Τρίτη, 8 Νοεμβρίου 2011

Ο δρόμος





















01. Γέλαγε η Μαρία Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Κύλαγε το τσέρκι στην οδό Φυλής | άστραφτε στον ήλιο κάποια τζαμαρία | άρπαζες την πέτρα δίχως να σκεφτείς | τίναζες το χέρι κάτω η τζαμαρία | γέλαγε η Μαρία η Μαρία | Κόβαμε διχάλες απ' τη μυγδαλιά | είχαμε ρημάξει τη φτωχή πλατεία | έβαζες σημάδι γλόμπους και πουλιά | και του κυρ Αλέκου τη χοντρή κυρία | γέλαγε η Μαρία η Μαρία | Πάνω στο πατίνι με τα ρουλεμάν | τρέλαινες τον κόσμο απ' τη φασαρία | κι οι νοικοκυραίοι φώναζαν αμάν | λέγαν θα καλέσουν την αστυνομία | γέλαγε η Μαρία η Μαρία

02. Φραγκόκκλησα Τραγούδι: Πόπη Αστεριάδη & Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Κρατούσες στα χείλη | γλυκιά φυσαρμόνικα | Γινήκαμε φίλοι | με λέγανε Μόνικα | Κοίτα με για να γενώ | δυνατός σαν τη φωτιά | Όμορφος σαν δειλινό | να σου κλέψω την καρδιά | Παλιό καλοκαίρι | κοντά στη Φραγκόκκλησα | Σου πήρα το χέρι | στο χέρι μου το ‘κλεισα

03. Μέθυσε απόψε το κορίτσι μου Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μέθυσε απόψε το κορίτσι μου | και το χειλάκι του που καίει | κομμένα λόγια γιασεμάκια μου | παραπονιάρικα μου λέει | Μέθυσε απόψε το κορίτσι μου | και γλυκογέρνει μου στον ώμο | βασιλεμένα τα ματάκια του | σαν λυχναράκια μες στο δρόμο | Μέθυσε απόψε το κορίτσι μου | κι έχει νυχτώσει και μου τρέμει | μα είναι ορθάνοιχτη η καρδούλα μου | να βρει απάγκιο κι απανέμι

04. Ο τρελός Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Είχε μιαν απλή καρδιά | και τον λέγαν Γιάννη | κάθε που ‘πεφτε η βραδιά | βγαίναμε σεργιάνι | στον γαλάζιο ουρανό | Θεέ μου πώς πονώ | Τον φωνάζανε τρελό | κάτι καλοπαίδια | του κρεμάγαν στο λαιμό | άδεια τενεκέδια | και τον δέρναν στο στενό | Θεέ μου πώς πονώ | Η απλή του η καρδιά | πια δε θα στενάζει | Του την κλέψαν τα παιδιά | για να κάνουν χάζι | μια βραδιά στην Αχαρνών | Θεέ μου πώς πονώ

05. Πρώτη φορά Τραγούδι: Ρένα Κουμιώτη
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Τα μάτια μου στα μάτια σου | και τ΄άστρο πάνωθέ μου | αχ να μη τέλειωνε ποτέ | η ώρα ετούτη θεέ μου | Ο πυρετός σου μέσα μου | φωτιά που σπαρταράει | έγινε ο κόσμος μια σταλιά | και πια δε με χωράει | Πρώτη φορά που σ΄αγαπώ | πρώτη που σε μαθαίνω | πρώτη στα χέρια σου φορά | γεννιέμαι και πεθαίνω

06. Πήρα σύννεφο δυο τόπια Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Πήρα σύννεφο δυο τόπια | για να ράψω ρούχα | φόρεσα και δίσολο σεβρό | Βρήκα κοκκινέλι ήπια | και στη σούρα που 'χα | είπα να κινήσω να σε βρω | Έκοψα το φεγγαράκι | το 'βαλα στο πέτο | κι ήρθα στην παλιά μας τη φωλιά | Έβγα λίγο απ' το πορτάκι | μ΄ένα σπαρματσέτο | φέξε μου ν' ανέβω τα σκαλιά | Βάλ' τα ρούχα μου στο ράφι | κρέμασ' την τραγιάσκα | κι έλα ν' αγαπήσουμε ξανά | Έψαχνα να βρω χρυσάφι | χρόνια στην Αλάσκα | κι ήταν το χρυσάφι εδωνά!

07. Ξημερώνει Κυριακή Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ο παλιός φωνόγραφος | πάνω στο τραπέζι | άρχισε να παίζει | μες στη σιγαλιά | Κι η καρδιά σου έλιωσε | κι έγινε ένα δάκρυ | στων ματιών την άκρη | σα δροσοσταλιά | Ξημερώνει Κυριακή | μη μου λυπάσαι | Είναι όμορφη η ζωή | να το θυμάσαι | Ο παλιός φωνόγραφος | πάνω στο τραπέζι | έπαψε να παίζει | μέσα στη νυχτιά | Το τραγούδι τέλειωσε | μα η λύπη μένει | σαν ναυαγισμένη | στη θολή ματιά

08. Η Μυρσίνη βάζει τ' άσπρα Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Η Μυρσίνη βάζει τ' άσπρα | και γιομίζ' η γειτονιά | τριανταφυλλάκια κι άστρα | κι ανοιξιάτικα κλωνιά | Η Μυρσίνη τ΄άσπρα βάζει | άσπρο κρίνο στο περβάζι | και μεθάει η γειτονιά | Να 'χα λέει ένα βαρκάκι | με πανάκι σταυρωτό | και με σένα Μυρσινάκι | μια βραδιά να ξανοιχτώ | στου πελάου τα μονοπάτια | μαύρα όμορφά μου μάτια | που μπροστά σας ξενυχτώ | Μα δεν έχω τη βαρκούλα | να σε κλέψω μια βραδιά | έχω μόνο μια καρδούλα | πικραμένη και βαριά | Και τη ρίχνω στο περβάζι | μπας και δεις ότι σπαράζει | να μου κάνεις την καρδιά

09. Δώδεκα μαντολίνα Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Θα πάρω δώδεκα παιδιά | δώδεκα παιδιά | δώδεκα μαντολίνα | Να τα πληρώνω μάτια μου | μάτια μου, | για σένα με το μήνα | Τα έξι κάθε πρωινό | να σε γλυκοξυπνάνε | και τ' άλλα κάθε δειλινό | από τη γη ως τον ουρανό | σεργιάνι να σε πάνε | Θα σπάσω τους καθρέφτες σου | καθρέφτες σου | σαρανταδυό κομμάτια | Να βλέπεις να χτενίζεσαι | χτενίζεσαι | μες στα δικά μου μάτια | Τ' αποχτενίδια θα κρατώ | που πέφτουν στην ποδιά σου | και θα τα κάνω αγάπη μου | μαλαματένιο φυλαχτό | να δέσω την καρδιά σου

10. Το άγαλμα Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Χθες μεσάνυχτα και κάτι κατηφόρισα | στην μικρή την πλατεΐτσα που σε γνώρισα | Κάποιο άγαλμα που μ’ είδε με θυμήθηκε | και τον πόνο μου να ακούσει δεν αρνήθηκε | Και του μίλησα για σένα και για μένανε | και τα μάτια του βουρκώναν και όλο κλαίγανε | Του ’πα για το φέρσιμό σου και για τα άλλα σου | τα ασυγχώρητα τα λάθη τα μεγάλα σου | Κι ύστερα με πιασαν θεέ μου κάτι κλάματα | που με βρήκανε κουρέλι τα χαράματα | Με το άγαλμα ως το δρόμο προχωρήσαμε | μου εσκούπισε τα μάτια και χωρίσαμε

11. Δώσε μου το στόμα σου Τραγούδι: Ρένα Κουμιώτη
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Σαν χελιδονάκι στο μπαλκόνι μου | γύρεψες την πρώτη σου φωλιά | γείρε να πλαγιάσεις στο σεντόνι μου | να γεμίσ' η κάμαρη πουλιά | Τρέχει το νερό πάνω στο σώμα σου | τρέχω το κατόπι σου και εγώ | Δώσε μου αγόρι μου το στόμα σου | στο βαθύ φιλί σου να πνιγώ | Η ζωή μου αρχίζει μες στα χέρια σου | Ήμουνα αγέννητη ως τα χτες | Πάρε με αγόρι μου στα χέρια σου | πάρε με και κάνε με ό,τι θες

12. Έπεφτε βαθιά σιωπή Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Έπεφτε βαθιά σιωπή | στο παλιό μας δάσος | "τρέξε να σε πιάσω" | μου χες πρωτοπεί | Και όταν έτριζε η βροχή | στα πεσμένα φύλλα, | πόση ανατριχίλα | μέσα στην ψυχή. | Κίτρινο πικρό κρασί, | κίτρινο φεγγάρι, | φεύγαν οι φαντάροι | έφευγες και συ. | Κι είχες μέσα στην ματιά | ένα σκούρο θάμπος, | ένα σκούρο...σάμπως | να ‘πεφτε η νυχτιά | Κάποια κόκκινη πληγή | που δεν λέει να κλείσει, | το μικρό ξωκλήσι | δίπλα στην πηγή | Και μια κίτρινη σιγή | στο παλιό μας δάσος, | πώς να σε ξεχάσω | που σε πήρε η γη

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης