Σάββατο, 10 Δεκεμβρίου 2011

Εσείς οι απ' έξω





















Ο Μανώλης Μητσιάς σε τραγούδια του Λάκη Παπαδόπουλου

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Έφη χτύπα το ντέφι Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Λάκης Παπαδόπουλος | Στίχοι: Σάνυ Μπαλτζή
Απόψε θα φορέσει | τα βαριά ματόκλαδά της | άλλες καρδιές θα κάψει | αφού χάνει την δικιά της | και νούμερο θα γίνει | θα χορεύει και θα πίνει | Έφη πάρε το ντέφι | διώξε τα νέφη | σκόρπισε κέφι. | Έφη χτύπα το ντέφι, | διώξε τα νέφη | σκόρπισε κέφι. | Για με δεν δίνει μια | δεν την πειράζει | κι ο πάγος στα ποτά της | είναι πίκρα και χαλάζι | γι αυτό πονά απόψε | το τραγούδι βρες και κόψε | καθόλου δεν την νοιάζει | που εγώ είμαι με άλλη | κουνιόταν όλο νάζι | τώρα νοιώθει μόνο ζάλη | Έφη χτύπα το ντέφι, | διώξε τα νέφη | σκόρπισε κέφι.

02. Εσείς οι απ’ έξω Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Λάκης Παπαδόπουλος | Στίχοι: Κυριάκος Ντούμος
Εσείς οι απ' έξω μου λέτε να παίξω | μα πόσο πονάω δεν ξέρετε | εσείς οι απ' έξω, εσείς να τη φέρετε | εδώ δεν μπορώ πια να τρέξω. | Εσείς οι απ' έξω, μου λέτε ν' αντέξω | μα ο άνθρωπος κάπου κουράζεται | εσείς οι απ' έξω, εσείς να τη ψάξετε, | εγώ δεν μπορώ να παλέψω. | Εσείς οι απ’ έξω, εσείς οι εχθροί και οι φίλοι | εσείς οι ανώνυμοι, μη λέτε πια για εκείνη | δεν ήτανε φρόνιμη...

03. Ένα τραγούδι μου δειλό Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Λάκης Παπαδόπουλος | Στίχοι: Γιώργος Βρούβας
Ένα τραγούδι μου σου χτύπησε την πόρτα | ένα τραγούδι μου δειλό | σαν την ψευτιά αληθινό | που είχε ένα "σ'αγαπώ" σε κάθε νότα. | Ένα τραγούδι μου που λύγισε μπροστά σου | σαν είδε τόση απονιά | στην παγωμένη σου ματιά | που το'χα στείλει να μιλήσει στην καρδιά σου. | Κι εσύ δεν τ' άνοιξες να μπει | να δεις τι είχε να σου πει | κι εσύ το άφησες να φύγει | δεν του έδειξες συμπόνια λίγη. | Ένα τραγούδι μου σου χτύπησε το τζάμι | σαν το σπουργίτη στη βροχή | ένα τραγούδι προσευχή | για να προλάβει μιαν αγάπη πριν πεθάνει. | Ένα τραγούδι μου σου χτύπησε την πόρτα | ένα τραγούδι μου δειλό | σαν την ψευτιά αληθινό | που είχε ένα "σ'αγαπώ" σε κάθε νότα. | Κι εσύ δεν τ' άνοιξες να μπει | να δεις τι είχε να σου πει | κι εσύ το άφησες να φύγει | δεν του έδειξες συμπόνια λίγη....

04. Θέλω να με σκέπτεσαι λιγάκι Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Λάκης Παπαδόπουλος | Στίχοι: Σάνυ Μπαλτζή
Θέλω να με σκέπτεσαι λιγάκι | όταν θα 'χει αρχίσει η νέα ταινία | πάρε με κοντά σου κι είναι κρίμα | δε με νοιάζει αν παίξω και το θύμα | Κρύβω στην καρδιά μου τρελούς τους χτύπους | πάντα μου το έλεγες θυμάμαι | πως όλη αυτή η ιστορία | σου θυμίζει ελληνική ταινία | τώρα μες στο δρόμους σκορπισμένος | από θεό και ανθρώπους ξεχασμένος | Θέλω να με σκέπτεσαι λιγάκι | όταν θα 'χει αρχίσει η νέα ταινία | πάρε με κοντά σου κι είναι κρίμα | δεν με νοιάζει αν παίξω και το θύμα | Κρύβω στην καρδιά μου σκόρπια τα λόγια σου | και έγχρωμες φωτογραφίες | μόνος τώρα ξαναζώ | όσα γίναν αναμνήσεις | περιμένω πάντα να γυρίσεις | περιμένω πάντα μην αργήσεις

05. Την τελευταία τη στιγμή Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Λάκης Παπαδόπουλος | Στίχοι: Κυριάκος Ντούμος
Ας φιληθούμε, ας φιληθούμε δίχως λόγια δίχως σκέψεις | ποτέ για τίποτα, ποτέ για τίποτα δε θέλω να ορκιστείς | ούτε κι εγώ, ούτε κι εγώ να ορκιστώ να με πιστέψεις | όλοι ξεχνάμε όλοι ξεχνά αναμάρτητος κανείς | Την τελευταία τη στιγμή κάτι χαλάει | ο ένα κλαίει και ο άλλος δε μιλάει | την τελευταία τη στιγμή, την τελευταία | κάποιος κουράζεται και κλείνει την αυλαία | Ας φιληθούμε, ας φιληθούμε δίχως λόγια δίχως σκέψεις | ποτέ για τίποτα, ποτέ για τίποτα δε θέλω να ορκιστείς | Ας φιληθούμε, ας φιληθούμε δίχως τίποτε να πούμε | οι υποσχέσεις οι υποσχέσεις είναι άγραφα χαρτιά | περαστικοί, περαστικοί σαν τα πουλιά και θα χαθούμε | και θα χαθεί, και θα χαθεί και η αγάπη ,μια βραδιά. | Την τελευταία τη στιγμή κάτι χαλάει | ο ένας κλαίει και ο άλλος δε μιλάει | την τελευταία τη στιγμή, την τελευταία | κάποιος κουράζεται και κλείνει την αυλαία | Ας φιληθούμε, ας φιληθούμε δίχως λόγια δίχως σκέψεις | ποτέ για τίποτα, ποτέ για τίποτα δε θέλω να ορκιστείς

06. Παραιτήθηκα Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Λάκης Παπαδόπουλος | Στίχοι: Σάνυ Μπαλτζή
Παραιτήθηκα, | καφέ του ανωτέρου μου αρνήθηκα, | και απέρριψα | τ' αφεντικού τ' ανήθικα. | Παραιτήθηκα, | κι όταν μου 'παν "δρόμο" εγώ ξύστηκα, | πολύ γουστάρω | που έτσι τους 'ξηγήθηκα. | Παραιτήθηκα, | και τους συναδέλφους μου λυπήθηκα, | τα δανεικά απ' τους φίλους μου | αρνήθηκα. | Παραιτήθηκα, | στα πόδια να σταθώ δε φοβήθηκα, | καλύτερη δουλειά θα βρω, | τ' ορκίστηκα. | Παραιτήθηκα, | αυτός είμαι εγώ και μόλις σας συστήθηκα, | εκδικήθηκα, | απολύθηκα. | Παραιτήθηκα, | στα πόδια να σταθώ δε φοβήθηκα, | καλύτερη δουλειά θα βρω, | τ' ορκίστηκα. | Παραιτήθηκα, | αυτός είμαι εγώ και μόλις σας συστήθηκα, | εκδικήθηκα, | και απολύθηκα.

07. Ροκ τσιφτετέλια Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Λάκης Παπαδόπουλος | Στίχοι: Τάκης Καρνάτσος
Σα βλέπω στα ματάκια σου σκιές | παίρνω ανάποδες δε ξέρω τί κάνω | μ' αγγίζεις και θανάσιμες θηλιές | του κορμιού σου οι απειλές | πεθαίνω, τα χάνω | τις νύχτες σαν ιδρώτας μου κολλάς | είσαι σπίθα της φωτιάς, κεράκι και λιώνω | με παίζεις σαν μπρελόκ με τυραννάς | την ψυχή μου την πουλάς | κι εγώ στην πληρώνω | Ροκ τσιφτετέλια, νεύρα κουρέλια, | για όλα φταις εσύ | κρακ η καρδιά μου, κρακ τα όνειρά μου | θρύψαλα μια ζωή | Καψόνι, σκέτη τρέλα και μπελάς | πώς το ξέρω αν μ' αγαπάς, να πάω να ρωτήσω | σα γάτα την ουρά σου την κουνάς | με μπερδεύεις, πού το πας, | ποια μάγια να λύσω | Ροκ τσιφτετέλια, νεύρα κουρέλια, | για όλα φταις εσύ | κρακ η καρδιά μου, κρακ τα όνειρά μου | θρύψαλα μια ζωή

08. Είμαι ζητιάνος της αγάπης σου Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Λάκης Παπαδόπουλος | Στίχοι: Λάκης Παπαδόπουλος
Παντού πουλάς τα ίδια παραμύθια, | τα ίδια λες που μου 'λεγες παλιά, | όταν γυρνάς απ' τα χαζοξενύχτια | με ένα άλλο κενό στην αγκαλιά. | είναι τα μάτια σου μεγάλα | και μου 'χουν κάψει την καρδιά. | Είμαι ζητιάνος της αγάπης σου, | ένα καμένο χαρτί, | μ' έδιωξες πάλι απ' το κρεβάτι σου, | μ' έστειλες νύχτα φυλακή, | μ' έστειλες νύχτα φυλακή. | Όπου καυγάς απέχω σαν χαμένος | και δίνω πάντα τόπο στην οργή, | για σένα ζω ο αποβλακωμένος | χθες έβαψα και τ' άσπρο μου μαλλί, | είναι τα μάτια σου μεγάλα | και μου 'χουν κάψει την ψυχή. | Είμαι ζητιάνος της αγάπης σου, | ένα καμένο χαρτί, | μ' έδιωξες πάλι απ' το κρεβάτι σου, | μ' έστειλες νύχτα φυλακή, | μ' έστειλες νύχτα φυλακή.

09. Θέλω να ‘ρθεις Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Λάκης Παπαδόπουλος | Στίχοι: Κυριάκος Ντούμος
Θέλω να 'ρθεις μοιραία | σε ρεκλάμα σινεμά στη Λένορμαν | κι εγώ στα όνειρα θα σ' έχω αγκαλιά | και θα σε ντύνω στο γραφείο, | θέλω να 'ρθεις βρεγμένη | με νερά εξωτικά στο Αστόρια | κι εγώ θα σ' έχω σα βασίλισσα στο μπαρ | και θα μεθάω στα μάτια σου. | Έλα γυμνή, έλα γυμνή | πέντε και κάτι στο Ροσινιόλ, | έλα γυμνή, έλα γυμνή | σε κάποιο τοίχο γκρεμισμένο της Θηβών, | έλα γυμνή, έλα γυμνή, | έλα γυμνή, έλα γυμνή. | Θέλω να 'ρθεις βρεγμένη | με νερά εξωτικά στο Αστόρια | κι εγώ θα σ' έχω σα βασίλισσα στο μπαρ | και θα μεθάω στα μάτια σου. | Έλα γυμνή, έλα γυμνή | πέντε και κάτι στο Ροσινιόλ, | έλα γυμνή, έλα γυμνή | σε κάποιο τοίχο γκρεμισμένο της Θηβών, | έλα γυμνή, έλα γυμνή, | έλα γυμνή, έλα γυμνή.

10. Θα λυτρωθώ Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Λάκης Παπαδόπουλος | Στίχοι: Λάκης Παπαδόπουλος
Θα λυτρωθώ όταν μεσάνυχτα σε δω μες στ' όνειρό μου, | και αδιάφορος θα είναι μες στα στήθια ο παλμός μου, | θα λυτρωθώ όταν στις δέκα θα ξυπνώ κανονικά, | χωρίς χαπάκια και άλλα τόσα δυνατά υπνωτικά. | Θα λυτρωθώ, θα λυτρωθώ | όταν δε θέλω να σε ξαναδώ, να σε κρατήσω, | θα λυτρωθώ, θα λυτρωθώ | όταν δε θέλω να σε ξαναδώ, να σε ακουμπήσω. | Θα λυτρωθώ όταν τη νύχτα θα σε δω μες στ' όνειρό μου, | και αδιάφορος, χωρίς ιδρώτα θα γυρίσω το πλευρό μου, | θα λυτρωθώ όταν στο δρόμο θα σε δω με κάποιον άλλο | κι από καρδιάς θα ευχηθώ για έναν έρωτα μεγάλο. | Θα λυτρωθώ, θα λυτρωθώ | όταν δε θέλω να σε ξαναδώ, να σε κρατήσω, | θα λυτρωθώ, θα λυτρωθώ | όταν δε θέλω να σε ξαναδώ, να σε ακουμπήσω.

11. Ανατολή Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Λάκης Παπαδόπουλος | Στίχοι: Κυριάκος Ντούμος
Έσπασε απόψε το γυαλί | κι επάνω στα συντρίμμια, | η αγάπη σου με προκαλεί | σε δρόμους και ταξίμια, | σε δρόμους και ταξίμια. | Ταξιδεύω στο κορμί σου, | στ' άγρια τα κύματα, | όποιος κοιμηθεί μαζί σου | χάνει τα στοιχήματα, | χάνει τα στοιχήματα. | Έσπασε απόψε το γυαλί, | γεμίσανε οι δρόμοι, | όμως μέσα σου η ανατολή | βγάζει φωτιές ακόμη, | φωτιές ακόμη. | Ταξιδεύω στο κορμί σου, | στ' άγρια τα κύματα, | όποιος κοιμηθεί μαζί σου | χάνει τα στοιχήματα, | χάνει τα στοιχήματα.

12. Σημασία έχει Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Λάκης Παπαδόπουλος | Στίχοι: Κυριάκος Ντούμος
Σημασία έχει να 'μαστε μαζί, | να 'χουμε έναν ώμο ν' ακουμπάμε, | σημασία έχει να 'μαστε εκεί | που άλλοι να καθίσουν δε χωράνε. | Σημασία έχει και με τη σιωπή | να 'χουμε τον τρόπο να μιλάμε, | σημασία έχει μέσα στη ζωή | να μπορούμε να χαμογελάμε. | Μέσα στης ζωής τη δοκιμασία | ν' αγαπιόμαστε έχει σημασία. | Σημασία έχει μέσα στη ζωή | να μπορούμε να χαμογελάμε. | Σημασία έχει όταν οι καημοί | πέφτουνε απάνω στην καρδιά μας, | σημασία έχει να 'μαστε μαζί, | να τους πνίγουμε στην αγκαλιά μας. | Μέσα στης ζωής τη δοκιμασία | ν' αγαπιόμαστε έχει σημασία. | Σημασία έχει και με τη σιωπή | να 'χουμε τον τρόπο να μιλάμε, | σημασία έχει μέσα στη ζωή | να μπορούμε να χαμογελάμε.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης