Σάββατο, 12 Ιανουαρίου 2013

Για τα λεφτά τα κάνεις όλα
















01. Την είδα απόψε λαϊκά Τραγούδι: Αγάθωνας Ιακωβίδης
Μουσική: Τόλης Μαστρόκαλος | Στίχοι: Τόλης Μαστρόκαλος
Την είδα απόψε λαϊκά να τα κερδίσω τα λεφτά, | να σου χαρίσω φως μου τ’ αστέρια όλου του κόσμου. | Μια μέρα θα `ναι αληθινά τα όνειρά μας τα κρυφά. | Μεγάλο γλέντι, ξαφνικά σε μια τσακίρικη ματιά | έχασα το μυαλό μου, βρήκα το διάολό μου. | Η νύχτα αυτή θα `χει σεβντά κι εγώ εσένα αγκαλιά. | Μεγάλο γλέντι! | Πάνω στη ζόρικη πενιά τα μάτια σου πήραν φωτιά | τινάζεις το κορμί σου, χορεύει κι η ψυχή σου. | Η νύχτα αυτή έχει σεβντά κι εγώ εσένα αγκαλιά, | η νύχτα αυτή έχει σεβντά κι όλα δικά σου μπιρ παρά.

02. Πολυξένη Τραγούδι: Γιώργος Τζώρτζης & Μαριώ
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Θάνος Σοφός
Αν δε βρεις να πάρεις χόρτα | πάρε γάβρο και ψωμί | και στο σούπερ μάρκετ ρώτα | πόσο πάει το τυρί. | Τι να γίνει Πολυξένη; | Το δολάριο ανεβαίνει | το δολάριο κατεβαίνει. | Τι να γίνει Πολυξένη | η ζωή μας ακριβαίνει. | Πάρε φάβα και κρεμμύδια, | πάρε και καμιά ελιά | και θα φάει απ' τα ίδια | όλη μας η φαμελιά. | Τι να γίνει Πολυξένη; | Το δολάριο ανεβαίνει | το δολάριο κατεβαίνει. | Η ζωή μας ακριβαίνει | δε βαριέσαι Πολυξένη;

03. Μολόγα τα Τραγούδι: Οπισθοδρομική Κομπανία
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Ποντάρει άλογο κουτσό και παίρνει πεντακόσια | εγώ ποντάρω σ' αετό και χάνω κάπου τόσα | Σηκώνει τον Ιππόδρομο μ' ένα παλιό 'κοσάρι | Εγώ αδειάζω καφετιά και γίνονται κριθάρι | Αν θέλει η τύχη η στραβή τα φέρνει και στα δίνει | Αλλιώτικα σε κυνηγά στα παίρνει και σε γδύνει | Μολόγατα, μολόγατα | Τα φράγκα μοιρολόγατα | Τι γίνανε μολόγατα | Χορτάρι για τ' αλόγατα

04. Μαύρη φτώχεια Τραγούδι: Μπάμπης Γκολές & Γλυκερία
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Μπάμπης Μπακάλης
Μια καταδίκη που έχω πάθει, | να είμαι ρέστος κι αδέκαρος, | κι όμως δεν ξέρω πια που να πάω, | γυρνώ στους δρόμους ταλαίπωρος. | Η μαύρη φτώχεια κι η ανεργία | έχουν θερίσει την κοινωνία. | Παίρνω τους δρόμους, δε σταματάω, | δεν με χωράει πια πουθενά, | και στην ταβέρνα για να καθίσεις | και η καρέκλα ζητάει λεφτά. | Η μαύρη φτώχεια κι η ανεργία | έχουν θερίσει την κοινωνία. | Το χρήμα είναι που σ' εμψυχώνει, | σε κάνει φίνο να περπατάς, | και δεν σε νοιάζει στην κοινωνία, | το τι θα γίνει πια δεν ρωτάς. | Η μαύρη φτώχεια κι η ανεργία | έχουν θερίσει την κοινωνία.

05. Φτωχόπαιδο Τραγούδι: Αγάθωνας Ιακωβίδης & Κατερίνα Τσιρίδου
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Φτωχόπαιδο με γνώρισες | κι από μικρός στην πιάτσα | παλεύω με τα μπράτσα | στα σίδερα στα γράσα | κι όπου νυχτώ, νυχτώσω και βρεθώ | Κι αν κάθε βράδυ ξενυχτώ | στη ρόδα στο τιμόνι | μη μου παραπονιέσαι | και μη στεναχωριέσαι | που μένεις πά πάντα μοναχή | Σ' αυτήν την δύσκολη ζωή | δε λείπουν τα στραπάτσα | γι’ αυτό κι εγώ στην πιάτσα | παλεύω με τα μπράτσα | για την αγά, αγάπη μου γλυκιά

06. Φτώχεια μαζί με την τιμή Τραγούδι: Γλυκερία
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Βρε εγώ είμαι η μόρτισσα η Κική | που ήμουν δυο μήνες φυλακή, | γιατί είν' τα γούστα μου τρελά | και δεν φοβούμαι τον μπελά. | Ξέρω και ρίχνω πιστολιές | σ' όποιον μου κάνει μπαμπεσιές. | Δεν θέλω πλούτη και καλά, | μ' αρέσει η φτώχεια κι η εργατιά. | Κι αν παντρευτώ με τον καιρό, | άντρα εργάτη θε να βρω. | Φτώχεια μαζί με την τιμή | θέλω να ζήσω μια στιγμή. | Γεια σου Ρίτα, να ζήσει η φτώχεια! | Βρε, εγώ είμαι η μόρτισσα η Κική | που ήμουν δυο μήνες φυλακή, | γιατί είν' τα γούστα μου τρελά | και δεν φοβούμαι το μπελά. | Ξέρω και ρίχνω πιστολιές | σ' όποιον μου κάνει μπαμπεσιές. | Τα πλούτη τα περιφρονώ, | στη φτώχεια πιο καλά περνώ. | Μέσα στην τίμια εργατιά | βρίσκεις τα πιο καλά παιδιά. | Φτώχεια μαζί με την τιμή | θέλω να ζήσω μια στιγμή.

07. Ο λεπτάς Τραγούδι: Κώστας Ψυχογιός
Μουσική: Κώστας Ψυχογιός | Στίχοι: Κώστας Ψυχογιός
Αχ, και να ‘μουνα λεφτάς με κότερα βαπόρια | Να μη σ’ άφηνα ποτές να νοιώσεις στεναχώρια | Να μη σ’ άφηνα ποτές να νοιώσεις στεναχώρια | Αχ, και να ‘μουνα λεφτάς με κότερα βαπόρια | Αχ, και να ‘μουνα λεφτάς να σ’ είχα όπα, όπα | Πλάι μου να περπατάς σ’ Αμέρικα κι Ευρώπα | Πλάι μου να περπατάς σ’ Αμέρικα κι Ευρώπα | Αχ, και να ‘μουνα λεφτάς να σ’ είχα όπα, όπα | Αχ, και να ‘μουνα λεφτάς με λίρες στο τσουβάλι | Να ‘κτιζα τις φάμπρικες, για να δουλεύουν άλλοι | Να ‘κτιζα τις φάμπρικες, για να δουλεύουν άλλοι | Αχ, και να ‘μουνα λεφτάς με λίρες στο τσουβάλι | Αχ και να ‘μουνα λεφτάς να δεις πως κάνουν τρέλες | Κάθε μέρα να’ χουν τα παιδιά μας καραμέλες | Κάθε μέρα να’ χουν τα παιδιά μας καραμέλες | Αχ και να ‘μουνα λεφτάς να δεις πως κάνουν τρέλες

08. Τα λεφτά Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου
Μουσική: Δημήτρης Ευσταθίου | Στίχοι: Στράτος Διονυσίου & Δημήτρης Ευσταθίου
Τα λεφτά, τα λεφτά, τα λεφτά ποιος τα ‘χει βγάλει | Και μας έβαλε φωτιά, και ζαλάδα στο κεφάλι | Τι έκανες βρε άνθρωπε, το σκέφτηκες καλά | Και πήγες κι ανακάλυψες στον κόσμο τα λεφτά | Τα λεφτά, τα λεφτά, τα λεφτά ποιος τα ‘χει βγάλει | Και μας έβαλε φωτιά, και ζαλάδα στο κεφάλι | Εγώ ποτέ δεν ήθελα να ‘χω πολλά λεφτά | Μα έλα όμως που δεν ζεις στιγμή χωρίς αυτά | Τα λεφτά, τα λεφτά, τα λεφτά ποιος τα ‘χει βγάλει | Και μας έβαλε φωτιά, και ζαλάδα στο κεφάλι | Αν δεν υπήρχαν τα λεφτά, θα λείπαν οι ψευτιές | Και θα περνούσε η ζωή με γέλια και χαρές | Τα λεφτά, τα λεφτά, τα λεφτά ποιος τα ‘χει βγάλει | Και μας έβαλε φωτιά, και ζαλάδα στο κεφάλι | Τα λεφτά, τα λεφτά, τα λεφτά ποιος τα ‘χει βγάλει | Και μας έβαλε φωτιά, και ζαλάδα στο κεφάλι

09. Το πορτοφόλι Τραγούδι: Νίκος Γιουλάκης
Μουσική: Σπύρος Περιστέρης | Στίχοι: Γιώργος Πετροπουλέας
Στον κόσμο τον σημερινό, αυτό το ξέρουν όλοι, | η δύναμη στον άνθρωπο είναι το πορτοφόλι, | η δύναμη στον άνθρωπο είναι το πορτοφόλι, | στον κόσμο τον σημερινό, αυτό το ξέρουν όλοι. | Αν πορτοφόλι μάθουνε πως έχεις μεσ' στη τσέπη, | σε λεν πως είσαι τζέντλεμαν, πως είσαι καθώς πρέπει, | σε λεν πως είσαι τζέντλεμαν, πως είσαι καθώς πρέπει, | αν πορτοφόλι μάθουνε πως έχεις μεσ' στη τσέπη. | Το πορτοφόλι, τι τα θες, έχει μεγάλη χάρη, | σε κάθε στιγμή, σε κάνει παλικάρι, | σε κάθε στιγμή, σε κάνει παλικάρι, | το πορτοφόλι, τι τα θες, έχει μεγάλη χάρη.

10. Εγώ το πλουσιόπαιδο  Τραγούδι: Λουκάς Νταράλας
Μουσική: Μανώλης Χιώτης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Εγώ το πλουσιόπαιδο που ζούσα σε σαλόνια | για δέστε πως κατάντησα με άπλυτα πουκάμισα | και τρύπια παντελόνια | ω! κι ας ζούσα σε σαλόνια | Ότι κι αν είχα σ' αυτή τη πλάση | για μια γυναίκα το 'χω χάσει | Εγώ που ζούσα μέχρι χτες στην αριστοκρατία | απ' της γυναίκας την οργή ξημέρωσα μια χαραυγή | να ζω στην αλητεία | ω! και μες τη δυστυχία | Ότι κι αν είχα σ' αυτή τη πλάση | για μια γυναίκα το 'χω χάσει | Για δες ο άσωτος υιός ο κόσμος με φωνάζει | κι εγώ το δρόμο μου τραβώ μ' ένα χαμόγελο πικρό | και λέω δεν πειράζει | Ω, ω, ω, ω, ω, ω, ω κι ο κόσμος ας φωνάζει | Ότι κι αν είχα σ' αυτή τη πλάση | για μια γυναίκα το 'χω χάσει

11. Η δουλειά κάνει τους άντρες Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Το πλαστό το πασαπόρτι | σαν και την καρδιά σου μόρτη | σαν την κάλπικη καρδιά σου | τη σκληρή | Μη βροντοχτυπάς τις χάντρες | η δουλειά κάνει τους άντρες | το γιαπί το πιλοφόρι το μυστρί | Ρημαδιό ζωή και σπίτι | απ' τα χούγια σου αλήτη | που μετράς το αντριλίκι | με βρισιές | Μη βροντοχτυπάς τα ζάρια | όσοι είναι παλικάρια | τη ζωή τους την περνούν στις σκαλωσιές

12. Και εν τω μεταξύ Τραγούδι: Μαρία Κατινάρη
Μουσική: Αντώνης Κατινάρης | Στίχοι: Θάνος Σοφός
Μου λες αυτή την Κυριακή | να πάμε εδώ να πάμε εκεί | κι έχεις στηθεί απ’ τις εννιά | μπρος του σπιτιού σου την γωνιά | Και εν’ τω μεταξύ | και εν’ τω μεταξύ | δεν υπάρχει δίφραγκο | ούτε για ταξί | Σαν πριγκηπέσα έχεις ντυθεί | από τα νύχια ως την κορφή | το ρολογάκι σου κοιτάς | και που θα πάμε με ρωτάς | Και εν’ τω μεταξύ | και εν’ τω μεταξύ | δεν υπάρχει δίφραγκο | ούτε για ταξί | Βαρέθηκες το σινεμά | και θες να ακούσεις μπαγλαμά | κι όλο μου λες κι όλο μου λες | πάμε αγόρι μου όπου θες | Και εν’ τω μεταξύ | και εν’ τω μεταξύ | δεν υπάρχει δίφραγκο | ούτε για ταξί

13. Η ψευτιά του κόσμου Τραγούδι: Στέλιος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Κατινάρης | Στίχοι: Κώστας Ρουβέλας
Η ψευτιά του κόσμου | Έφτασε στο χείλος | Δεν υπάρχει μπέσα | Δεν υπάρχει φίλος | Απονιά μεγάλη | Και πλεονεξία | Ψεύτικα είναι όλα | Και χωρίς αξία | Σύντομη παλιοζωή | Άδικη και ψεύτρα | Είσαι όλο πονηριές | Άπιστη και κλέφτρα | Με γυναίκα άπονη | Μοιάζεις ξελογιάστρα | Δεν μας δίνεις τίποτα | Και μας τάζεις κάστρα | Η ψευτιά του κόσμου | Έφτασε στα ύψη | Και κανείς δεν ξέρει | που θα καταλήξει | Πονηριά μεγάλη | Και υποκρισία | Ψεύτικα τα πάντα | Δίχως σημασία

14. Τρελάθηκε ο υπουργός Τραγούδι: Στέλιος Βαμβακάρης
Μουσική: Στέλιος Βαμβακάρης | Στίχοι: Πάνος Ηλιόπουλος
Τρελάθηκαν οι γκόμενες | Την έχουν κάνει λόλα | Και δε, δε θέλουν τίποτα | Κι όμως τα θέλουν όλα | Τρελάθηκαν οι φίλοι μας | Την έχουνε ψωνίσει | Την άσπρη μέρα θα την δουν | Μονάχα όταν χιονίσει | Τρελάθηκε κι ο υπουργός | Θέλει να μας μαντρώσει | Έχει βαθιά μεσάνυχτα | Κι αργεί να ξημερώσει

15. Οι κυβερνήσεις πέφτουνε μα η αγάπη μένει Τραγούδι: Δημήτρης Κοντογιάννης
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Όλο νόμοι κι αστυνόμοι και σπανίως υπονόμοι | το κακό παραμονεύει και τη χώρα υπονομεύει | Οι κυβερνήσεις πέφτουνε μα η αγάπη μένει | μας διοικεί μας τυραννά μας γονατίζει μας χαλά | κι αυτή μας ανασταίνει | Πέστε να ‘ρθουν σεισμολόγοι είναι σοβαροί οι λόγοι | γιατί μπήκες στην καρδιά μου θα συμβεί σεισμός βαθιά μου | Οι κυβερνήσεις πέφτουνε μα η αγάπη μένει | μας διοικεί μας τυραννά μας γονατίζει μας χαλά | κι αυτή μας ανασταίνει

16. Μπαγλαμάδες και μπουζούκια Τραγούδι: Γιάννης Ντουνιάς
Μουσική: Αντώνης Κατινάρης | Στίχοι: Θάνος Σοφός
Σαν έρθει η ώρα να πεθάνω | να μην τρομάξετε παιδιά | εγώ το γλέντι μου θα κάνω | και τη στερνή μου τη βραδιά | Οι συνήθειες που έχω δε θ' αλλάξουνε | μπαγλαμάδες και μπουζούκια θα με κλάψουνε | Το τελευταίο μου ποτήρι | θέλω γεμάτο να το δω | κι απ' της ζωής το πανηγύρι | να φεύγω και να τραγουδώ | Οι συνήθειες που έχω δε θ' αλλάξουνε | μπαγλαμάδες και μπουζούκια θα με κλάψουνε

17. Τα πεντοχίλιαρα Τραγούδι: Γλυκερία
Μουσική: Γιάννης Καραλής | Στίχοι: Γιάννης Καραλής
Τσιφτετέλια στην Αθήνα | με κλαρίνα και ρυθμούς, | λίγα χρόνια κι είναι κρίμα | να τα ζούμε με καημούς. | Ωχ αμάν, | γιατί τα πεντοχίλιαρα | δεν είναι πετσετάκια | να παίρνω με τη σέσουλα | να γράφω ραβασάκια. | Τα μεγάφωνα το λένε | διαπασών το τραγουδούν, | φταίχτες είν' όσοι δε φταίνε | γι' αυτό πίνουν και ξεχνούν.

18. Δεν έχω παλάτια και λεφτά Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βαγγέλης Περπινιάδης | Στίχοι: Βαγγέλης Περπινιάδης
Αχ, γιατί με διώχνεις άπονη; | Αχ, και πάντα με πικραίνεις, αχ... | Τι σου `χω κάνει και με διώχνεις σαν ζητιάνο; | Είμαι φτωχόπαιδο, τι θέλεις να σου κάνω; | Θέλεις να πεθάνω; | Δεν έχω να σου δώσω παλάτια και λεφτά | Εσύ αν έχεις πλούτη εγώ έχω καρδιά... | Μη με πικραίνεις και τη φτώχεια μου θυμίζεις | Όταν με διώχνεις την καρδιά μου τη ραΐζεις | Θέλεις να πεθάνω; | Δεν έχω να σου δώσω παλάτια και λεφτά | Εσύ αν έχεις πλούτη εγώ έχω καρδιά...

19. Η μπαλάντα του κυρ Μέντιου Τραγούδι: Μανώλης Λιδάκης
Μουσική: Λουκάς Θάνος | Στίχοι: Κώστας Βάρναλης
Δεν λυγάνε τα ξεράδια και πονάνε τα ρημάδια | κούτσα μια και κούτσα δυο στης ζωής το ρημαδιό | Μεροδούλι ξενοδούλι δέρναν ούλοι οι αφέντες δούλοι | ούλοι δούλοι αφεντικό και μ' αφήναν νηστικό | και μ' αφήναν νηστικό | Ανωχώρι κατωχώρι ανηφόρι κατηφόρι | και με κάμα και βροχή ώσπου μου 'βγαινε η ψυχή | Είκοσι χρονώ γομάρι σήκωσα όλο το νταμάρι | κι έχτισα στην εμπασιά του χωριού την εκκλησιά | του χωριού την εκκλησιά | Άιντε θύμα άιντε ψώνιο άιντε σύμβολο αιώνιο | αν ξυπνήσεις μονομιάς θα 'ρθει ανάποδα ο ντουνιάς | θα 'ρθει ανάποδα ο ντουνιάς | Και ζευγάρι με το βόδι άλλο μπόι κι άλλο πόδι | όργωνα στα ρέματα τ’ αφεντός τα στρέμματα | Και στον πόλεμο όλα για όλα κουβαλούσα πολυβόλα | να σκοτώνονται οι λαοί για τ' αφέντη το φαΐ | για τ' αφέντη το φαί | Άιντε θύμα άιντε ψώνιο... | Koίτα οι άλλοι έχουν κινήσει έχει η πλάση κοκκινίσει | άλλος ήλιος έχει βγει σ' άλλη θάλασσα άλλη γη | Άιντε θύμα άιντε ψώνιο...

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης