Τετάρτη, 19 Δεκεμβρίου 2012

Όταν σημάνει εσπερινός





















01. Απόψε σε θέλω Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Απόψε σε θέλω, σε θέλω ξανά | μα εσύ πουθενά εδώ γύρω | απόψε σε θέλω, σε θέλω πολύ | να γίνεις χαλί και να γείρω | Πικρό είναι το στόμα, τσιγάρα σωρό | και δεν το μπορώ να ησυχάσω | νεκρό είναι το σώμα κι εσύ πουθενά | να κάνω έτσι να, να σε πιάσω | Σε πρόσμενα πάλι, μα τι ωφελεί | πετάς σαν πουλί μακριά μου | σε ήθελα πάλι μα αντί για φιλί | κομμένο γυαλί στην καρδιά μου

02. Αν μ' αγαπάς κι αν σ' αγαπώ Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Νάκης Πετρίδης | Στίχοι: Νάκης Πετρίδης
Αρρώστια η αγάπη μας | Κατάντησε να γίνει | Και μοιάζει με τον πυρετό | Που καίει σαν καμίνι | Αν μ΄αγαπάς κι αν σ'αγαπώ | Μονάχα αυτό δεν φτάνει | Η ζήλεια κι ο εγωισμός | Εχθρούς μας έχει κάνει | Τα λόγια γίνανε πικρά | Φαρμάκι το φιλί μας | Έγινε ο ήλιος συννεφιά | Και μαύρισε η ζωή μας

03. Τι να φταίει Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Είμαστε σαν δυο καράβια | που ξεκίνησαν | και στο πρώτο τους ταξίδι | τα νερά τα τύλιξαν. | Τι να φταίει, τι να φταίει | που δεν πήγαμε μπροστά, | δεν μετρήσαμε το κύμα | και τον άνεμο σωστά. | Στα ρηχά, μικρή μου αγάπη | ναυαγήσαμε, | μακριά ήταν να πάμε | μα δεν ξεκινήσαμε.

04. Ανθισμένες βυσσινιές Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Πυθαγόρας
Σώθηκε το λάδι στο λυχνάρι, | σβήνει κι η ζωή σου, παλικάρι. | Πάνω στα λουλούδια και στο Μάη | παίρνει ο θεός όποιον αγαπάει. | Σαν τη ραγισμένη την καμπάνα | κλαίει το βλαστάρι της η μάνα. | Κι οι γυναίκες απ' τις γειτονιές | σπάζουν ανθισμένες βυσσινιές. | Πνίγηκε στη λίμνη το φεγγάρι, | τέλος στ' όνειρό σου, παλικάρι. | Πάνω στο λευκό προσκέφαλό σου | άγγελος φρουρός το χαμόγελό σου.

05. Φύγε να βρεις τη μοίρα σου Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Τόλης Βοσκόπουλος | Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος
Νύχτα βαριά και δύσκολη για μένα | η νύχτα η αποψινή | Και τα φιλιά πικρά και παγωμένα | τη νύχτα τούτη τη στερνή | Φύγε να βρεις τη μοίρα σου | αρρώστια καημέ μου και πληγή μου | Φύγε να βρεις τη μοίρα σου | την ξέρω την δική μου | Στην ερημιά μονάχη μου θα μείνω | και δίχως δρόμο μες στη γη | Φύγε και μη σε νοιάζει τι θα γίνω | σαν ξημερώσει η χαραυγή

06. Τα πικραμένα δειλινά Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Ναπολέων Ελευθερίου
Τα πικραμένα δειλινά | τα καίγεται η καρδιά μου | συννέφιασε σκοτείνιασε | βροχή τα δάκρυά μου | Ο άνθρωπος μου χάθηκε | και χάθηκε η καρδιά μου | Τα πικραμένα δειλινά | Τα πικραμένα δειλινά | όσο να τ΄ αντικρίσω | τα δάκρυα δεν φτάνουνε | τέτοια φωτιά να σβήσω | Δεν βρίσκω μέρος να σταθώ | γωνιά για ν' ακουμπήσω | Τα πικραμένα δειλινά

07. Όταν σημάνει εσπερινός Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Νάκης Πετρίδης | Στίχοι: Νίκος Πετρίδης
Όταν σημάνει εσπερινός | Σαββατοβραδινός | Κορδέλα δένω στα μαλλιά | για να σε καρτερώ | Πάει καιρός | Πόσος πια δεν θυμάμαι | που σε κρατάει η πικρή ξενιτειά | Πάει καιρός | που τις νύχτες κοιμάμαι | Μονάχη μου δίχως ζεστή αγκαλιά | Και στ' αψηλό καμπαναριό | Σαββατοβραδινό | Σκαλώνει ο πόνος σαν πουλί | Δεν έχεις γυρισμό

08. Τα αγριοπερίστερα Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Πυθαγόρας
Με θυμήθηκες απόψε | και την πόρτα μου χτυπάς | και τις πληγές μου ανοίγεις | Όλη νύχτα στο πλευρό μου | θα μου λες πως μ' αγαπάς | Και το πρωί θα φύγεις | Σαν τα πλοία, σαν τα τραίνα | σαν τ' αγριοπερίστερα | μένεις μια βραδιά σε μένα | και μ΄ αφήνεις ύστερα | Σαν τ' αγριοπερίστερα | Δεν χωράνε τα όνειρά σου | στο φτωχό μου το στενό | οι ομορφιές του κόσμου | Να 'χα χέρια τα ποτάμια | και καρδιά τον ουρανό | να σε κρατούσα φως μου

09. Σταθμοί και λιμάνια Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Γιώργος Μάμος | Στίχοι: Νάντια Πανάγου
Πήρες το τραίνο μια βραδιά | Κι ένα καράβι του νοτιά | Στη ξενιτειά να πας, πουλί ορφανεμένο | Κι έμεινα μόνη στη ζωή | Με την αγάπη μου σβηστή | Σ’ ένα σταθμό σ’ ένα λιμάνι, να προσμένω | Σταθμοί και λιμάνια | Αδέρφια του πόνου | Μανάδες της θλίψης και του χωρισμού | Το κάθε μας δάκρυ | Εκεί σε μιαν άκρη | Απ’ τα μάτια κυλάει και στάζει παντού | Πήρες μια αγάπη μια καρδιά | Φεύγοντας για την ξενιτειά | Κι ο πόνος έφερε το κλάμα στη ματιά μου | Κι όλο πηγαίνω για να δω | Μια στο λιμάνι, στο σταθμό | Μήπως φανείς και ξαστερώσει η χαρά μου

10. Το βελουδένιο σου το γελεκάκι Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Το βελουδένιο σου το γελεκάκι | ποια σου το χάρισε | ποια στο προβάρισε | απάνω στο κορμάκι | και σε καμάρωσε παλικαράκι | Το βελουδένιο σου το γελεκάκι | Ποια σου το κέντησε | αχ ποια σε ξέντυσε | ποιο χέρι, ποιο χεράκι | και σε βαλάντωσε παλικαράκι | Το βελουδένιο σου το γελεκάκι | κάψ’ το λεβέντη μου | κάψ’ το αφέντη μου | να λιώσει το φαρμάκι | που σε φαρμάκωσε παλικαράκι

11. Δυο νύχτες Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Τόλης Βοσκόπουλος | Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος
Δυο νύχτες ανταμώσανε | πάνω στα δάκρυά μου | Η νύχτα που σε γνώρισα | κι η νύχτα που χωρίσαμε | Και κλαιν' τα όνειρά μου | Θα πνίξουν την καρδιά μου | Χαρά και πίκρα σμίξανε | στου στεναγμού τα χέρια | Δυο νύχτες με τυλίξανε | χίλιες πληγές μ΄ ανοίξανε | Δυο νύχτες δυο μαχαίρια | Μου σκότωσαν τα αστέρια

12. Μην το πιστέψεις Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Νάκης Πετρίδης | Στίχοι: Σέβη Τηλιακού
Μην το πιστέψεις | όσοι κι αν στο ’παν | πως έκλαψα για σένα πάλι χτες | Είναι πολύ νωρίς για να ξεχάσω | όσες πληγές εσύ μου άνοιξες βαθιές | Όμως ο χρόνος θα με γιατρέψει | Θα σε ξεχάσω | Κι αν μες στον δρόμο μου σε συναντήσω | θα προσπεράσω | Είχα πιστέψει | στον έρωτά μας | πως θα ’βρισκα αγάπη και στοργή | Μα πήρε ο άνεμος τα όνειρά μας | κι εσένα σ’ έδιωξε του κόσμου η οργή

13. Μη μου ζητάς να' ρθώ Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Βαγγέλης Πιτσιλαδής | Στίχοι: Χρυσαφένια Ευαγγελινίδου
Να ’ρθω κοντά σου μου ζητάς | Να σου φέρω να σου δώσω | Το φιλί της ζεστασιάς | Μη μου ζητάς να ’ρθώ το βράδυ | Γύρω σκοτάδι και θα χαθώ | Φωτιά η αγάπη σου που καίει | Φλόγα η καρδιά σου και θα καώ | Τι κι αν το θέλεις δεν μπορείς | Το φιλί μου το κορμί μου | Ν’ αγκαλιάσεις να χαρείς

14. Δείξε μου τον δρόμο Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Βαγγέλης Πιτσιλαδής | Στίχοι: Χρυσαφένια Ευαγγελινίδου
Ξέρω με περίμενες μ’ ατέλειωτος ο δρόμος | Ίσκιο δεν έχει δενδρί για να σταθώ | Έφυγ’ η ελπίδα μου και ήρθε το σκοτάδι | Δως μου το χέρι σου φοβάμαι θα χαθώ | Μη μ’ αφήνεις δεν μπορώ να σ’ αρνηθώ | Μού ’πες πως θα ’ρθείς μ’ ακόμα καρτερώ | Άστρα τα όνειρα που σβήνουνε το βράδυ | Τώρα σκοτάδι κι εγώ σ’ αναζητώ | Ήσουνα τ’ αστέρι μου και σε ζητώ το βράδυ | Διώχνεις τη νύχτα που φέρνει τον χαμό | Δείξε μου τον δρόμο μου να ξαναρθώ κοντά σου | Φλόγα η καρδιά σου κι εγώ θα ζεσταθώ

15. Φταίω εγώ για όλα φταίω Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Γιώργος Μανισαλής | Στίχοι: Αθανάσιος Παπουτσής
Την πόρτα μας βρήκα κλειστή | Και την αυλή μας ρημαγμένη | Μου το ’πες πριν φύγω μια βραδιά | Πως θα γυρνούσα μετανοιωμένη | Τώρα που σ’ έχασα τι κλαίω; | Φταίω εγώ για όλα φταίω | Τώρα κι εσύ τιμώρησέ με | Μη με λυπάσαι κι αν χαθώ | Πρέπει να μάθω ν’ αγαπάω | Πρέπει να μάθω να πονώ | Πρέπει να μάθω ν’ αγαπώ

16. Άπλωσε τα δυο σου χέρια Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Γιώργος Μανισαλής | Στίχοι: Αθανάσιος Παπουτσής
Μη σε τρομάζει το παρελθόν μου | Έχω αισθήματα ανθρωπινά | Ποιος δεν αμάρτησε σ’ αυτόν τον κόσμο | Και δεν μετάνιωσε πικρά | Άπλωσε τα δυο σου χέρια | Δος μου αγάπη και στοργή | Κάνε με να την ξεχάσω | την αμαρτωλή ζωή | μη θες να μάθεις ποια είναι η αιτία | πώς κατρακύλησα μες στη ντροπή | γι’ αυτό το σφάλμα μου κανείς δεν φταίει | φταίει η αθώα μου ψυχή

17. Κάτω στα λεμονάδικα Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Πυθαγόρας
Απόψε το κρεβάτι σου | Μονάχος θα το στρώσεις | Και το τρελό γινάτι σου | Πικρά θα το πληρώσεις | Κάτω στα λεμονάδικα | Και στον Αγιο Λευτέρη | Μου είπες λόγια άδικα | Μου σήκωσες και χέρι | Κάτω στα λεμονάδικα | Και στον Αγιο Λευτέρη | Ποτέ μην ονειρεύεσαι | Ν’ ανέβεις στα σκαλιά μου | Να μάθεις πια να σέβεσαι | Καρδιές σαν την καρδιά μου

18. Παλικαράκι μου χλωμό Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Πυθαγόρας
Παλικαράκι μου χλωμό | Μην έρχεσαι μαζί μου | Γιατί είν’ ο πόνος μου βουνό | Και θάλασσα η ζωή μου | Δεν έχω το δικαίωμα | Γι’ αγάπη να σου λέω | Λάσπη στον ήλιο να πετώ | Και εκκλησιές να καίω | Παλικαράκι μου χλωμό | Είσαι μικρό ακόμα | Να κάνεις σπίτι τον καημό | Και το σοκάκι στρώμα

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης