Τετάρτη, 26 Δεκεμβρίου 2012

Τα νησιώτικα Vol. 1




















Ο Γιάννης Πάριος σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

Ο πρώτος δίσκος

01. Γιάντα Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Γιάντα να μη θέλεις γιάντα | την αγάπη μου για πάντα | την αγάπη μου για πάντα | γιάντα να μη θέλεις γιάντα | Για τον ερωτά σου σβήνω | σ' αγαπώ και τι θα γίνω | τι θα γίνω | Γράφω τ' όνομά σου γράφω | μ' ένα βότσαλο στο βράχο | μ' ένα βότσαλο στο βράχο | γράφω τ' όνομά σου γράφω | Για τον ερωτά σου σβήνω | σ' αγαπώ και τι θα γίνω | τι θα γίνω | Άστρο της ζωής μου άστρο | η καρδιά σου είναι κάστρο | η καρδιά σου είναι κάστρο | άστρο της ζωής μου άστρο | Για τον ερωτά σου σβήνω | σ' αγαπώ και τι θα γίνω | σ' αγαπώ και τι θα γίνω | τι θα γίνω

02. Λυγαριά Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Κόρη καραβοκύρη | και όμορφη κοπελιά | κορμί κυπαρισσένιο | λυγά σα λυγαριά | Λυγαριά, λυγαριά | εσένα έχω στην καρδιά | λυγαριά, λυγαριά | θα σε κλέψω μια βραδιά | Σαϊτεμένο μ` έχεις | πληγή δε φαίνεται | κι άλλος από σένα | γιατρός δεν γίνεται | Το φεγγαράκι ρώτα | και τ' άστρα να σου πουν | τα μάτια μου πως κλαίνε | όταν σε θυμηθούν

03. Στο παραθύρι πρόβαλε Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Στο παραθύρι πρόβαλε | λίγο να σε δω καλέ | πρόβαλε, πρόβαλε στο παραθύρι | κάνε μου το χατίρι | Στο παραθύρι πρόβαλε | να σου πω πως σ' αγαπώ | της ζωής μου άγγελε | Του παραθυριού τη γρίλια | άνοιξε για να σκάσουν απ' τη ζήλια | Στο παραθύρι πρόβαλε | για το πείσμα των γειτόνων | και να πάψω να χω πόνο | Να σου πω πως σ' αγαπώ | της ζωής μου άγγελε

04. Τσιριγώτικος Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Πιο κάτω απ' τον Καβομαλιά | πιο πάνω απ' την Κρήτη | και στο Τσιρίγο τ' όμορφο | γεννήθηκε η Αφροδίτη | Εκεί γεννήθηκες κι εσύ | αχ που να μην εγεννιόσουν | όμορφη Τσιριγώτισσα | με πήρες στο λαιμό σου | Στον ουρανό η Άρτεμη | στη γη η Περσεφόνη | στα κάλλη και στην ομορφιά | στον κόσμο είσαι μόνη | Όμορφη Τσιριγώτισσα | κει μακριά στα ξένα | καθημερινώς τα μάτια μου | δακρύζουνε για σένα

05. Η Μπρατσέρα Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Πότε θ' ανοίξουμε πανιά | να κάτσω στο τιμόνι | να δω της Λέρος τα βουνά | να μου διαβούν οι πόνοι | Μπρατσέρα μου έλα γιαλό | Που ‘χω δυο λόγια να σου πω | Ξημέρωσε η ανατολή | μπονάτσα να σκορπίσει | και την μπρατσέρα που 'ρχεται | να την καλωσορίσει | Πάει ο μπρούντζος να ορτσάρει | κι ο καιρός δε σιουντάρει | Φύσα βοριά απ' τ' Άλιντα | νότι απ' το Παντέλι | να 'ρθούνε τα ξενάκια μας | να κάνουν καλοκαίρι | Πάει ο Προύζος να φουντάρει | και του σπάζει το κοντάρι

06. Το λουλουδάκι του μπαξέ Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Το λουλουδάκι του μπαξέ | πως θα με πάρει μου τάξε | Το λουλουδάκι του βουνού | δε μ' άφησε καθόλου νου | Έλα να πάμε στο νησί | η μάνα σου εγώ και εσύ | Έλα να πάμε εκεί που λες | που κάνουν τα πουλιά φωλιές

07. Το πονεμένο στήθος μου Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Ωχ το πονεμένο στήθος μου | αμάν δεν ήταν μαθημένο | να υποφέρει βάσανα | και πίκρες το καημένο | να υποφέρει βάσανα | και πίκρες το καημένο | Ωχ που να μην πρασινίσετε | αμάν | πουλιά μην κελαηδάτε | αν δείτε την αγάπη μου | να μου τη χαιρετάτε | αν δείτε την αγάπη μου | να μου τη χαιρετάτε

08. Έχω μια δίψα Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Βαγγέλης Κονιτόπουλος | Στίχοι: Ειρήνη Χάλκου
Πέρασε κιόλας ένας χρόνος | που έφυγες και είμαι μόνος | θαρρώ πως είν' ακόμα χθες | που μου ‘πες πια πως δε με θες. | Κι έχω μια δίψα ν' ακούσω τη φωνή σου | κι έχω μια δίψα ν' αγγίξω το κορμί σου | μέσα στη θάλασσα του πόνου μου βουλιάζω | και σου φωνάζω. | Πέρασε κιόλας ένας χρόνος | μα είναι αγιάτρευτος ο πόνος | νοιώθει η καρδιά μου ορφανή | γιατί είναι η θέση σου αδειανή. | Κι έχω μια δίψα ν' ακούσω τη φωνή σου | έχω μια δίψα ν' αγγίξω το κορμί σου | μέσα στη θάλασσα του πόνου μου βουλιάζω | και σου φωνάζω.

09. Χορέψετε-χορέψετε Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Χορέψετε, χορέψετε | τα νιάτα να χαρείτε | γιατί σε τούτο τον ντουνιά | δε θα τα ξαναβρείτε | Δώσ' τε του χορού να πάει | τούτη η γης θα μας εφάει | τούτη η γης θα μας εφάει | δώσ' τε του χορού να πάει | Όσοι έχουνε καλή καρδιά | και τακτικά γλεντούνε | μονάχα αυτοί τον ψεύτικο | τον κόσμο θα χαρούνε | Τούτη η γης που την πατούμε | όλοι μέσα θε να μπούμε | όλοι μέσα θε να μπούμε | τούτη η γης που την πατούμε | Χορέψετε, χορέψετε | παπούτσια μη λυπάστε | μα εκείνα ξεκουράζονται | τη νύχτα που κοιμάστε | Δώσ' τε του χορού να πάει | τούτη η γης θα μας εφάει | τούτη η γης θα μας εφάει | δώσ' τε του χορού να πάει

10. Κουτσομπολιό μου κάνανε Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Κουτσομπολιό, ωχ μου κάνανε | μέσα στη γειτονιά μου | πως κυνηγώ τις όμορφες | και βγάλαν τ' όνομά μου | πως κυνηγώ τις όμορφες | και βγάλαν τ' όνομά μου | Δυο φίλοι που δεν μ' αγαπούν | κι αυτοί με συζητούνε | λες κι έχω κάνει έγκλημα | και με κατηγορούνε | λες κι έχω κάνει έγκλημα | και με κατηγορούνε | Τις όμορφες θα κυνηγώ | ξανθιές και μαυρομάτες | μελαχρινές και καστανές | και τις τσακιρομάτες | μελαχρινές και καστανές | και τις τσακιρομάτες

11. Η Θεομηνία Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Μου ‘φερε Θεομηνία | η δικιά σου η γνωριμία | η δικιά σου η γνωριμία | μου ‘φερε Θεομηνία | Εναυάγησα στο πέλαγος | και να με σώσεις έλα | και να με σώσεις έλα | εναυάγησα στο πέλα- | Τα μάτια σου είναι πέλαγος | κι’ είμαι στη μέση ναυαγός | κι’ είμαι στη μέση ναυαγός | τα μάτια σου είναι πέλαγος | Την καρδιά μου εκομμάτιασες | με τα γλυκά σου μάτια | με τα γλυκά σου μάτια | την καρδιά μου εκομμάτια- | Μια ματιά σου μόνο φτάνει | άνω κάτω να με κάνει | άνω κάτω να με κάνει | μια ματιά σου μόνο φτάνει | Σε απέραντο ωκεανό | μ’ έριξε μια ιδέα | μ’ έριξε μια ιδέα | σε απέραντο ωκεα- | Βάλθηκες να με τρελάνεις | και με όλους κόρτε κάνεις | και με όλους κόρτε κάνεις | βάλθηκες να με τρελάνεις | Εναυάγησα στο πέλαγος | και να με σώσεις έλα | και να με σώσεις έλα | εναυάγησα στο πέλα-

12. Θαλασσάκι Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Νικόλαος Τάλιας | Στίχοι: Πόπη Παπανικήτα
Θάλασσα, θάλασσα τους | θαλασσινούς θαλασσάκι μου | μη τους θαλασσοδέρνεις, | θαλασσώνουμε για σένα | ξημερώνουμαι. | Ροδόσταμο, ροδόσταμο να γίνεσαι | ωχ κι αμάν, αμάν | τη ρότα τους να ραίνεις | θαλασσάκι μου και φέρε | το πουλάκι μου. | Θάλασσα κι αλμυρό νερό | να σε ξεχάσω δεν μπορώ. | Να σε ξεχάσω δεν μπορώ | θάλασσα κι αλμυρό νερό. | Θάλασσα, θάλασσα που τον | έπνιξες ωχ κι αμάν, αμάν | της κοπελιάς τον άντρα, | θαλασσάκι μου και φέρε | το πουλάκι μου. | Κι η κοπελιά κι η κοπελιά | είναι μικρή θαλασσάκι μου | και δεν της παν τα μαύρα | θαλασσάκι μου και φέρε | το πουλάκι μου. | Θάλασσα κι αλμυρό νερό | να σε ξεχάσω δεν μπορώ. | Να σε ξεχάσω δεν μπορώ | θάλασσα κι αλμυρό νερό.

13. Ο Αγέρανoς της Πάρου Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Ήμουν μικρό κι ανήλικο | δεν ήξερα απ' αγάπη | όταν βαθιά μ' αγκύλωσε | του έρωτα τ' αγκάθι | Τώρα που 'μαι του καιρού μου | θα 'χω συνεχώς το νου μου, | θα 'χω συνεχώς το νου μου | τώρα που 'μαι του καιρού μου | Έπρεπε να 'μουν μάστορας | έπρεπε να γνωρίζω | τα κόλπα και τις μαστοριές | κι ύστερα ν' αγαπήσω  | Τώρα που 'μαι του καιρού μου | θα 'χω συνεχώς το νου μου, | θα 'χω συνεχώς το νου μου | τώρα που 'μαι του καιρού μου | Έχει η αγάπη βάσανα, | πίκρες, καημοί και πάθη | μα τη δική μου ήθελα | κανείς να μη τη μάθει | Τώρα που 'μαι του καιρού μου | θα 'χω συνεχώς το νου μου, | θα 'χω συνεχώς το νου μου | τώρα που 'μαι του καιρού μου

14. Τα ξενάκια Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Και ας τα τραγουδήσουμε, ωχ | και τα ξενιτεμένα | τα λερωμένα τ’ άπλυτα, ωχ | τα θαλασσοδαρμένα. | Παναγιά μου παρηγόρα | τα ξενάκια σ’ άλλη χώρα. | Παναγιά μου παρηγόρα | τα ξενάκια σ’ άλλη χώρα. | Ένα καράβι πρόβαλε, ωχ | κι έχει πουλιά αργοκόντρα | φαίνεται νά’ ναι Ψαριανό, ωχ | κι έρχεται από τη Λόντρα. | Παναγιά μου παρηγόρα | τα ξενάκια σ’ άλλη χώρα. | Παναγιά μου παρηγόρα | τα ξενάκια σ’ άλλη χώρα.

Ο δεύτερος δίσκος

01. Μεσ’ του Αιγαίου Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Μες στου Αιγαίου πρόβαλε να δεις | Μες στου Αιγαίου, Αιγαίου τα νησιά | Μες στου Αιγαίου τα νησιά  | άγγελοι φτερουγίζουν | Και μέσα στο φτε- πρόβαλ' άστρι μου | και μέσα στο φτε- στο φτερούγισμα | Α, και μέσα στο φτερούγισμα | τριαντάφυλλα σκορπίζουν | Αιγαίο μου γα- βοήθα Παναγιά | Αιγαίο μου γαλήνεψε | Ε, ε αιγαίο μου γαλήνεψε | τα γαλανά νερά σου | Να 'ρθούνε τα ξε- πρόβαλε να δεις | να 'ρθούνε τα ξε- τα ξενάκια σου | Α, να ρθούνε τα ξενάκια σου | στα ποθητά νησιά σου | Ροδόσταμο να, βοήθα Παναγιά | ροδόσταμο να γίνουνε | Α, ροδόσταμο να γίνουνε | Αιγαίο τα νερά σου

02. Ψαριανή Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Ω, όπαλα, όπαλα | Κολπάκια μου ’κανες πολλά και σ’ ερωτεύτηκα λωλά | Και σ’ ερωτεύτηκα λωλά, κολπάκια μου ’κανες πολλά | Όπαλα, όπαλα | Νησιωτοπούλα ψαριανή, όμορφη και μελαχρινή | σε όλους το ’πα φανερά, θα ’ρθω να σ’ εύρω στα Ψαρά | Στη Βίγλα και στον άη Λιά, στον Μύλο και στα Λάδια | και στου Φτελιού την αμμουδιά θα σε χορταίνω χάδια | Ω, όπαλα, όπαλα | Νησιωτοπούλα ψαριανή, όμορφη και μελαχρινή | στη Μπούντα και στη Λίμινο θα σε φιλώ το δειλινό | Θα πιω νερό στον πλάτανο πάνω στο μοναστήρι | και θα γλεντήσουμε μαζί, που ’ναι το πανηγύρι | Ω, όπαλα, όπαλα

03. Ο αργαλειός Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Αχ αυτό, αχ αυτό το αργαλειό σου | με τρελαίνει πω, πω, πω | σαν περνώ απ' το στενό σου | του διαόλου θηλυκό. | Κι όλη μέρα τακ-τακ-τακ, τουκ-τουκ-τουκ, | το πέταλό σου κάνει | και το πανί σου κι η απαντή σου | σε πειρασμό με βάνει. | Με τα χίλια, με τα χίλια δυο στολίδια | όπου υφαίνεις τ' αργαλειό | να κουζουλαθούνε θέλει | τα κοπέλια στο χωριό. | Κι όλη μέρα τακ-τακ-τακ, τουκ-τουκ-τουκ, | το πέταλό σου κάνει | και το πανί σου κι η απαντή σου | σε πειρασμό με βάνει. | Να 'ξερα, να ΄ξερα πως είσαι μόνη | κάθε τόσο απού περνώ | θα στεκόμουνα λιγάκι | να σου γλυκοτραγουδώ. | Κι όλη μέρα τακ-τακ-τακ, τουκ-τουκ-τουκ, | το πέταλό σου κάνει | και το πανί σου κι η απαντή σου | σε πειρασμό με βάνει.

04. Μα το σταυρό που κάνουμε Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Τον τελευταίο τον καιρό | κάτι συμβαίνει σοβαρό, | μια παντρεμένη αγαπώ | μα ντρέπομαι να της το πω. | Μα το σταυρό που κάνουμε, | την αγαπώ που χάνομαι. | Την αγαπώ που χάνομαι, | μα το σταυρό που κάνουμε. | Απ' το στενό της σαν περνώ | το παραθύρι της κοιτώ, | κρυφά απ' τον άντρα της, ζητώ | δύο λογάκια να της πω. | Μα το σταυρό που κάνουμε, | την αγαπώ που χάνομαι. | Την αγαπώ που χάνομαι, | μα το σταυρό που κάνουμε. | Φοβάμαι μήπως και με δουν | και οι γειτόνοι του το πουν, | μα εγώ διψώ για ένα φιλί | και κρυφολιώνω σαν κερί. | Μα το σταυρό που κάνουμε, | την αγαπώ που χάνομαι. | Την αγαπώ που χάνομαι, | μα το σταυρό που κάνουμε. | Μα το σταυρό που κάνουμε, | την αγαπώ που χάνομαι. | Την αγαπώ που χάνομαι, | μα το σταυρό που κάνουμε.

05. Ωχ, αγάπη μου Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Ω, ω, ω, ω, ω … Ωχ, αγάπη μου | σαν αετός επέταξα ... | Σαν αετός επέταξα | κι ήρθα στην αγκαλιά σου | κι εσύ σφιχτά με κράτησες | να ζεσταθώ κοντά σου | Ω, ω, ω, ω, ω … να ζεσταθώ κοντά σου | Αφού κοντά σου βρίσκομαι | από αγάπη πνίγομαι, | από αγάπη πνίγομαι | αφού κοντά σου βρίσκομαι | Ω, ω, ω, ω, ω … Ωχ, αγάπη μου | άκουσα τη καρδούλα σου … | Άκουσα τη καρδούλα σου | και την αναπνοή σου | να μη ξημέρωνε ποτέ | και νάμαι εγώ μαζί σου | Ω, ω, ω, ω, ω … και νάμαι εγώ μαζί σου | Η νύχτα χρόνος να ‘τανε | και να μην εξημέρωνε, | και να μην εξημέρωνε | η νύχτα χρόνος να ‘τανε | Ω, ω, ω, ω, ω … Ωχ, αγάπη μου | νανούρισέ με μάτια μου … | Νανούρισέ με μάτια μου | ο ύπνος να με πάρει | για να μας βρει η χαραυγή | στο ίδιο μαξιλάρι | Ω, ω, ω, ω, ω … στο ίδιο μαξιλάρι | Αφού κοντά σου βρίσκομαι | από αγάπη πνίγομαι, | από αγάπη πνίγομαι | αφού κοντά σου βρίσκομαι

06. Μελαχρινό Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Δακρύζω και, αχ μελαχρινό μου | δακρύζω και μαραίνομαι | και λιώνω σαν κεράκι | γιατί αγαπάει, αχ μελαχρινό μου | γιατί αγαπάει η καρδούλα μου | μικρό μελαχρινάκι | μελαχρινό, αχ μελαχρινό μου | μελαχρινό με τις ελιές | και με τα μαύρα μάτια | μου ‘κανες την, αχ μελαχρινό μου | μου’ κανες την καρδούλα μου | σαράντα δυο κομμάτια | αδύνατο, αχ μελαχρινό μου | αδύνατο είναι το κερί | ν΄ ανάψει να μη στάξει | κι ο π’ αγαπά, αχ μελαχρινό μου | κι ο π’ αγαπά μελαχρινό | να μην αναστενάξει

07. Πότε πόνος Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Πότε πόνος, πότε δάκρυ | πότε θα ξεκουραστώ | που θα βρω κι εγώ μιαν άκρη | για να πω καλά είν' εδώ | Αφήστε μ' ήσυχο στη μοναξιά μου | τα βάσανά μου ένα βουνό, | πότε πόνος, πότε δάκρυ | πότε θα ξεκουραστώ | Πότε ψέμα, πότε πίκρα | πότε θα ξεκουραστώ | έναν άνθρωπο δε βρήκα | για να παραπονεθώ | Αφήστε μ' ήσυχο στη μοναξιά μου | τα βάσανά μου ένα βουνό, | πότε πόνος, πότε δάκρυ | πότε θα ξεκουραστώ

08. Έλα να πάμε σ' ένα μέρος Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Πάντα με κάνεις να πονώ | πάντα να υποφέρω | κι αν έπαψες να μ' αγαπάς | πες μου το να το ξέρω | έλα να πάμε σ' ένα μέρος | άνθρωπος να μην υπάρχει | ούτε νέος ούτε γέρος | μόνο να 'μαστε μονάχοι | Πολλές φορές με γέλασες | μικρό μου χαϊδεμένο | και μες το κρύο μ' άφηνες | ώρες να περιμένω | έλα να πάμε σ' ένα μέρος | άνθρωπος να μην υπάρχει | ούτε νέος ούτε γέρος | μόνο να 'μαστε μονάχοι | Τίποτα δεν θυμάσαι πια | από τα περασμένα | ούτε περνάς να με θωρείς | καμιά φορά κι εμένα | έλα να πάμε σ' ένα μέρος | άνθρωπος να μην υπάρχει | ούτε νέος ούτε γέρος | μόνο να 'μαστε μονάχοι

09. Τριανταφυλλάκι θα γενώ Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Τριαντά, καλέ τριανταφυλλάκι θα γενώ | Τριανταφυλλάκι θα γενώ μεσ' στα βασιλικά σου, | για σε Λενάκι, γεια σου. | Να με καλέ, να με κορφολογίζουνε | να με κορφολογίζουνε τα χέρια τα δικά σου, | για σε Λενάκι, γεια σου. | Τόσο καιρό καλέ, τόσο καιρό στη ξενιτιά | τόσο καιρό στη ξενιτιά δε μου 'στειλ' ένα γράμμα | παλιά μου φιλενάδα | Μόνο καλέ, μόνο στον ύπνο έβλεπα | μόνο στον ύπνο έβλεπα τα μάτια τα δικά σου | για σε Λενάκι, γεια σου.

10. Τα παλιά μου βάσανα Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Τα παλαιά μου βάσανα πε, | περά, καλέ, περάσανε και πάνε | λελαλέ κι αμάν, αμάν | Τα παλαιά μου βάσανα | Τα τωρινά γενήκανε φί, | φίδια καλέ, φίδια για να με φάνε | λελαλέ κι αμάν, αμάν | Τα τωρινά γενήκανε | Ετούτα είναι βάσανα κι ό, | κι όχι καλέ, κι όχι τα περασμένα | λελαλέ κι αμάν, αμάν | Ετούτα είναι βάσανα | Ανοίξανε οι φλέβες μου και | Τρέ, καλέ, και τρέχουν ματωμένα | λελαλέ κι αμάν, αμάν | Ετούτα είναι βάσανα | Τα βάσανά μου τραγουδώ τον | Πο, καλέ, τον πόνο μου γλεντίζω | λελαλέ κι αμάν, αμάν | Τα βάσανά μου τραγουδώ | Κι όπως τον βρίσκω τον καιρό έ, | έτσι καλέ, έτσι τον αρμενίζω | λελαλέ κι αμάν, αμάν | Τα βάσανά μου τραγουδώ

11. Γιασεμί μου Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Το γιασεμί στην πόρτα σου | γιασεμί μου | ήρθα να το κλαδέψω | ωχ γιαβρί μου | και νόμισε η μάνα σου | γιασεμί μου | πως ήρθα να σε κλέψω | ωχ γιαβρί μου | Το γιασεμί στην πόρτα σου | γιασεμί μου | μοσκοβολά τις στράτες | ωχ γιαβρί μου | κι η μυρωδιά του η πολλή | γιασεμί μου | σκλαβώνει τους διαβάτες | ωχ γιαβρί μου

12. Χαράματα η ώρα τρεις Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Χαράματα η ώρα τρεις | θα ΄ρθω να σε ξυπνήσω | κρυφά από τη μάνα σου να σε χαρώ | να βγεις να σου μιλήσω | Δε θα μας δει άλλος κανείς | μόνο το φεγγαράκι | έβγα στο παραθύρι σου να σε χαρώ | και δως μου ένα φιλάκι | Την μυστική αγάπη μας | κρυφά να την κρατήσεις | χίλια που να σου τάξουνε να σε χαρώ | να μην την μαρτυρήσεις

13. Τζιβαέρι Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Αχ! Η ξενιτειά το χαίρεται | Τζιβαέρι μου | Το μοσχολούλουδο μου | σιγανά και ταπεινά | Αχ! Εγώ ήμουνα που το στειλα | Τζιβαέρι μου | Με θέλημα δικό μου | σιγανά πατώ στη γη | Αχ! Πανάθεμά σε ξενιτειά | Τζιβαέρι μου | Εσέ και το καλό σου | σιγανά και ταπεινά | Αχ! Που πήρες το παιδάκι μου | Τζιβαέρι μου | και το κανες δικό σου | σιγανά πατώ στη γη

Ο τρίτος δίσκος

01. Αρμενάκι Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Αρμενάκι είμαι κυρά μου | Πάρε με, πάρε με | Έλα πάρε με | Και στην αγκαλιά σου μέσα | Βαλε με, βάλε με | Έλα βάλε με | Έλα βάρκα να με πάρεις | Πάρε με, πάρε με | Έλα πάρε με | Σε νησιώτικο λιμάνι | Βγάλε με, βγάλε με | Έλα βγάλε με

02. Περβολαριά Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Περβολαριά όταν θα βγεις | τ' άνθη σου να ποτίσεις | ρίξε μου μια γλυκιά ματιά | τσαχπίνα περιβολαριά | να με παρηγορήσεις | Περβολαριά μου σε αγάπησα | μες στην καρδιά μου σε ζωγράφισα | μες στην καρδιά μου σε ζωγράφισα | περβολαριά μου σε αγάπησα | Κόρη το περβολάκι σου | το δενδροφυτεμένο | τα χείλη μου τα μάρανες | σ' ορκίζομαι περβολαριά | που να το δω καμένο | Περβολαριά γλυκιά περβολαριά | μ' άναψες φλόγα μέσα στην καρδιά | μ' άναψες φλόγα μέσα στην καρδιά | περβολαριά γλυκιά περβολαριά | Περβολαριά μου σε αγάπησα | μες στην καρδιά μου σε ζωγράφισα | μες στην καρδιά μου σε ζωγράφισα | περβολαριά μου σε αγάπησα | Περβολαριά του περβολιού | πες του περιβολάρη | το γιασεμί που φύτεψα | τσαχπίνα περιβολαριά | καλά να το φυλάει | Περβολαριά μου σε αγάπησα | μες στην καρδιά μου σε ζωγράφισα | μες στην καρδιά μου σε ζωγράφισα | περβολαριά μου σε αγάπησα | Το γιασεμί στην πόρτα σου | ήρθα να το κλαδέψω | και νόμιζε η μάνα σου | τσαχπίνα περιβολαριά | πως ήρθα να σε κλέψω | Περβολαριά μου σ' αγαπώ πολύ | γιατί ειν' η γνώμη σου πολύ καλή | γιατί ειν' η γνώμη σου πολύ καλή | περβολαριά μου σ' αγαπώ πολύ | Περβολαριά μου όμορφη | έκαψες την καρδιά μου | κατέλυσες τα νιάτα μου | τσαχπίνα περβολαριά | κι όλη τη λεβεντιά μου | Περβολαριά λυπήσου με | κι έλα μαζί να ζήσουμε | κι έλα μαζί να ζήσουμε | περβολαριά λυπήσου με

03. Θάλασσα Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Κώστας Μουντάκης | Στίχοι: Κώστας Μουντάκης
Μεσοπέλαγα αρμενίζω κι έχω πλώρα τον καημό | κι έχω την αγάπη πρίμα κι άλμπουρο τον χωρισμό | Θάλασσα, μη με διώχνεις μακριά | Χωρισμέ, μου ματώνεις την καρδιά | Την κορφή του Ψηλορείτη με παράπονο θωρώ | και με δάκρυα απ' την Κρήτη φεύγω κι αποχαιρετώ | Θάλασσα, μ' εξορίζεις μακριά | Χωρισμέ, μου 'χεις κάψει την καρδιά | Μαύρη μοίρα το 'χει γράψει, να μακραίνω, να χαθώ | και να ζω μακριά απ' την Κρήτη κι από κείνη π' αγαπώ | Θάλασσα, μη με διώχνεις μακριά | Χωρισμέ, μου 'χεις κάψει την καρδιά

04. Καλέ συ Παναγιά μου Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Καλέ συ Παναγιά μου | κι άγιά μου Φωτεινή, | βοήθα με κι εμένα | κακό να μη με βρει. | Σγουρέ βασιλικέ μου | και μαντζουράνα μου, | εσύ θα με χωρίσεις | από τη μάνα μου. | Καλέ δε με λυπάσαι | δε με σπλαχνίζεσαι, | εγώ πονώ για σένα | κι εσύ στολίζεσαι. | Το ένα δύο τρία | και τ’ άλλο τέσσερα, | ζωή που την περνάμε | κι εμείς τα λεύτερα.

05. Παραπονιάρικό μου Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Έλα, μικρό μου, έλα, | παραπονιάρικό μου, | έλα, μικρό μου, έλα | να τα μιλήσομε. | Γιατ’ είδα στ’ όνειρό μου, | ψηλό μελαχρινό μου, | γιατ’ είδα στ’ όνειρό μου | πως θα χωρίσομε. | Έλα, αγάπη μου ωραία, | έλα, αγάπη μου χρυσή, | έλα και τον έρωτά μας | τον επρότεινες εσύ. | Έλα και μου το λέγαν, | παραπονιάρικό μου, | έλα και μου το λέγαν | και δεν το πίστευα | πως είθε να σε χάσω, | παραπονιάρικό μου, | πως είθε να σε χάσω | να κλαίω ύστερα. | Κλαίω παραπονεμένα | κι έχω πάντα έναν καημό, | δεν μπορώ να τον αντέξω | το δικό σου χωρισμό. | Αλίμονο σε μένα, | παραπονιάρικό μου, | αλίμονο σε μένα, | κρίμας τα νιάτα μου. | Σαν βρύσες του χειμώνα, | παραπονιάρικό μου, | σαν βρύσες του χειμώνα | τρέχουν τα μάτια μου. | Έλα να τα μοιραστούμε | τα δικά μου βάσανα | για δεν ήσουν εσύ η αιτία | ούτ’ εγώ θα πάθαινα.

06. Σάλα-σάλα Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Σάλα, σάλα μες στη σάλα τα μιλήσαμε, | να με πάρεις, να σε πάρω συμφωνήσαμε. | Σάλα, Μαρουσώ μου, σάλα τα τζίτζι | μες στο μαγερειό, | άσ’ τα ψάρια να καούνε | κι έβγα να σε δω. | Πότε μαύρα, πότε άσπρα, πότε κόκκινα, | την καρδιά μου να ζητούσες, θα σ’ την έδινα.

07. Πατινάδα Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Ανάθεμα τη μάνα σου | που σ’ έκανε μοδίστρα | και παρατάς το ράψιμο | και φτιάχνεις τη χωρίστρα. | Τα μάτια σου τα όμορφα | που χαμηλοκοιτάζουν | όταν γυρίσουν και με δουν | μες στην καρδιά με σφάζουν. | Τη μάνα σου την πονηρή | κρασί θα την ποτίσω | να πέσει ν’ αποκοιμηθεί | να ’ρθω να σε φιλήσω.

08. Ντάρι-ντάρι Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Περνώ διαβαίνω για να δω | δυο μάτια αγαπημένα | για να με φέρει ο λογισμός | ξανά στα περασμένα | Ντάρι, ντάρι, ντάρι, ντάρι | στο γιαλό πετούν οι γλάροι, | στο γιαλό πετούν οι γλάροι | να τα παίζαμε, μακάρι | Άνοιξε το, άνοιξε το παράθυρο | η γειτονιά, η γειτονιά να φέξει | Η πούλια κι ο, η πούλια κι ο αυγερινός | μαζί σου για, μαζί σου για να φέξει | Ντάρι, ντάρι, ντάρι, ντάρι | στο γιαλό πετούν οι γλάροι, | στο γιαλό πετούν οι γλάροι | να τα παίζαμε, μακάρι | Πλαγιάζω για, πλαγιάζω για να κοιμηθώ | κι ο λογισμός, κι ο λογισμός με δέρνει | Ο ήλιος βγαί, ο ήλιος βγαίνει στα βουνά | κι ο ύπνος δε, κι ο ύπνος δε με παίρνει | Ντάρι, ντάρι, ντάρι, ντάρι | στο γιαλό πετούν οι γλάροι, | στο γιαλό πετούν οι γλάροι | να τα παίζαμε, μακάρι | Ντάρι, ντάρι, ντάρι, ντάρι | στο γιαλό πετούν οι γλάροι, | στο γιαλό πετούν οι γλάροι | μας επήρανε χαμπάρι

09. Ποιος μωρό μου ποιος Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Ποιος, ποιος, ποιος μωρό μου ποιος | Ποιος, ποιος, ποιος μωρό μου ποιος | Ποιος σε έχει φιλημένη και στα χείλη δαγκωμένη | Και στα χείλη δαγκωμένη, ποιος σε έχει φιλημένη | Ποιος, ποιος, θέλω να ξέρω ποιος | Ποιος, ποιος, θέλω να ξέρω ποιος | Ποιος, ποιος, ποιος μωρό μου ποιος | Ποιος, ποιος, ποιος μωρό μου ποιος | Ποιος σε πήγαινε βαρκάδα πίσω στη βαθιά λαγκάδα | Πίσω στη βαθιά λαγκάδα ποιος σε πήγαινε βαρκάδα | Ποιος, ποιος, θέλω να ξέρω ποιος | Ποιος, ποιος, θέλω να ξέρω ποιος | Ποιος, ποιος, ποιος μωρό μου ποιος | Ποιος, ποιος, ποιος μωρό μου ποιος | Ποιος σε πήγαινε σεργιάνι μες της Πάρου το λιμάνι | Μες της Πάρου το λιμάνι ποιος σε πήγαινε σεργιάνι | Ποιος, ποιος, θέλω να ξέρω ποιος | Ποιος, ποιος, θέλω να ξέρω ποιος | Ποιος, ποιος, ποιος μωρό μου ποιος | Ποιος, ποιος, ποιος μωρό μου ποιος | Ποιος σε πήγαινε το βράδυ μες στο πίσω το λιβάδι | Μες στο πίσω το λιβάδι ποιος σε πήγαινε το βράδυ | Ποιος, ποιος, θέλω να ξέρω ποιος | Ποιος, ποιος, θέλω να ξέρω ποιος

10. Βεγγέρα Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Τι είν’ αυτό που νοσταλγώ και | και θέλω να ’μαι στο χωριό και | θέλω να ’μαι στο χωριό ά, | άμα βραδιάζει η μέρα | άμα βραδιάζει η μέρα. | Ίσως θυμάμαι τις βραδιές πα, | παρέα με τις κοπελιές πα, | παρέα με τις κοπελιές που | που κάναμε βεγγέρα | που κάναμε βεγγέρα. | Στο σπίτι της κυρά Μαρίας το | το πιο καλό της γειτονιάς το | το πιο καλό της γειτονιάς πη, | πηγαίναμε τα βράδια | πηγαίναμε τα βράδια. | Κι ανάβαν σαν ηλεκτρικά τα | τα τόσο συμπαθητικά τα | τα τόσο συμπαθητικά στο | στο βόλτο τα λυχνάρια | στο βόλτο τα λυχνάρια. | Η μια μαντήλια έδενε κι η | κι η άλλη ρόκα έκανε κι η | κι η άλλη ρόκα έκανε και | κι εγώ σου τραγουδούσα | κι εγώ σου τραγουδούσα. | Και πέταγα στα σύννεφα κο, | κοντά μου όσο σ’ ένιωθα κο, | κοντά μου όσο σ’ ένιωθα που | που τόσο σ’ αγαπούσα | που τόσο σ’ αγαπούσα.

11. Ωραία που 'ναι την αυγή Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Ωραία που ‘ναι την αυγή | όταν γλυκοχαράζει | χαρά σε κείνη την καρδιά | που δεν αναστενάζει | Σγουρέ βασιλικέ μου | με φύλλα πράσινα | θέλω τον έρωτά σου | με χίλια βάσανα | Σγουρέ βασιλικέ μου | και μαντζουράνα μου | εσύ θα με χωρίσεις | από τη μάνα μου

12. Από την πόρτα σου περνώ Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Από την πόρτα σου περνώ | κι από τη γειτονιά σου | για να με δεις και να χαρεί | κι εσένα η καρδιά σου | Έβγα στο παραθύρι | κρυφά απ' τη μάνα σου | και κάνε πως ποτίζεις | τη μαντζουράνα σου | Κάθε βραδιά στον ύπνο μου | μαζί σου κουβεντιάζω | και μόνο εκείνη τη χαρά | στον κόσμο δοκιμάζω | Έβγα στο παραθύρι | κρυφά απ' τη μάνα σου | και πες πως θα μιλήσεις | στη φιλενάδα σου | Όλος ο κόσμος απορεί | με την υπομονή μου | για να κερδίσω μια καρδιά | θα χάσω τη δική μου | Να σ' αποχτήσω θέλω | με την υπομονή | και θα 'σαι ευτυχισμένη | σε όλη τη ζωή

13. Του γάμου Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Σήμερα γά, σήμερα γάμος γίνεται | σ’ ωραίο περιβόλι, σ’ ωραίο περιβόλι | Σήμερα απο, σήμερα αποχωρίζεται | η μάνα από την κόρη, η μάνα από την κόρη | Γαμπρέ τη νύ, γαμπρέ τη νύφη ν’ αγαπάς | Να μην την εμαλώνεις, να μην την εμαλώνεις | Σαν το βασί, σαν το βασιλικό στη γη | να τηνε καμαρώνεις, να τηνε καμαρώνεις | Σήκω περή, σήκω περήφανε αητέ | κι άνοιξε τα φτερά σου, κι άνοιξε τα φτερά σου | Να πεταχτεί, να πεταχτεί η πέρδικα | που ’χεις στην αγκαλιά σου, που ’χεις στην αγκαλιά σου

Ο τέταρτος δίσκος

01. Παναγιά μου ένα παιδί Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Παναγιά μου ένα παιδί | Όμπι, όμπι, όμπι, μπι | στην καρδιά μου έχει μπει | Όμπι, όμπι, όμπι, μπι | Κυριακή την πρωτοείδα, | Κυριακή την γνώρισα, | την Δευτέρα και την Τρίτη | την καρδιά μου ρώτησα. | Ω, ω, | Παναγιά μου ένα παιδί ... | Τα ολόγλυκά της χείλη | την Τετάρτη φίλησα | και την Πέμπτη στη μαμά της | πήγα και τη ζήτησα. | Ω, ω, | Παναγιά μου ένα παιδί ... | Την Παρασκευή καδένα | στο λαιμό της φόρεσα | και το Σάββατο το βράδυ | στα βιολιά τη χόρεψα. | Ω, ω, | Παναγιά μου ένα παιδί ...

02. Θα πάω να βρω το μάουκα Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Θα πάρω μια ψαρόβαρκα (το μωρό μου) | θα πάρω μια ψαρόβαρκα | να πάω να βγω στην Πάρο | να πάω να βγω στην Πάρο. | Θα πα να βρω τον "Μάουκα" (το μωρό μου) | θα πα να βρω τον "Μάουκα" | μαζί του να καλάρω | θα πάω να βγω στην Πάρο. | Που έχει μες στο τσούρμο του (το μωρό μου) | που έχει μες στο τσούρμο του | όλο λεβέντες νέοι | όλο λεβέντες νέοι. | Παρκιώτες και Τσιπιδιανοί (το μωρό μου) | Παρκιώτες και Τσιπιδιανοί | κι οι άλλοι Ναουσέοι | όλο λεβέντες νέοι. | Θα πα να βρω το Βεντουρή (το μωρό μου) | θα πα να βρω το Βεντουρή | που ’χει το τρεχαντήρι | και δυο καραβοκύριοι. | Ν’ αράξουμε στον Αμπελά (το μωρό μου) | ν’ αράξουμε στον Αμπελά | που ’ναι το πανηγύρι | που ’ναι το πανηγύρι. | Θα πάμε να καλάρουμε (το μωρό μου) | θα πάμε να καλάρουμε | στη Νάξο ένα βράδυ | στη Νάξο ένα βράδυ. | Και το πρωί θ’ αράξουμε (το μωρό μου) | και το πρωί θ’ αράξουμε | στο πίσω το λιβάδι | στην Πάρο ένα βράδυ.

03. Ο μηχανικός Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Ή μηχανικός θα γίνω | ή μηχανικός θα γίνω | ή στην άμμο θ' απομείνω | ή μηχανικός θα γίνω | ή στην άμμο θ' απομείνω | Πρόσεχε κολαουζέρη | πρόσεχε κολαουζέρη | με το γράδο εις το χέρι | πρόσεχε κολαουζέρη | με το γράδο εις το χέρι | Όμορφα να με γυμνάσεις | όμορφα να με γυμνάσεις | πρόσεξε μη με γελάσεις | όμορφα να με γυμνάσεις | πρόσεξε μη με γελάσεις

04. Στην Πάρο και στη Νάξο Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Εφέτο ονειρεύομαι μια βάρκα να σου φτιάξω | και να σε πάρω κούκλα μου να πάμε για τη Νάξο. | Στην Πάρο και στη Νάξο τον αέρα σου ν' αλλάξω, | τον αέρα σου ν' αλλάξω ωχ, στην Πάρο και στη Νάξο. | Θα πάμε και στο ψάρεμα κάτω στου Λωλαντώνη | κι όταν φρεσκάρει ο καιρός θα σ' έχω στο τιμόνι. | Και στην ψιλή την άμμο την κακαβιά θα κάνω | αχ, την κακαβιά θα κάνω και στην ψιλή την άμμο. | Θα πάμε βόλτα στα νησιά το κέφι σου να κάνω | στη Μύκονο και στα Θερμιά να τρελαθείς στο μπάνιο. | Τα βράδια δίχως άλλο θα σε χορεύω μπάλο, | θα σε χορεύω μπάλο αχ, τα βράδια δίχως άλλο. | Δεν είμ' από ψηλή γενιά κι από μεγάλο τζάκι | μα τη ζωή μου τη γλεντώ μικρό κοπελουδάκι. | Να γλεντάς δεν είναι κρίμα και να παίζεις με το κύμα | και να παίζεις με το κύμα να γλεντάς δεν είναι κρίμα.

05. Κατεργάρα αγάπη Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Ν’ αλλάξω θέλω το σκοπό | ν’ αλλάξω τα τραγούδια | ν’ αλλάξω την αγάπη μου | να βρω άλλη καινούργια. | Κατεργάρα αγάπη | δε μου δίνεις χαρά, | σα βαρκούλα βουλιάζω | στα βαθιά σου νερά. | Αγάπησα και ράισα | το τζάμι της καρδιάς μου, | και δεν ελπίζω για να βρω | ξανά τη γιατρειά μου. | Κατεργάρα αγάπη | δε μου δίνεις χαρά, | σα βαρκούλα βουλιάζω | στα βαθιά σου νερά.

06. Ο δεντρολίβανος Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Καημένε δεντρολίβανε | κανείς νερό δε σου ’βανε. | Κανείς δε σου ’βανε νερό | κι ήρθα και σ’ εύρηκα ξερό. | Και σ’ άφησα να μαραθείς | απάνω π’ άρχισες ν’ ανθείς. | Σε φίλο σ’ άφησα πιστό | μα σ’ άφησε απότιστο. | Κι οι κοπελιές στη γειτονιά | σου φέρθηκαν με απονιά. | Δεν σε ποτίσαν μια φορά | κι είναι τα φύλλα σου ξερά. | Πάνε δυο χρόνια που ’λειψα | κι ο δεντρολίβανος διψά.

07. Έρι-έρι Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Έρι, Έρι, Έρι, γιάντα οι δικοί σου | να μη θένε να ’χω έρωτες μαζί σου, | να μη θένε να ’χω έρωτες μαζί σου | Έρι, Έρι, Έρι, γιάντα οι δικοί σου. | Έρι, Έρι, Έρι, η μάνα του με βρίζει | μα το κοπελουδάκι με υποστηρίζει, | μα το κοπελουδάκι με υποστηρίζει | Έρι, Έρι, Έρι, η μάνα του με βρίζει. | Έρι, Έρι, Έρι, δεν τηνε συμφέρει | ν’ αρραβωνιαστούμε και να δώσει χέρι, | ν’ αρραβωνιαστούμε και να δώσει χέρι, | Έρι, Έρι, Έρι, δεν την εσυμφέρει. | Έρι, Έρι, Έρι, Έρι, Έρι, Έρι, | ήκαψές μου της καρδιάς μου το τζιέρι, | ήκαψές μου της καρδιάς μου το τζιέρι | Έρι, Έρι, Έρι, Έρι, Έρι, Έρι, | Έρι, Έρι, Έρι, φύλλο μαραμένο | είμαι αλλά ήθελά τα και παθαίνω, | είμαι αλλά ήθελά τα και παθαίνω | Έρι, Έρι, Έρι, φύλλο μαραμένο | Έρι, Έρι, Έρι, Έρι, Έρι, Έρι, | Έρι, Έρι, Έρι, Έρι, Έρι, Έρι, | Έρι, Έρι, Έρι, Έρι, Έρι, Έρι.

08. Σωθήκανε τα γιατρικά Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Εγείραν τα κλωνάρια μου, | ωχ μικρό, μελαχρινό, | στη γη και μαραθήκαν | Κι όσα πουλιά καθόντανε, | ωχ μικρό, σγουρό γλυκό | όλα μ’ απαρνηθήκαν | Ξεράθηκαν και τα κλαριά | ωχ μικρό, μελαχρινό, | που ’χτιζα τη φωλιά μου | Σωθήκαν και τα γιατρικά | ωχ μικρό, σγουρό γλυκό | που ’γαίναν την καρδιά μου

09. Ο μυλωνάς Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Γιώργος Κονιτόπουλος | Στίχοι: Γιώργος Κονιτόπουλος
Λεβέντη μυλωνά, ασίκη, χουβαρντά, | ό,τι κι αν έχω σου το χαρίζω ν' αλέσεις τ' άλεσμα, | ό,τι κι αν έχω σου το χαρίζω ν' αλέσεις τ' άλεσμα. | Δεν έχουμε καιρό, δεν ήρθε το νερό, | πάρε κορίτσι μου το άλεσμά σου και άντε στο καλό, | πάρε κορίτσι μου το άλεσμά σου και άντε στο καλό. | Τώρα έχουμε καιρό, τώρα ήρθε το νερό, | πάρε κορίτσι μου το άλεσμά σου, έλα κι εσύ εδώ, | πάρε κορίτσι μου το άλεσμά σου, έλα κι εσύ εδώ. | Θ' αλλάζουμε φιλιά, αμέτρητα πολλά | και μες στο μύλο σαν τρυγονάκια τα δυο ζευγαρωτά, | και μες στο μύλο σαν τρυγονάκια τα δυο ζευγαρωτά.

10. Κοτσάκια Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Να σ' αγαπώ ηντά 'θελα | Να σ' αγαπώ ηντά 'θελα | Να σ' αγαπώ ηντά 'θελα νά 'χω φουρτούνα και μπελά | Ήντα σού 'κανα κι 'ν’ τάχεις κι όλο με τα μένα τά 'χεις | κι όλο με τα μένα τά 'χεις ήντα σού 'κανα κι 'ν’ τάχεις | Στην κρεβαταριά που φαίνεις | Στην κρεβαταριά που φαίνεις | Στην κρεβαταριά που φαίνεις ότι κάνω το μαθαίνεις | Να σ' αγαπώ χωρίς να θέλω γιατί μοιάζεις των αγγέλων | γιατί μοιάζεις των αγγέλων σ' αγαπώ χωρίς να θέλω | Βρε δώσ' μου μια ματιά κι ας είναι | δώσ' μου μια ματιά κι ας είναι | δώσ' μου μια ματιά κι ας είναι ψεύτικη μα θέλω τήνε | Βρε ήντα τήνε θες θα στη δώσω ψεύτικη θα σου τη δώσω | ψεύτικη θα σου τη δώσω ήντα τήνε θες θα στη δώσω | Γύρισε δώσ' μου μια ματιά | Γύρισε δώσ' μου μια ματιά | Γύρισε δώσ' μου μια ματιά γιατί με πλήγωσες βαθιά | Βρε αφού μια ματιά λυπάσαι φαίνεται τσιγκούνα θά 'σαι | φαίνεται τσιγκούνα θά 'σαι αφού μία ματιά λυπάσαι

11. Ικαριώτικο Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Χρόνια και χρόνια τώρα τριγυρνώ | σαν πουλί περιπλανώμενο | μες την ξενυχτιά μες τη μοναξιά | που δεν την αντέχω άλλο πια | γιατί νοσταλγώ γιατί λαχταρώ | την αγάπη μου και το χωριό | Και η αγάπη μου στην Ικαριά | έχει μαύρο πόνο στην καρδιά | δίχως συντροφιά δίχως αγκαλιά | δίχως τα γλυκά μου τα φιλιά | κι αφού με πονά κι αφού μ' αγαπά | είναι κρίμα να 'ναι μοναχιά | Να πάρω θέλω την απόφαση | και θα πάω στ' όμορφο νησί | θέλω να της πω πως την αγαπώ | και μια μέρα θα την παντρευτώ | μες την Ικαριά μια γλυκιά βραδιά | θα το κάψουμε με τα βιολιά | Και θα χορέψουμε μαζί κι οι δυο | το σκοπό τον Ικαριώτικο | θα γλεντήσουμε, θα μεθύσουμε | τους καημούς θα λησμονήσουμε | μες την Ικαριά και σαν τα πουλιά | θα 'χουμε κι οι δυο ζεστή φωλιά

12. Γυαλίτισσα Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Ε, κι αμάν | Να ‘μουν στη Γυάλη μια βραδυά | Όμορφα και μελαχρινά | Να ‘μουν στη Γυάλη μια βραδυά  | Στη Γιάλη μιαν αυγίτσα | Ε, κι αμάν | Να ‘μουν και στα Κατάπολα | Κατάπολα, Κατάπολα  | Να ‘μουν και στα Κατάπολα | που χει όμορφα κορίτσια | Γυαλίτισσα, Γυαλίτισσα | Ωχ, στην πόρτα σου ξενύχτησα | Ε,  κι αμάν  | Ήλιε μου στο βασιλεμό | Βασιλεμό, βασιλεμό | Ήλιε μου στο βασιλεμό  | Περίμενε λιγάκι | Ε, κι αμάν   | Να στείλω στην αγάπη μου | αγάπη μου, αγάπη μου | Να στείλω στην αγάπη μου | Ένα γαρουφαλάκι | Γυαλίτισσα, Γυαλίτισσα | Στην πόρτα σου ξενύχτησα

13. Στο 'πα και στο ξαναλέω Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Στο ‘πα και στο ξαναλέω | στο γιαλό μην κατεβείς | κι ο γιαλός κάνει φουρτούνα | και σε πάρει και διαβείς | Κι αν με πάρει που με πάει | κάτω στα βαθιά νερά | κάνω το κορμί μου βάρκα | τα χεράκια μου κουπιά | το μαντήλι μου πανάκι | μπαινοβγαίνω στη στεριά | Στο ‘πα και στο ξαναλέω | μη μου γράφεις γράμματα | γιατί γράμματα δεν ξέρω | και με πιάνουν κλάματα

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης