Πέμπτη, 13 Δεκεμβρίου 2012

Τα ερωτικά





















01. Μικρή και τριανταφυλλένια Τραγούδι: Δημήτρης Ψαριανός
Μουσική: Χρήστος Γκάρτζος | Στίχοι: Pablo Neruda & Λευτέρης Παπαδόπουλος
Είσαι μικρή και τριανταφυλλένια | μικρή τριανταφυλλένια | κι άλλες φορές, μικρούλα και γυμνή | νομίζω πως χωράς μες στην παλάμη μου | που έτσι δα να κάνω, | σε σφίγγω και σε φέρνω | μπροστά στο στόμα μου. | Είσαι μικρή και τριανταφυλλένια | μικρή τριανταφυλλένια. | Του έρωτά σου η ορμή | μοιάζει πελάγου κύμα. | Τα μάτια σου πλατύτερα απ’ τον ουρανό | που μόλις τα μετράω | και σκύβω μες στο στόμα σου | τη γη για να φιλήσω. | Είσαι μικρή και τριανταφυλλένια | μικρή τριανταφυλλένια.

02. Ασκημούλα μου Τραγούδι: Δημήτρης Ψαριανός
Μουσική: Χρήστος Γκάρτζος | Στίχοι: Pablo Neruda & Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ασκημούλα μου, | είσαι σαν αχτένιστο κάστανο. | Ομορφούλα μου, | είσαι όμορφη σαν τον άνεμο. | Αγάπη μου, | σ’ αγαπώ, όπως και να ’σαι. | Ασκημούλα μου, | πού είναι κρυμμένα τα στήθια σου; | Κι εγώ θα ’θελα να ’χες δυο φεγγάρια για στήθη. | Ομορφούλα μου, | λουλούδι το λουλούδι | αστέρι το αστέρι | κύμα το κύμα | έχω μετρήσει το σώμα σου. | Ασκημούλα μου, | σ’ αγαπώ για τη χρυσή τη μέση σου. | Ομορφούλα μου, | σ’ αγαπώ για μια ρυτίδα στο μέτωπό σου. | Αγάπη μου, | σ’ αγαπώ, όπως και να ’σαι.

03. Πεινάω για σένα Τραγούδι: Δημήτρης Ψαριανός
Μουσική: Χρήστος Γκάρτζος | Στίχοι: Pablo Neruda & Λευτέρης Παπαδόπουλος
Πεινάω για τη φωνή σου | πεινάω για τα μαλλιά σου | πεινάω για το στόμα σου | και σιωπηλός γυρίζω | στους έρημους τους δρόμους | ψάχνοντας να σε βρω. | Θέλω το δέρμα σου, καλή μου, | που ’ναι σαν μύγδαλου καρδούλα. | Θέλω, καρδιά μου, την καμένη | της ομορφιάς σου αστραπή. | Θέλω τη γρήγορη να πιάσω | των βλεφαρίδων σου σκιά. | Το ψωμί μου δεν μου φτάνει | κι η αυγή με τσακίζει | καθώς ψάχνω στη μέρα | των υγρών ν’ αγροικήσω | των ποδιών σου τον ήχο. | Θέλω το δέρμα σου, καλή μου, που ’ναι σαν μύγδαλου καρδούλα. | Θέλω, καρδιά μου, την καμένη | της ομορφιάς σου αστραπή. | Θέλω τη γρήγορη να πιάσω | των βλεφαρίδων σου σκιά.

04. Το γυμνό χέρι Τραγούδι: Δημήτρης Ψαριανός
Μουσική: Χρήστος Γκάρτζος | Στίχοι: Pablo Neruda & Λευτέρης Παπαδόπουλος
Όταν γδυθείς είσαι απλή | σαν ένα από τα χέρια σου. | Είσαι γλυκιά και στρογγυλή | και διάφανη κι ωραία | και απαλή και μια σταλιά | και μια χουφτίτσα χώμα. | Όταν γδυθείς είσαι λεπτή | σαν το γυμνό σιτάρι, | γεμάτη φεγγαριού γραμμές | και δρόμους από μήλα. | Γαλάζια είσαι όταν γδυθείς | σαν τη νυχτιά στην Κούβα. | Κίτρινη είσαι όταν γδυθείς | κι ατέλειωτα μεγάλη, | ίδιο κατακαλόκαιρο | σε μια χρυσή εκκλησιά. | Κι ύστερα πάλι όταν ντυθείς | ξανά φθινοπωριάζει.

05. Όχι, εγώ δε σ’ αγαπώ Τραγούδι: Δημήτρης Ψαριανός
Μουσική: Χρήστος Γκάρτζος | Στίχοι: Pablo Neruda & Λευτέρης Παπαδόπουλος
Εγώ, που λες, δε σ’ αγαπώ | κι αν θέλεις πίστεψέ το. | Απ’ την πολλή αγάπη μου | φτάνω να μη σε θέλω. | Όχι, εγώ δε σ’ αγαπώ | κι αν θέλεις πίστεψέ το. | Και δίχως τέλος σε μισώ | και σε παρακαλάω | να μείνεις πάντα δίπλα μου, | αλλά να μη σε βλέπω, | να σ’ αγαπώ σαν τον τυφλό | και σαν τον διακονιάρη. | Εγώ, που λες, δε σ’ αγαπώ | κι αν θέλεις πίστεψέ το. | Απ’ την πολλή αγάπη μου | κοντεύω να πεθάνω. | Όχι, εγώ δε σ’ αγαπώ | κι αν θέλεις πίστεψέ το. | Και δίχως τέλος σε μισώ | και σε παρακαλάω | να μείνεις πάντα δίπλα μου, | αλλά να μη σε βλέπω, | να σ’ αγαπώ σαν τον τυφλό | και σαν τον διακονιάρη. | Κι απ’ την πολλή την προσμονή | όταν σε περιμένω | περνά η καρδιά μου απ’ τη φωτιά | σ’ ένα βουνό από πάγους. | Όχι, εγώ δε σ’ αγαπώ | κι αν θέλεις πίστεψέ το. | Και δίχως τέλος σε μισώ | και σε παρακαλάω | να μείνεις πάντα δίπλα μου, | αλλά να μη σε βλέπω, | να σ’ αγαπώ σαν τον τυφλό | και σαν τον διακονιάρη.

06. Γυναίκα μήλο σάρκινο Τραγούδι: Δημήτρης Ψαριανός
Μουσική: Χρήστος Γκάρτζος | Στίχοι: Pablo Neruda & Λευτέρης Παπαδόπουλος
Γυναίκα, μήλο σάρκινο | και άρωμα από φύκια, | γυναίκα από πηλό και φως | κι ολόγιομο φεγγάρι, | τάχα ποια λάμψη σκοτεινή | βγαίνει απ’ τις κολόνες σου | και ποια πανάρχαιη νυχτιά | σε σένα αγγίζει ο άντρας; | Ένα τραγούδι από νερό | κι αστέρια είν’ η αγάπη. | Είναι μια μάχη απ’ αστραπές | κι από πνιχτόν αγέρα. | Και καταιγίδες άξαφνες | είν’ η αγάπη, αγάπη μου, | και νικημένα δυο κορμιά | από δυο στάλες μέλι. | Με τα φιλιά μου σεργιανώ, | γυναίκα, το άπειρό σου, | τις όχθες και τους ποταμούς | και τα μικρά χωριά σου, | ώσπου η φλόγα του έρωτα | από σοκάκια να τηνα | χιλιόγλυκα να ξεχυθεί | και στεναγμός να γίνει. | Ένα τραγούδι από νερό | κι αστέρια είν’ η αγάπη. | Είναι μια μάχη απ’ αστραπές | κι από πνιχτόν αγέρα. | Και καταιγίδες άξαφνες | είν’ η αγάπη, αγάπη μου, | και νικημένα δυο κορμιά | από δυο στάλες μέλι.

07. Αν μας ρωτήσουν οι ουρανοί Τραγούδι: Δημήτρης Ψαριανός
Μουσική: Χρήστος Γκάρτζος | Στίχοι: Pablo Neruda & Λευτέρης Παπαδόπουλος
Δέσε την καρδιά σου στην δική μου | φως να πλημμυρίσουν τα σκοτάδια. | Γείρε, αγαπημένη μου, ακριβή μου, | έστρωσα σεντόνι μας τα χάδια. | Κι αν μας ρωτήσουν οι ουρανοί | ποιοι είμαστε, πού πάμε, | δύο κορμιά με μια φωνή, | θα πουν, στην ήλιο πάμε. | Δέσε με στον χτύπο της καρδιάς σου | ώσπου να χαράξει η φρέσκια μέρα, | κι άσε μου στο στόμα τα φιλιά σου | που μυρίζουν άνοιξης αγέρα. | Κι αν μας ρωτήσουν οι ουρανοί | ποιοι είμαστε, πού πάμε, | δύο κορμιά με μια φωνή, | θα πουν, στην ήλιο πάμε.

08. Γυναίκα που αγάπησα Τραγούδι: Δημήτρης Ψαριανός
Μουσική: Χρήστος Γκάρτζος | Στίχοι: Pablo Neruda & Λευτέρης Παπαδόπουλος
Γυναίκα που αγάπησα | γυναίκα που έχασα | κορμί μου, σάρκα μου. | Αυτήν του χωρισμού την ώρα | σε ψάχνω και σε τραγουδώ. | Γυναίκα που αγάπησα | γυναίκα που έχασα | κορμί μου, σάρκα μου. | Το στόμα που δάγκωσα | τα μέλη που φίλησα | μπλεγμένα σώματα. | Αυτήν του χωρισμού την ώρα | σε ψάχνω και σε τραγουδώ. | Γυναίκα που αγάπησα | γυναίκα που έχασα | κορμί μου, σάρκα μου.

09. Ήμουν δικός σου Τραγούδι: Δημήτρης Ψαριανός
Μουσική: Χρήστος Γκάρτζος | Στίχοι: Pablo Neruda & Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ποτέ δε θα συναντηθούν | ξανά τα βλέμματά μας | κι ούτε ποτέ θα γλυκαθούν | οι πόνοι μου από σένα. | Μα όπου πάω κι όπου σταθώ | θα ’χω στα μάτια τη ματιά σου. | Μα όπου πας κι όπου σταθείς | θα ’χεις τον πόνο μου μαζί σου. | Ήμουν δικός σου, ήσουν δική μου, | μα τώρα άλλος σ’ αγαπά | και κόβει απ’ τον κήπο σου | ό,τι εγώ έχω σπείρει. | Απ’ την καρδιά σου ένα παιδί | μου λέει στερνό αντίο. | Στερνό αντίο λέω κι εγώ | και φεύγω πικραμένος. | Έρχομαι απ’ τα μπράτσα σου, | δεν ξέρω προς τα πού να πάω. | Κι απ’ τα βαθιά σου ένα παιδί | γονατισμένο μας κοιτάζει.

10. Η ώρα του θανάτου Τραγούδι: Δημήτρης Ψαριανός
Μουσική: Χρήστος Γκάρτζος | Στίχοι: Pablo Neruda & Λευτέρης Παπαδόπουλος
Σαν φτάσει η ώρα του θανάτου | θα ’θελα τ’ ακριβά σου χέρια | ν’ αγγίξουν τα ματόφυλλά μου | κι ας είναι για στερνή φορά. | Να ζεις και να γλυκανασαίνεις | το άρωμα το πελαγίσο, | ν’ ακούς του ανέμου το τραγούδι | που αγαπήσαμε μαζί. | Θα ’θελ’, αγάπη μου, να ζήσει | ό,τι πολύ έχω αγαπήσει, | να ζήσουν όλα τα τραγούδια | που ετραγούδησα για σε. | Να ζεις και να γλυκανασαίνεις | το άρωμα το πελαγίσο, | ν’ ακούς του ανέμου το τραγούδι | που αγαπήσαμε μαζί. | Και πάνω απ’ όλα εσύ η ίδια | να ζεις αιώνια ανθισμένη | και γύρω απ’ τα ζεστά μαλλιά σου | ο ίσκιος σου ν’ ακολουθεί. | Να ζεις και να γλυκανασαίνεις | το άρωμα το πελαγίσο, | ν’ ακούς του ανέμου το τραγούδι | που αγαπήσαμε μαζί.

11. Ένα ταξίδι μέσα στη νύχτα Τραγούδι: Δημήτρης Ψαριανός
Μουσική: Χρήστος Γκάρτζος | Στίχοι: Pablo Neruda & Λευτέρης Παπαδόπουλος
Κλείσε την πόρτα του σπιτιού μας | κι έλα να πάμε, αγαπημένη, | ένα ταξίδι μες στη νύχτα | από δωμάτιο σε δωμάτιο. | Έλα και μπες στον ουρανό σου, | χάσου στα μάτια μου, καλή μου, | στα μάτια μου που σε θωρούνε, | κλείσε και πάλι τ’ όνειρό σου. | Κλείσε την πόρτα του σπιτιού μας | κι έλα να πάμε, αγαπημένη, | ένα ταξίδι μες στη νύχτα | από δωμάτιο σε δωμάτιο. | Φεύγω και τρέχω μες στη νύχτα | κι είσαι μαζί μου, αγαπημένη, | κι αστράφτουν τα παλιά ρολόγια | και τα χρυσά τα πορτοκάλια. | Κι είναι μεγάλο το ταξίδι | από δωμάτιο σε δωμάτιο | μέσα στα μάτια σου, καλή μου, | στ’ ατέλειωτα, θαμπά σου μάτια. | Κλείσε την πόρτα του σπιτιού μας | κι έλα να πάμε, αγαπημένη, | ένα ταξίδι μες στη νύχτα | από δωμάτιο σε δωμάτιο.

12. Μικρή και τριανταφυλλένια Τραγούδι: Δημήτρης Ψαριανός
Μουσική: Χρήστος Γκάρτζος | Στίχοι: Pablo Neruda & Λευτέρης Παπαδόπουλος
Είσαι μικρή και τριανταφυλλένια | μικρή τριανταφυλλένια | κι άλλες φορές, μικρούλα και γυμνή | νομίζω πως χωράς μες στην παλάμη μου | που έτσι δα να κάνω, | σε σφίγγω και σε φέρνω | μπροστά στο στόμα μου. | Είσαι μικρή και τριανταφυλλένια | μικρή τριανταφυλλένια. | Του έρωτά σου η ορμή | μοιάζει πελάγου κύμα. | Τα μάτια σου πλατύτερα απ’ τον ουρανό | που μόλις τα μετράω | και σκύβω μες στο στόμα σου | τη γη για να φιλήσω. | Είσαι μικρή και τριανταφυλλένια | μικρή τριανταφυλλένια

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης