Πέμπτη, 20 Δεκεμβρίου 2012

Ο Γιώργος Μαργαρίτης τραγουδά Τσιτσάνη





















Ο πρώτος δίσκος

01. Ακρογιαλιές δειλινά Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Βραδιάζει γύρω κι η νύχτα | απλώνει σκοτάδι βαθύ | κορίτσι ξένο σαν ίσκιος | πλανιέται μονάχο στην γη | Χωρίς ντροπή, αναζητεί | τον ήλιο που έχει χαθεί, | στα σκοτάδια να βρει | Μπορεί να το ‘χουν πλανέψει | ακρογιαλιές δειλινά | και σκλαβωμένη για πάντα | κρατούνε την δόλια καρδιά | Μπορεί ακόμα μπορεί, | να έχει πια τρελαθεί | και τότε ποιος θα ρωτήσει | να μάθει ποτέ το γιατί

02. Μες στην πολλή σκοτούρα μου Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Μες στην πολλή σκοτούρα μου | γιατί να σε γνωρίσω | κλαίω και λέω μυστικά για σένανε | γιατί να σ' αγαπήσω | Γιατί να κάθεσαι να λες | πως πια δε με γνωρίζεις | αφού η καρδιά μου επόνεσε για σένανε | γιατί με βασανίζεις | Θέλω να ξέρω πού γυρνάς | με ποιον εκουβεντιάζεις | τα μάτια σου τ' αράπικα πόσους γελούν | όταν γλυκοκοιτάζεις

03. Μείνε, αγάπη μου, κοντά μου Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Σ' αγάπησα στον πόνο σου απάνω | και τη φτωχή μου σου 'δωσα καρδιά | τώρα όμως σου πέρασε ο πόνος | και να φύγεις θέλεις μακριά | Μείνε αγάπη μου κοντά μου σου μιλάω για καλό | θα με συνηθίσεις και θα μ' αγαπάς | όπως σ' έχω συνηθίσει κι όπως σ' αγαπώ εγώ | δε θα σ' αγαπήσει κανείς όπου κι αν πας | Τις πίκρες σου χαρές τις έχω κάνει | και νόμισα θα βάλουμε στεφάνι | τώρα όμως σου πέρασε ο πόνος | και να φύγεις θέλεις μακριά | Μείνε αγάπη μου κοντά μου σου μιλάω για καλό | θα με συνηθίσεις και θα μ' αγαπάς | όπως σ' έχω συνηθίσει κι όπως σ' αγαπώ εγώ | δε θα σ' αγαπήσει κανείς όπου κι αν πας | Σ' αγάπησα με όλη την καρδιά μου | και σ' έντυσα μες στα μεταξωτά | τώρα όμως σου πέρασε ο πόνος | και να φύγεις θέλεις μακριά | Μείνε αγάπη μου κοντά μου σου μιλάω για καλό | θα με συνηθίσεις και θα μ' αγαπάς | όπως σ' έχω συνηθίσει κι όπως σ' αγαπώ εγώ | δε θα σ' αγαπήσει κανείς όπου κι αν πας

04. Όταν πίνεις στην ταβέρνα Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Όταν πίνεις στην ταβέρνα | κάθεσαι και δεν μιλάς | Κάπου, κάπου αναστενάζεις | απ' τα φύλλα της καρδιάς | Θα 'θελα να σε ρωτήσω | και να πληροφορηθώ | Πιο μεράκι σ' έχει κάνει | τόσο μελαγχολικό | Μήπως έχεις αγαπήσει | και προδόθηκες κι εσύ | Έλα κάθισε κοντά μας | να γλεντήσουμε μαζί

05. Για κοίτα, κόσμε Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Για κοίτα κόσμε ένα κορμί | Που μπήκε μες στο μαγαζί | Αμάν πασά μου θα τρελαθώ | Ως και τα ρούχα μου πουλώ | Λαχταρώ να σ' αγκαλιάσω | Κι ό,τι έχω ας το χάσω | Έλα πάμε στον οντά μου | Ναι μάτια μου | Να σε σφίξω να σε νιώσω | Κι ό,τι έχω να στο δώσω | Μη χαλάσεις την καρδιά μου | Ναι κούκλα μου | Άλλο δεν έχω ξαναδεί | Σαν το δικό σου το κορμί | Μ' ανάβει πόθο μες στην καρδιά | Και μου φουντώνει τον σεβντά

06. Παλιοκόριτσο, για σένα Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Από βουνό κι από γκρεμνό κι από μεγάλο ρέμα, | επέρασα για να σε βρω, χίλια ποτάμια αίμα, | επέρασα για να σε βρω, χίλια ποτάμια αίμα, | από βουνό κι από γκρεμνό κι από μεγάλο ρέμα. | Παλιοκό, παλιοκόριτσο για σένα, | πόσα τρά, πόσα τράβηξα στα ξένα. | Τώρα που ξαναγύρισα, αλλιώτικη σε βρήκα, | δίχως την πρώτη όρεξη, χωρίς την πρώτη γλύκα, | δίχως την πρώτη όρεξη, χωρίς την πρώτη γλύκα, | τώρα που ξαναγύρισα, αλλιώτικη σε βρήκα. | Παλιοκό, παλιοκόριτσο τα κρύβεις, | ένα λες και δέκα κρύβεις. | Αν άλλαξε η γνώμη σου, να μου το πεις κυρά μου, | γιατί αλλάξουν οι καιροί και ήρθε η σειρά μου, | γιατί αλλάξουν οι καιροί και ήρθε η σειρά μου, | αν άλλαξε η γνώμη σου, να μου το πεις κυρά μου. | Παλιοκό, παλιοκόριτσο να φύγεις, | τώρα πια δε με τυλίγεις.

07. Μπαρμπαριά Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Ανάθεμα σε θάλασσα | που κάνεις ώρες, ώρες | να κλαίνε χήρες κι ορφανά | και μάνες μαυροφόρες | Στο Τούνεζι, στη Μπαρμπαριά, | μας έπιασε κακοκαιριά | Ανάθεμά σε θάλασσα | κανένα δεν αφήνεις | λεβέντες παίρνεις διαλεχτούς | και πίσω δεν τους δίνεις | Στα αγριεμένα κύματα | στη μαύρη αγκαλιά σου | του κόσμου πήρες | τα παιδιά και τα κανες δικά σου

08. Το πρωί με τη δροσούλα Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Άνω, κάτω χτες τα κάνανε | στου Σιδέρη τον παλιό τεκέ. | Πρωί, πρωί με τη δροσούλα | πάνω στη γλυκιά μαστούρα | στήσανε καυγά δυο μάγκες | για να κάνουν ματσαράγκες. | Τεκετζή μου, βάστα να σου πω, | σου μιλάει ο μάγκας με καημό. | Το χασίσι κι αν φουμάρω, | εγώ κανέναν δεν πειράζω. | Είμαι μάγκας και αλάνης, | μπήκα στον τεκέ χαρμάνης. | Μπήκα μόνος μέσα στον τεκέ | να φουμάρω ένα ναργιλέ. | Να φουμάρω, να μπαφιάσω | και τις πίκρες να ξεχάσω. | Μες στην τόση μου σκοτούρα | βρίσκω γλέντι στη μαστούρα.

09. Αρχόντισσα Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Κουράστηκα για να σε αποκτήσω | αρχόντισσά μου μάγισσα τρελή | σαν θαλασσοδαρμένος μες στο κύμα | παρηγοριά ζητούσα ο δόλιος στη ζωή | Πόσες καρδούλες έχουν μαραζώσει | και ξέχασαν για πάντα τη ζωή | μπροστά στ' αρχοντικά σου τα στολίδια | σκλαβώθηκαν για σένα ξένοι και ρωμιοί | Αρχόντισσα τα μαγικά σου μάτια | τα ζήλεψα τα έκλαψα πολύ | φαντάστηκα, σκεφτόμουνα παλάτια | μα συ με γέμισες μαρτύριο στη ζωή

10. Αλά Τούρκα χόρεψέ μου Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Ντύσου απόψε και στολίσου σαν χανούμισσα σωστή | αχ κι άντε πάμε να γλεντήσεις την μποέμικη ζωή | κι άντε πάμε να γλεντήσεις την μποέμικη ζωή | Αχ αλά Τούρκα χόρεψέ μου χανουμάκι μου | αλά Τούρκα κι ότι θέλεις κοριτσάκι μου | Άιντε τα χανουμάκια! έλα παιδί μου! | Το γιαλέλι θα μας παίζουν με τρελές διπλοπενιές | άχ κι αλά τούρκα θα χορεύεις να καούν πολλές καρδιές | κι αλά τούρκα θα χορεύεις να καούν πολλές καρδιές | Αχ αλά Τούρκα χόρεψέ μου χανουμάκι μου | αλά Τούρκα κι ότι θέλεις κοριτσάκι μου | Έλα χανουμάκι μου αμάν πια! | Για χατίρι σου θα σπάσουν τα τσιγγάνικα βιολιά | αχ κι ακριβά θα την πληρώσω την δική σου αγκαλιά | κι ακριβά θα την πληρώσω την δική σου αγκαλιά | Αχ αλά Τούρκα χόρεψέ μου χανουμάκι μου | αλά Τούρκα κι ότι θέλεις κοριτσάκι μου | Χόρεψε χανουμάκι μου! έλα παιδί μου ωχ! | Αχ αλά Τούρκα χόρεψέ μου χανουμάκι μου | αλά Τούρκα κι ότι θέλεις κοριτσάκι μου | Έλα παιδί μου ωχ!

11. Το βαπόρι απ’ την Περσία Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Το βαπόρι απ' την Περσία | πιάστηκε στην Κορινθία | Τόνοι έντεκα γεμάτο | με χασίσι μυρωδάτο | Τώρα κλαίν' όλα τ' αλάνια | που θα μείνουνε χαρμάνια | Βρε κουρνάζε μου τελώνη | τη ζημιά ποιός τη πληρώνει | Και σ' αυτή την ιστορία | μπήκαν τα λιμεναρχεία | Τώρα κλαίν' όλα τ' αλάνια | που θα μείνουνε χαρμάνια | Ήταν προμελετημένοι | καρφωτοί και λαδωμένοι | Δυο μεμέτια, τα καημένα, | μεσ' στο κόλπο ήταν μπλεγμένα | Τώρα κλαίν' όλα τ' αλάνια | που θα μείνουνε χαρμάνια

12. Τα καβουράκια Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Στου γιαλού τα βοτσαλάκια | κάθονται δυο καβουράκια | έρμα παραπονεμένα | κι όλο κλαίνε τα καημένα | Κι η μαμά τους η κυρία καβουρίνα | πάει τσάρκα με το σπάρο στη Ραφήνα | κι όλο κλαίνε τα καβουράκια | στου γιαλού τα βοτσαλάκια | Πάει ο κάβουρας το βράδυ | βρίσκει το τσαρδί ρημάδι | ψάχνει για τη φαμελιά του | και τραβάει τα μαλλιά του | Βάζει πλώρη κούτσα, κούτσα | στη Ραφήνα | να πετύχει την κυρία καβουρίνα | κι όλο κλαίνε τα καβουράκια | στου γιαλού τα βοτσαλάκια | Το ξημέρωμα ροδίζει | και ο κάβουρας γυρίζει | δίχως τη συμβία πάλι | κούτσα, κούτσα στ' ακρογιάλι | Με το σπάρο τον ξενύχτη στη Ραφήνα | παίζει τώρα στα ρηχά η καβουρίνα | κι όλο κλαίνε τα καβουράκια | στου γιαλού τα βοτσαλάκια

13. Ο Σακαφλιάς Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Στα Τρίκαλα στα δυο στενά | σκοτώσανε το Σακαφλιά | σκοτώσανε το Σακαφλιά | στα Τρίκαλα στα δυό στενά | Τέτοιο ντερβίσικο παιδί | το κλαίμε όλοι μας μαζί | το κλαίμε όλοι μας μαζί | τέτοιο ντερβίσικο παιδί | Δεν τον ξεχνάμε βρε παιδιά | το φίλο μας το Σακαφλιά | το φίλο μας το Σακαφλιά | δεν τον ξεχνάμε βρε παιδιά

14. Εγώ είμαι το μπεγλέρι σου Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Μ' άλλον τα 'χες και μου πούλαγες αισθήματα | σκανταλιάρικο κουκλί | μ' έβλεπες σαν είχες καραβοτσακίσματα | και ταρίφα μου ‘κοβες διπλή | Εγώ είμαι το μπεγλέρι σου | και άλλος είναι ο ντερμπεντέρης σου | και άλλος είναι ο ντερμπεντέρης σου | γώ είμαι το μπεγλέρι σου | εγώ πληρώνω κι άλλος πίνει | βρε κουκλί μου τι θα γίνει | αχ μέχρι πότε θα με τυραννάς | Το μαθα πως είχες χθες τρεξίματα | σκανταλιάρικο κουκλί | και μαζί μου αρχίζεις τα μυθιστορήματα | το γνωστό σου το διπλό βιολί | Εγώ είμαι το μπεγλέρι σου | και άλλος είναι ο ντερμπεντέρης σου | και άλλος είναι ο ντερμπεντέρης σου | γώ είμαι το μπεγλέρι σου | εγώ πληρώνω κι άλλος πίνει | βρε κουκλί μου τι θα γίνει | αχ μέχρι πότε θα με τυραννάς | Εγώ είμαι το μπεγλέρι σου | και άλλος είναι ο ντερμπεντέρης σου | και άλλος είναι ο ντερμπεντέρης σου | γώ είμαι το μπεγλέρι σου | εγώ πληρώνω κι άλλος πίνει | βρε κουκλί μου τι θα γίνει | αχ μέχρι πότε θα με τυραννάς

15. Τα μούρα Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Πάλι στο νου μου σ' έφερα | και ό,τι κι αν πω είναι ψέμα | χώρια από σένα βάσανο | στάζει η καρδιά μου αίμα | Άσπρα μούρα, μαύρα μούρα | είσαι μια γλυκιά μουρμούρα | Τρέξε κοντά μου να χαρείς | να με παρηγορήσεις | εσύ για μένα | έκανες ωραίες εξηγήσεις | Άσπρα μούρα μαύρα μούρα | είσαι μια γλυκιά μουρμούρα | Τι και αν σκληρά με πλήγωνες | με τα φερσίματά σου | ήταν πολλά κι αμέτρητα | τα προτερήματά σου | Άσπρα μούρα, μαύρα μούρα | είσαι μια γλυκιά μουρμούρα

16. Όμορφη Θεσσαλονίκη Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Ώ! όμορφη Θεσσαλονίκη | ώ! τα μαγικά σου βράδια νοσταλγώ | Είσαι το καμάρι της καρδιάς μου | Θεσσαλονίκη όμορφη γλυκειά | κι' αν ζω στην ξελογιάστρα την Αθήνα | για σένα τραγουδώ κάθε βραδιά | Μέσα στα στενά σου τα σοκάκια | έζησα τις πιο γλυκές στιγμές | καντάδες χίλιες νύχτες έχω κάνει | για όλες τις μποέμικες καρδιές | Πάντα με κρατάς στην αγκαλιά σου | πάντα σε θυμάμαι και πονώ | κι αν είμαι τώρα λίγο μακριά σου | με τον καιρό κοντά σου θα βρεθώ

17. Αράπικο τσιφτετέλι Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Απόψε που ‘χω κέφια, κούκλα μου, | πες μου τι ζητάς κι εγώ θα σου το πάρω, | μη μου χαλάς λοιπόν τα γούστα μου, | πάνω στο σεβντά σου όλα τα ποντάρω. | Όλα χαλάλι σου μπροστά στα κάλλη σου | και στη χρυσή σου την καρδιά, ωχ, | σπάστα σατράπισσα, εγώ σ’ αγάπησα | κι εγώ πληρώνω τη ζημιά. | Μάτια μου, γλύκα μου, | σκλάβος είμαι στη δική σου ομορφιά. | Έλα τσιγγάνα μου, χόρεψε μάνα μου, | για σένα παίζουν τα βιολιά, | τρελό μεράκι μου και το σακάκι μου, | όλα για σένα μια ζαριά. | Όλα χαλάλι σου μπροστά στα κάλλη σου | και στη χρυσή σου την καρδιά, ωχ, | σπάστα σατράπισσα, εγώ σ’ αγάπησα | κι εγώ πληρώνω τη ζημιά. | Έλα τσιγγάνα μου, χόρεψε μάνα μου, | για σένα παίζουν τα βιολιά, | τρελό μεράκι μου και το σακάκι μου, | όλα για σένα μια ζαριά.

18. Ποια καρδιά δε θα ραΐσει Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Ποιά καρδιά δε θα ραΐσει, | την αλή, την αλήθεια όταν μάθει, | ποιός μπορεί να μη δακρύσει, | για τα ό, για τα όσα έχω πάθει. | Μεσ’ στα στήθια μου, τι κρύβω, όταν δείτε | και σεις άπονες καρδιές θα ματωθείτε. | Στις πληγές που έχουν κλείσει, | στα παλιά, παλιά σημάδια επάνω, | μια πληγή καινούργια ανοίγει, | κάθε μέρα παραπάνω. | Μεσ’ στα στήθια μου, τι κρύβω, όταν δείτε | και σεις άπονες καρδιές θα ματωθείτε. | Μια καρδιά που δε θα κλάψει, | για τον πόνο μου το ξέρω, | είν’ εκεί, εκείνη π’ αγαπάω, | που με κάνει να υποφέρω. | Μεσ’ στα στήθια μου, τι κρύβω, όταν δείτε | και σεις άπονες καρδιές θα ματωθείτε.

19. Πειραία και Μοσχάτο Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Στη πίκρα μου απάνω δυο ποτήρια παραπάνω, | θα τα πιω γεμάτα να μεθύσω μαυρομάτα, | Περαία και Μοσχάτο θα τα κάνω άνω κάτω, | να σε βρω μικρό μου, δυο λόγια να σου πω, | Περαία και Μοσχάτο θα τα κάνω άνω κάτω, | να σε βρω μικρό μου, δυο λόγια να σου πω. | Κι αν αντιμιλήσεις και δε θα μ’ ακολουθήσεις, | θα σου κάνω πλάκα απ’ τις λίγες, μαυρομάτα, | γιατί μεσ’ στην Αθήνα είμ’ απ’ τα παιδιά τα φίνα, | μα και ζόρικο πολύ όταν χρειαστεί, | γιατί μεσ’ στην Αθήνα είμ’ απ’ τα παιδιά τα φίνα, | μα και ζόρικο πολύ όταν χρειαστεί. | Στο πόνο μου απάνω δυο ποτήρια παραπάνω, | θα τα πιω γεμάτα να μεθύσω μαυρομάτα, | Περαία και Μοσχάτο θα τα κάνω άνω κάτω, | να σε βρω μικρό μου, δυο λόγια να σου πω, | Περαία και Μοσχάτο θα τα κάνω άνω κάτω, | να σε βρω μικρό μου, δυο λόγια να σου πω.

20. Το θύμα Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Αυτόν τον φίλο που ‘χεις μαζί σου, | συχνά τον σφάζεις τον τυραννάς, | είναι το θύμα που ποθ’ η καρδιά σου, | πιστεύει τάχα τον αγαπάς, | είναι το θύμα που ποθ’ η καρδιά σου, | πιστεύει τάχα τον αγαπάς. | Αυτό το κόλπο συχνά που παίζεις, | δε θα κρατήσει πολύ καιρό, | γιατί το θύμα όταν ξυπνήσει, | θα σου ζητήσει λογαριασμό, | γιατί το θύμα όταν ξυπνήσει, | θα σου ζητήσει λογαριασμό. | Τότε να ξέρεις τρελή γυναίκα, | δε θα ‘βρεις τόπο για να σταθείς, | απο το θύμα δε θα γλυτώσεις, | μη περιμένεις για να σωθείς, | απο το θύμα δε θα γλυτώσεις, | μη περιμένεις για να σωθείς.

Ο δεύτερος δίσκος

01. Ξημερώνει και βραδιάζει Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Ξημερώνει και βραδιάζει | Πάντα στον ίδιο τον σκοπό | φέρτε μου να πιω | το ακριβότερο πιοτό | εγώ πληρώνω τα μάτια π' αγαπώ | Κι όταν βλέπεις ταβερνιάρη | Να σπάω να παραμιλώ | μη με κατακρίνεις | μη με παίρνεις για τρελό | εγώ πληρώνω τα μάτια π' αγαπώ | Η καρδιά μου συννεφιάζει | Τρέχουν τα δάκρυα βροχή | σίγουρα θα πάμε | μια και φτάσαμε ως εκεί | Εσύ στο χώμα κι εγώ στη φυλακή

02. Συννεφιασμένη Κυριακή Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Συννεφιασμένη Κυριακή, | μοιάζεις με την καρδιά μου | που έχει πάντα συννεφιά, | Χριστέ και Παναγιά μου. | Όταν σε βλέπω βροχερή, | στιγμή δεν ησυχάζω. | μαύρη μου κάνεις τη ζωή, | και βαριαναστενάζω. | Είσαι μια μέρα σαν κι αυτή, | που ‘χασα την χαρά μου. | συννεφιασμένη Κυριακή, | ματώνεις την καρδιά μου.

03. Πάμε τσάρκα Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Πάμε τσάρκα πέρα στο Μπαξέ Τσιφλίκι | κούκλα μου γλυκιά απ' τη Θεσσαλονίκη | Στου Νικάκη τη βαρκούλα, γλυκιά μου Μαριγούλα | να σου παίξω φίνο μπαγλαμά | Πάμε τσάρκα πέρα στο Καραμπουρνάκι | να τα πιούμε μια βραδιά στο Καλαμάκι | κι από 'κει στο Μπεχτσινάρι, σε φίνο ακρογιάλι | να σου παίξω φίνο μπαγλαμά | Πάμε τσάρκα στην Ακρόπολη, στη Βάρνα | κι από 'κει στα κούτσουρα του Δαλαμάγκα | Μαριγώ θα σε τρελάνει, ν' ακούσεις τον Τσιτσάνη | να σου παίξει φίνο μπαγλαμά

04. Της γερακίνας γιός Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Ούτε στρώμα να πλαγιάσω, | ούτε φως για να διαβάσω | το γλυκό σου γράμμα, ωχ, μανούλα μου | Καλοκαίρι κι είναι κρύο | ένα μέτρο επί δύο | είναι το κελί μου, ωχ, μανούλα μου | Μα εγώ δε ζω γονατιστός , | είμαι της γερακίνας γιος | Τι κι αν μ' ανοίγουνε πληγές | εγώ αντέχω τις φωτιές | Μάνα μη λυπάσαι, μάνα μη με κλαις | Ένα ρούχο ματωμένο | στρώνω για να ξαποσταίνω | στο υγρό τσιμέντο, ωχ, μανούλα μου | Στο κελί το διπλανό μου | φέραν κάποιον αδελφό μου | πόσο θα τραβήξει, ωχ, μανούλα μου | Μα εγώ δε ζω γονατιστός, | είμαι της γερακίνας γιος | Τι κι αν μ' ανοίγουνε πληγές | εγώ αντέχω τις φωτιές | Μάνα μη λυπάσαι, μάνα μη με κλαις

05. Ο τσολιάς Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Νίκος Λούπας & Βασίλης Τσιτσάνης
Μια κούκλα μες στη γειτονιά τσολιά τηνε φωνάζουν | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | και στο σεργιάνι σαν θα βγει τα κάλλη της θαυμάζουν, | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | πάρε την βόλτα σου κι έλα κοντά μου | να σε χορτάσω με τα φιλιά μου | έλα τσολιά μου στην αγκαλιά μου. | Έλα τα τσαρούχια μας! | Μαχαραγιάς κι αν ήμουνα όλα θα τα πουλούσα | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | με σένα κούκλα μου γλυκιά παντοτινά θα ζούσα | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | πάρε την βόλτα σου κι έλα κοντά μου | να σε χορτάσω με τα φιλιά μου | έλα τσολιά μου στην αγκαλιά μου. | Στη μεταξένια σου ποδιά θα ζήσω ένα χρόνο | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | να κάθουμαι να σε κοιτώ και να σε καμαρώνω | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | πάρε την βόλτα σου κι έλα κοντά μου | να σε χορτάσω με τα φιλιά μου | έλα τσολιά μου στην αγκαλιά μου. | Να σε κοιτώ μικρούλα μου λιγάκι μες στα μάτια | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | να γίνουμε αυτοκράτορας με πλούτη και παλάτια. | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | βρε πάρε την βόλτα σου κι έλα κοντά μου | να σε χορτάσω με τα φιλιά μου | έλα τσολιά μου στην αγκαλιά μου. | Άιντε οι τσολιάδες μας ε πω, πω!

06. Σε διώξαν απ’ την Κοκκινιά Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Νίκος Μάθεσης & Βασίλης Τσιτσάνης
Σε διώξαν απ' την Κοκκινιά γιατί το 'χες παρακάνει | και στο Χατζηκυριάκειο άμυαλη | άρχισες το, άρχισες το σεργιάνι | Στη Δραπετσώνα τα 'φαγες στου Παύλου και στου Γκίκα | και στα Ταμπούρια του Μηνά, του φουκαρά | που του 'μεινε, που του 'μεινε η γλύκα | Εδώ να κάτσεις φρόνιμα τ' ακούς ξεμυαλισμένη | γιατί αν ήρθες για μαλλί, άμυαλη, | θα φύγεις κου, θα φύγεις κουρεμένη

07. Τα λιμάνια Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Το πλοίο θα σαλπάρει για λιμάνια ξένα | για λιμάνια ξένα, | μαζί του θα σε πάρει, αγάπη μου, και σένα | μακριά από μένα. | Την καρδιά μου ο πόνος την πληγώνει | και στο κλάμα βραδιάζει και νυχτώνει. | Φεύγεις, αγάπη μου, φεύγεις, χαρά μου, | πάρ' τις ελπίδες μου, τα όνειρά μου, | γρήγορα νά 'ρθεις πάλι κοντά μου. | Το πλοίο θα σαλπάρει για λιμάνια ξένα | για λιμάνια ξένα. | Το πλοίο θα σαλπάρει για λιμάνια ξένα | για λιμάνια ξένα, | μαζί του θα σε πάρει, αγάπη μου, και σένα | μακριά από μένα. | Κάθε ώρα για μένα θα 'ναι χρόνος, | θα με τρώει της ξενιτιάς ο πόνος. | Φεύγεις, αγάπη μου, φεύγεις, χαρά μου, | πάρ' τις ελπίδες μου, τα όνειρά μου, | γρήγορα νά 'ρθεις πάλι κοντά μου. | Το πλοίο θα σαλπάρει για λιμάνια ξένα | για λιμάνια ξένα.

08. Θα κάνω ντου, βρε πονηρή Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Θα κάνω ντου βρε πονηρή | στα στέκια που αράζεις | κι αν σε τρακάρω πουθενά | μ' αυτόν τον άνθρωπο ξανά | να ξέρεις δεν τη βγάζεις | Καθάρισε τη θέση σου | μ' αυτή σου την κατάσταση | πριν κάνω επανάσταση | Τον τελευταίο τον καιρό | μου τα 'χεις κάνει ρόιδο | δυο τρεις μου την καρφώσανε | πως πάλι σε τσακώσανε | με κείνο το κορόιδο | Καθάρισε τη θέση σου | μ' αυτή σου την κατάσταση | πριν κάνω επανάσταση | Θα κάνω ντου για να σε βρω | Αθήνα και Περαία | κι αν θα σε κάνω τσακωτή | να ξέρεις η βραδιά σου αυτή | θα είν' η τελευταία | Καθάρισε τη θέση σου | μ' αυτή σου την κατάσταση | πριν κάνω επανάσταση

09. Το ‘ξερα πως θα μου φύγεις Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Το 'ξερα, το 'ξερα πως θα μου φύγεις | και βαριά θα πληγωθώ | το δικό μου πάθος κι η μεγάλη ζήλια | σ' έκαναν να φύγεις | να βρεις ξένα χείλια | Έφυγες αγάπη μου | σε πήραν απ' τα χέρια τα δικά μου | και καίγετ' η καρδιά μου | καίγεται, αχ! καίγεται μες στη φωτιά σου | κι ο καημός δε λέγεται | Πίστευα, πίστευα πως όταν φύγεις | γρήγορα θα γιατρευτώ | τώρα ένα θαύμα μόνο θα με σώσει | να γυρίσεις πίσω και να με γλιτώσεις | Έφυγες αγάπη μου | σε πήραν απ' τα χέρια τα δικά μου | και καίγεται η καρδιά μου | καίγεται, αχ! καίγεται μες στη φωτιά σου | κι ο καημός δε λέγεται | Αν πονάς, αν πονάς για μένα λίγο | μη μ' αφήνεις να χαθώ | σε έχω αδικήσει και πολύ πληγώσει | το έχω καταλάβει το έχω μετανιώσει

10. Η μάγισσα της αραπιάς Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Θα πάω εκεί στην Αραπιά | που μ' έχουνε μιλήσει | για μια μεγάλη μάγισσα | τα μάγια να μου λύσει | Και θα της πω τα βάσανα | αυτά που 'χω τραβήξει | και τα σημάδια της τρελής | σε μια φωτιά να ρίξει | Ν' ανάψουνε και να καούν | πώς έκαψαν και μένα | τα μάγια να την πιάσουνε | να σέρνεται στα ξένα

11. Δε θέλω τα ματάκια σου Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Δε θέλω τα ματάκια σου | για μένανε να κλαίνε | να με αφήσεις ήσυχο | κι εγώ ας τυραννιέμαι. | Στους φίλους σου πας και τους λες | τι θες και τους κουράζεις | αφού σου το ‘πα καθαρά | μαζί μου δεν ταιριάζεις | Κοίταξε άλλονε να βρεις | και την καρδιά να δώσεις | αφού για μένα έσβησες | το μέλλον σου να σώσεις

12. Τα ξένα χέρια Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Όποιος μεγάλωσε στα ξένα χέρια | κι ήπιε το δάκρυ της ορφάνιας το πικρό | αυτός γνωρίζει τι θα πει | να τρως με πόνο το ψωμί | όταν βρεθείς χωρίς προστάτη στη ζωή | Είναι πικρά είναι βαριά τα ξένα χέρια | τα ξένα χέρια είναι μαχαίρια | Και στην αγάπη μου τα όνειρά μου | κι αυτά γκρέμισαν από της μοίρας την οργή | αυτός που μου 'χε υποσχεθεί | πως θα μ' αλλάξει τη ζωή | κι αυτός δεν είχε μες τα στήθια του ψυχή

13. Ίσως αύριο Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Όλοι με ρωτούν πώς έχω καταντήσει | κι εγώ με απορία τους κοιτώ | κλάψε καρδιά μου σήμερα | τη μαύρη σου τη μοίρα | κλάψε για τον κατήφορο | που στη ζωή μου πήρα | Ίσως αύριο χτυπήσει πικραμένα | του θανάτου η καμπάνα και για μένα | Έχω απ' τη ζωή παράπονο μεγάλο | δεν ένιωσε τον πόνο μου κανείς | μη με κατηγορήσετε | αφού κανείς δεν ξέρει | πριν πέσω τόσο χαμηλά | τι έχω υποφέρει | Ίσως αύριο χτυπήσει πικραμένα | του θανάτου η καμπάνα και για μένα

14. Τ’ αλάνια Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Είμαστε αλάνια, διαλεχτά παιδιά μέσα στην πιάτσα | και δεν την τρομάζουν οι φουρτούνες τη δική μας ράτσα | Τι τα θες, τι τα θες, πάντα έτσι είν' η ζωή | θα γελάς ή θα κλαις βράδυ και πρωί | Κάθε μας μεράκι γίνεται τραγούδι και το λέμε | και μες στα στραπάτσα μάθαμε ποτέ μας να μην κλαίμε | Τι τα θες, τι τα θες, πάντα έτσι είν' η ζωή | θα γελάς ή θα κλαις βράδυ και πρωί

15. Σαν απόκληρος γυρίζω Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Σαν απόκληρος γυρίζω | στην κακούργα ξενιτιά | Περιπλανώμενος δυστυχισμένος | Μακριά απ' της μάνας μου την αγκαλιά | Κλαίνε τα πουλιά για αέρα | Και τα δέντρα για νερό | Κλαίω μανούλα μου κι εγώ για σένα | Που έχω χρόνια για να σε ειδώ | Πάρε χάρε τη ψυχή μου | Ησυχία για να βρω | Αφού το θέλησε η μαύρη μοίρα | Μες τη ζωή μου να μη χαρώ

16. Κλάψε σήμερα, καρδιά μου Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Κλάψε σήμερα καρδιά μου | κλάψε σήμερα καρδιά μου | στάχτη γίναν και σκορπίσαν | τα φτωχά τα όνειρά μου. | Δεν το χωράει το μυαλό κι ο νους μου ακόμα | μέχρι χθες φιλιά στο στόμα μου 'δινες εσύ. | Γιατί κακούργα, αχ γιατί να με προδώσεις | σε μια νύχτα να μου φέρεις την καταστροφή; | Κλάψε σήμερα καρδιά μου | κλάψε σήμερα καρδιά μου | στάχτη γίναν και σκορπίσαν | τα φτωχά τα όνειρά μου. | Τώρα η καρδιά μου θα 'χει συντροφιά τον πόνο | και θα μοιάζει με θλιμμένο μαύρο δειλινό. | Τι να την κάνω μια ζωή χωρίς σκοπό | θέλω απόψε να πεθάνω για να μην πονώ. | Κλάψε σήμερα καρδιά μου | κλάψε σήμερα καρδιά μου | στάχτη γίναν και σκορπίσαν | τα φτωχά τα όνειρά μου. | Γιατί κακούργα, αχ γιατί να με προδώσεις | σε μια νύχτα να μου φέρεις την καταστροφή; | Κλάψε σήμερα καρδιά μου | κλάψε σήμερα καρδιά μου | στάχτη γίναν και σκορπίσαν | τα φτωχά τα όνειρά μου.

17. Αθηναίισσα Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Είσαι φίνα και μ’ αρέσεις Αθηναίισσα, | στη ματιά σου κάτι έχεις, καλέ μποέμισα, | στη ματιά σου κάτι έχεις, καλέ μποέμισα. | Δυο κρυστάλλινα παλάτια, χρυσοστόλιστα, | θα σου κτίσω για τα μάτια τα Σπανιόλικα, | θα σου κτίσω για τα μάτια τα Σπανιόλικα. | Είσαι πρώτη στην Αθήνα στ’ ομολόγησα, | όμορφη, γλυκιά, τσαχπίνα, πλάνα γόησσα, | όμορφη, γλυκιά, τσαχπίνα, πλάνα γόησσα.

18. Φτώχια που με κουρέλιασες Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Φτώχεια που με κουρέλιασες, με νύχια ματωμένα, | μεσ’ στα πολλά σου θύματα γράψε κι ακόμα ένα. | Φτώχεια κι αν έχεις θύματα, κρύβεις ψυχές μ’ αισθήματα. | Φτωχολογιά στον πόνο σου ποτέ σου δε δειλιάζεις | και τα κουρέλια που φοράς, με γέλιο τα σκεπάζεις. | Φτώχεια κι αν έχεις θύματα, κρύβεις ψυχές μ’ αισθήματα. | Μέσα στης φτώχειας το μπαξέ είμαι κι εγώ λουλούδι, | που θρέφομαι με δάκρυα και με πικρό τραγούδι. | Φτώχεια κι αν έχεις θύματα, κρύβεις ψυχές μ’ αισθήματα.

19. Τα νιάτα τα μπερμπάντικα Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Τα νιάτα τα μπερμπάντικα, | γλέντα τα στον καιρό τους, | γιατί η μπαμπέσα η ζωή, η ζωή, | θα κάψει τον ανθό τους. | Τα μπερμπάντικα τα νιάτα, | γλέντησε τα στα γεμάτα. | Τώρα που καις σαν τη φωτιά, | τώρα που έχεις ρέντα, | μεσάνυχτα και χαραυγές, χαραυγές, | με την ψυχή σου γλέντα. | Τα μπερμπάντικα τα νιάτα, | γλέντησέ τα στα γεμάτα. | Τα νιάτα τα μπερμπάντικα, | να μην τα χαραμίσεις, | όσο μπορέσεις έξυπνα, έξυπνα, | μποέμικα να ζήσεις. | Τα μπερμπάντικα τα νιάτα, | γλέντησέ τα στα γεμάτα

20. Καπνουλούδες Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Δημήτρης Γκόγκος | Στίχοι: Δημήτρης Γκόγκος
Βρε καπνουλού μου έμορφη | σ' αρέσει το ντουμάνι | κι εμένανε με παρατάς | μεσ' στον τεκέ χαρμάνη. | Όταν σκολάσεις γίνεσαι | μια κούκλα πρώτη, φίνα | και την πουλεύεις πονηρά | στη Βούλα στη Ραφήνα. | Τους μάγκες πάντα προτιμάς | κι όλους τους παραλήδες | μα ζούλα πάντα κυνηγάς | τους έμορφους νταήδες. | Άλα | Και στο φινάλε πας γλεντάς | με μάγκες στους τεκέδες, | γιατί σ' αρέσει ο μπαγλαμάς, | μπουζούκια κι αργιλέδες.

21. Γιούργια Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Παραδοσιακό |  Στίχοι: Παραδοσιακό
Μου ‘ρχεται να κάνω γιούρια στο ταβλά με τα κουλούρια, | μου ‘ρχεται να κάνω γιούρια στο ταβλά με τα κουλούρια. | Δυο φράγκα ένα σιμίτι, πέντε φράγκα ο χαλβάς, | εξήντα φράγκα μια μαστούρα, ε ρε μάγκα τι τραβάς.

22. Οι φάμπρικες Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Σφυρίζει η φάμπρικα μόλις χαράζει | οι εργάτες τρέχουν για τη δουλειά | για να δουλέψουνε όλη τη μέρα | Γεια σου περήφανη κι αθάνατη εργατιά! | Βλέπεις κοπέλες στα υφαντουργεία | και άλλες δουλεύουν στα αργαλειά | στα καπνομάγαζα στα συνεργεία | Γεια σου περήφανη κι αθάνατη εργατιά! | Φράγκο δε δίνουνε για μεγαλεία | έχουνε μάθει να ζουν απλά | στάζει ο ιδρώτας τους χρυσές σταγόνες | Γεια σου περήφανη κι αθάνατη εργατιά! | Σφυρίζει η φάμπρικα σαν θα σχολάσουν | κορίτσια, αγόρια ζευγαρωτά | με την αγάπη τους θα ξαποστάσουν | Γεια σου περήφανη κι αθάνατη εργατιά!

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης