Παρασκευή, 25 Νοεμβρίου 2011

Αχ, έρωτα





















Τα τραγούδια του δίσκου και οι διατιθέμενοι στίχοι τους:

01. Παραμύθι Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Χρήστος Λεοντής | Στίχοι: F. G. Lorca & Λευτέρης Παπαδόπουλος
Στην Ανδαλουσία ζούσε μια φορά | δράκος με γαλόνια και λογιών φτερά | ρήμαζε τα σπίτια του φτωχού κοσμάκη | κι έσταζε η καρδιά του πίσσα και φαρμάκι | Παραμύθι, παραμύθι | πού'ναι τόσο αληθινό | Με πουγκί γεμάτο κι άδεια κεφαλή | διάλεξε για νύφη την μοιριόκαλη | μα η γλυκιά αγάπη, ο λαός το ξέρει | όταν την αρπάζεις γίνεται μαχαίρι | Παραμύθι, παραμύθι | πού'ναι τόσο αληθινό | Ξόφλησεν ο δράκος ώρα του καλή | πήρε τον καλό της η μοιρόκαλη | κι ο λαός που ξέρει κι όλα τα νογάει | μόνο της αγάπης τ' άστρο προσκυνάει

02. Μέρα γεμάτη θλίψη Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Χρήστος Λεοντής | Στίχοι: F. G. Lorca & Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μέρα γεμάτη θλίψη στη Γρανάδα | κλαίνε κι οι πέτρες της ακόμα | Σαν βλέπουν να πεθαίνει στην κρεμάλα | γιατί δεν πρόδωσε η όμορφη Μαριάννα | Κοντραβαντιέρης είμαι εγώ | κι όπου μ' αρέσει πάω | Τα βάζω με τον αρχηγό | κανέναν δε ρωτάω | Χάι, χάι, χάι | Στήστε χορό κορίτσια | Χάι, χάι, χάι | Στήστε χορό | Χάι, χάι... | Μέρα γεμάτη θλίψη στη Γρανάδα | κλαίνε κι οι πέτρες της ακόμη | Σαν βλέπουν να πεθαίνει στην κρεμάλα | γιατί δεν πρόδωσε η όμορφη Μαριάννα

03. Αβάσταχτο να σ’ αγαπώ Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Χρήστος Λεοντής | Στίχοι: F. G. Lorca & Λευτέρης Παπαδόπουλος
Απ' την πολλήν αγάπη μου | πληγώνει με ο αγέρας | αχ, με πληγώνει η καρδιά | και το σομπρέρο μου. | Αβάσταχτο να σ' αγαπώ | έτσι όπως σ' αγαπάω | Ποιος θ' αγοράσει από μένα | τη μεταξένια αυτή κορδέλα | κι αυτή τη λύπη από μπαμπάκι | μαντίλια για να φτιάξει; | Αβάσταχτο να σ' αγαπώ | έτσι όπως σ' αγαπάω

04. Ο Παράδεισός μου Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Χρήστος Λεοντής | Στίχοι: F. G. Lorca & Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ο Παράδεισός μου είναι ένας κάμπος | που δεν έχει λύρες, που δεν έχει αηδόνια | Μόνο μια πηγούλα κι ένα ποταμάκι, | κρύφιο ποταμάκι και μικρή πηγή | Μόνο τη ζεστή καρδιά σου χάρισέ μου | κι άλλο τίποτα κι άλλο τίποτα | Ο Παράδεισός μου διάφανη γαλήνη, | που θα τη ραγίζουν τα γλυκά φιλιά μας | Που θα τη ραγίζουν τα γλυκά φιλιά μας, | ήχοι απ' το φεγγάρι που τραβάν μακριά

05. Στου βελονιού την άκρη Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Χρήστος Λεοντής | Στίχοι: F. G. Lorca & Λευτέρης Παπαδόπουλος
Στον αγέρα, στον αγέρα παν | της αγάπης μου οι στεναγμοί | στον αγέρα, στον αγέρα παν | και στα μάτια μου φέρνουν βροχή | Σταλαγματιά το δάκρυ | κι εσύ που καρτερώ | στου βελονιού την άκρη | στης νύχτας το φτερό | Στον αγέρα, στον αγέρα παν | οι ελπίδες μου σαν τα πουλιά | στον αγέρα, στον αγέρα παν | μα δε βρίσκουν να χτίσουν φωλιά

06. Το τραγούδι των κοντραμπατζήδων Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Χρήστος Λεοντής | Στίχοι: F. G. Lorca & Λευτέρης Παπαδόπουλος
Από το Γιβραλτάρ στο Κάντιθ | πρίμα θα πάει το κοντραμπάντο | γιατί φεγγάρι δεν θα βγει | στην στράτα σου κοντραμπατζή | στην στράτα σου κοντραμπατζή μου | που οργώνεις θάλασσες και γη | Αχ κορίτσι κοριτσάκι | τα μάτια σου προφτάσανε | πόσα καράβια φτάσανε | στης Μάλαγας το λιμανάκι | Από το Κάντιθ στη Σεβίλλια | είν' τα λεμόνια χίλια, μύρια | μα είναι οι πίκρες μου πολλές | και μάραναν τις λεμονιές | κι απλώνονται οι στεναγμοί μου | σε θάλασσες και σε στεριές

07. Λούζεται η αγάπη μου Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Χρήστος Λεοντής | Στίχοι: F. G. Lorca & Λευτέρης Παπαδόπουλος
Λούζεται η αγάπη μου | στο Γουαδαλκιβίρ, | και τ' άνθη παίρνουν ευωδιά | απ' το γλυκό κορμί της | Τρέξε πέτα χελιδόνι | φέρ' της Βενετιάς βελόνι | να κεντήσει στο μαντίλι | τη χαρά της να μου στείλει | Μεταξωτά η αγάπη μου | μαντίλια μου κεντά | κι όλο φιλάει την κλωστή | και βυσσινιά τη βάφει | Τρέξε πέτα χελιδόνι | φέρ' της Βενετιάς βελόνι | να κεντήσει στο μαντίλι | τη χαρά της να μου στείλει

08. Ο Χάρος στην ταβέρνα Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Χρήστος Λεοντής | Στίχοι: F. G. Lorca & Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ο χάρος μπαινοβγαίνει στην ταβέρνα | βαθύ ανοίγει δρόμο η κιθάρα | κι άλογα μαύρα τον διαβαίνουν | μ΄ αγριωπούς ανθρώπους | Ο χάρος μπαινοβγαίνει στην ταβέρνα | βγαίνει και ξαναμπαίνει στην ταβέρνα | Ο χάρος μπαινοβγαίνει στην ταβέρνα | κι οι πυρωμένοι νάρδοι στον γιαλό | μυρίζουν αλατόνερο | και γυναικίσιο αίμα

09. Το φεγγάρι Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Χρήστος Λεοντής | Στίχοι: F. G. Lorca & Λευτέρης Παπαδόπουλος
Όταν βγαίνει το φεγγάρι | πέφτουν στη σιωπή οι καμπάνες | και τ' αδιάβατα δρομάκια | φανερώνονται | Όταν βγαίνει το φεγγάρι | θάλασσα τη γη σκεπάζει | κι η καρδιά νησάκι νοιώθει | μες στο άπειρο | Με το ολόγιομο φεγγάρι | δεν διψάς για πορτοκάλια | θέλεις παγωμένα φρούτα | καταπράσινα | Όταν βγαίνει το φεγγάρι | κλαίνε με λυγμούς στις τσέπες | πρόσωπα εκατό και ίδια | τ' ασημόφραγκα

10. Νανούρισμα Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Χρήστος Λεοντής | Στίχοι: F. G. Lorca & Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ασημιά κουδούνια αντηχούν στον δρόμο | πούθε πας μικρό μου ηλιοχιόνιστο | - Πάω στις μαργαρίτες πέρα στο λιβάδι | πράσινο λιβάδι, σα ζωγραφιστό | - Πούθε πας μικρό μου διόλου δεν φοβάσαι | πέρα είν' το λιβάδι, ώρες μακριά | - Η δικιά μου αγάπη διόλου δεν φοβάται | τ'ανοιχτό τ' αγέρι την δενδροσκιά | - Τότε να φοβάσαι γιόκα μου τον ήλιο | ακριβό μου αγόρι ηλιοχιόνιστο | - Τα μαλλιά μου ο ήλιος τά ‘καψε για πάντα | κι είμαι ασπρομάλλης δυο χρονώ μωρό

11. Τέσσερις λεβέντες Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Χρήστος Λεοντής | Στίχοι: F. G. Lorca & Λευτέρης Παπαδόπουλος
Τέσσερις λεβέντες | έρχονται από πέρα | αϊ, αϊ, αϊ, αϊ | Τρεις είν' οι λεβέντες | κι έφτασαν στην στράτα | αϊ, αϊ, αϊ | Δυο είν' οι λεβέντες | κι αγκαλιά βαδίζουν | αϊ, αϊ | Ένας ο λεβέντης | κι ο αγέρας ένας | αϊ | Στις μυρτιές του δρόμου | δεν περνάει κανένας

12. Αχ έρωτα Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Χρήστος Λεοντής | Στίχοι: F. G. Lorca & Λευτέρης Παπαδόπουλος
Στην πορτοκαλιά από κάτω | Πλένει τα μπαμπακερά | Πράσινα έχει τα μάτια | κι η φωνή της βιολετιά | Αχ έρωτα! | Στην ανθισμένη την πορτοκαλιά από κάτω | Αχ έρωτα... | Τρέχει το νερό στ' αυλάκι | Με τον ήλιο στην καρδιά του | Τραγουδάει ένα σπουργίτι | πάνω στη μικρή ελιά | Αχ έρωτα!! | Στην ανθισμένη την πορτοκαλιά από κάτω | Αχ έρωτα... | Κι όταν θα 'χει αποσώσει | Όλο το σαπούνι η Λόλα | Θα 'ρθουν οι μικροί Τορέρος, | Οι Τορέρος οι μικροί | Αχ έρωτα!! | Στην ανθισμένη την πορτοκαλιά από κάτω | Αχ έρωτα...

Για να ακούσετε ένα από τα τραγούδια του δίσκου που ξεχώρισε:
Πατήστε εδώ


Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης