Τετάρτη, 26 Δεκεμβρίου 2012

40 χρόνια Δημήτρης Μητροπάνος





















Ο Δημήτρης Μητροπάνος σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

Ο πρώτος δίσκος

01. Δώσε μου φωτιά Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Γιώργος Μανισαλής | Στίχοι: Κώστας Ψυχογιός
Δώσε μου φωτιά ν' ανάψω | βάλε μου κρασί να πιω | πρέπει απόψε να ξεγράψω | ό,τι στον κόσμο αγαπώ | Δώσε μου φωτιά να κάψω πια απ' την καρδιά | του χωρισμού το βάσανο | βάλε μου να πιω απ' το πιοτό το δυνατό | της λησμονιάς το βάλσαμο | Δώσε μου ανθούς να ρίξω | όπου πας κι όπου διαβείς | δώσε μου ψυχή ν' αντέξω | τα χαστούκια της ζωής | Δώσε μου φωτιά να κάψω πια απ' την καρδιά | του χωρισμού το βάσανο | βάλε μου να πιω απ' το πιοτό το δυνατό | της λησμονιάς το βάλσαμο

02. Κλαίει απόψε η γειτονιά Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Βασίλης Μαρινάτος
Ας ήταν και να πέθαινα ξημέρωμα Σαββάτου... | Όλη η ζωή μου δίχως νόημα, | ξαδέρφη του, ξαδέρφη του θανάτου. | Ας ήταν και να πέθαινα | ξημέρωμα Σαββάτου. | Κλαίει απόψε η γειτονιά | μαζί με την καρδιά μου. | Πού είσαι, αγάπη μου γλυκιά, | να δεις τα δάκρυα μου; | Όλη η ζωή μου δίχως νόημα, | μία ψευτιά, μία ψευτιά μεγάλη. | Και το δικό σου βάσανο | να δω πού θα με βγάλει. | Κλαίει απόψε η γειτονιά | μαζί με την καρδιά μου. | Πού είσαι, αγάπη μου γλυκιά, | να δεις τα δάκρυά μου;

03. Πες μου πού πουλάν καρδιές Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Τάκης Μουσαφίρης | Στίχοι: Τάκης Μουσαφίρης
Πες μου πού πουλάν καρδιές να σου πάρω μια | πες μου πού πουλάν χαρές να σου πάρω δυο | πες μου πού πουλάν ψυχές να σου πάρω μια | πού πουλάν αϊτόφτερα να σου πάρω δυο | Θέλω να 'χεις δυο καρδιές | ν' αγαπάς διπλά τον κόσμο | θέλω να 'χεις δυο ψυχές | γιομάτες να 'ναι δυόσμο | θέλω να 'σαι αετός | Πες μου πού πουλάν καρδιές να σου πάρω μια | πες μου πού πουλάν ψυχές να σου πάρω δυο | πού πουλάν τις Κυριακές τις γιορτές τις σκόλες | πες μου πού πουλάν χαρές να στις πάρω όλες | Θέλω να 'σαι αετός | σ' αψηλά να πας λημέρια | το κρασί σου ήλιου φως | και να κερνάς τ' αστέρια | θέλω να 'σαι αετός

04. Κάνε κάτι να χάσω το τρένο Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Τάκης Μουσαφίρης | Στίχοι: Τάκης Μουσαφίρης
Αυτό το τσιγάρο που καίει είναι το τελευταίο | τα μάτια σου κλείσε δεν θέλω να δεις ότι κλαίω | γιατί είναι μοιραίο να φύγω | σε λίγο, σε λίγο, σε λίγο | Κάνε κάτι λοιπόν να χάσω το τρένο | Κάνε κάτι λοιπόν να χάσω το τρένο | αγκάλιασέ με φίλησέ με | μέσα στα χέρια σου τα δυο φυλάκισέ με | Κάνε κάτι λοιπόν να χάσω το τρένο | κάνε κάτι να χάσω το τρένο | Αυτό το τσιγάρο που καίει σε λίγο θα σβήσει | μια στάλα κουράγιο που έχω κι αυτό θα μ' αφήσει | γιατί είναι μοιραίο να φύγω | σε λίγο, σε λίγο, σε λίγο | Κάνε κάτι λοιπόν να χάσω το τρένο | Κάνε κάτι λοιπόν να χάσω το τρένο | αγκάλιασέ με φίλησέ με | μέσα στα χέρια σου τα δυο φυλάκισέ με | Κάνε κάτι λοιπόν να χάσω το τρένο | κάνε κάτι να χάσω το τρένο

05. Κυρά ζωή Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Τάσος Οικονόμου
Πήρα σαν ένα χωρατό | κυρά ζωή τα βάσανα | γιατί αλλιώς από νωρίς | θα μ' είχε φάει η μαύρη γης. | Όλο τάζεις, όλο τάζεις και όλο λες, | βρε ζωή μες στο μαράζι | σαν μας ρίχνεις δε σε νοιάζει | κι ούτε σ' είδαμε να κλαις. | Πήρα σαν ένα χωρατό | κυρά ζωή το ψέμα σου | γιατί αλλιώς μιας και φτωχός | ούτε που θα 'στεκα ορθός.

06. Σε μια στοίβα καλαμιές Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Τάκης Μουσαφίρης | Στίχοι: Τάκης Μουσαφίρης
Σε μια στοίβα καλαμιές αποκοιμήθηκα | και έβλεπα από την αρχή πως ξαναγεννήθηκα | πως ξαναγεννήθηκα | Έβλεπα φωτιές στο δρόμο | έβλεπα παντού φωτιές | πως καιγόνταν τα κορμιά μας | ζούσαν μόνο οι ψυχές | και δεν είχαν ούτε πόνο | ούτε και λαβωματιές | να 'μενα στον άλλο κόσμο | να μην ξύπναγα ποτές | Σε μια στοίβα καλαμιές αποκοιμήθηκα | σαν με ξύπνησε η βροχή αχ πόσο λυπήθηκα | αχ πόσο λυπήθηκα | Έβλεπα φωτιές στο δρόμο | έβλεπα παντού φωτιές | πως καιγόνταν τα κορμιά μας | ζούσαν μόνο οι ψυχές | και δεν είχαν ούτε πόνο | ούτε και λαβωματιές | να 'μενα στον άλλο κόσμο | να μην ξύπναγα ποτές

07. Τι το θες το κουταλάκι Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Τάκης Μουσαφίρης | Στίχοι: Τάκης Μουσαφίρης
Τι το θες το κουταλάκι | να μου δώσεις το φαρμάκι; | Τι το δίνεις λίγο, λίγο; | Δώσ' το μου όλο για να φύγω. | Αφού δε μπορείς να νιώσεις | τη δική μου την ψυχή, | πάρε θάρρος να μου δώσεις | τη χαριστική βολή. | Τι το θες το κουταλάκι, | τι το θες, τι το θες; | Τι το θες το κουταλάκι | να μου δώσεις το φαρμάκι; | Τι το δίνεις στάλα, στάλα | κι έχω βάσανα μεγάλα; | Αφού δεν μπορείς...

08. Εμένα δε μ' αγάπησε κανείς Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Τάκης Μουσαφίρης | Στίχοι: Τάκης Μουσαφίρης
Εμένα δε μ' αγάπησε κανείς | δεν ένιωσα ποτέ ένα χάδι | πού είσαι μάνα να με δεις | δεν είναι δίπλα μου κανείς | το τελευταίο βράδυ | Άνθρωπο δεν έχω να με κλάψει | ούτε ένα κεράκι να μ' ανάψει | Μόνος ήμουν μόνος είμαι χάρε μου | την ψυχή μου πάρε μου | Μόνος ήμουν μόνος είμαι χάρε μου | την ψυχή μου πάρε μου | Εμένα δε με νοιάστηκε κανείς | ο πόνος μοναχά με ξέρει | μου 'χουνε πάρει τη χαρά | και μου 'χουν κόψει τα φτερά | με δίκοπο μαχαίρι | Άνθρωπο δεν έχω να με κλάψει | ούτε ένα κεράκι να μ' ανάψει | Μόνος ήμουν μόνος είμαι χάρε μου | την ψυχή μου πάρε μου | Μόνος ήμουν μόνος είμαι χάρε μου | την ψυχή μου πάρε μου

09. Πώς να σ' ανταμώσω Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Γιώργος Κοινούσης | Στίχοι: Γιώργος Κοινούσης
Φύλλα κίτρινα και μαραμένα | σκορπάει ο άνεμος φτερά | έγινε κρύσταλλο το χιόνι | κοπήκανε και τα σχοινιά | Πώς να σ' ανταμώσω | και πώς να σε βρω | πάλι βγήκε ψέμα τ' όνειρό μου αυτό | και τα περασμένα μου 'ρθαν στο μυαλό | και τα περασμένα μου 'ρθαν στο μυαλό | Νύχτα άγρια και φοβισμένη | οι δρόμοι έρημοι βουβοί | έγιν' η αγάπη η δική μου | ένα πουλί μες στο κλουβί | Πώς να σ' ανταμώσω | και πώς να σε βρω | πάλι βγήκε ψέμα τ' όνειρό μου αυτό | και τα περασμένα μου 'ρθαν στο μυαλό | και τα περασμένα μου 'ρθαν στο μυαλό | πώς να σ' ανταμώσω

10. Θα βρεις μια στιγμή να με νιώσεις Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Τάσος Οικονόμου
Εγώ 'μαι και χτυπώ ξανά την πόρτα σου | κι αν θέλεις άνοιξέ μου, | να περάσω κι ας μην ξαναβγώ. | Μετανιωμένος και πικραμένος | γυρίζω γιατί σ' αγαπώ. | Θα βρεις μια στιγμή να με νιώσεις, | θα βρεις μια γωνιά να μου στρώσεις, | θα βρεις ένα χάδι για μένα, | φιλί για δυο χείλη καμένα, | θα βρεις ένα χάδι για μένα, | για μένα, για μένα, για μένα, | φιλί για δυο χείλη καμένα. | Εγώ 'μαι και ζητώ μια στάλα αγάπης σου, | κι αν θέλεις άνοιξέ μου, | ήταν σφάλμα μονάχος να ζω. | Μετανιωμένος και πικραμένος | γυρίζω γιατί σ' αγαπώ. | Θα βρεις μια στιγμή να με νιώσεις, | θα βρεις μια γωνιά να μου στρώσεις, | θα βρεις ένα χάδι για μένα, | φιλί για δυο χείλη καμένα, | θα βρεις ένα χάδι για μένα, | για μένα, για μένα, για μένα, | φιλί για δυο χείλη καμένα.

11. Οι ξενύχτες Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος & Βάσω Κυριαζή
Μουσική: Τάκης Μουσαφίρης | Στίχοι: Τάκης Μουσαφίρης
Η νύχτα είναι μια ζωή, ζωή που σε χαλάει | σε κάνει άλλο άνθρωπο, απάνθρωπο | χωρίς να σε ρωτάει | Μα υπάρχουν κάτι ξενύχτες που δε χαλάσανε ποτέ | υπάρχουν κάτι ξενύχτες, αιώνιοι εραστές | Ξενύχτες που σε κοιτάζουν με μάτια καθαρά | υπάρχουν κάτι ξενύχτες που μείνανε παιδιά | Η νύχτα είναι μια ζωή με τους δικούς της νόμους | δουλεύει μόνο δηλαδή πορτοκαλί | στους σκοτεινούς τους δρόμους | Μα υπάρχουν κάτι ξενύχτες που δε χαλάσανε ποτέ | υπάρχουν κάτι ξενύχτες, αιώνιοι εραστές | Ξενύχτες που σε κοιτάζουν με μάτια καθαρά | υπάρχουν κάτι ξενύχτες που μείνανε παιδιά

12. Απόψε σε θέλω πολύ Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Τάσος Οικονόμου
Πάλι μες την αγκαλιά σου πάλι | μες στα όνειρά σου πάλι | μέσα στην καρδιά σου πάλι | μες στα σωθικά σου πάλι | πάλι, πάλι, πόσο πάλι σε ξαναζώ | Έλα απόψε σε θέλω που σβήνω | απόψε σε θέλω πολύ | έλα απόψε για λίγο θα μείνω | σε θέλω, σε θέλω, σε θέλω απόψε | απόψε σε θέλω πολύ | Πάλι μες την αγκαλιά σου πάλι | μες στα δάκρυά σου πάλι | μέσα στη φωτιά σου πάλι | μες στα σωθικά σου πάλι | πάλι, πάλι, πόσο πάλι σε ξαναζώ | Έλα απόψε σε θέλω που σβήνω | απόψε σε θέλω πολύ | έλα απόψε για λίγο θα μείνω | σε θέλω, σε θέλω, σε θέλω απόψε | απόψε σε θέλω πολύ | Έλα απόψε σε θέλω που σβήνω | απόψε σε θέλω πολύ | έλα απόψε για λίγο θα μείνω | σε θέλω, σε θέλω, σε θέλω απόψε | απόψε σε θέλω πολύ

13. Ο Αλή πασάς Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Κώστας Βέργος
Μες στο καλντερίμι τρέχει ο αραμπάς | με καρδιά συντρίμμι κλαίει ένας πασάς | κλαίει για τη Φροσύνη ο Αλή πασάς | Κλαίει ο πασάς κλαίει ο μαχαλάς | την κυρά Φροσύνη κλαίει κι ο αραμπάς | όλη η ρωμιοσύνη κι όλος ο ντουνιάς | Τι παραφροσύνη έκανες πασά | έπνιξες στη λίμνη τον τρελό σεβντά | τώρα τι θα μείνει μέσα στον οντά | Κλαίει ο πασάς κλαίει ο μαχαλάς | την κυρά Φροσύνη κλαίει κι ο αραμπάς | όλη η ρωμιοσύνη κι όλος ο ντουνιάς | όλη η ρωμιοσύνη κι όλος ο ντουνιάς

Ο δεύτερος δίσκος

01. Καλοκαίρια και χειμώνες Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Τάσος Οικονόμου
Αν στείλεις μήνυμα χαράς | σημάδι πως με αγαπάς αγαπημένη | να 'ρθεις να σε καλοδεχτώ | κι αν χάθηκες σε αγαπώ αγαπημένη | Καλοκαίρια και χειμώνες | περιμένω να φανείς | δάκρυα καυτά σταγόνες | θα με καιν ώσπου να 'ρθεις | Κι αν θέλεις όρκους της ζωής | θα ορκιστώ από αρχής αγαπημένη | εγώ στα μάτια σου μετρώ | τ' απέραντο και το μικρό αγαπημένη | Καλοκαίρια και χειμώνες | περιμένω να φανείς | δάκρυα καυτά σταγόνες | θα με καιν’ ώσπου να 'ρθεις

02. Δε σου γύρεψα μαχαίρι Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Πάλεψα με την καρδιά μου | και σ' αγάπησα βαθιά | μες στο φως είχα αγκαλιάσει | πριν να έρθει η μοναξιά | Δε σου γύρεψα μαχαίρι | να σκοτώσω τον καημό | λίγη αγάπη να γλυκάνω | τον πικρό το χωρισμό | Τραγουδάω να μη βλέπουν | πόσο κλαίει η καρδιά | και γελάω μα δεν ξέρουν | πως πονάει η μαχαιριά | Δε σου γύρεψα μαχαίρι | να σκοτώσω τον καημό | λίγη αγάπη να γλυκάνω | τον πικρό το χωρισμό

03. Φιλί, φιλί σ' ανάστησα Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Βασίλης Μαρινάτος
Ανάμεσα στα λόγια σου | και στο δικό σου πόθο | πως με ζητάς πως μ' αγαπάς | το βλέπω και το νιώθω | πως με ζητάς πως μ' αγαπάς | το βλέπω και το νιώθω | Φιλί, φιλί σ' ανάστησα | μες στης καρδιάς το αίμα | και απ' τη ζωή πήρες ζωή | μες στης ζωής το ψέμα | Κατάματα στο βλέμμα σου | κοιτάζω τ' όνειρό μου | το ξέρω πόσο μ' αγαπάς | γλυκό παράπονό μου | το ξέρω πόσο μ' αγαπάς | γλυκό παράπονό μου | Φιλί, φιλί σ' ανάστησα | μες στης καρδιάς το αίμα | και απ' τη ζωή πήρες ζωή | μες στης ζωής το ψέμα

04. Σ' αγαπώ ακόμα Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Τάκης Μουσαφίρης | Στίχοι: Τάκης Μουσαφίρης
Θες δεν θες, απόψε | θα έρθω μέσα στη ζωή σου | Θες δεν θες απόψε | θα τη φτιάξω την μορφή σου. | Από γράμματα φθαρμένα, | από λόγια ξεχασμένα | και από κάποιο μολυβένιο ουρανό. | Σ' αγαπώ ακόμα, | ακόμα για σένα ζω. | Και αν θα με κόψουν στη μέση, | διπλά θα σ' αγαπώ. | Θες δεν θες απόψε | θα 'ρθω μέσα στη ζωή σου. | Θες δεν θες απόψε | θα την φτιάξω την μορφή σου. | Από πικραμένες ώρες, | από περασμένες μπόρες | και από νύκτες που δεν τέλειωναν ποτέ. | Σ' αγαπώ ακόμα, | ακόμα για σένα ζω. | Και αν θα με κόψουν στη μέση, | διπλά θα σ' αγαπώ.

05. Παράπονο Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Τάσος Οικονόμου
Κι αν ήρθες σαν φίλος νοτιάς, | εχθρός τώρα φεύγεις βοριάς | και χάνεσαι | ποιας νύχτας σε παίρνει στρατί | κι ο πόνος μου μια φυλακή | γιατί, γιατί, γιατί φεύγεις γιατί; | Παράπονο το δάκρυ μου | παράπονο να κλαιν κι οι δυνατοί | παράπονο το δάκρυ μου | παράπονο κι ατέλειωτα γιατί | γιατί, γιατί, γιατί φεύγεις γιατί | γιατί, γιατί, γιατί πες μου γιατί... | Κι αν ήρθες σαν ήλιου φιλί πληγή | φεύγεις τώρα πληγή | και χάνομαι | για πες τι να πω της καρδιάς | αφού θα της γίνεις φονιάς | γιατί, γιατί, γιατί φεύγεις πού πας;

06. Το σ' αγαπώ δεν το λέω σε κανένα Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Τάκης Μουσαφίρης | Στίχοι: Τάκης Μουσαφίρης
Βγες απ' την ομίχλη κι απ' τα περασμένα | βγες απ' τα καράβια που όλο καρτερώ | δες από τα τζάμια που είναι χνοτισμένα | κι έχω γράψει πάνω σ' αγαπώ | Το σ' αγαπώ δεν το λέω σε κανένα | μια ζωή το κρατάω για σένα | Βγες από το δρόμο που περνάει εμπρός μου | βρες τα μονοπάτια που 'χει ο ουρανός | δες μες στα σκοτάδια που 'χει η καρδιά μου | χάιδεψέ με κι άναψε το φως | Το σ' αγαπώ δεν το λέω σε κανένα | μια ζωή το κρατάω για σένα

07. Η αγάπη χάθηκε Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Μιχάλης Μπουρμπούλης
Πες μου ποιος μας κυνηγάει | πες μου ποιος παλιός εχθρός, | κι η αγάπη σου έχει γίνει | μια μικρή φωτιά που σβήνει, | και λυπάμαι εγώ για σένα | και για μένα ο Θεός. | Η αγάπη χάθηκε σαν ένα καράβι | ψάχνοντας για νά ’βρει κάπου μια στεριά. | Η ζωή μας κύλησε και έφτασε στο τέρμα | όπως ένα κέρμα στην κατηφοριά. | Το απέναντι φεγγάρι | σαν ανθός λουλούδισε. | Στόμα ήμουνα κλεισμένο | σε έναν κόσμο ξεχασμένο, | στόμα ήμουνα κλεισμένο | που για σε τραγούδησε.

08. Γύρνα το φύλλο Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Στην πόρτα μου φυσάει βοριάς | κι εσύ καημούς φυλλομετράς. | Γύρνα το φύλλο, γύρνα το | κι είμαι παιδάκι αδύνατο. | Στο δρόμο μ' ήβρες του ουρανού | μαζί μ' εκείνους που πονούν. | Γύρνα το φύλλο, γύρνα το | κι είμαι παιδάκι αδύνατο. | Και πέτρα, πέτρα έχτισες | τα βάσανα και μ' έκλεισες. | Γύρνα το φύλλο, γύρνα το | κι είμαι παιδάκι αδύνατο.

09. Παράπονό μου Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Λάκης Τεάζης
Θα βάλουν πάλι τις σημαίες στα μπαλκόνια | και οι φαντάροι καλοκαιρινά, | κι εγώ πιο μόνος κι από τ' αηδόνια, | μπροστά στην πόρτα σου θα 'ρθω για ζητιανιά, | κι εγώ πιο μόνος κι από τ' αηδόνια, | μπροστά στην πόρτα σου θα 'ρθω για ζητιανιά. | Θα παίξω πάλι στα κρυφά το θάνατό μου | σα νυχτοπούλι μέσα στις αυλές, | μη με μαλώνεις παράπονό μου, | είμαι μικρός και δεν αντέχω τις πληγές, | μη με μαλώνεις παράπονό μου, | είμαι μικρός και δεν αντέχω τις πληγές. | Θα ρίξουν πάλι το σταυρό στην παραλία, | πως με πληγώνουν τούτες οι γιορτές, | μη με κοιτάζεις με μάτια κρύα, | κι ειν' τα τραγούδια μου πιο μόνα από χτες, | μη με κοιτάζεις με μάτια κρύα, | κι ειν' τα τραγούδια μου πιο μόνα από χτες.

10. Ήρθα με το βοριά Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Πυθαγόρας
Κι αν σε αρνήθηκα και άλλαξα πορεία | μα απόψε σε θυμήθηκα και να η ευκαιρία | Ήρθα με το βοριά παρηγοριά | ήρθα με τον καημό για αναπαμό | ήρθα για να σου πω, πως σ' αγαπώ | τώρα θα μείνω, όρκο σου δίνω στην άγια τη βραδιά | θα 'μαι το χώμα θα 'σαι το κρίνο | δεν ξαναφεύγω πια | Ήρθα με το βοριά παρηγοριά | ήρθα με τον καημό για αναπαμό | ήρθα για να σου πω, πως σ' αγαπώ | τώρα θα μείνω, όρκο σου δίνω στην άγια τη βραδιά | θα 'μαι το χώμα θα 'σαι το κρίνο | δεν ξαναφεύγω πια | τώρα θα μείνω, όρκο σου δίνω στην άγια τη βραδιά | θα 'μαι το χώμα θα 'σαι το κρίνο | δεν ξαναφεύγω πια

11. Άκου Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Τάκης Μουσαφίρης | Στίχοι: Τάκης Μουσαφίρη
Μπορεί να πέφτουνε τα φύλλα μου στο χώμα | μπορεί να έφτασε η ψυχή μου μες στο στόμα | όμως εγώ δεν έχω πει αντίο ακόμα | άκου, ακόμα ζω | Μπορεί να κάνει παγωνιά να νιώθω κρύο | να 'ναι για μένα στο λιμάνι αυτό το πλοίο | όμως δεν έχω πει ακόμα το αντίο | άκου, ακόμα ζω | Είμαι φωτιά κεραυνός και αστραπή | η καταιγίδα που φέρνει βροχή | είμαι ένας ήχος που ζει στη σιωπή | άκου, έχω φωνή | Μπορεί να έφυγες κι εσύ απ' τη ζωή μου | και να μου πήρες την ανάσα απ' την πνοή μου | όμως εγώ σε νιώθω ακόμα στην αφή μου | άκου ακόμα ζω | Μπορεί η νύχτα να 'αι απ' έξω απ'την καρδιά μου | να με γυρεύει, να φωνάζει το όνομά μου | όμως εγώ θα τα τελειώσω τα όνειρά μου | άκου, ακόμα ζω | Είμαι φωτιά κεραυνός και αστραπή | η καταιγίδα που φέρνει βροχή | είμαι ένας ήχος που ζει στη σιωπή | άκου, έχω φωνή | Είμαι φωτιά κεραυνός και αστραπή | η καταιγίδα που φέρνει βροχή | είμαι ένας ήχος που ζει στη σιωπή | άκου, έχω φωνή | άκου, άκου, έχω φωνή

12. Δυο νύχτες Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Τόλης Βοσκόπουλος | Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος
Δυο νύχτες ανταμώσανε | πάνω στα δάκρυά μου | Η νύχτα που σε γνώρισα | κι η νύχτα που χωρίσαμε | Και κλαιν' τα όνειρά μου | Θα πνίξουν την καρδιά μου | Χαρά και πίκρα σμίξανε | στου στεναγμού τα χέρια | Δυο νύχτες με τυλίξανε | χίλιες πληγές μ΄ ανοίξανε | Δυο νύχτες δυο μαχαίρια | Μου σκότωσαν τα αστέρια

13. Αλίμονο Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Μίμης Χριστόπουλος | Στίχοι: Σοφία Καπίρη
Χωρίς την αγάπη σου θα ήμουνα μόνος | Η πίκρα θα μ' έπνιγε, το δάκρυ, ο πόνος | Εσύ με οδήγησες στης γης την ελπίδα | Του κόσμου το νόημα στα μάτια σου είδα | Αλίμονο σ' αυτούς που δεν αγάπησαν | Αλίμονο, αλίμονο, αλίμονο | Αλίμονο σ' αυτούς που δεν δακρύσανε, ζωή | Την ομορφιά σου δεν γνωρίσανε ζωή | Την ομορφιά σου δεν γνωρίσανε | Μπορεί να γελάστηκα, μπορεί να πληγώθηκα | Μα τ' άστρα στον ώμο μου ξενύχτης φορτώθηκα | Κι αν είχε το ψέμα της ναυάγιο κάνει | Τον κόσμο τον ένιωσα αγάπης λιμάνι | Αλίμονο σ' αυτούς που δεν αγάπησαν | Αλίμονο, αλίμονο, αλίμονο | Αλίμονο σ' αυτούς που δεν δακρύσανε, ζωή | Την ομορφιά σου δεν γνωρίσανε ζωή | Την ομορφιά σου δεν γνωρίσανε

14. Θέλω απόψε να σου γράψω Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Κώστας Βέργος
Η νύχτα απλώθηκε παντού, ειν’ το τραγούδι τ’ ουρανού | νύχτα βαθιά, πολύ βαθιά μες την ψυχή μου | με σκέπασε η ερημιά, μια θλίψη και μια παγωνιά | γιατί να φύγεις ξαφνικά απ’ τη ζωή μου | θέλω απόψε να σου γράψω μα φοβάμαι μήπως κλάψω | με κουράσανε τα δάκρυα κι οι λυγμοί | τα παράθυρά μου κλείνω πάλι μόνος μου θα μείνω | θα με πνίξουν πάλι απόψε οι στεναγμοί

Ο τρίτος δίσκος

01. Θεσσαλονίκη Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Ηλίας Ηλιόπουλος
Θα πάρω το αμάξι μου | στην τσέπη χαρτζιλίκι | κι απόψε τα μεσάνυχτα | θα 'ρθω Θεσσαλονίκη | Θεσσαλονίκη είσαι μια | στον κόσμο δεν είν' άλλη | Θεσσαλονίκη μου γλυκιά | πού να 'χει τέτοια ομορφιά | και τα δικά σου κάλλη | Θεσσαλονίκη μάγισσα | τραβάς σαν το μαγνήτη | Θεσσαλονίκη μάνα μου | γλυκιά Θεσσαλονίκη | Θεσσαλονίκη είσαι μια | στον κόσμο δεν είν' άλλη | Θεσσαλονίκη μου γλυκιά | πού να 'χει τέτοια ομορφιά | και τα δικά σου κάλλη | Θεσσαλονίκη είσ' όμορφη | σ' όλες τις γειτονιές σου | με τα γλυκά κορίτσια σου | και τις παλιές γωνιές σου

02. Άλλος για Χίο τράβηξε Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Στα καλντερίμια συζητούν | ως το πρωί γειτόνοι | μα σκοτεινιάζει ο καιρός | και στις καρδιές νυχτώνει | Άλλος για Χίο τράβηξε πήγε | κι άλλος για Μυτιλήνη | κι άλλος στης Σύρας τα στενά | αίμα και δάκρυα πίνει | Σε πανηγύρι και γιορτή | απ' την Αγιά Μαρκέλλα | σ' αγόρασα χρυσή κλώστη | και κόκκινη κορδέλα | Άλλος για Χίο τράβηξε πήγε | κι άλλος για Μυτιλήνη | κι άλλος στης Σύρας τα στενά | αίμα και δάκρυα πίνει

03. Τα Κύθηρα πότε δεν θα τα βρούμε Τραγούδι: Δ. Μητροπάνος & Χριστιάνα
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος
Κάτσε στην πέτρα του γιαλού | βάλε το χέρι αντήλιο | πάρε μια χούφτα θάλασσα | πάρε μια χούφτα ήλιο | και πλύνε μου το πρόσωπο | και πλύνε μου το πρόσωπο. | Τα Κύθηρα πότε δεν θα τα βρούμε | το χάσαμε το πλοίο της γραμμής | στα κύματα του Αιγαίου θα χαθούμε | δυο κύματα που σβήσανε κι εμείς.

04. Η σούστα πήγαινε μπροστά Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Η σούστα πήγαινε μπροστά | κι ο μάγκας τοίχο, τοίχο | δεν έτυχε στα χρόνια αυτά | τίποτα να πετύχω | Ανάβουνε φωτιές στις γειτονιές | του Αη Γιάννη αχ πόσα ξέρεις και μου λες | αχ πόσα τέτοια ξέρεις και μου λες | που 'χουν πεθάνει | Με βάλαν πάνω στην κορφή | στ' αγριεμένο κύμα | στης Σμύρνης την καταστροφή | στ' άδικο και στο κρίμα

05. Νικολή, Νικολή Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος
Νικολή, Νικολή καπετάνιε ντερτιλή | μια και ήρθες απ' τα ξένα | για μολόγα μου και μένα | πόσο πάει το φιλί | πόσο πάει το φιλί στη Δύση στην Ανατολή | Στην Αθήνα είναι φθηνό | και το παίρνεις μάνι, μάνι | μα στην Κρήτη και στη Μάνη | το πληρώνεις με στεφάνι | Στην Αθήνα είναι φθηνό | και το παίρνεις μάνι, μάνι | μα στην Κρήτη και στη Μάνη | το πληρώνεις με στεφάνι | Νικολή, Νικολή καπετάνιε ντερτιλή | πιες ακόμα καμιά στάλα | και μολόγα μας και τ' άλλα | πόσο πάει η αγκαλιά | πόσο πάει η αγκαλιά στη θάλασσα και στη στεριά | Στην Αθήνα είναι φθηνή | και την παίρνεις μάνι, μάνι | μα στην Κρήτη και στη Μάνη | την πληρώνεις με στεφάνι | Στην Αθήνα είναι φθηνή | και την παίρνεις μάνι, μάνι | μα στην Κρήτη και στη Μάνη | την πληρώνεις με στεφάνι | Νικολή, Νικολή καπετάνιε ντερτιλή | μια και ήρθες απ' τα ξένα | για μολόγα μου και μένα | πόσο πάει το φιλί | πόσο πάει το φιλί στη Δύση στην Ανατολή

06. Θεσσαλονίκη, Σαββατόβραδο κι Απρίλης Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Κυριάκος Ντούμος
Θεσσαλονίκη, Σαββατόβραδο κι Απρίλης | και να μου δίνεις τον καημό μ' απλοχεριά, | σε κάποια απόμερη γωνιά της Νέας Κρήνης | με το τζουκ μποξ να με γυρίζεις στα παλιά. | Σε ένα ρεμπέτικο θα ρίξω την ψυχή μου, | να ξεγελάσω το χαμένο τον καιρό. | Ήτανε κάποτε η άνοιξη δική μου | ήμουνα κάποτε Απρίλης σου εγώ. | Θεσσαλονίκη κι απ' το Κάστρο το βραδάκι | να σ' αγναντεύω και να λιώνω σαν κερί, | δεκαοχτώ χρονώ τρελό παλικαράκι | με το μεράκι σου να βγαίνω στη ζωή.

07. Μην παραπονιέσαι τώρα Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Μάνος Κουφιανάκης
Πάνω, πάνω και πιο πάνω | και πολύ πιο παραπάνω | σ' είχα από μένανε | κάτω, κάτω και πιο κάτω | ξέπεσες πιο παρακάτω | κρίμα βρε σε σένανε | Μην παραπονιέσαι τώρα μη μιλάς | φταις που τυραννιέσαι και παρακαλάς | Πάνω, πάνω και πιο πάνω | και πολύ πιο παραπάνω | σ' είχα από μένανε | κάτω, κάτω και πιο κάτω | ξέπεσες πιο παρακάτω | κρίμα βρε σε σένανε | Ένα, ένα κι άλλο ένα | δίχως τελειωμό κανένα | μέτραγα τα λάθη σου | πέρα, πέρα και πιο πέρα | δυο στενά πιο παραπέρα | ας πονάς μονάχη σου | Μην παραπονιέσαι τώρα μη μιλάς | φταις που τυραννιέσαι και παρακαλάς | Ένα, ένα κι άλλο ένα | δίχως τελειωμό κανένα | μέτραγα τα λάθη σου | πέρα, πέρα και πιο πέρα | δυο στενά πιο παραπέρα | ας πονάς μονάχη σου | Μην παραπονιέσαι τώρα μη μιλάς | φταις που τυραννιέσαι και παρακαλάς | Πάνω, πάνω και πιο πάνω | και πολύ πιο παραπάνω | σ' είχα από μένανε | κάτω, κάτω και πιο κάτω | ξέπεσες πιο παρακάτω | κρίμα βρε σε σένανε

08. Μια παρέα είμαστε Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος & Χορωδία
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Μιχάλης Μπουρμπούλης
Κλείσανε τα κέντρα, τα σινεμά και τα καφενεία, | μια παρέα είμαστε που χωρίζει σε μια γωνία. | Αύριο σκορπίζουμε σαν πουλιά στην κοσμοπλημμύρα | σαν τους πρόσφυγες που δεν έχουνε μες στον ήλιο μοίρα. | Τρένα θα μας πάρουνε την αυγή και λεωφορεία. | Γεια σου Στέλλα, γεια σου Αγγελική και μην κλαις Μαρία | και μην κλαις Μαρία. | Είχαμ' όνειρα, όπως τα παιδιά, όπως οι ανθρώποι, | τώρα ένας φεύγει γι' Αμερική κι άλλος για Ευρώπη. | Αύριο σκορπίζουμε σαν πουλιά στην κοσμοπλημμύρα... | Σύννεφα σκεπάσαν τον ουρανό, φεύγει η λιακάδα, | ένας κρύος και έρημος σταθμός μοιάζει η Ελλάδα. | Αύριο σκορπίζουμε σαν πουλιά στην κοσμοπλημμύρα....

09. Η λυπημένη Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Τώρα που τα μάτια σου σωπαίνουν | μπαίνουν τα τραγούδια στο συρτάρι | κρύβεται στη νύχτα το φεγγάρι | και τα τριαντάφυλλα θρηνούν | Τώρα που πλαγιάζεις λυπημένη | βγαίνει ένα παράπονο στις στράτες | πνίγει τους ανύποπτους διαβάτες | Και τους κάνει αναίτια να πονούν | Τώρα που 'χεις γίνει κάποιος στίχος | ήχος μακρινός πικρής φλογέρας | βάζει τα φτερά του ο αγέρας | Και το παραθύρι μου χτυπά | Τώρα που η ζωή μας έχει κάνει | Φτάνει να μου λες, δεν πάει άλλο | πώς απ' την καρδιά μου να σε βγάλω | που ΄μαθε από σένα ν' αγαπά

10. Είσαι ωραία σαν αμαρτία Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Λάκης Τεάζης
Στη γειτονιά σου το απόβραδο τη στήνω | και τις κινήσεις σου κοιτώ προσεκτικά | μ' ένα τσιγάρο που με πίνει και το πίνω | ώσπου να δω για που το βάζεις βιαστικά | μ' ένα τσιγάρο που με πίνει και το πίνω | ώσπου να δω για που το βάζεις βιαστικά | Είσαι ωραία σαν αμαρτία | και γω παιδάκι της γειτονιάς | μη με κοιτάζεις μ' αδιαφορία | από κοντά μου όταν περνάς | Δεν έχω θάρρος για να ρθω να σου μιλήσω | όταν σε βλέπω νιώθω τρακ και ταραχή | τ' αγγελικό σου το κορμί να ξεφυλλίσω | μες στις σελίδες του να μάθω τη ζωή | τ' αγγελικό σου το κορμί να ξεφυλλίσω | μες στις σελίδες του να μάθω τη ζωή | Είσαι ωραία σαν αμαρτία | και γω παιδάκι της γειτονιάς | μη με κοιτάζεις μ' αδιαφορία | από κοντά μου όταν περνάς

11. Σ' αγαπώ σαν αμαρτία Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Λάκης Τεάζης
Κάθεσαι στο μπαλκονάκι | σαν λουλούδι αθάνατο | μα εγώ σαν τ' αηδονάκι | παίζω με το θάνατο. | Δε με νοιάζει κι αν πεθάνω | δε με νοιάζει κι αν χαθώ | ένα μόνο με μαραίνει | που μ' αφήνεις μοναχό. | Σ' αγαπώ σαν αμαρτία | σε μισώ σαν φυλακή. | Κόψε με αν θες στα τρία | στάλα αίμα δεν θα βγει. | Τα βελούδινά σου χείλη | δε ματώσανε ποτές | είσαι η καύτρα στο καντήλι | που το λάδι μου το καις. | Στα μαλλιά σου κρέμασέ με | χτυποκάρδι και βρισιά | να μη βλέπω άλλα χείλη | να σου πίνουν τη δροσιά.

12. Όπου παν οι πολλοί Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Τάσος Οικονόμου
Σε ποιο σχολειό πηγαίνεις | που δεν καταλαβαίνεις | το πόσο υποφέρουμε; | Αν ανθρωπιά σου μένει | πες μας τι συμβαίνει | και δεν τα καταφέρνουμε; | Όπου παν οι πολλοί, | όπου παν οι καημοί | μας πηγαίνεις κι εμάς βρε ζωή. | Βαρεθήκαμε για, | κουραστήκαμε πια, | μέσ' στο κρίμα, στα λίγα, | στη μπόρα και στη λησμονιά. | Σε ποιο σχολειό πηγαίνεις, | τι γράμματα μαθαίνεις | κι όλα σε μάτσο τα μετράς; | Ποια πόρτα μαγεμένη | πάντα περιμένει | κι ανοίγει δίχως να χτυπάς; | Όπου παν οι πολλοί...

Ο τέταρτος δίσκος

01. Καμαρούλα Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Άπλωσε το μεσονύχτι | το γλυκό του δίχτυ | πάνω στη μικρή μας γειτονιά | ξέχασέ τα όλα τώρα | είναι της αγάπης ώρα | βάλε το κλειδί στη κλειδωνιά | Καμαρούλα μια σταλιά | δύο επί τρία | κόχη και λατρεία | τοίχος και φιλιά | καμαρούλα μια σταλιά | τοίχος και φιλιά | Φύσα το κερί να σβήσει | και να μας αφήσει | μόνους μες τη νύχτα τη καλή | σφίξου στην καρδιά μου επάνω | για να σε γλυκοζεστάνω | σαν χελιδονάκι σαν πουλί

02. Να 'χα τη δύναμη Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Γιάννης Γλέζος | Στίχοι: Κώστας Κινδύνης
Χωρίς το σύννεφο βροχή δεν κατεβαίνει | ούτε το δάκρυ χωρίς καημό | χωρίς τον άνεμο τα δέντρα δε λυγάνε | δε σταματάν οι πίκρες δίχως γυρισμό | Αχ να μπορούσα τα λιμάνια να τα κλείσω | να σταματήσω τα τρένα στο σταθμό | να 'χα τη δύναμη τα βράχια να κυλήσω | να μην αφήσω δρόμο για το χωρισμό | Γιατί κοιτάς τα μάτια μου τα βουρκωμένα | που παν στα ξένα σ' ωκεανό | γιατί κοιτάς τα χέρια μου τα λαβωμένα | που παν στα ξένα κι έχουν σφίξει κεραυνό | Αχ να μπορούσα τα λιμάνια να τα κλείσω | να σταματήσω τα τρένα στο σταθμό | να 'χα τη δύναμη τα βράχια να κυλήσω | να μην αφήσω δρόμο για το χωρισμό

03. Σαν μαγεμένο το μυαλό μου Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Δημήτρης Γκόγκος | Στίχοι: Δημήτρης Γκόγκος
Σαν μαγεμένο το μυαλό μου φτερουγίζει | η κάθε σκέψη μου κοντά σου τριγυρίζει | δεν ησυχάζω και στον ύπνο που κοιμάμαι | εσένα πάντα αρχοντοπούλα μου θυμάμαι | Μες στης ταβέρνας τη γωνιά για σένα πίνω | για την αγάπη σου ποτάμια δάκρυα χύνω | λυπήσου με μικρή και μη μ' αφήνεις μόνο | αφού το ξέρεις πως για σένα μαραζώνω | Αχ παιχνιδιάρα πάψε τώρα τα γινάτια | και μη μου κάνεις την καρδούλα μου κομμάτια | με μια ματιά σου σαν μου ρίχνεις αχ πώς λιώνω | μαζί σου ξέρεις τον ξεχνάω κάθε πόνο

04. Εγώ είμαι ένα παλιόπαιδο Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Πάνος Γαβαλάς | Στίχοι: Αναστάσιος Κουλούρης
Τι κάθεσαι μαζί μου και δε με παρατάς | αφού πονάς κοντά μου κι όλο καρδιοχτυπάς | Εγώ είμαι ένα παλιόπαιδο για σένα δεν αξίζω | χωρίς να θέλω να πονάς που θα σε βασανίζω | Απ' τα αισθήματά σου να μην παρασυρθείς | κοντά μου να το ξέρεις πως θα καταστραφείς | Εγώ είμαι ένα παλιόπαιδο για σένα δεν αξίζω | χωρίς να θέλω να πονάς που θα σε βασανίζω | Μη θέλεις να με φτιάξεις γιατί είναι πια αργά | κάποια βαριά κατάρα όλο με κυνηγά | Εγώ είμαι ένα παλιόπαιδο για σένα δεν αξίζω | χωρίς να θέλω να πονάς που θα σε βασανίζω

05. Μου σπάσανε τον μπαγλαμά Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Μου σπάσανε τον μπαγλαμά | Κάτι παλιόμαγκες εψές αργά | Τον σπάσανε και φύγανε | Τα τέλια μ' απομείνανε | Τρίκι, τρίκι, τρίκι, τρίκι | μου 'διωχνε τον πόνο | Τρίκι, τρίκι, | και κυλούσε η παλιοζωή | Τον είχα σαν μικρό παιδί | και βασιλιά μες το τσαρδί | Αυτός με παρηγόραγε, | αυτός με καταλάβαινε | Τρίκι, τρίκι, τρίκι, τρίκι | μου 'διωχνε τον πόνο | Τρίκι, τρίκι, | και κυλούσε η παλιοζωή | Με τις γλυκές του τις πενιές | μου γιάτρευε πολλές πληγές | Τώρα στο έρμο μου τσαρδί, | αχ ποιος θα με παρηγορεί. | Τρίκι, τρίκι, τρίκι, τρίκι | μου 'διωχνε τον πόνο | Τρίκι, τρίκι, | και κυλούσε η παλιοζωή

06. Γυρίζω απ' τη νύχτα Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Πυθαγόρας
Γυρίζω απ' τη νύχτα, έρχομαι απόψε απ’ του καημού τη φυλακή | η απονιά του κόσμου και η αγάπη σου με στείλανε εκεί | εκεί που όποιος πάει τα βάσανα ξεχνάει | Τόσες μέρες, τόσες νύχτες, απ' τον κόσμο απουσίασα | το τραγούδι και τους φίλους για να γιατρευτώ θυσίασα | το ψέμα τ' αηδίασα | Γυρίζω απ' τη νύχτα, από τον κόσμο έλειψα πολύ καιρό | με ξέχασαν οι φίλοι και συ δε μου 'φερες τσιγάρο και νερό | γυρίζω και γελάω κι όλους τους συγχωρνάω | Τόσες μέρες, τόσα χρόνια, απ' τον κόσμο απουσίασα | το τραγούδι και τους φίλους για να γιατρευτώ θυσίασα | το ψέμα τ' αηδίασα

07. Σου 'χω έτοιμη συγνώμη Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Τα παράθυρα κλεισμένα όπως τα κελιά | έρημη η καρδιά μου λιώνει δίχως αγκαλιά | ερημώσανε οι δρόμοι, άδεια τα στενά, | σου 'χω έτοιμη συγνώμη, γύρισε ξανά. | Παίρνω και αφήνω στράτες, ψάχνω να σε βρω | απορούνε οι διαβάτες που παραμιλώ | μου λυγίσανε οι ώμοι βάσανα βουνά, | σου 'χω έτοιμη συγνώμη, γύρισε ξανά. | Νύχτωσε στης μοναξιάς μου το στενό κελί | μόνος μου κι αυτό το βράδυ κλαίω σαν παιδί | κλαίει κι ένα νυχτοπούλι και σου τραγουδά, | σου 'χω έτοιμη συγνώμη, γύρισε ξανά.

08. Δε σε πιστεύω Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Βασίλης Βασιλειάδης | Στίχοι: Πυθαγόρας
Δε σε πιστεύω όσο και να κλαις | κι αύριο θα 'σαι όπως ήσουν χτες | αν όπως σ' αγαπούσα μ' αγαπούσες | δεν θ' άνοιγες στα στήθια μου πληγές | Θα κλάψω πικρά μα θα ξεχάσω | μα θα ξεχάσω με τον καιρό | καινούρια ζωή θα χαράξω | να μην πονάω που σ' αγαπώ | Δεν σε πιστεύω σ' έχω μάθει πια | δεν έχεις λόγο ούτε και καρδιά | αν ήθελες εσύ θα με κρατούσες | μα τώρα και να θέλεις είναι αργά | Θα κλάψω πικρά μα θα ξεχάσω | μα θα ξεχάσω με τον καιρό | καινούρια ζωή θα χαράξω | να μην πονάω που σ' αγαπώ

09. Όλα για μένα είσαι συ Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος & Δούκισσα
Μουσική: Τάκης Σούκας | Στίχοι: Νίκος Λουκάς
Δώς μου το δάκρυ απ’ τη ματιά σου και πάρε το δικό μου, | δώς μου την πίκρα απ’ την καρδιά σου και πάρε τον καημό μου | και το παράπονό μου. | Σβήσε τη δίψα που με καίει | να σβήσω τη δική σου | κι άσε το παρελθόν να φταίει | και δώς μου τη ζωή σου | και την αναπνοή σου. | Είν’ η ζωή κι οι άνθρωποι που μας πικράνανε πολύ. | Όλα για σένα είμαι εγώ, κι όλα για μένα είσαι εσύ | Είν’ η ζωή κι οι άνθρωποι που μας πικράνανε πολύ. | Όλα για σένα είμαι εγώ κι όλα για μένα είσαι εσύ, | όλα για σένα είμαι εγώ κι όλα για μένα είσαι εσύ. | Δώς μου τη δύναμη να ζήσω και γίνε ο Θεός μου, | δώς μου το θάρρος ν’ αγαπήσω και την αγάπη δως μου | μες στην ψευτιά του κόσμου. | Έχω εσένα, δε φοβάμαι, | κι εσύ δεν είσαι μόνη. | Δώς μου το χέρι σου και πάμε, | ο πόνος μας ενώνει | κι ο δρόμος δεν τελειώνει. | Είν’ η ζωή κι οι άνθρωποι που μας πικράνανε πολύ. | Όλα για σένα είμαι εγώ, κι όλα για μένα είσαι εσύ. | Είν’ η ζωή κι οι άνθρωποι που μας πικράνανε πολύ. | Όλα για σένα είμαι εγώ κι όλα για μένα είσαι εσύ, | όλα για σένα είμαι εγώ κι όλα για μένα είσαι εσύ.

10. Χαμένη πολιτεία Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Γιώργος Γεωργόπουλος | Στίχοι: Λάκης Τσώλης
Γιατί καρδιά μου αγαπάς | αφού το ξέρεις πως πονάς | γνώρισες αγάπες και μπερδεύτηκες | μα καρδιά μου ήταν όλες ψεύτικες | Άν πονάς σε λεηλάτησαν καρδιά μου | οι τόσες οι αγάπες | και έγινες χαμένη πολιτεία | που δεν έχει πια διαβάτες | Άν πονάς σε λεηλάτησαν καρδιά μου | οι τόσες οι αγάπες | και έγινες χαμένη πολιτεία | που δεν έχει πια διαβάτες | Σου το 'χα ξαναπεί καρδιά | μην παίζεις πια με τη φωτιά | όλες οι αγάπες σε προδώσανε | και φαρμάκι για να πιεις σου δώσανε | Άν πονάς σε λεηλάτησαν καρδιά μου | οι τόσες οι αγάπες | και έγινες χαμένη πολιτεία | που δεν έχει πια διαβάτες | Άν πονάς σε λεηλάτησαν καρδιά μου | οι τόσες οι αγάπες | και έγινες χαμένη πολιτεία | που δεν έχει πια διαβάτες

11. Μια ζωή μέσα στους δρόμους Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Τάκης Σούκας | Στίχοι: Βασίλης Παπαδόπουλος
Το δρόμο που μου δείχνεις να βαδίσω | τον γνώρισα από μικρή | ζητάω τώρα κάπου ν' ακουμπήσω | ν' αφήσω την παλιά ζωή | Μια ζωή μέσα στους δρόμους και στις νύχτες | μια ζωή με παρανόμους και ξενύχτες | μια ζωή τα ίδια λόγια να μου λένε | έχω βαρεθεί τον κόσμο, κι όλα μου φταίνε | Τον κόσμο που μου δείχνεις να γνωρίσω | τον ξέρω φίλε πιο καλά | τον έχω μάθει πριν σε συναντήσω | απ' έξω κι ανακατωτά | Μια ζωή μέσα στους δρόμους και στις νύχτες | μια ζωή με παρανόμους και ξενύχτες | μια ζωή τα ίδια λόγια να μου λένε | έχω βαρεθεί τον κόσμο, κι όλα μου φταίνε

12. Μην κλαις Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Ηλίας Ανδριόπουλος | Στίχοι: Μιχάλης Μπουρμπούλης
Μην κλαις και μη λυπάσαι που βραδιάζει | εμείς που ζήσαμε φτωχοί | του κόσμου η βροχή δε μας πειράζει | εμείς που ζούμε μοναχοί | Τα σπίτια είναι χαμηλά | σαν έρημοι στρατώνες | τα καλοκαίρια μας μικρά | κι ατέλειωτοι οι χειμώνες | Μην κλαις και μη φοβάσαι το σκοτάδι | εμείς που ζήσαμε φτωχοί | του κόσμου η απονιά δε μας τρομάζει | θα έρθει και για μας μια Κυριακή | Τα σπίτια είναι χαμηλά | σαν έρημοι στρατώνες | τα καλοκαίρια μας μικρά | κι ατέλειωτοι οι χειμώνες

13. Να 'τανε το 21 Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Μου ξανάρχονται ένα, ένα χρόνια δοξασμένα | να 'τανε το 21 να 'ρθει μια στιγμή | Να περνάω καβαλάρης στο πλατύ τ' αλώνι | και με τον Κολοκοτρώνη να 'πινα κρασί | Να πολεμάω τις μέρες στα κάστρα | και το σπαθί μου να πιάνει φωτιά | και να κρατάω τις νύχτες με τ' άστρα | μια ομορφούλα αγκαλιά | Μου ξανάρχονται ένα, ένα χρόνια δοξασμένα | να 'τανε το 21 να 'ρθει μια βραδιά | Πρώτος το χορό να σέρνω στου Μοριά τις στράτες | και ξοπίσω μου Μανιάτες και οι Ψαριανοί | Κι όταν λαβωμένος γέρνω κάτω απ' τους μπαξέδες | να με ραίνουν μενεξέδες χέρια κι ουρανοί | Να πολεμάω τις μέρες στα κάστρα | και το σπαθί μου να πιάνει φωτιά | και να κρατάω τις νύχτες με τ' άστρα | μια ομορφούλα αγκαλιά | Μου ξανάρχονται ένα, ένα χρόνια δοξασμένα | να 'τανε το 21 να 'ρθει μια βραδιά

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης