Τρίτη, 20 Δεκεμβρίου 2011

Τα λαϊκά





















01. Το παλληκάρι έχει καημό Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Το παλικάρι έχει καημό | κι εγώ στα μάτια το κοιτώ | και το κοιτώ και δε μιλώ | απόψε, απόψε που έχει τον καημό | Βδομάδα πάει χωρίς δουλειά | κι έξω χιονίζει και φυσά | χωρίς τσιγάρο και δουλειά | απόψε, απόψε μου σκίζει την καρδιά | Το παλικάρι έχει καημό | μα όταν κοιτάει τον ουρανό | τα μάτια του είναι δυο πουλιά | απόψε, απόψε το δάκρυ μου κυλά

02. Μια νυχτερίδα στη σκεπή Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Μια νυχτερίδα στη σκεπή | φυλάει το σπιτικό μου | ποιος άραγε θα σου το πει | να μάθεις τον καημό μου | Σου στέλνω χαιρετίσματα | κι ο άνεμος τα παίρνει | κι αν πέσουν και στα κύματα | πίσω ξανά τα φέρνει | Μετρώ τις μέρες που περνούν | κι αυτές που ήσουν κοντά μου | μα βλέπω ίδια πως πονούν | τα μάτια κι η καρδιά μου | Σου στέλνω χαιρετίσματα | κι ο άνεμος τα παίρνει | κι αν πέσουν και στα κύματα | πίσω ξανά τα φέρνει

03. Σ’ αυτή τη γειτονιά Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Σ' αυτή τη γειτονιά | και βράδυ και πρωί | περάσαμε και χάσαμε | ολόκληρη ζωή | Σ' αυτή τη γειτονιά | μας πήραν οι καημοί | μας πήραν και μας πρόδωσαν | για μια μπουκιά ψωμί | Σ' αυτή τη γειτονιά | μες στο μικρό στενό | χαθήκαμε και ζήσαμε | μακριά κι απ' το Θεό

04. Η πόρτα μου είναι ανοιχτή Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Η πόρτα μου είναι ανοιχτή | αν κάποτε γυρίσεις | εκτός κι αν θες να ξεχαστείς ω, ω, ω, ω, ω, ω | και να με λησμονήσεις, | εκτός κι αν θες να ξεχαστείς ω, ω, ω, ω, ω, ω | και να με λησμονήσεις. | Έχω νερό για να πλυθείς, | κρεβάτι έχω στρωμένο | κι όταν πλυθείς και χτενιστείς, | ξάπλωσε για να κοιμηθείς. | Η πόρτα μου είναι ανοιχτή | και τα παράθυρά μου | μα πέρασ' όλη μου η ζωή ω, ω, ω, ω, ω, ω | κι είν' άδεια η καρδιά μου, | μα πέρασ' όλη μου η ζωή ω, ω, ω, ω, ω, ω | κι είν' άδεια η καρδιά μου. | Έχω νερό για να πλυθείς, | κρεβάτι έχω στρωμένο | κι όταν πλυθείς και χτενιστείς, | ξάπλωσε για να κοιμηθείς.

05. Κάθε πρωί που ξαναρχίζει Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Κάθε πρωί που ξαναρχίζει | μας έχει πάρει την καρδιά μας | στις φάμπρικες μια ιστορία | ζυμώνεται στα δάκρυα μας | Μα ποιος πονάει για όλα αυτά | και ποιος γι' αυτά θα κλάψει | ποιος θα μιλήσει στο Θεό | και ποιος θα του τα γράψει. | Μες στα γιαπιά και μες στη σκόνη | στις αγορές και στα σφαγεία | κι απ' το στρατό γραμμή τιμόνι | και στα παλιά μηχανουργεία | Μα ποιος πονάει για όλα αυτά | και ποιος γι' αυτά θα κλάψει | ποιος θα μιλήσει στο Θεό | και ποιος θα του τα γράψει.

06. Ζωή μικρή Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Το σπίτι μου είναι μικρό | και δεν χωράει η αγάπη μου | πες μου που θα 'ρθω να σε βρω | Το σπίτι μένει σκοτεινό | κι έχει τη νύχτα μοίρα του | και δε χωράει τον ουρανό | Ζωή μικρή, ζωή πικρή, | πληγή με το μαχαίρι | φτώχεια, φαρμάκι, δάκρυα, | χειμώνα καλοκαίρι | Τα παραθύρια είναι φωλιές | για τα πουλιά της άνοιξης | και για τις άδειες αγκαλιές | Κι είν' η καρδιά μου μοναχή, | κι είναι το σπίτι που άφησες | σαν νύχτα με πολλή βροχή

07. Εγώ είμαι ξένος που περνά Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Έχει η αγάπη τον καημό, | η ξενιτειά το δρόμο, | ο στρατιώτης τ' όπλο του ω, ω, ω, ω | κι ο δικαστής κι ο δικαστής το νόμο. | Μα εγώ είμαι ξένος που περνά | γι' αυτούς που με ξεχάσανε | κι αυτοί που με δικάσανε ω, ω, ω, ω | πίνουν το αίμα μου ξανά, | κι αυτοί που με δικάσανε ω, ω, ω, ω | πίνουν το αίμα μου ξανά. | Όπου έχει μαύρη την ψυχή | έχει και το μαχαίρι | κι όπου το φίδι καρτερεί ω, ω, ω, ω | εκεί είναι πε- εκεί είναι περιστέρι. | Μα εγώ είμαι ξένος που περνά | γι' αυτούς που με ξεχάσανε | κι αυτοί που με δικάσανε ω, ω, ω, ω | πίνουν το αίμα μου ξανά, | κι αυτοί που με δικάσανε ω, ω, ω, ω | πίνουν το αίμα μου ξανά.

08. Το ψωμί μου είναι γλυκό Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Τον πρώτο χρόνο φάμπρικα | τον άλλον στα ψυγεία | χωρίς να θέλω βρέθηκα | μες στα μηχανουργεία | Μα το ψωμί μου είναι γλυκό | και το κρασί ζαλίζει | τώρα που έ- τώρα που έμαθα κι εγώ | η ρόδα πως γυρίζει | Την πρώτη μέρα γέλασες | την άλλη μου μιλούσες | χωρίς να ξέρω έπαιρνα | το δρόμο που γυρνούσες

09. Σ’ αυτό το δύσκολο καιρό Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Σ' αυτό το δύσκολο καιρό ω, ω, ω | μπερδεύτηκα για να σε βρω, | χωρίς καμιά παρηγοριά | και με μιαν άρρωστη καρδιά, | χωρίς καμιά παρηγοριά | και με μιαν άρρωστη καρδιά. | Πέρασα δρόμους και στενά | μα ήταν τα σπίτια σκοτεινά, | φαρμάκι το ψωμί, πικρό, | που 'τρωγα μέχρι να σε βρω, | φαρμάκι το ψωμί, πικρό, | που 'τρωγα μέχρι να σε βρω. | Έχασα τη μισή ζωή, ω, ω, ω | κι είν' η ψυχή μου μια πληγή | που πρέπει να σε ξαναβρώ | σ' αυτό το δύσκολο καιρό, | που πρέπει να σε ξαναβρώ | σ' αυτό το δύσκολο καιρό. | Πέρασα δρόμους και στενά | μα ήταν τα σπίτια σκοτεινά, | φαρμάκι το ψωμί, πικρό, | που 'τρωγα μέχρι να σε βρω, | φαρμάκι το ψωμί, πικρό, | που 'τρωγα μέχρι να σε βρω.

10. Το τρένο φεύγει στις οκτώ Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Το τρένο φεύγει στις οχτώ | ταξίδι για την Κατερίνη | Νοέμβρης μήνας δε θα μείνει | να μη θυμάσαι στις οχτώ | να μη θυμάσαι στις οχτώ | το τρένο για την Κατερίνη | Νοέμβρης μήνας δε θα μείνει | Σε βρήκα πάλι ξαφνικά | να πίνεις ούζο στου Λευτέρη | νύχτα δε θα 'ρθει σ' άλλα μέρη | να 'χεις δικά σου μυστικά | να 'χεις δικά σου μυστικά | και να θυμάσαι ποιος τα ξέρει | νύχτα δε θα 'ρθει σ' άλλα μέρη | Το τρένο φεύγει στις οχτώ | μα εσύ μονάχος σου έχεις μείνει | σκοπιά φυλάς στην Κατερίνη | μεσ' στην ομίχλη πέντε οχτώ | μεσ' στην ομίχλη πέντε οχτώ | μαχαίρι στη καρδιά σου εγίνει | σκοπιά φυλάς στην Κατερίνη

11. Έχει ο Θεός Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Εδώ δεν είναι το Πασαλιμάνι | μήτε χαρά για ν' ακουστεί | σα μια φωνή ο κόσμος σου με φτάνει | από παλιά κι αξέχαστη γιορτή. | Μου λες πως πέρασε ο καιρός | κι όλο πως έχει, πως έχει ο Θεός, | πως έχει και δε μας ξεχνάει | την κάθε πρώτη του μηνός. | Εδώ δεν έχει πόρτα να χτυπήσεις | μήτε κορίτσια να μιλάς | κι ο δρόμος που σε λίγο θα γνωρίσεις | θέλει κι αυτόν να τον παρακαλάς.

12. Ήρθαν τα βάσανα Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Ήρθαν τα βάσανα νωρίς | κι ούτε να κλάψεις δεν μπορείς | πρωί σε πνίγει ο καημός | και βράδυ η πίκρα καθενός | Φεύγουν οι μέρες κι ο καιρός | κι ο ουρανός είναι μικρός | για να χωρέσει τη φωτιά | το δάκρυ και την ξενιτιά | Μας παίρνουν το αίμα και το φως | μα την καρδιά να ξέρεις πως | όσο στο χώμα την πατάς | ύστερα πιό ψηλά πετάς

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης