Τρίτη, 27 Δεκεμβρίου 2011

Ξαρχάκος + Πάριος





















01. Μάτια μπλε Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μάτια μπλε καλοκαιρινά | σαν δυο στάλες Αιγαίο | Μάτια μπλε που τα δειλινά | τα θυμάμαι και κλαίω | Ποιος ταξιδεύει στα μάτια σου | Και ποιος ξαγρυπνά στο κορμί σου | Μάτια μπλε στα μεγάλα ταξίδια σου | Θα 'μαι εδώ θα 'μαι πάντα μαζί σου | Μάτια μπλε φθινοπωρινά | τυλιγμένα σε πάχνη | Μάτια μπλε που παντοτινά | η καρδιά θα σας ψάχνει

02. Κουρδισμένα ανθρωπάκια Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Θα βρω μπογιά και μια βραδιά θα ξεκινήσω | σ' όλους τους τοίχους για να γράψω "σ'αγαπώ" | μπας και την πόλη που κοιμάται την ξυπνήσω | μπας και τη μάθω να σφυρίζει ένα σκοπό... | Κυρ-αστυνόμε μου σου δείχνω τα χαρτιά μου | έχω ταυτότητα μια ελεύθερη καρδιά | απολυτήριο στρατού η αγκαλιά μου | κι όλη η ζωή μου ένα γέλιο απ' τα παιδιά. | Θα βρω μπογιά κι ένα τετράδιο με στιχάκια | για μαύρα μάτια και για κόκκινα φιλιά | μπας κι όλοι εμείς τα κουρδισμένα ανθρωπάκια | ξεκουρδιστούμε και βρεθούμε αγκαλιά... | Κυρ-αστυνόμε μου σου δείχνω τα χαρτιά μου | έχω ταυτότητα μια ελεύθερη καρδιά | απολυτήριο στρατού η αγκαλιά μου | κι όλη η ζωή μου ένα γέλιο απ' τα παιδιά.

03. Έλα να κάνουμε έρωτα Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Φτώχυνε ο κόσμος, μάτια μου, | δεν αγαπάει πια, δεν συγχωράει. | Κι έτσι φτωχός, μικρός κι ασήμαντος | μια αγάπη σαν κι αυτή δεν τη χωράει. | Φτώχυνε ο κόσμος, μάτια μου, | κι είναι πικρός σαν πρωινό τσιγάρο. | Άσ’ τον λοιπόν μες στη μιζέρια του | κι έλα ξανά βαθιά μου να σε πάρω. | Έλα να κάνουμε έρωτα | όπως τα μαγικά τα βράδια εκείνα. | Θέλω να ξαναδώ στα μάτια σου | μια τρυφερή, αλλιώτικη Αθήνα.

04. Χωρίς αναφορές Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Ακόμα κατοικώ σε σπίτι κλασικό, | μου δείξαν οι φθορές χωρίς αναφορές να ζω. | Καινούργια μυστικά θα βρω φανταστικά, | οι αλήθειες μου πολλές, μα κείνο που δεν λες νικά. | Με γνωρίζεις απ' την όψη τη χλωμή, | δεν ορίζεις της ζωής μου τη ρωγμή. | Απ' τα χρόνια μου βγαλμένος απαιτώ | έστω κι έτσι απελπισμένος να πετώ. | Ακόμα κατοικώ σε σπίτι κλασικό | για να 'χει λογική ετούτη η φυλακή σαν βγω. | Ισόβια θνητός αυτός ο εαυτός | χωρίς αναστολή ματώνει κι ωφελεί το φως.

05. Αδιέξοδο Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Σβήσε αυτό το φως και μη με κοιτάς, | δεν μπορώ. | Όχι, μη μιλάς, μην παρακαλάς, | δεν μπορώ. | Όταν προδοθείς και διαψευστείς | θα το δεις: | θέλεις τη σιωπή και την ερημιά | μόνο. | Άσε με, ράγισα, | την καρδιά σφράγισα. | Άσε με, έχασα, | πλήρωσα, ξέχασα. | Όχι, μη μιλάς, δεν θα ξαναρθώ, | δεν μπορώ. | Πάψε πια να κλαις, μη μου λες πως φταις, | δεν μπορώ. | Πάρε ό,τι θες, κι αν με χρειαστείς | θα 'μαι εδώ. | Ζήσαμε μαζί, ζήτα μου ό,τι θες, | γεια σου. | Άδειο το σπίτι, παντού η σκιά σου | κι η νύχτα σκληρή και βαριά, | και το στερνό, το πικρό σου το "γεια σου" | βαθιά στην καρδιά μαχαιριά. | Και έπιασε μπόρα κι εσύ θα κρυώνεις | γιατί ήσουνα πάντα πουλί. | Πού τα μικρά σου φτερά τα στεγνώνεις, | σε ποιας λησμονιάς το φιλί; | Άδειο το σπίτι, παντού η σκιά σου | και παίρνω τους δρόμους ξανά, | ένας αγέρας που λέει τ' όνομά σου | σφυρίζοντας μες στα στενά. | Σ' αγαπώ, σ' αγαπώ, | μόνος μου δεν μπορώ. | Σ' αγαπώ, χάνομαι, | στις σκιές πιάνομαι. | Σ' αγαπώ, μίλα μου, | τις πληγές φίλα μου.

06. Ιωάννα μου Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Κώστας Κινδύνης
Δίσεκτα χρόνια και πολλά | να 'χεις τα μάτια χαμηλά, | τ' όνειρο να 'χεις μια σταλιά | να 'χεις τα νιάτα δύσκολα, | και μες στης φτώχειας τη φωλιά | να σ' έχω περηφάνια μου | Ιωάννα μου, Ιωάννα μου | που 'μοιαζες με τη μάνα μου, | Ιωάννα μου, Ιωάννα μου | που 'μοιαζες με τη μάνα μου. | Πνίγομαι μέσα στα ρηχά | και μες στα λόγια τα στυφά, | κι έχω δυο χέρια μοναχά | χαροκαμένα και άτυχα, | και σ' έχω τρυφερή ματιά | γονιό μες στην ορφάνια μου, | Ιωάννα μου, Ιωάννα μου, | αγάπη μου και μάνα μου, | Ιωάννα μου, Ιωάννα μου, | αγάπη μου και μάνα μου. | Και μες στης φτώχειας τη φωλιά | να σ' έχω περηφάνια μου | Ιωάννα μου, Ιωάννα μου | που 'μοιαζες με τη μάνα μου, | Ιωάννα μου, Ιωάννα μου | που 'κλαιγες σαν τη μάνα μου.

07. Γαρύφαλλα γκρενά Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Κώστας Κινδύνης
Στα καφενεία τα μουντά | μόλις και σκοτεινιάζει | παίζουν τ' αγόρια | της μέρας τα λεφτά | τάβλι, μπιλιάρδο και χαρτιά. | Κι όπως είναι σκυφτά | στα μουντά καφενεία, | μοιάζουν να 'ναι γυρτά. | Σιωπή κι αγωνία... | Μοιάζουν να 'ναι γυρτά | σαν απότιστα γαρύφαλλα γκρενά, | σαν απότιστα γαρύφαλλα γκρενά. | Το χρόνο πάντα μια φορά | κρεμάνε τους βαλέδες, | κι έχουν τ' αγόρια | μια πίκρα στη ματιά | στα καφενεία τα μουντά. | Κι όπως είναι σκυφτά | στα μουντά καφενεία, | μοιάζουν να 'ναι γυρτά. | Σιωπή κι αγωνία... | Μοιάζουν να 'ναι γυρτά | σαν απότιστα γαρύφαλλα γκρενά, | σαν απότιστα γαρύφαλλα γκρενά.

08. Της Πανδώρας Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Ματθαίος Μουντές
Κορίτσι, κοριτσάκι μου | φεγγάρι Αλγερινό μου, | αστέρι που κατέβηκες | να διώξεις τον καημό μου. | Δυο λίμνες τα ματάκια σου | να πιω να ξεδιψάσω, | χελιδονάκια σου 'φερα | γιορτή να σ' ετοιμάσω. | Κοιμήσου άστρι κι όνειρο | κοιμήσου νιο φεγγάρι, | θα στείλω εγώ στον ύπνο σου | μπαξέ μαργαριτάρι. | Κοιμήσου δέντρο της ελιάς | αηδόνι της φωνής μου, | κοιμήσου κοριτσάκι μου | κλωνάρι της ψυχής μου.

09. Είναι αρρώστια τα τραγούδια Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Είν' αρρώστια τα τραγούδια που αγαπάς να λέω | αναμμένο καρβουνάκι που κρατώ και κλαίω | Είν’ αρρώστια τα τραγούδια τι θαρρείς | βρες αγάπες άλλες φως μου να χαρείς | τα τραγούδια που έχουν αίμα και καρδιά | είν’ αρρώστια που δε γίνεται καλά | Αφορμές μου δίνεις πάντα και σκοπούς ν' αρχίζω | μα για ξένες υποθέσεις που μιλούν στραγγίζω | Είν’ αρρώστια τα τραγούδια τι θαρρείς | βρες αγάπες άλλες φως μου να χαρείς | τα τραγούδια που έχουν αίμα και καρδιά | είν’ αρρώστια που δε γίνεται καλά | Σαν το σπίρτο που 'χει πέσει στο ξερό χορτάρι | είναι κείνα τα τραγούδια που μας έχουν πάρει | Είν’ αρρώστια τα τραγούδια τι θαρρείς | βρες αγάπες άλλες φως μου να χαρείς | τα τραγούδια που έχουν αίμα και καρδιά | είν’ αρρώστια που δε γίνεται καλά

10. Χαμένος ήχος Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Κώστας Κινδύνης
Μην επιμένεις άλλο πια Μαρία | εκείνη την παλιά φωτογραφία | απ' όνειρα παλιά ν' αδειάσει ο τοίχος | είναι παλιός, είναι χαμένος ήχος. | Και θέλει νιάτα και καρδιά η ελευθερία | μην επιμένεις άλλο πια Μαρία | μην επιμένεις άλλο πια, άλλο πια, άλλο πια, Μαρία. | Μας βασανίζει του καιρού μας η ανία | κλείσαν τα σύνορα του κόσμου μας Μαρία, | και τα συνθήματα γινήκαν μόνο λέξεις | εδώ που φτάσαμε δεν έχεις να διαλέξεις. | Είμαστ' απ' έξω απ' αυτήν την ιστορία | μη με πικραίνεις άλλο πια Μαρία, | μη με πικραίνεις άλλο πια, άλλο πια, άλλο πια, Μαρία. | Μην επιμένεις άλλο πια Μαρία | να με θυμάσαι στον ΕΛΑΣ επιλοχία | τα χρόνια δεν τα παίρνεις πίσω | ήρθ' ο καιρός, ήρθ' ο καιρός πια να τη σκίσω. | Εκείνη την παλιά φωτογραφία | μη με πικραίνεις άλλο πια Μαρία, | μη με πικραίνεις άλλο πια, άλλο πια, άλλο πια, Μαρία.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης