Τετάρτη, 12 Δεκεμβρίου 2012

Νύχτα στο Αιγαίο





















01. Νύχτα στο Αιγαίο Τραγούδι: Γιάννης Χαρούλης
Μουσική: Μιχάλης Νικολούδης | Στίχοι: Σοφία Μαυροειδή-Παπαδάκη
Η νύχτα απόψε Βακχική, τυλίγει το καράβι | έτσι καθώς λικνίζεται στα πέλαγα και πάει | αγκάλη γίνεται ο γιαλός, χέρια απλωμένα οι κάμποι | κι ένα τραγούδι απόκοσμο, ξεχύνεται απ΄ τα Χάη | Από τη Λέσβο εχύμηξαν κοπάδι ερωτοπούλια | φωλιάσαν στα κατάρτια του, και κελαηδούν κρυμμένα | στ΄ άλμπουρα πάνω εξάδιπλο φιλί κατέβηκεν η Πούλια | και τ΄ άστρα μέσα στα νερά χορεύουν μεθυσμένα... | Η νύχτα απόψε δε χωρά τον αναστεναγμό τους | από λαχτάρες μυστικές γεμάτο είναι τ΄ αγέρι | οι ναύτες σιγοτραγουδούν στην πλώρη τον καημό τους | και φλόγες γίναν οι ματιές του μαύρου τιμονιέρη

02. Θα σ' αγαπώ Τραγούδι: Θοδωρής Καρέλλας
Μουσική: Τάσος Γκρους | Στίχοι: Alice Tori
Θα σ' αγαπώ ώσπου η μέρα μου σβήσει | καρδιά μου εσύ, της πνοής μου κελί | θα χάνομαι στων φιλιών σου τη Δύση | και στης ματιάς σου τη μεγάλη Ανατολή | Θα σ' αγαπώ, όσο αντέχει το σώμα | όσο αντέχει η καρδιά μου, η ψυχή, το μυαλό | Θα σ' αγαπώ, όσο η ανάσα μου φτάνει | όσο θα φτάνει για ένα μόνο σ' αγαπώ | Θα σ' αγαπώ όσο υπάρχει φεγγάρι | ζωής δροσιά, της καρδιάς φορεσιά | θα χάνομαι στων φιλιών σου την πλάνη | κρατούν τα χείλη σου εξωτικά νησιά

03. Θάλασσα γυαλί Τραγούδι: Γιάννης Χαρούλης
Μουσική: Μιχάλης Νικολούδης | Στίχοι: Μιχάλης Κουμπιός
Μέσα μου έρημα βουνά | κι εσύ δεν είσαι πουθενά | και γω μες στο σκοτάδι | θα ρίξω παραγάδι | χρυσό αγκίστρι να πιαστείς, | να τρυπηθείς, να πληγωθείς, | το αίμα σου να τρέξει, | τα χείλη μας να βρέξει. | Να 'ταν η θάλασσα γυαλί και το γυαλί καθρέφτης | να σ' έβλεπα πουλάκι μου, σε τι αγκάλες πέφτεις... | Πέρασαν έξι Κυριακές | μαύρες, θλιμμένες και κακές | και είσαι μακριά μου | βάστα γερά καρδιά μου | Οι μέρες μας προδώσανε | κι εμείς δεν ανταμώσαμε. | Έλα γλυκιά μου ελπίδα, | σου έστησα παγίδα. | Να 'ταν η θάλασσα γυαλί και το γυαλί καθρέφτης | να σ' έβλεπα πουλάκι μου, σε τι αγκάλες πέφτεις | να σ' έβλεπα πουλάκι μου, σε τι αγκάλες πέφτεις...

04. Σαββάτο βράδυ Τραγούδι: Γιάννης Χαρούλης
Μουσική: Μιχάλης Νικολούδης | Στίχοι: Νίκος Γαλανιάδης
Σαββάτο βράδυ κι οι καημοί, σαν βγαίνουν για σεργιάνι | βρίσκουνε πάλι αφορμή, και βγάζουνε φιρμάνι | να μετρηθούνε θέλουνε με μίση και με πάθη | κι ολόγυρα τα σπέρνουνε, ο κόσμος να τα μάθει | Μεγάλοι και μικροί καημοί απλώνουν το σεντόνι | και σαν κακοί ηθοποιοί προβάλλουν στην οθόνη | θέλεις δε θέλεις, θεατής γίνεσαι, που να πάρει, | κι αφού δεν είσαι νικητής τυλίγεσαι κουβάρι... | Έτσι από καπρίτσιο τους σου βγαίνουνε μπροστά σου | κι ανάβουν με το σπίρτο τους φωτιά στα σωθικά σου | Δε θέλουνε να τους ξεχνάς, αλλά να τους θυμάσαι | Σαββάτο βράδυ να γυρνάς και σαλεμένος να΄ σαι

05. Με τη σιωπή στο βλέμμα Τραγούδι: Θοδωρής Καρέλλας
Μουσική: Αντώνης Μιτζέλος | Στίχοι: Μαρίνα Αρμεύτη
Απόψε που θα φεύγουνε τα πλοία | εσύ θα ταξιδεύεις στης λύπης το γιαλό | θα ‘χεις θλιμμένα χείλη, λυμένα τα μαλλιά σου | και μια φωτιά θα καίει το μυαλό | Με τη σιωπή στο βλέμμα σου την πόρτα θα μου κλείσεις | και γω σαν κλέφτης θα ‘ρχομαι κρυφά να σε κοιτώ | όσα φαρμάκια σου ‘δωσα πίσω θα μου γυρίσεις | και μες στην απουσία σου, απών θα `μαι κι εγώ | και μες στην απουσία σου, απών θα `μαι κι εγώ... | Απόψε που θα φεύγουνε τα πλοία | εγώ με αναμνήσεις και πάγο στο ποτό | γουλιά, γουλιά θα χάνομαι, αφού εσένα χάνω | με λάθη ασυγχώρητα πως να σε ξαναδώ

06. Χαμηλοί χαρταετοί Τραγούδι: Γιάννης Χαρούλης
Μουσική: Μιχάλης Νικολούδης | Στίχοι: Μανώλης Γαλιάτσος
Αφού μιλάς για τις γενιές και θες να τις ορίσεις | άκου τη γνώμη μιας φωνής, που ίσως τη γνωρίσεις | Τους πιο πολλούς, τους πιο καλούς | νόμιζες πως τους είδες να τελειώνουν | και φεύγεις γι΄ άλλους ουρανούς. | Για μένα είσαι απ΄ αυτούς, | τους χαμηλούς χαρταετούς, | που με μια μπόρα λιώνουν... | Μ΄ αγάπη στο ‘πα και παλιά, τι πας να αναλάβεις | το εφήμερο καλλιεργείς, το εφήμερο θα λάβεις

07. Έλα πάρε με Τραγούδι: Γιάννης Χαρούλης
Μουσική: Μιχάλης Νικολούδης | Στίχοι: Μιχάλης Κουμπιός
Έλα πάρε με | μες στο βυθό σου να βρεθώ | ν' αγαπηθώ να λυτρωθώ | Έλα πάρε με | στα γαλανά σου τα νερά | δώσε στα όνειρα φτερά. | Έλα πάρε με | σ' άλλα ταξίδια μακρινά | στου δειλινού τα μενεξιά | Έλα πάρε με | δώσε μου αίμα και μιλιά | σε χρυσαφένια ακρογιαλιά. | Έλα πάρε με | εκεί που το κορμί λυγάει | εκεί που το κορμί γελάει | Έλα πάρε με | και θεϊκός μου γίνε στίχος | που τον χορεύει ο ρυθμός | κι ο ψάλτης ήχος.

08. Σε μια νύχτα Τραγούδι: Γιάννης Χαρούλης
Μουσική: Μιχάλης Νικολούδης | Στίχοι: Μιχάλης Κουμπιός
Μια τρικυμία βραδινή την πήρε από μένα | κι έμεινα ένα σκαρί που `χει πανιά σκισμένα | Μόνος, γυμνός, να περπατώ σε κοφτερά λιθάρια | αχ, την αρχαία μου ζωή, την έπαιξαν στα ζάρια. | Στις φλόγες η εικόνα της να με τρυπά σαν σφαίρα | που σε μια νύχτα χάθηκε, μάτωσε τον αγέρα | Αγάπης δάκρυα, όνειρα, που τα θυμάμαι ακόμα | ποτέ δε θα τα ξαναβρώ πάνω στο ίδιο σώμα

09. Πάντα η αγάπη Τραγούδι: Θοδωρής Καρέλλας
Μουσική: Τάσος Γκρους | Στίχοι: Alice Tori
Πάντα η αγάπη όλα τα παίρνει | ψυχή και σώμα και το νου | είναι κλαδάκι που ώρες γέρνει | στα βάθη του ωκεανού | Ζω και υπάρχω με τα φιλιά σου | στη θάλασσά σου θα κολυμπώ | είναι η ανάσα κι η αγκαλιά σου | μαργαριτάρια μες στο βυθό | Πάντα η αγάπη τρέλα μεγάλη | που όλο σε θέλω πιο πολύ | είναι ένα γέλιο, που Ευαγγέλιο | θεοί το λένε και θνητοί

10. Παλιό τραγούδι Τραγούδι: Γιάννης Χαρούλης
Μουσική: Μιχάλης Νικολούδης | Στίχοι: Φάνης Καβαδάς
Παλιό τραγούδι κι άγιασε | απ' το πολύ το δάκρυ | στην πλάτη του φορτώθηκε | του κόσμου τον καημό | Κι αν το ρωτήσεις θα σου πει | πατρίδα πια δεν έχω | καμιά πατρίδα δεν χωρά | ολόκληρο ουρανό | Βαφτίστηκα στο άχτι σας | στην πίκρα, στο γινάτι σας | και πιο ψηλά ανεβαίνω | Είμαι το πρώτο γάλα σας | η μυρωδιά της μάνας σας | γι αυτό σας ανασταίνω | Παλιό τραγούδι κι άγιασε | απ' την πολύ αγάπη | έγινε ρούχο του φτωχού | του μόνου συντροφιά | Κι αν το ρωτήσεις θα σου πει | τα χρόνια μου δεν ξέρω | ποιος ξέρει πότε ράγισε | πρώτη φορά καρδιά | Βαφτίστηκα στο άχτι σας | στην πίκρα, στο γινάτι σας | και πιο ψηλά ανεβαίνω | Είμαι το πρώτο γάλα σας | η μυρωδιά της μάνας σας | γι αυτό σας ανασταίνω

11. Απόψε θέλω να μεθύσω Τραγούδι: Γιάννης Χαρούλης
Μουσική: Μιχάλης Νικολούδης | Στίχοι: Μιχάλης Νικολούδης
Απόψε θέλω να μεθύσω | Το πιο πικρό να πιω κρασί... | Τον κόσμο πίσω μου ν' αφήσω, | Που τον αφήσαμε μαζί... | Κρασί πικρό από σταφύλι, | κι απ' τη δική σου τη μιλιά... | Να 'χει της κόλασης τα χείλη, | Κι όλα σου να 'χει τα φιλιά... | Να 'χει παράξενο τραγούδι, | Να 'χει παράδεισο και γη... | Απ' το κορμί σου να 'χει χνούδι, | Και τη δική μου την οργή... | Ν' αφήνει μαύρο κατακάθι, | Ν' αφήνει πόνο και χολή... | Πικρό πολύ όσο τα λάθη, | κι όσο σ' αγάπησα πολύ... | Απόψε θέλω να μεθύσω, | και να μη σκέφτομαι γιατί... | Να κοιμηθώ και να ξυπνήσω, | και να 'ναι γύρω μου γιορτή...

12. Κοιμήσου φεγγαρένια μου Τραγούδι: Γιάννης Χαρούλης
Μουσική: Μιχάλης Νικολούδης | Στίχοι: Μαρία Στρίγγου
Κοιμήσου φεγγαρένια μου, στης θάλασσας το κύμα | κι αν σ΄ αγαπώ, χωρίς σκοπό δε στο `πα, κι είναι κρίμα | Κοιμήσου φεγγαρένια μου, και μες στα όνειρά σου | να `χεις τον ήλιο οδηγό και τ΄ άστρα συντροφιά σου | Διαμαντικά, χρυσαφικά στα πόδια σου κυρά μου | του κόσμου όλα τα καλά, τα ρίχνω μέσα στην ποδιά | Διαμαντικά, χρυσαφικά την Πούλια δαχτυλίδι | σου τάζω, για να μ΄ αγαπάς, να μ΄ έχεις για στολίδι... | Μωρό μου, σ΄ αποκοίμισα με χίλια καρδιοχτύπια | το ρόδο θρέφει η Άνοιξη, τον έρωτα η αγρύπνια | κι απά στο μαξιλάρι σου έριξα την καρδιά μου | νανούρισμα οι ανάσες μου, δρόμος τα μυστικά μου

13. Τραγουδώ βαθιά μου Τραγούδι: Γιάννης Χαρούλης
Μουσική: Μιχάλης Νικολούδης | Στίχοι: Γιάννης Κουγιούλης
Τόση καλοσύνη γύρω μου κι εντός | από του παντός τη μεγαλοσύνη. | Βάρκα με προσμένει μ΄ ανοιχτό πανί | κι οι εφτά ουρανοί πάνω μου ανοιγμένοι, | τραγουδώ βαθιά μου, σε ψιλή κλωστή | έχει κρεμαστεί κι η στερνή χαρά μου. | Μόνο, στο πλευρό μου, σύντροφο πιστό, | απ΄ τον κόσμο αυτόν, πήρα τ΄ όνειρό μου. | Βάρκα με προσμένει μ΄ ανοιχτό πανί | κι οι εφτά ουρανοί πάνω μου ανοιγμένοι, | τραγουδώ βαθιά μου, σε ψιλή κλωστή | έχει κρεμαστεί κι η στερνή χαρά μου. | Τόση καλοσύνη γύρω μου κι εντός | από του παντός τη μεγαλοσύνη.

14. Στους ουρανούς Τραγούδι: Γιάννης Χαρούλης
Μουσική: Μιχάλης Κουμπιός | Στίχοι: Γιώργος Κοροπούλης
Γελώ και πάλι θλίβομαι, | και πάντα δε μιλιέμαι | ήμουν ο ρόλος π' αγαπάς | και μέσα σου ξεχνιέμαι | Στους ουρανούς, στους ουρανούς | Θα 'ρθει ο καιρός που όλα θα τα πούμε | μη με ρωτάς πια, μη μ' ακούς... | Στους ουρανούς, στους ουρανούς | κι όχι σε κόσμους μακρινούς | που μάθαμε να ζούμε... | Κι αν έχασα τα λόγια μου | στου ρόλου σου τη ζάλη | υφαίνω τα ραγίσματα | και ξαναρχίζω πάλι

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης