Σάββατο, 19 Νοεμβρίου 2011

Το Σαββατόβραδο





















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια του Γιάννη Σπανού

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Ο τρελός Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Με κυνηγούν, με κυνηγούν κάθε βραδυά | της γειτονιάς, της γειτονιάς σου τα παιδιά | με κοροϊδεύουν τα παιδιά | σαν τρέχω στην ανηφοριά | να σου χαρίσω μια φτωχή καρδιά | κι όταν στην πόρτα σου μιλώ | τα σκαλοπάτια σου φιλώ | εσύ φωνάζεις "διώξτε τον τρελό" | Θα την αντέξω του τρελού τη ρετσινιά | μα πώς ν' αντέξω την δική σου απονιά | πες μου δυο λόγια να σωθώ | προτού στ' αλήθεια τρελαθώ | δωσ' μου το χέρι για να κρατηθώ | Κι όταν στην πόρτα σου μιλώ | τα σκαλοπάτια σου φιλώ | μη μου φωνάζεις "διώξτε τον τρελό"!

02. Τα ματάκια σου Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Τα ματάκια σου κυρά μου | Είναι μάτια μου | Κι η καρδούλα σου καρδιά μου | Μαυρομάτα μου | Τα μαλλιά σου βάζω τέλια | Στο μπουζούκι μου | Και τα πόδια σου θεμέλια | Στο κουτούκι μου | Άφησέ με ν’ ανταμώσω | Με το στόμα σου | Να σε πιω και να μελώσω | Απ’ το πιόμα σου

03. Τα χέρια Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Τα χέρια που άγγιζαν αυτά τα μαλλιά | τα χέρια που φύτεψαν αυτή τη μηλιά | σα φύλλα ξερά που τα παράσυρ' η βροχή | το χώμα αγκαλιάζουνε σπαρμένα στη γη | Τα μάτια που έδιναν στ' αστέρια το φως | τα μάτια που έλαμπαν σαν ήλιος κρυφός | τα μάτια σου αυτά τα γελαστά είναι κλειστά | λυχνάρια που σβήστηκαν στο χιόνι μπροστά | Καινούριο φθινόπωρο κι ακόμα να βγεις | σαν άσπρο χρυσάνθεμο στη φλούδα της γης | να βγεις να μου πεις αν καρτερείς να ξαναρθώ | στα χέρια σου αγάπη μου για να ζεσταθώ

04. Μη καλέ μου, μη Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μη καλέ μου, μη καλέ μου | μη μου το μαλώνεις | μη καλέ μου, μη καλέ μου | μη μου το σκοτώνεις. | Μ' αγαπάει, σου το λέει | σου το λέει και κλαίει | και αν τις νύχτες ξαγρυπνάει | η αγάπη φταίει. | Μη καλέ μου, μη καλέ μου | μη μου το κλειδώνεις | μη καλέ μου, μη καλέ μου | μη με βαλαντώνεις. | Τ' αγαπάω, σου το λέω | μητριά μοβόρα | και άμα θέλεις θα το κάνω | ταίρι μου και τώρα.

05. Καλογεράκι Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Για τα σε καλογεράκι θα γενώ | σε μοναστήρι θα κλειστώ, | για τα σε που δε σε μέλει που πονώ | και σαν κεράκι θα σβηστώ. | Μαύρη καρδιά, από το φέρσιμό σου | η μάνα μου δε θα με ξαναδεί | κι όλοι θα πουν πως πήρες στο λαιμό σου | το πιο καλό παιδί. | Για τα σε καλογεράκι θα γενώ | σε μοναστήρι θα κλειστώ. | Μπρός λοιπόν, την προσταγή σου καρτερώ | για να σηκώσω το σταυρό, | μπρος λοιπόν, αφού η καρδιά σου δεν πονά | πες μου να πάρω τα βουνά. | Για τα σε καλογεράκι θα γενώ | σε μοναστήρι θα κλειστώ, | για τα σε που δε σε μέλει που πονώ | και σαν κεράκι θα σβηστώ.

06. Ξύπνησε η πόλη Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Κίτρινο φως στην μακρινή τη συνοικία | Μες στην βροχή κάποιοι εργάτες προχωρούν | Λάσπη πετούν τα βιαστικά λεωφορεία | και στον σταθμό δυο μετανάστες καρτερούν | Ξύπνησ' η πόλη, τα γιαπιά και το λιμάνι | Πήρε το κάρο και ξεκίνησε ο Θωμάς | Βοήθα Χριστέ της γειτονιάς το φτωχομάνι | Βοήθα Χριστέ να γίνει κάτι και για μας

07. Το φεγγάρι Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Πέφτουν οι σφαίρες σαν βροχή | μες στη νυχτιά | Βρέχει στο μέτωπο φωτιά | Κι ένα φεγγάρι μια σταλιά | από ψηλά | Στέκει θωρεί και δεν μιλά | Καινούριο είναι το φεγγάρι | Και τραγουδούν παλιοί φαντάροι | Φεγγάρι κάνε μας τη χάρη | Στις μάνες μας να πας | Μην πας μονάχα στ’ Αργοστόλι | Να βρεις το σπίτι τ’ Αποστόλη | Τον θέρισε το μαύρο βόλι | Κι αδίκως θα χτυπάς | Και το φεγγάρι από ψηλά | Κάνει πανιά | Για τ’ Αργοστόλι ξεκινά | Βρίσκει την μάνα τ’ αγοριού | Να καρτερεί | Σκύβει και την παρηγορεί | Εγώ είμαι νιούτσικο φεγγάρι | Και με’ στειλαν παλιοί φεγγάρι | Για να σου πω το παλικάρι | Ο γιόκας σου θα ’ρθεί | Μηλόπιτα κυρά μου φτιάξε | Τον κόκορά σου σύρε σφάξε | Κρασί μες στο τσουκάλι στάξε | Να φάει να στυλωθεί | Περάσανε τριάντα χρόνια | Γεράσαν τα μικρά τ’ αγγόνια | Κι η μάνα καρτεράει ακόμα | Χωρίς να κοιμηθεί

08. Μαρικάκι Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Σ' είδε που κρυφόκλαιγες μια φίλη σου | κι ήρθε και μου είπε το και το | ξέρω πως πικράθηκε τ' αχείλη σου | μα να καταλάβεις σου ζητώ | Παλάτια σού 'χα τάξει Μαρικάκι | μα βλέπεις δεν εγύρισ' ο τροχός | Συμπόνα με συμπάθα με λιγάκι | δεν φταίω που γεννήθηκα φτωχός | Η ζωή αλλιώς την περιμέναμε | κι όμως δεν αλλάζει ο Μανολιός | Έβγαλε τα ρούχα του που ξέραμε | και τα ξαναφόρεσε αλλιώς.

09. Το γράμμα Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Όταν το γράμμα αυτό θα πάρεις | Θα ’ναι βαρύς πικρός Γενάρης | Θα ξεπαγιάσει το κανάρι | Και θα με ψάχνει το παιδί | Κι εγώ μακρυά σου πεταμένη | Απ’ τον καημό μαχαιρωμένη | Στου δρόμου το θαμπό φανάρι | Θα γέρνω σα γυμνό κλαδί | Όταν το γράμμα αυτό θα πάρεις | Θα ’ναι βαρύς πικρός Γενάρης | Το χιόνι κρύσταλλο στο τζάμι | Στην καμινάδα μας καπνός | Και το όνειρό μου να γυρίσω | Στα πόδια σου να γονατίσω | Θα ΄χει τσακίσει σαν καλάμι | Και θα σκορπιέται σαν ατμός

10. Οι άγγελοι Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Την Κυριακή καθίσαν δυο αγγέλοι | στου Βαγγέλη για κρασί | και απο κει περνούσες για σεργιάνι | με φουστάνι θαλασσί | Και τ' αγγελόπουλα | γίναν παιδόπουλα όπως κι εγώ | και σε κοιτάζανε κι αναστενάζανε | μα το θεό | Και τ ' αγγελόπουλα | γίναν παιδόπουλα στο δειλινό | κι αναστενάζανε | κι όλον σου τάζανε | τον ουρανό | Και η καρδιά μου π' άφησες μονάχη | σαν το στάχυ να κοπεί | παρηγοριά και χάρη στο ζητούσε | πως πονούσε | να σου πει | Μα εσύ προσπέρασες | δάκρυ με κέρασες | στο δειλινό | κι οι αγγέλοι φύγανε | να κλάψουν πήγανε | στον ουρανό | Μα εσύ προσπέρασες ...

11. Πειραιωτάκι Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ένα ναυτάκι αγάπησα κι εγώ | Πειραιωτάκι, Χριστέ μου, να χαρώ | λιγνό κορμάκι ψηλό μελαχρινό | παλικαράκι δεκαεννιά χρονώ. | Σαν θα με πάρει θα πάμε μακριά | Μαδαγασκάρη και Αλεξάνδρεια | δε θα χορταίνω αγάπη και φιλί | από τη Δύση ως την Ανατολή. | Ένα ναυτάκι αγάπησα κι εγώ | Πειραιωτάκι, να ζω να το χαρώ | παλικαράκι δεκαεννιά χρονώ | σαν φεγγαράκι ψηλά στον ουρανό.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης