγώ του σύμπαντος | μια υποχρέωση η ζωή μου και ένα τάμα | μια λεπτομέρεια μονάχα εγώ του σύμπαντος | μια υποχρέωση η ζωή μου και ένα τάμα | Σ' ένα υπόγειο της Βάθης κλαριτζίδικο | μ' ένα γαρύφαλλο στ' αυτί καρικατούρα | μεσοτοιχία να βρωμάει το σουβλατζίδικο | και η πελατεία ξαπλωμένη απ' τη μαστούρα | μεσοτοιχία να βρωμάει το σουβλατζίδικο | και η πελατεία ξαπλωμένη απ' τη μαστούρα | Κι εσύ να βλέπεις γραφικά τα δυστυχήματα | έτσι σε έχει μάθει ο καιρός σου | δημιουργείς προκάτ παραστρατήματα | και εμπειρία μεταφράζεις το φρικιό σου | δημιουργείς προκάτ παραστρατήματα | και εμπειρία μεταφράζεις το φρικιό σου | Εγώ τραγούδαγα τα βράδια στα σκυλάδικα | σ' ένα χαμόγελο κρυμμένη και πουλούσα | μια καρδιά μικρού παιδιού και άδικα | μες τα σκοτάδια λίγο φως αναζητούσα | μια καρδιά μικρού παιδιού και άδικα | μες τα σκοτάδια λίγο φως αναζητούσα

07. Άκρη δεν έχει ο ουρανός Τραγούδι: Αναστασία Μουτσάτσου
Μουσική: Νότης Μαυρουδής | Στίχοι: Γιάννης Κακουλίδης
Η δίψα μου ’γινε φωτιά, | στερεύει στα φιλιά σου, | το δάκρυ μου σταλαγματιά | χάνεται στη ματιά σου. | Άκρη δεν έχει ο ουρανός, | αρχή δεν έχει η δύση. | Τέλος δεν έχει ο καημός, | το χαμογέλιο θλίψη. | Στο παραθύρι σου κρυφά | γροίκαγα περιστέρι, | σαν το μαχαίρι απάστραφτε, | σβήσε, χλωμό μου αστέρι. | Άκρη δεν έχει ο ουρανός, | αρχή δεν έχει η δύση. | Τέλος δεν έχει ο καημός, | το χαμογέλιο θλίψη.

08. Αχ, να σε δω Τραγούδι: Ορφέας Περίδης
Μουσική: Ορφέας Περίδης | Στίχοι: Ορφέας Περίδης
Από τα βάθη της ψυχής | κι από του νου τα ύψη | απ' το βυθό της θάλασσας | ως τις βουνοκορφές | ψάχνω να σε βρω | Μια σφαίρα υγρή γύρω απ' τη γη | μια ουράνια δεξαμενή | εκεί που λούζονται οι ψυχές | πριν να χαθούν στο σύμπαν | με ένα πήδο ένα πρωί | να μπω με μια βουτιά εκεί | απ' τον βυθό, απ' τον πάτο | να δω τα πάνω κάτω | να βρω όλα τα χαμένα | ίσως να βρω κι εσένα | Αχ, να σε βρω, αχ, να σε βρω | μόνο για λίγο να σε δω | ν' ακούσω τη σκιά σου | να μου φωνάζει γεια σου | Ακούς στα δέντρα τα πουλιά | άνθρωποι είναι με φτερά | που φέρνουν τα μηνύματα | από τον άλλο κόσμο | Φυσάει αέρας στα κλαδιά | μου απαντούν ψιθυριστά | κι αυτό που ψάχνεις θα στο πουν | τα πιο βαθιά πηγάδια | Έψαξα γη και ουρανό | μια περπατώ και μια πετώ | στων δύο κόσμων το κενό | να βρω την χαραμάδα | Στα βάθη των ωκεανών | ακούω τον ήχο των σεισμών | κι από την γη που άνοιξε | περνάω στον κάτω κόσμο | να βρω όλα τα χαμένα | ίσως να βρω κι εσένα

09. Χρώμα δεν αλλάζουνε τα μάτια Τραγούδι: Γεράσιμος Ανδρεάτος
Μουσική: Δημήτρης Παπαδημητρίου | Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Στα ίδια μέρη θα ξαναβρεθούμε | τα χέρια θα περάσουμε στους ώμους | παλιά τραγούδια για να θυμηθούμε | ονόματα και βλέμματα και δρόμους | Χρώμα δεν αλλάζουνε τα μάτια | που θυμάσαι και θυμάμαι | τίποτα δε χάθηκε ακόμα | όσο ζούμε και πονάμε | χρώμα δεν αλλάζουνε τα μάτια | μόνο τρόπο να κοιτάνε | Κι αν άλλαξαν οι φίλοι μας λιγάκι | αλλάξαμε κι εμείς με τη σειρά μας | χαθήκαμε μια νύχτα στο Παγκράτι | αλλά βλεπόμαστε στα όνειρά μας | Χρώμα δεν αλλάζουνε τα μάτια | που θυμάσαι και θυμάμαι | τίποτα δε χάθηκε ακόμα | όσο ζούμε και πονάμε | χρώμα δεν αλλάζουνε τα μάτια | μόνο τρόπο να κοιτάνε

10. Εγκατάλειψη Τραγούδι: Μελίνα Κανά
Μουσική: Θανάσης Παντελής | Στίχοι: Δημήτρης Βαρνάβας
Ο ήλιος τρώει τα χρώματα | κι ο χρόνος τις αισθήσεις | ο σκόρος τρώει το σκαρί | κι εσένανε οι τύψεις. | Για τι φιλί που μου χρωστάς | που φεύγεις και με παρατάς | ξεθώριασες, εγέρασες | βάσανα χίλια πέρασες. | Γύρνα σε μένα μια βραδιά | να γίνει μέρα η νυχτιά | να γίνει κι ο αυγερινός | ήλιος μεγάλος και ζεστός.

11. Μαύρο μαργαριτάρι Τραγούδι: Ορφέας Περίδης
Μουσική: Fabrizio de Andrè | Στίχοι: Χρήστος Θηβαίος
Μαύρο μαργαριτάρι, μαύρη ομορφιά και χάρη | μαύρη όπως δεν έχουμε δει στην ζωή μας | τη στείρα παθιάρα και μαύρη | Μαύρη που μαχαιρώνει και το αίμα μου ξηλώνει | Μαύρη και όταν αγιάζει σκοτώνει και δεν τη νοιάζει | μαύρη μαγεία να πάρει, φτιάχνει φωλιά | όταν δεν βγαίνει φεγγάρι | Μαύρη σαν γιαταγάνι, με ματωμένο φουστάνι | Μα οι γείτονες μου κι οι διπλανοί μου δεν πρέπει ποτέ | να το μάθουν πως ήρθε για μένα, εδώ και τώρα για μένα | όταν ο έρωτας για τον έρωτα μιλάει διαρκώς | κάνει στραβά μάτια ακόμα κι ο ουρανός | Βροχή που δεν περιμένει κάθε άλλο παρά | ευλογημένη νερό που δε λογαριάζει πνίγει | τις σκάλες, να 'τανε κι άλλες | βροχή που σπάει τα σύνορα | και σου ξεπλένει τα όνειρα | Ο παράνομος έρωτας είναι μια τρικυμία | τσακίζει με το τακούνι την ηρεμία στη γωνία | το σεντόνι γουστάρει να μουσκεύει στο λάθος | γιατί η ευτυχία μισεί να μας βρίσκει μονάχους | Ποτέ η απιστία δεν χορταίνει βάζει άρωμα και | περιμένει στους δρόμους γυρνάει και ψάχνει | να πάρει τα θύματα στο λαιμό της | Ο οργασμός μας τραντάζει τα μέλη | και σφαζόμαστε μέσα στο μέλι | Έτσι απροστάτευτη απ' το όνειρο ξυπνάει η ζωή μας | και κρατάει απ' το χέρι τη χαμένη ψυχή μας | πως να ζήσει ένας έρωτας που από φόβο μην σβήσει | τον τρώει η φρικτή σιγουριά | πως μπορεί να κρατήσει | Στοργή που έχει νυχτώσει και τρέχει | να γλιτώσει κρύβεται στου κόσμου το κόρφο | αιτία και ενοχή | που δεν έχει πια στόχο κρύα σαν λάμα και | πόνος, μαύρο γλυκό που σου 'δωσε ο χρόνος | Ο παράνομος έρωτας κυλάει στους λαγόνες | και βαφτίζει το φόρεμα στου κορμιού τους αγώνες | μεσ' στο αμάξι της μπαίνει και αθώα χαϊδεύει | το χρόνο που ξεχειλίζει | γι' αυτό η ζωή περισσεύει | Ένα ψέμα είναι ο έρωτας και προτού ξεδιψάσει | σκορπάει τόση αλήθεια για να σε ξεγελάσει

12. Μαγικός χορός Τραγούδι: Τρίφωνο
Μουσική: Γρηγόρης Κλιούμης | Στίχοι: Γρηγόρης Κλιούμης
Το μαγικό χορό σου μη σταματάς, | γίνε μου εσύ το φως που μ’ οδηγάς | Δείξε μου πέρα από τη γη, | δώσε μου λίγη προσοχή | Ο αέρας στα μαλλιά σου | (Μη σταματάς) | Θα γίνω ρούχο σου | (Να με φόρας) | Θα γίνεις ήλιος και βροχή | κι εγώ η κρυφή σου προσευχή | Οι ανάσες στα όνειρα σου μη σταματάς | να μ’ ονειρεύεσαι, να μου μιλάς. | Κι όταν μ’ ορμή χτυπά η ζωή | η μονή μου ελπίδα είσαι εσύ

13. Πότε θα με μάθεις Τραγούδι: Γλυκερία & Κίτρινα Ποδήλατα
Μουσική: Κίτρινα Ποδήλατα | Στίχοι: Κίτρινα Ποδήλατα
Με λόγια να καίνε | οι αλήθειες να κλαίνε | να λες δε σε νοιάζει | ο δρόμος που βγάζει | Με λόγια να καίνε | ψυχές φορτωμένες | να λες δεν πειράζει | που πια δε με ψάχνεις | Πότε θα με μάθεις | Πότε θα με μάθεις | Όταν πια θα χάνομαι σε ψεύτικο ουρανό | τότε θα με μάθεις | τότε θα με μάθεις | όταν τη μορφή σου θα ξεχνώ | Τα λόγια είναι δρόμοι | γεμάτα συγγνώμη | κι οι μέρες κομμάτια | στης νύχτας τα μάτια | Πότε θα με μάθεις | Πότε θα με μάθεις | Όταν πια θα χάνομαι σε ψεύτικο ουρανό | τότε θα με μάθεις | τότε θα με μάθεις | όταν τη μορφή σου θα ξεχνώ | Όταν τη μορφή σου θα ξεχνώ...

14. Νύχτωσε νύχτα Τραγούδι: Daniel Armando & Μάκης Παπαγαβριήλ
Μουσική: Χάρης & Πάνος Κατσιμίχας | Στίχοι: Χάρης & Πάνος Κατσιμίχας
Είναι κάτι σταυροδρόμια μαγεμένα | που συναντιόμαστε και ύστερα χανόμαστε | πόσες φορές δεν έκλαψα για σένα | που ζήσαμε μαζί τόσα πολλά | και πια δε γνωριζόμαστε, | δε γνωριζόμαστε | Νύχτωσε νύχτα, νύχτωσε και σκέπασέ με | νύχτωσε νύχτα, νύχτωσε και παρηγόρησέ με | Μαργαριταρένια μου, φεγγαρολουσμένη | δεν ήξερες, δεν ήξερα και παιδευτήκαμε | αυτό που μας ανήκει το κάνουμε κομμάτια | δεν έφτανε η αγάπη που ορκιστήκαμε, | χαθήκαμε | Νύχτωσε νύχτα, νύχτωσε και σκέπασέ με | νύχτωσε νύχτα, νύχτωσε και παρηγόρησέ με | Καινούργιους φίλους και παρέες προσπαθήσαμε | πως θα 'ναι όλα πιο δύσκολα πρέπει ν' αποφασίσω | μ' απ' όλα περισσότερο αυτό που με πειράζει | είναι την απουσία σου πως πάω να συνηθίσω | πως πάω να συνηθίσω | Νύχτωσε νύχτα, νύχτωσε και σκέπασέ με | νύχτωσε νύχτα, νύχτωσε και παρηγόρησέ με

15. Φραγκοσυριανή Τραγούδι: Locomondo
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Μία φούντωση, μια φλόγα | έχω μέσα στην καρδιά | λες και μάγια μου 'χεις κάνει | Φραγκοσυριανή γλυκιά | λες και μάγια μου 'χεις κάνει | Φραγκοσυριανή γλυκιά | Θα 'ρθω να σε ανταμώσω | κάτω στην ακρογιαλιά | Θα ήθελα να σε χορτάσω | όλο χάδια και φιλιά | Θα ήθελα να σε χορτάσω | όλο χάδια και φιλιά | Θα σε πάρω να γυρίσω | Φοίνικα, Παρακοπή | Γαλησσά και Nτελαγκράτσια | και ας μου 'ρθει συγκοπή | Γαλησσά και Nτελαγκράτσια | και ας μου 'ρθει συγκοπή | Στο Πατέλι, στο Nυχώρι | φίνα στην Αληθινή | και στο Πισκοπιό ρομάντζα | γλυκιά μου Φραγκοσυριανή | και στο Πισκοπιό ρομάντζα | γλυκιά μου Φραγκοσυριανή

Ο τρίτος δίσκος

01. Φωτοβολίδα Τραγούδι: Ορφέας Περίδης
Μουσική: Ορφέας Περίδης | Στίχοι: Ορφέας Περίδης
Μια φωτοβολίδα μες στη νύχτα σκάει | κι η καρδιά μου σπάει μες στο φως σε είδα | Γίναν τα κομμάτια μια καινούργια γη | μες στην αλλαγή βλέπω μ' άλλα μάτια | Γίναν τα κομμάτια μια καινούργια αρχή | μεσ' την αλλαγή βλέπω μ' άλλα μάτια | Όλα είναι ίδια αν δε τ' αγαπάς | όλα μένουν ίδια άμα δε τα πας | Κι όλα αυτά που είναι γίνονται ξανά | μέσα απ' τη δικιά σου τη ματιά | μέσα απ' τη δικιά σου τη ματιά | Μια φωτογραφία κομματάκια δυο | έχω να σε δω χρόνια αστεία, αστεία | Πιάνω την κολλάω σε ξανακοιτώ | πιο όμορφη θαρρώ δείχνεις μου όσο πάω | Όλα είναι ίδια αν δε τ' αγαπάς | όλα μένουν ίδια άμα δε τα πας | Κι όλα αυτά που είναι γίνονται ξανά | μέσα απ' τη δικιά σου τη ματιά | μέσα απ' τη δικιά σου τη ματιά | Στην καρδιά σου καίει μια μικρή φωτιά | κι από τη ματιά ένα φως που ρέει | Σα φωτοβολίδα μες στη νύχτα σκάει | κι ας ξαναγυρνάει πίσω η σελίδα | Σα φωτοβολίδα μες στη νύχτα σκάει | κι ας ξαναγυρνάει πίσω η σελίδα | Όλα είναι ίδια αν δε τ' αγαπάς | όλα μένουν ίδια άμα δε τα πας | Κι όλα αυτά που είναι γίνονται ξανά | μέσα απ' τη δικιά σου τη ματιά | μέσα απ' τη δικιά σου τη ματιά

02. Να βάλω τα μεταξωτά Τραγούδι: Ελένη Πέτα
Μουσική: Σωκράτης Μάλαμας | Στίχοι: Γιάννης Τσατσόπουλος
Μέρες βαριές χοντρές ψιχάλες | πάνω σε χάπια και μπουκάλες | δε θα γυρέψω νοσηλεία | στα σινεμά και στα βιβλία | Πάω ν' αδειάσω το τασάκι | κι αυτό το σκούρο σου σακάκι | θα το πετάξω απ' το μπαλκόνι | να βρει κανέναν που κρυώνει κι εγώ... | Να βάλω τα μεταξωτά και να φυσάει | στα εργοστάσια μπροστά και στα σκουπίδια πλάι | να μπερδευτώ με τους εργάτες | να πω τον πόνο μου στις γάτες | και στη φουφού του καστανά | στάχτη να γίνεις σατανά | Έχει ψυχρούλα και μ' αρέσει | κι αν δε μου πάει θα σπάσω μέση | η αγάπη πάει με μπαστούνι | κι εγώ με γκάζια στο τακούνι | Το άσθμα μου κι ο βρυχηθμός μου | στα ραδιόφωνα του κόσμου | με τρύπια βάρκα και ναυτία | βγαίνω λοιπόν στην πειρατεία κι εγώ... | Να βάλω τα μεταξωτά και να φυσάει | στα εργοστάσια μπροστά και στα σκουπίδια πλάι | να μπερδευτώ με τους εργάτες | να πω τον πόνο μου στις γάτες | και στη φουφού του καστανά | στάχτη να γίνεις σατανά

03. Η μπαλάντα του κυρ Μέντιου Τραγούδι: Μανώλης Λιδάκης
Μουσική: Λουκάς Θάνος | Στίχοι: Κώστας Βάρναλης
Δεν λυγάνε τα ξεράδια και πονάνε τα ρημάδια | κούτσα μια και κούτσα δυο στης ζωής το ρημαδιό | Μεροδούλι ξενοδούλι δέρναν ούλοι οι αφέντες δούλοι | ούλοι δούλοι αφεντικό και μ' αφήναν νηστικό | και μ' αφήναν νηστικό | Ανωχώρι κατωχώρι ανηφόρι κατηφόρι | και με κάμα και βροχή ώσπου μου 'βγαινε η ψυχή | Είκοσι χρονώ γομάρι σήκωσα όλο το νταμάρι | κι έχτισα στην εμπασιά του χωριού την εκκλησιά | του χωριού την εκκλησιά | Άιντε θύμα άιντε ψώνιο άιντε σύμβολο αιώνιο | αν ξυπνήσεις μονομιάς θα 'ρθει ανάποδα ο ντουνιάς | θα 'ρθει ανάποδα ο ντουνιάς | Και ζευγάρι με το βόδι άλλο μπόι κι άλλο πόδι | όργωνα στα ρέματα τ’ αφεντός τα στρέμματα | Και στον πόλεμο όλα για όλα κουβαλούσα πολυβόλα | να σκοτώνονται οι λαοί για τ' αφέντη το φαΐ | για τ' αφέντη το φαί | Άιντε θύμα άιντε ψώνιο... | Koίτα οι άλλοι έχουν κινήσει έχει η πλάση κοκκινίσει | άλλος ήλιος έχει βγει σ' άλλη θάλασσα άλλη γη | Άιντε θύμα άιντε ψώνιο...

04. Σ' ακολουθώ Τραγούδι: Χρήστος Θηβαίος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Μάνος Λοΐζος
Σ' ακολουθώ στην τσέπη σου γλιστράω | σαν διφραγκάκι τόσο δα μικρό | Σ' ακολουθώ και ξέρω πως χωράω | μες στο λακκάκι που 'χεις στο λαιμό | Έλα κράτησέ με και περπάτησέ με | μες στο μαγικό σου το βυθό | πάρε με μαζί σου στο βαθύ φιλί σου | μη μ' αφήνεις μόνο θα χαθώ | Σ' ακολουθώ και πάνω σου κολλάω | σαν φανελάκι καλοκαιρινό | Σ' ακολουθώ σ' αγγίζω και πονάω | κλείνω τα μάτια και σ' ακολουθώ

05. Αγρύπνια Τραγούδι: Σωτηρία Λεονάρδου
Μουσική: Θανάσης Παπακωνσταντίνου | Στίχοι: Θανάσης Παπακωνσταντίνου
Αγρύπνια, αψηλάφητο ζώο! | Δίχως, μια στάλα στοργή, | σ' όσους διψάν για χίμαιρες, γέρνεις | την κούπα σου που 'ναι πάντα αδειανή. | Κι ενώ περνά η νύχτα κατάλευκη, | βροχερή σαν Κυριακή, | ξέρω γιατί, στ' αυτί που σπαράζει, | χιμάς και γλείφεις σαν το σκυλί. | Δεν αγαπάς! Αφήνεις τους ψύλλους σου, | τους ήχους που φτάνουν από μακριά, | αγρύπνια, κακόφωνο όργανο, | που αλέθεις των εκλεκτών το "ωσαννά". | Αγρύπνια της κόλασης κήτος, | είναι το φιλί σου φωτιά. | Αφήνει μια γεύση από σίδερο, | που 'χουν ξηλώσει από καράβια παλιά.

06. Όσα μου `χεις χαρίσει Τραγούδι: Γιώργος Δημητριάδης & Νίκος Ζιώγαλας
Μουσική: Γιώργος Δημητριάδης | Στίχοι: Γιώργος Δημητριάδης
Πέρασε και αυτή η μέρα | χάνεται στο δειλινό | και μαζί της παίρνει πέρα | όσα δε θα θυμηθώ | Ότι έχω στην καρδιά μου | κι είναι όλη μου η ζωή | είναι ο χρόνος που θυμάμαι | αυτός που ζήσαμε μαζί | Σ’ ευχαριστώ για όσα μου `χεις χαρίσει | για τις μέρες που μου `δωσες να ζω | για όσα μαζί σου μέχρι τώρα έχω ζήσει | δε σου είπα πόσο σ’ αγαπώ, | δε σου είπα πόσο σ’ αγαπώ | Σου `χα κρύψει τα σημάδια | γιατί δεν ήθελα να δεις | πως μου ήταν όλα άδεια | στην ζωή μου πριν να `ρθεις | Ήταν ξένη αυτή η πόλη | σαν και σένα είχα εδώ χαθεί | εδώ που με ξεχάσαν όλοι | και με βρήκες μόνο εσύ | Σ’ ευχαριστώ για όσα μου `χεις χαρίσει | για τις μέρες που μου `δωσες να ζω | για όσα μαζί σου μέχρι τώρα έχω ζήσει | δε σου είπα πόσο σ’ αγαπώ, | δε σου είπα πόσο σ’ αγαπώ | Ξέρεις ότι με πονάει | και ότι ακόμα με κρατάει | εδώ κάτω χρόνια ζωντανός | πόσο θέλω τώρα να ανοίξω | την ψυχή μου να σου δείξω | και ότι δεν μπορούσα, να σ’ το πω | Σ’ ευχαριστώ για όσα μου `χεις χαρίσει | για τις μέρες που μου `δωσες να ζω | για όσα μαζί σου μέχρι τώρα έχω ζήσει | δε σου είπα πόσο σ’ αγαπώ, | δε σου είπα πόσο σ’ αγαπώ

07. Μια ζωή στο ρίσκο Τραγούδι: Πάνος Κατσιμίχας
Μουσική: Μπάμπης Στόκας & Φίλιππος Πλιάτσικας | Στίχοι: Μάνος Ξυδούς
Όλα αυτά που λες τα ξέρω | όλα τα 'χω ξαναδεί | Ρίχνω στάχτη μες τα μάτια | και αράζω παρακεί | Όλα αυτά που με πληγώσαν | με κρατήσαν στη ζωή | όλοι αυτοί που με προδώσαν | μου χαράζαν νέα αρχή | Μια ζωή στο ρίσκο | να ποντάρω στη στιγμή | μια ζωή στη συνοικία, σ' ένα τοίχο | να ζωγραφίζω ένα γιατί | Όλα αυτά που λες τα ξέρω | όλα τα 'χω ξαναδεί | ρίχνω στάχτη μες τα μάτια | και αράζω παρακεί | Μια ζωή στο ρίσκο | να ποντάρω στη στιγμή | μια ζωή στη συνοικία, σ' ένα τοίχο | να ζωγραφίζω ένα γιατί

08. Μικρή μου μωβ βεντάλια Τραγούδι: Ρίτα Αντωνοπούλου
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος | Στίχοι: Ανδρέας Μικρούτσικος
Μικρή μου μοβ βεντάλια, | Στου ονείρου τα κοράλλια | Σ' είδα να τριγυρνάς. | Ήσουνα μαγεμένος, αγουροξυπνημένος | Και γέλαγες μ' εμάς. | Μικρό μου ουράνιο τόξο, | Όταν σε καταδιώξω | Μη μου αντισταθείς. | Στη λάβα των ματιών μου, | Στο ηφαίστειο των φιλιών μου, | Έλα να ζεσταθείς. | Γαλάζια μου βροχούλα, | Ευεργεσία πούλα | Σ' εμένα το φτωχό. | Που αν χάσω το κορμί σου, | Κλειδί του παραδείσου | Θα αποτρελαθώ. | Γλυκιά μου μελωδία, | Του απείρου αρμονία, | Μη με παραμελείς. | Αντήχησε στο σύμπαν, | Γίνε γι' αυτούς που σ' είδαν | Θάνατος εραστής.

09. Ο Σαρακηνός κουρσάρος, ο Αλή Τραγούδι: Δημήτρης Ζαχαριουδάκης
Μουσική: Δημήτρης Αποστολάκης | Στίχοι: Δημήτρης Αποστολάκης
Τις νύχτες του καλοκαιριού πού `ριχνε τα μαλλιά σου | ένα αεράκι νοτικό μες στη θολή ματιά σου | θυμάσαι το μπάρμπα Στελλή με τσ’ ώρες να μιλεί | για ένα μικρό Σαρακηνό κουρσάρο τον Αλή; | Μικρό παιδί το πήρανε και το `ψησε η αρμύρα | τρανός κουρσάρος γίνηκε, έτσι το `γραφε η μοίρα | έλεγε ο γέρος κι έπεμπε το λογισμό μου αλλού | μα επάτουνα στα χνάρια σου στην άκρη του γιαλού | Σ’ ένα ακρογιάλι μια βραδιά, στου φεγγαριού τη χάση | άραξε τη γαλέρα του μέχρι ο νοτιάς να πάψει | και μάγεψε τη σκέψη του μιας κόρης το φιλί | και η γαλέρα εμίσεψε με δίχως τον Αλή | Ήτανε λέει στη φύση του καράβια νε κουρσεύει | και πολιτείες μακρινές κι άγνωστες να γυρεύει | κι έφυγε από την αγκαλιά της κόρης μια βραδιά | με σύντροφο αγιάτρευτη πληγή μες στην καρδιά | Ποτέ δεν καταλάβαμε γιατί κοντά στην άκρη | της ιστορίας του ‘φευγε του γέρου ένα δάκρυ | άμμος λέει πως του ‘μπαινε στα βλέφαρα βαθιά | που σήκωνε απ’ τη θάλασσα η δυνατή νοθιά | Μάδησε ο χρόνος σαν παιδί της νιότης το λουλούδι | μα εγώ σε φύλαξα ακριβή σ’ ένα φτωχό τραγούδι | φαίνεται πως σ’ αγάπησα και σ’ αγαπώ πολύ | γιά να δακρύζω σαν μιλώ για το μικρό Αλή

10. Τα σμυρναίικα τραγούδια Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Παντελής Θαλασσινός | Στίχοι: Ηλίας Κατσούλης
Το καθρεφτάκι σου παλιό | και πίσω απ' τη θαμπάδα | η Σμύρνη με το Κορδελιό | και η παλιά Ελλάδα | Μουτζουρωμένο το γυαλί | μα πίσω απ' τους καπνούς του | βλέπει ο Θεός το Αϊβαλί | και σταματάει ο νους του | Τα σμυρναίικα τραγούδια | ποιος σου τα 'μαθε | να τα λες και να δακρύζεις | της καρδιάς μου ανθέ | Το καθρεφτάκι σου παλιό | και το μυαλό χαμένο | σε ποιο τα ήπιες καπηλειό | και βγήκες μεθυσμένο | Μουτζουρωμένο το γυαλί | μα πίσω απ' τους καπνούς του | βλέπει ο Θεός το Αϊβαλί | και σταματάει ο νους του | Τα σμυρναίικα τραγούδια | ποιος σου τα 'μαθε | να τα λες και να δακρύζεις | της καρδιάς μου ανθέ

11. Της τριανταφυλλιάς τα φύλλα Τραγούδι: Ελένη Τσαλιγοπούλου
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Της τριανταφυλλιάς τα φύλλα βρ' αμάν | θα τα κάνω φορεσιά αμάν γκελ αμάν | σεβνταλή μ' αμάν | Να τα βάλω να περάσω βρ' αμάν | να σου κάψω την καρδιά αμάν γκελ αμάν | σεβνταλή μ' αμάν | Σένα τα λέγω κι άκου τα | πάρε χαρτί και γράψε τα | Απεφάσισα πουλί μου βρ' αμάν | απεφάσισε κι εσύ αμάν γκελ αμάν | σεβνταλή μ' αμάν | Δυο καρδιές να γίνουν ένα βρ' αμάν | ένα σώμα μια ψυχή αμάν γκελ αμάν | σεβνταλή μ' αμάν | Σένα τα δίνω τα φλουριά | μαύρα μου μάτια και γλυκά

12. Ξενιτεμένο μου πουλί Τραγούδι: Εστουδιαντίνα & Μπάμπης Τσέρτος
Μουσική: Χρήστος Λεοντής | Στίχοι: Γιώργος Αρμένης
Ξενιτεμένο μου πουλί | εκεί στα ξένα που 'σαι | σου στέλνω μήλο σέπεται | κυδώνι μαραγκιάζει | Σου στέλνω και το δάκρυ μου | σ' ένα μικρό μαντίλι | το δάκρυ μου είναι καφτερό | και καίει το μαντίλι | Ξενιτεμένο μου πουλί | εκεί στα ξένα που 'σαι | ξένοι σου πλένουν τα σκουτιά | ξένοι στα σαπουνίζουν | Στα πλένουν μια στα πλένουν δυο | στα πλένουν τρεις και πέντε | κι από τις πέντε κι ύστερα | τα ρίχνουν στο σοκάκι | Πάρε ξένε μ' τα ρούχα σου | πάρε και τα σκουτιά σου | και σύρε στην πατρίδα σου | σε καρτερεί η φαμελιά σου.

13. Καληνύφτα Τραγούδι: Ελένη & Σουζάνα Βουγιουκλή
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Τι έν γκλυτσέα τούση νύφτα τι έν ώρια | τα εβώ ε πλώνω πενσέοντα σε σένα | τσ' ετού μπει στη φενέστρα σου αγάπη μου | της καρδίας μου σου 'νοίφτω την πένα | Λαριλό... | Εβώ πάντα σ' εσένα πενσέω | γιατί σένα φσυχή μου 'γαπώ | τσαι που πάω που σύρνω που στέω | στην καρδιά μου πάντα σένα βαστώ | Λαριλό... | Και σου μάι μ' αγάπησε ώρια μου, | ε σου πόνησε μάι άσσε μένα, | είττα χείλη σου εν άνοιτσε μάι | πει τα λόγια τσ' αγάπης βλοημένα | Λαριλό... | Κ' είττ ' αμμάι σου, άτσε μάγο, γκλυτσέο, | εν άνοιτσε μάι για μένα φτεχό, | μα που πάω, που σύρνω, που στέω | εις την καρδιά μου πάντα σένα βαστώ | Λαριλό... | Καληνύφτα σε ΄φήνω και πάω | πλάια σου 'τι 'βω πίρτα πρικό | τσαι που πάω που σύρνω που στέω | στην καρδιά μου πάντα σένα βαστώ | Λαριλό...

14. Έχω άνθρωπο Τραγούδι: Γιώτα Νέγκα
Μουσική: Κώστας Λειβαδάς | Στίχοι: Θοδωρής Γκόνης
Αν δεν βρήκαν τα κομμάτια μου στους δρόμους | αν ξεφεύγω από κλέφτες κι αστυνόμους | αν ακόμα τραγουδώ, ξέρω εγώ που το χρωστώ. | Έχω άνθρωπο | έχω άνθρωπο, σκιά μου | τόσο δίπλα τόσο μακριά μου. | Έχω άνθρωπο | έχω άνθρωπο δικό μου | φύλακα και άγγελό μου. | Αν περπάτησα σε δρόμους λασπωμένους | αν αγάπησα τρελούς και κολασμένους | αν ακόμα τραγουδώ | ξέρω εγώ που το χρωστώ. | Έχω άνθρωπο | έχω άνθρωπο, σκιά μου | τόσο δίπλα τόσο μακριά μου. | Έχω άνθρωπο | έχω άνθρωπο δικό μου | φύλακα και άγγελό μου.

15. Πότε θα κάμει ξαστεριά Τραγούδι: Ψαραντώνης
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Πότε θα κάμει ξαστεριά, | πότε θα φλεβαρίσει, | να πάρω το ντουφέκι μου, | την έμορφη πατρόνα, | να κατεβώ στον Ομαλό, | στη στράτα του Μουσούρου, | να κάμω μάνες δίχως γιους, | γυναίκες δίχως άντρες, | να κάμω και μωρά παιδιά, | να κλαιν’ δίχως μανάδες, | να κλαιν’ τη νύχτα για νερό, | και την αυγή για γάλα, | και τ’ αποδιαφωτίσματα | τη δόλια τους τη μάνα...

Ο τέταρτος δίσκος

01. Κόκκινο θολό φεγγάρι Τραγούδι: Χρήστος Θηβαίος & Συνήθεις Ύποπτοι
Μουσική: Χρήστος Θηβαίος | Στίχοι: Χρήστος Θηβαίος
Κόκκινο θολό φεγγάρι | σαν τα όνειρα μας ξενυχτάς | κι απ’ τις φυλακές αυτού του κόσμου | γύρω στα μεσάνυχτα το σκας | ρίχνεις μέσα στ’ άδεια μας ποτήρια | του ουρανού το αίμα και το φως | και φταίει εκείνη η ανταύγεια σου η μυστήρια | που είμαι για τα πάντα ικανός | Κόκκινο θολό φεγγάρι | πίνω απ’ τη σιωπή σου μια γουλιά | σαν καυτό σφηνάκι να με πάρει | μέσα από του φόβου τη φωλιά | μέσα απ’ τα κομμάτια αυτής της πόλης | που κύλησαν στα πόδια σου μπροστά | και στο μεταξωτό της το φουστάνι πιάστηκε η τύχη μου γερά | Κόκκινο θολό φεγγάρι | πάρε με μαζί σου να χαρείς | μέσα στο κελί μου έχω σαλτάρει | σαν απόκληρος της διαφυγής | αχ και να μπορούσα έστω για λίγο | να σε μοιραστώ από μακρυά | θα `χε χαλαρώσει αυτός ο κόμπος | του μικρού θανάτου μου η θηλιά | Κόκκινο θολό φεγγάρι | σαν τα όνειρά μας ξενυχτάς | κι απ’ τις φυλακές αυτού του κόσμου | γύρω στα μεσάνυχτα το σκας | κι έτσι ματωμένο ταξιδεύεις | σαν χαρταετός χωρίς κλωστή | είσαι εσύ του χρόνου ο καθρέφτης | τίποτα κι αιώνιο μαζί

02. Κανείς εδώ δεν τραγουδά Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Τάκης Σιμώτας
Ραγίζει απόψε η καρδιά | με το μπαγλαμαδάκι | πολλά κομμάτια έγινε | σπασμένο ποτηράκι | Θυμήθηκα που πίναμε | σε τούτο το τραπέζι | τώρα ποιος ξέρει πού γυρνά | ποιος ξέρει τι γυρεύει | Κανείς εδώ δε τραγουδά | κανένας δε χορεύει | ακούνε μόνο την πενιά | κι ο νους τους ταξιδεύει | Τυχαία δήθεν αν τη δεις | φέρ' την στο ταβερνάκι | κρυμμένος θα 'μαι στη γωνιά | για να τη δω λιγάκι | Κανείς εδώ δε τραγουδά | κανένας δε χορεύει | ακούνε μόνο την πενιά | κι ο νους τους ταξιδεύει

03. Μη γυρίσεις Τραγούδι: Μπάμπης Στόκας
Μουσική: Τάκης Μπουρμάς | Στίχοι: Χάρης & Πάνος Κατσιμίχας & Βέτα Μπετίνη
Για θυμήσου καλά | μήπως έχεις χαθεί μέσα σε δρόμους που καίνε | Βάλε εσύ μια φωνή | και αν δεν είμαι εκεί Χάρη να μη με λένε | Δεν είναι η ανάγκη | Δεν είναι η μοναξιά που εκεί θα με φέρει | Έχω αντέξει πολλά | Δε με ξέρεις καλά, κανείς δε με ξέρει | Μη γυρίσεις, τίποτα μη ζητήσεις | για ένα βράδυ μη με χαραμίσεις | Μη γυρίσεις, τίποτα μη ζητήσεις | για ένα βράδυ μη με χαραμίσεις | Μπαίνω μες στη σκιά, | με τυφλώνει το φως, | μ' αρρωσταίνουν οι λέξεις | Έχω βαρεθεί | Δε θέλω να εξηγώ | Πρέπει εσύ να διαλέξεις | Όμως στο λέω ξανά | μήπως έχεις χαθεί μέσα σε δρόμους που καίνε | Βάλε εσύ μια φωνή | και αν δεν είμαι εκεί Χάρη να μη με λένε | Μη γυρίσεις, τίποτα μη ζητήσεις | για ένα βράδυ μη με χαραμίσεις | Μη γυρίσεις, τίποτα μη ζητήσεις | για ένα βράδυ μη με χαραμίσεις

04. Στάλσιμο Τραγούδι: Φωτεινή Δάρρα
Μουσική: Δημήτρης Παπαδημητρίου | Στίχοι: Διονύσης Καψάλης
Ποιο τραγούδι, πικρός αδερφός | στη μικρή θα σε φέρει πατρίδα | Γαλανή μου ελπίδα και φως | πάνε χρόνια και ακόμη δε σ' είδα | Ποιο πουλί, ποιο καλό περιστέρι | ποια λευκά με το κύμα φτερά | ποιο να στείλω της νύχτας αστέρι | να χωρίσει τα μαύρα νερά | Ήσουν φως στο κορμί μου, πορφύρα | ήσουν άνεμος κι έγινες μοίρα | Ποιος σκοπός θα σε φέρει κρυφός | ποιο τραγούδι, νεκρός αδερφός | Ποιο καράβι και μαύρος καπνός | κι ανοιχτές του βυθού ανεμώνες | Ποιος σε κλείνει βαρύς ουρανός | και ποιοι μάγοι σε πήραν χειμώνες | Και ποια χρώματα, ποιο σιντριβάνι | την παλιά μου ανοίγουν πληγή | Ποια πηγή όταν θα 'χω πεθάνει | θα σου δώσει νερό σ' άλλη γη | Ήσουν φως στο κορμί μου, πορφύρα | ήσουν άνεμος κι έγινες μοίρα | Ποια φωνή θα με βγάλει στο φως | ποιο τραγούδι, νεκρός αδερφός

05. Πρωινό τσιγάρο Τραγούδι: Χορωδία
Μουσική: Νότης Μαυρουδής | Στίχοι: Άλκης Αλκαίος
Χαράζει η μέρα και η πόλη έχει ρεπό | στη γειτονιά μας καπνίζει ένα φουγάρο | κι εγώ σε ζητάω σαν πρωινό τσιγάρο | και σαν καφέ πικρό και σαν καφέ πικρό | Άδειοι οι δρόμοι δε φάνηκε ψυχή | και το φεγγάρι μόλις χάθηκε στη Δύση | και γω σε γυρεύω σαν μοιραία λύση | και σαν Ανατολή και σαν Ανατολή | Βγήκε ο ήλιος το ράδιο διαπασών | μ' ένα χασάπικο που κλαίει για κάποιον Τάσο | κι εγώ σε ποντάρω κι ύστερα πάω πάσο | σ' ένα καρέ τυφλών σ' ένα καρέ τυφλών

06. Μοίρες Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Την ώρα που γεννιόμουνα σχολάγανε οι μοίρες | μονάχη μου καθόμουνα κι απ’ τη ζωή κρατιόμουνα | κρατιόμουνα σ’ ένα καφάσι μπίρες | μονάχη μου καθόμουνα κι απ’ τη ζωή κρατιόμουνα | κι ονειρευόμουνα σ’ ένα καφάσι μπίρες | Τα λόγια σου τα ψεύτικα φαρμάκι κι αγωνία | μονάχη μου παντρεύτηκα σε βρήκα σ’ ερωτεύτηκα | παιδεύτηκα σ’ αυτή την κοινωνία | μονάχη μου παντρεύτηκα σε βρήκα σ’ εμπιστεύτηκα | και ρεζιλεύτηκα στην παλιοκοινωνία | Φωτιά κι ανάσταση καρδιά πονάς και σπάσ’ τα εσύ | τα χρόνια που ’φτασα να ζω | φωτιά και δύναμη καρδιά τρελή κι αδύναμη | στον κόσμο που ’ρθαμε χορτάσαμε γκρεμό | Την ώρα που περπάτησα μου φέραν και τα δώρα | μια νύχτα μόνο κράτησα κι απάνω της ξεστράτισα | ξεστράτισα και μου ’λεγαν προχώρα | μια νύχτα μόνο κράτησα κι απάνω της γονάτισα | και παραστράτησα στην πρώτη κατηφόρα | Φωτιά κι ανάσταση καρδιά πονάς και σπάσ’ τα εσύ | τα χρόνια που ’φτασα να ζω | φωτιά και δύναμη καρδιά τρελή κι αδύναμη | στον κόσμο που ’ρθαμε χορτάσαμε γκρεμό

07. Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα Τραγούδι: Νίκος Ζιώγαλας
Μουσική: Νίκος Ζιώγαλας | Στίχοι: Νίκος Ζιώγαλας
Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Όλυμπος | πάλι τη ζωή να βρεις ξεκίνα, αχ τι φως | Τέτοιο πόνο δεν τον θέλει ούτε ο Θεός | συγχώρεσε τον εαυτό σου, βάλε μπρος | Έτσι απλά και όμορφα πάλι η ζωή κυλάει | χθες ήταν νύχτα άγρια κι έπεσε να με φάει | Νόμιζα όλα τέλειωσαν, μια σπίθα όμως κρατάω | Σαν από νάρκωση βαθιά σιγά, σιγά ξυπνάω | Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Όλυμπος | πάλι τη ζωή να βρεις ξεκίνα, αχ τι φως | Τέτοιο πόνο δεν τον θέλει ούτε ο Θεός | συγχώρεσε τον εαυτό σου, βάλε μπρος | Δίπλα ο φίλος μου γελά κι ο δρόμος ίσια πάει | πέρασμα είναι η ζωή και η βροχή ξεσπάει | Χρώματα, κύκλος του θεού κι η ρόδα όπως γυρνάει | Φαίνεται πίσω να κυλά, κι όμως μπροστά μας πάει | Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Όλυμπος | πάλι τη ζωή να βρεις ξεκίνα, αχ τι φως | Η ρόδα όπως γυρνάει | κι όμως μπροστά μας πάει

08. Μικρές Περιπλανήσεις Τραγούδι: Μικρές περιπλανήσεις
Μουσική: Νίκος Αρμπιλιάς | Στίχοι: Στέργος Παπαποστόλου
Μικρές περιπλανήσεις μ' εκείνους που δεν ήρθαν | στις άδειες ώρες θ' ακουμπήσεις θα χαθείς | ψεύτικα σαν στολίδια τα λόγια σου λυγάνε | πώς να σωθείς | Της πρώτης μου αγάπης τις ωραίες τις στιγμές | πού να τις βρω | κοντά μου πάντα θα' ναι | στο δρόμο στο λιμάνι στο σταθμό | Στο παγωμένο χέρι στον αποχωρισμό | στα θλιμμένα τα βράδια στον καφέ τον πρωινό | Φθαρμένες παραστάσεις ένας αγέρας κλαίει | σχεδία η ζωή δε θα προφτάσεις αλλού να πας | στο κρύο άδειοι δρόμοι η πόλη κρυφά γελάει | να μ' αγαπάς

09. Δε φταίω εγώ που μεγαλώνω Τραγούδι: Πάνος Κατσιμίχας
Μουσική: Γιάννης Νικολάου | Στίχοι: Γιάννης Νικολάου
Και να που τα ταξίδια | μείναν μόνο όνειρα | Και να που οι φωνές | και τα τραγούδια σώπασαν | Και να που η ζωή | τώρα κυλάει πιο γρήγορα | Και να που τα παιδιά | και τα παιχνίδια χάθηκαν | Δε φταίω εγώ που μεγαλώνω | Χτυπάει πισώπλατα ο χρόνος | Δε φταίω εγώ που μεγαλώνω | Φταίει η ζωή που είναι μικρή | Ραγίσαν τα φεγγάρια | που ‘χε φέρει η άνοιξη | Μαρμάρωσε το φως | στο τελευταίο νύχτωμα | Φτιασίδι ερωτικό | που θα φοράει το αύριο | Στις πιάτσες της βροχής | που θα πουλιέται Σάββατο

10. Φεύγω Τραγούδι: Ορφέας Περίδης
Μουσική: Ορφέας Περίδης | Στίχοι: Ορφέας Περίδης
Ρίχνω στη νύχτα μια σπρωξιά | παίρνω φωτιά και ξημερώνει | στη τελευταία ρουφηξιά | κάνω όρκο να τελειώσει πια | ό,τι τελειώνει. | Μπαίνω στο τρένο την αυγή | για να με βρει σε άλλο μέρος | η μέρα ετούτη που θα μπει | να με γλιτώσει από 'κει | που ήμουνα ξένος. | Φεύγω, φεύγω, κάθε μέρα φεύγω | Μέτρο, μέτρο, όλο πιο μακριά | φεύγω, φεύγω, τόσα χρόνια φεύγω, | στη καρδιά μου όλο πιο κοντά. | Ρίχνω στα μάτια μου ένα φως | και κάνω ανάκριση μονάχος, | ο χωρισμένος μου εαυτός | είναι που χώρισε τον κόσμο | από λάθος. | Άραγε τι να φταίει τι | που ονειρευόμαστε στον ξύπνιο, | και να ‘ναι η λησμονιά αυτή | που ανοίγει πόρτες το πρωί | στο πρώτο χτύπο.

11. Κόκκινα γυαλιά Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας & Σαββέρια Μαργιολά
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Σταμάτης Κραουνάκης
Πήρα κόκκινα γυαλιά | κι όλα γύρω σινεμά τα βλέπω | κι ούτε ξέρω πώς να ζω | ούτε και πώς ν' αγαπώ | τη ζωή μου επιβλέπω | Πήρα κόκκινο στυλό | και τραβάω γιαλό, γιαλό και γράφω | τραγουδάκια της φωτιάς | της φωτιάς, της πυρκαγιάς | τη ζωή μου αντιγράφω | Πώς μ' αρέσει αυτός ο ήλιος | πώς μ' αρέσει αυτός ο ήλιος | πώς μ' αρέσει το πρωί | κι είναι βάσανο ο φίλος | είναι βάσανο ο φίλος | που φωνάζει εκδρομή | Πώς μ' αρέσει το φεγγάρι | πώς μ' αρέσει το φεγγάρι | όταν βγαίνει να με δει | και κρατάει το φανάρι | και κρατάει το φανάρι | στης αγάπης την πληγή | Πήρα κόκκινη καρδιά | και πουκάμισα φαρδιά φοράω | και ρωτάω να μου πουν | όσοι ξέρουν ν' αγαπούν | σε ποιον έρωτα χρωστάω | Πήρα κόκκινα φτερά | και περνάω μια χαρά, γελάω | Πιάνω σώμα του χιονιού | και ουρά χελιδονιού | στου Θεού τ' αυτί μιλάω | Πώς μ' αρέσει αυτός ο ήλιος | πώς μ' αρέσει αυτός ο ήλιος | όταν βγαίνει το πρωί | κι είναι βάσανο ο φίλος | κι είναι βάσανο ο φίλος | που φωνάζει εκδρομή | Πώς μ' αρέσει το φεγγάρι | πώς μ' αρέσει το φεγγάρι | όταν βγαίνει να μας δει | και κρατάει το φανάρι | και κρατάει το φανάρι | στης αγάπης την πληγή | Πήρα κόκκινα γυαλιά | κι όλα γύρω σινεμά τα βλέπω | κι ούτε ξέρω πώς να ζω | ούτε και πώς ν' αγαπώ

12. Ένα χειμωνιάτικο πρωί Τραγούδι: Ελένη Βιτάλη
Μουσική: Ελένη Βιτάλη | Στίχοι: Ελένη Βιτάλη
Ένα χειμωνιάτικο πρωί | έφυγα απ' το σπίτι σαν τρελή | ο αέρας μου τρυπούσε | το κορμί και μου ζητούσε | μια απόφαση ηρωική. | Πήρα εφημερίδα και στυλό | βρήκα διαμέρισμα φτηνό | τρία νοίκια να το κλείσω | έπιπλα για να το ντύσω | και δεν θέλω να σε ξαναδώ | Ήρθε η νύχτα η σκληρή κι' εγώ | νοιώθω σαν απόκληρη εδώ | θέλω πίσω να γυρίσω | και συγνώμη να ζητήσω | αλλά ντρέπομαι να σου το πω | Πώς χωρίς εσένα είμαι μισή | δεν πετιέται έτσι μια ζωή | θέλω πίσω να γυρίσω | και συγνώμη να ζητήσω | μα με κυνηγάει μια φυγή | Ένα χειμωνιάτικο πρωί | έφυγα απ' το σπίτι σαν τρελή | ο αέρας μου τρυπούσε | το κορμί και μου ζητούσε | μια απόφαση ηρωική

13. Χαράματα η ώρα τρεις Τραγούδι: Τρίφωνο
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Χαράματα η ώρα τρεις | θα ΄ρθω να σε ξυπνήσω | κρυφά από τη μάνα σου να σε χαρώ | να βγεις να σου μιλήσω | Δε θα μας δει άλλος κανείς | μόνο το φεγγαράκι | έβγα στο παραθύρι σου να σε χαρώ | και δως μου ένα φιλάκι | Την μυστική αγάπη μας | κρυφά να την κρατήσεις | χίλια που να σου τάξουνε να σε χαρώ | να μην την μαρτυρήσεις

14. Θεσσαλονίκη Τραγούδι: Μαρία Φαραντούρη
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος | Στίχοι: Νίκος Καββαδίας
Ήταν εκείνη τη νυχτιά που φύσαγε ο Βαρδάρης | το κύμα η πλώρη εκέρδιζεν οργιά με την οργιά | σ' έστειλε ο πρώτος τα νερά να πας για να γραδάρεις | μα εσύ θυμάσαι τη Σμαρώ και την Καλαμαριά | Ξέχασες κείνο το σκοπό που λέγανε οι Χιλιάνοι | άγιε Νικόλα φύλαγε κι αγιά θαλασσινή | τυφλό κορίτσι σ' οδηγάει παιδί του Μοντιλιάνι | που τ' αγαπούσε ο δόκιμος κι οι δυο Μαρμαρινοί | Απάνω στο γιατάκι σου φίδι νωθρό κοιμάται | και φέρνει βόλτες ψάχνοντας τα ρούχα σου η μαϊμού | εκτός από τη μάνα σου κανείς δε σε θυμάται | σε τούτο το τρομακτικό ταξίδι του χαμού | Κάτω από φώτα κόκκινα κοιμάται η Σαλονίκη | πριν δέκα χρόνια μεθυσμένη μου είπες σ' αγαπώ | αύριο σαν τότε και χωρίς χρυσάφι στο μανίκι | μάταια θα ψάχνεις το στρατί που πάει για το Ντεπό

15. Έχω ένα καφενέ Τραγούδι: Δημήτρης Μπάσης
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Έχω ένα καφενέ | στου λιμανιού την άκρη | τον έχτισε το δάκρυ | αυτών που μένουνε | και περιμένουνε | Έχω ένα καφενέ | που ακούει όλο τα ίδια | για μπάρκα και ταξίδια | αυτών που μένουνε | και περιμένουνε | Έχω ένα καφενέ | ένα παλιό ρημάδι | αχ να ‘τανε καράβι | γι αυτούς που μένουνε | και περιμένουνε.

Για να ακούσετε ένα από τα τραγούδια του δίσκου που ξεχώρισε:
Πατήστε εδώ

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης