Πέμπτη, 3 Νοεμβρίου 2011

Στου καιρού τα ρέματα





















Ο Μανώλης Μητσιάς σε τραγούδια του Γιάννη Σπανού

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Που να βρω ένα ζεϊμπέκικο Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Πού να 'βρω ένα ζεϊμπέκικο | για να σου τραγουδήσω | κορίτσι μου, αστέρι μου | αγέρι πελαγίσιο, | πού να 'βρω ένα ζεϊμπέκικο; | Πού να 'βρω ένα ζεϊμπέκικο | για να σου το χορέψω | και την καρδιά σου μάτια μου | να σου την ξανακλέψω | πού να 'βρω ένα ζεϊμπέκικο; | Πού να 'βρω ένα ζεϊμπέκικο | γι' ανάρριχτα σακάκια | εγώ νταής στις βόλτες μου | κι εσύ στα παλαμάκια | πού να 'βρω ένα ζεϊμπέκικο;

02. Γιατί κουράστηκα πολύ Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Λόγια φθηνά σαν αποφόρια | και μουσικές μπαλώματα | Θέ μου πού χάθηκαν τ' αγόρια | και ξέβαψαν τα χρώματα; | Νύχτα στη νύχτα, δίχως μέρα | ποτέ του δεν ξημέρωσε | Θέ μου δεν πάει παραπέρα | όλη η ζωή μας νέρωσε | Κρύψου μες στα πυκνά μαλλιά σου | όπως στο δάσος το πουλί | και σφίξε με στην αγκαλιά σου | γιατί κουράστηκα πολύ.

03. Μάτια μου Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Περιμένω, κάτι περιμένω | Κάτι από τ' όνειρο σταλμένο | κάτι από γιορτή κι από μετάξι | Σα φτερό που ανθίζει να πετάξει | Μάτια μου, μάτια μου, μάτια μου γλυκά | του Σεπτέμβρη σύθαμπα, μελαγχολικά | Μάτια μου, μάτια μου, χίλιες μουσικές | και φιλιά στα κύματα και στις αλυκές | Περιμένω, κάτι περιμένω | Με χαρά και δάκρυ ζυμωμένο | κάτι από πηλό κι από φλογέρα | που γεμίζει μόσχο τον αγέρα

04. Όταν πεθάνω Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Όταν πεθάνω μη με κλάψουν οι καμπάνες | ούτε οι μάνες να πνιγούν σε στεναγμούς | Θέλω τ' αγόρια να γεμίζουν τις αλάνες | και τα κορίτσια να φιλιούνται στους σταθμούς | Όταν πεθάνω μη με κλάψουνε οι φίλοι | ούτε καντήλι να μ' ανάψουν οι δικοί | Θέλω τραγούδια της καρδιάς να λες τα χείλη | σαν την πικρή "Συννεφιασμένη Κυριακή". | Μόνο εσύ που σ'αγαπώ και θα με κάψεις | αχ να μπορούσα νά'μαι από μια μεριά | να δω μια στάλα αν για μένανε θα κλάψεις | ή θα μου δώσεις κι άλλη μία μαχαιριά

05. Αχ, γιατί να σ’ αγαπώ; Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Αχ, γιατί να σ’ αγαπώ; | Αχ, γιατί να μην μπορώ | το φιλί σου τ’ αρμυρό | να τ’ αρνηθώ, να το ξεχάσω; | Αχ, της μοίρας το φτερό | το ’χει γραφτό να ξαναχάσω. | Μ’ έχουν σκάψει οι στεναγμοί | κι όμως κάθε σου στιγμή | ψάχνεις νά ’βρεις αφορμή | τη μαχαιριά για να μου δώσεις. | Χάρισμά σου οι στεναγμοί, | μα τι ψυχή θα παραδώσεις; | Αχ, γιατί να σ’ αγαπώ; | Αχ, γιατί να μην μπορώ | αχ, γιατί να μην μπορώ | να πιω νερό απ’ άλλο χέρι; | Αχ, ποιο θα ’χω τυχερό | ούτ’ ο Θεός δεν θα το ξέρει.

06. Επειδή σ’ αγαπώ Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Επειδή σ' αγαπώ | ως και οι πέτρες ανθίζουν στη γλάστρα | επειδή σ' αγαπώ | το φεγγάρι φιλιέται με τ' άστρα | επειδή σ' αγαπώ | σ' αγαπώ γράφω σ' όλους τους στίχους | επειδή σ' αγαπώ | ξαγρυπνώ στης καρδιάς σου τους ήχους | Επειδή σ' αγαπώ | τα φτερά ξαναράβω στους ώμους | επειδή σ' αγαπώ | ξαναβγαίνω με τσέρκι στους δρόμους | και φωνάζω στους δρόμους | σ' αγαπώ | Επειδή σ' αγαπώ | τα λαμπιόνια του ο ήλιος ανάβει | επειδή σ' αγαπώ | το κρεβάτι μας είναι καράβι | επειδή σ' αγαπώ | το ταξίδι αυτό δεν τελειώνει | επειδή σ' αγαπώ | τούτη η λέξη ποτέ δε παλιώνει | Επειδή σ' αγαπώ | τα φτερά ξαναράβω στους ώμους | επειδή σ' αγαπώ | ξαναβγαίνω με τσέρκι στους δρόμους | και φωνάζω στους δρόμους | σ' αγαπώ

07. Στου καιρού τα ρέματα Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Στου καιρού τα ρέματα | δάκρυα και αίματα | και παντού χαλάσματα | κι ονειροφαντάσματα, | και παντού χαλάσματα | κι ονειροφαντάσματα | στου καιρού τα ρέματα | στων παιδιών τα βλέμματα. | Στου καιρού τα ρέματα | τ' άσπρα τα φορέματα | της γιορτής που πέρασε | και μας επροσπέρασε, | της γιορτής που πέρασε | και μας επροσπέρασε | στου καιρού τα ρέματα | στα συρματοπλέγματα. | Στου καιρού τα ρέματα | των τρανών τα ψέματα | οι μικροί κι ο τρόμος τους | κι ο κομμένος δρόμος τους, | οι μικροί κι ο τρόμος τους | κι ο κομμένος δρόμος τους | στου καιρού τα ρέματα | με τα μασκαρέματα

08. Η πόρτα Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Παντού γυρνούσα διψασμένος | φτωχός, μικρός κυνηγημένος | κι εσύ δεν μ' άνοιξες την πόρτα | κι εσύ δεν μού 'δωσες νερό | Μα εγώ, δεν είμαι σαν και σένα | γελώ με χείλια ματωμένα | κι αν δεν απόχτησα μια πόρτα | σαν τα πουλιά να ζω μπορώ | Γι'αυτό μην νοιάζεσαι τι κάνω | εκεί που έφτασες δεν φτάνω | κλειδώσου πίσω από την πόρτα | κι εγώ τον δρόμο μου θα βρω

09. Αχ, λιγάκι Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Πέφτω, τρικλίζω, σβήνω σαν καντήλι | μπροστά στο μόσχο της ανάσας σου καλέ | μ' έχουν ξεγράψει όλοι μου οι φίλοι | κι εσύ μ' ανάβεις του καημού το ναργιλέ | Ένα κορίτσι σα μυγδαλάκι | να 'ταν να μπορούσα, αχ λιγάκι | φιλί, φιλί να το ξεφλουδίσω | κι απ' τη νοστιμιά του αχ να σβήσω. | Πέφτω, τρικλίζω, χάνομαι απ' τον πόνο | θα πάω στράφι για χατίρι σου καλέ | μ'έχεις δικάσει άσπλαχνη να λιώνω | σαν ισοβίτης μέσα στο Γιεντί κουλέ | Ένα κορίτσι σα μυγδαλάκι | Να 'ταν να μπορούσα, αχ λιγάκι | φιλί, φιλί να το ξεφλουδίσω | κι απ' τη νοστιμιά το αχ να σβήσω

10. Ποτέ ξανά Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ποτέ ξανά | ποτέ ξανά δε θα σε δω, | ποτέ ξανά δε θα σ' αγγίξω. | και τα στερνά τα λόγια που σου τραγουδώ | μες στην καρδιά μου θα τα πνίξω | Ποτέ ξανά τα μάτια σου τα φωτεινά | δε θα με ντύσουν γιορτινά | ποτέ ξανά οι γειτονιές και τα στενά | δε θα μας βρουν μαζί ξανά | Ποτέ ξανά δε θα σου πω ευχαριστώ | για όσα έκανες για μένα | ποτέ ξανά στα χέρια σου δε θα κρυφτώ, | να κλάψω για τα προδομένα | Ποτέ ξανά τα μάτια σου τα φωτεινά | δε θα με ντύσουν γιορτινά | ποτέ ξανά οι γειτονιές και τα στενά | δε θα μας βρουν μαζί ξανά

11. Κι αν χρειαστεί Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Άσε το φιλί να σε τυλίξει | να σε πάρει πέρα το φιλί | τ' ουρανού τις πόρτες να σ' ανοίξει | και να σε ντύσει σαν ανατολή. | Κι αν χρειαστεί να το πληρώσεις, μη διστάσεις. | Απ' την αγάπη τίποτα πιο ακριβό | σ' αυτό τον κόσμο τον πικρό, τον παγερό | που δεν υπάρχει μια γωνιά για ν' απαγκιάσεις. | Άσε την αγάπη να σε κλείσει | μες στη γυάλινή της φυλακή | και τα αινίγματά σου να τα λύσει | με στεναγμούς που είναι μουσική. | Κι αν χρειαστεί να το πληρώσεις, μη διστάσεις. | Απ' την αγάπη τίποτα πιο ακριβό | σ' αυτό τον κόσμο τον πικρό, τον παγερό | που δεν υπάρχει μια γωνιά για ν' απαγκιάσεις.

12. Δεν είναι κόσμος πια αυτός Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Καλύτερα γεράματα παρά αυτά τα νιάτα | γεμάτα απ' αστραπόβροντα κι από καημούς γεμάτα. | Καλύτερος κι ο θάνατος παρά ετούτη η ζήση | που καίει ο ήλιος, μάνα μου, και πουθενά μια βρύση. | Δεν είναι κόσμος πια αυτός, | δεν είναι κοινωνία, | ο φίλος έγινε εχθρός | κι η αγάπη αγωνία. | Καλύτερα στην έχθρα σου παρά με τα φιλιά σου, | καλύτερα μονάχος μου παρά στην αγκαλιά σου. | Ατέλειωτα σ' αγάπησα μα εγώ που σ' αγαπάω | για κοίτα πώς κατάντησα σε σένα να ξεσπάω. | Δεν είναι κόσμος πια αυτός, | δεν είναι κοινωνία, | ο φίλος έγινε εχθρός | κι η αγάπη αγωνία.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης