Δευτέρα, 19 Δεκεμβρίου 2011

Πορνογραφία






















01. Είσοδος του χορού Οργανικό
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις

02. Πορνογραφία Τραγούδι: Χορωδία
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Άρης Δαβαράκης
Πορνογραφία σημαίνει συνουσία, | συνωμοσία στο φως των αστεριών | για την Ευρώπη μα και για την Ασία | πορνογραφία στα μάτια των παιδιών. | Μέσ' το κόσμο χάνομαι | κι απ' τα πάθη μου πιάνομαι. | Δίνω σώμα, δίνω φως, | μα πεθαίνω σοφός. | Πορνογραφία σημαίνει συνουσία, | συνωμοσία στο φως των αστεριών. | Για την Ευρώπη μα και για την Ασία | πορνογραφούμε στα μάτια των παιδιών. | Μέσ' το κόσμο χάνομαι | και απ' τα πάθη μου πιάνομαι. | Δίνω σώμα, δίνω φως, | μα πεθαίνω σοφός. | Πορνογραφία σημαίνει ανταρσία, | απελπισία, σκοτάδι και μαγεία. | Πορνογραφία σημαίνει συνουσία | φωτογραφία σημάδι των καιρών.

03. Σχόλιο για τον Σέρλοκ Χολμς Τραγούδι: Ηλίας Λιούγκος
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Άρης Δαβαράκης
Ο Προυστ βεβαίως κέρδισε | Το χρόνο που’ χε χάσει | Αλλά το Κόμμα επένδυσε σε μια μαϊμού | Που’ χε γεράσει. | Το Κόμμα είναι ισχυρό, ποτέ δεν υποκύπτει | Μοιάζει μ’ απόρθητο οχυρό | Μοιάζει μ’ αρχαία κρύπτη. | Στην κρύπτη κρύβεται η μαϊμού | Κι εκεί κλωσάει τ’ αυγά της | Και μπρος στην άκρη ενός γκρεμού | Διδάσκει τα παιδιά της. | Έτσι εκλήθη ο Σέρλοκ Χολμς | Να βρει μια κάποια λύση | Ν’ ανακαλύψει τη μαϊμού | Και να την ξαμολήσει…

04. Σχόλιο για Σέρλοκ Χολμς & Μέριλιν Μονρόε Τραγούδι: Ηλίας Λιούγκος
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Άρης Δαβαράκης
Ο Σέρλοκ Χολμς στα νιάτα του | κοιμόταν μ' άλλα όνειρα | τον έπιαν' άγριος πυρετός | μ' οράματα παμπόνηρα | Κι' έβρισκε πάντα τον καιρό | να κόβει εισιτήριο | για να θαυμάσει από μακρυά | της Μέριλιν Μονρόε το μυστήριο | Και στην εικόνα του μπροστά εκστατικά | θα τραγουδούσε νέος κάπως έτσι ερωτικά

05. Ελεγεία για την Μαίρυλιν Μονρόε Τραγούδι: Βασίλης Λέκκας
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Άρης Δαβαράκης
Μαίριλιν, τα διαμάντια που στα μάτια σου αστράφτουν | Μαίριλιν, τα 'χω ξαναδεί. | Μαίριλιν, το σεντόνι σαν οθόνη σου απλώνω | Μαίριλιν, για ν' αναστηθείς. | Σε κοιτάζω και βλέπω τις στιγμές να προσπερνούν | και τους φίλους ν' αλλάζουν, να γερνούν | και ν' ακολουθούν το ρυθμό τους... | Μαίριλιν, το σεντόνι σαν οθόνη σου απλώνω | Έλα για ν' αγαπηθούμε, έλα... έλα... | Μαίριλιν, τα διαμάντια που στα μάτια σου αστράφτουν | Μαίριλιν, τα 'χω ξαναδεί. | Μαίριλιν, το σεντόνι σαν οθόνη σου απλώνω | Έλα για ν' αγαπηθούμε, έλα... έλα... έλα...

06. Ο χορός με τη μάσκα Οργανικό
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις

07. Η Παναγιά των Πατησίων Τραγούδι: Γιάννα Κατσαγιώργη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Τη μέρα που γεννήθηκα | με πήρανε τρεις γύφτοι | και στράτα, στράτα με έφεραν | εδώ στον Ποδονίφτη | Τα σπίτια τότε φτωχικά | ξεσκέπαστο το ρέμα | το γάλα ήταν όνειρο | και παραμύθι η κρέμα | Μα εμένα μού 'δωσε η ζωή λαχταριστές καμπύλες | που για τους άντρες άνοιγαν των ουρανών τις πύλες | και μού 'λεγαν στενάζοντας καθώς με παίρναν πρέφα | "Εσύ κερδίζεις μάνα μου και κύπελλο Ουέφα" | Απ' αριθμούς και γράμματα | δε σκάμπαζα ούτε λέξη | κι ένα παιδί της γειτονιάς | πού 'χα μαζί του μπλέξει | Έπαιζε με ένα ακορντεόν | σε μια μικρή ορχήστρα | και με το ζόρι μ' έβαλε | να γίνω τραγουδίστρα | Βγήκα στο πάλκο μια βραδιά κι ω θαύμα των θαυμάτων | πάψαν των σκύλων οι φωνές κι οι τσαχπινιές των γάτων | και μού 'λεγαν οι φίλοι μου, παιδιά του εργοταξίου | "εσύ μασάς τη Μοσχολιού και τρως την Αλεξίου" | Με τον καιρό βαρέθηκα | τον ακορντεονίστα | τα λόγια του μου φέρνανε | και κούραση και νύστα | Έτσι λοιπόν παντρεύτηκα | κάποιον συνταξιούχο | κι είχα σπιτάκι καθαρό | σιδερωμένο ρούχο | Κι έμαθα σαν λησμόνησα του τραγουδιού τα φάλτσα | να φτιάχνω φίνο μουσακά και μακαρόνια σάλτσα | κι όλοι μου λέγαν σε γιορτές, σε γάμους, σε βαφτίσια | "εσύ θα γίνεις Παναγιά μια μέρα στα Πατήσια".

08. Το τραγούδι της Μπλανς Επιφανί Τραγούδι: Αθηνά Παππά
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Μάνος Χατζιδάκις & Άρης Δαβαράκης
Μ' αρέσει να με κυνηγούν, | μ' αρέσει να μ' αρπάζουν. | Μ' αρέσει να με τυραννούν, | όχι και να με σφάζουν. | Δεν ξέρω πού γεννήθηκα | ούτε πού θα πεθάνω, | κάθε εβδομάδα ξαναζώ | τα λάθη μου και χάνω. | Μιλώ την καθαρεύουσα | που φανερώνει ήθος, | φοβάμαι την πρωτεύουσα | και το αγριεμένο πλήθος. | Είμαι ένα σκίτσο ολόγυμνο | προκλητικό κι αθώο, | χωρίς να θέλω γίνομαι | σαν ξαναμμένο ζώο. | Κι είναι ο κακός που γίνεται | αφέντης και καλός μου | και ο προστάτης γίνεται | σκληρός και δάσκαλός μου. | Μ' αρπάζουν, με σκίζουν, | στη λάσπη με πετάνε, | ώσπου την ύστατη στιγμή | με σώζουν με φιλάνε. | Δεν ξέρω πώς γεννήθηκα | ούτε πώς θα πεθάνω, | ξέρω μονάχα πως παντού | και πάντα θα το κάνω.

09. Η Ελλάδα σου μοιάζει Μπλανς Επιφανί Τραγούδι: Χορωδία
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Μάνος Χατζιδάκις
Η Ελλάδα σου μοιάζει Μπλανς Επιφανί | γιατί έχει ήθος, αφέλεια, υπομονή, | να την βιάζουν τακτικά οι κατακτητές. | Με επιμονή τα καταφέρνει η Ελληνίς Επιφανί | να παραμένει πάντα παρθένος και γυμνή.

10. Έλα σε μένα Τραγούδι: Βασίλης Λέκκας
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Αν κουραστείς απ' τους ανθρώπους | κι ειν' όλα γύρω γκρεμισμένα, | μην πας ταξίδι σ' άλλους τόπους, | έλα σε μένα, έλα σε μένα. | Κι αν πέσει απάνω σου το βράδυ | με τ' άστρα του τ' απελπισμένα, | μη φοβηθείς απ' το σκοτάδι, | έλα σε μένα, έλα σε μένα. | Έλα και γείρε το κεφάλι | στα χέρια μου τ' αγαπημένα, | να ζήσεις τ' όνειρο και πάλι, | έλα σε μένα, έλα σε μένα. | Κι αν δεις καράβια να σαλπάρουν | κι αν δεις να ξεκινάνε τρένα, | μην πεις μαζί τους να σε πάρουν, | έλα σε μένα, έλα σε μένα. | Έχω μια θάλασσα σμαράγδια | μ'αγάπη κι ήλιο κεντημένα | για την καρδιά σου πού 'ναι άδεια | έλα σε μένα έλα σε μένα. | Έλα και κάθισε δεξιά μου | σαν ξεχασμένος αδερφός, | να μοιραστείς την μοναξιά μου | και να σου δώσω λίγο φως..

11. Τραγούδι για ένα άδειο δωμάτιο Τραγούδι: Γιάννα Κατσαγιώργη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Άρης Δαβαράκης
Έχω χαθεί στα σκοτεινά | σ' ένα άδειο σπίτι | σε κάποιαν άλλη εποχή | τα φώτα σβήσανε νωρίς | κι απ' το φεγγίτη | ακούγεται η βροχή. | Οι φίλοι που έχουν φύγει | σωπαίνουν και κοιτούν | έρχονται πάντα όταν η νύχτα με τυλίγει | και πάντα κάτι μου ζητούν. | Η πολυθρόνα είναι παλιά | και κεντημένη | δε μένει πια κανείς εδώ | και προσπαθώ να καταλάβω | τι απομένει | τι άλλο έχω να δω. | Οι φίλοι που έχουν φύγει | σωπαίνουν, δε μιλούν | έρχονται πάντα όταν η νύχτα με τυλίγει | και πάντα κάτι μου ζητούν.

12. Σχόλιο για την περίπτωση της Σαπφέτ Νοτερό Τραγούδι: Ηλίας Λιούγκος
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Μάνος Χατζιδάκις
Στην οδό του Μπλαμαντώ | τρέχει ατέλειωτο νερό, | σ' ένα υπόγειο τραγουδάει | η Σαπφέτ η Νοτερό. | Δεν την πιάνει πανικός | με τον κόσμο που αλαλάζει, | ούτε κλαίει ούτε στενάζει. | Παραμένει ερωμένη στον καιρό, | στο ρυάκι της οδού του Μπλαμαντώ.

13. Στην οδό του Μπλαμαντώ Τραγούδι: Σαπφώ Νοταρά
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Jean- Paul Sartre & Αλέξης Σολωμός
Στην οδό του Μπλαμαντώ | έχουν στήσει τα πατάρια | και ακονίσαν τα ξινάρια | για να κόψουν τα κεφάλια. | Στην οδό του Μπλαμαντώ. | Στην οδό του Μπλαμαντώ | πάν' οι δήμιοι στη δουλειά τους | δε σας λέω χωρατό | για να κόψουν Πατριάρχους | και Στρατάρχους και Ναυάρχους. | Στην οδό του Μπλαμαντώ. | Στην οδό του Μπλαμαντώ | φτάνουν οι κυρίες σωρό | οι λουσάτες με τα βέλο | μα τους λείπει το τσερβέλο | και μαζί και το καπέλο. | Στο ρυάκι της οδού του Μπλαμαντώ

14. Ο Έρικ Σατί ζωγραφίζει εννιά μούσες Οργανικό
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις

15. Σχόλιο για τον κινηματογράφο Τραγούδι: Μαριάννα Ευστρατίου-Παγκάκη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Μάνος Χατζιδάκις
Στο σινεμά δεν είναι πάντα έτσι | είναι αλλιώς και διαφορετικά. | Το παιδί δεν αγαπάει τη φίλη του | προσπαθεί γυμνό να ερεθιστεί. | Το παιδί μετά μες το κρεβάτι του | προσπαθεί με φως να κοιμηθεί.

16. Μπαλάντα των αισθήσεων και παραισθήσεων Τραγούδι: Βασίλης Λέκκας
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Άρης Δαβαράκης
Σαν παλιό σινεμά και σαν τη Χαλιμά | που μιλάει με τα παιδιά | σου κρύβω την αλήθεια | κι αφήνω από τα στήθια μου να βγουν | παραμύθια για κείνους π' αγαπούν | Για στιγμές μυστικές για λάμψεις μαγικές | γι' αγκαλιές ερωτικές για νύχτες φωτεινές | Σ' αγκαλιάζω στο σκοτάδι | σε τυλίγω μ' ένα χάδι | τώρα είμαι γυμνός | μοιάζω σα Θεός | φωτεινός δυνατός, | μπορείς να μ' αγαπήσεις | μπορείς να μου φωτίσεις μια στιγμή | το κορμί μου είναι μόνο η αφορμή | Για στιγμές μυστικές για λάμψεις μαγικές | γι' αγκαλιές ερωτικές για νύχτες φωτεινές

17. Σχόλιο για το τσάι για το Πεκίνο Τραγούδι: Μαριάννα Ευστρατίου-Παγκάκη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Άρης Δαβαράκης
Στη Σαγκάη, στη Μπανγκόγκ | και στην Ταϊτή | στο Πεκίνο και στο Σιάμ | χάθηκε η αρετή. | Όλοι πια σαν παιδιά | παίζουνε γυμνοί | ψάχνουνε τον έρωτα | μόνο στο κορμί. | Πρέπει να μ' ακούσετε | θέλω να σας πω | μύθο αρχαίο κινέζικο | συγκινητικό. | Στην πλατεία του τσαγιού | στην ανατολή | ζούσε μια πριγκίπισσα | μ' εθνική στολή.

18. Τρεις Ρόζες ή το τέλος του ονείρου Τραγούδι: Ηλίας Λιούγκος
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Μάνος Χατζιδάκις
Τρεις Ρόζες ζήσαν μια φορά | η κάθε μία χωριστά | κι όλες μαζί μου ψάλανε | αρχαίες ωδές του Ομήρου, | μου σφράγισαν την πόρτα μου | στο τέλος του ονείρου. | ΡΟΖΑ ΛΟΥΞΕΜΠΟΥΡΓΚ | Την ερημιά μου σφράγισε ο καιρός | μ' άρπαξε μέσα του ο λαός | κι ήρθαν τα αίματα | πάθη και ψέματα | μ' άφησε μόνη ο Θεός | απλώνει χιόνι στο στρώμα μου | άδειο το σώμα μου | έσβησε μέσα μου το φως. | ΡΟΖΑ ΕΣΚΕΝΑΖΥ | Κάθε βράδυ με φωνάζει | και ξαπλώνει δίπλα μου νεκρός. | Είναι ο άντρας μου, | είναι ο γιος, | μα δεν ξέρω ποιος... | με τα χέρια του | στο λαιμό | μου ξυπνάει παλιό καημό | ΡΟΖΑ ΜΠΛΟΥ | Όλοι με λένε Ρόζα Μπλου, | μα όλοι κοιτάνε κάπου αλλού, | ίσως δεν ξέρουν να με βρουν | κι εγώ δακρύζω κι απορούν. | Ο ΝΕΟΣ | Αχ, Ρόζα Μπλου, αχ, Ρόζα Μπλου | εγώ είμαι εδώ κι εσύ 'σαι αλλού, | αχ, Ρόζα Μπλου πού να σε βρω | γι' αυτό δακρύζω κι απορώ. | ΡΟΖΑ ΜΠΛΟΥ | Σαν με βαφτίσαν Ρόζα Μπλου | σ' ένα εκκλησάκι ενός γιαλού | τ' αστέρια ανάψανε ψηλά | μα εδώ όλα απόμειναν θολά. | Ο ΝΕΟΣ | Σαν σε βαφτίσαν Ρόζα Μπλου | σ' ένα εκκλησάκι ενός γιαλού | τ' αστέρια ανάψαν σαν κεριά | σ' αρπάξαν κι έφυγες μακριά. | ΡΟΖΑ ΜΠΛΟΥ | Ήρθανε μάγοι, ήρθαν παιδιά | και ξάπλωσαν στην αμμουδιά | ήταν ωραία, ήταν γυμνά | μα δε με βρήκαν πουθενά. | Ο ΝΕΟΣ | Ήρθα μαζί με τα παιδιά | και ξάπλωσα στην αμμουδιά | ήμουν γυμνός στα σκοτεινά | μα δε σε βρήκα πουθενά. | ΡΟΖΑ ΜΠΛΟΥ | Κι έτσι ξεχνάν τη Ρόζα Μπλου | και παν μακριά και παν αλλού | είμαι σταγόνα του νερού | είμαι το δάκρυ ενός μωρού. | Ο ΝΕΟΣ | Μα δεν ξεχνώ τη Ρόζα Μπλου | και πάω μακριά και πάω αλλού | ψάχνω στη ρίζα του νερού | να βρω σημάδι του καιρού. | Τί περιμένεις Ρόζα Μπλου | εδώ στην άκρη του γιαλού | εγώ είμαι εδώ και δε μιλάς | ποιά μυστικά μες τη σιωπή σου φυλάς. | ΡΟΖΑ ΜΠΛΟΥ | Έχω χαθεί σα Ρόζα Μπλου | σ' ένα πηγάδι του μυαλού | εσύ κοιτάς μα δε μιλάς | και σαν φεγγάρι στο ποτάμι κυλάς. | Ο ΝΕΟΣ | Πες μου τι ξέρεις Ρόζα Μπλου | για το μεράκι ενός τρελού | έχει στα μάτια του αγκαλιές | για ερωτευμένους και για φίλους φωλιές. | ΡΟΖΑ ΜΠΛΟΥ | Μη με φωνάζεις Ρόζα Μπλου | εγώ είμαι εδώ κι εσύ 'σαι αλλού | χαμένη στις ακρογιαλιές | και ξεχασμένη σε γαλάζιες σπηλιές. | Ήμουνα ρόδο χρώμα μπλου | και με φωνάζαν Ρόζα Μπλου | τώρα είμαι στάχτη απ' την αρχή | θλιμμένη εικόνα στη βροχή. | Ήμουν γυναίκα, ήμουν παιδί | όμως κανείς δε μ' είχε δει | κι από τη θλίψη ενός φιλιού | έγινα η Ρόζα, η Ρόζα Μπλου. | Ο ΝΕΟΣ | Είσαι παιχνίδι του μυαλού | και σε φωνάζω Ρόζα Μπλου | θα γίνω στάχτη στη βροχή | να σε γεννήσω απ' την αρχή. | Είσαι γυναίκα, είσαι παιδί | όμως κανείς δε σ' έχει δει | μα μες τη θλίψη του φιλιού | θα σε θυμάμαι Ρόζα Μπλου.

19. Πορνογραφία Τραγούδι: Χορωδία
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Άρης Δαβαράκης
Πορνογραφία σημαίνει συνουσία, | συνωμοσία στο φως των αστεριών | για την Ευρώπη μα και για την Ασία | πορνογραφία στα μάτια των παιδιών. | Μέσ' το κόσμο χάνομαι | κι απ' τα πάθη μου πιάνομαι. | Δίνω σώμα, δίνω φως, | μα πεθαίνω σοφός. | Πορνογραφία σημαίνει συνουσία, | συνωμοσία στο φως των αστεριών. | Για την Ευρώπη μα και για την Ασία | πορνογραφούμε στα μάτια των παιδιών. | Μέσ' το κόσμο χάνομαι | και απ' τα πάθη μου πιάνομαι. | Δίνω σώμα, δίνω φως, | μα πεθαίνω σοφός. | Πορνογραφία σημαίνει ανταρσία, | απελπισία, σκοτάδι και μαγεία. | Πορνογραφία σημαίνει συνουσία | φωτογραφία σημάδι των καιρών.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης