Τρίτη, 18 Δεκεμβρίου 2012

Ο κήπος των ευχών





















Ο Μάριος Φραγκούλης σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Δρόμοι του ουρανού Τραγούδι: Μάριος Φραγκούλης
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου | Στίχοι: Παρασκευάς Καρασούλος
Αν είχε ο άνθρωπος φτερά | θα έφτανε ο νους του μακριά | κι η ζωή του παραπέρα. | Μα θα `ταν πάλι κυνηγός | ο χρόνος ο προστακτικός | και θάλασσα η μέρα. | Κι ώσπου να φτάσει στα βουνά | με τα φτερά του τ΄ ανοιχτά | θα κουραζόταν μόνος. | Θα `θελε πάλι η καρδιά | να `χει μαζί της συντροφιά | να `ναι ελαφρύς ο δρόμος. | Πέρασε πάνω απ΄ τα βουνά | με τα φτερά του τ΄ ανοιχτά | και χάθηκε σαν βέλος. | Κι όπως ησύχαζε η βροχή | πάλι του κύκλου του η αρχή | γεννιόταν απ΄ το τέλος. | Αν είχε ο άνθρωπος φτερά | θα `ταν ο κόσμος του ψηλά | τα μάτια θα γιορτάζαν. | Μα πάλι οι δρόμοι του ουρανού | γραμμές στο μέσα του χεριού | τα σύνορα θ΄ αλλάζαν.

02. Τα περιττά Τραγούδι: Μάριος Φραγκούλης
Μουσική: Θέμης Καραμουρατίδης | Στίχοι: Παρασκευάς Καρασούλος
Ό,τι περίσσευε γλυκιά ήταν νύχτα | σκοτάδι κι έπλεκε μέσα μου δίχτυα | κι εγώ τ΄ αγκάλιαζα κι ονειρευόμουν | πως ήμουν τ΄ άστρο μου και γιατρευόμουν. | Ό,τι περίσσευε βαριά ήταν σκόνη | ζωή που σκέπαζε άδειο σεντόνι | σκουριά που έντυνε αργά το σώμα | φωνή αιχμάλωτη σε ξένο στόμα. | Αν έχει ανάγκη η καρδιά μακριά να πάει | λίγα χρειάζεται, την πνίγουν τα πολλά | να γίνει άνεμος στα χρόνια να περνάει | να μη φορτώνουν τη ζωή τα περιττά. | Ό,τι περίσσευε τ΄ άφησε η μνήμη | μαζί του έκλεισε για πάντα ειρήνη | γυμνά τα χρόνια μου με ότι απομένει | βλέπουν μια θάλασσα που περιμένει.

03. Οι αποσκευές Τραγούδι: Μάριος Φραγκούλης
Μουσική: Στέφανος Κορκολής | Στίχοι: Παρασκευάς Καρασούλος
Σ΄ έπαιρνα πάντοτε μαζί μου | όποτε έφευγα μακριά σου | σε ξένη νύχτα | Μια καληνύχτα στη ζωή μου | να ζω μακριά κι όμως κοντά σου | να `μαι κοντά σου | Κι ήσουν εσύ οι αποσκευές μου | στα μακρινά μου τα ταξίδια | κι όταν γυρνούσα απ΄ τις φυγές μου | ήταν καινούργια όλα τα ίδια | Ένα κομμάτι ουρανό νοστάλγησα | μου `λειψες πρόλαβα να πω | Και ράγισα | Είδα δυο σύννεφα εδώ | και μ΄ έφεραν κοντά σου | κοντά σου | Σ΄ έπαιρνα πάντοτε μαζί μου | όποτε έφευγα μακριά σου | σ΄ άλλη σελίδα | Πυξίδα να `χει η επιστροφή μου | να νιώθω μες στην αγκαλιά σου | να `μαι κοντά σου | Κι ήσουν εσύ οι αποσκευές μου | στα μακρινά μου τα ταξίδια | κι όταν γυρνούσα απ΄ τις φυγές μου | ήταν καινούργια όλα τα ίδια

04. Ο κήπος των ευχών Τραγούδι: Μάριος Φραγκούλης
Μουσική: Μάριος Φραγκούλης | Στίχοι: Παρασκευάς Καρασούλος
Εδώ στον κήπο των ευχών | Δέντρα γυμνά τα χρόνια | Μόνοι τους πέσανε οι καρποί | Ζωή να κρύψουνε στη γη | Αν έρθει η άνοιξη να βρει | Πρόσφορο χώμα | Εδώ στον κήπο των ευχών | Βρήκε η σπορά χειμώνα | Έκρυψε η Μοίρα ένα χαρτί | Κι όποιο παιχνίδι κι αν παιχτεί | Του κόσμου η τράπουλα λειψή | Μένει ακόμα | Εδώ στον κήπο των ευχών | Μυρίζει ακόμα | Από τον ύπνο των ποιητών | Νωπό το χώμα | Εδώ στον κήπο των ευχών | Στο τέλος του αιώνα | Το μέλλον θα προσευχηθεί | Απ΄ τον εαυτό του να σωθεί | Να ελευθερώσει μια στιγμή | Τ΄ άφθαρτο σώμα.

05. Μικρός πρίγκιπας Τραγούδι: Μάριος Φραγκούλης
Μουσική: Μάριος Φραγκούλης | Στίχοι: Παρασκευάς Καρασούλος
Αν χωρούσα κι εγώ | στο μικρό σου πλανήτη | αν ζητούσες να `ρθω | να μην σ΄ έχει η λύπη | Τον παλιό μου εαυτό | θα τον άφηνα πίσω | τον κρυμμένο ουρανό | της καρδιάς σου να ζήσω | Στο μακρινό σου το αστέρι | να μου κρατάς σφιχτά το χέρι | μικρέ μου πρίγκηπα κοιμήσου | κι εγώ θα μείνω εδώ μαζί σου | Αν ζητούσες να `ρθω | στο μικρό σου τ΄ αστέρι | αν μπορούσα να δω | της ψυχής σου τα μέρη | Θα νικούσα το εγώ | που εδώ με κρατάει | έναν κόσμο να βρω | και τους δυο να χωράει | Στο μακρινό σου το αστέρι | να μου κρατάς σφιχτά το χέρι | μικρέ μου πρίγκηπα κοιμήσου | κι εγώ θα μείνω εδώ μαζί σου

06. Μαγικό βουνό  Τραγούδι: Μάριος Φραγκούλης & Μανώλης Λιδάκης
Μουσική: Θύμιος Παπαδόπουλος | Στίχοι: Παρασκευάς Καρασούλος
Το μαγικό βουνό | του Αλχημιστή το θησαυρό | ψάχναν δυο φίλοι κάποτε να βρουν | και τη χαρά να μοιραστούν | Ξεκίνησαν μαζί | μα γρήγορα έγιναν εχθροί | ο ένας ζήταγε να βρει χρυσό | ο άλλος το αθάνατο νερό | Ποτέ τα αστέρια μη ρωτάς | τι κρύβουνε για μας | σε ποιο όνειρο χρωστάς | ο δρόμος είναι της καρδιάς | κι αυτό που αγαπάς | εκεί να αναζητάς | Το Μαγικό Βουνό | του Αλχημιστή το θησαυρό | δυο φίλοι ψάχναν κάποτε να βρουν | κι απ΄ τους καημούς τους να σωθούν | Τους χώρισε η ζωή | η Δύση κι η Ανατολή | ο ένας βρήκε ένα μυστικό | κι ο άλλος βρήκε ένα βουνό

07. Ένας χάρτινος ήλιος Τραγούδι: Μάριος Φραγκούλης
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου | Στίχοι: Παρασκευάς Καρασούλος
Ένας χάρτινος ήλιος κι απόψε θα βγει | Το μικρό μου τον κόσμο ν΄ αλλάξει | Ν΄ αποδράσει η καρδιά μου και ένα φιλί | Τα δικά σου τα χείλη να ψάξει | Ένας χάρτινος ήλιος ψηλά θα σταθεί | Τα φτερά μου μπορεί να τα κάψει | Κι αν μετρήσει η νύχτα μια πτώση βουβή | Στο βυθό να σε βρω έχω τάξει | Ένα βήμα πιο κει | Περιμένει η ζωή | Και σου μοιάζει | Κι ό,τι πίσω μου μείνει | Μες στη σκόνη ας χαθεί | Δε με νοιάζει

08. Αγία Πετρούπολη-Παρίσι μετ’ επιστροφής Τραγούδι: Μάριος Φραγκούλης
Μουσική: Θύμιος Παπαδόπουλος | Στίχοι: Παρασκευάς Καρασούλος
Προχωρούσε το ανθρώπινο φίδι αργά | τη μεγάλη τη νύχτα να πάρει | και του μάταιου το γέλιο ακουγόταν ξανά | πότε φάντασμα, πότε φεγγάρι. | Υποχωρούσε ο χρόνος, να κερδίζει ο νους | αιχμαλώτιζε ελπίδες η Μοίρα | και μετά μας κερνούσε πιο άγριους καιρούς | να γεμίζει απόγνωση η πείρα. | Πόσα λάβαρα έστησε αυτός ο χορός. | Πόσες νίκες γιορτάσανε ήττες. | Πόσο γρήγορα γύρισε αυτός ο τροχός | και προλάβαν τους μύθους οι γύπες. | Να ανεβάζει τις πέτρες ψηλά στο βουνό | και μετά να γυρνάν, να τον τρέχουν | Προμηθέας Δεσμώτης με νάνο εαυτό | τα όρια του να μην τον αντέχουν. | Καρφωμένα τα πόδια του πάνω στη γη | κι όσο ζει το στερέωμα βλέπει | και μια μνήμη παλιά να του γίνεται ορμή | πως αυτή η ζωή δεν του πρέπει.

09. Χαραμάδα Τραγούδι: Μάριος Φραγκούλης
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου | Στίχοι: Παρασκευάς Καρασούλος
Απ΄ αυτή τη μικρή χαραμάδα, φαντάσου να μπαίνει ένα φως | φαντάσου στου νου τη λιακάδα, να ξαπλώνει ο κόσμος αλλιώς | Φαντάσου μια ελπίδα ν΄ αντέχει, στον πόλεμο στην απειλή | φαντάσου η ζωή μου ν΄ απέχει, από τ΄ όνειρο μόνο μια ευχή | Κάπου αλλού ξημέρωνε, σαν γιορτή μας ένωνε | κάπου αλλού φωτίζανε, τα όνειρά μας | κάπου αλλού κοιτούσαμε, χάραζε κι αργούσαμε | κάπου αλλού μας ήθελε η καρδιά | να `χει πατρίδα να γυρνά | Απ΄ αυτή την μικρή χαραμάδα, η άνοιξη μπαίνει κρυφά | ψυχή μου μικρή αχιβάδα, το κύμα τα χρόνια ξεχνά | απ΄ αυτή τη μικρή χαραμάδα, φαντάσου να μπαίνει ένα φως | φαντάσου στου νου την λιακάδα, να ξαπλώνει ο κόσμος αλλιώς

10. Γκρίζα σύννεφα Τραγούδι: Μάριος Φραγκούλης
Μουσική: Δημήτρης Μαραμής | Στίχοι: Παρασκευάς Καρασούλος
Αυτά τα γκρίζα σύννεφα | Στου ποταμού την άκρη | Είναι του μαύρου πρίγκιπα | Το φυλαγμένο δάκρυ | Είναι τα ρούχα που άφησε | Μια νύχτα ένα κορίτσι | Πριν να το κλέψει ο άνεμος | Και στ΄ όνειρο το κρύψει | Αχ, πως κοιμάται η μέρα μου | Μες στα λουλούδια ανθίζει | Κι όταν ξυπνάει είναι πέρα μου | Κι ούτε μ΄ αναγνωρίζει | Αυτά τα γκρίζα σύννεφα | Που τ΄ ασημώνει η λύπη | Είναι του έρωτα φτερά | Όσο μακριά μου λείπει | Αυτά τα γκρίζα σύννεφα | Είναι πουλιά που τρέχουν | Είναι ψυχές ακοίμητες | Που σπίτια πια δεν έχουν | Είναι τα πικρολούλουδα | Και του ουρανού τα άνθη | Είναι στεφάνια αμάραντα | Στου χωρισμού τα πάθη.

11. Το θαύμα Τραγούδι: Μάριος Φραγκούλης
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου | Στίχοι: Παρασκευάς Καρασούλος
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

12. Δίδυμοι έρωτες Τραγούδι: Μάριος Φραγκούλης
Μουσική: Θέμης Καραμουρατίδης | Στίχοι: Παρασκευάς Καρασούλος
Όταν η άμμος τα μάτια κουράσει | Αναδύεται η πόλη ξανά | Σα να βγαίνει από αρρώστια βαριά | Της ερήμου το φως να χορτάσει | Είναι η πόλη που οι πλάνες γιορτάζουν | Των διδύμων ερώτων η γη | Κι όσοι εκεί τις σκιές τους γυμνάζουν | Στα όνειρά τους αργεί το πρωί | Μη μιλάς | Η σιωπή να σημαίνει | Μη κοιτάς | Στον καθρέφτη εγώ είμαι σύ | Η καρδιά μου | Στην θάλασσα γέρνει | Στα νερά της εσένα να δει | Ταξιδεύουν νομάδες και πάνε | Οι εραστές που αγαπήσαν πολύ | Τη φωτιά που τους καίει ρωτάνε | Η μορφή του έρωτα τους που ζει | Όταν η άμμος τα μάτια κουράσει | Αναδύεται η πόλη ξανά | Ένα τέλειο ψέμα γεννά | Που και πάλι η ζωή θ΄ αντιγράψει

13. Χρώματα πήρα και καμβά Τραγούδι: Μάριος Φραγκούλης
Μουσική: Μάριος Φραγκούλης | Στίχοι: Μάριος Φραγκούλης
Χρώματα πήρα και καμβά | Για να σε ζωγραφίσω | Και με το χρώμα τ΄ ουρανού | άγγελο να σε ντύσω | Χρώματα πήρα και καμβά | Όνειρα μαγεμένα | Και μ΄ όλα τα άστρα αγκαλιά | Ζωγράφισα εσένα | Κόκκινος ήλιος η καρδιά μου | Τ΄ αγέρι θα `ναι θαλασσί | Πράσινη θάλασσα η ματιά μου | Και τ΄ όνειρό μου θα `σαι συ | Τη νύχτα η μέρα θα κεντήσει | Με της αγάπης μου το φως | Χιλιάδες άστρα να σκορπίσει | Με τη μορφή σου ο ουρανός | Χρώματα πήρα και καμβά | Και όνειρα βαμμένα | Και της ζωής σου τα κλειδιά | Πορτρέτα φυλαγμένα | Κόκκινος ήλιος η καρδιά μου | Τ΄ αγέρι θα `ναι θαλασσί | Πράσινη θάλασσα η ματιά μου | Και τ΄ όνειρό μου θα `σαι συ | Τη νύχτα η μέρα θα κεντήσει | Με της αγάπης μου το φως | Χιλιάδες άστρα να σκορπίσει | Με τη μορφή σου ο ουρανός | Χρώματα πήρα και καμβά | Και όνειρα βαμμένα | Και της ζωής σου τα κλειδιά | Πορτρέτα φυλαγμένα

14. Το καλοκαίρι Τραγούδι: Μάριος Φραγκούλης
Μουσική: Μάριος Φραγκούλης | Στίχοι: Παρασκευάς Καρασούλος
Τα μάτια λέγαν ψέματα | Τα λόγια ήταν πουλιά | Πετάξαν σ΄ άλλα βλέμματα | Μαζί με το νοτιά | Κι απόμειναν δυο κύματα | Στου χρόνου τα σκαλιά | Σαν ίχνη από βήματα | που χάθηκαν μακριά | Το καλοκαίρι που άργησε | Και φέτος να φανεί | Στα μάτια σου ξεχάστηκε | Μια θάλασσα να βρει | Σα σύννεφα περάσανε | Μια νύχτα δυο σιωπές | Κοντά ποτέ δε φτάσανε | Ν΄ αστράψουν οι ζωές | Κι απόμειναν δυο κύματα | Στου χρόνου τα σκαλιά | Σαν ίχνη από βήματα | Που χάθηκαν μακριά

15. Νησιά Τραγούδι: Μάριος Φραγκούλης
Μουσική: Μάριος Φραγκούλης | Στίχοι: Παρασκευάς Καρασούλος
Σα στεριές που κάποτε ήταν ένα | Σα νησιά οι ζωές μας χωριστά | Πώς να ταξιδέψω ως εσένα | Πώς να `ρθείς εδώ χωρίς πανιά | Καθένας μόνος του | Νησί του, ο κόσμος του | Βράδιασε αγάπη μου | Σ΄ όλη τη γη | Σπάνε στα κύματα | Καράβια αδύναμα | Θάλασσα αγάπη μου | Όλη η ζωή | Άνθρωποι νησιά στη γη δεμένα | Δέντρα που λυγίζει η μοναξιά | Μάτια που συνήθισαν στα ξένα | Γράμματα που έμειναν κλειστά

16. Μικρή λυπημένη μου θάλασσα Τραγούδι: Μάριος Φραγκούλης
Μουσική: Στέφανος Κορκολής | Στίχοι: Παρασκευάς Καρασούλος
Έκλεισε ο κύκλος κάπου εδώ. | Πήρε ο καθένας το μισό | κι από έναν φόβο. | Ένα ταξίδι με καιρό | που είχε το χρόνο του εχθρό. | Αυτό ήταν όλο. | Μικρή λυπημένη μου θάλασσα | χωρίς στεριά και κύμα, | θυμάμαι πως κάποτε αντάλλαξα | έναν κόσμο να σ’ έχω για μύρα. | Κάποτε έφτανε η σιωπή. | Τώρα είναι λίγο το πολύ. | Αυτό ήταν όλο. | Συνήθειες μόνο και αφορμές | μείναν να ντύσουν δυο ζωές. | Αυτό ήταν όλο. | Μικρή λυπημένη μου θάλασσα | χωρίς στεριά και κύμα, | θυμάμαι πως κάποτε αντάλλαξα | έναν κόσμο να σ’ έχω για μύρα.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης