Δευτέρα, 7 Ιανουαρίου 2013

Μια εκδρομή είναι η ζωή μου Vol. 3





















Ο Δημήτρης Μητροπάνος σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

Ο πρώτος δίσκος

01. Σβήσε το φεγγάρι Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Στέφανος Κορκολής | Στίχοι: Νίκος Μωραΐτης
Φύγε αφού το θέλεις, | πώς να σ’ εμποδίσω, | με τα λόγια δεν μπορώ. | Φύγε αφού το θέλεις, | δεν θα τρέξω πίσω, | δεν θα σε παρακαλώ. | Φύγε και θα μείνω | στ’ άδειο μαξιλάρι | να μετράω το κενό. | Μόνο όπως θα φεύγεις | κάνε μου μια χάρη: | σβήσε το φεγγάρι, | σβήσ’ το απ’ τον ουρανό μου. | Σβήσε το φεγγάρι, | σβήσε μου τα μάτια, | σβήσε μου τις λέξεις | να μη σε φωνάξω πίσω. | Σβήσε το φεγγάρι, | σπάσ’ το σε κομμάτια | να μη δω που φεύγεις, | να μη σε ξαναγαπήσω. | Σβήσε το φεγγάρι. | Φύγε αφού το θέλεις | με κορμί σκυμμένο, | με το βλέμμα χαμηλά. | Φύγε αφού το θέλεις, | σε καταλαβαίνω, | όποιος φεύγει δεν μιλά. | Φύγε και για μένα | μη σ’ ενδιαφέρει, | τίποτα δεν σου ζητώ. | Μόνο όπως θα φεύγεις | άπλωσε το χέρι, | σβήσε αυτό τ’ αστέρι, | σβήσ’ το απ’ τον ουρανό μου.

02. Έρωτας Αρχάγγελος Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Χρήστος Λεοντής | Στίχοι: Δημήτρης Λέντζος
Σάββατο χαράματα μπρος στην Αχερουσία | χόρεψα ζεϊμπέκικο πάνω στην φωτιά | βήματα γενέθλια για την αθανασία | κι όλες οι αγάπες μου μία ξενιτιά | Πήρα από τα μάτια σου λίγο μαύρο χρώμα | κι έβαψα τα ρούχα μου, μάνα μη με δεις | την στερνή κουβέντα σου την θυμάμαι ακόμα | σαν χορεύεις μου ΄λεγες, να 'σαι ο Διγενής | Βλέμματα χαράξανε στις μαύρες τις οθόνες | κι οι τυφλοί προφήτες προδίδουν τους χρησμούς | έρωτας αρχάγγελος σαν τις παλιές εικόνες | κι ο χορός του κόσμου ραγίζει τους αρμούς | Πήρα από τα μάτια σου λίγο μαύρο χρώμα | κι έβαψα τα ρούχα μου, μάνα μη με δεις | την στερνή κουβέντα σου την θυμάμαι ακόμα | σαν χορεύεις μου ΄λεγες, να 'σαι ο Διγενής | Είναι τα τραγούδια μας ηφαίστεια που καίνε | σώματα κι αγάλματα βγάζουνε φτερά | τα αρχαία πάθη μας και τα φιλιά σου φταίνε | κοίτα αναστήθηκα για δεύτερη φορά | Πήρα από τα μάτια σου λίγο μαύρο χρώμα | κι έβαψα τα ρούχα μου, μάνα μη με δεις | την στερνή κουβέντα σου την θυμάμαι ακόμα | σαν χορεύεις μου ΄λεγες, να 'σαι ο Διγενής

03. Θα 'ρθω μεσάνυχτα Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Λάκης Τεάζης
Θα 'ρθώ μεσάνυχτα κρυφά στην κάμαρά σου | θα 'ρθώ μεσάνυχτα να μπω μες στην καρδιά σου | θα 'ρθώ μεσάνυχτα φιλιά να σε ταΐσω | τα διψασμένα σου χειλάκια να ποτίσω | Θα 'ρθω μεσάνυχτα μην κλείνεις το πορτί σου | μ' ένα λουλούδι και νερό του παραδείσου | θα 'ρθω την ώρα που ο κόσμος δε μαλώνει | και μ' ένα όνειρο τις πίκρες του μπαλώνει | Θα 'ρθώ μεσάνυχτα να μπω στην κάμαρά σου | θα 'ρθώ σαν κλέφτης μη με δει η γειτονιά σου | θα 'ρθώ μεσάνυχτα να μη με δουν ανθρώποι | γεμάτος έρωτα κι αγάπης μεθοκόπι | Θα 'ρθω μεσάνυχτα μην κλείνεις το πορτί σου | μ' ένα λουλούδι και νερό του παραδείσου | θα 'ρθω την ώρα που ο κόσμος δε μαλώνει | και μ' ένα όνειρο τις πίκρες του μπαλώνει

04. Κόσμε μου 'γινες πληγή Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Στην αλυσίδα τη βαριά | θα ψάξω εγώ παρηγοριά | γιατί και τούτη τη ζωή | τι να την κάνω. | Στην παγωνιά της φυλακής | να βρεις καρδιά να κρατηθείς | που πας στ' αγκάθια κι αγαπάς | κι όλο σε χάνω. | Κόσμε μου 'γινες πληγή | κι είναι το γρήγορο π 'αργεί | που μ 'ορμήνεψε να πιω και να μεθύσω | για να παρηγορηθώ | μη τυχόν και λυπηθώ | την κακούργα την αγάπη της | να σβήσω | κι ας χαθώ. | Στη συννεφιά του Γολγοθά | σ' ένα σταυρό που με μεθά | θα γίνει η σκέψη σου καρφί | να με καρφώνει. | Και ξημερώματα Μαγιού | θα λάβεις μάνα ενός σου γιου | τ' άσπρο πουκάμισο | το μαύρο παντελόνι.

05. Φιλί-φιλί σ' ανάστησα Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Βασίλης Μαρινάτος
Ανάμεσα στα λόγια σου | και στο δικό σου πόθο | πως με ζητάς πως μ' αγαπάς | το βλέπω και το νιώθω | πως με ζητάς πως μ' αγαπάς | το βλέπω και το νιώθω | Φιλί, φιλί σ' ανάστησα | μες στης καρδιάς το αίμα | και απ' τη ζωή πήρες ζωή | μες στης ζωής το ψέμα | Κατάματα στο βλέμμα σου | κοιτάζω τ' όνειρό μου | το ξέρω πόσο μ' αγαπάς | γλυκό παράπονό μου | το ξέρω πόσο μ' αγαπάς | γλυκό παράπονό μου | Φιλί, φιλί σ' ανάστησα | μες στης καρδιάς το αίμα | και απ' τη ζωή πήρες ζωή | μες στης ζωής το ψέμα

06. Αν μ' αγαπάς Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Λάκης Τεάζης
Σ' αυτούς τους άδικους καιρούς | ψεύτικα λόγια μην ακούς | κανείς δε νοιάζεται για μας | σ' αυτή τη γη της ερημιάς | Αν μ' αγαπάς να μου το λες | έχω και γω πολλές πληγές | λίγες στον κόσμο οι χαρές | αν μ' αγαπάς να μου το λες | Οι φίλοι χάθηκαν νωρίς | πάρ' την καρδιά μου μην βραχείς | κι όταν δεν έχεις πού να πας | μες στην ψυχή μου να κοιτάς | Αν μ' αγαπάς να μου το λες | έχω και γω πολλές πληγές | λίγες στον κόσμο οι χαρές | αν μ' αγαπάς να μου το λες | Αν μ' αγαπάς να μου το λες | έχω και γω πολλές πληγές | λίγες στον κόσμο οι χαρές | αν μ' αγαπάς να μου το λες

07. Μια στάση εδώ Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Φίλιππος Γράψας
Μια στάση εδώ να βγω στο δρόμο να χορέψω ένα ζεϊμπέκικο | πάνω στην άσφαλτο και συ με ύφος ψεύτικο | να με κοιτάζεις τάχα πως με λογαριάζεις | να με κοιτάζεις τάχα πως με λογαριάζεις | Θα κάνω στάση στη διπλή γραμμή του δρόμου | πόσο κοστίζει μια παράβαση του νόμου | να σταματήσω θέλω την κυκλοφορία | για να φωνάξω ότι πρόδωσες την πιο όμορφη ιστορία | Μια στάση εδώ θέλω απόψε να με δεις σε δυο ξεσπάσματα | να ξεχαστούνε της ζωής μας τα χαλάσματα | να μ' αντικρίζεις τάχα πως με υποστηρίζεις | να μ' αντικρίζεις τάχα πως με υποστηρίζεις | Θα κάνω στάση στη διπλή γραμμή του δρόμου | πόσο κοστίζει μια παράβαση του νόμου | να σταματήσω θέλω την κυκλοφορία | για να φωνάξω ότι πρόδωσες την πιο όμορφη ιστορία | Θα κάνω στάση στη διπλή γραμμή του δρόμου | πόσο κοστίζει μια παράβαση του νόμου | να σταματήσω θέλω την κυκλοφορία | για να φωνάξω ότι πρόδωσες την πιο όμορφη ιστορία

08. Ο χαρταετός Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Βασίλης Μπουσιώτης
Τώρα μην ψάχνεις για εξηγήσεις, όλα τα βλέπω ανθρώπινα | ακόμα πιο πικρό το δάκρυ αν μού ΄δινες θα το ΄πινα | τώρα μην ψάχνεις για εξηγήσεις, όλα τα βλέπω ανθρώπινα | και άλλο σφάλμα πιο μεγάλο αν έκανες θα το ΄σβηνα | Εγώ είμ΄ ένας χαρταετός κι όσο ψηλά ανεβαίνω | τόσο καταλαβαίνω και τόσο συγχωρώ | εγώ είμ΄ ένας χαρταετός και απ΄ τ΄ ουρανού τα βάθη | τ΄ ανθρώπινα τα λάθη τα βλέπω και γελώ | Στης Κυριακής μου το σακάκι σε είχα το γαρύφαλλο | όμως παράπονο κανένα που μ΄ έριξες σε ύφαλο | στης Κυριακής μου το σακάκι σε είχα το γαρύφαλλο | τώρα μην ψάχνεις για εξηγήσεις, μην ψάχνεις σε παρακαλώ | Εγώ είμ΄ ένας χαρταετός κι όσο ψηλά ανεβαίνω | τόσο καταλαβαίνω και τόσο συγχωρώ | εγώ είμ΄ ένας χαρταετός και απ΄ τ΄ ουρανού τα βάθη | τ΄ ανθρώπινα τα λάθη τα βλέπω και γελώ

09. Αγάπη μου αγέννητη Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Τάκης Μουσαφίρης | Στίχοι: Τάκης Μουσαφίρης
Όλοι έχουν κάποιον, κάποιον να αγαπάν | εγώ κανέναν | Όλοι έχουν κάπου, κάπου να ακουμπάν | εγώ κανέναν | Όλοι έχουν πόρτα, πόρτα να χτυπάν | εγώ δεν έχω | έλα αγαπημένη δεν αντέχω | Πότε, πότε θα ‘ρθεις ηλιογέννητη | αγάπη μου αγέννητη | αγάπη μου αγέννητη | Όλοι έχουν κάποιον, κάποιον να μιλάν | εγώ κανέναν | Όλοι έχουν κάπου, κάπου να ξεσπάν | εγώ κανέναν | Όλοι κάποιο χέρι έχουν να κρατάν | εγώ δεν έχω | έλα αγαπημένη δεν αντέχω | Πότε, πότε θα ‘ρθεις ηλιογέννητη | αγάπη μου αγέννητη | αγάπη μου αγέννητη

10. Της ζωής το μαγαζί Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Τάκης Μουσαφίρης | Στίχοι: Τάκης Μουσαφίρης
Άνοιξ' η ζωή ένα μαγαζί | και πουλάει στεναχώριες. | Στεναχώρια μια, στεναχώρια δυο | κι από πού να κρατηθώ; | Κι από πάνω τώρα εσύ | με κερνάς πικρό κρασί | με δηλητήριο, με δηλητήριο. | Δηλητήριο, δηλητήριο | στον απάνω τον κόσμο | δηλητήριο, εισιτήριο | για τον άλλο κόσμο. | Άνοιξ' η ζωή ένα μαγαζί | και πουλάει και φαρμάκια. | Τα φαρμάκια μια, τα φαρμάκια δυο | και πώς θα τα καταπιώ;

11. Πού πας κορίτσι μου Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Τάκης Μουσαφίρης | Στίχοι: Τάκης Μουσαφίρης
Πού πας κορίτσι μου κορίτσι μου που πας | Πού σεργιανάς τη νύχτα που γυρνάς | Γιόμισαν οι στράτες με κόκκινα φανάρια | Κι η παλιανθρωπιά άπλωσε κλωνάρια | Έλα στην καλύβα μου απόψε να σταθείς | Θα βάλω προσανάμματα για να ζεσταθείς | έλα από τα χέρια μου να φας λίγο ψωμί | άνοιξε την καρδούλα μου και μείνε μια ζωή | Πού πας κορίτσι μου κορίτσι μου που πας | Πού σεργιανάς τη νύχτα που γυρνάς | Πού γυρνάς μονάχη ετούτη 'δω την ώρα | έχει συννεφιά και θα πιάσει μπόρα

12. Υποβρύχιο Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Σταμάτης Κραουνάκης
Χόρτασαν αίμα τα καρτέλ | Κι οι τράπεζες τα φτύνουν | Κι ήρθαν οι φίλοι με τα ΚΤΕΛ | Πάλι στουπιά να γίνουν | Χόρτασαν οι λαοί ψωμί | Κι οι άλλοι παντεσπάνια | Κι απ’ του Τσιτσάνη την ακμή | Τραβάω τα γιαταγάνια | Ξυπνάω απ’ τα χαράματα | Και γράμματα σου γράφω | Είμαι ένα υποβρύχιο | Κι όλα τα καταγράφω | Τη θάλασσα, τη θάλασσα | Ποιος θα την εξαντλήσει | Όλα τα free τα χάλασα | Κι όλα τα έχω πουλήσει | Χόρτασαν στρες οι πληθυσμοί | Κι οι ποταμοί σκουπίδια | Κι έριξε φως η παρακμή | Στους λάκκους με τα φίδια | Χόρτασαν τα παιδιά καπνό | Και ψέμα το Σαββάτο | Και πάνω εκεί στο σκοτωμό | Όλα τα ‘ρίξαν κάτω.

13. Έβγα στo κατώφλι Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Πήρα το στρατί από βραδύς | έβγα στο κατώφλι να με δεις | έρχομαι κοντά σου για να μείνω πάντα | τα παλιά που ξέρεις τ' άφησα στην μπάντα | έβγα στο κατώφλι να με δεις | Μεσ' στην κρύα νύχτα περπατώ | δυο γαρουφαλάκια σου κρατώ | τα 'κoψα για σένα που καταλαβαίνεις | να σχωρνάς τα λάθη και να περιμένεις | δυο γαρoυφαλάκια σου κρατώ | Αν ντραπείς που είμαι κουρελής | άνoιξ' το πορτάκι της αυλής | μα σαν μπω στο σπίτι και την πόρτα ανοίξω | άσε με κυρά μου να σε προσκυνήσω | άνoιξ' το πορτάκι της αυλής

14. Δες τα μάτια μου Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Μάνος Κουφιανάκης
Την καρδιά μου μη βάζεις σημάδι | αν στα στήθια σου έχεις καρδιά | άγγιξέ με και τούτο το βράδυ | σ' αγαπώ, σιγολιώνω για ένα σου χάδι | Δες τα μάτια μου κλαίνε για σένα | δεν υπάρχει χαρά πια για μένα | τώρα πια τελειώνει η ζωή | μες στα χείλη μου πίκρα θα γίνεις | μια πληγή στην καρδιά μου θα μείνεις | τώρα πια η ζωή τελειώνει για μένα | Μη με βλέπεις απόψε σαν ξένο | αν στα στήθια σου έχεις ψυχή | το δικό σου φιλί περιμένω | σ' αγαπώ, δεν μπορώ κοίταξέ με πεθαίνω | Δες τα μάτια μου κλαίνε για σένα | δεν υπάρχει χαρά πια για μένα | τώρα πια τελειώνει η ζωή | μες στα χείλη μου πίκρα θα γίνεις | μια πληγή στην καρδιά μου θα μείνεις | τώρα πια η ζωή τελειώνει για μένα

15. Πικρός καφές Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Λάκης Τεάζης
Πικρός καφές και ύπνος δεν με πιάνει | τα λαϊκά σου παίρνουν το μυαλό. | Βάστα καρδιά την άνοιξη που φτάνει | μη ζητάς για καρδιά να σκοτωθώ. | Πικρός καφές και μαύρο το φλιτζάνι | δεν είναι πια το σπίτι κιβωτός. | Στάζει καημό τις νύχτες το ταβάνι | και μου λες πως υπάρχει και Θεός. | Πικρός καφές κι ο κόσμος στο σεργιάνι | και η γυφτιά με Datsun εκδρομή. | Η Κυριακή σαν πέτρινο γεράνι | κι η καρδιά σαν Δευτέρα βροχερή.

Ο δεύτερος δίσκος

01. Τα Κύθηρα πότε δεν θα τα βρούμε Τραγούδι: Δ. Μητροπάνος & Χριστιάνα
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος
Κάτσε στην πέτρα του γιαλού | βάλε το χέρι αντήλιο | πάρε μια χούφτα θάλασσα | πάρε μια χούφτα ήλιο | και πλύνε μου το πρόσωπο | και πλύνε μου το πρόσωπο. | Τα Κύθηρα πότε δεν θα τα βρούμε | το χάσαμε το πλοίο της γραμμής | στα κύματα του Αιγαίου θα χαθούμε | δυο κύματα που σβήσανε κι εμείς.

02. Μια ζωή σε θυμάμαι να φεύγεις Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Τάκης Μουσαφίρης | Στίχοι: Τάκης Μουσαφίρης
Μια ζωή σε θυμάμαι να φεύγεις | κι εγώ να καρτερώ, | με ψυχή, με την ψυχή μου στο στόμα | και κόμπο στο λαιμό. | Αχ, και να μπορούσα | να ’βρισκα τον τρόπο να μη σ’ αγαπώ, | αχ, και να μπορούσα | όταν θα γυρίσεις να μη σε δεχτώ. | Μια ζωή σε θυμάμαι να φεύγεις | κι εγώ να καρτερώ. | Μια ζωή σε θυμάμαι να φεύγεις | κι εγώ να καρτερώ, | με φωτιά, με μια φωτιά που δε σβήνει | όσο αν προσπαθώ. | Αχ, και να μπορούσα | να ’βρισκα τον τρόπο να μη σ’ αγαπώ, | αχ, και να μπορούσα | όταν θα γυρίσεις να μη σε δεχτώ. | Μια ζωή σε θυμάμαι να φεύγεις | κι εγώ να καρτερώ.

03. Άλλος για Χίο τράβηξε Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Στα καλντερίμια συζητούν | ως το πρωί γειτόνοι | μα σκοτεινιάζει ο καιρός | και στις καρδιές νυχτώνει | Άλλος για Χίο τράβηξε πήγε | κι άλλος για Μυτιλήνη | κι άλλος στης Σύρας τα στενά | αίμα και δάκρυα πίνει | Σε πανηγύρι και γιορτή | απ' την Αγιά Μαρκέλλα | σ' αγόρασα χρυσή κλώστη | και κόκκινη κορδέλα | Άλλος για Χίο τράβηξε πήγε | κι άλλος για Μυτιλήνη | κι άλλος στης Σύρας τα στενά | αίμα και δάκρυα πίνει

04. Μάνα κι αγαπητικιά μου Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος
Μωρέ εμέναν ο παππούς μου τα 'βαλε με την Τουρκιά | και τη θάλασσα την έχω μάνα κι αγαπητικιά | μάνα κι αγαπητικιά | Μάνα κι αγαπητικιά μου | θάλασσα μου, θάλασσα μου | σε πατώ κορφή, κορφή | σ' έχω μάνα κι αδερφή | Στο νησί με καρτερούνε να γυρίσω δυο καημοί | να πουλήσω την πραμάτεια, να χορτάσουνε ψωμί | να χορτάσουνε ψωμί

05. Η σούστα πήγαινε μπροστά Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Η σούστα πήγαινε μπροστά | κι ο μάγκας τοίχο, τοίχο | δεν έτυχε στα χρόνια αυτά | τίποτα να πετύχω | Ανάβουνε φωτιές στις γειτονιές | του Αη Γιάννη αχ πόσα ξέρεις και μου λες | αχ πόσα τέτοια ξέρεις και μου λες | που 'χουν πεθάνει | Με βάλαν πάνω στην κορφή | στ' αγριεμένο κύμα | στης Σμύρνης την καταστροφή | στ' άδικο και στο κρίμα

06. Δε σου γύρεψα μαχαίρι Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Πάλεψα με την καρδιά μου | και σ' αγάπησα βαθιά | μες στο φως είχα αγκαλιάσει | πριν να έρθει η μοναξιά | Δε σου γύρεψα μαχαίρι | να σκοτώσω τον καημό | λίγη αγάπη να γλυκάνω | τον πικρό το χωρισμό | Τραγουδάω να μη βλέπουν | πόσο κλαίει η καρδιά | και γελάω μα δεν ξέρουν | πως πονάει η μαχαιριά | Δε σου γύρεψα μαχαίρι | να σκοτώσω τον καημό | λίγη αγάπη να γλυκάνω | τον πικρό το χωρισμό

07. Οι άντρες που αγαπάνε Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Λάκης Τεάζης
Σαν σκουπίδι μες στο δρόμο | που δεν σκύβεις να το δεις | χαμηλά πέφτω για σένα | σ' άλλη τάξη να με δεις | Πέφτω κάτω με πατάνε | μα δε βγάζω τσιμουδιά | γιατί οι άντρες που αγαπάνε | δε ζητάν παρηγοριά | γιατί οι άντρες που αγαπάνε | δε ζητάν παρηγοριά | Κι αν χειρότερα μου κάνεις | μ' ένα δάκρυ θα στο πω | όπως κλαίει ο Τσιτσάνης | σε γραμμόφωνο παλιό | Πέφτω κάτω με πατάνε | μα δε βγάζω τσιμουδιά | γιατί οι άντρες που αγαπάνε | δε ζητάν παρηγοριά | γιατί οι άντρες που αγαπάνε | δε ζητάν παρηγοριά

08. Ο μοναχογιός του πόνου Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Τάκης Μουσαφίρης | Στίχοι: Τάκης Μουσαφίρης
Ο μοναχογιός του πόνου είμ’ εγώ, | ο μοναχογιός του πόνου | που στην άκρη κάποιου δρόμου | πάνω στο κορμί του αγέρα | φτιάχνω λόγια να σου πω. | Γράμμα που δεν έγραψα ποτέ | απόψε θα σου στείλω, | λόγια που δεν άκουσες ποτέ | απόψε θα σου πω. | Θέλω να υπάρχεις, θέλω να υπάρχεις | μόνο για να σ’ αγαπώ. | Ο μοναχογιός του πόνου σ’ το ζητάει αυτό. | Ο μοναχογιός του πόνου είμ’ εγώ | ο μοναχογιός του πόνου | που στην ερημιά του δρόμου | βάζω την ντροπή στην άκρη | κι όλα θέλω να σ’ τα πω. | Γράμμα που δεν έγραψα ποτέ | απόψε θα σου στείλω, | λόγια που δεν άκουσες ποτέ | απόψε θα σου πω. | Θέλω να υπάρχεις, θέλω να υπάρχεις | μόνο για να σ’ αγαπώ. | Ο μοναχογιός του πόνου σ’ το ζητάει αυτό.

09. Τι το θες το κουταλάκι Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Τάκης Μουσαφίρης | Στίχοι: Τάκης Μουσαφίρης
Τι το θες το κουταλάκι | να μου δώσεις το φαρμάκι; | Τι το δίνεις λίγο, λίγο; | Δώσ' το μου όλο για να φύγω. | Αφού δε μπορείς να νιώσεις | τη δική μου την ψυχή, | πάρε θάρρος να μου δώσεις | τη χαριστική βολή. | Τι το θες το κουταλάκι, | τι το θες, τι το θες; | Τι το θες το κουταλάκι | να μου δώσεις το φαρμάκι; | Τι το δίνεις στάλα, στάλα | κι έχω βάσανα μεγάλα; | Αφού δεν μπορείς...

10. Νικολή-Νικολή Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος
Νικολή, Νικολή καπετάνιε ντερτιλή | μια και ήρθες απ' τα ξένα | για μολόγα μου και μένα | πόσο πάει το φιλί | πόσο πάει το φιλί στη Δύση στην Ανατολή | Στην Αθήνα είναι φθηνό | και το παίρνεις μάνι, μάνι | μα στην Κρήτη και στη Μάνη | το πληρώνεις με στεφάνι | Στην Αθήνα είναι φθηνό | και το παίρνεις μάνι, μάνι | μα στην Κρήτη και στη Μάνη | το πληρώνεις με στεφάνι | Νικολή, Νικολή καπετάνιε ντερτιλή | πιες ακόμα καμιά στάλα | και μολόγα μας και τ' άλλα | πόσο πάει η αγκαλιά | πόσο πάει η αγκαλιά στη θάλασσα και στη στεριά | Στην Αθήνα είναι φθηνή | και την παίρνεις μάνι, μάνι | μα στην Κρήτη και στη Μάνη | την πληρώνεις με στεφάνι | Στην Αθήνα είναι φθηνή | και την παίρνεις μάνι, μάνι | μα στην Κρήτη και στη Μάνη | την πληρώνεις με στεφάνι | Νικολή, Νικολή καπετάνιε ντερτιλή | μια και ήρθες απ' τα ξένα | για μολόγα μου και μένα | πόσο πάει το φιλί | πόσο πάει το φιλί στη Δύση στην Ανατολή

11. Δυo φίλοι απ' τo Βόλο Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Πυθαγόρας
Δυo φίλοι απ' τo Βόλo | με πιάσανε στo μόλο | και μoυ 'πανε πως τελευταία | αλλάζεις στέκια και παρέα | και φαρμακώθηκα | γιατί προδόθηκα μπαμπέσικα | Moυ 'βαλες κι εσύ τρικλοποδιά | άπονη κι αχάριστη καρδιά | κι όταν μετανιώσεις θα 'ναι αργά | Δυo φίλοι απ' τη Μάνη | με πιάσαν στo λιμάνι | και μoυ 'πανε στo καφενείο | πως τώρα περπατάς με δύο | και δεν εκράτησα | νύχτα περπάτησα για να στα πω | Moυ 'βαλες κι εσύ τρικλοποδιά | άπονη κι αχάριστη καρδιά | κι όταν μετανιώσεις θα 'ναι αργά

12. Πέντε πάνω πέντε κάτω Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Τάσος Οικονόμου
Πέντε πάνω πέντε κάτω | Δεν χαλάει κι η καρδιά | Μα σου κάνω την κουβέντα | Για μεγάλη διαφορά | Άλλοι μεσ’ τα όλα πρώτοι | Και ρουφάν και το ζουμί | Κι άλλοι μένουν τελευταίοι | Τελευταίοι στη γραμμή | Πέντε πάνω πέντε κάτω | Κι όταν σου το δώσουν πάρ’ το | Πέντε πάνω πέντε κάτω | Και μη λες πως είναι σκάρτο | Πέντε πάνω πέντε κάτω | Κι όταν σου το δώσουν πάρ’ το | Πέντε πάνω πέντε κάτω | Δεν υπάρχει και ζημιά | Μα σου κάνω την κουβέντα | Για να δεις την ανθρωπιά | Άλλοι στα ψηλά πετάνε | Κι είναι λίγοι στους πολλούς | Κι άλλοι ψίχουλα ζητάνε | Μαύρη μοίρα για φτωχούς | Πέντε πάνω πέντε κάτω | Κι όταν σου το δώσουν πάρ’ το | Πέντε πάνω πέντε κάτω | Και μη λες πως είναι σκάρτο | Πέντε πάνω πέντε κάτω | Κι όταν σου το δώσουν πάρ’ το | Πέντε πάνω πέντε κάτω | Κι όταν σου το δώσουν πάρ’ το

13. Πέσε κάτω και θα δεις Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Τάσος Οικονόμου
Πέσε κάτω και θα δεις ποιοι θα σε σηκώσουν | πέσε κάτω και θα δεις ποιοι θα σε πληγώσουν | πέσε κάτω και θα δεις σε τι κόσμο θα βρεθείς | πέσε κάτω και θα δεις σε τι κόσμο θα βρεθείς | Αν σε πάρει η κατρακύλα | με τον εαυτό σου μίλα | τι μπορεί να γίνει | αν σε πάρει η κατηφόρα | θα σε σπρώχνουνε με φόρα | έτσι είναι τι να γίνει | έτσι είναι τι να γίνει | Πέσε κάτω και θα δεις ποιοι θα σε γλυτώσουν | πέσε κάτω και θα δεις πόσοι θα σε νιώσουν | πέσε κάτω και θα δεις σε τι κόσμο θα βρεθείς | πέσε κάτω και θα δεις σε τι κόσμο θα βρεθείς | Αν σε πάρει η κατρακύλα | με τον εαυτό σου μίλα | τι μπορεί να γίνει | αν σε πάρει η κατηφόρα | θα σε σπρώχνουνε με φόρα | έτσι είναι τι να γίνει | έτσι είναι τι να γίνει

14. Πάρε το φεγγάρι κι έλα Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Κώστας Βέργος
Στην πόρτα σου παρκάρισε | απόψε το φεγγάρι | τον ουρανό παράτησε | κι ήρθε για να, κι ήρθε για να σε πάρει | τον ουρανό παράτησε | κι ήρθε για να, κι ήρθε για να σε πάρει | Πάρε το φεγγάρι κι έλα | μη μου κάνεις καμιά τρέλα | μη μου κοιμηθείς | βάλ' το χέρι στην καρδιά σου | άφησε τη μοναξιά σου | κι έλα να με βρεις | κι έλα να με βρεις | O ήλιος ήταν σπίτι μου | κι εσύ στην αγκαλιά μου | μα η νύχτα που μας ζήλεψε | σε πήρε μα, σε πήρε μακριά μου | μα η νύχτα που μας ζήλεψε | σε πήρε μα, σε πήρε μακριά μου | Πάρε το φεγγάρι κι έλα | μη μου κάνεις καμιά τρέλα | μη μου κοιμηθείς | βάλ' το χέρι στην καρδιά σου | άφησε τη μοναξιά σου | κι έλα να με βρεις | κι έλα να με βρεις

15. Στέγνωσ' η καρδιά του κόσμου Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος
Δέντρα τριγυρίζουμε στη γη χωρίς κλαδιά | Θεέ μου πόσο στέγνωσε του κόσμου η καρδιά | Θεέ μου πόσο στέγνωσε η καρδιά του κόσμου | Θεέ μου τι να γίνηκε η δροσιά του δυόσμου | δεν έχουν πια τα όνειρά μας ουρανό να περπατήσουν | και τα φιλιά το δειλινό δεν ξέρουν πού να σεργιανίσουν | Στέγνωσαν τα μάτια μας στέγνωσε το βλέμμα | φλέβες τι κι αν έχουμε στέγνωσε το αίμα | δεν έχω πια δεν έχω πια νωπό να σε δροσίσω | δεν ξέρω πια το σ' αγαπώ τη νύχτα να σου ψιθυρίσω

Ο τρίτος δίσκος

01. Τα πικροσάββατα Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Όλα τα πικροσάββατα | στο καπηλειό τα πίνανε. | Κανένα δεν κερνούσανε, | μόνο του Χάρου δίνανε. | Και κάποιο πικροσάββατο | μέσα στην παραζάλη του | τα κρίματά του σκέφτηκε | κι έσκυψε το κεφάλι του. | Μα τ' άλλα πικροσάββατα | δεν του το συγχωρήσανε. | Στο Χάρο τον παράδωσαν | κι όλες οι στράτες κλείσανε.

02. Στη Σμύρνη και στo Αϊβαλί Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος & Πετρή Σαλπέα
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Στη Σμύρνη και στo Αϊβαλί | και σ' όλη την Ανατολή | δεν είχε τύχη ν΄ ακουστεί τέτοιο κακό | τέτοιο κακό και να γραφτεί | Είδα μαχαίρι και φωτιά | κι είδα παλάτια και γυφτιά | μα πολιτείες και χωριά | να ξεψυχούν, πρώτη φορά | Είδα κι αγάπες και ντροπές | να σβήνουνε σαν αστραπές | Είδα και ανθρώπους δίχως νου κι άλλους να κλαιν | κι άλλους να κλαιν και να πονούν | Στη Σμύρνη και στ' Αϊβαλί | και σ' όλη την Ανατολή

03. Καθρέφτης Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος | Στίχοι: Λάκης Λαζόπουλος
Αβάσταχτή μου ελαφρότητα | μου στέρησες του κόσμου την απλότητα | με έσπρωξες στις πόρτες του φτηνού | εκεί που χάνει η ψυχή το νου | αβάσταχτή μου ελαφρότητα | Καθρέφτη, ξένος είμαι μην κοιτάς | τα δάκρυά μου μόνο ν' αγαπάς | καθρέφτη, όταν θα πέφτουνε στη γη | κανείς ποτέ, ποτέ κανείς να μην τα δει | Αβάσταχτή μου ελαφρότητα | μου κλείδωσες της τρέλας την ταυτότητα | μ' οδήγησες στους δρόμους του καπνού | εκεί που χάνει ο νους το νου | αβάσταχτή μου ελαφρότητα

04. Πες μου πού πουλάν καρδιές Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Τάκης Μουσαφίρης | Στίχοι: Τάκης Μουσαφίρης
Πες μου πού πουλάν καρδιές να σου πάρω μια | πες μου πού πουλάν χαρές να σου πάρω δυο | πες μου πού πουλάν ψυχές να σου πάρω μια | πού πουλάν αϊτόφτερα να σου πάρω δυο | Θέλω να 'χεις δυο καρδιές | ν' αγαπάς διπλά τον κόσμο | θέλω να 'χεις δυο ψυχές | γιομάτες να 'ναι δυόσμο | θέλω να 'σαι αετός | Πες μου πού πουλάν καρδιές να σου πάρω μια | πες μου πού πουλάν ψυχές να σου πάρω δυο | πού πουλάν τις Κυριακές τις γιορτές τις σκόλες | πες μου πού πουλάν χαρές να στις πάρω όλες | Θέλω να 'σαι αετός | σ' αψηλά να πας λημέρια | το κρασί σου ήλιου φως | και να κερνάς τ' αστέρια | θέλω να 'σαι αετός

05. Σου 'χω έτοιμη συγνώμη Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Τα παράθυρα κλεισμένα όπως τα κελιά | έρημη η καρδιά μου λιώνει δίχως αγκαλιά | ερημώσανε οι δρόμοι, άδεια τα στενά, | σου 'χω έτοιμη συγνώμη, γύρισε ξανά. | Παίρνω και αφήνω στράτες, ψάχνω να σε βρω | απορούνε οι διαβάτες που παραμιλώ | μου λυγίσανε οι ώμοι βάσανα βουνά, | σου 'χω έτοιμη συγνώμη, γύρισε ξανά. | Νύχτωσε στης μοναξιάς μου το στενό κελί | μόνος μου κι αυτό το βράδυ κλαίω σαν παιδί | κλαίει κι ένα νυχτοπούλι και σου τραγουδά, | σου 'χω έτοιμη συγνώμη, γύρισε ξανά.

06. Κράτα καρδιά μου ενός λεπτού σιγή Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Κώστας Φασουλάς
Δεν είσαι εσύ αυτό που λεν αγάπη | είσαι του πιο πικρού καφέ το κατακάθι | κι αν μου πες λόγια ερωτικά την υποψία μου να σβήσω | το ξέρω θα τα πάρεις πίσω | Κράτα καρδιά μου ενός λεπτού σιγή | σβήσε το δάκρυ που πλημμύρισε τα μάτια | δεν είν' η πρώτη φορά στην ιστορία του έρωτα | που γίνεται το όνειρο κομμάτια | Δεν είσαι εσύ αυτό που λεν αγάπη | είσαι το πιο όμορφο απ' όλα μου τα λάθη | κι αν μου πες λόγια ερωτικά αυτή την πίκρα μου να σβήσω | το ξέρω θα τα πάρεις πίσω | Κράτα καρδιά μου ενός λεπτού σιγή | σβήσε το δάκρυ που πλημμύρισε τα μάτια | δεν είν' η πρώτη φορά στην ιστορία του έρωτα | που γίνεται το όνειρο κομμάτια | Κράτα καρδιά μου ενός λεπτού σιγή | σβήσε το δάκρυ που πλημμύρισε τα μάτια | δεν είν' η πρώτη φορά στην ιστορία του έρωτα | που γίνεται το όνειρο κομμάτια

07. Μια παρέα είμαστε Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος & Χορωδία
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Μιχάλης Μπουρμπούλης
Κλείσανε τα κέντρα, τα σινεμά και τα καφενεία, | μια παρέα είμαστε που χωρίζει σε μια γωνία. | Αύριο σκορπίζουμε σαν πουλιά στην κοσμοπλημμύρα | σαν τους πρόσφυγες που δεν έχουνε μες στον ήλιο μοίρα. | Τρένα θα μας πάρουνε την αυγή και λεωφορεία. | Γεια σου Στέλλα, γεια σου Αγγελική και μην κλαις Μαρία | και μην κλαις Μαρία. | Είχαμ' όνειρα, όπως τα παιδιά, όπως οι ανθρώποι, | τώρα ένας φεύγει γι' Αμερική κι άλλος για Ευρώπη. | Αύριο σκορπίζουμε σαν πουλιά στην κοσμοπλημμύρα... | Σύννεφα σκεπάσαν τον ουρανό, φεύγει η λιακάδα, | ένας κρύος και έρημος σταθμός μοιάζει η Ελλάδα. | Αύριο σκορπίζουμε σαν πουλιά στην κοσμοπλημμύρα....

08. Παράπονό μου Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Λάκης Τεάζης
Θα βάλουν πάλι τις σημαίες στα μπαλκόνια | και οι φαντάροι καλοκαιρινά, | κι εγώ πιο μόνος κι από τ' αηδόνια, | μπροστά στην πόρτα σου θα 'ρθω για ζητιανιά, | κι εγώ πιο μόνος κι από τ' αηδόνια, | μπροστά στην πόρτα σου θα 'ρθω για ζητιανιά. | Θα παίξω πάλι στα κρυφά το θάνατό μου | σα νυχτοπούλι μέσα στις αυλές, | μη με μαλώνεις παράπονό μου, | είμαι μικρός και δεν αντέχω τις πληγές, | μη με μαλώνεις παράπονό μου, | είμαι μικρός και δεν αντέχω τις πληγές. | Θα ρίξουν πάλι το σταυρό στην παραλία, | πως με πληγώνουν τούτες οι γιορτές, | μη με κοιτάζεις με μάτια κρύα, | κι ειν' τα τραγούδια μου πιο μόνα από χτες, | μη με κοιτάζεις με μάτια κρύα, | κι ειν' τα τραγούδια μου πιο μόνα από χτες.

09. Καζαμπλάνκα Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Φίλιππος Γράψας
Χτύπα τη μπάνκα και πάρτα όλα αν το μπορείς | στην Καζαμπλάνκα τ' όνειρο τέλειωσε νωρίς | τώρα για κείνα τα ωραία χρόνια ποιος μιλά | μες στην Αθήνα καμιά αγάπη δεν πουλά | Μη μ' αγαπάς χαλάς την πιάτσα | δεν κάνει το μελό για μας | βλέπεις πολλά τέτοια ρομάντζα | στο σινεμά της γειτονιάς | μη μ' αγαπάς κατάλαβέ το | ξέχνα το αν είναι δυνατό | βάλε στο αίσθημα λουκέτο | θα πληγωθείς κι είναι κουτό | Μέρα τη μέρα ό,τι αγαπούσες το ξεχνάς | στη βιολετέρα έκλαψε κόσμος και ντουνιάς | βγήκαν μαντήλια για να στεγνώσουν μια εποχή | μα στην Αθήνα η αγάπη μοιάζει ενοχή | Μη μ' αγαπάς χαλάς την πιάτσα | δεν κάνει το μελό για μας | βλέπεις πολλά τέτοια ρομάντζα | στο σινεμά της γειτονιάς | μη μ' αγαπάς κατάλαβέ το | ξέχνα το αν είναι δυνατό | βάλε στο αίσθημα λουκέτο | θα πληγωθείς κι είναι κουτό | Χτύπα τη μπάνκα και πάρτα όλα αν το μπορείς | στην Καζαμπλάνκα τ' όνειρο τέλειωσε νωρίς | τώρα για κείνα τα ωραία χρόνια ποιος μιλά | μες στην Αθήνα καμιά αγάπη δεν πουλά

10. Τώρα που τραγουδώ Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Τάσος Οικονόμου
Κι όμως τώρα που τραγουδώ, | δυο κομματάκια, δυο κομματάκια | είμαι δυο. | Της είχα τάξει τη ζωή | μ' όρκο στ' ανεμοβρόχι, | της είχα δώσει το φιλί | για φυλαχτό να τό' χει. | Κι όμως τώρα που τραγουδώ, | δυο κομματάκια, δυο κομματάκια | είμαι δυο. | Πού 'ναι η αγάπη σου, | πού 'ναι ποιον πεθαίνει; | Πού ξεριζώνει βάσανα, | ποιους στεναγμούς διαβαίνει; | Πού 'ναι η αγάπη σου, | πού 'ναι ποιον πεθαίνει; | Της είχα τάξει τη ζωή | κάθε καημό να σβήνει, | της είχα δώσει το φιλί | ανάσα μου να γίνει. | Κι όμως τώρα που τραγουδώ, | δυο κομματάκια, δυο κομματάκια | είμαι δυο. | Πού 'ναι η αγάπη σου...

11. Πόσα χρόνια Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Λάκης Τεάζης
Σε πολιτείες και χωριά και σε δωμάτια κρύα | σαν ρουχαλάκι τρίβομαι απ' την πολυκαιρία | Πόσα χρόνια με παιδεύεις κι ειν' οι πόρτες σου κλειστές | αν χαθώ θα με γυρεύεις, μια ζωή εσύ θα κλαις | Εσύ λουλούδι στο νερό κι εγώ στη φασαρία | παλεύω με το θάνατο και την αχαριστία

12. Πεθαμένες καλησπέρες Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Μιλτιάδης Πασχαλίδης | Στίχοι: Μιλτιάδης Πασχαλίδης
Με τραγούδια λυπημένα | ανταμώναμε τα βράδια | και με χάδια κουρασμένα | απ' της μέρας τα σημάδια | Τα τσιγάρα μοιρασμένα | η κιθάρα δανεική | όνειρα μπογιατισμένα | σε μι' ασπρόμαυρη ζωή | Τώρα πάψαν τα τραγούδια | ξέβαψαν τα χρώματα | δρόμοι και παλιές πλατείες | άλλαξαν ονόματα | Κι άμα δω κανένα φίλο | τρέμω μη με θυμηθεί | πεθαμένες καλησπέρες | δε γουστάρω να μου πει | Μού 'χες πει πως όλα αλλάζουν, | τρομαγμένα και βουβά | κι ό,τι πιότερο αγαπάμε | μας πληγώνει πιο βαθιά | Μού 'χες πει πως όλα αλλάζουν | φτάνει μόνο μια αφορμή | μα τα δυό σου μάτια μοιάζουν | φάροι σ' άγονη γραμμή | Κι άμα δω κανένα φίλο | τρέμω μη με θυμηθεί | πεθαμένες καλησπέρες | δε γουστάρω να μου πει | Κι άμα δω κανένα φίλο | τρέμω μη με θυμηθεί | πεθαμένες καλησπέρες | δε γουστάρω να μου πει

13. Τρελός δεν είμαι Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Λάκης Τεάζης
Τα όνειρά μου σα βάζα πήλινα | που ο αέρας τα ρίχνει κάτω, | κι εσύ κοντά μου με λόγια ξύλινα | να με φωνάζεις τρελό και σκάρτο. | Τρελός δεν είμαι, σκάρτος δεν έγινα, | μόνο που νιώθω μελαγχολία, | γιατί για σένα τα πάντα έδινα | κι ας ήσουν ψέμα κι υποκρισία. | Τρελός δεν είμαι, σκάρτος δεν έγινα, | μόνο που νιώθω μελαγχολία. | Τα βήματά μου στο αδιέξοδο | κι όλο σε σένα να καταλήγουν, | κι εσύ να ψάχνεις αλλού την έξοδο | και οι κουβέντες σου να με πνίγουν. | Τρελός δεν είμαι, σκάρτος δεν έγινα, | μόνο που νιώθω μελαγχολία, | γιατί για σένα τα πάντα έδινα | κι ας ήσουν ψέμα κι υποκρισία. | Τρελός δεν είμαι, σκάρτος δεν έγινα, | μόνο που νιώθω μελαγχολία.

14. Πρώτο φθινόπωρο Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Βαγγέλης Κορακάκης | Στίχοι: Βαγγέλης Κορακάκης
Ένα παράπονο και ένα δάκρυ | πρώτο φθινόπωρο πρώτη βροχή | απόψε η σκέψη μου δε βρίσκει άκρη | απόψε λύγισε η αντοχή | Ένα σκοτείνιασμα που με βαραίνει | πικρή ανάμνηση σαν μαχαιριά | πρώτο φθινόπωρο που με πεθαίνει | πρώτο φθινόπωρο χωρίς χαρά | Ό,τι φαντάστηκα ήταν απάτη | κι αν κάτι έλπιζα έχει χαθεί | τέτοιο φθινόπωρο χωρίς αγάπη | τέτοιο φθινόπωρο μην ξαναρθεί

15. Σαν μαγεμένο το μυαλό μου Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Δημήτρης Γκόγκος | Στίχοι: Δημήτρης Γκόγκος
Σαν μαγεμένο το μυαλό μου φτερουγίζει | η κάθε σκέψη μου κοντά σου τριγυρίζει | δεν ησυχάζω και στον ύπνο που κοιμάμαι | εσένα πάντα αρχοντοπούλα μου θυμάμαι | Μες στης ταβέρνας τη γωνιά για σένα πίνω | για την αγάπη σου ποτάμια δάκρυα χύνω | λυπήσου με μικρή και μη μ' αφήνεις μόνο | αφού το ξέρεις πως για σένα μαραζώνω | Αχ παιχνιδιάρα πάψε τώρα τα γινάτια | και μη μου κάνεις την καρδούλα μου κομμάτια | με μια ματιά σου σαν μου ρίχνεις αχ πώς λιώνω | μαζί σου ξέρεις τον ξεχνάω κάθε πόνο

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης