Δευτέρα, 17 Δεκεμβρίου 2012

Η τρίτη πόρτα





















01. Γιατί Τραγούδι: Μαρία Φαραντούρη
Μουσική: Λένα Πλάτωνος | Στίχοι: Θόδωρος Ποάλας
Φεγγάρι χωρίς λεπτοδείκτες | Οι νύχτες λευκές το κορμί σου ζητούν | Και όσα μου είπες γιατί μου τα είπες | Δεν ήξερες ότι τα λόγια περνούν; | Και σαν τρομαγμένα πουλιά ταξιδεύουν | Κι απόψε ξανά ζωντανεύουν, γιατί; | Γιατί, τόσα ψέματα γιατί; | Αγάπες κι αίματα, γιατί; | Εσύ θα με ψάχνεις σε σώματα ξένα | Απόψε για μένα κανένα γιατί. | Σημεία ζωής δεν μου δίνεις | Αφήνεις να σφίγγει ολοένα ο κλοιός | Ο μαύρος ιστός μιας αράχνης ευθύνης | Με κρίνεις συνέχεια λες κι είσαι θεός | Δεν ήσουν δεν είσαι, ποτέ δεν θα γίνεις | Στη σκόνη σου μέσα θα σβήνεις γιατί…

02. Η τρίτη πόρτα Τραγούδι: Μαρία Φαραντούρη
Μουσική: Λένα Πλάτωνος | Στίχοι: Θόδωρος Ποάλας
Άφησα πίσω μου τις δόξες και τα φώτα | είπα να ψάξω στη ζωή | την Τρίτη πόρτα | το μαύρο πρόβατο | ο κόσμος το φοβάται | βλέπει ξημέρωμα | αυτός που δεν κοιμάται | Τρίτη πόρτα δεν υπάρχει | μα τον Αγιο Ταξιάρχη | στο ντουνιά | το ‘γραψε η Ευτυχία | στων αιώνων τα αρχεία | Τρίτη πόρτα δεν υπάρχει πουθενά | Άφησα πίσω μου | αγάπες και παλάτια | ήρθα κοντά σου | και σε κοίταξα στα μάτια | φωτιά ο δρόμος | ο γκρεμός της σωτηρίας | έτσι πληρώνεται | ο καημός της αμαρτίας

03. Το κρεβάτι Τραγούδι: Μαρία Φαραντούρη
Μουσική: Λένα Πλάτωνος | Στίχοι: Θόδωρος Ποάλας
Το κρεβάτι κοντά στο παράθυρο | Να το βρίσκει ο Ήλιος | Το κορμί σου Ναυτίλος | Τα φιλιά σου Γαρμπής | Να μας ψάχνει ο κόσμος | Σε γνωστούς και σε φίλους | Να μη ξέρει κανείς | Έρωτας ήταν και πάει | Δε μ’ αγαπάει καμιά ψυχή | Κι’ όπως περνάει | Με τυραννάει | Τέτοια ζωή | Το κρεβάτι φθηνά το ξεπούλησα | Τελευταίο κομμάτι | Το ταξίδι μας στάχτη | Επιζώντες ουδείς | Και ρωτάει ο κόσμος | Τους γνωστούς και τους φίλους | Και δεν ξέρει κανείς

04. Ηχοχρώματα  Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Μαρία Φαραντούρη
Μουσική: Λένα Πλάτωνος | Στίχοι: Θόδωρος Ποάλας
Βγήκα στη ζωή από μόνη μου | αγάπη τράβα μου λίγο την κουρτίνα | θέλω να δω πού πάει το περιβόλι μου | πού να τελειώνει ετούτη η βιτρίνα | Τι υπάρχει παραπέρα δεν απάντησε κανείς | πες μου πώς να τραγουδήσω το τοπίο της σιωπής | τι υπάρχει στην ψυχή σου δεν απάντησε κανείς | πες μου πώς να ζωγραφίσω ηχοχρώματα ψυχής | Βγήκα στη ζωή από σύμπτωση | αγάπη κρύψε του πόνου τη ρυτίδα | κάτι πικρό ταιριάζει στην περίπτωση | τα ασημόχαρτα καλύψαν την παγίδα | Τι υπάρχει παραπέρα δεν απάντησε κανείς | πες μου πώς να τραγουδήσω το τοπίο της σιωπής | τι υπάρχει στην ψυχή σου δεν απάντησε κανείς | πες μου πώς να ζωγραφίσω ηχοχρώματα ψυχής

05. Ο πρίγκιπας  Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Λένα Πλάτωνος | Στίχοι: Θόδωρος Ποάλας
Ένας πρίγκιπας μικρός πιο μικρός κι από ρεβίθι | κατοικούσε μοναχός μέσα σ' ένα παραμύθι | σε πλανήτη ερημικό με μοναδικό του φίλο | ένα πρόβατο μικρό και τριαντάφυλλο με φύλλο | Μα του κόσμου η οχιά σκότωσε το όνειρό μου | στων αιώνων την τροχιά ταξιδεύω τον καημό μου | η ψυχή πονά και κλαίει σε κανένα δεν το λέει | Ένας πρίγκιπας φτωχός πιο φτωχός κι από κουρέλι | περπατούσε συνεχώς πίσω απ' του έρωτα τα βέλη | μήπως βρει καμιά καρδιά δεν πειράζει τσακισμένη | να την πάρει αγκαλιά και να ζουν ευτυχισμένοι | Μα του κόσμου η οχιά σκότωσε το όνειρό μου | στων αιώνων την τροχιά ταξιδεύω τον καημό μου | η ψυχή πονά και κλαίει σε κανένα δεν το λέει | Ένας πρίγκιπας μικρός πιο μικρός κι από αγκάθι | όσο μια σταγόνα φως μες του σύμπαντος τα βάθη | κάθε νύχτα Αϊ Γιαννιού στις καρδιές φωτιές ανάβει | απ' το φάρο τ' ουρανού με του Σείριου το χάδι | Μα του κόσμου η οχιά σκότωσε το όνειρό μου | στων αιώνων την τροχιά ταξιδεύω τον καημό μου | η ψυχή πονά και κλαίει σε κανένα δεν το λέει

06. Γαλαξίες Τραγούδι: Μαρία Φαραντούρη
Μουσική: Λένα Πλάτωνος | Στίχοι: Θόδωρος Ποάλας
Και γαλαξίες θα περάσω | το αστεράκι σου να βρω. | Μαζί σου θέλω να γεράσω | να σου σηκώνω το σταυρό. | Κι όταν σημάνει παρά πέντε, | μαζί στον ίδιο Γολγοθά. | Φύσα, αναστάσιμε πουνέντε, | να κυματίζει η καρδιά. | Και γαλαξίες θα περάσω | μ’ ένα τραγούδι να σε βρω, | τα όνειρά σου να χαράξω | στου παραδείσου το γιαλό. | Κι όταν σημάνει παρά πέντε, | μαζί στον ίδιο Γολγοθά. | Φύσα, αναστάσιμε πουνέντε, | να κυματίζει η καρδιά.

07. Το κύμα Τραγούδι: Μαρία Φαραντούρη
Μουσική: Λένα Πλάτωνος | Στίχοι: Θόδωρος Ποάλας
Εκείνος που σκαρφάλωσε | Στης μοναξιάς τα βράδια | Κοιτάζοντας κατάματα | Μια νύχτα το θεό | Ποτέ δεν παραδόθηκε | Στου κόσμου τα σκοτάδια | Και στο κατάρτι ύψωσε | Δικό του ουρανό | Άσε το κύμα να μας πάει | Εκεί που το κακό σκορπάει | Άσε το χρόνο βήμα, βήμα | Ν’ αγαπάς κι άσε το κύμα | Εκείνος που ακούμπησε | Στην κουπαστή του πόνου | Και μες την φλέβα έκρυψε | Του πόθου τα φιλιά | Ποτέ του δε λογάριασε | Τα δόκανα του χρόνου | Κι από το χάρτη έσβησε | Λιμάνια και στεριά

08. Οι γριές στα πηγάδια Τραγούδι: Μαρία Φαραντούρη
Μουσική: Λένα Πλάτωνος | Στίχοι: Θόδωρος Ποάλας
Τη νύχτα της Πεντηκοστής | Στου κόσμου τα πηγάδια | Γριές με ξέπλεκα μαλλιά | Με όρκους και σημάδια | Νεκρές ψυχές και σώματα | Με τα μικρά ονόματα | Καλούνε από τον Άδη | Μέσα απ’ το βάθος του καιρού | Να δουν στην πλάτη του νερού | Που κατατάσσονται οι ψυχές | Στο φως ή στο σκοτάδι | Χάνεται στην Ανατολή | Κι’ όποιος ξεχνά στη Δύση | Κι’ όποιος προδώσει το φιλί | Γίνεται πέτρινο πουλί | Χωρίς καημό, χωρίς φιλί | Στων στεναγμών τη βρύση | Τη νύχτα της Πεντηκοστής | Σκιές μες το Λυκόφως | Γριές με πέπλα νυφικά | Με πάθη και με πόθους | Κόκκινα μονογράμματα | Με της καρδιάς τα γράμματα | Κεντούνε για τον Άδη | Θυμούνται πλάτες κι αγκαλιές | Του έρωτα τις μυρωδιές | Κλάψε ζωή τους ζωντανούς | Που ζήσαν το σκοτάδι

09. Τσουκνίδα Τραγούδι: Μαρία Φαραντούρη
Μουσική: Λένα Πλάτωνος | Στίχοι: Θόδωρος Ποάλας
Μια μικρή, μικρή τσουκνίδα | Που με είδες που σε είδα | Στα σκουπίδια πεταμένη | Μια ψυχή καταραμένη | Κάθε μέρα που ξυπνάω | Ίδιο Γολγοθά περνάω | Ψάχνοντας Ανθρώπου χάδι | Κατεβαίνω και στον Άδη | Να δω αγάπης πρόσωπο | Στον κόσμο τον διπρόσωπο | Μια μικρή, μικρή τσουκνίδα | Λέει στην πυγολαμπίδα | Το μεγάλο όνειρό της | Το μικρό παράπονό της | Κάθε μέρα που ξυπνάω | Ίδιο Γολγοθά περνάω | Ονειρεύομαι πατρίδα | Η μικρή, μικρή τσουκνίδα | Να δω αγάπης πρόσωπο | Στον κόσμο τον διπρόσωπο | Μια μικρή, μικρή τσουκνίδα | Στων καιρών την καταιγίδα | Μόνη μέσα στους αιώνες | Με του φόβου τις εικόνες | Κάθε μέρα που ξυπνάω | Ίδιο Γολγοθά περνάω | Κι’ όταν κοιμηθούν τα πλήθη | Φτιάχνω ένα παραμύθι | Να δω αγάπης πρόσωπο | Στον κόσμο τον διπρόσωπο

10. Άλμα Τραγούδι: Μαρία Φαραντούρη
Μουσική: Λένα Πλάτωνος | Στίχοι: Θόδωρος Ποάλας
Άλμα σημαίνει και ψυχή ισπανικά | Ζητάς παιχνίδια παιδικά | Τι να σου δώσω | Τα ‘σπασες όλα ξαφνικά | Εσύ μ’ ανάγκασες να μεγαλώσω | Όχι δεν έκλαψες πικρά | Γιατί αν είχες κλάψει | Τώρα θα ήσουν δίπλα μου | Στης δόξας μου τη λάμψη | Άλμα σημαίνει και ψυχή ισπανικά | Χωρίς αγάπη τα φιλιά | Είναι αμαρτία | Θέλει αλήθεια του ανθρώπου | Η καρδιά | Για να γνωρίσει σωτηρία

11. Είμαι του έρωτα παιδί Τραγούδι: Μαρία Φαραντούρη
Μουσική: Λένα Πλάτωνος | Στίχοι: Θόδωρος Ποάλας
Είμαι του έρωτα παιδί | Στου πόθου το μπαλκόνι | Σαν σπουργίτι ξαγρυπνώ | Γυρεύω γη και ουρανό | Κι’ ο κόσμος με μαλώνει | Και συ θεέ από ψηλά | Δεν ρίχνεις ένα βλέμμα | Να βγει στον κόσμο η ομορφιά | Να πάψει αυτό το ψέμα | Άνθρωπος είμαι | Σάρκα και ψυχή | Κανείς δεν άντεξε πολύ | Χωρίς φιλί | Είμαι του έρωτα παιδί | Του πόνου περιστέρι | Χελιδονάκι στο χιονιά | Γυρεύω άλλη γειτονιά | Κι’ ένα καινούργιο αστέρι

12. Μ' ένα φιλί τριανταφυλλί Τραγούδι: Μαρία Φαραντούρη
Μουσική: Λένα Πλάτωνος | Στίχοι: Θόδωρος Ποάλας
Ανοίξαμε τα μάτια ένα πρωί | Με την ψυχή στο κλάμα βουτηγμένη | Να περπατάει μες την Άγνωστη Σιωπή | Απ’ το χεράκι μιας ελπίδας αρπαγμένη | Και να προσμένω σαν τρελή | Ανατολών Ανατολή | Ένα φιλί τριανταφυλλί | Να με ξυπνήσει | Ν’ αλλάξει χρώμα η ζωή | Μ’ ένα φιλί τριανταφυλλί | Ανατολών Ανατολή | Να ξεκινήσει | Ανοίξαμε τα μάτια ένα πρωί | Με την ψυχή στον βράχο καρφωμένη | Να τιμωρείται που αγάπησε πολύ | Απ’ το χεράκι του καημού σημαδεμένη

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης