Τετάρτη, 7 Δεκεμβρίου 2011

Τραγούδια του παράξενου κόσμου





















01. Παλιά ρυτίδα Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Γιώργος Ανδρέου | Στίχοι: Γιώργος Ανδρέου
Κοίταξα μέσα μου και είδα | Εκείνη την παλιά ρυτίδα | Που είναι Θεός, που είναι και πόνος | Αβάσταχτος, αν είσαι μόνος | Ευλογημένη ανεργία, | Φυγή, αγάπη κι απεργία. | Κοίταξα μέσα μου και είδα | Εκείνη την παλιά ρυτίδα. | Ελευθερία και γιορτή μου | Επιθυμία παιδική μου | Να ’μαι το φως και το σκοτάδι | Ένα κορμί, ένα σημάδι. | Και των ανθρώπων του καιρού μου, | Ίνδαλμα να ’μαι κουτουρού μου. | Κοίταξα μέσα μου και είδα | Άσπρη, καινούρια τη σελίδα.

02. Η μάνα μου στον ουρανό Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Γιώργος Ανδρέου | Στίχοι: Γιώργος Ανδρέου
Η μάνα μου τα όνειρα τα νιάτα της | τα μέτραγε τις νύχτες στον καθρέφτη | κι εγώ κρυφοκοιτούσα σαν τον κλέφτη | τα δάκρυα που τρέχαν απ` τα μάτια της. | Η μάνα μου τα ξάγρυπνα τα χέρια της | τα σήκωνε πανιά για ν` αρμενίσει | στη θάλασσα του πόνου να σκορπίσει | πουλιά τα νικημένα καλοκαίρια της. | Η μάνα μου κοιμάται σ` έναν άδειο ουρανό | το μαύρο της παλτό έχει βάλει προσκεφάλι | κοιμάται κι ονειρεύεται το πιο ψηλό βουνό | τον άντρα, τη φωτιά και του θανάτου τη ζάλη. | Η μάνα μου κοιμάται σ` έναν άδειο ουρανό | το μαύρο της παλτό έχει βάλει προσκεφάλι | κοιμάται κι ονειρεύεται εμένα να γεννώ | αγόρι λυπημένο, πιο χλωμό κι απ` το φεγγάρι. | Της μάνας μου είμ` εγώ, εγώ είμ` η μάνα μου | εγώ κι οι πρόγονοί της απ` τη Θράκη | εκείνοι που με βάφτισαν γεράκι | σουλτάνα μες στην ματωμένη πάνα μου.

03. Ακαριαία Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Γιώργος Ανδρέου | Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Περίπολοι της νικοτίνης. | Οι κάνες τόσων τσιγάρων | στραμμένες επάνω μου. | Θα `χουμε σε παλιό καθρέφτη γνωριστεί | κι έμεινε αυτό το ράγισμα στα μάτια. | Κάποτε πέφτει η ψυχή | εκεί που το κορμί σκοντάφτει. | Πέφτει σαν αρμαθιά κλειδιά. | Μένεις απ` έξω.

04. Πεθύμησα ένα σύννεφο Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Γιώργος Ανδρέου | Στίχοι: Γιώργος Ανδρέου
Τι σε μέλλει εσένα σκόρπια μου ψυχή | που εγώ τον πόνο μου έκανα νησί | να σπέρνει ο ήλιος πάνω μου φωτιά | και τ' άστρα μοναξιά | Πεθύμησα ένα σύννεφο | βροχή να πιω κι ουρανό | Θάλασσα ζωή χρόνια περιμένω | πλοίο κουρσεμένο σ' άγονη γραμμή | θάλασσα ζωή με πανιά σχισμένα | και κουπιά σπασμένα πάρε με μαζί | Τι σε μέλλει εσένα άδεια μου καρδιά | κι αν αγαπώ παράξενα παιδιά | που κρύβουν στο φιλί τους προσευχή | της μάνας τους ευχή | Πεθύμησα ένα σύννεφο | βροχή να πιω κι ουρανό | Θάλασσα ζωή χρόνια περιμένω | πλοίο κουρσεμένο σ' άγονη γραμμή | θάλασσα ζωή με πανιά σχισμένα | και κουπιά σπασμένα πάρε με μαζί

05. Σ’ ένα χρόνο Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Γιώργος Ανδρέου | Στίχοι: Γιώργος Ανδρέου
Ο κόσμος έξω ξημερώνει | μα εμένα μέσα μου νυχτώνει, | ένα λεπτό μου μένει μόνο, | θα με θυμάσαι σ' ένα χρόνο. | Οι αταξίδευτοί σου δρόμοι | και οι γερμένοι σου οι ώμοι, | ραγίζουν στης σιωπής τον πόνο, | θα με θυμάσαι σ' ένα χρόνο. | Θα με θυμάσαι σ' ένα χρόνο | ή θα 'χεις γίνει αστερίας, | ωραίο παιδί της ευκαιρίας, | σε κρύο βυθό μ' άλλα κορμιά. | Θα με θυμάσαι σ' ένα χρόνο | ή θα χαθώ μέσα στη δίνη | που κάθε ανάμνηση σου σβήνει, | μέσα στις τόσες άλλη μια. | Αν η αγάπη είχε στόμα | κι ήταν πλασμένη από χώμα, | θα 'χε η καρδιά μου γη να κλαίει, | τα μαύρα λόγια της να λέει. | Όμως του έρωτα το σπίτι | έχει στη στέγη του σπουργίτι, | το καλοκαίρι κι αν πετάει, | μες στον χειμώνα ξεψυχάει. | Θα με θυμάσαι σ' ένα χρόνο | ή θα 'χεις γίνει αστερίας, | ωραίο παιδί της ευκαιρίας, | σε κρύο βυθό μ' άλλα κορμιά. | Θα με θυμάσαι σ' ένα χρόνο | ή θα χαθώ μέσα στη δίνη | που κάθε ανάμνηση σου σβήνει, | μέσα στις τόσες άλλη μια.

06. Το τραγούδι του παράξενου κόσμου Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Γιώργος Ανδρέου | Στίχοι: Γιώργος Ανδρέου
Με τα χέρια αδειανά και τα μάτια ποτάμι | η ζωή που περνά και λυγάει σαν καλάμι. | Η ζωή μου λοιπόν, ταξιδιάρικο τρένο. | Στη σιωπή των σταθμών, μοναχή κατεβαίνω. | Κι όμως, σ'είχα τόσο πιστέψει. | Κι όμως, την καρδιά μου είχες κλέψει | Κι όμως, στον παράξενο κόσμο που ζω, | όλα καλά και σωστά καμωμένα. | Νύχτα κι αυτή δίχως εσένα. | Στα παλιά σινεμά τα καθίσματα άδεια. | Το σκοτάδι γεννά του καημού τα σημάδια. | Πάλι μόνη λοιπόν, ταξιδιάρικο τρένο | Στη σιωπή των σταθμών τη βροχή περιμένω. | Κι όμως, σ'είχα τόσο πιστέψει. | Κι όμως, την καρδιά μου είχες κλέψει. | Κι όμως, στον παράξενο κόσμο που ζω, | όλα καλά και σωστά καμωμένα. | Κόσμος κι αυτός δίχως εσένα | δίχως εμένα.

07. Γεφύρι ξεχασμένο Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Γιώργος Ανδρέου | Στίχοι: Θοδωρής Γκόνης
Γεφύρι ξεχασμένο απ` το σύννεφο, | γεφύρι ξεχασμένο απ` τη βροχή, | ποιος αναστέναξε στο ρέμα σου, | κι έχεις για πάντα ξεραθεί; | Γεφύρι άγριο τριαντάφυλλο, | κερήθρα μαύρη της σιωπής. | Ήτανε ξένος, ήταν άρχοντας | ή μήπως ήταν ασκητής. | Γεφύρι ξεχασμένο απ` το σύννεφο, | γεφύρι ξεχασμένο απ` τη βροχή, | ποια πίκρα έσταξε το βήμα σου | στη δακρυσμένη σου ψυχή;

08. Δράμα, Ξάνθη Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Γιώργος Ανδρέου | Στίχοι: Γιώργος Ανδρέου
Πέρασα Νικηφόρο, πέρασα Αδριανή | τράβηξα για Σταυρούπολη, Ροδόπη ακριανή | Κι απ’ της βροχής την ανεμώνα | έδωσα μια στη πόρτα του χιονιά | και μπήκα στον χειμώνα | Είδα της γης τη στάχτη | της προσφυγιάς το γκρίζο αδράχτι | και του πολέμου τη φαρέτρα | Είδα και τον Ακρίτη | που ’χε στα σύνορα το σπίτι | και στην καρδιά του μαύρη πέτρα | Ουρλιάζαν οι ζουρνάδες | Τρέμανε τα νταούλια | Πιάσανε, λέει, εχθροί τα καραούλια | Ήρθαν για το χρυσόμαλλο το Δέρας | Κλαίει, μοιρολογάει ο αγέρας | Κλέψαν και το κλειδί της Ρωμιοσύνης | αχ Παναγιά μου, μόνους μας αφήνεις | Κλέψαν και το κλειδί της Ρωμιοσύνης | Αχ Παναγία μου, εσύ μη μας αφήνεις | Και το κερί του Γένους μας μη σβήνεις | Πέρασα Νικηφόρο, πέρασα Αδριανή | τράβηξα για Σταυρούπολη, Ροδόπη ακριανή

09. Σκόρπια Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Γιώργος Ανδρέου | Στίχοι: Ελίνα Αφεντάκη
Πώς τα χρόνια μου περάσαν | Πώς τα ρούχα μου γεράσαν | Στης ελπίδας το ταξίδι πότε χάθηκα. | Πώς μου βάρυναν τα χέρια | Πώς φιλιά γίναν μαχαίρια | Με τα χρώματα της δύσης πότε βάφτηκα. | Αχ της αγάπης χρόνια πεταμένα | Της εκδρομής κοχύλια μου σπασμένα | Κάτι ποτέ δεν κράτησα για μένα | Σε μιαν άκρη | (Ούτε δάκρυ) | Πότε σκαφτηκαν σημάδια | Κει που πέρναγαν τα χάδια | Ποιος με άκουσε με τη βροχή που μίλαγα. | Πότε σβήσαν τα φεγγάρια | Πότε μ` έπαιξαν στα ζάρια | εκείνη τη στιγμή ποιο μέτωπο να φίλαγα.

10. Το τραγούδι του Ανδρέα Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Γιώργος Ανδρέου | Στίχοι: Γιώργος Ανδρέου
Πρωτοχρονιά παραμονή | σε βλέπω που κοιμάσαι | στου ονείρου σου τη μουσική | ευτυχισμένος να `σαι. | Τον ύπνο σου ζεσταίνουνε | κι ας είναι η νύχτα κρύα | τα δώρα που σε καρτερούν από την Καισαρεία. | Για σένα ο κόσμος κι ο καιρός | δεν λιώνουν σαν τους πάγους. | Έχεις Χριστό και Παναγιά, | αστέρι και τρεις μάγους. | Έχεις το ψέμα της γιορτής | και τη φωτιά της νιότης. | Πρίγκηπας είσαι και φτωχός, | προσκυνητής και ιππότης. | Πώς να σου πω πως δεν υπάρχει Αγιοβασίλης; | Σε ποιόν το γράμμα σου θα στείλεις | για να ζητήσεις τα παιχνίδια που αγαπάς. | Όταν μονάχος σου στη γη θα περπατάς | παντού κλεισμένες πόρτες, πόρτες θα χτυπάς. | Χρήμα και χρόνο πάντα θα χρωστάς | κι αγάπη δανεική θα οφείλεις | πώς να σου πω πως δεν υπάρχει Αγιοβασίλης; | Πρωτοχρονιά παραμονή | ακόμα ένας χρόνος. | Άλλο ένα βήμα στα τυφλά, | ένας ακόμα πόνος. | Θα `ρθουν πολλά κι άλλα πολλά | ατέλειωτη θητεία | ταξίδι ωραίο η ζωή | σπουδή και μαθητεία. | Να το θυμάσαι, είσαι παιδί | κι αν θες παιδί να μείνεις | κρύψε στη μέσα σου ψυχή | πίσω σου όσα αφήνεις. | Για να τα βρεις έναν καιρό | μπροστά σου φωτισμένα | και μες στης μνήμης τον σωρό | να θυμηθείς κι εμένα.

11. Αγόρι Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Γιώργος Ανδρέου | Στίχοι: Γιώργος Χρονάς
Αγόρι του χεριού μου και της αγάπης μου | ποιο τραγούδι σ` έφερε στα μέρη μου; | Αγόρι του χεριού μου και της αγάπης μου | ποιος άνεμος σ` έφερε στα δάση μου; | Τρελά παιδιά | ωραία σαν άγγελοι, | τρελά παιδιά | πού χαθήκατε; | Αγόρι του χεριού μου και της αγάπης μου | ποιος χειμώνας σ` έφερε στα μέρη μου; | Αγόρι του χεριού μου και της αγάπης μου | ποια φωτιά σ` έφερε στα δάση μου;

12. Έρχεσαι και φεύγεις Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Γιώργος Ανδρέου | Στίχοι: Γιώργος Χρονάς
Έρχεσαι και φεύγεις όπως τα καράβια | φώτα και φανάρια πάνω στα νερά. | Έρχεσαι και φεύγεις μαζί με τα δελφίνια | έρχεσαι και φεύγεις όπως τα νερά. | Κορίτσια σε κοιμίζουμε, | τραίνα σε ξυπνάνε, | λόγια και τραγούδια | χαμένα στα νερά. | Έρχεσαι και φεύγεις | προτού να ξημερώσει, | έρχεσαι και φεύγεις | ακόμα μια φορά. | Έρχεσαι και φεύγεις, ρημάδια τα όνειρά σου. | Έρχεσαι και φεύγεις με βλέμμα αδειανό. | Άνεμος ξυπνάει τα φύκια στο άγγιγμά σου, | βάρκα σε βουλιάζει σε μαύρο ωκεανό.

13. Το δόντι του πόθου Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Γιώργος Ανδρέου | Στίχοι: Θοδωρής Γκόνης
Είναι μαύρο το δόντι του πόθου | η πατούσα του είναι βουνό | κάποιος τό `πε λουλούδι του πόνου | που φυτρώνει στον κεραυνό. | Η κατάρα του κόσμου όταν μπαίνει | στα γαλάζια της φλέβας νερά | σαν τη μέλισσα τρέχει στο αίμα | το κεντρί της ανάβει φωτιά.

14. Σ’ ένα χρόνο Οργανικό
Μουσική: Γιώργος Ανδρέου

15. Παράξενος κόσμος Οργανικό
Μουσική: Γιώργος Ανδρέου

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης