Πέμπτη, 20 Δεκεμβρίου 2012

Τρελοί και άγγελοι





















01. Τρελοί και άγγελοι Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Τι κάθεσαι εδώ πέρα και σαπίζεις | εδώ δεν έχει τόπο να σταθείς | ανήμπορος στον ήλιο ανεμίζεις | συντρίμμια και κουρέλια μιας ψυχής | Τι κάθεσαι εδώ πέρα και πεθαίνεις | και ψάχνεις για καινούργιες προσευχές | το χάλασμα το βλέπεις και σωπαίνεις | φθινόπωρο κι αρχίζουν οι βροχές | Τι κάθεσαι εδώ πέρα και σαπίζεις | εδώ δεν αγαπάνε τους τρελούς | τις νύχτες ματωμένος φτερουγίζεις | μ' ανύπαρκτα φτερά για τους πολλούς | Αυτά είπε σ' ένα ποιητή δικό μας | και τράβηξε για το φεγγάρι ο Ντύλαν Τόμας

02. Άδειοι οι δρόμοι Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Μαρία Κουγιουμτζή
Άδειοι οι δρόμοι που ερχόσουνα | δεν έρχονται ούτε κι οι φίλοι | πετάει ο αγέρας κουρελόχαρτα | για ελευθερία και ειρήνη | Όμως εγώ δεν είμαι ελεύθερος | δεν έχει ειρήνη η ψυχή μου | στεγνό το σώμα από έρωτα | έρημη χώρα η ζωή μου | Άδειοι οι δρόμοι που ερχόσουνα | στην πολιτεία τη χαμένη | και η αγάπη μες το στήθος μου | σαν τραυματίας ανασαίνει | Στο κρύο σπίτι η τηλεόραση | να δείχνει φόνους κι εκτελέσεις | κι εγώ χτυπώ ένα μαύρο τύμπανο | με παραισθητικές ενέσεις

03. Τα κατά Ματθαίον πάθη Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Κώστας Κινδύνης
Άλλους βάλανε σημάδι και σε βρήκε η τουφεκιά | σε περίμενα το βράδυ κι ήρθε μόνο η ερημιά | Τα κατά Ματθαίον πάθη τα περάσαμε μαζί | μια ζωή γεμάτη λάθη κι ο Παράδεισος αργεί | Σε μια κάμαρα δυο μέτρα το ταξίδι μας μικρό | και σηκώναμε μια πέτρα πιο βαριά κι απ' το σταυρό | Τα κατά Ματθαίον πάθη τα περάσαμε μαζί | μια ζωή γεμάτη λάθη κι ο Παράδεισος αργεί

04. Τα πολύχρωμά σου μάτια Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Μη μου λες πως σε μαλώνω στα καλά καθούμενα | κάτι είδα κάτι ξέρω κι έχω προηγούμενα | Τα πολύχρωμα σου μάτια να τα έχεις χαμηλά | έτσι που να περπατάω με το μέτωπο ψηλά | Με ζαλίζουν οι ματιές σου και με πάνε φυλακή | όταν ρίχνεις τις φωτιές σου μια εδώ και μια εκεί | Τα πολύχρωμα σου μάτια να τα έχεις χαμηλά | έτσι που να περπατάω με το μέτωπο ψηλά

05. Σ' αυτή την πόλη Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Μ' ένα τσιγάρο όταν νυχτώνει | μες στο μυαλό μου παίρνεις μορφή. | Γίνεσαι κόσμος, ήλιος κι αστέρια, | μέσα στα χέρια λευκό πουλί. | Μ' ένα τσιγάρο έρχεσαι πάλι | στο άδειο σπίτι το σκοτεινό, | κι όπως σε βρίσκω μέσα στη ζάλη | αρχίζω πάλι να ξαναζώ. | Σ' αυτή την πόλη μ' άφησες μόνο | και είμαι δέντρο στην πυρκαγιά. | Εσύ με είδες σαν δολοφόνο | κι εγώ σε είδα σαν Παναγιά.

06. Οι ελεύθεροι κι ωραίοι Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Οι φίλοι που ‘χω χάσει και δεν κυκλοφορούν | ουρανούς παλιούς θωρούν και στο περιθώριο ζουν | πληρώσαν τα όνειρά τους και πάντα μετρητοίς | τους πληρώσαμε κι εμείς για να μείνουν αφανείς | Οι ελεύθεροι κι ωραίοι ζουν σε κάποιες φυλακές | μες τα τείχη που ‘χει χτίσει ο καθένας για να ζήσει | τις μεγάλες του στιγμές | Εγώ δεν είχα τύχη να ζήσω μαγικά | με δυο ψίχουλα πικρά ζούσα χρόνια στη σκιά | γυρνούσα διψασμένος και βράδιασε νωρίς | και σταγόνες της βροχής είναι αυτά που θα μου πεις | Οι ελεύθεροι κι ωραίοι ζουν σε κάποιες φυλακές | μες τα τείχη που ‘χει χτίσει ο καθένας για να ζήσει | τις μεγάλες του στιγμές

07. Μη γυρεύεις ομορφιές Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Όλα τα 'καψε η φωτιά κι η πικρή σου η ματιά | ψάχνει μέσα στα τραγούδια | μα κι εκείνα δυστυχώς τα 'χει κάνει ο καιρός | δίχως άρωμα λουλούδια | Μη γυρεύεις ομορφιές δεν υπάρχουνε χαρές | σ' ένα κόσμο χαλασμένο σ' ένα κόσμο από βροχές | κάτι άρρωστες ψυχές να σε λένε ξοφλημένο | Κάθε μέρα που περνά κάτι μέσα σου πονά | κάτι μέσα σου ματώνει | πόση πίκρα κουβαλάς κι όλο λες κι όλο μιλάς | για μια πόλη που σκοτώνει | Μη γυρεύεις ομορφιές δεν υπάρχουνε χαρές | σ' ένα κόσμο χαλασμένο σ' ένα κόσμο από βροχές | κάτι άρρωστες ψυχές να σε λένε ξοφλημένο

08. Φορτηγό Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Κώστας Κινδύνης
Ξεκίνησες το χάραμα στ' αγιάζι | με κείνο το παλιό το φορτηγό | το Χάρο που σου πάτησε το γκάζι | τον είχες μια ζωή συνοδηγό | Εσύ ένα τραγούδι είχες μόνο | θα σπάσω τη φωνή μου να μη βγει | θα κόψω απ' το τραγούδι τ' οξυγόνο | να σβήσει όπως έσβησες κι εσύ | Πού να 'ξερα να ζήταγα τη χάρη | μια κι ήμασταν μαζί από παιδιά | και μένα συντροφιά να μ' είχες πάρει | ταξίδι μακρινό στη λησμονιά | Εσύ ένα τραγούδι είχες μόνο | θα σπάσω τη φωνή μου να μη βγει | θα κόψω απ' το τραγούδι τ' οξυγόνο | να σβήσει όπως έσβησες κι εσύ

09. Όποιος τραγουδάει τον πόνο Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Με τις πέτρες που μου ρίξαν | έκτισα μιαν εκκλησιά | να ‘ρχονται οι βασανισμένοι | για να βρουν παρηγοριά | Όποιος τραγουδάει τον πόνο | στη ζωή δε θα χαθεί | κι ένας φίλος μες τον κόσμο | θα του συμπαρασταθεί | Μου ‘πες μια καλή κουβέντα | και γονάτισα στη γη | κι έβγαλε νερό η πέτρα | η ψυχή μου για να πιει | Όποιος τραγουδάει τον πόνο | στη ζωή δε θα χαθεί | κι ένας φίλος μες τον κόσμο | θα του συμπαρασταθεί

10. Το κόκκινο φουστάνι Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Κώστας Κινδύνης
Η νύχτα κατεβαίνει με μαύρο φερετζέ | κι η πόλη διψασμένη για φώτα και σουξέ. | Βάλε το κόκκινο φουστάνι | εκείνο που σε κάνει να μοιάζεις πυρκαγιά. | Έλα και μη μετράς την ώρα | τα νιάτα είναι δώρα που καίνε σαν φωτιά. | Τι να μας περιμένει αύριο το πρωί | ποιος έρωτας πεθαίνει και ποιος θα γεννηθεί.

11. Τι σημαίνει αγάπη Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Κώστας Ριτσώνης
Πρόσεξε αυτόν τον τούρκικο σκοπό | τον αμανέ που λέει η τραγουδίστρια | για να μάθεις τι σημαίνει υπακοή | να καταλάβεις τι σημαίνει αγάπη

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης