Παρασκευή, 25 Νοεμβρίου 2011

Χωρίς ταυτότητα






















01. Ο ανθρωπάκος Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Είμαι φτωχός κουρασμένος σκυφτός ανθρωπάκος, | των ταπεινών και των άλλων πουλιών φιλαράκος. | Για δε μ' αφήνετε ήσυχο; | Άστε με ήσυχο όλοι. | Θέλω να ζήσω ελεύθερος, | δίχως ταυτότητα πια. | Μία ζωή με κρατάν, με κουνάν μ’ ένα σπάγκο. | Λόγια, σχολειά, μέρα νύχτα δουλειά και στον πάγκο. | Για δε μ' αφήνετε ήσυχο; | Άστε με ήσυχο όλοι. | Θέλω να ζήσω ελεύθερος, | δίχως ταυτότητα πια. | Όπου χαρά πρώτη, πρώτη σειρά κάποιος κλέφτης. | Κι όποιο κακό κάνει τ' αφεντικό, εγώ είμ' ο φταίχτης. | Για δε μ' αφήνετε ήσυχο; | Άστε με ήσυχο όλοι. | Θέλω να ζήσω ελεύθερος, | δίχως ταυτότητα πια.

02. Αν δε σ' αρέσει το τραγούδι μου Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Μάνος Κουφιανάκης
Αν δεν σ' αρέσει το τραγούδι μου, | μην πάψεις να χαμογελάς. | Είναι που πείνασα και δίψασα, | γι' αυτό δεν είναι της χαράς. | Αν δεν σ' αρέσει το τραγούδι μου, | μη φύγεις, σε παρακαλώ. | Πες πως εγώ στην κάθε λέξη του | για τους καημούς μου σου μιλώ. | Αν δεν σ' αρέσει το τραγούδι μου, | κάνε λιγάκι υπομονή. | Το τραγουδώ κι από το στήθος μου, | θαρρώ πως φεύγει μια πληγή. | Αν δεν σ' αρέσει το τραγούδι μου, | σαν μία χάρη σ' το ζητώ: | Μάθε μου άλλο πιο χαρούμενο | κι αυτό δεν θα το ξαναπώ.

03. Σιγά να μ' αγαπάς Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Μιχάλης Μπουρμπούλης
Σιγά να μην ξυπνήσει ο ουρανός, | σιγά να μου μιλάς. | Σιγά μη φοβηθεί η αγάπη μας, | σιγά να μ' αγαπάς. | Κι ας μη ξέρουνε οι άλλοι, | πως υπάρχουμε. | Κι ας τα ζήσουμε τα χρόνια, | όσο τα 'χουμε. | Σιγά σαν τον αγέρα που περνά, | σιγά να με φιλάς. | Σιγά να μην ακούσει η ζωή, | σιγά να μ' αγαπάς. | Κι ας μη ξέρουνε οι άλλοι, | πως υπάρχουμε. | Κι ας τα ζήσουμε τα χρόνια, | όσο τα 'χουμε.

04. Τα Σάββατα Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Κώστας Τριπολίτης
Τα όνειρα, τα βήματα | και το κορμί σου τράβα τα, | στο σινεμά, στην ψησταριά, | στη ντισκοτέκ τα Σάββατα. | Κι όσο για μένα μην νοιαστείς | όταν πεθάνω θα 'χεις νοιώσει, | θα ψάχνεις άνθρωπο να βρεις | κι όλοι θα σ' έχουνε προδώσει. | Τα όνειρα, τα βήματα | και το κορμί σου τράβα τα, | στο σινεμά, στην ψησταριά, | στη ντισκοτέκ τα Σάββατα. | Το σπίτι σου, τα μάτια σου | και την καρδιά σου, σφάλιστα, | έτσι σκυφτός να προχωράς | κι όλο να λες τα μάλιστα. | Κι όσο για μένα μην νοιαστείς | όταν πεθάνω θα 'χεις νοιώσει, | θα ψάχνεις άνθρωπο να βρεις | κι όλοι θα σ' έχουνε προδώσει. | Το σπίτι σου, τα μάτια σου | και την καρδιά σου, σφάλιστα, | έτσι σκυφτός να προχωράς | κι όλο να λες τα μάλιστα. | Κι όσο για μένα μην νοιαστείς | όταν πεθάνω θα 'χεις νοιώσει, | θα ψάχνεις άνθρωπο να βρεις | κι όλοι θα σ' έχουνε προδώσει. | Τα όνειρα, τα βήματα | και το κορμί σου τράβα τα, | στο σινεμά, στην ψησταριά, | στη ντισκοτέκ τα Σάββατα.

05. Ο ουρανός που διάβαζα Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Ο ουρανός που διάβαζα στα μάτια σου τ' αντρίκια | έγινε στάχτη μιας ζωής και μιας καρδιάς καπνός | μα εγώ δεν είχα δύναμη κι ας είχα όλα τα δίκια | να μάθω ποιος μας χώρισε άνθρωπος ή Θεός. | Ο ουρανός που διάβαζα μες στην περπατησιά σου | ήτανε λόγια μιας χαράς θαρρώ παντοτινής | και τα πουλιά που κρύφτηκαν στο δέντρο της σκιάς σου | ήταν πουλιά του αγώνα μου και της υπομονής.

06. Εφηβεία Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Κυριάκος Ντούμος
Θεέ μου, αλητεία στην πλατεία, | μάτι στη γωνία κι αγωνία, | σινεμά τα βράδια, | κόλπα στα σκοτάδια, | κόντρα, τσιγαράκι και ποτό. | Εφηβεία, "Κάτω η βία", | ο πατέρας, είναι τέρας, | το σχολείο μαυσωλείο, φυλακή, | και το διάβασμα εφεύρεση κακή. | Πρώιμη σοφία στην πλατεία, | πόζα, ρητορεία κι απορία, | τις φωνές οι μάνες, | στο σχολειό κοπάνες | και ραντεβουδάκι στο στενό.

07. Ο τόπος ο δικός μας Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Μες στη Σμύρνη βγήκες παραλία | με ψαθάκι άσπρο του συρμού | και σαν επιτάφιος τα πλοία | κήδευαν τη μοίρα ενός λαού | του λαού που παίζανε στα ζάρια | τέσσερις φονιάδες στα παζάρια. | Ήξερες πως όλα είν' αρρώστια | σαν το βήχα του φυματικού | σε θυμάμαι μια στιγμή στην πόρτα | έξι η ώρα βράδυ του Μαγιού να μου λες: | "Ο τόπος ο δικός μας | βάζει το μαχαίρι στο λαιμό μας". | Έπαιζε ο θίασος Κυβέλης | αν θυμάσαι δράμα της τιμής | τώρα ή το θες ή δεν το θέλεις | τον ξαναπουλούν μισοτιμής | τον λαό που παίζανε στα ζάρια | τέσσερις φονιάδες στα παζάρια. | Ήξερες πως όλα είν' αρρώστια | σαν το βήχα του φυματικού | σε θυμάμαι μια στιγμή στην πόρτα | έξι η ώρα βράδυ του Μαγιού να μου λες: | "Ο τόπος ο δικός μας | βάζει το μαχαίρι στο λαιμό μας".

08. Τα χρόνια τα φοιτητικά Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Κυριάκος Ντούμος
Γυρίζει ο νους καμιά φορά | στα χρόνια τα φοιτητικά | στη Σαλονίκη. | Έμπαιν’ ο μήνας στα μισά | κι εμείς δεν είχαμε λεφτά | ούτε για νοίκι. | Σ’ ένα τριάρι μια ζωή, | μικροχαρές, μικροκαημοί | με τη ρετσίνα. | Άπλυτα πιάτα στη γραμμή | και κάθε τρίτη Κυριακή | φασίνα. | Κι ήταν τα μάτια καθαρά | κι είχε η καρδιά βιασύνη, | τότε που φτιάχναμε χαρά | κι αδερφοσύνη. | Η πόρτα πάντα ανοιχτή | κι όταν ερχόταν η μικρή | έπεφτε σύρμα. | Ντύναμε το γαμπρό κουτί | κι οι άλλοι μας διακριτικοί | μες στην κουζίνα. | Μετά το Πάσχα μοναχά | πέφταμε μέσα στα χαρτιά, | άδειαζ’ ο δρόμος. | Στο πόδι από το πρωί | και μόνη μας απαντοχή | ο ταχυδρόμος. | Κι ήταν τα μάτια καθαρά | κι είχε η καρδιά βιασύνη, | τότε που φτιάχναμε χαρά | κι αδερφοσύνη.

09. Τα παιδιά ζωγραφίζουν Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Μιχάλης Μπουρμπούλης
Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο | δυο καρδιές κι έναν ήλιο στη μέση. | Παίρνω φως απ' τον ήλιο και φτιάχνω την αγάπη | και μου λες πως σ' αρέσει. | Τα παιδιά τραγουδούν μες στους δρόμους | κι η φωνή τους τον κόσμο αλλάζει. | Τα σκοτάδια σκορπάνε κι η μέρα λουλουδίζει | σαν ανθός στο περβάζι. | Ένα σύννεφο είν' η καρδιά μου | κι η ζωή μου γιορτή σε πλατεία. | Σ' αγαπώ κι ο απέραντος κόσμος πόσο μοιάζει | με μικρή πολιτεία.

10. Δίδαξε λοιπόν ανθρώπους Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Λόγω ανωτέρας βίας | πήρες τη μετάθεσή σου | δάσκαλος της επαρχίας | του νομού του παραδείσου. | Δίδαξε λοιπόν ανθρώπους | για να γίνουν δουλευτάδες | αλλά πες και για τους τρόπους | που 'χουνε κάποιοι φονιάδες. | Πες τους για τις πανουργίες | τη βρωμιά και την απάτη | κι άσε τις χρονολογίες | κάποιος άλλος να τους μάθει. | Μπλε σακάκι, τετριμμένο | εικοστή πέμπτη Μαρτίου | σε θυμάμαι δάσκαλέ μου | στην εξέδρα του σχολείου. | Δίδαξε λοιπόν ανθρώπους | για να γίνουν δουλευτάδες | αλλά πες και για τους τρόπους | που 'χουνε κάποιοι φονιάδες. | Πες τους για τις πανουργίες | τη βρωμιά και την απάτη | κι άσε τις χρονολογίες | κάποιος άλλος να τους μάθει.

11. Στα κόκκινα φώτα του μπαρ Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Κώστας Τριπολίτης
Στα κόκκινα φώτα του μπαρ | το πρόσωπό σου ξένο. | Πιο πικραμένο, αλλαγμένο | στα κόκκινα φώτα του μπαρ. | Φοβάμαι, οι άνθρωποι αλλάζουν | την ώρα που σπάζουν, φοβάμαι. | Τα μάτια βραδιάζουν, | κι εμένα διαβάζουν, | φοβάμαι τα κόκκινα φώτα του μπαρ. | Θα σβήσουν τα φώτα του μπαρ, | δεν θα ’σαι όπως ήσουν | πριν τη ζωή σου την τσακίσουν | τα κόκκινα φώτα του μπαρ. | Φοβάμαι, οι άνθρωποι αλλάζουν | την ώρα που σπάζουν, φοβάμαι. | Τα μάτια βραδιάζουν, | κι εμένα διαβάζουν, | φοβάμαι τα κόκκινα φώτα του μπαρ. | Θα σβήσουν τα φώτα του μπαρ.

12. Διάλογος Οργανικό
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης