Σάββατο, 22 Δεκεμβρίου 2012

Ο ερωτικός Θεοδωράκης





















Ο Γιάννης Πάριος σε τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

Ο πρώτος δίσκος

01. Όμορφη πόλη Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Γιάννης Θεοδωράκης
Όμορφη πόλη φωνές μουσικές | απέραντοι δρόμοι κλεμμένες ματιές | ο ήλιος χρυσίζει χέρια σπαρμένα | βουνά και γιαπιά πελάγη απλωμένα | Θα γίνεις δικιά μου πριν έρθει η νύχτα | τα χλωμά τα φώτα πριν ρίξουν δίχτυα | θα γίνεις δικιά μου | Θα γίνεις δικιά μου πριν έρθει η νύχτα | τα χλωμά τα φώτα πριν ρίξουν δίχτυα | θα γίνεις δικιά μου | Η νύχτα έφτασε τα παράθυρα κλείσαν | η νύχτα έπεσε οι δρόμοι χαθήκαν

02. Αν θυμηθείς τ' όνειρό μου Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Στην αγκαλιά μου κι απόψε σαν άστρο κοιμήσου | δεν απομένει στον κόσμο ελπίδα καμιά | τώρα που η νύχτα κεντά με φιλιά το κορμί σου | μέτρα τον πόνο κι άσε με μόνο στην ερημιά | Αν θυμηθείς τ' όνειρό μου | σε περιμένω να 'ρθεις | μ' ένα τραγούδι του δρόμου να ρθεις όνειρό μου | το καλοκαίρι που λάμπει τ' αστέρι με φως να ντυθείς

03. Ποτέ, ποτέ μαζί Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Γιάννης Θεοδωράκης
Νύχτα μαγικιά μια σκιά περνά | σκέψου τώρα τη φωνή | που σου ’λεγε, ποτέ, ποτέ μαζί | Βάδιζα σκυφτός, ήσουν ουρανός | με των άστρων τη μουσική | μου τραγουδάς, ποτέ, ποτέ μαζί | Μάγισσα χλωμή, το στερνό σου φιλί | ξεχασμένη μουσική | μια μαχαιριά, ποτέ, ποτέ μαζί.

04. Ξημερώνει Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Κώστας Τριπολίτης
Η σκοτεινιά της κάμαρας | θα ρθει μαζί σου | ντύσου, ντύσου, ντύσου | κι η νύχτα αυτή που κράτησες δική σου | ντύσου, ντύσου | Ο κόσμος ξημερώνει | ο κόσμος ξημερώνει | Με τα φιλιά που κάρφωσα | εδώ βαθιά σου | βιάσου, βιάσου, βιάσου | κι αυτά που απόψε κέρδισες δικά σου | βιάσου, βιάσου | Ο κόσμος ξημερώνει | ο κόσμος ξημερώνει

05. Έχω μια αγάπη Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Τάσος Λειβαδίτης
Έχω μια αγάπη ολοδική μου | τριαντάφυλλο, άστρο μου κι αυγή μου | χίλιοι άντρες δεν θα το μπορούσαν | όπως εγώ να σ' αγαπούσαν. | Μέσα στα μάτια σου γλυκές | τ' Αη-Γιάννη ανάβουν οι φωτιές. | Στο στόμα σου σαν είμαι απάνω | πια δε φοβάμαι να πεθάνω | στα χέρια σου σαν είμαι μέσα | τότε έγια μόλα, έγια λέσα. | Χωρίς καράβι και πανιά | άι ταξιδεύω το ντουνιά. | Έχεις τον ήλιο στα μαλλιά σου | και το φεγγάρι στην ποδιά σου | και ένα τζιτζίκι εκεί στα στήθια | που σου λέει παραμύθια. | Απ' τα δικά σου τα φιλιά | μάθαν τραγούδι τα πουλιά.

06. Γωνιά-γωνιά Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Γωνιά, γωνιά σε καρτερώ | Γωνιά, γωνιά σε ψάχνω | ψάχνω να βρω τα μάτια σου | κι απ' τον καημό τα χάνω | Αλλού απλώνεται δροσιά | κι αλλού χιονιάς σφυρίζει | και τ' όνειρο που χάνεται | πάει και δε γυρίζει | Γωνιά, γωνιά σε ζήτησα | Γωνιά, γωνιά σε βρήκα | σου φίλησα τα μάτια σου | και στους καημούς σου μπήκα | Αλλού απλώνεται δροσιά | κι αλλού χιονιάς σφυρίζει | και τ' όνειρο που χάνεται | πάει και δε γυρίζει

07. Μενεξεδένια τα βουνά Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Γιάννης Θεοδωράκης
Μενεξεδένια ήταν τα βουνά | μενεξεδένια τα φιλιά | μενεξεδένια ήταν τα μάτια σου | κατάμαυρη είναι η μοναξιά. | Το τρένο αυτό που σε ξερίζωσε | μου σκίζει πάντα την καρδιά | το σφύριγμά του είναι για μέ λυγμός | το πέρασμά του είναι καημός. | Ήμουν για σένα ο διαβάτης που περνά | ήσουν για μένα το νερό και η φωτιά. | Σε κράτησα μέσα στα χέρια μου | σα νά ‘σουνα μικρό πουλί | με την αυγή γλυκοκελάηδησες | το δειλινό είχες χαθεί. | Κι εγώ στα δάση τώρα τριγυρνώ | μετρώ τα κίτρινα κλαδιά | μετρώ τα φύλλα που ξεράθηκαν | την άμετρη μετρώ ερημιά.

08. Μαρίνα Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Οδυσσέας Ελύτης
Δώσε μου δυόσμο να μυρίσω, | Λουΐζα και βασιλικό | Μαζί μ' αυτά να σε φιλήσω, | και τι να πρωτοθυμηθώ | Τη βρύση με τα περιστέρια, | των αρχαγγέλων το σπαθί | Το περιβόλι με τ' αστέρια, | και το πηγάδι το βαθύ | Τις νύχτες που σε σεργιανούσα, | στην άλλη άκρη τ' ουρανού | Και ν' ανεβαίνεις σε θωρούσα, | σαν αδελφή του αυγερινού | Μαρίνα πράσινο μου αστέρι | Μαρίνα φως του αυγερινού | Μαρίνα μου άγριο περιστέρι | Και κρίνο του καλοκαιριού

09. Το ψωμί είναι στο τραπέζι Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Το ψωμί είναι στο τραπέζι | το νερό είναι στο σταμνί | το σταμνί στο σκαλοπάτι | δώσε του ληστή να πιει | Το ψωμί είναι στο τραπέζι | το νερό είναι στο σταμνί | το σταμνί στο σκαλοπάτι | δώσε του Χριστού να πιει | Δώσε μάνα του διαβάτη | του Χριστού και του ληστή | δώσε μάνα να χορτάσει | δωσ' του αγάπη μου να πιει

10. Το φεγγάρι κάνει βόλτα Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μίκης Θεοδωράκης
Το φεγγάρι κάνει βόλτα | στης κυράς μου τα μαλλιά | Παίξε Τσιτσάνη μου | το μπουζουκάκι | ρίξε μου μια γλυκιά πενιά | παίξε Τσιτσάνη μου | το μπουζουκάκι | να θυμηθούμε τα παλιά | Το φεγγάρι κάνει κύκλο | στης κυράς μου τη καρδιά | Παίξε Ζαμπέτα μου | το μπουζουκάκι | ρίξε μου μια γλυκιά πενιά | παίξε Ζαμπέτα μου | το μπουζουκάκι | να θυμηθούμε τα παλιά | Το φεγγάρι κάνει βόλτα | μα η κυρά δεν μ' αγαπά | Παίξε Γρηγόρη μου | το μπουζουκάκι | ρίξε μου μια γλυκιά πενιά | παίξε Γρηγόρη μου | το μπουζουκάκι | να ξεχαστούνε τα παλιά

11. Βραδιάζει Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Ξημέρωμα σε γύρεψα | το δειλινό σε βρήκα | με την καρδιά σου μίλησα | στη μαύρη μοίρα μπήκα | Βοριάς χτυπά την πόρτα μου | και στην ψυχή μου αγιάζι | και στα πικρά τα μάτια μου | Στιγμή, στιγμή βραδιάζει | Τα μάτια σου εγύρεψα | στο φως να περπατήσω | να γίνω όνειρο γλυκό | καημούς παλιούς ν’ αφήσω

12. Πώς να ξεχάσω Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Απ' τη ζωή μου δε θα βγεις ποτέ, | ζωή δική μου και ζωή μου δυο φορές, | χαρά στη λύπη μου και λύπη στις χαρές, | πώς να ξεχάσω, πώς να ξεχάσω... | Τα μεγάλα μάτια που με χάιδεψαν, | τα ζεστά σου χέρια που με άγγιξαν | και τα τόσα λόγια που δεν πρόλαβα, | σε βαθύ πηγάδι θα το πω, πόσο σ' αγαπώ. | Απ' το κορμί μου δε θα βγεις ποτέ, | δικό μου σώμα και κορμί μου δυο φορές, | χαρά στον πόνο μου και τραύμα στις χαρές, | πώς να ξεχάσω, πώς να ξεχάσω...

13. Μαργαρίτα Μαγιοπούλα Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Είχα φυτέψει μια πορτοκαλιά | που την εζήλευε όλη η γειτονιά | Που την εζήλευε όλη η γειτονιά | είχα φυτέψει μια πορτοκαλιά | Αχ, Μαργαρίτα Μαγιοπούλα | Αχ, Μαργαρίτα Μαγιοπούλα | Αχ, Μαργαρίτα μάγισσα | Πρωί, πρωί την πότιζα φιλιά | το δειλινό την πήραν τα πουλιά | Το δειλινό την πήραν τα πουλιά | Πρωί, πρωί την πότιζα φιλιά

14. Νανούρισμα Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Κοιμήσου αγγελούδι μου, παιδί μου νάνι, νάνι | Να μεγαλώσεις γρήγορα, σαν τ' αψηλό πλατάνι | Να γίνεις άντρας στο κορμί και στο μυαλό | Και να 'σαι πάντα μεσ' το δρόμο τον καλό | Κοιμήσου αγγελούδι μου γλυκά με το τραγούδι μου | Κοιμήσου περιστέρι μου να γίνεις σαν ατσάλι | Να γίνει κι η καρδούλα σου σαν του Χριστού μεγάλη | Για να μην πεις μεσ' τη ζωή σου δεν μπορώ | κι αν πρέπει ακόμα να σηκώσεις και σταυρό

15. Η Μαργαρίτα η Μαργαρώ Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μίκης Θεοδωράκης
Η Μαργαρίτα η Μαργαρώ, | περιστεράκι στον ουρανό... | τον ουρανό μες στα δυο σου μάτια κοιτάζω, | βλέπω την πούλια και τον Αυγερινό. | Η μάνα σου είναι τρελή | και σε κλειδώνει μοναχή, | σαν θέλω να'μπω στην κάμαρή σου | μου ρίχνεις μεταξωτό σκοινί, | και κλειδωμένους μας βλέπ' η νύχτα, | μας βλέπουν τ'άστρα κ' η χαραυγή. | Η Μαργαρίτα η Μαργαρώ, | βαρκούλα στο Σαρωνικό... | Σαρωνικέ μου, τα κυματάκια σου δώσ' μου, | δώσ' μου τ' αγέρι, δώσ' μου το πέλαγο. | Η μάνα σου είναι τρελή | και σε κλειδώνει μοναχή, | σαν θέλω να'μπω στην κάμαρή σου | μου ρίχνεις μεταξωτό σκοινί, | και κλειδωμένους μας βλέπ' η νύχτα, | μας βλέπουν τ'άστρα κ' η χαραυγή. | Η Μαργαρίτα η Μαργαρώ, | δεντράκι στο Βοτανικό... | Πάρε το τραμ μόλις δεις πως πέφτει η νύχτα, | πέφτουν οι ώρες, πέφτω, λιποθυμώ. | Η μάνα μου είναι τρελή | και με κλειδώνει μοναχή, | σαν θέλω να' μπεις στην κάμαρή μου | σου ρίχνω μεταξωτό σχοινί, | και κλειδωμένους μας βλέπ' η νύχτα | μας βλέπουν τ'άστρα κ' η χαραυγή.

Ο δεύτερος δίσκος

01. Αστέρι μου φεγγάρι μου Τραγούδι: Γιάννης Πάριος & Μίκης Θεοδωράκης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Γιάννης Θεοδωράκης
Αστέρι μου, φεγγάρι μου, της άνοιξης κλωνάρι μου | κοντά σου θά 'ρθω πάλι, κοντά σου θά 'ρθω μιαν αυγή | για να σου πάρω ένα φιλί και να με πάρεις πάλι. | Αγάπη μου, αγάπη μου, η νύχτα θα μας πάρει, | τ' άστρα κι ο ουρανός, το κρύο το φεγγάρι. | Θα σ' αγαπώ, θα ζω μες στο τραγούδι | θα μ' αγαπάς, θα ζεις με τα πουλιά | θα σ' αγαπώ, θα γίνουμε τραγούδι | θα μ' αγαπάς, θα γίνουμε πουλιά. | Ο ποταμός είναι ρηχός | κι ο ωκεανός είναι μικρός | να πάρουν τον καημό μου. | Να διώξουνε τα μάτια σου | να πνίξουνε τους όρκους σου | από το λογισμό μου.

02. Ήσουνα παράπονο Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Στο καθρέφτη μας κοιτώ | μήπως δω τα δυο σου μάτια | και στο στήθος μου κρατώ | τ' αναφιλητό. | 'Ησουνα παράπονο, ήμουνα βροχή | μια χουφτίτσα ουρανό είχα στην ψυχή. | 'Ησουνα παράπονο, ήμουνα βροχή | τώρα δίχως ουρανό θα 'μαι πιο φτωχή. | Στάλα, στάλα στο γυαλί | στάζει δάκρυ σα φαρμάκι | και η νύχτα η σιωπηλή | μοιάζει μ' απειλή. | 'Ησουνα παράπονο, ήμουνα βροχή | μια χουφτίτσα ουρανό είχα στην ψυχή. | 'Ησουνα παράπονο, ήμουνα βροχή | τώρα δίχως ουρανό θα 'μαι πιο φτωχή.

03. Δακρυσμένα μάτια Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Γιάννης Θεοδωράκης
Δακρυσμένα μάτια νυσταγμένοι κήποι | όνειρα κομμάτια ας ήτανε να ζω | στους μεγάλους δρόμους κάτω απ' τις αφίσες | στα χιλιάδες χρώματα ας ήταν να βρεθώ | Να 'ταν η καρδιά μου λαμπερό αστέρι | να 'ταν η ματιά μου δίκοπο μαχαίρι | αστραφτερό σπαθί μες το μεσημέρι | αστραφτερό σπαθί μες το μεσημέρι

04. Το τρένο φεύγει στις οχτώ Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Το τρένο φεύγει στις οχτώ | ταξίδι για την Κατερίνη | Νοέμβρης μήνας δε θα μείνει | να μη θυμάσαι στις οχτώ | να μη θυμάσαι στις οχτώ | το τρένο για την Κατερίνη | Νοέμβρης μήνας δε θα μείνει | Σε βρήκα πάλι ξαφνικά | να πίνεις ούζο στου Λευτέρη | νύχτα δε θα 'ρθει σ' άλλα μέρη | να 'χεις δικά σου μυστικά | να 'χεις δικά σου μυστικά | και να θυμάσαι ποιος τα ξέρει | νύχτα δε θα 'ρθει σ' άλλα μέρη | Το τρένο φεύγει στις οχτώ | μα εσύ μονάχος σου έχεις μείνει | σκοπιά φυλάς στην Κατερίνη | μεσ' στην ομίχλη πέντε οχτώ | μεσ' στην ομίχλη πέντε οχτώ | μαχαίρι στη καρδιά σου εγίνει | σκοπιά φυλάς στην Κατερίνη

05. Δρόμοι παλιοί Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μανώλης Αναγνωστάκης
Δρόμοι παλιοί που αγάπησα και μίσησα ατέλειωτα | κάτω απ' τους ίσκιους των σπιτιών να περπατώ | νύχτες των γυρισμών αναπότρεπτες κι η πόλη νεκρή | Την ασήμαντη παρουσία μου βρίσκω σε κάθε γωνιά | κάμε να σ' ανταμώσω κάποτε φάσμα χαμένο του πόθου μου κι εγώ | Ξεχασμένος κι ατίθασος να περπατώ | κρατώντας μια σπίθα τρεμόσβηστη στις υγρές μου παλάμες | Και προχωρούσα μέσα στη νύχτα χωρίς να γνωρίζω κανένα | κι ούτε κανένας κι ούτε κανένας με γνώριζε με γνώριζε

06. Νύχτα μέσα στα μάτια σου Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Γιάννης Θεοδωράκης
Ξάφνου μέσα στο σκοτάδι άναψε ένα φως | χερουβείμ, σεραφείμ σ' έφεραν στη Γη | το φεγγάρι αρμενίζει στων ματιών σου την πηγή | Νύχτα μέσα στα μάτια σου | νύχτα και στην καρδιά σου | ο έρωτας κοιμήθηκε μέσα στην αγκαλιά σου | Καταπράσινα τα φύλλα τώρα σε φιλούν | χερουβείμ, σεραφείμ γλυκοτραγουδούν | είσαι ο πόνος ο μεγάλος, τύραννός μου και καημός

07. Από το παράθυρό σου Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Είμαι ένα παιδί της νύχτας | ένας ίσκιος μοναχός | ένα δάκρυ από φεγγάρι | της αυγής ένας καημός | Σ'αγαπώ μα δε θα 'ρθω | να σε βρω, γιατί το ξέρω | σ'αγαπώ μα δε θα 'ρθω | το φαρμάκι θα σου φέρω | Από το παράθυρο σου | πέρασε το καλοκαίρι | πέρασε κι η συννεφιά | πέρασε όλη μας η αγάπη | πέρασε όλη μας η πίκρα | πέρασε και η χαρά | Είμαι μια βροχή στον ήλιο | μια φωτιά μες στη βροχή | μια φωνή μες στον αγέρα | μια σιωπή μες στη σιωπή | Σ'αγαπώ μα δε θα 'ρθω | να σε βρω, γιατί το ξέρω | σ'αγαπώ μα δε θα 'ρθω | το φαρμάκι θα σου φέρω

08. Παράπονο Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Τι θέλεις απ' τα νιάτα μου | που είναι πικραμένα | δεν ξέρεις τι θα πει καημός | τι θέλεις από μένα | Εγώ περπάτησα γυμνός | εγώ βαδίζω μόνος | μου 'γινε ρούχο ο σπαραγμός | και σπίτι μου ο πόνος | Δεν ξέρεις τι 'ναι μοναξιά | καρδιά που κλαίει τη νύχτα | όσα τραγούδια σου 'γραψα | στην κρύα νύχτα ρίχ' τα | Εγώ περπάτησα γυμνός | εγώ βαδίζω μόνος | μου 'γινε ρούχο ο σπαραγμός | και σπίτι μου ο πόνος

09. Βάρκα στο γιαλό Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μίκης Θεοδωράκης
Πέντε, πέντε δέκα | Δέκα, δέκα ανεβαίνω τα σκαλιά | για τα δυο σου μάτια | για τις δυο φωτιές | που όταν με κοιτάζουν | νιώθω μαχαιριές. | Βάρκα στο γιαλό | βάρκα στο γιαλό | γλάστρα με ζουμπούλι | και βασιλικό. | Πέντε, πέντε δέκα | Δέκα, δέκα θα σου δίνω τα φιλιά. | Κι όταν σε μεθύσω | κι όταν θα σε πιω | θα σε νανουρίσω | με γλυκό σκοπό. | Πέντε, πέντε δέκα | Δέκα, δέκα κατεβαίνω τα σκαλιά | φεύγω για τα ξένα | για την ξενιτιά | και μην κλαις για μένα | αγάπη μου γλυκιά.

10. Δραπετσώνα Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Τάσος Λειβαδίτης
Μ' αίμα χτισμένο, κάθε πέτρα και καημός | κάθε καρφί του πίκρα και λυγμός | Μα όταν γυρίζαμε το βράδυ απ' τη δουλειά | εγώ και εκείνη όνειρα, φιλιά | Το 'δερνε αγέρας κι η βροχή | μα ήταν λιμάνι κι αγκαλιά και γλυκιά απαντοχή | Αχ, το σπιτάκι μας, κι αυτό είχε ψυχή. | Πάρ' το στεφάνι μας, πάρ' το γεράνι μας | στη Δραπετσώνα πια δεν έχουμε ζωή | Κράτα το χέρι μου και πάμε αστέρι μου | εμείς θα ζήσουμε κι ας είμαστε φτωχοί | Ένα κρεβάτι και μια κούνια στη γωνιά | στην τρύπια στέγη του άστρα και πουλιά | Κάθε του πόρτα ιδρώτας κι αναστεναγμός | κάθε παράθυρό του κι ουρανός | Κι΄ όταν ερχόταν η βραδιά | μες στο στενό σοκάκι ξεφαντώναν τα παιδιά | Αχ, το σπιτάκι μας, κι αυτό είχε καρδιά | Πάρ' το στεφάνι μας, πάρ' το γεράνι μας | στη Δραπετσώνα πια δεν έχουμε ζωή | Κράτα το χέρι μου και πάμε αστέρι μου | εμείς θα ζήσουμε κι ας είμαστε φτωχοί

11. Χάθηκα Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Γιάννης Θεοδωράκης
Χάθηκα, | Μέσα στους δρόμους που μ' έδεσαν για πάντα | Μαζί με τα σοκάκια, μαζί με τα λιμάνια | Χάθηκα, | Γιατί δεν είχα τα φτερά και είχα εσένα Κατινιώ | Γιατ' είχα όνειρα πολλά | Και το λιμάνι, | και το λιμάνι είναι μικρό | Γιατ' ήμουν πάντα μόνος | Και θα 'μαι πάντα μόνος.

12. Απρίλη μου Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μίκης Θεοδωράκης
Απρίλη μου, Απρίλη μου ξανθέ | και Μάη μυρωδάτε, καρδιά μου πώς αντέ- | Καρδιά μου πώς, καρδιά μου πώς αντέχεις | μέσα στην τόση αγάπη και στις τόσες ομορφιές | Γιομίζ' η γειτονιά τραγούδια και φιλιά | Την κοπελιά μου τη λένε Λενιώ | Την κοπελιά μου τη λένε Λενιώ | Την κοπελιά μου τη λένε Λενιώ, μα το 'χω μυστικό | Αστέρι μου, αστέρι μου χλωμό | του φεγγαριού αχτίδα στο γαϊτανόφρυδο | Στο γαϊτανο, στο γαϊτανοφρυδό σου | κρεμάστηκε η καρδιά μου σαν το πουλάκι στο ξόβεργο | Γιομίζ' η γειτονιά... | Λουλούδι μου, λουλούδι μυριστό | και ρόδο μυρωδάτο, στη μάνα σου θα 'ρθω | στη μάνα σου, στη μάνα σου θα 'ρθω | να πάρω την ευχή της και το ταίρι που αγαπώ | Γιομίζ' η γειτονιά...

13. Στρώσε το στρώμα σου Τραγούδι: Γιάννης Πάριος & Μίκης Θεοδωράκης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Ο δρόμος είναι σκοτεινός | ώσπου να σ' ανταμώσω | ξεπρόβαλε μεσοστρατίς | το χέρι να σου δώσω | Στρώσε το στρώμα σου για δυο | για σένα και για μένα | ν' αγκαλιαστούμε απ' την αρχή | ναν' όλα αναστημένα | Σ' αγκάλιασα μ' αγκάλιασες | μου πήρες και σου πήρα | χάθηκα μες στα μάτια σου | και στη δική σου μοίρα | Μέσα στις ίδιες γειτονιές | έρημος ζητιανεύω | ό,τι μαζί σού σκόρπισα | γυρνώ και το γυρεύω

14. Καημός Τραγούδι: Γιάννης Πάριος & Μίκης Θεοδωράκης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Είναι μεγάλος ο γιαλός | είναι μακρύ το κύμα | είναι μεγάλος ο καημός | κι είναι πικρό το κρίμα | Ποτάμι μέσα μου πικρό | το αίμα της πληγής σου | κι από το αίμα πιο πικρό | στο στόμα το φιλί σου | Δεν ξέρεις τι ‘ναι παγωνιά | βραδιά χωρίς φεγγάρι | να μη γνωρίζεις ποια στιγμή | ο πόνος θα σε πάρει | Ποτάμι μέσα μου πικρό | το αίμα της πληγής σου | κι από το αίμα πιο πικρό | στο στόμα το φιλί σου

15. Στο περιγιάλι το κρυφό Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Γιώργος Σεφέρης
Στο περιγιάλι το κρυφό | κι άσπρο σαν περιστέρι | διψάσαμε το μεσημέρι | μα το νερό γλυφό. | Πάνω στην άμμο την ξανθή | γράψαμε τ' όνομά της | Ωραία που φύσηξε ο μπάτης | και σβήστηκε η γραφή . | Με τι καρδιά, με τι πνοή, | τι πόθους και τι πάθος | πήραμε τη ζωή μας· λάθος! | κι αλλάξαμε ζωή.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης