Τρίτη, 25 Δεκεμβρίου 2012

Προσωπογραφία





















Η Τάνια Τσανακλίδου σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Πάντα Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Γιάννης Χριστοδουλόπουλος | Στίχοι: Ελεάνα Βραχάλη
Πάντα απ` τον έρωτα περνούσα | σαν να περνάω απ` τη φωτιά | ούτε ανάσα δεν μπορούσα | ούτε αντίσταση καμιά. | Πάντα του έρωτα ο δρόμος | έμοιαζε τόσο τραγικός | τόσες στροφές, τόση ανηφόρα | κι ύστερα ήτανε κλειστός. | Μα τώρα εσύ είσαι οδηγός. | Πάντα πέθαινα για ένα σ` αγαπώ | πάντα έφτανα μέχρι τον γκρεμό | με σένα έκανα ένα βήμα πιο μπροστά | όταν σε είδα με τα χέρια σου ανοιχτά. | Πάντα πέθαινα για ένα σ` αγαπώ | πάντα έφτανα μέχρι τον γκρεμό | αυτός ο δρόμος μου ποτέ δεν είχε φως | και πάντα πίστευα στο τέλος θα` ναι αλλιώς. | Μα πάντα ο έρωτας ο ίδιος δρόμος. | Πάντα του έρωτα ο δρόμος | ήταν ταξίδι ακριβό | πάντα το άπιαστο ζητούσα | το κυνηγούσα με καημό. | Πάντα ως το κόκαλο αγαπούσα | ως της ψυχής μου το βυθό | τόσα τα βάθη και τα ύψη | κι όμως δεν βρήκα ουρανό. | Μα τώρα σ` έχω οδηγό.

02. Νυχτώνει Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου | Στίχοι: Άκης Δήμου
Νυχτώνει | κι από το σώμα σου μονάχα το σεντόνι | να μου θυμίζει πως κοιμήθηκες εδώ. | Σηκώνει | αυτός ο έρωτας μπροστά μου τόση σκόνη | που δε μ` αφήνει όσα έρχονται να δω. | Νυχτώνει | γλιστράει στο στήθος το φιλί και με λερώνει | φέρε μου πίσω τη φωτιά σου να πλυθώ. | Ματώνει | αυτός ο έρωτας που όλο δυναμώνει | και δε μ` αφήνει από σένα να σωθώ. | Εγώ για σένα μια σταλιά | απόμεινα απ` τα φιλιά | περπάτησα καημό, καημό | από χαντάκι σε γκρεμό. | Κι εσύ για μένα μια θηλιά | πληγή καινούρια και παλιά | ενός τσιγάρου διαδρομή | από φαράγγι σε κορμί.

03. Μόνη μου Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Γιάννης Χριστοδουλόπουλος | Στίχοι: Ελεάνα Βραχάλη
Όμορφη η νύχτα που έρχεται | κι ο κόσμος γύρω μου | έτοιμος μου μοιάζει για γιορτή | μα δε συμμετέχω από παιδί. | Γίνομαι κομμάτια χίλια δυο | σε γλέντι αν βρεθώ | θλίψη μου σερβίρει, με μεθάει | είμαι γυαλί, ραγίζω και με σπάει | της σκέψης μου το χάος με απορροφά. | Μόνη μου θα μείνω | τόσα χρόνια τώρα πια το έχω μάθει | τόπος κανείς δε με χωρά. | Μόνη μου θα σβήνω | και το κέφι όλων γύρω θα ανάβει | ώσπου να πάρω εγώ φωτιά. | Όμορφη η νύχτα που έρχεται | ακόμα κι η βροχή | όλα έχουν νόημα, μα από `δώ | πάντα λείπεις, νόημα πώς να βρω. | Δίκοπο μαχαίρι η ομορφιά | στα μάτια μου μπροστά | βλέπω τη γαλήνη γύρω, γύρω | θέλω κι εγώ επάνω της να γείρω | γιατί είμαι μέσα μου άνω κάτω πια. | Μόνη μου θα μείνω. | Μάτια μου, εδώ στο τέλος μην έρχεσαι | γίνομαι στάχτη και να μη με δεις | Μάτια μου, εδώ στο τέλος μην έρχεσαι | αφού δε λιώνεις, ίσως να καείς.

04. Εγώ για δύο Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Γιάννης Χριστοδουλόπουλος | Στίχοι: Ελεάνα Βραχάλη
Γράφω εγώ συνθήματα | γράμματα, μηνύματα | και ούτε μια απάντηση | χρόνια έχω συντροφιά | αντί για σένα μια σκιά. | Μόνη τα μεγάλωσα | τα όνειρα που μάλωσα | που κλαίνε σε ζητούν διαρκώς | μα μου λείπεις δίχως άλλοθι | αχ, τι ζωή παράλογη. | Ένα αστείο η ζωή | δεν έχει πώς, ούτε γιατί | κι εγώ που ζω καιρό για δύο | πια δε γελάω μ` αυτό τ` αστείο | εγώ για δύο. | Φτιάχνω εγώ καφέ για δυο | και μιλάω στο κενό | σου συζητώ τα νέα μου | σε βλέπω στον καθρέφτη μου | σε νοιώθω εδώ συμπαίκτη μου.

05. Αυτό είμαι Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Θέμης Καραμουρατίδης | Στίχοι: Γεράσιμος Ευαγγελάτος
Στρίβω στη γωνιά με μισό τσιγάρο | φίλους μου παλιούς τρακάρω | είμαι πιο πιστή απ` όσο σχεδιάζω | θέλω να πω, δεν αλλάζω. | Κρύβομαι στο βαρύ παλτό μου | μέσα στον κλειστό εαυτό μου | είμαι πιο παλιά απ` όσο σχεδιάζω | θέλω να πω, δεν αλλάζω. | Αυτό είμαι, ό,τι κι αν κάνω | όσο αλλάζω χρόνο χάνω | είμαι αυτό, για τόσο φτάνω. | Μπαίνω σ` ένα μπαρ, το συνηθισμένο | μια ζωή το ίδιο παραγγέλνω | είμαι πιο πιστή απ` όσο σχεδιάζω | θέλω να πω, δε σου μοιάζω.

06. Νύχτα της φωτιάς Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Θέμης Καραμουρατίδης | Στίχοι: Γεράσιμος Ευαγγελάτος
Ήρθαμε ίδια μέρα | με άλλο άστρο | εσύ ψηλά, εγώ πιο κάτω | ή αντίστροφα. | Αυτή τη νύχτα της φωτιάς | όσα στον ύπνο σου ζητάς | τα ξέρω... | Εσύ παράγγειλε ότι πιω | κι εγώ πληρώνω | εσύ θα γίνεις με αλκοόλ κι εγώ με σένα | γιατί είναι τώρα ή ποτέ. | Χόρεψε μαζί μου | νιώσε μαζί μου το ρυθμό | δεν απαιτώ, το θέλω. | Χόρεψε μαζί μου | δε σε προστάζω, επιθυμώ | να σ` απαλλάξω απ` το θυμό σου θέλω. | Γύρισα την πλάτη | σ` έναν κόσμο | περιμένουνε πιο πάνω | μου είναι αδιάφορο. | Εγώ στα μέρη που με πας | ό,τι κι αν πουν όλοι για μας | υπάρχω...

07. Intro Οργανικό
Μουσική: Αντώνης Ανδρέου

08. Προβολέας Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου | Στίχοι: Άκης Δήμου
Χαμηλός προβολέας | σαν κερί που` χει λιώσει | η παράσταση απόψε | πόσο αργεί να τελειώσει. | Λες και κάποιος με σπρώχνει | απ` το άλφα ν` αρχίσω | και την κούραση διώχνει | λίγο πριν σταματήσω. | Στης σκηνής την αρένα | τις στιγμές μου μετράω | κάποιον βρίσκω κοντά μου | κάποιον χάνω και πάω. | Μ` ένα φως μαραμένο | χαμηλός προβολέας | χρόνια εδώ περιμένω | στ` ανοιχτά της αυλαίας. | Καμπαρντίνα μου άδεια | πέδιλά μου λιωμένα | φέρτε κι άλλα σκοτάδια | να χορέψουν για μένα. | Έρωτά μου χαμένε | σκοτεινό μου φεγγάρι | ποια ζωή έχω δώσει | ποια χαρά μου` χουν πάρει.

09. Καληνύχτα Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας | Στίχοι: Γιάννης Μαύρος
Κάθε αρχή κρύβει στο βάθος ένα τέλος | σκουριάζει κάποτε του έρωτα το βέλος | μα δε με νοιάζει η επόμενη ηλιαχτίδα. | Είναι η πυξίδα μου σε σένα κολλημένη | και ό,τι παίζει είναι έννοια αφηρημένη | κι ας ξεθωριάζει μες στου χρόνου την παγίδα. | Όσο τα μάτια σου θα έχουν ίδιο χρώμα | θα σ` αγαπώ, ας βρεθώ σε ξένο σώμα. | Όσο τα μάτια θα` χουν κάτι από νύχτα | θα σου φωνάζω δε σ` αλλάζω καληνύχτα. | Είσαι στη Γη για μένα της Εδέμ ο κήπος | εκεί κουρνιάζει της καρδιάς ο κάθε κτύπος | βρίσκει απάγκιο απ` του κόσμου την τρεχάλα. | Είσαι η πυξίδα μου μ` αστέρια κεντημένη | κι ό,τι παίζει είναι έννοια αφηρημένη | ο έρωτάς σου τ` ουρανού μου είναι σκάλα.

10. Παράδεισος Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου | Στίχοι: Σταύρος Σταύρου
Δεν ξέρει ο άνθρωπος μετά τη ζωή | αν θα` χει δική του ακόμα ψυχή. | Αν θα` ναι ο παράδεισος | δικός του για πάντα | στην ίδια βεράντα | που ζούσε παιδί. | Μα εγώ... | στον παράδεισο που έζησα | Εγώ... | στην αγάπη σου που έζησα και ζω. | Δεν ξέρω τι θα` χει | μετά τον παράδεισο | μετά τα φεγγάρια σου | δεν ξέρω τι θα` χει. | Τι θα` χω, τι μένει | τι θα` ναι μετά τον παράδεισο | Δεν ξέρει ο άνθρωπος μετά το ταξίδι | αν θα` χει δικό του το σώμα ξανά. | Ή αν θα` ναι ο παράδεισος | για κείνον παιχνίδι | τις νύχτες να ντύνει | μ` αστέρια κρυφά.

11. Έξοδος Οργανικό
Μουσική: Δημήτρης Μπαρμπαγάλας

12. Καληνύχτα Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας | Στίχοι: Γιάννης Μαύρος
Κάθε αρχή κρύβει στο βάθος ένα τέλος | σκουριάζει κάποτε του έρωτα το βέλος | μα δε με νοιάζει η επόμενη ηλιαχτίδα. | Είναι η πυξίδα μου σε σένα κολλημένη | και ό,τι παίζει είναι έννοια αφηρημένη | κι ας ξεθωριάζει μες στου χρόνου την παγίδα. | Όσο τα μάτια σου θα έχουν ίδιο χρώμα | θα σ` αγαπώ, ας βρεθώ σε ξένο σώμα. | Όσο τα μάτια θα` χουν κάτι από νύχτα | θα σου φωνάζω δε σ` αλλάζω καληνύχτα. | Είσαι στη Γη για μένα της Εδέμ ο κήπος | εκεί κουρνιάζει της καρδιάς ο κάθε κτύπος | βρίσκει απάγκιο απ` του κόσμου την τρεχάλα. | Είσαι η πυξίδα μου μ` αστέρια κεντημένη | κι ό,τι παίζει είναι έννοια αφηρημένη | ο έρωτάς σου τ` ουρανού μου είναι σκάλα.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης