Παρασκευή, 21 Δεκεμβρίου 2012

Βίος ερωτικός





















Ο Γιάννης Πάριος σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

Ο πρώτος δίσκος

01. Θα σε καρτερώ Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Γιάννης Πάριος | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Κάτι τέτοιες ώρες πόσο σε θυμάμαι, | κάτι τέτοιες ώρες νιώθω μοναξιά. | Έρχονται οι νύχτες κι όμως δεν κοιμάμαι. | Κάτι τέτοιες ώρες, ωχ, πώς βαστάς, καρδιά; | Θα σε καρτερώ όπως τη βροχή το χώμα | και θα σε ζητώ όπως το φιλί το στόμα. | Πόσο σ' αγαπώ δεν σου το 'πανε ακόμα; | Θα σε καρτερώ, πάντα θα σε καρτερώ. | Κάτι τέτοιες ώρες πόσο σε θυμάμαι, | κάτι τέτοιες ώρες, ωχ, νιώθω μοναξιά. | Κάτι τέτοιες ώρες θέλω να γυρίσεις, | κάτι τέτοιες ώρες που κρατάν πολύ. | Κάτι τέτοιες ώρες και οι αναμνήσεις | είναι στην καρδιά μου κοφτερό γυαλί.

02. Τα δάκτυλα Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Γιάννης Πάριος | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Τις αμαρτίες τις δικές μου | αν χρειαστεί να τις μετρήσω | από τα δέκα δάχτυλα μου | μόνο τα πέντε θα κρατήσω. | Μα το δικό σου αμάρτημα | του κόσμου όλα τα δάχτυλα. | Τώρα το δίκιο σου γυρεύεις | μες στο ποτό και μες στη ζάλη | κι όλο μετράς στα δάχτυλά σου | τις αμαρτίες που ’χω κάνει. | Μα το δικό σου αμάρτημα | του κόσμου όλα τα δάχτυλα.

03. Μη μιλάς Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Αντώνης Βαρδής | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Πρέπει να σου πω τι μου συμβαίνει | στα γρήγορα κι αθόρυβα, θα δεις. | Κι αν έχεις κι εσύ κάτι να μου πεις, | καλύτερα, αν θες, να περιμένεις. | Δεν έχει σημασία τι μου βγαίνει, | εκείνος που πονά καταλαβαίνει. | Μη μιλάς, δεν είναι απαραίτητο, | μη μιλάς, θα φύγω σ’ ένα τέταρτο. | Απλά, πολύ απλά θα σου θυμίσω | εκείνο το τραγούδι της βροχής, | εκείνο πώς το λέγανε, να δεις; | Ποιος ξέρει αν μας βρει μαζί και τ’ άλλο καλοκαίρι. | Δεν έχει σημασία τι μου βγαίνει, | εκείνος που πονά καταλαβαίνει. | Μη μιλάς, δεν είναι απαραίτητο, | μη μιλάς, θα φύγω σ’ ένα τέταρτο.

04. Λάθη που κάνει η ζωή Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Θανάσης Πολυκανδριώτης | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Θέλω να πω, θέλω να πω στον εαυτό μου | Τα τόσα λάθη που 'χω κάνει στη ζωή | Μα δυστυχώς είσαι το μεγαλύτερό μου | Απ’ τη στιγμή που φανερώθηκες εσύ | Λάθη που κάνει η ζωή και δε ρωτά | Αν τ’ αντέχει ο καθένας στη καρδιά του | Παρά να λέει κάθε ώρα πως πονά | Είναι καλύτερα να ζει στη μοναξιά | Θέλω να πω, να πω και στην αγάπη | Τόσα παράπονα που έχω στη καρδιά | Γιατί μου παίρνει τη χαρά και δίνει δάκρυ | Κι αντί το γέλιο να μου δίνει συμφορά | Λάθη που κάνει η ζωή και δε ρωτά | Αν τ’ αντέχει ο καθένας στη καρδιά του | Παρά να λέει κάθε ώρα πως πονά | Είναι καλύτερα να ζει στη μοναξιά

05. Άντε στην υγειά της Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Θανάσης Πολυκανδριώτης | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Παραπονιάρικο σκοπό, απόψε να μου πείτε | και για τα μάτια π’ αγαπώ | που έχασα, που έχασα να πιείτε. | Άιντε στην υγειά της, άιντε στην υγειά της | άιντε στην υγειά της βρε παιδιά | Κι αν δεν μ’ αγαπάει άλλο η καρδιά της | άιντε στην υγειά της βρε παιδιά | Άιντε στην υγειά της, άιντε στην υγειά της | άιντε στην υγειά της βρε παιδιά | Παραπονιάρικο σκοπό... | Παραπονιάρικο σκοπό και δάκρυα στα μάτια | φτωχή καρδιά μου έγινες απόψε δυο | απόψε δυο κομμάτια....

06. Παράπονό μου Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Θανάσης Πολυκανδριώτης | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Παράπονό μου, παράπονό μου | στο πρόσωπό μου μια χαρακιά | Ένα σου λέω παράπονό μου | μην ξαναφύγεις πια | Χρώματα αλλάζει το πρόσωπό μου | παράπονό μου σαν μου γελάς | Χάνω τον κόσμο από εμπρός μου | όταν δε μ' αγαπάς | Παράπονό μου, παράπονό μου | κρίνο και ρόδο μου | Δώρο σου κάνω τον εαυτό μου | Έχεις το λόγο μου | να μη σε χάσω παράπονό μου | Τρέμω απ' το φόβο μου | Παράπονό μου, παράπονό μου | στο πρόσωπό μου μια χαρακιά | Ένα σου λέω παράπονό μου | μην ξαναφύγεις πια | Που ν' ακουμπήσω το όνειρό μου | παράπονό μου το πιο γλυκό | Φεύγεις και χάνω κάθε δικό μου | και που να κρατηθώ | Παράπονό μου...

07. Τα μάζεψα τα πράγματα Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Θανάσης Πολυκανδριώτης | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Τα μάζεψα τα πράματα | κι έφυγα από το σπίτι | καλύτερα μονάχος μου | ελεύθερο σπουργίτι | Και μη ρωτάς που πάω | μη ρωτάς που ζω | Φταις εσύ | που φτάσαμε στο χωρισμό | Τα μάζεψα τα πράματα | κι έφυγα από το σπίτι | Δε φτάνουνε τα βάσανα | έχω και τα δικά σου | τα μάζεψα τα πράματα | και φεύγω μακριά σου | Και μη ρωτάς που πάω | μη ρωτάς που ζω | Φταις εσύ | που φτάσαμε στο χωρισμό | Τα μάζεψα τα πράματα | κι έφυγα από το σπίτι | καλύτερα μονάχος μου | ελεύθερο σπουργίτι

08. Η πόρτα σου Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Θανάσης Πολυκανδριώτης | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Η πόρτα σου είναι κλειστή | Τα φώτα σου σβησμένα | Μπερδεύεται με την βροχή | Το κλάμα μου για σένα | Τι να σου πω για τον καημό | Ξωπίσω μ’ έχει πάρει | Εσύ μιλάς για χωρισμό | Κι εγώ για το φεγγάρι | Μα πώς αφήνεις μια καρδιά | Στην απονιά του κόσμου | Εσύ χιλιάδες μυστικά | Κι εγώ κανένα φως μου

09. Σ’ αποθύμησα Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Γιάννης Πάριος | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Είπες "θα φύγω", είπα "για λίγο, | χωρίς εμένα δεν μπορείς". | Και με κοιτούσες και μου γελούσες | σαν να μου έλεγες "θα δεις". | Είπες "θα φύγω", είπα "για λίγο". | Το ότι μ' εγκαταλείπεις | το υποτίμησα, | μια μέρα μόνο λείπεις | και σ' αποθύμησα. | Είπες "θα φύγω", είπα "για λίγο, | θα μετανιώσεις και θα κλαις". | Είχες δυο μάτια χίλια κομμάτια | απ' τις δικές μου μαχαιριές

10. Γύρισε κοντά μου Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Θανάσης Πολυκανδριώτης | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Όλη η ερημιά κι η πίκρα της ζωής | μες στα δυο μου μάτια απόψε θα την δεις | κι όλη την αγάπη | Που 'χεις κάνει δάκρυ | μέσα στην καρδιά μου θα την δεις, | Γύρισε κοντά μου, γύρισε | κι όταν κουραστείς φύγε ξανά | Μ ' έχει πιάσει απελπισία | η δική σου η απουσία | δίκοπο μαχαίρι στην καρδιά | Γύρισε κοντά μου, γύρισε. | Με σκυφτό κεφάλι μόνος τριγυρνώ | μες στο άδειο σπίτι και το σκοτεινό | νοιώθω την σκιά σου | και τα βήματά σου | πάνω στην καρδιά μου σαν βουνό

11. Και λέγε-λέγε Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Θανάσης Πολυκανδριώτης | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Κι ύστερα λένε πως φταίει ο φονιάς, | για κοίτα ένας νταλκάς σε πειρασμό με βάζει. | Με κοροϊδεύεις, με κάνεις ό,τι θες, | εγώ που έδιωχνα γυναίκες μέχρι χθες. | Και λέγε, λέγε, λέγε, λέγε, | ο χριστιανός μπερδεύτηκα. | Απ’ τα πολλά σου λέγε, λέγε | χωρίς να θέλω μπλέχτηκα. | Κι ύστερα λένε πως φταίει ο φονιάς. | Κι ύστερα λένε πως φταίει ο φονιάς, | το ξύλο της χρονιάς, μου φαίνεται πως θέλεις. | Κοίτα μαζέψου πριν γίνει το κακό. | Πολύ σου πέφτει που σ’ αγάπησα εγώ. | Και λέγε, λέγε... | Και λέγε, λέγε... | Κι ύστερα λένε πως φταίει ο φονιάς

12. Θέλω να ‘ρθω Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Αντώνης Βαρδής | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Θέλω να 'ρθώ | μα ο καημός δεν μ' αφήνει | Πόρτα κλειστή | Η καρδιά σου και κλείνει | Και η αγάπη μου αγάπη δεν μοιάζει | Είναι καρφί που στο τοίχο σκουριάζει | Και η αγάπη μου αγάπη δεν μοιάζει | Είναι καρφί που στο τοίχο σκουριάζει | Θέλω να 'ρθώ | Μα φοβάμαι, φοβάμαι | Έτσι κι αλλιώς | Πάλι μόνος μου θα 'μια | Θέλω να 'ρθώ | Και η λαχτάρα με καίει | Όμως μην πας | Κάτι μέσα μου λέει | Κι έτσι εγώ μένω εδώ καρφωμένος | Στης ερημιάς την πίκρα δεμένος | Κι έτσι εγώ μένω εδώ καρφωμένος | Στης ερημιάς την πίκρα δεμένος | Θέλω να 'ρθώ | Μα φοβάμαι, φοβάμαι | Έτσι κι αλλιώς | Πάλι μόνος μου θα 'μαι

Ο δεύτερος δίσκος

01. Τελειώσαμε λοιπόν Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Θανάσης Πολυκανδριώτης | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Σκυφτοί μιλάμε απόψε σιγανά | κι οι λέξεις μας πεθαίνουν σε μιαν άκρια. | Πουλί ο χωρισμός που φτερουγά | στα μάτια μας που κλαίνε δίχως δάκρυα. | Τελειώσαμε λοιπόν και τι να πούμε, | το δάκρυ μας σταγόνα που παγώνει. | Τα λόγια μας στα χείλη ξεψυχούνε | κι η νύχτα πάλι νύχτα ξημερώνει. | Σκυφτός κι ο ουρανός μάς χαιρετά | που ξέρει μυστικά μας αφανέρωτα | και στέλνει κάποιο σύννεφο δειλά | να κλάψει τον χαμένο μας τον έρωτα.

02. Εφήμερες αγάπες Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Γιάννης Πάριος | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Κάθε φορά που θέλεις πίσω να γυρίσεις | το μετανιώνεις με τη πρώτη ευκαιρία | Μου λες αν τύχει και ποτέ σου μ' αγαπήσεις | πως θα σου πάρω ένα κομμάτι ελευθερίας | Μα δε κρατάνε οι εφήμερες αγάπες | Μοιάζουν με τρένα που δεν έχουνε σταθμό | Που πάνε κι έρχονται γεμάτα επιβάτες | δίχως ταυτότητα και δίχως αριθμό. | Κι εγώ φοβάμαι μη τυχόν και με γελάσεις, | έχω ευαίσθητη καρδούλα και θα πάθεις. | Μα αν θες μονάχα τον καιρό σου να περάσεις | είναι καλύτερα από τώρα να το μάθεις. | Πως δεν κρατάνε οι εφήμερες...

03. Καρδιά μου μόνη Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Γιάννης Πάριος | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Περνούν οι ώρες, περνούν οι μέρες | θηλιές με πνίγουν οι στεναγμοί, | στα δάχτυλά μου γίνανε βέρες | και δε μ' αφήνουν, αχ, ούτε στιγμή. | Αχ, καρδιά μου μόνη | πικρό αηδόνι της σιωπής, | αχ, θέλεις να κλάψεις, θες να φωνάξεις | μα δεν μπορείς. | Αχ, καρδιά μου μόνη | βουνό οι πόνοι της προσμονής. | Ποιον να φωνάξω αυτή την ώρα | όλοι οι άνθρωποι έχουν χαθεί, | νιώθω σαν ξένος σ' αυτή τη χώρα | και την αγάπη, αχ, σαν φυλακή.

04. Ο αγώνας Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Γιάννης Πάριος | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Αν είσαι νύχτα μη ξημερώσει | αν είσαι μέρα να μη διαβείς | αν είσαι όνειρο να μη τελειώσει | μια τέτοια αγάπη να μη χαθεί | Μα αν είσαι πόνος | δεν υπάρχει μεγαλύτερος | κι αν είσαι αγώνας | ας κερδίσει ο καλύτερος | Αν είσαι πόνος | δεν υπάρχει μεγαλύτερος | κι αν είσαι αγώνας | ας κερδίσει ο καλύτερος | Αν είσαι χιόνι ποτέ μη λιώσεις | αν είσαι δρόμος να φωτιστεί | αν είσαι έρωτας μη με προδώσεις | μια τέτοια αγάπη να μη χαθεί

05. Να το θυμάσαι Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Γιάννης Πάριος | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Να το θυμάσαι, όπου και νά 'σαι | πως η καρδιά πονά μα δεν ξεχνά | κι όλα τα λάθη κι όλα τα πάθη | μ' αγάπη πάντα θα στα συγχωρά | Έλα σε μένα, σε μένα έλα | ο κόσμος τρέλα και μείς στο πουθενά. | Εγώ για σένα και συ για μένα | έλα σε μένα αγάπη μου ξανά. | Να το θυμάσαι, όπου και νά 'σαι | πως η καρδιά πονά μα δεν ξεχνά. | Να το θυμάσαι, όπου και νά 'σαι | ό,τι γεννιέται αιώνια δεν κρατά | όλα περνάνε και τα ξεχνάμε | μόνο η καρδιά πάντα σ' αγαπά | Έλα σε μένα, σε μένα έλα | ο κόσμος τρέλα και μείς στο πουθενά. | Εγώ για σένα και συ για μένα | έλα σε μένα αγάπη μου ξανά. | Να το θυμάσαι, όπου και νά 'σαι | πως η καρδιά πονά μα δεν ξεχνά.

06. Τα πήρες όλα Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Θανάσης Πολυκανδριώτης | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Δε θέλω να γυρίσεις | και ας με καίει τόσο. | Παράτα με να ζήσεις, | δεν έχω να σου δώσω. | Τα πήρες όλα κι έφυγες | μα απ' τον καημό δεν ξέφυγες, | σε πνίξανε οι πίκρες. | Τα πήρες όλα κι έφυγες | μα τίποτα δεν έδωσες | γιατί εσύ δεν είχες. | Δε θέλω να γυρίσεις, | αλήθεια σου μιλάω. | Τι χώρια, τι κοντά σου, | το ίδιο θα πονάω. | Τα πήρες όλα κι έφυγες | μα απ' τον καημό δεν ξέφυγες, | σε πνίξανε οι πίκρες. | Τα πήρες όλα κι έφυγες | μα τίποτα δεν έδωσες | γιατί εσύ δεν είχες.

07. Θέλω να ξεχάσω Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Αντώνης Βαρδής | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Θέλω να ξεχάσω | άνθρωπος είμαι κουράστηκα | και με το παραπάνω | για σένα νοιάστηκα | Θέλω να ξεχάσω | θέλω να φύγω από σένανε | άλλη ζωή να φτιάξω | μόνο για μένανε | Μα είσαι βάσανο γλυκό | το πιο γλυκό μες τη ζωή | κι εκεί που λέω δεν μπορώ | φοβάμαι και πίσω ξαναγυρνώ | Θέλω να ξεχάσω | θέλω να βγάλω το άχτι μου | άλλη φωτιά ν' ανάψω | από τη στάχτη μου | Θέλω να ξεχάσω | το μεγαλύτερο λάθος μου | και να το ξεπεράσω | αυτό το πάθος μου

08. Τα βάσανά μου Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Θανάσης Πολυκανδριώτης | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Τα βάσανά μου ένα φορτίο | που τα πηγαίνω εδώ κι εκεί | άνθρωπο ψάχνω αλλά δε βρίσκω | το βάρος που ‘χω στη ψυχή να μοιραστεί | Γιατί Θεέ μου η ζωή | με κυνηγάει σαν το ληστή | κι όταν γυρεύω λίγο φως | το φως μου κρύβει ο αδελφός | Και οι αγάπες ένα βιβλίο | κάθε σελίδα μια συμφορά | προτού να ‘ρθουνε μου λεν αντίο | λες και δεν έχω μέσα μου εγώ καρδιά | Γιατί Θεέ μου η ζωή | με κυνηγάει σαν το ληστή | κι όταν γυρεύω λίγο φως | το φως μου κρύβει ο αδελφός

09. Απορώ Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Γιάννης Πάριος | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Απορώ με μένα, απορώ, | που σε θέλω ακόμα απορώ. | Κάνεις τόσα λάθη και στα συγχωρώ, | σαν βροχή το χώμα σε ζητώ. | Απορώ με την καρδιά μου | που αντέχει να πονά. | Φαίνεται πρώτη φορά μου | αγαπώ αληθινά. | Απορώ με μένα, απορώ, | κάνω για να φύγω κι όμως δεν μπορώ. | Ξέρω πως μου κάνεις μέσα μου κακό | κι όμως δεν το κρύβω: σ' αγαπώ.

10. Βραδιάζει Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Θανάσης Πολυκανδριώτης | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Βραδιάζει η μέρα και πως μου μοιάζει | Που μόνος είμαι και τραγουδώ | Και με χτυπά του καημού τ' αγιάζι | Μα πού να ζεσταθώ | Δρόμος στο περασμένα | Με δίχως γυρισμό | Μπροστά μου έχω εσένα | Και πίσω μου γκρεμό | Βραδιάζει η μέρα μα πού να πάω | Η κάθε πίκρα με φέρνει εδώ | Και μη με βλέπεις που τραγουδάω | Τον πόνο ξεγελώ

11. Μια ζωή Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Γιάννης Πάριος | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Και να 'μαι μόνος και αδειανός χωρίς εσένα | σ' ένα τοπίο αδιάφορο και γκρίζο | τη μοναξιά που πλησιάζει να φοβίζω | με παρακάλια και απειλές χωρίς ουσία | που μεγαλώνουν την δική σου απουσία | Μια ζωή το παλεύω | και όλο λέω εντάξει | Μ' άλλο είναι στα λόγια | και άλλο είναι στην πράξη | Κοιτώ τη θάλασσα και νιώθω πως μου μοιάζει | που όλο φλερτάρει ένα πλοίο για να φύγει | μα μόλις φτάσει στ' ανοιχτά αυτή το πνίγει | και ύστερα κλαίει και πονά τον εαυτό της | και προσπαθεί να το σηκώσει απ' το βυθό της | Μια ζωή το παλεύω | και όλο λέω εντάξει | Μ' άλλο είναι στα λόγια | και άλλο είναι στην πράξη

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης