Πέμπτη, 20 Δεκεμβρίου 2012

Γλυκά μου μάτια





















Ο Κώστας Μακεδόνας σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Ένα βράδυ που 'βρεχε Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Νίκος Γούναρης | Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος
Ένα βράδυ που ‘βρεχε που ‘βρεχε μονότονα | έφυγες αγάπη μου | ποιος σε πήρε να ‘ξερα | και θα τον εσκότωνα | ένα βράδυ που ‘βρεχε που ‘βρεχε μονότονα | Ένα βράδυ που ‘βρεχε μέχρι το ξημέρωμα | έφυγες αγάπη μου | αχ αυτός ο άτιμος | ήθελε μαχαίρωμα | ένα βράδυ που ‘βρεχε μέχρι το ξημέρωμα | Ένα βράδυ που ‘βρεχε μέχρι που εχάραξε | έφυγες αγάπη μου | η καρδιά μου σκίστηκε | η καρδιά μου σπάραξε | ένα βράδυ που ‘βρεχε μέχρι που εχάραξε

02. Για τις γυναίκες ζούμε όλοι Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Νίκος Γούναρης | Στίχοι: Κώστας Μάνεσης
Λένε πως είναι οι γυναίκες πονηρές | τον κάθε άντρα που τον θέλουν πάντα θύμα. | Μα το 'χω πει και θα το πω χίλιες φορές | χωρίς γυναίκα στην ζωή δεν κάνω βήμα. | Για τις γυναίκες ζούμε όλοι βρε παιδιά | γι' αυτές δουλεύουμε γι' αυτές ιδροκοπάμε | κι αν είναι όλες, όπως λεν χωρίς καρδιά, | εμείς που έχουμε καρδιά τις αγαπάμε.  | Χωρίς γυναίκες βρε δεν κάνουμε στιγμή | κι ας βγάζει μάτι το τρελό του το γινάτι, | αυτές γλυκαίνουν το πικρό μας το ψωμί | και το φτωχόσπιτο μας φαίνεται παλάτι.

03. Αυτός ο άλλος Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Νίκος Γούναρης | Στίχοι: Κώστας Κοφινιώτης
Αυτός ο άλλος που σε πήρε από μένα | αυτός ο άλλος, αυτός ο άλλος | είν' ευεργέτης μου μεγάλος | Πες μου λοιπόν που κάθεται | να πάω να τον γνωρίσω | για το καλό που μου 'κανε | να τον ευχαριστήσω | Αυτός ο άλλος που σε βούτηξε από μένα | κι έγινε θρύλος, κι έγινε θρύλος | είν' ο καλύτερός μου φίλος ! | Μια και με γλύτωσε από σε του έχω ευγνωμοσύνη | να τον φυλάει ο Θεός και μέρες να του δίνει | Αυτός ο άλλος που σε χαίρεται που σ' έχει | αυτός ο άλλος, αυτός ο άλλος | είναι σωτήρας μου μεγάλος | Να ζήσεις βρε λεβέντη μου, κι από χαρά θα κλάψω | λαμπάδα σαν το μπόι σου στην Παναγιά θ' ανάψω... | Αυτός ο άλλος, αυτός ο άλλος | είν' ευεργέτης μου μεγάλος

04. Γλυκά μου μάτια Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Νίκος Γούναρης | Στίχοι: Σπύρος Χαρώνης
Να 'ξερες πόσο σε θυμάμαι | να 'ξερες πόσο σ' αγαπώ | όπου βρεθώ και όπου να 'μια | για σένα καρδιοχτυπώ | Γλυκά μου μάτια αγαπημένα | μακριά από μένα πως να χαρώ | Γλυκά μου μάτια αγαπημένα | ίσως μια μέρα σας ξαναβρώ | Τόσο πολύ που μου 'χεις λείψει | κι όλο για σένα τραγουδώ | αχ να μπορούσα μες τη θλίψη | τα μάτια σου να ξαναβρώ | Γλυκά μου μάτια αγαπημένα | μακριά από μένα πως να χαρώ | Γλυκά μου μάτια αγαπημένα | ίσως μια μέρα σας ξαναβρώ

05. Ποιος σε πήρε και μου φυγες Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Νίκος Γούναρης | Στίχοι: Κώστας Κοφινιώτης
Πες μου τι σ' έκανε ν' αλλάξεις σκοπό | μέσα σε λίγον καιρό, | κι έσβησες πια το γλυκό σ' αγαπώ | με τέτοιο τέλος σκληρό. | Έφυγες με τ' αγέρι, με τον τρελό βοριά | μικρό μου περιστέρι σ' άλλους γιαλούς μακριά. | Ποιος σε πήρε και μου 'φυγες αγαπούλα μου, φως μου, | δε σκεφτόσουν πως ήσουνα μόνο εσύ ο Θεός μου, | μες στα μάτια σου έβλεπα της χαράς το λιμάνι, | το καράβι του έρωτα με λουλούδια να φτάνει. | ποιος σε πήρε και μου 'φυγες και με μάτια κλαμένα | νοσταλγώ της αγάπης μας τα φιλιά τα χαμένα. | ποιος σε πήρε και μου 'φυγες αγαπούλα μου, φως μου, | δε σκεφτόσουν πως ήσουνα μόνο εσύ ο Θεός μου.

06. Πού να 'σαι τώρα αγαπημένη Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Νίκος Γούναρης | Στίχοι: Κώστας Κοφινιώτης
Σ' έχασα κι έχασα μαζί την άνοιξή μου | και κλαίνε τ' άστρα τα πουλιά όλο καημό | γκρίζο το σούρουπο πιο γκρίζα η ψυχή μου | κι όλα θλιμμένα στο δικό σου το χαμό. | Που να 'σαι τώρα αγαπημένη | που να γυρίζεις τόσον καιρό | που να 'σαι τώρα αγαπημένη | ψάχνω να σε 'βρω, μα δεν μπορώ. | Μαζί σου ένοιωσα αγάπη και φιλία | η ανάμνησή σου πάντα σκλάβο με κρατά | και όπως φεύγουνε για τ' άγνωστο τα πλοία | φεύγει κι η σκέψη μου και σε αναζητά. | Που να 'σαι τώρα αγαπημένη | που να γυρίζεις τόσον καιρό | που να 'σαι τώρα αγαπημένη | ψάχνω να σε 'βρω, μα δεν μπορώ

07. Για την απονιά σου Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Νίκος Γούναρης & Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Ρένος Ταλμάς
Για την απονιά σου μες στη γειτονιά σου | κάθε βράδυ πίνω και μεθώ | μ' έχεις ξετρελάνει δεν αντέχω φτάνει | τ' όνομά σου λέω όπου βρεθώ | Πες μια λέξη μόνο να ξεχνώ τον πόνο | που για σε περνώ κάθε βραδιά | πάρε με κοντά σου μες την αγκαλιά σου | γιάτρεψε τη δόλια μου καρδιά | Μέρα νύχτα κλαίω κι όμως δεν το λέω | ούτε σε κανένα θα το πω | μόνος μου το ξέρω κι όμως υποφέρω | κι όλα αυτά γιατί σε αγαπώ

08. Πάμε στα μπουζούκια Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Νίκος Γούναρης | Στίχοι: Νίκος Φατσέας
Σ' αγαπώ σ' αγαπώ | μα πως θες να στο πω | μ' ένα γέλιο μ' ένα δάκρυ μ' ένα βλέμμα | σ' αγαπώ σ' αγαπώ | μα πως θες να στο πω | να πιστέψεις πως αυτό δεν είναι ψέμα | Πάμε στα μπουζούκια σε μια γειτονιά | να στο τραγουδήσω με διπλοπενιά | μ' ένα ζεϊμπεκάκι τσίφτικο κυρά μου | να σου πω το ντέρτι που 'χω στη καρδιά μου | Σ' αγαπώ σ' αγαπώ | μα με τι να στο πω | με της άνοιξης πουλιά να στο μηνύσω | σ' αγαπώ σ' αγαπώ | μα πως θες να στο πω | να πιστέψεις να με νιώσεις | να σε πείσω

09. Ο μήνας έχει εννιά Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Γιώργος Τζαβέλλας
Μια ζωή την έχουμε, κι αν δε την γλεντήσουμε | τι θα καταλάβουμε, τι θα καζαντίσουμε | τι θα καταλάβουμε, τι θα καζαντίσουμε | Μες στον ψεύτικο ντουνιά | παίξτε μου διπλοπενιά | παίξτε μου διπλοπενιά | και ο μήνας έχει εννιά | και ο μήνας έχει εννιά | Όσο ζει ο άνθρωπος, κοίτα, παρατήρησε | μέχρι τα σαράντα του, κι ύστερα μπατίρισε | μέχρι τα σαράντα του, κι ύστερα μπατίρισε | Μες στον ψεύτικο ντουνιά | παίξτε μου διπλοπενιά | παίξτε μου διπλοπενιά | και ο μήνας έχει εννιά | και ο μήνας έχει εννιά | Στου διαβόλου τα 'γραψα όλα το κατάστιχο | και γλεντώ τα νιάτα μου, πριν με πιάσει λάστιχο | και γλεντώ τα νιάτα μου, πριν με πιάσει λάστιχο | Μες στον ψεύτικο ντουνιά | παίξτε μου διπλοπενιά | παίξτε μου διπλοπενιά | και ο μήνας έχει εννιά | και ο μήνας έχει εννιά | Τη ζωή σου γλέντησε, πριν να ρθούν γεράματα | και σου λένε άδικα, μάθε γέρο γράμματα | και σου λένε άδικα, μάθε γέρο γράμματα | Μες στον ψεύτικο ντουνιά | παίξτε μου διπλοπενιά | παίξτε μου διπλοπενιά | και ο μήνας έχει εννιά | και ο μήνας έχει εννιά

10. Εσύ με κάνεις και γράφω τραγούδια Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Νίκος Γούναρης | Στίχοι: Νίκος Μουρκάκος
Μπορεί να μην είσαι στολίδι της γης, | μπορεί να μην λάμπεις σαν φως της αυγής, | μα είσαι αυτή που τον κάθε μου στίχο | τον κάνεις τραγούδι στης φωνής σου τον ήχο. | Εσύ με κάνεις και γράφω τραγούδια, | εσύ με κάνεις και ζω πιο ψηλά, | σε κόσμους που ανθίζουν αιθέρια λουλούδια, | που η νύχτα κι η μέρα το ίδιο γελά, | εσύ με κάνεις και γράφω τραγούδια | κι αν φέρνεις στο δάκρυ του πόνου βροχή, | στα δυο σου τα μάτια γελούνε αγγελούδια | που πάντα γι' αγάπη μιλούν στην ψυχή.

11. Άρχισαν τα όργανα Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος
Άρχισαν τα όργανα | σήκω απ' τη θέση σου | χόρεψε ζεϊμπέκικο | λύγισε τη μέση σου | Χτύπησε τα πόδια σου | πάνω στον ασίκικο σκοπό | έτσι μου γουστάρεις | έτσι σ' αγαπώ | Άρχισαν τα όργανα | το παλιό ντερβίσικο | να μη μου το χόρευες | θα 'τανε αφύσικο | Χόρεψε κορίτσι μου | παλαμάκια εγώ θα σου χτυπώ | έτσι μου γουστάρεις | έτσι σ' αγαπώ | Άρχισαν τα όργανα το | μπουζούκι εργάζεται | να το, το κορίτσι μου | σειέται κι τινάζεται | Φτου σου κοπελάρα μου | ε ρε τι μου κάνεις πω, πω, πω | έτσι μου γουστάρεις | έτσι σ' αγαπώ

12. Θυμήσου Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Αλέκος Παναγιωτόπουλος | Στίχοι: Κώστας Κοφινιώτης
Κλείσαν των ονείρων μας οι γρίλιες, | σβήσαν της αγάπης μας οι ζήλειες, | ποιος σ' έχει πάρει χλωμό φεγγάρι | και κρυφοκλαίω τώρα όταν δω ζευγάρι, | σε συλλογιέμαι και τυραννιέμαι, | ήσουν για μένα της ζωής μου ο σκοπός. | Θυμήσου κάποτε πόσο αγαπιόμαστε, | θυμήσου, πίκρες, χαρές πως μοιραζόμαστε, | θυμήσου, έκλαιγες κι έκλαιγα μαζί σου, | τώρα ποιος κλαίει όταν κλαις; | σε ποιόν τον πόνο σου θα λες;. | Θυμήσου, θυμήσου....

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης